abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47802537
quote:
Tweede Kamer wil verbod op Blood & Honour

Uitgegeven: 29 maart 2007 19:01
DEN HAAG - De extreem rechtse organisatie Blood & Honour moet verboden worden. Dat vindt een meerderheid van de partijen in de Tweede Kamer, waaronder het CDA, de SP en de PVV.

CDA-Kamerlid Mirjam Sterk kondigde woensdag aan minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) te vragen om een verbod. "Wat ons betreft is het een uiterst gevaarlijke organisatie die verboden moet worden", zei ze in het actualiteitenprogramma EénVandaag.
Click here to find out more!

De SP steunt het verzoek, maar wil eerst weten of het wel mogelijk is om de extreme organisatie te verbieden.

Blood & Honour is een internationale organisatie van rechtse extremisten. In Nederland zou Blood & Honour tweehonderd leden tellen.
http://www.nu.nl/news/1025136/11/Tweede_Kamer_wil_verbod_op_Blood_%26_Honour.html

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie. Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen. Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.

Daarbij kan verbieden ook averechts werken, ze zullen nog harder hun doel willen bereiken. En hoe hou je ze in de gaten als ze dingen in het geniep gaan doen? Dan verlies je helemaal je grip erop.
-
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:33:53 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47802855
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:25 schreef splendor het volgende:

[..]

Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.
Het aanzetten tot haat is nog altijd strafbaar. En een groepering die dweept met het gedachtengoed van Hitler en dat ook uit tijdens protesten doet dat. Simpel.
Daarbij is het niks minder dan een terroristische groepering, zoals ook Combat 18 (wat uit B&H voortkwam, en nauw ermee samenwerkte) aantoont.
Dat was die lekkere splintergroepering die er ronduit voor uitkwam dat ze als doel hadden om gewelddadige acties tegen andersdenkenden uit te voeren.

Als ze marge-partijtjes als de Nationale Alliantie zouden willen verbieden, valt daar een hoop tegenin te brengen, maar dit is een ronduit criminele organisatie, waarvan veel van de leden een strafblad hebben, en in verband gebracht zijn met gewelddadige en racistische acties. En dat heeft niks te zoeken in een rechtsstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nosh op 29-03-2007 20:03:18 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_47803196
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:34 schreef Nosh het volgende:

[..]

Het aanzetten tot haat is nog altijd strafbaar. En een groepering die dweept met het gedachtengoed van Hitler en dat ook uit tijdens protesten doet dat. Simpel.
Daarbij is het niks minder dan een terroristische groepering, zoals ook Conflict 18 (wat uit B&H voortkwam, en nauw ermee samenwerkte) aantoont.
Dat was die lekkere splintergroepering die er ronduit voor uitkwam dat ze als doel hadden om gewelddadige acties tegen andersdenkenden uit te voeren.

Als ze marge-partijtjes als de Nationale Alliantie zouden willen verbieden, valt daar een hoop tegenin te brengen, maar dit is een ronduit criminele organisatie, waarvan veel van de leden een strafblad hebben, en in verband gebracht zijn met gewelddadige en racistische acties. En dat heeft niks te zoeken in een rechtsstaat.
De meeste zitten op het randje maar overtreden de wet niet tijdens demonstraties, doen ze dat wel dan worden ze ook metteen opgepakt, dat legertje agenten is niet alleen om de antifacisten op afstand te houden.
Je kunt het gedachtengoed van Hitler wel veroordelen en ze op grond daarvan verbieden maar dit zal ze alleen maar feller maken in hun strijd. Dat er iets moet gebeuren ben ik het mee eens, maar dit is naar mijn mening niet de manier om het op te lossen.
-
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:55:22 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47803701
quote:

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie.
Het is geen politieke partij, en zelfs dan moet je je gewoon aan de wet houden.
quote:
Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen. Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.
Uiteraard, op basis van standpunten, of voorstellen om de wet te veranderen, moet je een groepering niet gaan verbieden. Op basis van overtreding van de wet wel, en het is de vraag of dat hier het geval is. Dit clubje is betrokken bij meerdere geweldadige acties en misdaden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blood_&_Honour
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:59:56 #6
93744 Finder_elf_towns
pi_47803893
quote:

[..]

http://www.nu.nl/news/1025136/11/Tweede_Kamer_wil_verbod_op_Blood_%26_Honour.html

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie. Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen. Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.

Daarbij kan verbieden ook averechts werken, ze zullen nog harder hun doel willen bereiken. En hoe hou je ze in de gaten als ze dingen in het geniep gaan doen? Dan verlies je helemaal je grip erop.
Karl Popper beschreef deze groep mensen (diegene die de democratie willen afschaffen via de democratie) en kwam tot de conclusie dat je best de verenigingen van deze mensen kunt verbieden. Immers, het gaat tegen de democratische gedachte in om mensen die de democratie willen afschaffen door het democratische bestel hun gang te laten gaan. Het is zeker geen nette oplossing, maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:01:17 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47803936
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:34 schreef Nosh het volgende:
zoals ook Conflict 18
Bedoel je niet Combat 18?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:02:25 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47803972
quote:

[..]

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie. Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen.
Wat lul je nou, ze worden niet verboden om hun standpunten.
pi_47803988
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bedoel je niet Combat 18?
Was in de war met enkele bands die zich weer bedienen van de 'Conflict'-naam, inderdaad.

Aangepast.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:15:25 #10
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_47804428
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat lul je nou, ze worden niet verboden om hun standpunten.
Bij een van de leiders van de groep zijn wapens en explosieven gevonden. Het is niet zomaar een vriendenclubje dat vlaggen verbrand.
Zelfs Wilders is voor een verbod op deze fascistische beweging, dat zegt toch wel genoeg lijkt mij.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:17:27 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47804510
Ik zeg ook niet dat ze niet verboden moeten worden, maar dat is niet door hun standpunten.
pi_47804771
Tja, de vraag is hoeveel effect het verbieden heeft. Ook al verbied je het, die lui passen echt hun denkbeelden niet aan. Beter bovengronds, dan is het makkelijker om ze in de gaten te houden. Net als de pedo-partij lekker in hun eigen sop laten gaar koken en aanpakken als ze de wet overtreden.

Het is trouwens wel aardig te zien dat ook de PVV het voorstel steunt. Ze moeten wel, anders leiden ze weer imagoschade.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:53:14 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47805833
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:15 schreef ouderejongere het volgende:

Zelfs Wilders is voor een verbod op deze fascistische beweging, dat zegt toch wel genoeg lijkt mij.
Mhaw, Wilders is ook fel tegen Vlaams Belang en Front National. Ze verschillen qua toon en inhoud helemaal niet zoveel, maar Wilders probeert alle associaties met extreem-rechts te vermijden. Logisch uiteraard, maar dat hij zich daarbij afzet tegen twee vergelijkbare groeperingen in Belgie en Frankrijk maakt het erg krampachtig. Zo heeft Dewinter gezegd dat Wilders de "slinger iets te ver laat doorslaan" over het voorstel om de grondwet en het EVRM opzij te zetten. "Als Dewinter al zo over Wilders denkt, dan zegt dat wel genoeg" zou ook getuigen van opportunisme. Nee, Wilders is geen maatstaaf in deze.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sidekick op 29-03-2007 20:58:42 ]
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:57:16 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47805996
quote:
Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.
Van de 14 leden van de hofstadgroep was er maar 1 die geweld gebruikte, en dat was de moordenaar op van Gogh. Jij vind dus ook dat die overige 13 ook maar vrij mogen rondlopen omdat ze haat predikten en zich verder aan de wet hielden?

Blood & Honour zijn gewoon terroristen, net als de PLO, IRA, Al Queda, ETA, etc....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_47806881
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Karl Popper beschreef deze groep mensen (diegene die de democratie willen afschaffen via de democratie) en kwam tot de conclusie dat je best de verenigingen van deze mensen kunt verbieden. Immers, het gaat tegen de democratische gedachte in om mensen die de democratie willen afschaffen door het democratische bestel hun gang te laten gaan. Het is zeker geen nette oplossing, maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.
Daar zit wat in, maar dan heb je nooit een zuivere democratie natuurlijk, je beslist met een meerderheid (democratie) dat bepaalde geluiden niet meer gehoord mogen worden, dat spreekt elkaar lekker tegen.
Maarja een beter alternatief is er geloof ik niet, met een dictatuur moet je ook net het geluk hebben dat de machthebben dezelfde ideeën heeft als jij.

Het klopt trouwens dat dit eigenlijk weinig met de politiek te maken heeft omdat ze geen echte partij zijn, maar ik vind het toch een hele enge gedachte om zomaar iets te verbieden, liever zou ik de personen individueel aanpakken dan.
Ik snap de reacties hier ook wel en de argumenten kloppen, maar toch blijft het niet helemaal juist in mijn ogen.
-
pi_47806985
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Van de 14 leden van de hofstadgroep was er maar 1 die geweld gebruikte, en dat was de moordenaar op van Gogh. Jij vind dus ook dat die overige 13 ook maar vrij mogen rondlopen omdat ze haat predikten en zich verder aan de wet hielden?

Blood & Honour zijn gewoon terroristen, net als de PLO, IRA, Al Queda, ETA, etc....
Dat vind ik niet alleen, dan vond de oude wetgeving ook en daarom zijn ze ook keer op keer vrijgesproken. Pas nu met de nieuwe wetgeving zijn ze aan te pakken, maar ik ben wel bang voor mijn vrijheden en wil zo weinig mogelijk dingen verbieden als het even kan, vooral als het om woorden gaat.
"Alle moslims moeten dood" is duidelijk haat zaaien, maar "Ik ben van mening dat menig moslim van een brug mag springen" vind ik weer op het randje, waar leg je de grens?
Overigens leden met wapens of explosieven ofzo direct oppakken en afvoeren natuurlijk.
-
pi_47807044
Goed idee. Die lui zijn zo gek als een deur en hebben een arsenaal waar ze de IRA mee zouden concurreren. Als ze de Hell's Angels wouden verbieden mogen ze dit zeker verbieden van mij.
pi_47807622
quote:

[..]

Precies. En daar houdt het dus al meteen op voor Blood & Honour.
pi_47807812
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Precies. En daar houdt het dus al meteen op voor Blood & Honour.
Precies.
getuigt wel van zelfkritiek van TS door er meteen achter te zetten
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:38:59 #20
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47807821
Blood & Honour is een zeer gevaarlijke groep, die naast het zaaien van terreur bij de burgerbevolking middels nazipropaganda, ook nog eens zwaar gewapend is en aanvallen pleegt op allochtone medelanders. Het probleem in de rest van Europa is nog groter, in landen zoals Estland of Hongarije wordt er nauwelijks toezicht opgehouden
pi_47808329
Iemand één vandaag gezien vandaag?
Een in mijn ogen zeer schokkende reportage over B&H, ik wist niet dat het zo extreem was in Nederland.

Het "Sieg Heil" klonk veelvuldig, en ook oudgediende Joop Glimmerveen was weer van de partij.
Men, over die Nederlands Adolf Hitler, compleet met kapsel en snor, maar niet te spreken.

Echt eng, vrijheid van menigsuiting is een groot goed, maar dit gaat in mijn ogen veel te ver, verbieden die hap!!!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_47808790
quote:
In België is een verbod in de maak nadat vorig jaar september een aantal leden werden gearresteerd die mogelijk aanslagen wilden plegen op de basisstructuren van het land om het zo te ontwrichten met als uiteindelijke doel een staatsgreep.

Kamer wil Blood & Honour verbieden
Het is dus gewoon een terroristische beweging.
pi_47809335
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:50 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand één vandaag gezien vandaag?
Een in mijn ogen zeer schokkende reportage over B&H, ik wist niet dat het zo extreem was in Nederland.

Het "Sieg Heil" klonk veelvuldig, en ook oudgediende Joop Glimmerveen was weer van de partij.
Men, over die Nederlands Adolf Hitler, compleet met kapsel en snor, maar niet te spreken.

Echt eng, vrijheid van menigsuiting is een groot goed, maar dit gaat in mijn ogen veel te ver, verbieden die hap!!!
Wat me vooral zorgen baart zijn de wapens. Het hele land is in rep en roer als er iemand met een doorgeladen machinepistool wordt aangehouden, en terecht. Maar deze mensen hebben vele wapens, gebruiken geweld, en trainen zich. Een aanval tegen antifascisten was volgens een deskundige militair van aard.
Geef ze maar de publiciteit zoals ze die bij de Wereld draait door kregen.
* je foto komt op het internet*

* klik klik*

Infiltreren en keihard straffen. Ze verbieden en de onderwereld in laten duiken lijkt me niet alles.
De hele tijd ze het gevoel geven dat ze gecontroleerd worden. Elke verdenking van wapenbezit aangrijpen om alles te doorzoeken. Ze elke keer blijven achtervolgen. Ze maken echt wel eens de fout.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47809412
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is dus gewoon een terroristische beweging.
Waarom niet gewoon de lui die zich schuldig maken aan terrorisme oppakken? Het lijkt mij veel handiger om een infiltrant in die groep te hebben en ze op te pakken als ze wat uitvreten.
pi_47809556
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:13 schreef Golradir het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de lui die zich schuldig maken aan terrorisme oppakken? Het lijkt mij veel handiger om een infiltrant in die groep te hebben en ze op te pakken als ze wat uitvreten.
Ze hebben daar vast al wel infiltranten. En blijkbaar is dit een moment om in te grijpen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_47809813
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:13 schreef Golradir het volgende:

[..]

Dat gebeurt toch ook al?
quote:
Neonazi met huis vol wapens opgepakt

In Spijkenisse heeft de politie afgelopen weekend in een woning aan de Orchideestraat een partij wapens aangetroffen. De woning behoort toe aan de 25-jarige Arris de B., een lid van de extreem-rechtse skinheadbeweging 'Combat 18'. Bij de inval in de woning werd hij aangehouden samen met een 18-jarige vrouw.

In het huis lagen een automatisch vuurwapen, een jachtgeweer, een handvuurwapen, hoeveelheden munitie, kogelwerende vesten en zelfgefabriceerde explosieven.

Mogelijk bestaat er een verband met een grootscheepse politie-actie in België van september vorig jaar. Toen werden 17 leden van de neo-nazistische skinheadbeweging Blood and Honour aangehouden die onder meer munitie en explosieven op voorraad hadden en volgens de Belgische Justitie van plan waren die te zijner tijd in te zetten. Combat 18, waarvan de dit weekend gearresteerde Spijkenisser deeluitmaakt, is een zogenoemde knokploeg van Blood and Honour. Het cijfer 18 staat voor AH (Adolf Hitler).

http://www.krux.nl/headlines.asp?lIntNewsId=29219
Als echter blijkt dat de beweging door en door rot is, moet je verder kijken dan enkel de individuen en de hele club oprollen.
pi_47809958
Er moet ineens van alles verboden worden.

Is dat clubje zo'n groot probleem dan? Het lijkt me niet zo fris maar ik zie ze nou ook niet dagelijks door het winkelcentrum struinen eik.
pi_47810048
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Wat me vooral zorgen baart zijn de wapens. Het hele land is in rep en roer als er iemand met een doorgeladen machinepistool wordt aangehouden, en terecht. Maar deze mensen hebben vele wapens, gebruiken geweld, en trainen zich. Een aanval tegen antifascisten was volgens een deskundige militair van aard.
Geef ze maar de publiciteit zoals ze die bij de Wereld draait door kregen.
* je foto komt op het internet*

* klik klik*

Infiltreren en keihard straffen. Ze verbieden en de onderwereld in laten duiken lijkt me niet alles.
De hele tijd ze het gevoel geven dat ze gecontroleerd worden. Elke verdenking van wapenbezit aangrijpen om alles te doorzoeken. Ze elke keer blijven achtervolgen. Ze maken echt wel eens de fout.
Ja daar zeg je wat, mischien is dat wel een betere oplossing!

Was inderdaad wel leuk die man die zei, je komt op internet...
En die reporter maar vragen, wat bedoel je hiermee, is dit een bedreiging?
De man was wel uitgelult, en kon alleen maar dom kijken en met ze camera wat kiekjes maken.

Maar met wapens, en zo'n gedachtegang geeft wel problemen, er moet iets aan gedaan worden, dat is duidelijk.
pi_47810236
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:23 schreef Kozzmic het volgende:Als echter blijkt dat de beweging door en door rot is, moet je verder kijken dan enkel de individuen en de hele club oprollen.
Nee, de groep is juist een handige manier om (potentieel) gevaarlijke figuren te identificeren en in de gaten te houden.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 maart 2007 @ 22:38:07 #30
163650 Greys
pi_47810433
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:23 schreef Golradir het volgende:
Het is trouwens wel aardig te zien dat ook de PVV het voorstel steunt. Ze moeten wel, anders leiden ze weer imagoschade.
Of zou het niet om imagoschade gaan en zou de PVV van meneer Wilders hier ook gewoon een absolute afkeer van hebben?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_47810582
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:26 schreef SCH het volgende:

Is dat clubje zo'n groot probleem dan?
Je kunt het beter aanpakken voordat het een groot probleem wordt. Het is een extreem-rechtse club geweldsplegers, de intentie is om criminaliteit te plegen uit racistisch oogpunt. Alleen daarom al zouden ze verboden worden.

Je gaat een club moslimextremisten met aantoonbare wapenvoorraad en kwalijke intentie ook niet gedogen lijkt me.
pi_47810874
Even een vraag omtrent Joop Glimmerveen, van welke partij was hij ook alweer?
Was het de CD, CP86... ?

Ik was deze man allang uit het oog verloren, tot vanavond!
pi_47811090
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:51 schreef Mr_Memory het volgende:
Even een vraag omtrent Joop Glimmerveen, van welke partij was hij ook alweer?
Was het de CD, CP86... ?

Ik was deze man allang uit het oog verloren, tot vanavond!
NVU.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_47811278
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:56 schreef Nosh het volgende:

[..]

NVU.
Oh ja de Nederlandse Volks Unie
Helemaal vergeten, ik was van mening dat die Glimmerveen allang uit het beeld was verdwenen, maar helaas is hij nog steeds actief.
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:17:12 #35
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47811935
Overigens is René van Gool, vaste brievenschrijver naar de Metro en rechterhand (rechterarm, haha) van Michiel Smit, ook lid. Hij was in ieder geval bij hun demonstratie, die van "je staat op internet".
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:44:06 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47812968
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:01 schreef Mr_Memory het volgende:
Oh ja de Nederlandse Volks Unie
Ja die!

Die hebben dit soort lieverdjes verkiesbaar gesteld tijdens de laatste verkiezingen.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:47:32 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47813164
Overigens is het nu een trend onder nazi's om je "normaal" te kleden...maar intussen Mein Kampf-excerpten uitdelen maar!
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:52:18 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47813395
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:47 schreef Floripas het volgende:
Overigens is het nu een trend onder nazi's om je "normaal" te kleden...maar intussen Mein Kampf-excerpten uitdelen maar!
Ja, die Constant Kusters (de NVU leider) kleedt zich vrij normaal inderdaad.

De rechter persoon is Constant Kusters:

Geen kale kop, geen leren jas, geen tatoeages, geen nazi emblemen......

En toch komt dat postuur me bekend voor....
-
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:57:07 #39
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47813647
Ik weet een leuk spelletje. We gaan hun tattoeages bekijken en uitlachen en analyseren.

Haha, wat een eikel ben je dan!
pi_47813724
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:57 schreef Floripas het volgende:
Ik weet een leuk spelletje. We gaan hun tattoeages bekijken en uitlachen en analyseren.

[afbeelding]
Haha, wat een eikel ben je dan!
Mooi spelletje. Dat heeft hem mooi veel geld gekost. En dat gaat bijna allemaal weer naar de nederlandse staat zodat ze hem later kunnen oppakken. Hulde voor die man
And that is the news.''
  donderdag 29 maart 2007 @ 23:58:54 #41
130955 Floripas
Blast from the past
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 00:00:58 #42
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47813899
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:58 schreef Floripas het volgende:
[afbeelding]
Dat je dan zoiets op je sollicitatiegesprek krijgt...
Werkervaring in...?

...stukje advies? ... stukje training?

Stukje software installeren?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:01:01 #43
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47813902
Oké, ik ben een specialist op gotische lettervormen...maar welke letters zijn dìt?

Volgens mij is Meneertje Weekbuik te pakken genomen door een inventieve tattoo-artiest...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:02:05 #44
130955 Floripas
Blast from the past
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:02:10 #45
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47813969

Zelfs de overblijfselen van Donkey Kong zijn niet heilig voor ze.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:03:40 #46
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47814101
Was er voor de gemeenteraads verkiezingen niet een uitzending van zembla/tegenlicht over de NVU? Die Constant Kusters kwam niet bepaald dom over. Dit in tegenstelling tot veel van zijn 'kameraden'. Was een best interessante documentaire vooral omdat je (ik in ieder geval niet) niet vaak zo'n mensen tegenkomt.

Verder was het tekenend dat ze overal slechts een handjevol stemmen kregen. Laat ze gewoon, gun ze hun pleziertje en verbieden vind ik persoonlijk niet kunnen. Ze zijn kansloos en als we dat gaan verbieden moeten we ook probleemwijken gaan verbieden.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:04:42 #48
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47814108
quote:
[afbeelding]
Bedoel je de tattoo of de bretels

*Zo meneer, ik vrees dat u als oorlogsheld niet in aanmerking komt. Misschien dat u als opvulling een duitse soldaat bij stalingrad kan spelen. *
And that is the news.''
pi_47814166
quote:
[afbeelding]
Misschien is hij in 88 geboren, of op 8 augustus! Verder betwijfel ik of hij uberhaupt werkt of ooit gaat werken.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:07:05 #50
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47814226
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:03 schreef Floripas het volgende:
En wat heeft deze sjagrokende puisterige puber staan?
[afbeelding]
Moet dat nu een nummer voorstellen van een concentratiekamp?

Misschien moeten ze zo jongen een weekje in zo kamp opsluiten. Met -20
And that is the news.''
pi_47814273
quote:
Verder was het tekenend dat ze overal slechts een handjevol stemmen kregen. Laat ze gewoon, gun ze hun pleziertje en verbieden vind ik persoonlijk niet kunnen.

Het nieuwsbericht is niet helemaal duidelijk, maar ik denk dat het verbod veroorzaakt zou worden door de aard van de groepering, niet door hun politieke manifestaties.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 00:08:53 #52
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47814308
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Of " M O N G O O L " op zijn voorhoofd.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:09:30 #53
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47814333
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:05 schreef Shakes het volgende:

[..]

Misschien is hij in 88 geboren, of op 8 augustus! Verder betwijfel ik of hij uberhaupt werkt of ooit gaat werken.
Of het staat voor de Flak 88 mm.

Of het aantal keren dat hij als nationalist de buitenlandse nazi's verheerlijkte.

Al lijkt me gezien de domheid van die mensne het antal wel hoger te liggen.
And that is the news.''
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:10:31 #54
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47814382
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Of " M O N G O O L " op zijn voorhoofd.
Alleen mongool, en alleen zijn voorhoofd?
And that is the news.''
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:13:00 #55
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47814501
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:07 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

88 = HH.

De rest kan je zelf wel invullen, dunkt me.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:13:48 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47814541
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:04 schreef Shakes het volgende:
Was er voor de gemeenteraads verkiezingen niet een uitzending van zembla/tegenlicht over de NVU? Die Constant Kusters kwam niet bepaald dom over. Dit in tegenstelling tot veel van zijn 'kameraden'. Was een best interessante documentaire vooral omdat je (ik in ieder geval niet) niet vaak zo'n mensen tegenkomt.

Verder was het tekenend dat ze overal slechts een handjevol stemmen kregen. Laat ze gewoon, gun ze hun pleziertje en verbieden vind ik persoonlijk niet kunnen. Ze zijn kansloos en als we dat gaan verbieden moeten we ook probleemwijken gaan verbieden.
Blood & Honour is niet de NVU.

[ Bericht 1% gewijzigd door Floripas op 30-03-2007 00:24:22 ]
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:17:21 #57
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47814674
Nog even een lesje:

Dit betekent "All Cops Are Bastards"

En dit "Racial Holy War".

Floripas weet ècht te veel van nazi's...
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 00:17:38 #58
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47814685
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:13 schreef Nosh het volgende:

[..]

88 = HH.

De rest kan je zelf wel invullen, dunkt me.
Hallo Harrie?
Of was het Henk?
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 00:18:28 #59
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47814719
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:17 schreef Floripas het volgende:
Nog even een lesje:

[afbeelding]
Dit betekent "All Cops Are Bastards"

[afbeelding]
En dit "Racial Holy War".

Floripas weet ècht te veel van nazi's...
De droom van elke linksgeorienteerde lesbienne om in de reet van een nazi te kijken?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:23:09 #60
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47814936
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Blood & Honour is [u]niet[/url] de NVU.
Al vullen beiden elkaar wel aan.

B&H kent veel ex-NVU'ers van wie het allemaal nog wel een tikkie radicaler mag, en de NVU profiteert dan weer van een hyper-aggressieve 'ordebewaking' (RVF), doordat de 'rellers' op deze manier toch aan hun actie kunnen komen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:23:51 #61
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47814976
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De droom van elke linksgeorienteerde lesbienne om in de reet van een nazi te kijken?
Dat zou je een linksgeorienteerde lesbienne moeten vragen...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:24:55 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47815025
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:23 schreef Nosh het volgende:

[..]

Al vullen beiden elkaar wel aan.

B&H kent veel ex-NVU'ers van wie het allemaal nog wel een tikkie radicaler mag, en de NVU profiteert dan weer van een hyper-aggressieve 'ordebewaking' (RVF), doordat de 'rellers' op deze manier toch aan hun actie kunnen komen.
Bovendien heeft de NVU er jarenlange mediatraining op zitten...
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:34:15 #63
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47815484
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bovendien heeft de NVU er jarenlange mediatraining op zitten...
Al vraag ik me altijd oprecht af hoezeer ze hun eigen kansen inschatten. Aan de ene kant proberen ze nog de schijn van een politieke partij mee te hebben door hier en daar wat stemmen bij elkaar te scharrelen, maar aan de andere kant doen ze iedere vorm van nuance teniet door openlijk te dwepen met runetekens, Prussian Blue en adressen van AFA'ers.

Is het dan een kwestie van het hoofd zó diep in de eigen Dietse bips hebben zitten, of blinde overtuiging en een groepsproces wat geen ruimte voor kritiek open laat?

Ik moet écht iets beters te doen hebben op dit tijdstip
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 00:38:18 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47815643
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zou je een linksgeorienteerde lesbienne moeten vragen...
Oh kut, mijn fout, een bienne?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 00:48:21 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47816009
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:13 schreef Floripas het volgende:
Blood & Honour is niet de NVU.
Nee, maar het verbaasd me niets dat leden van Blood & Honour ook op NVU bijeenkomsten te vinden zouden zijn. Blood & Honour is meer een paramilitaire organisatie (goh, zo noemen de IRA en de PLO zich ook al), en NVU is een politieke partij.

Misschien beter vergelijkbaar met de relaties tussen de NSDAP (de politieke kant) en de SA (de knokploegen met bruine shirts).
-
pi_47816470

Hele pic hier.
pi_47816758
Volgens KAFKA zijn er twee takken van Blood & Honour in Nederland, de wat radikalere Blood & Honour/RVF (voortgekomen uit NVU en ANS), waarvan Combat 18 deel vanuit maakt, en dat wat 'gematigdere' Blood & Honour Nederland, gelieerd aan partijen als de Nationale Alliantie.

De foto hieronder is van de gematigde tak:

Je zal als kind maar tussen zulke figuren opgroeien.
pi_47816859
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:03 schreef Tirion het volgende:
[afbeelding]

Hele pic hier.
De loop van die UZI...

Dat deden wij in militaire dienst ook; na het demonteren van het wapen de loop er verkeerd om terug in zetten.
pi_47816860
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:15 schreef Kozzmic het volgende:Je zal als kind maar tussen zulke figuren opgroeien.
Tja, elke week verplicht naar de kapper is geen pretje.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:19 schreef Treinhomo het volgende:De loop van die UZI...
Is dat een UZI? Da's toch een Israëlisch wapen?
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 01:20:06 #70
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47816866
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:15 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens KAFKA zijn er twee takken van Blood & Honour in Nederland, de wat radikalere Blood & Honour/RVF (voortgekomen uit NVU en ANS), waarvan Combat 18 deel vanuit maakt, en dat wat 'gematigdere' Blood & Honour Nederland, gelieerd aan partijen als de Nationale Alliantie.

De foto hieronder is van de gematigde tak:

[afbeelding]

Je zal als kind maar tussen zulke figuren opgroeien.
OMFG!

Die KAFKA, hebben die ook niks anders te doen?

En dan nog eentje: Nee, je zult als kind maar dat pvda- en sp-gezeik aan moeten horen.
Onnnnnnnnnnnnnnnmenselijk.
pi_47816931
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:19 schreef Golradir het volgende:
Is dat een UZI? Da's toch een Israëlisch wapen?
Yep.
Klik maar 's op 't linkje in desbetreffende post.
pi_47816956
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:17 schreef Floripas het volgende:
Overigens is René van Gool, vaste brievenschrijver naar de Metro en rechterhand (rechterarm, haha) van Michiel Smit, ook lid. Hij was in ieder geval bij hun demonstratie, die van "je staat op internet".
Ken jij RvG in het bijzonder ?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2007 01:24:53 ]
pi_47816957
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:22 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Yep.
Klik maar 's op 't linkje in desbetreffende post.
Verrek. Ha!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 01:30:07 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47817077
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:30 schreef Floripas het volgende:
Ja.
Ik ook.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 03:36:36 #76
46960 StefanP
polemicist
pi_47818383
Censuur

Zo ken ik Nederland weer!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47819563
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 03:36 schreef StefanP het volgende:
Censuur

Censuur is van alle landen hoor
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_47819673
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:57 schreef maartena het volgende:

En de Hells Angels, helaas kunnen ze die dan weer niet verbieden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 09:16:47 #79
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_47820094
quote:
Censuur

Jij was Amerikaan toch? Die weten meer van sensuur dan iemand anders ooit.
Carpe Libertatem
pi_47820889
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er komt wat dat betreft een aardige film over de Dixie Chicks uit.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:50:56 #81
93744 Finder_elf_towns
pi_47820909
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

"Sensuur"? Is dat een nieuwe senseo-smaak?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:01:26 #82
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47825121
quote:

DEN HAAG - De extreem rechtse organisatie Blood & Honour moet verboden worden. Dat vindt een meerderheid van de partijen in de Tweede Kamer, waaronder het CDA, de SP en de PVV.

CDA-Kamerlid Mirjam Sterk kondigde woensdag aan minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) te vragen om een verbod. "Wat ons betreft is het een uiterst gevaarlijke organisatie die verboden moet worden", zei ze in het actualiteitenprogramma EénVandaag. De SP steunt het verzoek, maar wil eerst weten of het wel mogelijk is om de extreme organisatie te verbieden.

Verbod

Een woordvoerder van Hirsch Ballin liet in een reactie weten dat het aan het Openbaar Ministerie (OM) is om een verbod te bewerkstelligen. Het OM was donderdagavond niet direct bereikbaar voor commentaar. Blood & Honour is een internationale organisatie van rechtse extremisten. In Nederland zou Blood & Honour tweehonderd leden tellen.
En terecht als die partij verboden zou worden. Die gasten zijn nog te dom om te schijten, zoals ook al bleek na een reportage van geenstijl.nl. Ook mooi voor alle (wilders is nazi, wilders is racist) huilies hier, dat ook de PVV hier het voortouw heeft genomen en een duidelijk signaal afgeeft aan de echte racisten in ons land.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47825194
Wat doet PVV nou ??.

het is hun mensen en hun achterban.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:04:20 #84
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_47825220
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:03 schreef Meki het volgende:
Wat doet PVV nou ??.

het is hun mensen en hun achterban.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_47825228
wat PVV nu doet is hyprocriet.

PVV moet juist verboden worden samen met Blood Honour.
Zij zaien haat en maken onderscheid onder mensen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Donald Duck held vrijdag 30 maart 2007 @ 12:05:27 #86
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47825260
Ach jeetje, die arme jongens! Iedereen heeft het recht om een clubje te vormen!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:11:43 #87
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_47825443
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:04 schreef Meki het volgende:

Als je gaat baggeren, rot dan maar op uit dit topic
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_47825470
zou je niet denken dat als dit verboden word dat dit misschien veel erger word dan dat het al is?
Hoe is het verder?
pi_47825673

Loopt ook al een topic over in POL.
Eeuwig vijfentwintig
pi_47825694
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ach jeetje, die arme jongens! Iedereen heeft het recht om een clubje te vormen!
mwah, dit is geen clubje maar een criminele organisatie, die, gezien het gevonden materiaal jl, van plan waren terroristische aanslagen te plegen en bezig zijn met militaire trainingen ed
pleased to meet you
  Moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 12:21:18 #91
8781 crew  Frutsel
pi_47825726
ik had er nog nooit van gehoord

toen ik de TT dacht dacht ik dat ze een computerspel gingen verbieden
pi_47826171
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 01:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

En dan nog eentje: Nee, je zult als kind maar dat pvda- en sp-gezeik aan moeten horen.
Onnnnnnnnnnnnnnnmenselijk.
Ja, echt volkomen vergelijkbaar met opgroeien tussen een stel Hitler-adepten.
pi_47826234
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:04 schreef Meki het volgende:

Wat een giller
Denk je dat je nog serieus wordt genomen met dit soort reacties?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:39:41 #94
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47826280
quote:
Censuur

StefanP die het verbieden van een neo-nazistische organisatie als 'censuur' afdoet.

You couldn't make it up. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:43:00 #95
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47826384
Als Blood & Honour zich schuldig maken aan illegale activiteiten, waarom worden ze dan niet gewoon door het OM vervolgd?Kun je meteen lidmaatschap van een criminele organisatie aan het lijstje aanklachten toevoegen en je bent klaar.

Ik begrijp echt niet waarom parlementariers tegenwoordig zich bezighouden met zaken waarvoor ze niet zijn aangesteld en ondertussen hun kerntaak niet eens meer uitvoeren
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:47:36 #96
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47826561
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:43 schreef teamlead het volgende:
Als Blood & Honour zich schuldig maken aan illegale activiteiten, waarom worden ze dan niet gewoon door het OM vervolgd?Kun je meteen lidmaatschap van een criminele organisatie aan het lijstje aanklachten toevoegen en je bent klaar.

Ik begrijp echt niet waarom parlementariers tegenwoordig zich bezighouden met zaken waarvoor ze niet zijn aangesteld en ondertussen hun kerntaak niet eens meer uitvoeren
Dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid een soortgelijke resultaat als in de zaak van de Hell's Angels en ik denk dat bestuurlijke maatregelen een groter effect sorteren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47826655
Op zich ben ik niet zo voor het verbieden van organisaties. Voor je het weet (al zal het zo'n vaart niet snel lopen) begeef je je op glad ijs en ontstaat er een soort gedachtenpolitie. Net als de anti-communisten McCarthy dat deed 50 jaar geleden. Beter is het om de organisatie goed in de gaten te houden en proces-verbaal uit te schrijven als ze over de scheef zijn (en dan moet je ook niet misselijk doen met boetes en andere straffen omdat daar een maatschappelijk draagvlak voor is).
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:52:17 #98
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47826715
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dan krijg je naar alle waarschijnlijkheid een soortgelijke resultaat als in de zaak van de Hell's Angels en ik denk dat bestuurlijke maatregelen een groter effect sorteren.
Mijn punt is: OF B&H is een gevaarlijke organisatie die zich bezighoudt met illegale activiteiten OF ze hebben verwerpelijke standpunten, maar overtreden de wet niet. In beide gevallen is het introduceren van nieuwe wetgeving met als enig doel het monddood maken van deze club niet nodig.
Een groepering verbieden op basis van hun overtuiging is iets dat we in een democratie m.i. niet moeten willen.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:55:03 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47826816
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:52 schreef teamlead het volgende:

[..]

Mijn punt is: OF B&H is een gevaarlijke organisatie die zich bezighoudt met illegale activiteiten OF ze hebben verwerpelijke standpunten, maar overtreden de wet niet. In beide gevallen is het introduceren van nieuwe wetgeving met als enig doel het monddood maken van deze club niet nodig.
Een groepering verbieden op basis van hun overtuiging is iets dat we in een democratie m.i. niet moeten willen.
Ook niet als die overtuiging is: "We gaan de democratie omverwerpen met geweld en daarbij schuwen we het doden van andere niet"? A la de Hofstadgroep?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:57:26 #100
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_47826889
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ook niet als die overtuiging is: "We gaan de democratie omverwerpen met geweld en daarbij schuwen we het doden van andere niet"? A la de Hofstadgroep?
Zolang ze niet handelen in strijd met de wet, zie ik daar ook geen probleem in nee. Dat is nou eenmaal het gevolg van een democratie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')