abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:17:39 #1
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_47793554

Zonsondergang over de Seine

Vorige delen
Parijs!
Parijs... hoe duur/tips etc?
Parijs... hoe duur/tips etc? #2
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #4
Parijs #5 - Tips etc.. Bon marché vers Paris
Parijs #6
Parijs #7

Hoe zit dat met die arrondissementen? Wat ligt nou waar?
Rondom Parijs ligt een rondweg (de Periferique). Binnen de rondweg is de stad opgedeeld in twintig arrondissementen die qua nummering in een spiraalvorm vanuit het centrum naar buiten draaien (zie plaatje). De meeste bekende bezienswaardigheden liggen binnen de periferique (uitzonderingen zijn bijvoorbeeld Disney en La Défense).



Hoe kom ik er?
Met de bus, vliegtuig, trein, auto, fiets. Wat jij wil. Met de bus (Eurolines bijvoorbeeld) is meestal het goedkoopst. De trein (Thalys) zal echter meestal de beste verhouding bieden tussen comfort, reistijd en prijs. Je komt dan aan op het Gare du Nord. Kijk op www.thalys.nl of www.ns.nl/internationaal/

Hoe werkt het OV?
Binnen Parijs zul je vooral de metro en de RER (snelmetro) gebruiken. Voor beiden kun je dezelfde kaartjes gebruiken. Welk soort kaartje het voordeligst is, is erg afhankelijk van hoe lang je blijft, hoe veel je reist en wat je wilt bezoeken. Voor een paar dagen is het voor de meeste mensen het voordeligst om metrokaartjes per tien tegelijk te kopen (carnet heet dat).

Hier vind je een kaartje met de metrolijnen en hier een (Nederlandstalige) reisplanner.

Ik heb een leuk hotelletje gevonden, maar waar zit het ergens?
Kijk naar de postcode. Alle postcodes binnen de periferique hebben het nummer 750xx. De xx zijn de cijfers van het arrondissement (75013 is dus dertiende arrondissement). Of je kunt hier het adres zoeken.

Oh. En is dat wel een nette buurt?
Geen idee, maar hier kun je foto’s bekijken van alle adressen in Parijs.

Deze OP is opgesteld door k_man. Met dank aan de Wiki info van koei.
Suggesties over aanvullingen en verbeteringen zijn uiteraard welkom
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:19:09 #2
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_47793619
(Mijn) laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:06 schreef Misanthroopia het volgende:
* Misanthroopia vertrekt morgen

En het leuke is, m'n vriendinnetje weet nog van niets
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:25:36 #3
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47802539
* Lips leest ook weer mee!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_47810311
* Vava ook
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_47812798
Bonsoir!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47812977
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:40 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Bonsoir!
Sonboir!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_47816277
Rue de la harpe voor diverse eettentjes. Driegangenmenu "Frans" eten voor 15 euro. (tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk lekker toeristische quasi-franse hap is)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_47818229
Présente!


Erg mooie intro-foto, Misanthroopia!

[ Bericht 46% gewijzigd door Bora-Bora op 30-03-2007 03:15:42 ]
 FR
pi_47820371
Eerste (deels) museologische review: Petit Palais.

Musée des Beaux-arts de la Ville de Paris
Avenue Winston-Churchill
75008, Parijs
Tel: +33 (01) 4005 5678

Het Petit Palais is gratis (behalve de tijdelijke tentoonstellingen) en staat tegenover het Grand Palais, nabij de Champs Elysees.


Gezien het feit ik hier met een groep (medestudenten) was, kon de entree voor ons geweigerd worden, dus besloten we in kleine groepjes de tentoonstellingsruimte te bekijken.
Het is erg vervelend om dan eenmaal in het Petit Palais aangekomen veel groepen te zien (betaald, gereserveerd, Franssprekend?) rondbanjeren.

Dit prachtige gebouw in Art Nouveau stijl is gebouwd voor de wereldtentoonstelling van 1900.
Tijdens deze wereldtentoonstelling werden voornamelijk Franse schilderijen laten zien. Later zou het Petit Palais (officieel:Musee de Beaux-Arts de la Ville Pairs) een museum worden voor de 18e en 19e eeuwse schilderkunst.

Het mooie aan Petit Palais vond ik de doorgetrokken stijl in het hele museum. Het hele museum bevat subtiele Art Nouveau ornamenten en decoratie in de wanden en plafonds, deze zijn ook doorgetrokken naar de trappen en zelfs de wc's (als een museum dit heeft bereikt, krijgt het van mij een pluimpje! Bij deze dus.) zijn in dezelfde stijl gemaakt.

De kunst is niet echt mijn smaak (ik heb besloten toch meer van Moderne Kunst te houden, hierover later meer in een van mijn volgende posts) alhoewel ik me voor kan stellen dat veel mensen het in de sfeer van het museum prachtig vinden. We zien voornamelijk veel 18e en 19e eeuwse werken, maar ook veel uiteenlopende andere werken vanuit bijvoorbeeld Nederland in de 17e eeuw.
Er was voor mij niet echt een kunsthoogtepunt in het museum, dus hierover kan ik helaas niks kwijt.
De diversiteit is enorm, de Franse musea staan erom bekend zoveel mogelijk te willen tonen om zo de nationale trots te laten blijken en op te laten bloeien bij de Fransosen. Hierdoor kan het museum je een beetje duizelen. Voor iedere categorie hebben ze wel even snel een hoekje gemaakt. Dit ziet er zeer slordig uit!

Grappig is overigens de museumwinkel die doorloopt vanuit de expositieruimte. Vergeet Taschen en neem een kijkje in de museumwinkels van Parijs, hier staan de mooiste boeken op gebied van de kunsten! (een derde deel is Engelstalig)

Het personeel is, zoals in ieder museum in Parijs, (sorry, ik generaliseer, maar dit is mij echt opgevallen) onvriendelijk. Kijk hier alsjeblieft doorheen.
Het doet mij alleen erg veel pijn deze mensen zo te moeten zien werken, ik neem aan dat het niet echt bevorderlijk is voor je humeur om hele dagen zo enorm sip en gefrustreerd in een museum te staan (kassa, suppoosten, rondleiders) werken.

Petit Palais is wat mij betreft een leuk museum om te bezoeken, maar niet echt iets om speciaal naar Parijs voor te gaan.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_47820462
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:44 schreef Vava het volgende:

[..]

Sonboir!
Haha, Vava is in the house
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47820480
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:56 schreef tim2308 het volgende:
Rue de la harpe voor diverse eettentjes. Driegangenmenu "Frans" eten voor 15 euro. (tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk lekker toeristische quasi-franse hap is)
Ik had best lekker voedsel, ik had denk ik precies het juiste gekozen!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47821113
Vooruit, nog eentje: Tweede (deels) museologische review: Cite des Sciences et de l'industrie

30, avenue Corentin-Cariou
75930
PARIS Cedex 19
33 (0) 1 40 05 81 41
citeservice@cite-sciences.fr

Voornamelijk veel kindergroepen aanwezig.

Het Parc de la Vilette is geheel en al voltooid in 1997. Het park bestaat uit verschillende onderdelen:Cite des Sciences et de l'industrie (1986) Science Centre, Grande Halle (1985) Tentoonstellingsruimte voor kunst, Le Zenith (1984) popconcertpodium, Cite de la musique (1997) theater, bibliotheek en conservatorium. Dit alles is gebouwd op de voormalige abattoirs van Parijs.
Het lag een beetje buiten de stad, zodat men voldoende ruimte had om te werken.
De slachthuizen werden in 1974 niet meer gebruikt ( vanwege betere transportmethodes) en zodoende verpauperde de buurt (veel slagers in deze buurt, werkeloosheid kwam op). President Mitterand wilde er een stokje voor steken door het maken van een park met paramuseale voorzieningen.
De verpauperde buurt had hier overigens niet zoveel aan, wat moeten ze ineens met een park waar voornamelijk kinderen rondrennen?



Op de plaats waar nu het Science Centre (museum) is, zijn de voormalige slachthuizen (dood), daar waar de theaters, poppodia en de tentoonstellingsruimte staat, stond het vee te wachten op de slacht (leven). Deze twee elementen zijn nog steeds met elkaar verbonden, maar dan op een andere manier.
Ik vind dit museologisch gezien een van de hoogtepunten van het park.

In het Science Centre probeert het museum de natuurwetenschap en de techniek op een maatschappelijk niveau te brengen. Dit is ze volgens mij aardig gelukt. De proefopstellingen zijn laagdrempelig en goed te begrijpen als je een Frans schoolkind bent.
Er mag wel wat minder tekst zijn bij de tijdelijke tentoonstellingen.
Mijn kennis in de Franse taal is niet enorm slecht, maar met de natuurwetenschappelijke woorden etc. die hier gebruikt werden, moest ik wel even slikken. Gelukkig stonden er bij de meeste opstellingen een symbolische uitleg, zodat ik het ook snapte.

Afgezien van het feit dat dit voornamelijk een kindermuseum is (er is nog veel meer, door tijdgebrek niet alles kunnen bekijken) is het ook leuk voor volwassenen. Toch begrijp ik dat het leuker is als je een gezin hebt. Zie het maar als een educatieve Disneyland attractie!

[ Bericht 4% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 30-03-2007 10:04:37 ]
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:32:13 #13
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_47828051
Een leuke tent voor een hapje is ook:

Brasserie La Tour Eiffel. Het ligt op de kruising van Rue des Entrepreneurs en Rue du Commerce, in het 15e arrondissement; Métro: Commerce, lijn 8.

Leuke brasserie, niet al te duur, het eten is voortreffelijk en de wijnen zijn goed. Er zitten vooral Fransen, en bijna geen toeristen. Aanradertje dus. De kaart is hoofdzakelijk Frans. Pavé de Rumsteak; Bavette et frites, pommes dauphine, creme brulée etcetera.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  vrijdag 30 maart 2007 @ 14:46:23 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_47831001
Even een vraagje. Ik wil in mei een weekje/lang weekend weg. Disney en Parijs samen.

Waar kan ik kijken om te boeken? Iemand ervaringen? Wat is de beste combi, hotel Parijs en losse entree of hotel op Disney en later hotel in Parijs? Is 1 dag genoeg voor het park, of moeten we er twee voor uittrekken?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_47835529
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:32 schreef Delicieux het volgende:
Een leuke tent voor een hapje is ook:

Brasserie La Tour Eiffel. Het ligt op de kruising van Rue des Entrepreneurs en Rue du Commerce, in het 15e arrondissement; Métro: Commerce, lijn 8.

Leuke brasserie, niet al te duur, het eten is voortreffelijk en de wijnen zijn goed. Er zitten vooral Fransen, en bijna geen toeristen. Aanradertje dus. De kaart is hoofdzakelijk Frans. Pavé de Rumsteak; Bavette et frites, pommes dauphine, creme brulée etcetera.
Oh, dat doet me aan iets anders denken:

als je Brad Pitt tegen het lijf wilt lopen, moet je als ze in Parijs verblijven 's morgens maar eens een kop koffie gaan drinken in het café op de hoek naast metrostation "Bir Hakeim" (Eiffeltoren) : "Le Pont de Seine".

Ik weet verder niet of het nog steeds aan hen verhuurd wordt, maar hun appartement bevindt zich daartegenover.

Voor hen die fan zijn, is dat misschien een leuke stop alvorens naar de Eiffeltoren door te lopen.
Of naar de brasserie van Délicieux.
 FR
pi_47845675
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:33 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Haha, Vava is in the house
Rue de la Harpe is trouwens bij Kees (Chez Clement) in de buurt!

Leuk, die reviews! Komen er nog meer?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_47851632
Ja, erg leuk en persoonlijk museumverslag, Sweetsixteen16!! Super!

Mocht je nog meer te vertellen hebben, hou je dan vooral niet in!!
 FR
pi_47876975
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:58 schreef Vava het volgende:

[..]

Rue de la Harpe is trouwens bij Kees (Chez Clement) in de buurt!

Leuk, die reviews! Komen er nog meer?
Ja, ik zag hem inderdaad, geen foto van gemaakt omdat ik geen fototoestel meehad die dag!

Het is de bedoeling dat ik van alle musea die ik heb bezocht een review ga schrijven, dit is ook leuk voor later
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47877032
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 01:27 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, erg leuk en persoonlijk museumverslag, Sweetsixteen16!! Super!

Mocht je nog meer te vertellen hebben, hou je dan vooral niet in!!
Okay dan, nog een extra drijfveer, dankjewel!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47877209
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:46 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje. Ik wil in mei een weekje/lang weekend weg. Disney en Parijs samen.

Waar kan ik kijken om te boeken? Iemand ervaringen? Wat is de beste combi, hotel Parijs en losse entree of hotel op Disney en later hotel in Parijs? Is 1 dag genoeg voor het park, of moeten we er twee voor uittrekken?
Hotel in Parijs nemen dat vlakbij 'n RER-station ligt aan de lijn naar Disney. Dat zou ik iig doen. Kun je 's avonds ook nog wat leuks doen en met de RER ben je zo in Disney
pi_47877448
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:44 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Ja, ik zag hem inderdaad, geen foto van gemaakt omdat ik geen fototoestel meehad die dag!

Het is de bedoeling dat ik van alle musea die ik heb bezocht een review ga schrijven, dit is ook leuk voor later
Moest je toch ook wel lachen

En idd leuk voor later ook maar ook voor hier
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_47877563
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:55 schreef Vava het volgende:

[..]

Moest je toch ook wel lachen

En idd leuk voor later ook maar ook voor hier
Lachen en ook aan ons lachend denken hahahahaha!!!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47911765
"the Louvre Museum, the Orsay Museum, Versailles, and the Historic Paris Walk"-podcasts op
http://www.ricksteves.com/news/travelnews/0602/audiotour.htm

Wie kent er meer???
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_47926648
Hmm, ik overwoog met Hemelvaart weer te gaan, maar da's natuurlijk inmiddels óf vol óf onbetaalbaar.
pi_47974964
Van 28 april tot 5 mei ben ik in Paris. Als er iemand nog leuke tips heeft dan hoor ik dat graag
pi_47975369
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:18 schreef wendywendy het volgende:
Van 28 april tot 5 mei ben ik in Paris. Als er iemand nog leuke tips heeft dan hoor ik dat graag
Met koninginnedag naar de Nederlandse bar.

Have Fun!!!
pi_47976078
Jongens, nog even wachten op de museologische verslagen, ik heb volgende week tentamenweek!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47976528
Okee Sweetsixteen16.
We zullen voor je duimen (en we wachten "braafjes" af)!


Over koninginnedag gesproken:
er wordt ook nog wat door de Nederlandse ambassade in Parijs georganiseerd; de 27e meen ik.
 FR
pi_47976658
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee Sweetsixteen16.
We zullen voor je duimen (en we wachten "braafjes" af)!


Over koninginnedag gesproken:
er wordt ook nog wat door de Nederlandse ambassade in Parijs georganiseerd; de 27e meen ik.
Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.
Tenminste dat was afgelopen jaren zo.
pi_47978983
Yes, eindelijk weer eens naar Parijs toe.

Komend weekend ga ik!

Ik overnacht in het Elysees Regencia hotel, volgens Tripadvisor het beste hotel van parijs, beter dan het Four Seasons We zullen zien

http://www.tripadvisor.co(...)e_France-Hotels.html

Heb er zin in, camera mee en vast leggen op de gevoelige plaat die mooie stad.

Heeft iemand al eerder in bovengenoemde hotel geslapen?
pi_47980334
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jongens, nog even wachten op de museologische verslagen, ik heb volgende week tentamenweek!
Succes alvast!! We wachten rustig af
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_47989347
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:00 schreef Vernidal het volgende: Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.
Tenminste dat was afgelopen jaren zo.
Ja, zelfde procedure, dit jaar.
 FR
pi_47989620
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:53 schreef achterop23 het volgende:
Yes, eindelijk weer eens naar Parijs toe.

Komend weekend ga ik!

Ik overnacht in het Elysees Regencia hotel, volgens Tripadvisor het beste hotel van parijs, beter dan het Four Seasons We zullen zien

http://www.tripadvisor.co(...)e_France-Hotels.html

Heb er zin in, camera mee en vast leggen op de gevoelige plaat die mooie stad.

Heeft iemand al eerder in bovengenoemde hotel geslapen?
Het beste hotel van de stad? Lijkt me stug.
Maar het zal best een goed hotel zijn, gezien de prijs en de locatie.

Veel plezier!
 FR
pi_47989948
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee Sweetsixteen16.
We zullen voor je duimen (en we wachten "braafjes" af)!
Heel goed, bedankt voor het duimen!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_47989972
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:25 schreef Vava het volgende:

[..]

Succes alvast!! We wachten rustig af
Dankjewel, Vaav!
Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 5 april 2007 @ 13:33:13 #36
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48040297
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:00 schreef Vernidal het volgende:

[..]

Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.
Tenminste dat was afgelopen jaren zo.
Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 13:38:11 #37
45833 crew  Fogel
pi_48040485
Ik ben eind mei in Parijs
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48040925
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:38 schreef Fogel het volgende:
Ik ben eind mei in Parijs
shit happens
pi_48046589
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:33 schreef Delicieux het volgende: Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!
Hmmm, klinkt goed....

...toch 's over nadenken dan...
 FR
pi_48046621
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:38 schreef Fogel het volgende:
Ik ben eind mei in Parijs
Dikke pret!
 FR
pi_48046713
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:33 schreef Delicieux het volgende:

[..]

Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!
Wel couplet wordt er dit jaar gezongen??

Vorig jaar werd er toch ook nog wat anders gezongen, weet het niet meer precies met dank aan Heineken.
pi_48059657
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:38 schreef Fogel het volgende:
Ik ben eind mei in Parijs
Wat naar voor je!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_48066216
ik ga van 8 tot 11 mei naar Parijs
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_48068192
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:20 schreef Vernidal het volgende:
Wel couplet wordt er dit jaar gezongen??
Oh help, is het zo serieus?
 FR
pi_48069655
Even tussen het leren door:

Waarschijnlijk ga ik in de nazomer nog even naar Parijs met a bunch of girlfriends!
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:44:52 #46
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48074138
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 04:04 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oh help, is het zo serieus?
Nou dat valt wel mee, hoor! Het gebeuren is grofweg opgedeeld in twee delen. Alle bejaarden staan binnen en eten het buffet leeg en staan daar op kakkerige toon met elkaar te praten, en dan heb je het jongere gedeelte dat zich over het algemeen in Heineken's Biertent ophoudt in de achtertuin. Daar is het vaak gezelliger.

De ambassadeur houdt dan even een kort praatje waarna het Wilhelmus gezongen wordt. Bij de ingang krijg ,je de te zingen coupletten op papier uitgereikt, want er zijn een hoop mensen, waaronder veel oude brontosauriers die al erg lang weg zijn uit NL en hier wortel geschoten hebben, die het Wilhelmus niet kennen. Na twee coupletjes gaan iedereen gewoon weer verder waarmee ie bezig was: Biertjes kantelen.

Komt de viskar van Simonis weer dit jaar?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48077981
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:44 schreef Delicieux het volgende: Nou dat valt wel mee, hoor! Het gebeuren is grofweg opgedeeld in twee delen. Alle bejaarden staan binnen en eten het buffet leeg en staan daar op kakkerige toon met elkaar te praten, en dan heb je het jongere gedeelte dat zich over het algemeen in Heineken's Biertent ophoudt in de achtertuin. Daar is het vaak gezelliger.

De ambassadeur houdt dan even een kort praatje waarna het Wilhelmus gezongen wordt. Bij de ingang krijg ,je de te zingen coupletten op papier uitgereikt, want er zijn een hoop mensen, waaronder veel oude brontosauriers die al erg lang weg zijn uit NL en hier wortel geschoten hebben, die het Wilhelmus niet kennen. Na twee coupletjes gaan iedereen gewoon weer verder waarmee ie bezig was: Biertjes kantelen.

Komt de viskar van Simonis weer dit jaar?


...bon allez, je hebt me overtuigd!
Moi viendre aussi. Kan best 's leuk zijn!
 FR
pi_48084189
Vriendlief en ik zijn in februari naar Parijs geweest. Gezellig met de auto naar het hotel gereden en in Parijs zelf rondgereisd met de metro. Ideaal systeem hebben ze daar.
Natuurlijk een hoop gezien aan 'standaard'-bezienswaardigheden; prachtige stad!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:45:25 #49
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48085421
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:31 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding]

...bon allez, je hebt me overtuigd!
Moi viendre aussi. Kan best 's leuk zijn!
Kewl! Ik heb overtuigingskracht!
Nou, dan zien we elkaar wel ergens in de biertent!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48094233
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator vrijdag 6 april 2007 @ 22:36:54 #51
45833 crew  Fogel
pi_48095044
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:14 schreef Vava het volgende:
Gezellig Bijtend zuur in metro Parijs
Lekker inderdaad.

Hier hadden ze laatst in Oslo ook last van op de bus. Het bleek koningszuur te zijn; Taggers gebruiken dat om de anti-grafitti laag weg te etsen om vervolgens toch hun 'kunstwerken' kwijt te kunnen in/op de bus.
Bij het prepareren van dat spul hebben ze blijkbaar wat gemorst, het was niet de bedoeling om de mensen kwaad te doen met die zooi.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48098701
@Delicieux: Strax wordt het daar nog een hele fok-meet!

@Vava: Jeetje! Sta ik echt van te kijken! Ik heb het halve franse net afgestruind, maar bijna niets daarover kunnen vinden!! Alleen maar op de nieuwswebsite van LCI !
De politie is op 't ogenblik op zoek naar eventuele andere slachtoffers en wacht op de onderzoeksresultaten om evt een officiële link tussen de drie affaires te kunnen leggen.

Oppassen dus als je als +/- 30-jarige vrouw tijdens het spitsuur de metro neemt.... (brrr)

Bedankt voor de informatie, Vava! Gezellig indd...
 FR
pi_48098778
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:45 schreef Delicieux het volgende:
Nou, dan zien we elkaar wel ergens in de biertent!
Herkenningspunt: pilsje in de hand!
 FR
pi_48099202
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
@Delicieux: Strax wordt het daar nog een hele fok-meet!
Op zich, zo'n feestje kan best leuk zijn ik zou wel gaan geloof ik als ik in (de buurt van) Parijs zou wonen
quote:
@Vava: Jeetje! Sta ik echt van te kijken! Ik heb het halve franse net afgestruind, maar bijna niets daarover kunnen vinden!! Alleen maar op de nieuwswebsite van LCI !
De politie is op 't ogenblik op zoek naar eventuele andere slachtoffers en wacht op de onderzoeksresultaten om evt een officiële link tussen de drie affaires te kunnen leggen.

Oppassen dus als je als +/- 30-jarige vrouw tijdens het spitsuur de metro neemt.... (brrr)

Bedankt voor de informatie, Vava! Gezellig indd...
De bron vond ik ook al opvallend, ik had wat minder ver gezocht dan jij maar ik kon ook niet zo snel meer informatie vinden.

De leeftijdscategorie, de locaties (vooral St. Lazare), ik zou een potentieel slachtoffer geweest kunnen zijn
niet dat ik me snel bang laat maken maar het viel me wel op idd
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_48100131
Helaas, ik moet werken op de 27e. En om nou onbetaald vrij te nemen voor iets als koninginnedag....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_48100147
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef Bora-Bora het volgende:
Herkenningspunt: pilsje in de hand!
Bier!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_48100467
Da's inderdaad pech, tim2308!
Maar volgende keer beter, joh. Volgens mij organiseren ze wel vaker wat toch?
Ik ben ooit in een grijs verleden een keer naar een (ambassade-?) receptie bovenin Montparnasse geweest ter gelegenheid van het Leidens ontzet.
 FR
pi_48101469
Nu ik je toch spreek: gaan wij trouwens ook nog een keertje een drankje drinken??? Al dan niet met Delicieux?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 9 april 2007 @ 21:29:46 #59
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48157684
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu ik je toch spreek: gaan wij trouwens ook nog een keertje een drankje drinken??? Al dan niet met Delicieux?
Ben ik groot voorstander van!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  maandag 9 april 2007 @ 22:20:37 #60
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48160047
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Da's inderdaad pech, tim2308!
Maar volgende keer beter, joh. Volgens mij organiseren ze wel vaker wat toch?
Ik ben ooit in een grijs verleden een keer naar een (ambassade-?) receptie bovenin Montparnasse geweest ter gelegenheid van het Leidens ontzet.
Wordt Leidens ontzet niet door de Nederlandse vereniging georganiseerd? Was vroeger altijd een bejaardenclub, maar het schijnt nu weer wat leuker te worden.... Ben er echter nooit geweest want ik vonde het altiijd een beetje .
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48160765
Terug uit Paris, het was weer geweldig. Afgelopen weekend, heerlijk weer. Genoten van alle schoonheid van de stad.
Nu met tomtom een keer in 1 keer goed gereden naar het hotel Een keer wat anders dan gedoe met die 1 richtingswegen
pi_48160813
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:20 schreef Delicieux het volgende: Wordt Leidens ontzet niet door de Nederlandse vereniging georganiseerd? Was vroeger altijd een bejaardenclub, maar het schijnt nu weer wat leuker te worden.... Ben er echter nooit geweest want ik vonde het altiijd een beetje .
Oja, dat was het waarschijnlijk: de Nederlandse vereniging.. Was inderdaad precies wat jij eerder beschreef over de "buffet-afdeling" op de Koninginnedag-receptie...
 FR
pi_48160919
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu ik je toch spreek: gaan wij trouwens ook nog een keertje een drankje drinken??? Al dan niet met Delicieux?
Kunnen we zeker een keertje doen.

Maar werk je op 27 april de hele avond? Anders kun je misschien ook later komen?..
 FR
pi_48165210
Ik werk van 1600 tot 0:00 en zou dus de RER moeten nemen om 0:20 en dan om 1:00 aankomen op Chatelet les Halles. Beetje laat dus

Ik ben trouwens deze week dinsdag en woensdag vrij, andere weken op maandag en dinsdag
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_48165336
Ik was er ook weer van de week. Alweer de derde keer dit jaar
Wat vrienden een beetje rondgeleid en genoten van het mooie weer door met een flesje wijn en wat kaas op de quais te chillen
pi_48165534
Zien jullie trouwens veel afval? Vuilniszakken in Parijs stapelen zich op
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_48165980
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Ik werk van 1600 tot 0:00 en zou dus de RER moeten nemen om 0:20 en dan om 1:00 aankomen op Chatelet les Halles. Beetje laat dus
Yep, indd. Zolang zijn we ook niet van plan om bij de ambassadeur te blijven hangen!...
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 01:29 schreef tim2308 het volgende: Ik ben trouwens deze week dinsdag en woensdag vrij, andere weken op maandag en dinsdag
Voor mij wordt het pas na Koninginnedag, denk ik. Daarvoor ben ik vrijwel niet in de regio.
 FR
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:30:40 #68
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48167700
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 02:00 schreef tim2308 het volgende:
Zien jullie trouwens veel afval? Vuilniszakken in Parijs stapelen zich op
Nee hoor, bij ons in de straat wordt het gewoon opgehaald. Ik reed vanochtend nog achter een vuilniswagen aan, en ze staken zowaar hun handen uit de mouwen.... dus in het 15e is er niets te zien van een staking...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48171197
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
@Vava: Jeetje! Sta ik echt van te kijken! Ik heb het halve franse net afgestruind, maar bijna niets daarover kunnen vinden!! Alleen maar op de nieuwswebsite van LCI !
De politie is op 't ogenblik op zoek naar eventuele andere slachtoffers en wacht op de onderzoeksresultaten om evt een officiële link tussen de drie affaires te kunnen leggen.
De dader is zojuist op heterdaad betrapt en opgepakt op metrostation Invalides.

Oeff!

Er was in totaal aangifte gedaan door 5 verschillende slachtoffers.
 FR
pi_48171761
Gelukkig maar wat bezielt zo'n kerel van 28
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 12:13:00 #71
45833 crew  Fogel
pi_48172156
Was deze dader daadwerkelijk in de weer met het bewust bespuiten van die vrouwen met een etsend goedje, of was er net als in Oslo sprake van gemorst koningszuur?
In geval 1 mag hij wat mij betreft met zijn eigen goedje chemisch gecastreerd worden, in geval 2 is het voldoende om hem 5 tot 10 jaar lang metros schoon te laten maken of in de originele kleur terug te schilderen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48187633
Het lijkt me aardig bewust als ik dit zo lees, hij had dat spul in een sigarettenpakje verborgen zitten
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 20:12:52 #73
45833 crew  Fogel
pi_48189219
Als ik dat zo lees wordt ik er aan herinnerd dat ik 3 jaar lang enkele uren per week net zo goed vrij had kunnen nemen
Maargoed als hij dat inderdaad verborgen had in een sigarettenpakje, ga ik voor optie 1 van mijn strafmogelijkheden
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48189896
Ja, hij heeft ook bekend dus optie 1 gaarne

Nu ook een Nederlandse vertaling op de FP: Man met vloeibaar zuur gepakt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 21:13:10 #75
45833 crew  Fogel
pi_48191903
Tip voor de mensen die in Frankrijk wonen: een (bijna) gratis computer bij je internetabo
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48198148
Lijkt wel een beetje op de computer-voor-100-dollar project. Maar dan op zijn Frans...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:22:23 #77
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48199018
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Fogel het volgende:
Tip voor de mensen die in Frankrijk wonen: een (bijna) gratis computer bij je internetabo
Breek me de bek niet open..... .heb er net een half juridisch gevecht opzitten om van dat Neuf-abonnement af te komen. Wat ee kloteclub!
Nu lekker free.fr; zo'n mooie freebox. Gratis bellen door heel Europa. Prima set. Ben weer tevreden....

*mompel, mompel, stelletje afzetters, Neuf, stelletje afzetters.....mompel, mompel......
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  donderdag 12 april 2007 @ 10:09:03 #78
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48246454
Wie gaan er eigenlijk allemaal naar de ambassadeborrel op 27 april?


Bora-Bora? Ga jij?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48275466
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_48285705
10-14 mei ben ik er! Op bezoek bij een vriend die er tijdelijk studeert, dus wordt gegarandeerd leuk!
pi_48338470
Delicieux; de bonnen zijn binnen.
 FR
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:02:52 #82
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48412597
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:33 schreef Bora-Bora het volgende:
Delicieux; de bonnen zijn binnen.
Ze zijn mooi hè, de *gratiesch ende vhoor nietsch* drankbonnen!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48581198
Hullo!

Ik ga in de zomer naar Parijs, voor het eerst . Ik ben driftig op zoek naar een hotelletje wat er een beetje fatsoenlijk uitziet maar niet ál te duur is. 1-2 sterren, niet al te bijzonder, en het moet geen hel zijn om in de binnenstad te kunnen komen.

Heeft iemand tips?
pi_48584013
Ik ben vorig jaar in deze geweest. Erg eenvoudig maar netjes pas wel op, de badkamervloer was erg glad
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_48584124
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:40 schreef Vava het volgende:
Ik ben vorig jaar in deze geweest. Erg eenvoudig maar netjes pas wel op, de badkamervloer was erg glad
Bluh, ik kan niet online reserveren dus ook niet kijken hoeveel het zou gaan kosten. Weet je toevallig wat je betaald hebt? En ik begrijp dat het dus wel gewoon aparte kamers zijn? Ik kan namelijk niet slapen met andere mensen op een kamer .
  Moderator zaterdag 21 april 2007 @ 22:47:52 #86
45833 crew  Fogel
pi_48584191
Ik ben hier geweest de vorige keer. De locatie was OK, het hotel was 'overleefbaar', niet erg slecht, zeker niet erg goed, maar ik ben nu eenmaal (veel) beter gewend.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48584249
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:47 schreef Fogel het volgende:
Ik ben hier geweest de vorige keer. De locatie was OK, het hotel was 'overleefbaar', niet erg slecht, zeker niet erg goed, maar ik ben nu eenmaal (veel) beter gewend.
Overleefbaar klinkt nou niet echt uitnodigend .
pi_48584312
Ja het waren aparte kamers, wij hadden met twee personen een tweepersoonskamer en dus een eigen badkamer Ga je alleen? Ik kan op die site niet zo snel zien of ze ook eenpersoonskamers hebben. Het was in elk geval geen slaapzaal
Hoeveel het precies kostte weet ik niet meer, geloof rond de 20 á 25 euro per persoon per nacht
Metrostation was ongeveer vijf minuten lopen en naar Montmartre ook zoiets
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator zaterdag 21 april 2007 @ 22:54:40 #89
45833 crew  Fogel
pi_48584363
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:50 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Overleefbaar klinkt nou niet echt uitnodigend .
Was ook niet de bedoeling... het is immers ook handig om te weten waar je misschien beter niet heen kan gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48584391
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:52 schreef Vava het volgende:
Ja het waren aparte kamers, wij hadden met twee personen een tweepersoonskamer en dus een eigen badkamer Ga je alleen? Ik kan op die site niet zo snel zien of ze ook eenpersoonskamers hebben. Het was in elk geval geen slaapzaal
Hoeveel het precies kostte weet ik niet meer, geloof rond de 20 á 25 euro per persoon per nacht
Metrostation was ongeveer vijf minuten lopen en naar Montmartre ook zoiets
Ik ga met een vriendin, maar zou het liefst een eenpersoonskamer willen hebben.

Verder klinkt hij goed, ik onthoud hem.
pi_48584408
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Was ook niet de bedoeling... het is immers ook handig om te weten waar je misschien beter niet heen kan gaan.
So true. Maar je hebt een achter Parijs staan in je sig .
pi_48584456
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik ga met een vriendin, maar zou het liefst een eenpersoonskamer willen hebben.

Verder klinkt hij goed, ik onthoud hem.
Herriestoppers doen wonderen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Moderator zondag 22 april 2007 @ 00:07:37 #93
45833 crew  Fogel
pi_48586450
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:56 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

So true. Maar je hebt een achter Parijs staan in je sig .
Ja inderdaad, wat mij betreft kan je (niet jij, maar gewoon algemeen) beter gewoon uit Parijs wegblijven, is niet echt mijn favoriete stad om het netjes te zeggen. Maar ik dacht, laat ik aardig zijn en dat eens niet zeggen
Kan me zo niet herinneren welke andere hotels ik in overnacht heb in Parijs, maar mochten die verdrongen herinneringen van Parijs nog ooit eens naar boven komen, laat ik hier weten welke hotels dat waren. Welk hotel ik in mei neem, weet ik nog niet, komt vanzelf.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48587276
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:02 schreef Delicieux het volgende:
Ze zijn mooi hè, de *gratiesch ende vhoor nietsch* drankbonnen!
Je maintiendrai!
 FR
pi_48587359
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:58 schreef Vava het volgende:

[..]

Herriestoppers doen wonderen
Joah, maar het gaat zeg maar gewoon om het gevoel ofzo . Ik kan gewoon niét relaxed in slaap vallen als er iemand in de buurt is, behalve dan de mensen waar ik mee samen leef.
pi_48587505
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:58 schreef Vava het volgende:
Herriestoppers doen wonderen
In een Frans hotel is dat niet altijd overbodige luxe inderdaad!

Moet je ze in Frankrijk nog aanschaffen, dan heten die dingen "boules quiès".
 FR
pi_48587649
quote:
Op zondag 22 april 2007 00:07 schreef Fogel het volgende:
Ja inderdaad, wat mij betreft kan je (niet jij, maar gewoon algemeen) beter gewoon uit Parijs wegblijven, is niet echt mijn favoriete stad om het netjes te zeggen. Maar ik dacht, laat ik aardig zijn en dat eens niet zeggen
Kan me zo niet herinneren welke andere hotels ik in overnacht heb in Parijs, maar mochten die verdrongen herinneringen van Parijs nog ooit eens naar boven komen, laat ik hier weten welke hotels dat waren. Welk hotel ik in mei neem, weet ik nog niet, komt vanzelf.
Maarreh, jouw weerzin beperkt zich toch niet uitsluitend tot Parijs, neem ik aan?!
 FR
pi_48588386
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga in de zomer naar Parijs, voor het eerst . Ik ben driftig op zoek naar een hotelletje wat er een beetje fatsoenlijk uitziet maar niet ál te duur is. 1-2 sterren, niet al te bijzonder, en het moet geen hel zijn om in de binnenstad te kunnen komen.
* http://www.ratestogo.com/
* Perfect Hotel. Het adres is 39, Rue Rodier.
* etap hotels 3 pers kamer voor 49 euri
* Hôtel des Voyageurs (Grand), 9 r 8 Mai 1945 75010 PARIS, 01 40 34 54 34
* Hotel Vicq d'Azir; 21, rue Vicq d'Azir, 10de arr., tel: 01 42 08 06 80, metro: Colonel-Fabien 'This little cheapie is in the process of a renovation under its new management. Most of the rooms overlook a nice little courtyard with a tree. Rooms with a shower are ¤22.50/¤28 singles/doubles or ¤18/¤20 without a shower. Showers in the hall cost ¤3, so maybe go for the shower in the room.'
* Hotel Moderne du Temple. http://www.hotelmodernedutemple.com/ Prijzen tussen ¤28.00 en ¤51.00 per kamer per nacht.
* hotel Lille (9e) http://fr.federal-hotel.com/hotel_hotel-de­-lille-paris_2585.htm
* Tolbiac (13e) / http://www.hotel-tolbiac.com/
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_48588955
Die linkjes zien er allemaal best goed uit . Over de anderen kan ik niets zeggen, maar klinkt ook goed

Dank je wel .

Heb je ervaring met deze hotels?
pi_48589129
nope, het is gewoon een door de tijd heen verzamelde lijst. Alleen Hotel Tolbiac ken ik. Gewoon een heel simpel hotel die wel een verfbeurt kan gebruiken. Maar ach, voor 24 euro per nacht kan je niet al te veel verwachten...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 22 april 2007 @ 13:37:42 #101
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_48595648
http://www.hotel-avenir.com/

simpel hotel met aardige mensen die er werken ik ga er in oktober voor de tweede keer heen

het mooiste is dat ze je bij aankomst vragen hoelaat je wilt ontbijten en dat je dan elke dag ontbijt op bed krijgt

het hotel ligt tegenover metrostation anvers en ook op loopafstand van de sacre coeur
pi_48596620
Oh hé, die ziet er goed uit .
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 11:42:51 #103
45833 crew  Fogel
pi_48626910
Weet niet zeker of ik dit al eens gepost heb hier, maar kwam het weer eens tegen bij het opruimen van mijn mailbox en vond dit topic wel een gepaste plek ervoor (zelfs al gaat dit over Frankrijk in het algemeen en niet Parijs specifiek)
quote:
Here are some additional traveling tips I thought you might find useful.

The following advisory for American travelers heading for France. Was
compiled from information provided by the U.S. State Department, the
Central Intelligence Agency, the U.S. Chamber of Commerce, the Food
and Drug Administration, the Center for Disease Control and some very
expensive spy satellites that the French don't know about. It is
intended as a guide for American travelers only and no guarantee of
accuracy is ensured or intended.


General Overview
****************
France is a medium-sized foreign country situated on the continent of
Europe. It is an important member of the world community, although not
nearly as important as it thinks. It is bounded by Germany, Spain,
Switzerland and some smaller nations of no particular consequence or
shopping opportunities. France is a very old country with many
treasures such as the Louvre and EuroDisney. Among its contributions
to Western civilization are champagne, Camembert cheese, the
guillotine, and body odor. Although France likes to think of itself as
a modern nation, air conditioning is little used and it is next to
impossible to get decent Mexican food. One continuing exasperation for
American visitors is that the people willfully persist in speaking
French, although many will speak a few words of English if shouted at
repeatedly.


The People
**********
France has a population of 54 million people, most of whom drink and
smoke a great deal, drive like lunatics, are dangerously over-sexed
and have no concept of standing patiently in a line. The French people
are generally gloomy, temperamental, proud, arrogant, aloof and
undisciplined. Those are their good points. Most French citizens are
Roman Catholic, although you'd hardly guess it from their behavior.
Many people are Communists and topless sunbathing is common. Men
sometimes have girls' names like Marie and they kiss each other when
they hand out medals. American travelers are advised to travel in
groups and to wear baseball caps and colorful pants for easier mutual
recognition. All French women have small breasts, and don't shave
their armpits or their legs.


Safety
******
In general, France is a safe destination, although travelers are
advised that France is occasionally invaded by Germany. By tradition,
the French surrender more or less at once and, apart from a temporary
shortage of Scotch whisky and increased difficulty in getting
baseball scores and stock market prices, life for the visitors
generally goes on much as before. A tunnel connecting France to
Britain beneath the English Channel has been opened in recent years
to make it easier for the French government to flee to London when
the Germans invade.


History
*******
France was discovered by Charlemagne in the Dark Ages. Other
important historical figures are Louis XIV, the Huguenots, Joan of
Arc, Jacques Cousteau and Charles de Gaulle, who was President for
many years and is now an airport. The French armies of the past have
had their asses kicked by just about every other country in the
world.


Government
**********
The French form of government is democratic but noisy. Elections are
held more or less continuously and always result in a run-off. For
administrative purposes, the country is divided into regions,
departments, districts, municipalities, cantons, communes, villages,
cafes, booths and floor tiles. Parliament consists of two chambers,
the Upper and Lower (although, confusingly, they are both on the
ground floor), whose members are either Gaullists or communists,
neither of whom can be trusted. According to the most current State
Department intelligence, the current President is someone named
Jacques. Further information is not available at this time.

Culture
*******
The French pride themselves on their culture, although it is not easy
to see why. All of their songs sound the same and they have hardly
ever made a movie that you want to watch for anything except the nude
scenes.


Cuisine
*******
Let's face it, no matter how much garlic you put on it, a snail is just
a slug with a shell on its back. Croissants, on the other hand, are
excellent although it is impossible for most Americans to pronounce
this word. American travelers are therefore advised to stick to
cheeseburgers at McDonald's or the restaurant at the Holiday Inn.


Economy
*******
France has a large and diversified economy, second only to Germany's
economy in Europe, which is surprising since the French hardly seem to
work at all. If they are not spending four hours dawdling over lunch,
they are on strike and blocking the roads with their trucks and
tractors. France's principal exports, in order of importance to the
economy, are wine, nuclear weapons, perfume, guided missiles,
champagne, fighter jets, grenade launchers, attack aircraft, and
cheese.


Conclusion
**********
France enjoys a rich history, a picturesque and varied landscape and
a temperate climate. In short, it would be a very nice country if
French people didn't inhabit it. The best thing that can be said for
it is that it is not Germany. Remember no one ordered you to go there.
Disclaimer: deze post is geen weergave van mijn persoonlijke mening over Frankrijk/Parijs.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48646091
quote:
Disclaimer: deze post is geen weergave van mijn persoonlijke mening over Frankrijk/Parijs.
Wat is dan wèl je persoonlijke mening over Frankrijk/ Parijs?
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_48646776
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:33 schreef travelwoman het volgende:
Wat is dan wèl je persoonlijke mening over Frankrijk/ Parijs?
* DutchTrain sluit uit voorzorg nu het topic
pi_48646868
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

* DutchTrain sluit uit voorzorg nu het topic
Meen je dat, het wordt waarschijnlijk nu pas interessant.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_48647136
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:52 schreef travelwoman het volgende:
Meen je dat, het wordt waarschijnlijk nu pas interessant.
er staat een boven mijn post.

En de mening van Fogel over Frankrijk in het algemeen en Parijs in het bijzonder zijn erg bekend hier
  Moderator maandag 23 april 2007 @ 21:01:07 #108
45833 crew  Fogel
pi_48647193
quote:
Op maandag 23 april 2007 20:33 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Wat is dan wèl je persoonlijke mening over Frankrijk/ Parijs?
Heel kort:
De producten uit de Medoc streek (en enkele omliggende gebieden) kan ik zeer op prijs stellen. Maar toch zou ik het land op zich (in zijn heelheid en Parijs specifiek) niet missen als het er niet zou zijn.

Als ik dit verder moet uitleggen wordt het meer een klaagbaak topic, en mijn doel is niet om dit topic te verzieken. Ik vind het prima dat jullie Parijs geweldig vinden, maar ik probeer koste wat kost te vermijden dat ik er heen moet (is helaas niet gelukt deze keer, en dus ben ik er eind mei).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_48655908
quote:
Op maandag 23 april 2007 21:01 schreef Fogel het volgende: maar ik probeer koste wat kost te vermijden dat ik er heen moet (is helaas niet gelukt deze keer, en dus ben ik er eind mei).
Wie weet is dat dan nèt als de rellen weer in volle gang zijn!! Je hebt aardig mazzel met de timing!...
 FR
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:30:46 #110
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48663343
Inderdaad, de mensen in de banlieu's zullen niet blij blij zijn met een eventuele verkiezing van Sarko....

*Auto maar weer veilig in garage zet ivm brandgevaar
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48703121
Wat is eigenlijk het Franse equivalent van Fok? Ik ken wel www.bladi.net, maar dat is voor de (semi)-marokaanse jeugd
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_48703539
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:29 schreef tim2308 het volgende:
Wat is eigenlijk het Franse equivalent van Fok? Ik ken wel www.bladi.net, maar dat is voor de (semi)-marokaanse jeugd
Fok! is uniek!
 FR
  woensdag 25 april 2007 @ 13:44:30 #113
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48703642
Geen idee. Ik heb nog nooit iemend horen praten over iets dat ook maar enigszins op Fok lijkt...
Wel gewone fora, over allerlei onderwerpen... Misschien het forum van Free.fr?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  woensdag 25 april 2007 @ 13:45:50 #114
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48703693
Ben je er klaar voor? Voor Vrijdag? Bora-Bora?
De oranje kleding al uit het vet gehaald? :-)
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48705015
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:45 schreef Delicieux het volgende:
Ben je er klaar voor? Voor Vrijdag? Bora-Bora?
De oranje kleding al uit het vet gehaald? :-)
Ja, de datum nadert met grote schreden; dat viel me ook opeens al op!

Wat betreft de orangje* spullen.... moet ik nog wel effe goed zoeken!
Krijgen we die niet uitgereikt daar?


nieuwe spelling...
 FR
pi_48705111
Arrghhh wat spijt het me dat ik niet kan komen... doen ze maandag de 30ste niets in Klein Holland ofzo? Trouwens vaag cafe, ze hebben niet eens orangina, fanta of sisi. Ben maar weer weggegaan...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_48706430
Zojuist een hotelletje geboekt voor zondag op maandag, even ertussenuit met Koninginnedag.

We zitten in de buurt van metrostation Stalingrad (noordoost van het centrum)
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_48706718
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:23 schreef tim2308 het volgende:
Arrghhh wat spijt het me dat ik niet kan komen... doen ze maandag de 30ste niets in Klein Holland ofzo? Trouwens vaag cafe, ze hebben niet eens orangina, fanta of sisi. Ben maar weer weggegaan...
Oh geen idee; daar kom ik eigenlijk nooit... Maar het lijkt me van wel hoor. Daarvoor is het tenslotte een "Hollands" café!

Hebben ze er toevallig wel kipsateh??
 FR
  woensdag 25 april 2007 @ 20:21:48 #119
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48716932
quote:
Op woensdag 25 april 2007 15:22 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Oh geen idee; daar kom ik eigenlijk nooit... Maar het lijkt me van wel hoor. Daarvoor is het tenslotte een "Hollands" café!

Hebben ze er toevallig wel kipsateh??
Nee, hebben ze ook niet meer....Hmpf.... een jaar of twee geleden, misschien iets langer geleden, is Kelin Holland overgenomen door een Fransoos. In eerste instantie hadden ze wel nog allemaal nederlandse happen, maar nu is het een halve Franse kroeg geworden.... Veel te veel Fransen. Wat NL betreft schijnt Le port d'Amsterdam in rue Croissant beter te zijn. Op-tafel-dans-feesten en zo.
Is weliswaar ook overgenomen door een Fransoos, maar de sfeer schijt nog echt Nederlands te zijn. Ik ben er alleen in geen jaren meer geweest. Klein Holland is eigenlijk alleen leuk als er een NL borrel is, en dat is de eerste woensdag van de maand. Voor de rest is het een donker rookhol.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  woensdag 25 april 2007 @ 20:22:34 #120
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48716959
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:23 schreef tim2308 het volgende:
Arrghhh wat spijt het me dat ik niet kan komen... doen ze maandag de 30ste niets in Klein Holland ofzo? Trouwens vaag cafe, ze hebben niet eens orangina, fanta of sisi. Ben maar weer weggegaan...
* in Amsterdam is de 30ste!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48726773
Ik ben een keer wezen langslopen en toen stonden er allemaal baknk- en diplomaatachtigemannetjes in pak buiten op de stoep. Ben maar weer omgedraaid..
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_48726918
Bij de Port d'Amsterdam? Dat zal wel komen door de wijk: zo gaan de Fransen op hun werk meestal gekleed (en met name om en nabij de beurs!). Volgende keer gewoon nix van aantrekken, zou ik zeggen!
 FR
pi_48726946
quote:
Op woensdag 25 april 2007 20:22 schreef Delicieux het volgende:
* in Amsterdam is de 30ste!
In "Le Port d'Amsterdam" of in de stad Amsterdam, bedoel je?
 FR
  donderdag 26 april 2007 @ 09:38:35 #124
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48729452
quote:
Op donderdag 26 april 2007 01:56 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

In "Le Port d'Amsterdam" of in de stad Amsterdam, bedoel je?
In de stad Amsterdam! Zondag rij ik even naar NL. Dinsdag weer terug.

Pakken en dassen in Port d' Amsterdam ??? De laatste keer dat ik daar was zag ik alleen maar au pairs en stagaires op tafel dansen en was het zo heet dat het regende in de kroeg....
Misschien dat direct na kantoortijd de bank/beurslui even een biertje gaan doen... Maar 's avonds is het meestal feest in P d' A!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48762373
Hé, Delicious, wordt die "tenue de ville" eigenlijk gerespecteerd? Of komt iedereen toch gewoon in spijkerbroek, typisch op z'n Hollands?

Ben jij verder nog herkenbaar? Of kom je incognito ?
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 11:14:50 #126
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48770497
Tenue de ville wordt wel behoorlijk gerespecteerd. De meeste mensen trekken wel een pak aan of zo. Als vrouw ben je minder gehouden aan de "tenue de ville" regels. Ik denk dat als je gewoon een beetje netjes komt, het geen enkel probleem zal zijn.

Ik ben herkenbaar aan m'n effen oranje das en een antraciet krijtstreep pak. Verder zal ik mij hoofdzakelijk aan de bar in de achtertuin ophouden. Verder herkenningspunt zal het biertje zijn dat ik permanent in de rechterhand heb. Ook ben ik niet zo groot, hetgeen tussen de NLers vrij snel opvalt.

Bora-bora, hoe kan ik jou herkennen?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48775862
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef Delicieux het volgende:
Tenue de ville wordt wel behoorlijk gerespecteerd. De meeste mensen trekken wel een pak aan of zo. Als vrouw ben je minder gehouden aan de "tenue de ville" regels. Ik denk dat als je gewoon een beetje netjes komt, het geen enkel probleem zal zijn.
Okee, da's goed om te weten; het zou tenslotte ook een beetje genant zijn geweest om als enigen in pak te komen!
quote:
Ik ben herkenbaar aan m'n effen oranje das en een antraciet krijtstreep pak. Verder zal ik mij hoofdzakelijk aan de bar in de achtertuin ophouden. Verder herkenningspunt zal het biertje zijn dat ik permanent in de rechterhand heb. Ook ben ik niet zo groot, hetgeen tussen de NLers vrij snel opvalt.

Bora-bora, hoe kan ik jou herkennen?
Bedankt voor je beschrijving.
Je zult mij ook gemakkelijk kunnen herkennen: -edit - en neem een Franse infiltrant mee!

En ik moet nog effe hard op zoek naar een oranje accessoire!

[ Bericht 5% gewijzigd door Bora-Bora op 28-04-2007 23:54:59 ]
 FR
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:56:19 #128
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48776475
Neem je een kikker mee?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:58:26 #129
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48776562
Bij de weg, "Frog" is ook het Engelse scheldwoord voor Fransen!
Je kent de kroeg "The Frog and Rosbif" toch wel?
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:00:28 #130
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48776653
Laten we zeggen 19.00 uur aan de rechterkant van de bar in de achtertuin? Ik heb trouwens kort donker haar.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48776739
quote:
Op maandag 23 april 2007 11:42 schreef Fogel het volgende:
Weet niet zeker of ik dit al eens gepost heb hier, maar kwam het weer eens tegen bij het opruimen van mijn mailbox en vond dit topic wel een gepaste plek ervoor (zelfs al gaat dit over Frankrijk in het algemeen en niet Parijs specifiek)
[..]

Disclaimer: deze post is geen weergave van mijn persoonlijke mening over Frankrijk/Parijs.
Ik denk dat dit in feite een tvp-tje was van Fogel, die (zichzelf) niet wil toegeven dat 'ie eigenlijk helemaal wèg is van Frankrijk!

Bienvenue au club!


 FR
pi_48777246
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:00 schreef Delicieux het volgende:
Laten we zeggen 19.00 uur aan de rechterkant van de bar in de achtertuin? Ik heb trouwens kort donker haar.
Oui je sais, pour les frogs! Et c'en est un vrai!

Nou, laten we het maar lekker losjes houden, joh! Volgens mij vinden we elkaar wel.

(wij hebben trouwens ook donker haar; ik wat minder)
 FR
  Moderator vrijdag 27 april 2007 @ 17:37:11 #133
45833 crew  Fogel
pi_48784260
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:02 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Ik denk dat dit in feite een tvp-tje was van Fogel, die (zichzelf) niet wil toegeven dat 'ie eigenlijk helemaal wèg is van Frankrijk!
Nee!
De tvp stond hier
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 28 april 2007 @ 15:40:50 #134
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_48807241
Lekker druk en gezellig was het gisteren bij meneer de Ambassadeur! En dat allemaal ter gelegenheid van onze koningin!
Ik ben best wel blij met de nieuwe ambassadeur, want de buffethappen waren heel veel beter dan de afgelopen jaren! tip voor volgend jaar: Iets meer paling en haring, want die was mjam!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_48823342
Ik ga 9 Mei naar Parijs. Wel met school, maar naast enkele bezoeken van musea ga ik ook met enkele studenten een bezoek brengen aan Landor. http://www.landor.com/

Kennen jullie dat?
pi_48913374
Ik heb vorig jaar koninginnedag in Port d'Amsterdam gevierd. Het zat bomvol met Nederlanders die in Parijs woonden! Het was super leuk!
pi_49047618
Iemand nog tips voor een leuk restaurantje in de omgeving van Gare du Nord of Quartier Latin?
  zaterdag 5 mei 2007 @ 22:22:00 #138
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49048379
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:53 schreef zomerbloem15 het volgende:
Iemand nog tips voor een leuk restaurantje in de omgeving van Gare du Nord of Quartier Latin?
Nee, probeer een beetje uit het toeristen gebeuren te gaan. Daar is het eten beter.
Quartier Latin staat bekend als een grote toeristenfuik. Vooral de Griekse restau's die voor de deur borden kapotsmijten. Daar eten = ten minste 3 dagen op een toilet.
Handige site is: www.eatinparis.com of www.pagesrestos.com
Succes!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_49053204
Zal wel leuke sfeer hangen mocht Sarkozy winnen.
pi_49055583
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 21:53 schreef zomerbloem15 het volgende:
Iemand nog tips voor een leuk restaurantje in de omgeving van Gare du Nord of Quartier Latin?
Vraag het aan een 'local'. Op die manier kom je op de leukste plekken terecht (en in mijn ervaring altijd best goed en niet duur eten).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_49122230
Ik moet ergens in juni of juli zo goedkoop mogelijk naar Parijs
Hoe ?
pi_49131579
lopen?
pi_49131629
Sorry inkoppertje! Misschien kan je een aanbieding van de thalys vinden, soms voor 49 euro enzo. En je kan ook met eurolines gaan.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:13:47 #144
21503 Vava
Zoix!!
pi_49131975
Liften
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49134791
Je kunt ook met de Eurolines bus gaan, goedkoop maar niet comfortabel, he vaav?
Billie Holiday is Lady Day!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:00:05 #146
21503 Vava
Zoix!!
pi_49135101
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 10:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Je kunt ook met de Eurolines bus gaan, goedkoop maar niet comfortabel, he vaav?
Dat was verschrikkelijk die nachtbus
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49143170
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:00 schreef Vava het volgende:

[..]

Dat was verschrikkelijk die nachtbus
Nou die is maar 53 euro Hoe verschrikkelijk was het dan?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:10:37 #148
21503 Vava
Zoix!!
pi_49145100
De bus overdag is best te doen, het gaat niet snel maar het is ook niet duur, nachtbus leek leuk omdat je dan toch een hele dag nog in Parijs bent. Hij kwam alleen veel vroeger in Breda aan dan de bedoeling was en het was ijskoud, van ellende zijn we toen maar blijven zitten tot Den Haag en daar de nachttrein naar Schiphol genomen, daar gewacht tot de treinen naar Zeeland weer gingen en toen naar huis. Het was dus nogal een omweg En natuurlijk het feit dat slapen in zo'n bus ook niet echt fijn is
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49180806
Vorige week ben ik er geweest, met een tentje in de voorstad Torcy gestaan.
Elke dag met de trein naar parijs in 20min en dan gemakkelijk rond met de metro.
Ideaal
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_49325133
Vueling, een spaanse luchtvaartmaatschappij vliegt nu goedkoop op Parijs CDG en Amsterdam: http://www.vueling.com/ Vanaf 30 euro voor een enkeltje, all in
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_49356809


[ Bericht 100% gewijzigd door EnactedChaos op 14-05-2007 20:08:02 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 13:36:48 #152
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49361811
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:19 schreef tim2308 het volgende:
Vueling, een spaanse luchtvaartmaatschappij vliegt nu goedkoop op Parijs CDG en Amsterdam: http://www.vueling.com/ Vanaf 30 euro voor een enkeltje, all in
Vliegt Vueling vanaf Roissy CDG1 of CDG2? Als het vanaf CDG 2 is, is het een goede concurrent van de AirFrance/KLM. Die terminal 1 is echt de hel op aarde.... terminal 2 is heerlijk relaxed, en buitengewoon on-frans goed georganiseerd!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_49373846
Vraagje!

Kan iemand mij vertellen wat er open is in Parijs op hemelvaartsdag (grote winkels/ kleine winkels/ musea/ eiffeltoren??

En op een zondag??

[ Bericht 8% gewijzigd door ruud1987 op 15-05-2007 01:43:58 ]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 11:16:37 #154
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49394690
Grote winkels zijn vaak wel open. Kleine zijn vaak dicht. Omdat hemelvaartsdag dit jaar op een donderdag valt, zullen veel kleinere winkels vrijdag ook dicht zijn, om zo maximaal van het lange weekend te kunnen genieten.

Eiffeltoren zal wel open zijn, maar neem voldoende proviand mee om het enkele uren in de rij te kunnen uithouden...
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_49396252
Morgen weer
Ik ga voor tourguide spelen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:31:23 #156
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_49397070
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 11:16 schreef Delicieux het volgende:
Grote winkels zijn vaak wel open. Kleine zijn vaak dicht. Omdat hemelvaartsdag dit jaar op een donderdag valt, zullen veel kleinere winkels vrijdag ook dicht zijn, om zo maximaal van het lange weekend te kunnen genieten.

Eiffeltoren zal wel open zijn, maar neem voldoende proviand mee om het enkele uren in de rij te kunnen uithouden...
En op welke dag valt het in Parijs dan in andere jaren?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_49399236
Sacre blue.. ik heb niet kunnen vinden in de Parijs topics wat ik zocht. Ik ben nl op zoek naar dat niet-touristisch stukje Parijs waarbij je met een lift ergens naar boven gaat (volgens mij was het zoiets als Lafayette) waarbij je boven een prachtig uitzicht hebt op Parijs. Wie kan mij zeggen waar ik moet zijn
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:27:04 #158
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49406351
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 12:31 schreef Lips het volgende:

[..]

En op welke dag valt het in Parijs dan in andere jaren?
Geen idee. Ik ben geen hemelvaartspecialist.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:30:18 #159
21503 Vava
Zoix!!
pi_49406463
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Smeich het volgende:
Sacre blue.. ik heb niet kunnen vinden in de Parijs topics wat ik zocht. Ik ben nl op zoek naar dat niet-touristisch stukje Parijs waarbij je met een lift ergens naar boven gaat (volgens mij was het zoiets als Lafayette) waarbij je boven een prachtig uitzicht hebt op Parijs. Wie kan mij zeggen waar ik moet zijn
La Samaritaine?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:31:00 #160
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_49406492
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Smeich het volgende:
Sacre blue.. ik heb niet kunnen vinden in de Parijs topics wat ik zocht. Ik ben nl op zoek naar dat niet-touristisch stukje Parijs waarbij je met een lift ergens naar boven gaat (volgens mij was het zoiets als Lafayette) waarbij je boven een prachtig uitzicht hebt op Parijs. Wie kan mij zeggen waar ik moet zijn
Twee mogelijkheden:

Tour de Monparnasse, bij Metrostation Monparnasse-Bienvenüe in het 14e Arrondisement. Gewoon om de toren heen lopen, dan zie de ingang voor de lift naar het dakterras.

In het Park André Citroën, daar heb je een luchtballon waar je in kan plaatsnemen om Parijs van boven te bekijken. Let wel: de luchtballon zit gewoon aan een touwtje vast.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:34:32 #161
21503 Vava
Zoix!!
pi_49406656
La Samaritaine heeft idd een mooi uitzicht:



Maar...
quote:
Department store closed due to works for the purpose of security
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49406678
Tour Montparnasse ken ik, mooiste plaatjes vanuit geschoten
Maar ik zag zeker weten eens iets voorbijkomen in 1 van deze Parrie topics van, volgens mij, een shopping center waar je naar boven kon om van een geweldig uitzicht te genieten. Iemand dacht toen aan Lafayette maar dat was het niet. Mijn Parisien vrienden weten het ook niet maar iemand hier wist het! En ja, volgens mij was het inderdaad La Samaritaine al is dat toch gesloten?
pi_49406714
Ah kijk aan.. dank Vava. Zoals ik al eens meende te horen ja...Dus het is nog steeds dicht.. jammer!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:38:03 #164
21503 Vava
Zoix!!
pi_49406792
Ik wist helemaal niet dat het gesloten is maar ik zie het nu net op de website staan. Jammer hoor... Hier staat dat het voor een paar jaar dicht is

Maar, die melding is al van twee jaar geleden
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49406903
Ja een vriendin van mij vertelde het vorig jaar maar niet dat het voor zolang gesloten zou zijn. Zij dacht tevens dat er nog een ander groot winkelcrntrum is waarbij men naar boven kan gaan om het uitzicht te bewonderen en dat niet in de lonely planet of dergelijke staat.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:53:00 #166
21503 Vava
Zoix!!
pi_49407409
Prentimps misschien? Op hun website staat dit:
quote:
LA TERRASSE

An incredible view of Paris from the rooftop of our store with our self-service restaurant. Printemps Beauté et Maison - Level 9
Wel jammer van La Samaritaine, die ligt op een veel mooiere plek dan Printemps en Lafayette. Maar goed, het is misschien een alternatief
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_49409485
OUI OUI, dat was het inderdaad dat hier langs kwam Klinkt plots als musica in mijn oreilles! Merci Beacoup Mademoiselle Vava
Ik ga het bekijken een deze dagen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:46:59 #168
21503 Vava
Zoix!!
pi_49419333
Geen dank, geen dank

Veel plezier in Parijs!

Ik zie nu ook wat ik fout had getypt Het moet Printemps zijn ipv Prentimps, ik vond het er al zo raar uitzien
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:55:02 #169
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_49452735
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:27 schreef Delicieux het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ben geen hemelvaartspecialist.
Hoort toch wel zeg maar bij je algemene ontwikkeling dat je weet dat hemelvaartsdag [b]altijd[/] op donderdag valt
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_49469337
Als je de hoogte ingaat moet je eigenlijk een half uur voor zonsondergang gaan. Dan kan je de stad bij licht en duister zien...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_49613231
Paris JE T'AIME!! Wat wil ik daar toch graag wonen zeg.. ben weer helemaal verliefd op die stad, zelfs in de fokking regen! Ditmaal was ik er 4-5 dagen waarbij het dus over het algemeen regende. Naast mijn vrienden opzoeken had ik tevens de rol van tourguide op mij genomen voor drie Parijsvirgins. Veel, HEEL VEEL gelopen/gezien, getuige deze lijst waarbij meer gezien dan bezocht:"

Mercredi
17:30 aankomst bij Gallieni
  • Hotel de Ville
  • Notre Dame
  • Quartier Latin/St Michel
  • Chillen langs de Seine tot het echt ging gieten

    Jeudi
  • Montmartre
  • La Basilique du Sacre Coeur
  • La Place du Tertre
  • Moulin Rouge
  • Gare du Nord
  • Place de la Republique
  • Place des Vosges
  • Jardin et Palais du Luxembourg
  • Tour Montparnasse
  • Trocadero
  • Le Tour Eiffel

    Vendredi
  • La Défense (Grande Arch)
  • Aux Champs-Elysées
  • Arc de Triomphe
  • Grand Palais
  • Pont Alexander III
  • Invalides
  • Petit Palais
  • Place de la Concorde
  • Tuileries
  • Rue de Rivoli
  • McDonald’s eten in het gras van Tuileries al zittend onder een roze paraplu met witte stippen terwijl het fokking hard regende waardoor wij flink in de belangstelling stonden van schuilende mensen
  • Musée du Louvre
  • Machinist spelen voor in de #14 metro
  • Bercy Village

    Samedi
  • Ontbeten op Trocadero
  • Place de la Bastille
  • Nation (is ook niets te zien)
  • Pere Lachaise
  • La place de l‘Opéra
  • Place Vendome
  • Les Galeries Lafayette (geen Printemps want had afgesproken met vriendin hier en dus geen tijd meer voor Printemps)
  • Crimée (een vriend van een vriendin van mij raadde ons aan daarheen te gaan, interessante buurt door de revolutie van 1968, maar denk dat die gast zich vergist had in de metrostop)
  • FA Cup finale gevolgd in O'Sullivan's in Le Marais
  • Les Halles
  • Centre Georges Pompidou
  • Genieten op Pont des Arts (dat is pas echt het sentiment Parisien)
  • Trocadero

    Dimanche
  • Amélie tour
    - Uitgestapt bij Abbesses (wat een bitch om naar boven te gaan met die funiculaire daar, geweldig! Ik was al tijden wel op zoek naar die metro daar ik er eens van gehoord had en toen dus per ongeluk toch eindelijk gevonden)
    - Au Marche de la Butte
    - Les Deux Moulins
    - Gare de L’est
    - Canal St Martin
  • Notre Dame
  • Saint Michel
  • Quartier Latin
  • Genieten van een Frappé bij Malongo in Rue André des Arts

    [ Bericht 1% gewijzigd door Smeich op 21-05-2007 17:17:07 ]
  •   woensdag 23 mei 2007 @ 23:47:22 #172
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49708283
    Wow, Smeich! ik woon hier al een hele tijd, maar die lijst heb ik ook nog niet afgewerkt. Behoorlijke vakantie a la japonais.
    Respect.....
    Nog tijd gehad om een beetje van de vakantie te genieten?
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_49708411
    Veel te veel voor vijf dagen. Doe het dan wat rustiger aan en bekijk de dingen écht.
    pi_49708462
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 16:35 schreef Smeich het volgende:
    Tour Montparnasse ken ik, mooiste plaatjes vanuit geschoten
    Maar ik zag zeker weten eens iets voorbijkomen in 1 van deze Parrie topics van, volgens mij, een shopping center waar je naar boven kon om van een geweldig uitzicht te genieten. Iemand dacht toen aan Lafayette maar dat was het niet. Mijn Parisien vrienden weten het ook niet maar iemand hier wist het! En ja, volgens mij was het inderdaad La Samaritaine al is dat toch gesloten?
    Het dakterras van het Musée du Monde Arabe heeft trouwens ook een heel fraai uitzicht.
    pi_49708521
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 16:31 schreef Delicieux het volgende:
    In het Park André Citroën, daar heb je een luchtballon waar je in kan plaatsnemen om Parijs van boven te bekijken. Let wel: de luchtballon zit gewoon aan een touwtje vast.
    Die is er toch al lang niet meer?

    Dat was ter gelegenheid van iets, het zoveeljarig bestaan van de stad ofzo. Maar dat is al jaren terug.

    Als ie er nog is, is het inderdaad wel een aanrader, net als het park zelf.

    [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2007 23:54:14 ]
    pi_49708569
    Ja idd jullie hebben erg veel gezien!

    Ik vind Abbesses een mooi metrostation, waren ze nog aan het verbouwen daar? Laatste keer dat ik er was wel dus toen zag het er allemaal wat minder uit helaas.
    Ben je ook in Cafe Des Deux Moulins geweest? En Place des Vosges is
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_49709263
    We hebben nog een cafe genuttigd in Les Deux Moulins ja Abbesses werd niets aan verbouwd, of ik moet wat gemist hebben. Sowieso leuke buurt daar!

    Achteraf sta ik er zeker versteld van wat wij allemaal gezien hebben, maar ik ben dan ook zo enthousiast om hen alles te laten zien dat ik ken daar. Ook mijn Parisien vrienden vonden het indrukwekkend, al weten sommigen geen drol van Parijs Het is jammer dat het toch flink regende af en toe anders waren we langer overal gebleven, hadden we bv in Jardin du Luxembourg kunnen chillen of in Place des Vosges, prachtige delen van Parijs uiteraard! Er gingen twee van de drie meiden die ik rondleidde om zaterdagmiddag weer huiswaarts en die hebben dus wel het relaxen op Pont des Arts gemist, prachtig gevoel daar. Het was zaterdag heerlijk weer dus toen viel er ook meer te "genieten". Sommige dingen had ik er uit willen/kunnen halen maar de één wou dit zien en de ander dat dus soms werd het even wat strak inplannen. Zoals Bastille.. ik vind dat niets maar eentje van hen wou het dolgraag zien al had ze gedacht dat de Bastille zelf er nog stond bleek achteraf. Pere Lachaise was iets waar wij eigenlijk te weinig tijd voor hadden om te bezoeken maar achteraf toch hebben gedaan om hen even de indruk te krijgen hoe het nu is daar (plus minus 30-45 minuten geweest). We zaten dus bij Bastille en toen was het dus de vraag, of Pere Lachaise of Nation. Toen dachten we, wellicht is er iets op Nation maar niets bijzonder, dus toch nog snel naar PL gegaan. Ik had de vorige keer datik er was dik 3,5 uur rondgelopen ofzo, dat mooie verhaal had ik hier al eens in een eerder topic gepost. Prachtige tourguide ontmoet toen die ons vol enthousiasme door de begraafplaats leidde en enkele, voor het publiek gesloten, tombes voor ons losmaakte waardoor wij een meer inside scoop kregen met soms een verrassend en interessant resultaat. Maar 1x daar is voor mij genoeg, hoefde er niet nog eens heen.

    Vooral vrijdag had ik me wel vergist, dat was flink wat loopwerk aangezien ik voor die trip dus echt niet de metro wou pakken (alleen vanaf Esplanade de la Défense naar Champs Elysées-Clemenceau) want dat is toch zo'n mooi stuk om dan via de Champs Elysées omhoog naar de Arc de lopen en linksom weer terug naar beneden richting Place de la Concorde om toch nog even rechts langs Grand Palais naar Pont Alexandre III te lopen richting Invalides, terug langs Petit Palais en zo naar La Concorde om uit te rusten in Tuileries voor het Louvre in te gaan. De dag ervoor ook flink gelopen dus werd wel een beetje teveel van het goede. Jammer dat het die avond weer flink ging regenen waardoor mijn Pont des Arts voor die avond niet door ging.

    Al met al heb ik wel kunnen genieten van Parijs, maar was ook druk met alles plannen en ik wou mijn vrienden daar weer dolgraag zien dus flink ook aan de telefoon gehangen elke keer, maar het was het allemaal waard.

    Musée du Monde Arabe, waar zit dat? Hoogstwaarschijnlijk ben ik volgende maand weer in Parrie!
    pi_49709690


    Ook een ontzettend mooi gebouw trouwens. Veel architectuurliefhebbers kennen de gevel met diafragma's.
    pi_49711086
    Die luchtballon in Park Citroen is er nog steeds. Het park vond ik zelf meer lijken op een moderne begraafplaats, sorry...
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_49716882
    En wat is er precies mis met begraafplaatsen?
    pi_49718357
    Ik bedoelde er meer mee dat het park saai en sfeerloos is...
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_49720837
    Het is een mooi voorbeeld van een strakke, moderne parkarchitectuur. Best afwisselend, met open delen en meer besloten delen, kassen en zithoekjes. Maar goed, als een modern park niet je smaak is, houdt het op natuurlijk.
      donderdag 24 mei 2007 @ 13:29:59 #183
    180453 greengirl
    happy single!
    pi_49722620
    quote:
    Op donderdag 24 mei 2007 01:37 schreef tim2308 het volgende:
    Die luchtballon in Park Citroen is er nog steeds. Het park vond ik zelf meer lijken op een moderne begraafplaats, sorry...
    Dus geen aanrader?
    Je auto in de stad parkeren? Bekijk onze site met vele handige gratis tips!
    www.parkerenindestad.nl
      donderdag 24 mei 2007 @ 13:39:29 #184
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49723010
    Toen ik vanochtend van huis ging, was de luchtballon er nog....
    Wat k_man zegt: supermodern park. Vanuit de luchtballon heb je een hele mooie kijk op de lijnen in het park. Ik vind het zeker een aanrader! Op zondag heb je vaak een bandje dat aan de oever van de Seine speelt, aan de rand van het park. Ook zijn daar vaker kleine theaterachtige activiteiten.

    Ok, het is geen Vondelpark, maar het heeft zijn eigen charme. Het op de plaats gebouwd van de oude Citroenfabrieken.
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_49723192
    pi_49742225
    @ Smeich, leuk cafe wel he, het cafe van Amelie alleen jammer dat ze er geen sigaretten enz.. verkopen zoals in de film

    Laatste keer dat ik bij Abbesses was lag de straat helemaal open, metrostation zelf werd idd niet verbouwd maar de mooie ingang van het metrostation viel een beetje in het niet daardoor

    Dat stukje van Montmartre is ook mooi, net wat weg van de toeristen die rondom Place du Tertre blijven hangen. Ben je ook nog naar cimetière Montmartre geweest? Daar liggen o.a. Adolphe Sax en Edgar Degas begraven.
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_49820420
    Parc Citroen is vooral als je met wat mensen wilt chillen en een wijntje/biertje drinken. Wil je van een park genieten, ga dan naar jardin des plantes of Luxembourg. Mijn favoriete park blijft nog steeds parc monceau. Vol met jongeren in de zomer! Zo gezellig En ze hebben lekker ijs.

    Ik ga waarschijnlijk WEER in Parijs studeren
    pi_49820828
    Ja, is indrdaad een leuk cafe maar ik miste inderdaad wel iets ja ook het glas waar ze op schrijft heb ik niet gezien.. Ik ben niet naar de begraafplaats daar geweest, moet altijd iets open laten voor de volgende keer he.. net zoals de top van Le Tour Eiffel

    Jardin des plantes ken ik niet. Park Monceau is ook weer iets voor volgende keer, zelfde als Park Citroen, lijkt me wel intéressant. Die parken zijn zo mooi, vooral Vosges en Luxembourg.. heerlijk genieten daar! En ik zit er ook aan te denken om mijn master in Parijs te gaan volgen, ik wil daar zo graag voor een langere tijd dan een maand wonen! Ik had ook een baan aangeboden gekregen enkele maanden terug in Parijs, maar aangezien mijn Frans niet vloeiend was heb ik het in overleg afgewezen daar zij dachten dat ik wel vloeiend Frans kon.... maar basic comprehension is toch wel iets anders, beste oplossing voor beide dacht ik zo.

    Ik ga Amélie vanavond maar weer kijken
    pi_49827427
    Indrukwekkend, Smeich, je (10-in-1) Parijs-toer!! Jullie waren vast helemaal bekaf!
    Jammer dat het zo regende joh!


    Ik ben het met K-man eens dat het Institut du Monde Arabe en het Parc André Citroen absoluut de moeite waard zijn. Het laatste is naar mijn mening zeker geen begraafplaats, en al helemaal niet als het mooi weer is en de kinderen (o.a.) in de fonteinen kunnen spelen. Voor jonge botanica-fans ook erg interessant; er valt veel te ontdekken.

    De Jardin des Plantes en met name het Parc du Luxembourg zijn eveneens aanraders op mooie lente- en zomerdagen.
     FR
    pi_49842338
    Nou ja dan moet ik maar eens een keer terug naar Parc Citroen in hartje zomer. Wanneer houden we de FOK-Paris meet?
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_49844975
    Die is al lang geweest joh. De opkomst was alleen wat mager.

    DT, BHFH en ik
      maandag 28 mei 2007 @ 12:06:00 #192
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49847081
    Hmmm, die heb ik dan ook gemist....
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_49847264
    En Fogel was er niet eens bij?....

    Nee serieus, die Parijs-meet is toch al van jàren geleden?
     FR
    pi_49848013
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_49849663
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 12:12 schreef Bora-Bora het volgende:
    En Fogel was er niet eens bij?.... [afbeelding]

    Nee serieus, die Parijs-meet is toch al van jàren geleden?
    2005 geloof ik.
    pi_49862016
    Ik ga volgende week 1 dag naar Parijs met mn vriendinnetje...

    Zijn vorig jaar al een wekend geweest en toen de bekende dingen gezien. Iemand nog een tip voor die ene dag? Moet zeker geen van hot naar her rennen zijn.

    En ohja. Iets leuks/romantisch/gezelligs om te eten (haar birthday namelijk) zou erg van pas komen. Ik heb geen flauw idee waar ik daarvoor naartoe zou moeten. Niet al te duur maar t mag wel iets kosten. Alvast bedankt.
    pi_49867987
    Ik zeg altijd, les trois lezards in le marais. Goedkoop maar oh-zo gezellig. Met een gratis jazz concertje erna.

    Wil je echt wat leukers: Ga dan eten bij Barrio Latino. De tofste plek in Parijs, op een steenworpafstand van Bastille. Redelijk prijzig, maar dan heb je ook echt wat. Ga er naar toe en je krijgt geen spijt!


    Voor een dag raad ik je aan om te vertrekken bijSt Lazare. Dan via Lafayette en opera, de avenue d'opera uitlopen. Langs het louvre, over de seine, de rue du bac insteken en langs Musee D'Orsay lopen. Dan gezellig bvd de Saint germain aflopen, koffie drinken bij Cafe de Flore (thuishaven geweest van Sartre, Hemmingway en Picasso) dan via rue de buci naar St Michel, daar oversteken, langs de Notre dame naar de Ile de Cite. Op Cite bij berthillon (of Amorino, maar die heb je in Rue de Buci ook en Berthillon alleen op Cite) een ijsje halen. Dan oversteken en richting Bastille. Daar gezellig eten en gelijk blijven in Barrio Latino.
    Flink dagje lopen, maar dan zie je echt wat
    pi_49868068
    Of doe s gek en pak een van mijn dagen
    pi_49869385
    quote:
    Op maandag 28 mei 2007 22:08 schreef boskov het volgende:
    Ik zeg altijd, les trois lezards in le marais. Goedkoop maar oh-zo gezellig. Met een gratis jazz concertje erna.

    Wil je echt wat leukers: Ga dan eten bij Barrio Latino. De tofste plek in Parijs, op een steenworpafstand van Bastille. Redelijk prijzig, maar dan heb je ook echt wat. Ga er naar toe en je krijgt geen spijt!


    Voor een dag raad ik je aan om te vertrekken bijSt Lazare. Dan via Lafayette en opera, de avenue d'opera uitlopen. Langs het louvre, over de seine, de rue du bac insteken en langs Musee D'Orsay lopen. Dan gezellig bvd de Saint germain aflopen, koffie drinken bij Cafe de Flore (thuishaven geweest van Sartre, Hemmingway en Picasso) dan via rue de buci naar St Michel, daar oversteken, langs de Notre dame naar de Ile de Cite. Op Cite bij berthillon (of Amorino, maar die heb je in Rue de Buci ook en Berthillon alleen op Cite) een ijsje halen. Dan oversteken en richting Bastille. Daar gezellig eten en gelijk blijven in Barrio Latino.
    Flink dagje lopen, maar dan zie je echt wat
    Klinkt goed. Weet alleen niet wat we al wel en niet hebben gezien aan jou tochtje Notre dame en Louvre sowieso wel en musee d'orsay komt me ook erg bekend voor... En is het weer ook niet erg van belang? We zijn er a.s. vrijdag dus het wordt wel beter geloof ik.

    Het cafe van Amelie moeten we eigelijk ook wel een heen, zijn we de vorige keer niet aan toe gekomen, past dat in de route toevallig? En wat vind jij prijzig? Is dat 50 pp of 100 pp? Moeten we daar niet reserveren ofzo?

    Bedankt in ieder geval!

    En Smeich: jouw dagen lijken me erg van hot naar her maar correct me if i'm wrong. Heb ook niet zoveel tijd om alles uit te gaan zoeken aangezien we woensdagnacht al weg gaan (eerste dag naar disney) en ik het erg druk heb. Daarom is een uitgestippelde route ook wel makkelijk

    We zitten overigens vrijdagochtend bij dit metrostation: ligne 9 Mairie de Montreuil, station Porte de Montreuil. Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt voor de route?

    [ Bericht 2% gewijzigd door EnactedChaos op 28-05-2007 22:53:07 ]
    pi_49876284
    het is van dezelfde eigenaar als de Buddha Bar (dat is om de hoek bij concorde, maar echt schandalig duur, Barrio latino is goedkoper, maar nog steeds duur. Ik kan me helaas niet herinneren wat de prijzen waren. Ik weet wel dat een flesje wijn rond de 20-25 was, en dat dus reuze meeviel. Google maar even, zie je ook hoe het eruit ziet. Je kan ze ook bellen: Réservation 33 1 55 78 84 75
    In mijn tour moet je niet het louvre in want daar heb je geen tijd voor. Musee d'orsay kost ook een goede 2,5 uur voor alleen scannen.

    Het is allemaal te lopen, maar dus wel afhankelijk van het weer. check dat wel even!
    pi_49878329
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 03:58 schreef boskov het volgende:
    het is van dezelfde eigenaar als de Buddha Bar (dat is om de hoek bij concorde, maar echt schandalig duur, Barrio latino is goedkoper, maar nog steeds duur. Ik kan me helaas niet herinneren wat de prijzen waren. Ik weet wel dat een flesje wijn rond de 20-25 was, en dat dus reuze meeviel. Google maar even, zie je ook hoe het eruit ziet. Je kan ze ook bellen: Réservation 33 1 55 78 84 75
    In mijn tour moet je niet het louvre in want daar heb je geen tijd voor. Musee d'orsay kost ook een goede 2,5 uur voor alleen scannen.

    Het is allemaal te lopen, maar dus wel afhankelijk van het weer. check dat wel even!
    Ok bedankt.

    Zijn het Louvre al in geweest, dus dat hoeft niet. Sowieso al erg veel gezien van Parijs (iig de "belangrijke" gebouwen en musea) dus voor het "we-moeten-dit-dat-zus-en-zo-zien" gaan we toch niet. Het moet gewoon een leuk dagje zijn en als het weer mee zit is zo'n tochtje lopen heel leuk natuurlijk.

    Misschien is een Amelie route ook wel tof. Zij vind die film hartstikke leuk (ik ook wel trouwens). Denk dat het een combi wordt van jouw route en de laatste dag van Smeich met zn Amelie tour Heb je daar toevallig straatnamen van Smeich?



    Edit: Dat restaurant is drie verdieingen zie ik... Is dat niet heel massaal? Zie nu trouwens dat maar 1 verdieping restaurant is, de andere verdieping bar en daarboven VIP. Was weer te snel waarschijnlijk. Prijzen vallen overigens wel mee (als de prijzen kloppen). Niet veel meer als een redelijk restaurant in Nederland. Maar vraag me wel af of de ambiance wat is...

    En dan nog wat:

    We gaan dus woensdagnacht weg, gaan dan donderdag tot sluitingstijd naar Disney en daarna nog even parijs in was mijn idee. Vervolgens slapen en dan heel de vrijdag in Parijs. Vrijdagavond moeten we eigenlijk wel rond een uur of 22.00 weg denk ik. Misschien 00 uur. Dan is het zeker handiger om donderdag te gaan eten (wilde dat eigenlijk vrijdag doen) en dan te blijven hangen in die bar? Dan hebben we de tijd tenminste. Kun je trouwens een auto kwijt rond de bastille?

    Echt heel erg bedankt voor de hulp!

    [ Bericht 4% gewijzigd door EnactedChaos op 29-05-2007 10:25:15 ]
    pi_49881351
    In mijn route zat wel degelijk een orde, al was het soms even uit de richting.

    Hier de straatnamen:
    - Au Marche de la Butte
    56 Rue des Trois Freres
    Je kunt zowel metrostop Abbesses (wel leuk met die funiculaire als de gehele omgeving) als Anvers uitstappen en dan bij die laatste Rue d'Orsel aflopen richting het westen en dan Rue des Trois Freres inlopen omhoog of gewoon richting Montmartre lopen en dan afdalend er terecht komen, al is het wel even zoeken dan. Aan de linkerkant van het winkeltje staan heel veel artikelen/foto's.

    - Les Deux Moulins
    15 Rue Lepic
    Die straat is niet te missen, uitstappen bij Blanche en je ziet de Moulin Rouge. Iets rechts van de Moulin Rouge loopt een winkelstraatje (Rue Lepic) naar boven, dan zit Les Deux Moulins ergens aan de linkerkant.

    - Gare de L’est
    Spreekt voor zich. De photobooth is er niet (meer?) maar als je aan de westkant van Gare de L'est eruitloopt zie je de trap uit de film waar ze oprent. Herkenbaar wel

    - Canal St Martin
    Je kunt uitstappen bij Jaurés of Stalingrad maar dan moet je een pokke eind lopen om bij het gedeelte van Amélie te komen. Stap uit bij Republique en loop richting noorden.

    Hier kun je ook wellicht wat leuks opdoen
    http://www.xs4all.nl/~cou(...)s/amelie/amelie1.htm
    pi_49881525
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Smeich het volgende:
    In mijn route zat wel degelijk een orde, al was het soms even uit de richting.

    Hier de straatnamen:
    - Au Marche de la Butte
    56 Rue des Trois Freres
    Je kunt zowel metrostop Abbesses (wel leuk met die funiculaire als de gehele omgeving) als Anvers uitstappen en dan bij die laatste Rue d'Orsel aflopen richting het westen en dan Rue des Trois Freres inlopen omhoog of gewoon richting Montmartre lopen en dan afdalend er terecht komen, al is het wel even zoeken dan. Aan de linkerkant van het winkeltje staan heel veel artikelen/foto's.

    - Les Deux Moulins
    15 Rue Lepic
    Die straat is niet te missen, uitstappen bij Blanche en je ziet de Moulin Rouge. Iets rechts van de Moulin Rouge loopt een winkelstraatje (Rue Lepic) naar boven, dan zit Les Deux Moulins ergens aan de linkerkant.

    - Gare de L’est
    Spreekt voor zich. De photobooth is er niet (meer?) maar als je aan de westkant van Gare de L'est eruitloopt zie je de trap uit de film waar ze oprent. Herkenbaar wel

    - Canal St Martin
    Je kunt uitstappen bij Jaurés of Stalingrad maar dan moet je een pokke eind lopen om bij het gedeelte van Amélie te komen. Stap uit bij Republique en loop richting noorden.

    Hier kun je ook wellicht wat leuks opdoen
    http://www.xs4all.nl/~cou(...)s/amelie/amelie1.htm
    Super! Dank je.

    Heb er zo'n zin in. Je zou eigelijk elk jaar gewoon even een paar dagen moeten gaan
    pi_49881818
    Dat heb ik al voorgenomen en is ook tot nu toe in stand gehouden (tweemaal per jaar )
    pi_49882275
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Smeich het volgende:
    Dat heb ik al voorgenomen en is ook tot nu toe in stand gehouden (tweemaal per jaar )
    2006 zijn we ook geweest, voor het eerst samen dan.

    Wat toen ook heel erg leuk was, was met de fiets Parijs verkennen. We kregen toen bij onze boeking voor een dag fietshuur, was echt superleuk, ik weet ook niet waarom
    pi_49882517
    Ze hebben nu zelfs meer fietsbanen in Parijs, was mij nog nooit eerder opgevallen.
    pi_49887423
    Ja dat is vrij nieuw. Een van de projecten van de huidige burgemeester Delanoë.

    De fietspaden zijn echter niet altijd even veilig, noch logisch, en fietsers komen zo vaak in een beetje gevaarlijke situaties terecht. Daarbij zijn de Fransen nog altijd niet aan de omgang met fietsers in het verkeer gewend.

    Succes aan de (toekomstige) "Parijs-fietsers"!

    [ Bericht 2% gewijzigd door Bora-Bora op 29-05-2007 19:13:26 ]
     FR
      dinsdag 29 mei 2007 @ 16:15:59 #208
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49892500
    Hier voor de deur zijn ze net een stalling aan het bouwen voor een soort Parijs' Witte-fietsen-plan!
    Schijnt dat het door een van de reclamejongens (JCDecaux?) gefinncierd gaat worden...
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_49894824
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Smeich het volgende:
    Dat heb ik al voorgenomen en is ook tot nu toe in stand gehouden (tweemaal per jaar )
    Ik ga er ook kansloos een paar keer per jaar naar toe
      dinsdag 29 mei 2007 @ 18:38:13 #210
    21503 Vava
    Zoix!!
    pi_49897879
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Smeich het volgende:
    - Gare de L’est
    Spreekt voor zich. De photobooth is er niet (meer?) maar als je aan de westkant van Gare de L'est eruitloopt zie je de trap uit de film waar ze oprent. Herkenbaar wel

    - Canal St Martin
    Je kunt uitstappen bij Jaurés of Stalingrad maar dan moet je een pokke eind lopen om bij het gedeelte van Amélie te komen. Stap uit bij Republique en loop richting noorden.

    Hier kun je ook wellicht wat leuks opdoen
    http://www.xs4all.nl/~cou(...)s/amelie/amelie1.htm
    Die plaatsen heb ik nog gemist. Ook weer iets voor een volgend keer
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_49901424
    Ok,

    Heb t aardig uitgestippeld allemaal. Ik denk dat we donderdagavond na Disney gaan eten (Bij Barrio? Is dat echt het leukst voor met z'n tweetjes?) en dan de laatste metro naar het hotel nemen (zijn we 01.30 bij het hotel). De volgende ochtend (vrijdag) beginnen we dan bij Montmartre voor de Amelie tour (Abbesses; marche en cafe) waarna we de route van Boskov oppakken vanaf de metro Opera of Pyramides. Inclusief bakje cafe bij Flore en misschien een crepe bij Les Etoiles We eindigen dan alleen niet bij de Bastille maar bij Canal St. Martin (metro vanaf Cite of Bastille naar Republique). Vervolgens moeten we alleen nog een tentje hebben om ergens wat te eten 's avonds. Iemand een idee?

    Dat tentje van Boskov misschien? Is dat deze overigens? http://www.7lezards.com/index.htm

    En anders misschien een van deze:
    quote:
    La Fontaine de Mars

    La Fontaine de Mars is een typisch Franse bistro. Niet alleen vanwege het menu, maar ook gezien de aantrekkelijke wijnkaart en het overwegend autochtone publiek. Goede keuken, prima prijzen.

    Chez Janou

    Deze kleine, populaire bistro bulkt van de Franse charme. Chez Janou biedt authenticiteit. Het is er altijd druk, maar je kunt 's zomers heerlijk buiten eten. Reserveer een tafeltje of wacht met een fles wijn aan de bar op je beurt.
    iemand anders misschien een goede tip? Dan kan ik gaan reserveren

    Heb er zin in

    [ Bericht 10% gewijzigd door EnactedChaos op 30-05-2007 00:56:57 ]
    pi_49903642
    Ik kan stage lopen in Parijs
      dinsdag 29 mei 2007 @ 22:58:00 #213
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49909229
    Ik heb laatst een paar Nederlandse bekenden naar Chez Janou gestuurd, en die kwamen klagend terug terug met de mededeling dat er alleen maar Nederlanders waren.... Niets authenthiek meer, en ze waren allemaal de grote bak met chocolademousse aan het leeglepelen
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      dinsdag 29 mei 2007 @ 23:07:12 #214
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49909592
    Van dezelfde eigenaar als Chez Janou is het restau '"Le petit Marché" in rue du Béarn, 75004 Paris. Zie http://www.fra.cityvox.fr(...)he_89376/Profil-Lieu

    Dit is minder een toeristenfuik, en heeft een bijzonder goede kaart. Niet al te duur.
    Op bovenstaande site kun je trouwens ook prima restau's zoeken....
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_49913313
    quote:
    Tja, ik had aangegeven dat ik voor koninginnedag niet in de regio was;
    maar sinds koninginnedag is het er niet beter op geworden!

    Morgen zijn we alweer vertrokken. Dus ik zou zeggen; hou met mij vooral geen rekening!
     FR
    pi_49913427
    Dommage!!!
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_49913590
    quote:
    Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef Delicieux het volgende:
    Van dezelfde eigenaar als Chez Janou is het restau '"Le petit Marché" in rue du Béarn, 75004 Paris. Zie http://www.fra.cityvox.fr(...)he_89376/Profil-Lieu

    Dit is minder een toeristenfuik, en heeft een bijzonder goede kaart. Niet al te duur.
    Op bovenstaande site kun je trouwens ook prima restau's zoeken....
    Ok, niet naar Chez Janou dus

    Die website was ik ook al tegengekomen maar mn frans is niet zo best

    Als er niemand iets anders weet dan wordt t denk ik Barrio voor de donderdag en dat jazzrestaurantje voor de vrijdag, Maar is het wel de bovenstaande website boskov?
    pi_49913776
    Ja dat is hem, ik zeg altijd 3 lezards, maar het is dus 7
      woensdag 30 mei 2007 @ 11:35:52 #219
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49920959
    quote:
    Die website was ik ook al tegengekomen maar mn frans is niet zo best
    En speciaal voor jullie is er www.eatinparis.com
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      woensdag 30 mei 2007 @ 11:42:10 #220
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_49921212
    En als je opeens enorme dorst krijgt: www.parispubs.com
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
    pi_49926232
    Ik verblijf begin juli in Parijs, de Thalys-tickets zijn al geboekt (2 pers. E 180,- retour)

    Ik twijfel nog tussen twee hotels:

    Hotel Jardins de Paris Marais Bastille *** (14 Rue Neuve Saint Pierre) of klik hier E 210 voor 2 nachten/ 2 pers. (E 222 incl. ontbijt)

    Hotel de la Place des Vosges ** (12 rue de Birague) of klik hier E 280 voor 2 nachten / 2 pers/ (E 312 incl. ontbijt)

    Helaas is er van dit laatste hotel geen plaatje op internet te vinden maar de kamers hebben wel een B&O tv en een douche met multi-jets.

    Iemand ervaring met deze hotels?

    Of met de volgende restaurants in de buurt:
    Le Petit Marché (Rue du Béarn)
    Gli Angeli (Rue st-Gilles)
    La Guirlande de Julie (Place des Vosges)?

    En wie weet er nog meer leuke/lekkere/goedkope restaurants in Marais / Bastille?

    [ Bericht 52% gewijzigd door 12bhippy op 30-05-2007 14:42:35 ]
    pi_49929307
    Ik ga in de herfstvakantie waarschijnlijk van maandag tot vrijdag naar Parijs.

    Ik had dit hotel op het oog, wel erg voordelig geprijsd gezien de 185 euro per kamer voor vier nachten: http://www.parijs.nl/book(...)Le_Patio_Brancion**/

    Iemand weleens van dit hotel gehoord?

    Na wat zoekwerk ligt het hotel op 50 m van metrostation Malakoff vandaan. Volgens Wikipedia is dat 5 km van het centrum, en op acht haltes van de champs elysees..

    Met vliegen erbij (Vueling) komt het op 175 euro uit totaal pp voor 5 dagen, dus dat is iig niet verkeerd.

    Alvast bedankt..

    [ Bericht 7% gewijzigd door Casual-T op 30-05-2007 15:34:05 ]
    pi_49930619
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 15:28 schreef Casual-T het volgende:
    Na wat zoekwerk ligt het hotel op 50 m van metrostation Malakoff vandaan. Volgens Wikipedia is dat 5 km van het centrum, en op acht haltes van de champs elysees..
    volgens mijn metrokaart en planner zijn er twee stations Malakoff:
    Jouw hotel ligt bij Malakoff Plateau de Vanves
    van Malakoff tot aan de Champs elysee is het volgens mij toch langer dan acht haltes:

    tot aan place de la concorde: 10 haltes / ca. 24 min
    tot aan place de Charles de Gaulle / Etoile: 13 haltes / ca. 26 min

    Als ik op map24.nl kijk zijn er maar weinig restaurantjes in de buurt van je hotel maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.

    [ Bericht 0% gewijzigd door 12bhippy op 30-05-2007 16:14:07 ]
    pi_49931232
    TIP: Voor iedereen die naar Parijs gaat en beschikt over een Pocket PC of Palm is er trouwens een erg handig GRATIS en Nederlandstalig programmaatje: Nanika Metro. Dit is een complete routeplanner voor RER, Metro en bus en je kunt eenvoudig de gewenste haltes selecteren of de touristische attractie waar je naar toe wilt. Zeer makkelijk in gebruik en een stuk eenvoudiger dan de uitgeprinte metro-kaart. Je hebt namelijk altijd direct de kortste/snelste route te pakken.

    Screen shots:


    [ Bericht 2% gewijzigd door 12bhippy op 30-05-2007 16:37:35 ]
    pi_49931371
    Bedankt, heb een pocket PC dus da's wel makkelijk

    Bedankt voor je berichtje ook trouwens, mag ik eruit opmaken dat er een rechtstreekse metroverbinding is tussen CDG en dit hotel??
    pi_49931654
    quote:
    [b]Op woensdag 30 mei 2007 16:27
    Bedankt voor je berichtje ook trouwens, mag ik eruit opmaken dat er een rechtstreekse metroverbinding is tussen CDG en dit hotel??
    Nee, geen directe verbinding.

    mogelijkheid 1: naar Place Charles de Gaulle (bovenaan Champs Elysee)

    mogelijkheid 2: naar Place de la Concorde (onderaan Champs Elysee)

    een gewone metrokaart vind je hier

    [ Bericht 14% gewijzigd door 12bhippy op 30-05-2007 19:56:11 ]
      woensdag 30 mei 2007 @ 16:56:04 #227
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_49932424
    Geboekt!

    Zojuist terug van de ANWB!
    We gaan 4 dagen, van 25 tot 29 juli.
    Voor mij de 8e keer geloof ik, maar voor mijn vriendin de eerste. Ik ben benieuwd wat ze ervan vind!
    Ik ga alvast weer wat franse woordjes oefenen.
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_49937123
    Fransen en Engels

    Probeer maar eens een tafeltje te reserveren voor 2 als ze geen engels spreken, pfff.

    Het is gelukt volgens mij, nu maar hopen

    Donderdag Barrio Latino, vrijdag 7 lezards
    pi_49938066
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 16:35 schreef 12bhippy het volgende:

    [..]

    Nee, geen directe verbinding.

    mogelijkheid 1: naar Place Charles de Gaulle (bovenaan Champs Elysee)

    [[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/mog2.jpg]afbeelding][/url]

    mogelijkheid 2: naar Place de la Concorde (onderaan Champs Elysee)

    [[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/mog1.jpg]afbeelding][/url]

    een gewone metrokaart vind je hier
    Oké, dat is duidelijk, maar ik bedoelde meer qua verbinding met het vliegveld..

    Ik ga me even verdiepen in die ParisShuttle..

    [ Bericht 2% gewijzigd door Casual-T op 30-05-2007 19:47:34 ]
    pi_49944985
    quote:
    Op woensdag 30 mei 2007 16:24 schreef 12bhippy het volgende:
    TIP: Voor iedereen die naar Parijs gaat en beschikt over een Pocket PC of Palm is er trouwens een erg handig GRATIS en Nederlandstalig programmaatje: Nanika Metro. Dit is een complete routeplanner voor RER, Metro en bus en je kunt eenvoudig de gewenste haltes selecteren of de touristische attractie waar je naar toe wilt. Zeer makkelijk in gebruik en een stuk eenvoudiger dan de uitgeprinte metro-kaart. Je hebt namelijk altijd direct de kortste/snelste route te pakken.

    Screen shots:
    [[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/musee.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/musee2.jpg]afbeelding][/url]
    Haha leuk ik vind de metrokaart altijd wel duidelijk genoeg maar dit is wel geinig om te zien of ik ook echt de handigste route uit heb gekozen
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 12:36:58 #231
    45833 crew  Fogel
    pi_49961262
    Ik belandde gisteravond in een kroeg (zero de conduite) waar ze uitsluitend cocktails serveren, en wel uit babyflessen (met speen). Erg apart, maar niet mijn ding. De rest van de groep vond 1 drankje daar ook meer dan genoeg en we zijn maar verder gegaan naar een kroeg waar ze ook bier hadden, en echte glazen, en noten op tafel ipv snoepgoed, en, en, en...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_49962642
    En? Uiteindelijk was Paris by night vanuit de boot niet zo verschrikkelijk lelijk, of wel??
     FR
    pi_49966465
    Het is Hotel Jardin de Paris Marais Bastille geworden

    Kan nauwelijk wachten tot 10 juli

    Is er iemand bekend met het cubaans restaurant Calle24 op de rue de Beautreillis in Marais?
    De reviews op cityfox.fr zijn wisselend...

    Het ligt om 100m van ons hotel dus dat zou wel lekker dichtbij zijn
    pi_50005544
    Zijn er ergens in het centrum (of richting Marais/Bastlle) openbare bagagekluizen? Ik weet dat er op Gare du Nord zijn maar ik zoek dus iets dichter bij centrum.
      Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 18:41:54 #235
    45833 crew  Fogel
    pi_50008958
    quote:
    Op donderdag 31 mei 2007 13:22 schreef Bora-Bora het volgende:
    En? Uiteindelijk was Paris by night vanuit de boot niet zo verschrikkelijk lelijk, of wel??
    Het eten en de wijn was vrij goed
    Eendenleverpate met walnootbrood en appels
    'biefstuk' met peper-room saus, haricots verts en gegratineerde aardappels die met ei vermengd waren
    Stukjes perzik in een of ander soort van kruimeldeeg en een soort van kersencompote erdoor gemengd

    Het uitzicht, tja
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_50016945
    quote:
    Op donderdag 31 mei 2007 12:36 schreef Fogel het volgende:
    Ik belandde gisteravond in een kroeg (zero de conduite) waar ze uitsluitend cocktails serveren, en wel uit babyflessen (met speen). Erg apart, maar niet mijn ding. De rest van de groep vond 1 drankje daar ook meer dan genoeg en we zijn maar verder gegaan naar een kroeg waar ze ook bier hadden, en echte glazen, en noten op tafel ipv snoepgoed, en, en, en...
    Dat is toch om de hoek bij bvd St Germain?
    pi_50016991
    quote:
    Op donderdag 31 mei 2007 13:22 schreef Bora-Bora het volgende:
    En? Uiteindelijk was Paris by night vanuit de boot niet zo verschrikkelijk lelijk, of wel??
    Wij hebben wel eens in een dronken bui mensen op straat aangesproken ( 3uur 's nachts) en gezegd dat we van het magazine paris by night zijn en dat we bezig waren met een foto-reportage.
    Ik heb nog zoveel foto's van mensen die ik niet ken
      Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 22:25:03 #238
    45833 crew  Fogel
    pi_50017394
    quote:
    Op vrijdag 1 juni 2007 22:12 schreef boskov het volgende:

    [..]

    Dat is toch om de hoek bij bvd St Germain?
    Klopt, we zijn daarna bij Odeon beland, en dat lag niet zo heel ver er vandaan aan St Germain.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_50085980
    Nog even wachten en dan gaan m'n vriend en ik ook naar Parijs Eerst gaan we 9 dagen naar Isla Margarita toe en komen dan op zaterdag terug. Op maandag gaan we voor 5 dagen naar Parijs toe. Tusendoor nog een dagje naar Disney land toe. Heerlijk we hebben er erg veel zin in Goh wat heeft een mens het soms toch slecht
    pi_50098272
    Ik ben ook weer terug

    Ik wilde boskov en Smeich even bedanken voor de hulp/tips!

    Was echt super, ook het eten was heel erg leuk. Die eigenaar van 7 Lezards is ook echt een leuke vent

    Uiteindelijk is het een mengelmoesje geworden van de route van boskov, amelie en wat winkels. Zijn ook nog crepes wezen eten bij Les Etoiles op de rue des princesses oid. superleuk tentje en hele ardige bediening. Crepes met alle soorten ingredienten, van hamburgers tot jam...

    Nu op weg naar het Barcelona topic
    pi_50113807
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 18:03 schreef EnactedChaos het volgende:
    Ik ben ook weer terug

    Ik wilde boskov en Smeich even bedanken voor de hulp/tips!

    Was echt super, ook het eten was heel erg leuk. Die eigenaar van 7 Lezards is ook echt een leuke vent

    Uiteindelijk is het een mengelmoesje geworden van de route van boskov, amelie en wat winkels. Zijn ook nog crepes wezen eten bij Les Etoiles op de rue des princesses oid. superleuk tentje en hele ardige bediening. Crepes met alle soorten ingredienten, van hamburgers tot jam...

    Nu op weg naar het Barcelona topic
    Uiteindelijk ook nog bij Barrio Latino gegeten? Was het leuk?
    Kijk weer iemand die tevreden is over 7 lezards


    Ik ga 95% zeker weer in Parijs studeren, iedereen is uitgenodigd voor een feestje!
    pi_50118797
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 00:20 schreef boskov het volgende:

    [..]

    Uiteindelijk ook nog bij Barrio Latino gegeten? Was het leuk?
    Kijk weer iemand die tevreden is over 7 lezards


    Ik ga 95% zeker weer in Parijs studeren, iedereen is uitgenodigd voor een feestje!
    Ja, ook nog bij Barrio geweest, hele mooie tent

    Was uiteindelijk ¤ 101 (excl. fooi) kwijt voor voor- hoofd- en nagerecht, fles wijn, fles water, een koffie en een thee. Niet goedkoop dus maar wel goed te doen voor een keertje. En lekker gegeten. Wat ook wel scheelde was dat we een hele leuke gozer hadden die ons bediende, we zijn er vrijdag nog een keer wat wezen drinken voor 7 lezards en toen hadden we dus een ongelooflijk ongeinteresseerde oetlul en was t wat minder... Maar heel leuk om een keer te zijn geweest.

    En zeker tevreden over 7 lezards, al waren we daar ook 80 kwijt hoor En we zijn niet naar het jazzconcertje geweest omdat we pas om 23.45 klaar waren met tafelen en we richting holland moesten. Was ook niet gratis volgens mij (niet dat we daarom niet zijn geweest maar toch)?
    pi_50122231
    Het is gratis als je er gegeten hebt.

    Ik vind 100 euro redelijk goedkoop voor twee personen hoor
    pi_50131761
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 11:49 schreef boskov het volgende:
    Het is gratis als je er gegeten hebt.

    Ik vind 100 euro redelijk goedkoop voor twee personen hoor
    Ah ok.

    Dacht ik eigenlijk al
    pi_50132323
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 00:20 schreef boskov het volgende:

    [..]


    Ik ga 95% zeker weer in Parijs studeren, iedereen is uitgenodigd voor een feestje!

    Ik wil(de) dat ook... masteropleiding is mij wederom ook hier toch veels te duur
    pi_50150573
    quote:
    Op dinsdag 5 juni 2007 17:08 schreef Smeich het volgende:

    [..]


    Ik wil(de) dat ook... masteropleiding is mij wederom ook hier toch veels te duur
    studeren is, behalve op de grande ecoles de commerce (waar ik dus naar toe ga ) goedkoper dan in Nederland
    pi_50186964
    ik wil graag ook gaan met mijn vriendinnetje, 11-7 tm 15-7 (3 overnachtingen) maar weet iemand een duidelijke, overzichtelijke site met een hoop hotels, voor die 3 nachten zo'n 100-150 (voor 2personen dus) euro?
    via www.parijs.nl kom k wel op een aatal uit, maar dat is niet echt overzichtelijk/duidelijk vind ik, en volgens mij kan het wel goedkoper.
    een ticket met de thalys/2e klas trein kost ons 122 euro (2 kaartjes) heerlen-maastricht-luik-parijs

    ons budget is 400-500 euro (voor ons 2en samen dus)

    help?
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_50187242
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 00:35 schreef DropjesLover het volgende: weet iemand een duidelijke, overzichtelijke site met een hoop hotels, voor die 3 nachten zo'n 100-150 (voor 2personen dus) euro?
    via www.parijs.nl kom k wel op een aatal uit, maar dat is niet echt overzichtelijk/duidelijk vind ik, en volgens mij kan het wel goedkoper.
    http://www.tripadvisor.com misschien?
     FR
    pi_50189944
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 00:35 schreef DropjesLover het volgende:
    ik wil graag ook gaan met mijn vriendinnetje, 11-7 tm 15-7 (3 overnachtingen) maar weet iemand een duidelijke, overzichtelijke site met een hoop hotels, voor die 3 nachten zo'n 100-150 (voor 2personen dus) euro?
    via www.parijs.nl kom k wel op een aatal uit, maar dat is niet echt overzichtelijk/duidelijk vind ik, en volgens mij kan het wel goedkoper.
    een ticket met de thalys/2e klas trein kost ons 122 euro (2 kaartjes) heerlen-maastricht-luik-parijs

    ons budget is 400-500 euro (voor ons 2en samen dus)

    help?
    Ik ga in de herstvakantie vliegen, en heb een hotel voor 4 nachten, en ben 180 euro pp kwijt, dus dat moet te doen zijn..

    Mijn hotel zou in jou geval 104 euro totaal kosten voor 2 personen. Voor de rest ben ik alleen maar flink duurdere hotels tegengekomen, daarom heb ik deze gekozen.

    http://www.dejongintra.nl(...)spx?reiscode=SAPAR71
    pi_50196774
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_50294339
    Ik ga deze zomer ook weer
    pi_50294736
    Ik ga misschien over twee weekjes weer... Fête de la Musique
      zondag 10 juni 2007 @ 20:19:54 #254
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_50307823
    Weet iemand een linkje naar een soort van agenda van wat er allemaal te doen is in Parijs in de week van 25 juli?
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_50315737
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 15:03 schreef DutchTrain het volgende:
    Voor de liefhebbers => [TRV] Nieuws & Aanbiedingen #3 - 19 euro naar Parijs
    De waarschijnlijke voorwaarden:

    reserveren tussen 11 en 30 juni om te
    reizen tussen 7 juli en 7 september.

    Niet modifieerbare treinkaartjes.
    "Combineerbaar met andere tariefklassen"...

    Prijzen van 19¤, 25¤ en 29¤ voor Comfort 2, afhankelijk van het traject.
    Prijzen van 50¤ en 60¤ voor Comfort 1, afhankelijk van het traject.
     FR
      zondag 10 juni 2007 @ 23:45:52 #256
    133435 DropjesLover
    Shit Happens
    pi_50316374
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 23:26 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    De waarschijnlijke voorwaarden:

    reserveren tussen 11 en 30 juni om te
    reizen tussen 7 juli en 7 september.

    Niet modifieerbare treinkaartjes.
    "Combineerbaar met andere tariefklassen"...

    Prijzen van 19¤, 25¤ en 29¤ voor Comfort 2, afhankelijk van het traject.
    Prijzen van 50¤ en 60¤ voor Comfort 1, afhankelijk van het traject.
    hoe kom je daar bij/aan die gegevens? en kan je dan ook retourtjes krijgen? en kan je ook morgen overdag of dinsdag nog reserveren?
    aangezien ik met mn vriendin van 11 juli tot 14 juli ga, dus we zouden wel in die periode zitten
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_50316606
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 23:45 schreef DropjesLover het volgende:

    [..]

    hoe kom je daar bij/aan die gegevens? en kan je dan ook retourtjes krijgen? en kan je ook morgen overdag of dinsdag nog reserveren?
    aangezien ik met mn vriendin van 11 juli tot 14 juli ga, dus we zouden wel in die periode zitten
    Wrs maar beperkt aantal plaatsen en de vorige acties liepen echt storm dus zou niet te lang wachten.
    pi_50316766
    Website Franse spoorwegen.

    Het lijkt erop dat het niet om retourtjes gaat.
     FR
      Moderator maandag 11 juni 2007 @ 00:06:05 #259
    45833 crew  Fogel
    pi_50317047
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:

    Het lijkt erop dat het niet om retourtjes gaat.
    EEEEEEK, een enkeltje naar Parijs
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_50317185
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
    Website Franse spoorwegen.

    Het lijkt erop dat het niet om retourtjes gaat.
    Wél retourtjes voor 2x19¤!!!

    Succes mensen!
     FR
      maandag 11 juni 2007 @ 00:13:34 #261
    133435 DropjesLover
    Shit Happens
    pi_50317287
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 00:06 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    EEEEEEK, een enkeltje naar Parijs
    WTF ?
    ik keek daar 3 dagen geleden ook, en met de zelfde dagen is het nu ineens 20 euro per persoon duurder geworden
    eerst konden we voor 122 in totaal, van heerlen naar parijs, en nu voor 162
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 00:10 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Wél retourtjes voor 2x19¤!!!

    Succes mensen!
    waar? ik zie echt alleen enkeltjes....
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_50317619
    Voor iedereen die nog wil boeken:

    => http://nl.tgv.com/nl/
    pi_50317844
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 00:13 schreef DropjesLover het volgende:

    [..]

    WTF ?
    ik keek daar 3 dagen geleden ook, en met de zelfde dagen is het nu ineens 20 euro per persoon duurder geworden
    eerst konden we voor 122 in totaal, van heerlen naar parijs, en nu voor 162
    [..]

    waar? ik zie echt alleen enkeltjes....
    je kan aan retourtjes voor ¤ 38,- komen
      maandag 11 juni 2007 @ 00:34:34 #264
    133435 DropjesLover
    Shit Happens
    pi_50317891
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 00:25 schreef DutchTrain het volgende:
    Voor iedereen die nog wil boeken:

    => http://nl.tgv.com/nl/
    en elke tijd die ik in voer geeft "Er rijdt geen trein na het aangegeven tijdstip"

    ook bizar op nsinternationaal, de eerste trein is duur (162 voor 2 p), de tweede is 122 (voor 2 p) en de enkeltjes geven nog steeds 169 aan enkel te kiezen de high-flex tickets
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
    pi_50318087
    Ja, 't werkt weer "super"!

    We hebben het er ook al in het TRV aanbiedingen topic over...
     FR
      Moderator maandag 11 juni 2007 @ 00:52:13 #266
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_50318258
    Hier lukt het ook niet... Eerst kon ik kaarten vinden voor ¤38,- totaal, 5 minuten later was dat al ¤63,- Geprobeerd te boeken maar overbelast... En via de tgv site kom je op een euro of 100 uit dus laat maar Een vriend van me gaat morgen nog proberen om kaarten op het station te kopen maar denk dat het niks gaat worden.

    Gelukkig ga ik in juli ook al een dagje naar Parijs via interrail
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_50320050
    Whoehoe, handig dat ik wakkergebeld werd en niet meer kon slapen én een fokverslaving heb . Ik heb zojuist kaartjes besteld voor bij die NS actie voor 4 dagen Parijs . Retourtje was 38 euro .
      Moderator maandag 11 juni 2007 @ 08:23:35 #268
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_50320485
    Yay ik ga naar Parijs Een vriend van me is gewoon naar Utrecht Centraal gegaan om daar bij het loket tickets te kopen. Ook daar was het gewoon 38 euro voor een retourtje Echt super, het eerste weekend van september ga ik met zes vrienden naar Parijs
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_50328830
    Gaaf dat het toch nog gelukt is!
     FR
    pi_50356110
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      woensdag 13 juni 2007 @ 21:39:32 #271
    177242 Irien
    Innit though
    pi_50427294
    Jaaa ik ben 1 van die 6.... Vaak geweest, maar ik krijg er nooit genoeg van!!!
    Between the click of the light and the start of the dream
      Moderator donderdag 14 juni 2007 @ 19:26:00 #272
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_50460883
    quote:
    Op woensdag 13 juni 2007 21:39 schreef Irien het volgende:
    Jaaa ik ben 1 van die 6.... Vaak geweest, maar ik krijg er nooit genoeg van!!!
    Jaaa dat gaat leuk worden Ben er ook al een paar keer geweest, en ga in juli eerst nog met Lien, maar van Parijs krijg je inderdaad niet genoeg
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_50460928
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 19:26 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    Jaaa dat gaat leuk worden Ben er ook al een paar keer geweest, en ga in juli eerst nog met Lien, maar van Parijs krijg je inderdaad niet genoeg
    Nee
    Zullen we er 2 daagjes blijven in plaats van ééntje maar?
    pi_50463668
    Nou, het is gelukt. 1-4 september met wat vriendinnetjes een paar dagen naar Parijs.
    We hebben nog van de Thalys aanbieding kunnen genieten, het kost 58 euro per persoon, een retourtje.
    Billie Holiday is Lady Day!
    pi_50463729
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 20:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
    Nou, het is gelukt. 1-4 september met wat vriendinnetjes een paar dagen naar Parijs.
    We hebben nog van de Thalys aanbieding kunnen genieten, het kost 58 euro per persoon, een retourtje.
    Zit er in Parijs ook een Lush?
    pi_50467226
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 20:45 schreef lienelien het volgende:

    [..]

    Zit er in Parijs ook een Lush?
    Ja, Rue de Buci in het 6e, vlakbij metrostation Mabillon.
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_50471555
    quote:
    Op donderdag 14 juni 2007 20:45 schreef lienelien het volgende:

    [..]

    Zit er in Parijs ook een Lush?
    Ja, maar ik weet niet of ik er naartoe ga hoor ik ga met allemaal collega's van Lush inderdaad. Haha, misschien zijn we zo lushalised....

    [ Bericht 10% gewijzigd door Sweetsixteen16 op 15-06-2007 00:04:24 (toevoeginkjes) ]
    Billie Holiday is Lady Day!
    pi_50471619
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:03 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

    [..]

    Ja, maar ik weet niet of ik er naartoe ga hoor ik ga met allemaal collega's van Lush inderdaad. Haha, misschien zijn we zo lushalised....
    Dan kan je Lush toch niet overslaan
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_50471643
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:05 schreef Vava het volgende:

    [..]

    Dan kan je Lush toch niet overslaan
    Tja, alleen als we er toevallig heen gaan.
    Ik wil in ieder geval graag naar Palais de Tokyo en ik denk ook uit eten met Tim en de girls
    Billie Holiday is Lady Day!
    pi_50471699
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:06 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

    [..]

    Tja, alleen als we er toevallig heen gaan.
    Ik wil in ieder geval graag naar Palais de Tokyo en ik denk ook uit eten met Tim en de girls
    Gezellig nu wel bij Kees he
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_50471834
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:08 schreef Vava het volgende:

    [..]

    Gezellig nu wel bij Kees he
    Haha, precies!
    Billie Holiday is Lady Day!
    pi_50471851
    quote:
    Op vrijdag 15 juni 2007 00:12 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

    [..]

    Haha, precies!
    Wel een foto maken dan
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_50513578
    Bij Kees? Ik verheug me nu al op uit eten gaan met 5 mooie dames. Nu nog vrijgezel blijven tot die tijd.

    De SNCF heeft de aanbieding nu ook: Jusqu'au 30 juin, réservez vos billets de train et partez cet été pour découvrir Amsterdam, Bruges, Cologne ! Voyager entre le 7 juillet et le 7 septembre à 19¤(1) seulement !
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_50513622
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 10:16 schreef tim2308 het volgende:
    Bij Kees? Ik verheug me nu al op uit eten gaan met 5 mooie dames. Nu nog vrijgezel blijven tot die tijd.

    De SNCF heeft de aanbieding nu ook: Jusqu'au 30 juin, réservez vos billets de train et partez cet été pour découvrir Amsterdam, Bruges, Cologne ! Voyager entre le 7 juillet et le 7 septembre à 19¤(1) seulement !
    4 mooie dames
    Billie Holiday is Lady Day!
    pi_50521325
    Mensen met verstand van de parijse topografie:

    Route des Tribunes Bois de Boulogne 75116 PARIS

    Ligt dat een beetje bij het centrum? Zoniet kan iemand me een beetje aangeven in welke wijk/buurt/omgeving het ligt want dan kan ik in die buurt een hotel boeken.

    Wil 1-2 oktober naar

    Grand Prix
    The weekend of the Arc de Triomphe 2005 (flat race).
    Hippodrome de Longchamps

    gaan.
    pi_50521569
    Je hebt de OP niet gelezen hè...? Foei!
    pi_50521595
    quote:
    Op zaterdag 16 juni 2007 16:29 schreef k_man het volgende:
    Je hebt de OP niet gelezen hè...? Foei!
    Oejjjj. Ga 'm meteen doornemen

    Ah kijk eens aan. Alles staat er natuurlijk in ja. Vakje 16 it is.

    Dank voor de tip om ook eens een op te lezen

    [ Bericht 11% gewijzigd door jmac op 16-06-2007 18:37:34 ]
    pi_50540672
    vraagje: Wij gaan in juli tijdens ons uitstapje parijs, naar Cirque du Soleil Alegria bij 't Stade de France. Nou moeten we van metrostation St. Paul of van Bastille naar RER station Stade de France - St. Denis. Kortste route is met een overstap op Chatelet Les Halles. Op de heenweg is dat prima (17.30u ongeveer) Maar 's avonds schijnt het daar wat onveiliger te zijn (komen terug rond 23.00u).
    zou ik dan beter op M Bastille, lijn 5 naar Gare du Nord kunnen pakken en daar overstappen op de RER B?

    1) Qua tijd maakt het niet zoveel uit, maar wat is 's avonds om 23.00u veiliger? Chatelet Les Halles of Gare du Nord?

    2) Kan dat gewoon met zo'n paars metro/rer ticket?

    3) En weet iemand of er leuke restaurantjes zijn in de buurt van het Stade de France waar je een beetje vroeg kunt eten (+- 18.30u)? Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan Pizza le Stade op de Avenue de Président Wilson?

    4) Hoe is het eten bij Hippopotamus Gare du Nord? Wilde ik de laatste dag gaan eten als we om 19.00 de trein hebben.

    [ Bericht 2% gewijzigd door 12bhippy op 19-06-2007 09:53:36 ]
    pi_50604280
    Net nog redelijk goedkoop die actie kunnen boeken met de thalys dus ik ga naar Parijs. Nu heeft Ibis ook een aanbieding (10eu korting per nacht). Welk Ibis hotel raden jullie mij aan in de stad zelf en dus niet bij een snelweg of een buitenwijk. Ik heb de keus uit 50 ibis hotels dus vandaar dat ik om advies vraag.
    pi_50606890
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 12:06 schreef 12bhippy het volgende:

    4) Hoe is het eten bij Hippopotamus Gare du Nord? Wilde ik de laatste dag gaan eten als we om 19.00 de trein hebben.
    Goed eten Ik heb daar de vorige keer een paar uur gezeten omdat ik op iemand moest wachten die een paar uur later arriveerde. Ik heb er een overheerlijke salade gegeten
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_50607014
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 09:08 schreef MCH het volgende:
    Net nog redelijk goedkoop die actie kunnen boeken met de thalys dus ik ga naar Parijs. Nu heeft Ibis ook een aanbieding (10eu korting per nacht). Welk Ibis hotel raden jullie mij aan in de stad zelf en dus niet bij een snelweg of een buitenwijk. Ik heb de keus uit 50 ibis hotels dus vandaar dat ik om advies vraag.
    Ik zou voor Ibis Paris Bastille Faubourg Saint Antoine of Ibis Bastille Opera gaan. Allebei in de wijk Bastille. Een hippe wijk waar je 's avonds leuk kunt uitgaan en lekker kunt eten. Bovendien ligt Ibis Bastille Opera dicht bij metrolijn 1 waarmee je de hele stad kunt doorkruisen en via metrolijn 5 is het hotel gemakkelijk bereikbaar vanaf Gare du Nord. Ik zou het er vanaf laten hangen welke van die twee op jouw data goedkoper is, al heb ik o.g.v. de ligging een voorkeur voor Ibis Bastille Opera!

    [ Bericht 1% gewijzigd door 12bhippy op 19-06-2007 11:09:41 ]
    pi_50607808
    quote:
    Op zondag 17 juni 2007 12:06 schreef 12bhippy het volgende:
    vraagje: Wij gaan in juli tijdens ons uitstapje parijs, naar Cirque du Soleil Alegria bij 't Stade de France. Nou moeten we van metrostation St. Paul of van Bastille naar RER station Stade de France - St. Denis. Kortste route is met een overstap op Chatelet Les Halles. Op de heenweg is dat prima (17.30u ongeveer) Maar 's avonds schijnt het daar wat onveiliger te zijn (komen terug rond 23.00u).
    zou ik dan beter op M Bastille, lijn 5 naar Gare du Nord kunnen pakken en daar overstappen op de RER B?

    1) Qua tijd maakt het niet zoveel uit, maar wat is 's avonds om 23.00u veiliger? Chatelet Les Halles of Gare du Nord?

    2) Kan dat gewoon met zo'n paars metro/rer ticket?

    3) En weet iemand of er leuke restaurantjes zijn in de buurt van het Stade de France waar je een beetje vroeg kunt eten (+- 18.30u)? Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan Pizza le Stade op de Avenue de Président Wilson?

    4) Hoe is het eten bij Hippopotamus Gare du Nord? Wilde ik de laatste dag gaan eten als we om 19.00 de trein hebben.
    1) Maakt echt helemaal niets uit. Station stade de france lijkt me in een onveiligere buurt te liggen dan Les Halles en Gare du Nord.
    2) Stade de France, ligt geloof ik één zone verder, dus moet je een kaartje kopen voor een zone meer.
    3) buurt bij Stade de France ken ik niet zo goed
    4) Hippopotamus hebben ze altijd goed stuk vlees, voor redelijk goedkope prijzen. Niet echt gezellig, maar wel prima!
    pi_50614890
    quote:
    Op zondag 10 juni 2007 12:58 schreef Smeich het volgende:
    Ik ga misschien over twee weekjes weer... Fête de la Musique
    Morgen tot vrijdag
    pi_50632146
    Stade de France ligt aan de rand van de stad, naast de campus van de universiteit (met twee gebouwen van Le Corbusier en eentje van J.P. Oud).

    Lijkt me geen onveilige buurt, maar is ook niet echt hip and happening. Eten zou ik elders doen.
    pi_50632418
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 22:29 schreef k_man het volgende:
    Stade de France ligt aan de rand van de stad, naast de campus van de universiteit (met twee gebouwen van Le Corbusier en eentje van J.P. Oud).

    Lijkt me geen onveilige buurt, maar is ook niet echt hip and happening. Eten zou ik elders doen.
    Het gaat er puur om dat we wat gegeten hebben voor Cirque du Soleil begint om 20.00. Als we dan in de het centrum willen eten (bij voorkeur Le Marais bij ons hotel) moeten we om 19.00 gegeten hebben.
    Dat betekent dus dat je rond 18.00 zou moeten gaan eten. Is dat niet een beetje vroeg voor Franse begrippen?
    pi_50632815
    iemand enig idee waar in Parijs ik zo'n fietstour zou kunnen regelen? Lijkt me een enorm leuke manier om meer van de stad te zien
    pi_50632927
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 22:35 schreef 12bhippy het volgende:

    [..]

    Het gaat er puur om dat we wat gegeten hebben voor Cirque du Soleil begint om 20.00. Als we dan in de het centrum willen eten (bij voorkeur Le Marais bij ons hotel) moeten we om 19.00 gegeten hebben.
    Dat betekent dus dat je rond 18.00 zou moeten gaan eten. Is dat niet een beetje vroeg voor Franse begrippen?
    Wel als je naar een formeel restaurant gaat. Niet als je naar iets eenvoudigs gaat. In het centrum zitten bijv vele Japanners waar je voor 15 euro een menuutje hebt.
    pi_50641631
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 22:44 schreef k_man het volgende:

    [..]

    Wel als je naar een formeel restaurant gaat. Niet als je naar iets eenvoudigs gaat. In het centrum zitten bijv vele Japanners waar je voor 15 euro een menuutje hebt.
    Dankje voor je tip. Japans lijkt me wel wat Nog goede adresjes in de buurt van Centre Pompidou / Les Halles?
    pi_50642783
    quote:
    Op dinsdag 19 juni 2007 22:29 schreef k_man het volgende:
    Stade de France ligt aan de rand van de stad, naast de campus van de universiteit (met twee gebouwen van Le Corbusier en eentje van J.P. Oud).

    Lijkt me geen onveilige buurt, maar is ook niet echt hip and happening. Eten zou ik elders doen.
    volgens mij is er echt niks te doen in Saint-Denis. Toen ik er was zag het er iig allemaal grauw uit
    pi_50653077
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 09:43 schreef snellejelle het volgende:

    [..]

    volgens mij is er echt niks te doen in Saint-Denis. Toen ik er was zag het er iig allemaal grauw uit
    Tot 15 juli is er in ieder geval wel iets te doen

    Cirque du Soleil met de voorstelling Alegria:

    pi_50657240
    quote:
    Op woensdag 20 juni 2007 09:43 schreef snellejelle het volgende:

    [..]

    volgens mij is er echt niks te doen in Saint-Denis. Toen ik er was zag het er iig allemaal grauw uit
    Op de campus is wel wat te doen. Verderop zijn nog wel wat straten met winkels e.d., maar da's al aan de andere kant van de campus, dus een behoorlijk eind lopen.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')