abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47802537
quote:
Tweede Kamer wil verbod op Blood & Honour

Uitgegeven: 29 maart 2007 19:01
DEN HAAG - De extreem rechtse organisatie Blood & Honour moet verboden worden. Dat vindt een meerderheid van de partijen in de Tweede Kamer, waaronder het CDA, de SP en de PVV.

CDA-Kamerlid Mirjam Sterk kondigde woensdag aan minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) te vragen om een verbod. "Wat ons betreft is het een uiterst gevaarlijke organisatie die verboden moet worden", zei ze in het actualiteitenprogramma EénVandaag.
Click here to find out more!

De SP steunt het verzoek, maar wil eerst weten of het wel mogelijk is om de extreme organisatie te verbieden.

Blood & Honour is een internationale organisatie van rechtse extremisten. In Nederland zou Blood & Honour tweehonderd leden tellen.
http://www.nu.nl/news/1025136/11/Tweede_Kamer_wil_verbod_op_Blood_%26_Honour.html

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie. Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen. Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.

Daarbij kan verbieden ook averechts werken, ze zullen nog harder hun doel willen bereiken. En hoe hou je ze in de gaten als ze dingen in het geniep gaan doen? Dan verlies je helemaal je grip erop.
-
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:33:53 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47802855
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:25 schreef splendor het volgende:

[..]

Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.
Het aanzetten tot haat is nog altijd strafbaar. En een groepering die dweept met het gedachtengoed van Hitler en dat ook uit tijdens protesten doet dat. Simpel.
Daarbij is het niks minder dan een terroristische groepering, zoals ook Combat 18 (wat uit B&H voortkwam, en nauw ermee samenwerkte) aantoont.
Dat was die lekkere splintergroepering die er ronduit voor uitkwam dat ze als doel hadden om gewelddadige acties tegen andersdenkenden uit te voeren.

Als ze marge-partijtjes als de Nationale Alliantie zouden willen verbieden, valt daar een hoop tegenin te brengen, maar dit is een ronduit criminele organisatie, waarvan veel van de leden een strafblad hebben, en in verband gebracht zijn met gewelddadige en racistische acties. En dat heeft niks te zoeken in een rechtsstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nosh op 29-03-2007 20:03:18 ]
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_47803196
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:34 schreef Nosh het volgende:

[..]

Het aanzetten tot haat is nog altijd strafbaar. En een groepering die dweept met het gedachtengoed van Hitler en dat ook uit tijdens protesten doet dat. Simpel.
Daarbij is het niks minder dan een terroristische groepering, zoals ook Conflict 18 (wat uit B&H voortkwam, en nauw ermee samenwerkte) aantoont.
Dat was die lekkere splintergroepering die er ronduit voor uitkwam dat ze als doel hadden om gewelddadige acties tegen andersdenkenden uit te voeren.

Als ze marge-partijtjes als de Nationale Alliantie zouden willen verbieden, valt daar een hoop tegenin te brengen, maar dit is een ronduit criminele organisatie, waarvan veel van de leden een strafblad hebben, en in verband gebracht zijn met gewelddadige en racistische acties. En dat heeft niks te zoeken in een rechtsstaat.
De meeste zitten op het randje maar overtreden de wet niet tijdens demonstraties, doen ze dat wel dan worden ze ook metteen opgepakt, dat legertje agenten is niet alleen om de antifacisten op afstand te houden.
Je kunt het gedachtengoed van Hitler wel veroordelen en ze op grond daarvan verbieden maar dit zal ze alleen maar feller maken in hun strijd. Dat er iets moet gebeuren ben ik het mee eens, maar dit is naar mijn mening niet de manier om het op te lossen.
-
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:55:22 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47803701
quote:

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie.
Het is geen politieke partij, en zelfs dan moet je je gewoon aan de wet houden.
quote:
Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen. Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.
Uiteraard, op basis van standpunten, of voorstellen om de wet te veranderen, moet je een groepering niet gaan verbieden. Op basis van overtreding van de wet wel, en het is de vraag of dat hier het geval is. Dit clubje is betrokken bij meerdere geweldadige acties en misdaden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blood_&_Honour
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:59:56 #6
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47803893
quote:

[..]

http://www.nu.nl/news/1025136/11/Tweede_Kamer_wil_verbod_op_Blood_%26_Honour.html

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie. Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen. Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.

Daarbij kan verbieden ook averechts werken, ze zullen nog harder hun doel willen bereiken. En hoe hou je ze in de gaten als ze dingen in het geniep gaan doen? Dan verlies je helemaal je grip erop.
Karl Popper beschreef deze groep mensen (diegene die de democratie willen afschaffen via de democratie) en kwam tot de conclusie dat je best de verenigingen van deze mensen kunt verbieden. Immers, het gaat tegen de democratische gedachte in om mensen die de democratie willen afschaffen door het democratische bestel hun gang te laten gaan. Het is zeker geen nette oplossing, maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:01:17 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47803936
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:34 schreef Nosh het volgende:
zoals ook Conflict 18
Bedoel je niet Combat 18?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:02:25 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47803972
quote:

[..]

Wanneer leren ze nou eens dat verbieden ingaat tegen alles waar ze zelf voor staan? Namelijk democratie. Je kunt het nog zo ontzettend oneens zijn met de standpunten (bijvoorbeeld de pedopartij) maar verbieden is geen oplossing, ga dan de discussie aan en wees niet bang voor die mensen.
Wat lul je nou, ze worden niet verboden om hun standpunten.
pi_47803988
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:01 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Bedoel je niet Combat 18?
Was in de war met enkele bands die zich weer bedienen van de 'Conflict'-naam, inderdaad.

Aangepast.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:15:25 #10
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_47804428
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat lul je nou, ze worden niet verboden om hun standpunten.
Bij een van de leiders van de groep zijn wapens en explosieven gevonden. Het is niet zomaar een vriendenclubje dat vlaggen verbrand.
Zelfs Wilders is voor een verbod op deze fascistische beweging, dat zegt toch wel genoeg lijkt mij.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:17:27 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47804510
Ik zeg ook niet dat ze niet verboden moeten worden, maar dat is niet door hun standpunten.
pi_47804771
Tja, de vraag is hoeveel effect het verbieden heeft. Ook al verbied je het, die lui passen echt hun denkbeelden niet aan. Beter bovengronds, dan is het makkelijker om ze in de gaten te houden. Net als de pedo-partij lekker in hun eigen sop laten gaar koken en aanpakken als ze de wet overtreden.

Het is trouwens wel aardig te zien dat ook de PVV het voorstel steunt. Ze moeten wel, anders leiden ze weer imagoschade.
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:53:14 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47805833
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:15 schreef ouderejongere het volgende:

Zelfs Wilders is voor een verbod op deze fascistische beweging, dat zegt toch wel genoeg lijkt mij.
Mhaw, Wilders is ook fel tegen Vlaams Belang en Front National. Ze verschillen qua toon en inhoud helemaal niet zoveel, maar Wilders probeert alle associaties met extreem-rechts te vermijden. Logisch uiteraard, maar dat hij zich daarbij afzet tegen twee vergelijkbare groeperingen in Belgie en Frankrijk maakt het erg krampachtig. Zo heeft Dewinter gezegd dat Wilders de "slinger iets te ver laat doorslaan" over het voorstel om de grondwet en het EVRM opzij te zetten. "Als Dewinter al zo over Wilders denkt, dan zegt dat wel genoeg" zou ook getuigen van opportunisme. Nee, Wilders is geen maatstaaf in deze.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sidekick op 29-03-2007 20:58:42 ]
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:57:16 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_47805996
quote:
Zolang ze geen geweld gebruiken of dingen doen die tegen de wet zijn moet je eraf blijven.
Van de 14 leden van de hofstadgroep was er maar 1 die geweld gebruikte, en dat was de moordenaar op van Gogh. Jij vind dus ook dat die overige 13 ook maar vrij mogen rondlopen omdat ze haat predikten en zich verder aan de wet hielden?

Blood & Honour zijn gewoon terroristen, net als de PLO, IRA, Al Queda, ETA, etc....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_47806881
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:59 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Karl Popper beschreef deze groep mensen (diegene die de democratie willen afschaffen via de democratie) en kwam tot de conclusie dat je best de verenigingen van deze mensen kunt verbieden. Immers, het gaat tegen de democratische gedachte in om mensen die de democratie willen afschaffen door het democratische bestel hun gang te laten gaan. Het is zeker geen nette oplossing, maar we kunnen nu eenmaal niet iedereen te vriend houden.
Daar zit wat in, maar dan heb je nooit een zuivere democratie natuurlijk, je beslist met een meerderheid (democratie) dat bepaalde geluiden niet meer gehoord mogen worden, dat spreekt elkaar lekker tegen.
Maarja een beter alternatief is er geloof ik niet, met een dictatuur moet je ook net het geluk hebben dat de machthebben dezelfde ideeën heeft als jij.

Het klopt trouwens dat dit eigenlijk weinig met de politiek te maken heeft omdat ze geen echte partij zijn, maar ik vind het toch een hele enge gedachte om zomaar iets te verbieden, liever zou ik de personen individueel aanpakken dan.
Ik snap de reacties hier ook wel en de argumenten kloppen, maar toch blijft het niet helemaal juist in mijn ogen.
-
pi_47806985
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 20:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Van de 14 leden van de hofstadgroep was er maar 1 die geweld gebruikte, en dat was de moordenaar op van Gogh. Jij vind dus ook dat die overige 13 ook maar vrij mogen rondlopen omdat ze haat predikten en zich verder aan de wet hielden?

Blood & Honour zijn gewoon terroristen, net als de PLO, IRA, Al Queda, ETA, etc....
Dat vind ik niet alleen, dan vond de oude wetgeving ook en daarom zijn ze ook keer op keer vrijgesproken. Pas nu met de nieuwe wetgeving zijn ze aan te pakken, maar ik ben wel bang voor mijn vrijheden en wil zo weinig mogelijk dingen verbieden als het even kan, vooral als het om woorden gaat.
"Alle moslims moeten dood" is duidelijk haat zaaien, maar "Ik ben van mening dat menig moslim van een brug mag springen" vind ik weer op het randje, waar leg je de grens?
Overigens leden met wapens of explosieven ofzo direct oppakken en afvoeren natuurlijk.
-
pi_47807044
Goed idee. Die lui zijn zo gek als een deur en hebben een arsenaal waar ze de IRA mee zouden concurreren. Als ze de Hell's Angels wouden verbieden mogen ze dit zeker verbieden van mij.
pi_47807622
quote:

[..]

Precies. En daar houdt het dus al meteen op voor Blood & Honour.
pi_47807812
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Precies. En daar houdt het dus al meteen op voor Blood & Honour.
Precies.
getuigt wel van zelfkritiek van TS door er meteen achter te zetten
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:38:59 #20
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_47807821
Blood & Honour is een zeer gevaarlijke groep, die naast het zaaien van terreur bij de burgerbevolking middels nazipropaganda, ook nog eens zwaar gewapend is en aanvallen pleegt op allochtone medelanders. Het probleem in de rest van Europa is nog groter, in landen zoals Estland of Hongarije wordt er nauwelijks toezicht opgehouden
pi_47808329
Iemand één vandaag gezien vandaag?
Een in mijn ogen zeer schokkende reportage over B&H, ik wist niet dat het zo extreem was in Nederland.

Het "Sieg Heil" klonk veelvuldig, en ook oudgediende Joop Glimmerveen was weer van de partij.
Men, over die Nederlands Adolf Hitler, compleet met kapsel en snor, maar niet te spreken.

Echt eng, vrijheid van menigsuiting is een groot goed, maar dit gaat in mijn ogen veel te ver, verbieden die hap!!!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_47808790
quote:
In België is een verbod in de maak nadat vorig jaar september een aantal leden werden gearresteerd die mogelijk aanslagen wilden plegen op de basisstructuren van het land om het zo te ontwrichten met als uiteindelijke doel een staatsgreep.

Kamer wil Blood & Honour verbieden
Het is dus gewoon een terroristische beweging.
pi_47809335
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:50 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand één vandaag gezien vandaag?
Een in mijn ogen zeer schokkende reportage over B&H, ik wist niet dat het zo extreem was in Nederland.

Het "Sieg Heil" klonk veelvuldig, en ook oudgediende Joop Glimmerveen was weer van de partij.
Men, over die Nederlands Adolf Hitler, compleet met kapsel en snor, maar niet te spreken.

Echt eng, vrijheid van menigsuiting is een groot goed, maar dit gaat in mijn ogen veel te ver, verbieden die hap!!!
Wat me vooral zorgen baart zijn de wapens. Het hele land is in rep en roer als er iemand met een doorgeladen machinepistool wordt aangehouden, en terecht. Maar deze mensen hebben vele wapens, gebruiken geweld, en trainen zich. Een aanval tegen antifascisten was volgens een deskundige militair van aard.
Geef ze maar de publiciteit zoals ze die bij de Wereld draait door kregen.
* je foto komt op het internet*

* klik klik*

Infiltreren en keihard straffen. Ze verbieden en de onderwereld in laten duiken lijkt me niet alles.
De hele tijd ze het gevoel geven dat ze gecontroleerd worden. Elke verdenking van wapenbezit aangrijpen om alles te doorzoeken. Ze elke keer blijven achtervolgen. Ze maken echt wel eens de fout.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47809412
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is dus gewoon een terroristische beweging.
Waarom niet gewoon de lui die zich schuldig maken aan terrorisme oppakken? Het lijkt mij veel handiger om een infiltrant in die groep te hebben en ze op te pakken als ze wat uitvreten.
pi_47809556
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 22:13 schreef Golradir het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon de lui die zich schuldig maken aan terrorisme oppakken? Het lijkt mij veel handiger om een infiltrant in die groep te hebben en ze op te pakken als ze wat uitvreten.
Ze hebben daar vast al wel infiltranten. En blijkbaar is dit een moment om in te grijpen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')