abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:48:42 #201
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52059373
@ AnneX: Dat de zon voor een keer scheen zal er ook wel mee te maken hebben
En zelf nog een ophangsysteem verzinnen voor die foto's, de rest moeten ze maar uitzoeken. Dat zal ik wel ergens van het weekend doen.
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:56 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
ga je die isolatie tegen het schuine dak ook afwerken met MDF of gips?
Nee, dat laat ik gewoon open en bloot
Gewoon afwerken met gips dus, zoals gebruikelijk. Ik kijk er wel een beetje tegenop omdat het tenslotte wel erg scheve balken zijn en het een groot opp is. Maar goed, we zien dat dan wel

Morgen ga ik smorgens vooral inkopen doen (de stalen profielen waren op en komen pas vrijdag terug in de winkel). Geen updates te verwachten dus, maar volgende week hopelijk weer elke dag.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:02:18 #202
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_52059752
Mooie klus hoor, je begint al flink resultaat te zien!
Er zit een haar in mijn glas
pi_52114130
MDF voor plafons geen optie; je hebt er van die dunnen van 4 mm dikte
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:35:36 #204
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52147613
Het plafond weet ik nog altijd niet. (de problemen oplossen als ze zich stellen )

Deze week heb ik weer de vroege dienst, dus kan ik in de namiddag nog wat klussen.
Vandaag heeft een medekameraad/jobstudent van m'n werk meegeholpen. Hij studeert interieurbouw, dus dat is wel ideaal. Helaas zien ze daar geen praktijk in die richting, maar hij blijt toch handig genoeg te zijn
Het voorzetwandje ging dus goed vooruit, en ik gok dat het toch wel tegen het einde van de week af moet zijn als de vermoeidheid het toelaat.
pi_52152362
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 19:35 schreef MMach het volgende:

Vandaag heeft een medekameraad/jobstudent van m'n werk meegeholpen. Hij studeert interieurbouw, dus dat is wel ideaal. Helaas zien ze daar geen praktijk in die richting, maar hij blijt toch handig genoeg te zijn
Zo zie ja maar weer een geluk bij een ongeluk.
Ik zie het al voor me. Dat busje wordt een BUS en die BUS worden BUSSEN.
Mmach & CO voor al uw klussen, komen wij met onze bussen.
of
Mmach & Bussen, voor al uw klussen!
pi_52152806
Dus iemand die interieur"bouw" studeert weet eigenlijk niets van het praktische?? is dat dat niet meer interieurvormgeving ofzo??

Wel tof dat je hulp hebt.

@solingjan: ik vrees dat alle MMach bussen er hetzelfde gaan uitzien er wel eens een claim zou kunnen komen van de eigenaar van de rechten van the A-team
pi_52154611
ziet er goed uit!
pi_52156816
Ik moet toch echt even een schaamteloze TVP plaatsen.
Dit is werkelijk weer een geweldig project!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 augustus 2007 @ 03:28:27 #209
22592 crew  Ole
pi_52158436
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 00:52 schreef Siegfried het volgende:
Ik moet toch echt even een schaamteloze TVP plaatsen.
Dit is werkelijk weer een geweldig project!
en dat heb je nu pas door ?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_52161109
ik was er in deel 1, maar was het uit het oog verloren, maar weer gevonden dus
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:28:37 #211
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_52164421
Wow!!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:37:56 #212
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52176671
@Archont: my mistake, het is interieurontwerp oid. De praktijk die ze daar zien heeft te maken met het effect van licht en kleuren enzo.

Vandaag dus verder gedaan, iets moeizamer omdat het tenslotte profielen van 4 m moeten worden. Toen het metaalboortje bot was en de winkels dicht, hebben we dan maar voortgedaan aan wat elektriciteit.

Morgen misschien updates, maar waarschijnlijk niet. Ik moet nog naar wat winkels en wat dingen regelen die voorgaan.

En straks het bedje in
pi_52177045
Nog even en die kant is ook al weer klaar.

Geniet van je (korte maar welverdiende) rust!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:51:35 #214
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_52177123
OMG wat een klus!
En wat wordt het weer mooi!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:45:00 #215
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52236919
En we gaan verder.
Nog meer elektriciteitsbuizen (de buizen van licht en stopcontacten van het kleine kamertje passeren daar ook achter de wand). In de meeste zit nu ook al draad getrokken (niet zo tof met al die bochten).

De horizontale profielen zitten er nu bijna allemaal, het blijft wachten op de verticale profielen die weer eens opgekocht zijn.

Morgen ga ik misschien verder, dat weet ik nog niet.
pi_52237517
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:45 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
Sla je wel voor je de platen er tegen zet eerst een keeper op de keeper in de hoek voor je gipsplaten tegen het dak.
Je hebt nl de profielen onder de laatste keeper gezet.
pi_52247702
Salut de Mmach! Hoop dat alles goed gaat. Als ik je drukke werkzaamheden even mag onderbreken: Weet jij misschien iets over een mysterieus Brugs bandje met de naam Mothers Milk? Er wordt van hun op VRT2 af en toe een mooi nummer "In my blood" gespeeld. De zangeres heet Brechtje Carpentier. Verder heb ik niets over haar of de band kunnen vinden, maar ze klinkt veel te goed om zo onbekend te zijn - een soort kruising van Marianne Faithfull en Cindy Lauper! Ik ben heel benieuwd wat ze nog meer gedaan heeft.
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:42:25 #218
103793 kozakken
Living the life
pi_52726853
Wat een project zeg! Mooi om te zien. Ben erg benieuwd naar de afwerkingsfase. (Maar dat is toch altijd zo? )
pi_52730193
Ligt het een beetje stil ofzo?
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:25:37 #220
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52734559
Een beetje idd. Morgen heb ik wel eindelijk de lichtjes voor de bollekeswand. Woensdag denk ik weer even verder te doen.
pi_52734840
ik moet dringend nog eens gaan kijken
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:36:07 #222
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52845446
Zo, vandaag de lichtjes geinstalleerd, ze werken als verwacht. Ook achter nieuwe profielen gegaan voor de zijwanden zodat ik volgende week gewoon kan doorwerken.

Een paar foto's van de llichtjes:

Ik moet zeggen dat defoto's niet 100% kleurecht zijn, zoals dat meestal niet is, en ook de intensiteit (dt vlekkerige schijnsel soms) is in realiteit veel subtieler en geleidelijker.

Hier kan je het een beetje zien: een kleuverloop van koel licht bovenaan tot erg warm licht onderaan:

pi_52845627
Vind het er tof uit zien!
pi_52846320
Netjes MMach .

Mooi dat het project weer opgepakt wordt .
  Moderator vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:14:52 #225
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_52849059
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:42 schreef tnimble het volgende:
Vind het er tof uit zien!
Dat wou ik net zeggen
pi_52854006
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef MMach het volgende:
Zo, vandaag de lichtjes geinstalleerd, ze werken als verwacht. Ook achter nieuwe profielen gegaan voor de zijwanden zodat ik volgende week gewoon kan doorwerken.
Ziet er goed uit.

BTW, kben vrij volgende week (niet full time, maar kan wel af en toe namiddag vrijmaken) dus als je hulp kan gebruiken, laat maar weten.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:34:34 #228
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52855333
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:47 schreef Archont het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.

BTW, kben vrij volgende week (niet full time, maar kan wel af en toe namiddag vrijmaken) dus als je hulp kan gebruiken, laat maar weten.
Très bien! Volgende week heb ik de vroege shift (5u tot 14u; dus tegen 15u thuis), en daarna wil ik dagelijks nog een uurtje of 3 werken op de zolder. Als je dan rond die tijd beschikbaar bent; ideaal
Je smst nog wel?
pi_52855637
je blijft een kluswonder
pi_52859123
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:34 schreef MMach het volgende:

[..]

Très bien! Volgende week heb ik de vroege shift (5u tot 14u; dus tegen 15u thuis), en daarna wil ik dagelijks nog een uurtje of 3 werken op de zolder. Als je dan rond die tijd beschikbaar bent; ideaal
Je smst nog wel?
ideaal , dan stop ik rond een uur of drie met werken.

heerlijk toch die glijdende werkuren
  maandag 3 september 2007 @ 19:28:42 #231
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52922930
Vandaag niet zoveel kunnen doen, maar er is toch nog een groot stuk ijzerwerk bijgekomen aan de voorzetwand die nog niet af was. Omdat het niet echt een boeiend zicht is, geen foto's deze keer. De rest van de wand wil ik overlaten aan Archont zodat ik mij deze week kan toespitsen op een paar laatste elektriciteitsleidingen en het sluiten van de wand met de bollekes.
pi_52929613
ah, ik mag het saaie werk doen??
  dinsdag 4 september 2007 @ 18:32:47 #233
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52941401
Terwijl Archont vlijtig het saaie werk doet (en dat doet ie goed:)

Doe ik het even saaie werk: het dichtmaken van de binnenwand. Alles op zijn tijd dus eerst pasmaken enzo. Toch wordt het effect dat ik wil wat duidelijker:

pi_52943821
wat doet ie dat goed mn Mmachje.
Straks verander k mn nick nog in Mevr. Fiere Gieter

Maar, Archont, jij hebt dat vast ook super gedaan

O o & totaal naast de kwestie Mmach & ik gaan toch nog op reis: 4 daagjes Noord-Frankrijk waarvan in nacht in een KASTEEL. Lang leve de flair
Vivez si m'en croyez, n'attendez à demain, ceuillez les aujourd'hui les roses de la vie (P. de Ronsard)
pi_52945366
Tof tof tof, dat jullie op vakantie kunnen hé

maar ik moet bekennen dat het heel motiverend is om met MMach in 1 ruimte te klussen, loopt hij weer rond in zijn bloot bovenlijf. Als je het even beu bent (het werk dan) heb je alleszins iets tofs om naar te kijken

En van saaiheid viel dat heel goed mee, is eigenlijk wel nog een secuur werkje moet ik bekennen. en met een slijpschijf werken is altijd tof niet.
pi_52947583
Zoet er goed uit MMach (en Archont)
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:30 schreef Archont het volgende:
Tof tof tof, dat jullie op vakantie kunnen hé

maar ik moet bekennen dat het heel motiverend is om met MMach in 1 ruimte te klussen, loopt hij weer rond in zijn bloot bovenlijf. Als je het even beu bent (het werk dan) heb je alleszins iets tofs om naar te kijken
ha ha, ja een ware muze (ook grieks trouwens)
quote:
En van saaiheid viel dat heel goed mee, is eigenlijk wel nog een secuur werkje moet ik bekennen. en met een slijpschijf werken is altijd tof niet.
pi_52947793
Ziet er weer goed uit!
Komt er nog eens een "timelaps" filmpje?
Die waren altijd grappig om te zien

En Archont, je komt toch wel om te werken hoop ik :p
  woensdag 5 september 2007 @ 09:49:20 #238
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52954061
Wat ik me nu afvraag als ik die gaten zie met de lampjes (tof effect!), kwam er nog plexiglas in? Zonee, als je iets in die sleuven laat vallen. Krijg je het er dan nog ooit tussen de MDF platen uit? .
pi_52954784
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 22:42 schreef mvkooten het volgende:

En Archont, je komt toch wel om te werken hoop ik :p
Dat zit ik mij hier ook af te vragen eigenlijk.
Dus, mmach, een fotootje graag van Archont @work, want wij hebben zo onze twijfels over zijn zolderdoeleinden.
Foto's van smachtende blikken richting jouw bloot bovenlijf mogen natuurlijk ook, ter tegenbewijs. Ik beloof plechtig niet jaloers te wezen.
pi_52954854
quote:
Op woensdag 5 september 2007 09:49 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik me nu afvraag als ik die gaten zie met de lampjes (tof effect!), kwam er nog plexiglas in? Zonee, als je iets in die sleuven laat vallen. Krijg je het er dan nog ooit tussen de MDF platen uit? .
Ik denk dat er wel plexiglas zal komen. Ik meen mij zoiets te herinneren.
pi_52956626
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:25 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Dat zit ik mij hier ook af te vragen eigenlijk.
Dus, mmach, een fotootje graag van Archont @work, want wij hebben zo onze twijfels over zijn zolderdoeleinden.
Foto's van smachtende blikken richting jouw bloot bovenlijf mogen natuurlijk ook, ter tegenbewijs. Ik beloof plechtig niet jaloers te wezen.
Nieuwe MMach (R) fotos mogen ook
pi_52957962
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:30 schreef Archont het volgende:
loopt hij weer rond in zijn bloot bovenlijf. Als je het even beu bent (het werk dan) heb je alleszins iets tofs om naar te kijken
hmmmz ik begin ook te twijfelen waarom jij helpt met klussen.

Mmach ziet er super gaaf uit met die lichtjes hoor.
en ik ben ook benieuwd hoe je het nu af gaat werken tussen het mdf.
  woensdag 5 september 2007 @ 18:29:48 #243
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52963994
Wehe, de relatie op de werkvloer blijft puur professioneel hoor
Enfin, Archont heeft verder gedaan aan de wand, en ik moet zeggen, tis heel goed gedaan. De langere stukken zijn niet gemakkelijk en eisen veel tijd:

Daarvan heb ik niet nog meer foto's genomen omdat het meer van hetzelfde is natuurlijk.

Ik heb voortgedaan aan mijn wand. Om te voorkomen dat iemand die zijn hoofd in de gaten steekt, geconfronteerd zou worden met de aanblik van het houten kader, heb ik binnenin de wand nog een kleiner kader gemaakt in MDF latten. Die zorgen niet alleen voor de mooiere aanblik vanuit extreme hoeken, maar reflecteren het licht ook beter, eens geschilderd.
Latjes rondomrond

Hoekjes mooi afkitten dat er niet teveel kieren zichtbaar zijn:

Als je dan binnenkijkt zie je dit:

(voorlopig nog een brede kier die verdwijnt eens de achterpanelen ertegenaan geschroefd zijn.
Dan het geheel schilderen, samen met de binnenkant van de muurpanelen, en dit is het lichteffect so far:

I really like it

De gaten worden idd nog dichtgemaakt met mat plexiglas en wel tegen de achterwand zodat het diepte effect niet verloren gaat.
Als er iets tussen zou vallen dan is dat geen probleem, het is een 'kier' van 6 cm en daar past met gemak een hand tussen.

Timelapsefilmpjes zijn er maar zelden omdat daar geen pc beschikbaar is. Ik heb welliswaar een filmpje gemaakt met de gewone camera. Daar ga ik nu wat in knippen en tegen vanavond zal ik de link posten
pi_52964556
Juist nog even vermelden dat ik MMach help ter goeder trouw, als ik hem persé halfnaakt wil zien kan ik me wel andere methodes bedenken
  woensdag 5 september 2007 @ 21:21:41 #245
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_52967980
Filmpje

En nu ga ik slapen
(dvr, dat liedje van jou ga ik es gebruiken in een langer filmpje)
pi_52969923
weer een fimple van schone werken en werkers!

Op de een of andere manier ziet het er op een filmpje nog mooier uit!

Offtopic: @Archont net deze bestelt in canada
pi_52970548
quote:
weer een fimple van schone werken en werkers!
je flatteert me, en ik moet zeggen dat ik verschiet van hoeveel tijd erin kruipt om die latten goed te zetten. ben je drie uur bezig en heb je toch wel drie metalen latten gezet.
quote:
Op de een of andere manier ziet het er op een filmpje nog mooier uit!

Offtopic: @Archont net deze bestelt in canada
@tnimble: Waw, die kan ik wel heel goed gebruiken eigelijk, mss moet ik ook maar even sparen, mag ik vragen op hoeveel euries dat komt?
pi_52970764
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:50 schreef Archont het volgende:

je flatteert me, en ik moet zeggen dat ik verschiet van hoeveel tijd erin kruipt om die latten goed te zetten. ben je drie uur bezig en heb je toch wel drie metalen latten gezet.
Kost idd best veel tijd als je het deftig wilt doen. Hier in NL worden de profielen er los in gezet om de 60cm. De giproc platen (mdf of multiplex gebruiken ze hier zelden) houden de boel wel bij elkaar gaan ze hier van uit.
quote:
@tnimble: Waw, die kan ik wel heel goed gebruiken eigelijk, mss moet ik ook maar even sparen, mag ik vragen op hoeveel euries dat komt?
Ik heb nog iets meer bestelt maar zal ongeveer op 230 euro uitkomen inclusief verzenden en import. Ze hebben ook de gewone gietijzeren versie (ipv deze RVS versie) die voor een set voor links en rechts op ongeveer het zelfde uitkomt.
pi_52970881
intressant, maar mss eerst eens een paar bijtels kopen
pi_52975161
Jaja een filmpje
Ziet er echt goed uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')