quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:06 schreef Misanthroopia het volgende:
* Misanthroopia vertrekt morgen
En het leuke is, m'n vriendinnetje weet nog van niets
Sonboir!quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:40 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Bonsoir!
Ik had best lekker voedsel, ik had denk ik precies het juiste gekozen!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:56 schreef tim2308 het volgende:
Rue de la harpe voor diverse eettentjes. Driegangenmenu "Frans" eten voor 15 euro. (tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk lekker toeristische quasi-franse hap is)
Oh, dat doet me aan iets anders denken:quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:32 schreef Delicieux het volgende:
Een leuke tent voor een hapje is ook:
Brasserie La Tour Eiffel. Het ligt op de kruising van Rue des Entrepreneurs en Rue du Commerce, in het 15e arrondissement; Métro: Commerce, lijn 8.
Leuke brasserie, niet al te duur, het eten is voortreffelijk en de wijnen zijn goed. Er zitten vooral Fransen, en bijna geen toeristen. Aanradertje dus. De kaart is hoofdzakelijk Frans. Pavé de Rumsteak; Bavette et frites, pommes dauphine, creme brulée etcetera.
quote:
Ja, ik zag hem inderdaad, geen foto van gemaakt omdat ik geen fototoestel meehad die dag!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:58 schreef Vava het volgende:
[..]Rue de la Harpe is trouwens bij Kees (Chez Clement) in de buurt!
Leuk, die reviews! Komen er nog meer?
Okay dan, nog een extra drijfveer, dankjewel!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:27 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, erg leuk en persoonlijk museumverslag, Sweetsixteen16!! Super!![]()
Mocht je nog meer te vertellen hebben, hou je dan vooral niet in!!![]()
Hotel in Parijs nemen dat vlakbij 'n RER-station ligt aan de lijn naar Disney. Dat zou ik iig doen. Kun je 's avonds ook nog wat leuks doen en met de RER ben je zo in Disneyquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:46 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje. Ik wil in mei een weekje/lang weekend weg. Disney en Parijs samen.
Waar kan ik kijken om te boeken? Iemand ervaringen? Wat is de beste combi, hotel Parijs en losse entree of hotel op Disney en later hotel in Parijs? Is 1 dag genoeg voor het park, of moeten we er twee voor uittrekken?
Moest je toch ook wel lachenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:44 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ja, ik zag hem inderdaad, geen foto van gemaakt omdat ik geen fototoestel meehad die dag!
Het is de bedoeling dat ik van alle musea die ik heb bezocht een review ga schrijven, dit is ook leuk voor later
Lachen en ook aan ons lachend denken hahahahaha!!!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:55 schreef Vava het volgende:
[..]
Moest je toch ook wel lachen![]()
En idd leuk voor later ook maar ook voor hier![]()
Met koninginnedag naar de Nederlandse bar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:18 schreef wendywendy het volgende:
Van 28 april tot 5 mei ben ik in Paris. Als er iemand nog leuke tips heeft dan hoor ik dat graag![]()
Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee Sweetsixteen16.![]()
We zullen voor je duimen (en we wachten "braafjes" af)!
Over koninginnedag gesproken:
er wordt ook nog wat door de Nederlandse ambassade in Parijs georganiseerd; de 27e meen ik.
Succes alvast!! We wachten rustig afquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jongens, nog even wachten op de museologische verslagen, ik heb volgende week tentamenweek!
Ja, zelfde procedure, dit jaar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:00 schreef Vernidal het volgende: Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.
Tenminste dat was afgelopen jaren zo.
Het beste hotel van de stad? Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:53 schreef achterop23 het volgende:
Yes, eindelijk weer eens naar Parijs toe.
Komend weekend ga ik!
Ik overnacht in het Elysees Regencia hotel, volgens Tripadvisor het beste hotel van parijs, beter dan het Four SeasonsWe zullen zien
http://www.tripadvisor.co(...)e_France-Hotels.html
Heb er zin in, camera mee en vast leggen op de gevoelige plaat die mooie stad.
Heeft iemand al eerder in bovengenoemde hotel geslapen?
Heel goed, bedankt voor het duimen!quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee Sweetsixteen16.![]()
We zullen voor je duimen (en we wachten "braafjes" af)!
Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:00 schreef Vernidal het volgende:
[..]
Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.
Tenminste dat was afgelopen jaren zo.
Hmmm, klinkt goed....quote:Op donderdag 5 april 2007 13:33 schreef Delicieux het volgende: Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!
Wel couplet wordt er dit jaar gezongen??quote:Op donderdag 5 april 2007 13:33 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh help, is het zo serieus?quote:Op donderdag 5 april 2007 16:20 schreef Vernidal het volgende:
Wel couplet wordt er dit jaar gezongen??
Nou dat valt wel mee, hoor! Het gebeuren is grofweg opgedeeld in twee delen. Alle bejaarden staan binnen en eten het buffet leeg en staan daar op kakkerige toon met elkaar te praten, en dan heb je het jongere gedeelte dat zich over het algemeen in Heineken's Biertent ophoudt in de achtertuin. Daar is het vaak gezelliger.quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:44 schreef Delicieux het volgende: Nou dat valt wel mee, hoor! Het gebeuren is grofweg opgedeeld in twee delen. Alle bejaarden staan binnen en eten het buffet leeg en staan daar op kakkerige toon met elkaar te praten, en dan heb je het jongere gedeelte dat zich over het algemeen in Heineken's Biertent ophoudt in de achtertuin. Daar is het vaak gezelliger.
De ambassadeur houdt dan even een kort praatje waarna het Wilhelmus gezongen wordt. Bij de ingang krijg ,je de te zingen coupletten op papier uitgereikt, want er zijn een hoop mensen, waaronder veel oude brontosauriers die al erg lang weg zijn uit NL en hier wortel geschoten hebben, die het Wilhelmus niet kennen. Na twee coupletjes gaan iedereen gewoon weer verder waarmee ie bezig was: Biertjes kantelen.
Komt de viskar van Simonis weer dit jaar?![]()
Kewl! Ik heb overtuigingskracht!quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding]
...bon allez, je hebt me overtuigd!
Moi viendre aussi.Kan best 's leuk zijn!
Lekker inderdaad.quote:
Herkenningspunt: pilsje in de hand!quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:45 schreef Delicieux het volgende:
Nou, dan zien we elkaar wel ergens in de biertent!
Op zich, zo'n feestje kan best leuk zijnquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
@Delicieux: Strax wordt het daar nog een hele fok-meet!![]()
De bron vond ik ook al opvallend, ik had wat minder ver gezocht dan jij maar ik kon ook niet zo snel meer informatie vinden.quote:@Vava:Jeetje! Sta ik echt van te kijken! Ik heb het halve franse net afgestruind, maar bijna niets daarover kunnen vinden!! Alleen maar op de nieuwswebsite van LCI !
De politie is op 't ogenblik op zoek naar eventuele andere slachtoffers en wacht op de onderzoeksresultaten om evt een officiële link tussen de drie affaires te kunnen leggen.
Oppassen dus als je als +/- 30-jarige vrouw tijdens het spitsuur de metro neemt....(brrr)
Bedankt voor de informatie, Vava! Gezellig indd...![]()
Bier!quote:
Ben ik groot voorstander van!quote:Op zaterdag 7 april 2007 02:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu ik je toch spreek: gaan wij trouwens ook nog een keertje een drankje drinken??? Al dan niet met Delicieux?
Wordt Leidens ontzet niet door de Nederlandse vereniging georganiseerd? Was vroeger altijd een bejaardenclub, maar het schijnt nu weer wat leuker te worden.... Ben er echter nooit geweest want ik vonde het altiijd een beetjequote:Op zaterdag 7 april 2007 01:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Da's inderdaad pech, tim2308!
Maar volgende keer beter, joh. Volgens mij organiseren ze wel vaker wat toch?
Ik ben ooit in een grijs verleden een keer naar een (ambassade-?) receptie bovenin Montparnasse geweest ter gelegenheid van het Leidens ontzet.
Oja, dat was het waarschijnlijk: de Nederlandse vereniging..quote:Op maandag 9 april 2007 22:20 schreef Delicieux het volgende: Wordt Leidens ontzet niet door de Nederlandse vereniging georganiseerd? Was vroeger altijd een bejaardenclub, maar het schijnt nu weer wat leuker te worden.... Ben er echter nooit geweest want ik vonde het altiijd een beetje.
Kunnen we zeker een keertje doen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 02:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu ik je toch spreek: gaan wij trouwens ook nog een keertje een drankje drinken??? Al dan niet met Delicieux?
Yep, indd. Zolang zijn we ook niet van plan om bij de ambassadeur te blijven hangen!...quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Ik werk van 1600 tot 0:00 en zou dus de RER moeten nemen om 0:20 en dan om 1:00 aankomen op Chatelet les Halles. Beetje laat dus
Voor mij wordt het pas na Koninginnedag, denk ik. Daarvoor ben ik vrijwel niet in de regio.quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:29 schreef tim2308 het volgende: Ik ben trouwens deze week dinsdag en woensdag vrij, andere weken op maandag en dinsdag
Nee hoor, bij ons in de straat wordt het gewoon opgehaald. Ik reed vanochtend nog achter een vuilniswagen aan, en ze staken zowaar hun handen uit de mouwen.... dus in het 15e is er niets te zien van een staking...quote:Op dinsdag 10 april 2007 02:00 schreef tim2308 het volgende:
Zien jullie trouwens veel afval? Vuilniszakken in Parijs stapelen zich op
De dader is zojuist op heterdaad betrapt en opgepakt op metrostation Invalides.quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
@Vava:Jeetje! Sta ik echt van te kijken! Ik heb het halve franse net afgestruind, maar bijna niets daarover kunnen vinden!! Alleen maar op de nieuwswebsite van LCI !
De politie is op 't ogenblik op zoek naar eventuele andere slachtoffers en wacht op de onderzoeksresultaten om evt een officiële link tussen de drie affaires te kunnen leggen.
Breek me de bek niet open.....quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Fogel het volgende:
Tip voor de mensen die in Frankrijk wonen: een (bijna) gratis computer bij je internetabo
Ze zijn mooi hè, de *gratiesch ende vhoor nietsch* drankbonnen!quote:
Bluh, ik kan niet online reserveren dus ook niet kijken hoeveel het zou gaan kosten. Weet je toevallig wat je betaald hebt? En ik begrijp dat het dus wel gewoon aparte kamers zijn? Ik kan namelijk niet slapen met andere mensen op een kamerquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:40 schreef Vava het volgende:
Ik ben vorig jaar in deze geweest. Erg eenvoudig maar netjespas wel op, de badkamervloer was erg glad
![]()
Overleefbaar klinkt nou niet echt uitnodigendquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:47 schreef Fogel het volgende:
Ik ben hier geweest de vorige keer. De locatie was OK, het hotel was 'overleefbaar', niet erg slecht, zeker niet erg goed, maar ik ben nu eenmaal (veel) beter gewend.
Was ook niet de bedoeling... het is immers ook handig om te weten waar je misschien beter niet heen kan gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:50 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Overleefbaar klinkt nou niet echt uitnodigend.
Ik ga met een vriendin, maar zou het liefst een eenpersoonskamer willen hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:52 schreef Vava het volgende:
Ja het waren aparte kamers, wij hadden met twee personen een tweepersoonskamer en dus een eigen badkamerGa je alleen? Ik kan op die site niet zo snel zien of ze ook eenpersoonskamers hebben. Het was in elk geval geen slaapzaal
![]()
Hoeveel het precies kostte weet ik niet meer, geloof rond de 20 á 25 euro per persoon per nacht![]()
Metrostation was ongeveer vijf minuten lopenen naar Montmartre ook zoiets
![]()
So true. Maar je hebt eenquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Was ook niet de bedoeling... het is immers ook handig om te weten waar je misschien beter niet heen kan gaan.
Herriestoppers doen wonderenquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ga met een vriendin, maar zou het liefst een eenpersoonskamer willen hebben.
Verder klinkt hij goed, ik onthoud hem.
Ja inderdaad, wat mij betreft kan je (niet jij, maar gewoon algemeen) beter gewoon uit Parijs wegblijven, is niet echt mijn favoriete stad om het netjes te zeggen. Maar ik dacht, laat ik aardig zijn en dat eens niet zeggenquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
So true. Maar je hebt eenachter Parijs staan in je sig
.
Je maintiendrai!quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:02 schreef Delicieux het volgende:
Ze zijn mooi hè, de *gratiesch ende vhoor nietsch* drankbonnen!![]()
Joah, maar het gaat zeg maar gewoon om het gevoel ofzoquote:
In een Frans hotel is dat niet altijd overbodige luxe inderdaad!quote:
Maarreh, jouw weerzin beperkt zich toch niet uitsluitend tot Parijs, neem ik aan?!quote:Op zondag 22 april 2007 00:07 schreef Fogel het volgende:
Ja inderdaad, wat mij betreft kan je (niet jij, maar gewoon algemeen) beter gewoon uit Parijs wegblijven, is niet echt mijn favoriete stad om het netjes te zeggen. Maar ik dacht, laat ik aardig zijn en dat eens niet zeggen
Kan me zo niet herinneren welke andere hotels ik in overnacht heb in Parijs, maar mochten die verdrongen herinneringen van Parijs nog ooit eens naar boven komen, laat ik hier weten welke hotels dat waren. Welk hotel ik in mei neem, weet ik nog niet, komt vanzelf.
* http://www.ratestogo.com/quote:Op zaterdag 21 april 2007 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga in de zomer naar Parijs, voor het eerst. Ik ben driftig op zoek naar een hotelletje wat er een beetje fatsoenlijk uitziet maar niet ál te duur is. 1-2 sterren, niet al te bijzonder, en het moet geen hel zijn om in de binnenstad te kunnen komen.
Disclaimer: deze post is geen weergave van mijn persoonlijke mening over Frankrijk/Parijs.quote:Here are some additional traveling tips I thought you might find useful.
The following advisory for American travelers heading for France. Was
compiled from information provided by the U.S. State Department, the
Central Intelligence Agency, the U.S. Chamber of Commerce, the Food
and Drug Administration, the Center for Disease Control and some very
expensive spy satellites that the French don't know about. It is
intended as a guide for American travelers only and no guarantee of
accuracy is ensured or intended.
General Overview
France is a medium-sized foreign country situated on the continent of
Europe. It is an important member of the world community, although not
nearly as important as it thinks. It is bounded by Germany, Spain,
Switzerland and some smaller nations of no particular consequence or
shopping opportunities. France is a very old country with many
treasures such as the Louvre and EuroDisney. Among its contributions
to Western civilization are champagne, Camembert cheese, the
guillotine, and body odor. Although France likes to think of itself as
a modern nation, air conditioning is little used and it is next to
impossible to get decent Mexican food. One continuing exasperation for
American visitors is that the people willfully persist in speaking
French, although many will speak a few words of English if shouted at
repeatedly.
The People
France has a population of 54 million people, most of whom drink and
smoke a great deal, drive like lunatics, are dangerously over-sexed
and have no concept of standing patiently in a line. The French people
are generally gloomy, temperamental, proud, arrogant, aloof and
undisciplined. Those are their good points. Most French citizens are
Roman Catholic, although you'd hardly guess it from their behavior.
Many people are Communists and topless sunbathing is common. Men
sometimes have girls' names like Marie and they kiss each other when
they hand out medals. American travelers are advised to travel in
groups and to wear baseball caps and colorful pants for easier mutual
recognition. All French women have small breasts, and don't shave
their armpits or their legs.
Safety
In general, France is a safe destination, although travelers are
advised that France is occasionally invaded by Germany. By tradition,
the French surrender more or less at once and, apart from a temporary
shortage of Scotch whisky and increased difficulty in getting
baseball scores and stock market prices, life for the visitors
generally goes on much as before. A tunnel connecting France to
Britain beneath the English Channel has been opened in recent years
to make it easier for the French government to flee to London when
the Germans invade.
History
France was discovered by Charlemagne in the Dark Ages. Other
important historical figures are Louis XIV, the Huguenots, Joan of
Arc, Jacques Cousteau and Charles de Gaulle, who was President for
many years and is now an airport. The French armies of the past have
had their asses kicked by just about every other country in the
world.
Government
The French form of government is democratic but noisy. Elections are
held more or less continuously and always result in a run-off. For
administrative purposes, the country is divided into regions,
departments, districts, municipalities, cantons, communes, villages,
cafes, booths and floor tiles. Parliament consists of two chambers,
the Upper and Lower (although, confusingly, they are both on the
ground floor), whose members are either Gaullists or communists,
neither of whom can be trusted. According to the most current State
Department intelligence, the current President is someone named
Jacques. Further information is not available at this time.
Culture
The French pride themselves on their culture, although it is not easy
to see why. All of their songs sound the same and they have hardly
ever made a movie that you want to watch for anything except the nude
scenes.
Cuisine
Let's face it, no matter how much garlic you put on it, a snail is just
a slug with a shell on its back. Croissants, on the other hand, are
excellent although it is impossible for most Americans to pronounce
this word. American travelers are therefore advised to stick to
cheeseburgers at McDonald's or the restaurant at the Holiday Inn.
Economy
France has a large and diversified economy, second only to Germany's
economy in Europe, which is surprising since the French hardly seem to
work at all. If they are not spending four hours dawdling over lunch,
they are on strike and blocking the roads with their trucks and
tractors. France's principal exports, in order of importance to the
economy, are wine, nuclear weapons, perfume, guided missiles,
champagne, fighter jets, grenade launchers, attack aircraft, and
cheese.
Conclusion
France enjoys a rich history, a picturesque and varied landscape and
a temperate climate. In short, it would be a very nice country if
French people didn't inhabit it. The best thing that can be said for
it is that it is not Germany. Remember no one ordered you to go there.
Wat is dan wèl je persoonlijke mening over Frankrijk/ Parijs?quote:Disclaimer: deze post is geen weergave van mijn persoonlijke mening over Frankrijk/Parijs.
* DutchTrain sluit uit voorzorg nu het topicquote:Op maandag 23 april 2007 20:33 schreef travelwoman het volgende:
Wat is dan wèl je persoonlijke mening over Frankrijk/ Parijs?
Meen je dat, het wordt waarschijnlijk nu pas interessant.quote:Op maandag 23 april 2007 20:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
* DutchTrain sluit uit voorzorg nu het topic
er staat eenquote:Op maandag 23 april 2007 20:52 schreef travelwoman het volgende:
Meen je dat, het wordt waarschijnlijk nu pas interessant.
Heel kort:quote:Op maandag 23 april 2007 20:33 schreef travelwoman het volgende:
[..]
Wat is dan wèl je persoonlijke mening over Frankrijk/ Parijs?
Wie weet is dat dan nèt als de rellen weer in volle gang zijn!! Je hebt aardig mazzel met de timing!...quote:Op maandag 23 april 2007 21:01 schreef Fogel het volgende: maar ik probeer koste wat kost te vermijden dat ik er heen moet (is helaas niet gelukt deze keer, en dus ben ik er eind mei).
Fok! is uniek!quote:Op woensdag 25 april 2007 13:29 schreef tim2308 het volgende:
Wat is eigenlijk het Franse equivalent van Fok? Ik ken wel www.bladi.net, maar dat is voor de (semi)-marokaanse jeugd
Ja, de datum nadert met grote schreden; dat viel me ook opeens al op!quote:Op woensdag 25 april 2007 13:45 schreef Delicieux het volgende:
Ben je er klaar voor? Voor Vrijdag? Bora-Bora?
De oranje kleding al uit het vet gehaald? :-)
Oh geen idee; daar kom ik eigenlijk nooit... Maar het lijkt me van wel hoor. Daarvoor is het tenslotte een "Hollands" café!quote:Op woensdag 25 april 2007 14:23 schreef tim2308 het volgende:
Arrghhh wat spijt het me dat ik niet kan komen... doen ze maandag de 30ste niets in Klein Holland ofzo? Trouwens vaag cafe, ze hebben niet eens orangina, fanta of sisi. Ben maar weer weggegaan...
Nee, hebben ze ook niet meer....Hmpf.... een jaar of twee geleden, misschien iets langer geleden, is Kelin Holland overgenomen door een Fransoos. In eerste instantie hadden ze wel nog allemaal nederlandse happen, maar nu is het een halve Franse kroeg geworden.... Veel te veel Fransen. Wat NL betreft schijnt Le port d'Amsterdam in rue Croissant beter te zijn. Op-tafel-dans-feesten en zo.quote:Op woensdag 25 april 2007 15:22 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh geen idee; daar kom ik eigenlijk nooit... Maar het lijkt me van wel hoor. Daarvoor is het tenslotte een "Hollands" café!
Hebben ze er toevallig wel kipsateh??![]()
* in Amsterdam is de 30ste!quote:Op woensdag 25 april 2007 14:23 schreef tim2308 het volgende:
Arrghhh wat spijt het me dat ik niet kan komen... doen ze maandag de 30ste niets in Klein Holland ofzo? Trouwens vaag cafe, ze hebben niet eens orangina, fanta of sisi. Ben maar weer weggegaan...
In "Le Port d'Amsterdam" of in de stad Amsterdam, bedoel je?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:22 schreef Delicieux het volgende:
* in Amsterdam is de 30ste!
In de stad Amsterdam! Zondag rij ik even naar NL. Dinsdag weer terug.quote:Op donderdag 26 april 2007 01:56 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
In "Le Port d'Amsterdam" of in de stad Amsterdam, bedoel je?![]()
Okee, da's goed om te weten; het zou tenslotte ook een beetje genant zijn geweest om als enigen in pak te komen!quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:14 schreef Delicieux het volgende:
Tenue de ville wordt wel behoorlijk gerespecteerd. De meeste mensen trekken wel een pak aan of zo. Als vrouw ben je minder gehouden aan de "tenue de ville" regels. Ik denk dat als je gewoon een beetje netjes komt, het geen enkel probleem zal zijn.
Bedankt voor je beschrijving.quote:Ik ben herkenbaar aan m'n effen oranje das en een antraciet krijtstreep pak. Verder zal ik mij hoofdzakelijk aan de bar in de achtertuin ophouden. Verder herkenningspunt zal het biertje zijn dat ik permanent in de rechterhand heb. Ook ben ik niet zo groot, hetgeen tussen de NLers vrij snel opvalt.
Bora-bora, hoe kan ik jou herkennen?
Ik denk dat dit in feite een tvp-tje was van Fogel, die (zichzelf) niet wil toegeven dat 'ie eigenlijk helemaal wèg is van Frankrijk!quote:Op maandag 23 april 2007 11:42 schreef Fogel het volgende:
Weet niet zeker of ik dit al eens gepost heb hier, maar kwam het weer eens tegen bij het opruimen van mijn mailbox en vond dit topic wel een gepaste plek ervoor (zelfs al gaat dit over Frankrijk in het algemeen en niet Parijs specifiek)
[..]
Disclaimer: deze post is geen weergave van mijn persoonlijke mening over Frankrijk/Parijs.
Oui je sais, pour les frogs!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:00 schreef Delicieux het volgende:
Laten we zeggen 19.00 uur aan de rechterkant van de bar in de achtertuin? Ik heb trouwens kort donker haar.
Nee!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:02 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in feite een tvp-tje was van Fogel, die (zichzelf) niet wil toegeven dat 'ie eigenlijk helemaal wèg is van Frankrijk!![]()
Nee, probeer een beetje uit het toeristen gebeuren te gaan. Daar is het eten beter.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:53 schreef zomerbloem15 het volgende:
Iemand nog tips voor een leuk restaurantje in de omgeving van Gare du Nord of Quartier Latin?
Vraag het aan een 'local'. Op die manier kom je op de leukste plekken terecht (en in mijn ervaring altijd best goed en niet duur eten).quote:Op zaterdag 5 mei 2007 21:53 schreef zomerbloem15 het volgende:
Iemand nog tips voor een leuk restaurantje in de omgeving van Gare du Nord of Quartier Latin?
Dat was verschrikkelijkquote:Op dinsdag 8 mei 2007 10:52 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Je kunt ook met de Eurolines bus gaan, goedkoop maar niet comfortabel, he vaav?
Vliegt Vueling vanaf Roissy CDG1 of CDG2? Als het vanaf CDG 2 is, is het een goede concurrent van de AirFrance/KLM. Die terminal 1 is echt de hel op aarde.... terminal 2 is heerlijk relaxed, en buitengewoon on-frans goed georganiseerd!quote:Op zondag 13 mei 2007 11:19 schreef tim2308 het volgende:
Vueling, een spaanse luchtvaartmaatschappij vliegt nu goedkoop op Parijs CDG en Amsterdam: http://www.vueling.com/ Vanaf 30 euro voor een enkeltje, all in
En op welke dag valt het in Parijs dan in andere jaren?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:16 schreef Delicieux het volgende:
Grote winkels zijn vaak wel open. Kleine zijn vaak dicht. Omdat hemelvaartsdag dit jaar op een donderdag valt, zullen veel kleinere winkels vrijdag ook dicht zijn, om zo maximaal van het lange weekend te kunnen genieten.
Eiffeltoren zal wel open zijn, maar neem voldoende proviand mee om het enkele uren in de rij te kunnen uithouden...
Geen idee. Ik ben geen hemelvaartspecialist.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 12:31 schreef Lips het volgende:
[..]
En op welke dag valt het in Parijs dan in andere jaren?
La Samaritaine?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Smeich het volgende:
Sacre blue.. ik heb niet kunnen vinden in de Parijs topics wat ik zocht. Ik ben nl op zoek naar dat niet-touristisch stukje Parijs waarbij je met een lift ergens naar boven gaat (volgens mij was het zoiets als Lafayette) waarbij je boven een prachtig uitzicht hebt op Parijs. Wie kan mij zeggen waar ik moet zijn
Twee mogelijkheden:quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Smeich het volgende:
Sacre blue.. ik heb niet kunnen vinden in de Parijs topics wat ik zocht. Ik ben nl op zoek naar dat niet-touristisch stukje Parijs waarbij je met een lift ergens naar boven gaat (volgens mij was het zoiets als Lafayette) waarbij je boven een prachtig uitzicht hebt op Parijs. Wie kan mij zeggen waar ik moet zijn
quote:Department store closed due to works for the purpose of security
Wel jammer van La Samaritaine, die ligt op een veel mooiere plek dan Printemps en Lafayette. Maar goed, het is misschien een alternatiefquote:LA TERRASSE
An incredible view of Paris from the rooftop of our store with our self-service restaurant. Printemps Beauté et Maison - Level 9
Hoort toch wel zeg maar bij je algemene ontwikkeling dat je weet dat hemelvaartsdag [b]altijd[/] op donderdag valtquote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:27 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben geen hemelvaartspecialist.
Het dakterras van het Musée du Monde Arabe heeft trouwens ook een heel fraai uitzicht.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:35 schreef Smeich het volgende:
Tour Montparnasse ken ik, mooiste plaatjes vanuit geschoten
Maar ik zag zeker weten eens iets voorbijkomen in 1 van deze Parrie topics van, volgens mij, een shopping center waar je naar boven kon om van een geweldig uitzicht te genieten. Iemand dacht toen aan Lafayette maar dat was het niet. Mijn Parisien vrienden weten het ook niet maar iemand hier wist het!En ja, volgens mij was het inderdaad La Samaritaine al is dat toch gesloten?
Die is er toch al lang niet meer?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:31 schreef Delicieux het volgende:
In het Park André Citroën, daar heb je een luchtballon waar je in kan plaatsnemen om Parijs van boven te bekijken. Let wel: de luchtballon zit gewoon aan een touwtje vast.
Dus geen aanrader?quote:Op donderdag 24 mei 2007 01:37 schreef tim2308 het volgende:
Die luchtballon in Park Citroen is er nog steeds. Het park vond ik zelf meer lijken op een moderne begraafplaats, sorry...
2005 geloof ik.quote:Op maandag 28 mei 2007 12:12 schreef Bora-Bora het volgende:
En Fogel was er niet eens bij?.... [afbeelding]
Nee serieus, die Parijs-meet is toch al van jàren geleden?
quote:Op maandag 28 mei 2007 22:08 schreef boskov het volgende:
Ik zeg altijd, les trois lezards in le marais. Goedkoop maar oh-zo gezellig. Met een gratis jazz concertje erna.
Wil je echt wat leukers: Ga dan eten bij Barrio Latino. De tofste plek in Parijs, op een steenworpafstand van Bastille. Redelijk prijzig, maar dan heb je ook echt wat. Ga er naar toe en je krijgt geen spijt!
Voor een dag raad ik je aan om te vertrekken bijSt Lazare. Dan via Lafayette en opera, de avenue d'opera uitlopen. Langs het louvre, over de seine, de rue du bac insteken en langs Musee D'Orsay lopen. Dan gezellig bvd de Saint germain aflopen, koffie drinken bij Cafe de Flore (thuishaven geweest van Sartre, Hemmingway en Picasso) dan via rue de buci naar St Michel, daar oversteken, langs de Notre dame naar de Ile de Cite. Op Cite bij berthillon (of Amorino, maar die heb je in Rue de Buci ook en Berthillon alleen op Cite) een ijsje halen. Dan oversteken en richting Bastille. Daar gezellig eten en gelijk blijven in Barrio Latino.
Flink dagje lopen, maar dan zie je echt wat
Ok bedankt.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 03:58 schreef boskov het volgende:
het is van dezelfde eigenaar als de Buddha Bar (dat is om de hoek bij concorde, maar echt schandalig duur, Barrio latino is goedkoper, maar nog steeds duur. Ik kan me helaas niet herinneren wat de prijzen waren. Ik weet wel dat een flesje wijn rond de 20-25 was, en dat dus reuze meeviel. Google maar even, zie je ook hoe het eruit ziet. Je kan ze ook bellen: Réservation33 1 55 78 84 75
In mijn tour moet je niet het louvre in want daar heb je geen tijd voor. Musee d'orsay kost ook een goede 2,5 uur voor alleen scannen.
Het is allemaal te lopen, maar dus wel afhankelijk van het weer. check dat wel even!
Super! Dank je.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Smeich het volgende:
In mijn route zat wel degelijk een orde, al was het soms even uit de richting.
Hier de straatnamen:
- Au Marche de la Butte
56 Rue des Trois Freres
Je kunt zowel metrostop Abbesses (wel leuk met die funiculaire als de gehele omgeving) als Anvers uitstappen en dan bij die laatste Rue d'Orsel aflopen richting het westen en dan Rue des Trois Freres inlopen omhoog of gewoon richting Montmartre lopen en dan afdalend er terecht komen, al is het wel even zoeken dan. Aan de linkerkant van het winkeltje staan heel veel artikelen/foto's.
- Les Deux Moulins
15 Rue Lepic
Die straat is niet te missen, uitstappen bij Blanche en je ziet de Moulin Rouge. Iets rechts van de Moulin Rouge loopt een winkelstraatje (Rue Lepic) naar boven, dan zit Les Deux Moulins ergens aan de linkerkant.
- Gare de L’est
Spreekt voor zich. De photobooth is er niet (meer?) maar als je aan de westkant van Gare de L'est eruitloopt zie je de trap uit de film waar ze oprent. Herkenbaar wel
- Canal St Martin
Je kunt uitstappen bij Jaurés of Stalingrad maar dan moet je een pokke eind lopen om bij het gedeelte van Amélie te komen. Stap uit bij Republique en loop richting noorden.
Hier kun je ook wellicht wat leuks opdoen
http://www.xs4all.nl/~cou(...)s/amelie/amelie1.htm
2006 zijn we ook geweest, voor het eerst samen dan.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Smeich het volgende:
Dat heb ik al voorgenomen en is ook tot nu toe in stand gehouden (tweemaal per jaar)
Ik ga er ook kansloos een paar keer per jaar naar toequote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:33 schreef Smeich het volgende:
Dat heb ik al voorgenomen en is ook tot nu toe in stand gehouden (tweemaal per jaar)
Die plaatsen heb ik nog gemist. Ook weer iets voor een volgend keerquote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:22 schreef Smeich het volgende:
- Gare de L’est
Spreekt voor zich. De photobooth is er niet (meer?) maar als je aan de westkant van Gare de L'est eruitloopt zie je de trap uit de film waar ze oprent. Herkenbaar wel
- Canal St Martin
Je kunt uitstappen bij Jaurés of Stalingrad maar dan moet je een pokke eind lopen om bij het gedeelte van Amélie te komen. Stap uit bij Republique en loop richting noorden.
Hier kun je ook wellicht wat leuks opdoen
http://www.xs4all.nl/~cou(...)s/amelie/amelie1.htm
iemand anders misschien een goede tip? Dan kan ik gaan reserverenquote:La Fontaine de Mars
La Fontaine de Mars is een typisch Franse bistro. Niet alleen vanwege het menu, maar ook gezien de aantrekkelijke wijnkaart en het overwegend autochtone publiek. Goede keuken, prima prijzen.
Chez Janou
Deze kleine, populaire bistro bulkt van de Franse charme. Chez Janou biedt authenticiteit. Het is er altijd druk, maar je kunt 's zomers heerlijk buiten eten. Reserveer een tafeltje of wacht met een fles wijn aan de bar op je beurt.
Tja, ik had aangegeven dat ik voor koninginnedag niet in de regio was;quote:Op maandag 28 mei 2007 12:34 schreef tim2308 het volgende:
Mmmm... we zouden er toch een houden na koninginnedag?
Ok, niet naar Chez Janou dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:07 schreef Delicieux het volgende:
Van dezelfde eigenaar als Chez Janou is het restau '"Le petit Marché" in rue du Béarn, 75004 Paris. Zie http://www.fra.cityvox.fr(...)he_89376/Profil-Lieu
Dit is minder een toeristenfuik, en heeft een bijzonder goede kaart. Niet al te duur.
Op bovenstaande site kun je trouwens ook prima restau's zoeken....
En speciaal voor jullie is er www.eatinparis.comquote:Die website was ik ook al tegengekomen maar mn frans is niet zo best
volgens mijn metrokaart en planner zijn er twee stations Malakoff:quote:Op woensdag 30 mei 2007 15:28 schreef Casual-T het volgende:
Na wat zoekwerk ligt het hotel op 50 m van metrostation Malakoff vandaan. Volgens Wikipedia is dat 5 km van het centrum, en op acht haltes van de champs elysees..![]()
Nee, geen directe verbinding.quote:[b]Op woensdag 30 mei 2007 16:27
Bedankt voor je berichtje ook trouwens, mag ik eruit opmaken dat er een rechtstreekse metroverbinding is tussen CDG en dit hotel??
Oké, dat is duidelijk, maar ik bedoelde meer qua verbinding met het vliegveld..quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:35 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
Nee, geen directe verbinding.
mogelijkheid 1: naar Place Charles de Gaulle (bovenaan Champs Elysee)
[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/mog2.jpg]afbeelding][/url]
mogelijkheid 2: naar Place de la Concorde (onderaan Champs Elysee)
[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/mog1.jpg]afbeelding][/url]
een gewone metrokaart vind je hier
Haha leukquote:Op woensdag 30 mei 2007 16:24 schreef 12bhippy het volgende:
TIP: Voor iedereen die naar Parijs gaat en beschikt over een Pocket PC of Palm is er trouwens een erg handig GRATIS en Nederlandstalig programmaatje: Nanika Metro. Dit is een complete routeplanner voor RER, Metro en bus en je kunt eenvoudig de gewenste haltes selecteren of de touristische attractie waar je naar toe wilt. Zeer makkelijk in gebruik en een stuk eenvoudiger dan de uitgeprinte metro-kaart. Je hebt namelijk altijd direct de kortste/snelste route te pakken.
Screen shots:
[[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/musee.jpg]afbeelding][/url][[url=http://xs215.xs.to/xs215/07223/musee2.jpg]afbeelding][/url]
Het eten en de wijn was vrij goedquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:22 schreef Bora-Bora het volgende:
En? Uiteindelijk was Paris by night vanuit de boot niet zo verschrikkelijk lelijk, of wel??
Dat is toch om de hoek bij bvd St Germain?quote:Op donderdag 31 mei 2007 12:36 schreef Fogel het volgende:
Ik belandde gisteravond in een kroeg (zero de conduite) waar ze uitsluitend cocktails serveren, en wel uit babyflessen (met speen). Erg apart, maar niet mijn ding. De rest van de groep vond 1 drankje daar ook meer dan genoeg en we zijn maar verder gegaan naar een kroeg waar ze ook bier hadden, en echte glazen, en noten op tafel ipv snoepgoed, en, en, en...
Wij hebben wel eens in een dronken bui mensen op straat aangesproken ( 3uur 's nachts) en gezegd dat we van het magazine paris by night zijn en dat we bezig waren met een foto-reportage.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:22 schreef Bora-Bora het volgende:
En? Uiteindelijk was Paris by night vanuit de boot niet zo verschrikkelijk lelijk, of wel??
Klopt, we zijn daarna bij Odeon beland, en dat lag niet zo heel ver er vandaan aan St Germain.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:12 schreef boskov het volgende:
[..]
Dat is toch om de hoek bij bvd St Germain?
Uiteindelijk ook nog bij Barrio Latino gegeten? Was het leuk?quote:Op maandag 4 juni 2007 18:03 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik ben ook weer terug
Ik wilde boskov en Smeich even bedanken voor de hulp/tips!
Was echt super, ook het eten was heel erg leuk. Die eigenaar van 7 Lezards is ook echt een leuke vent
Uiteindelijk is het een mengelmoesje geworden van de route van boskov, amelie en wat winkels. Zijn ook nog crepes wezen eten bij Les Etoiles op de rue des princesses oid. superleuk tentje en hele ardige bediening. Crepes met alle soorten ingredienten, van hamburgers tot jam...
Nu op weg naar het Barcelona topic
Ja, ook nog bij Barrio geweest, hele mooie tentquote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:20 schreef boskov het volgende:
[..]
Uiteindelijk ook nog bij Barrio Latino gegeten? Was het leuk?
Kijk weer iemand die tevreden is over 7 lezards
Ik ga 95% zeker weer in Parijs studeren, iedereen is uitgenodigd voor een feestje!
Ah ok.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:49 schreef boskov het volgende:
Het is gratis als je er gegeten hebt.
Ik vind 100 euro redelijk goedkoop voor twee personen hoor
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:20 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik ga 95% zeker weer in Parijs studeren, iedereen is uitgenodigd voor een feestje!
studeren is, behalve op de grande ecoles de commerce (waar ik dus naar toe gaquote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:08 schreef Smeich het volgende:
[..]
![]()
Ik wil(de) dat ook... masteropleiding is mij wederom ook hier toch veels te duur![]()
http://www.tripadvisor.com misschien?quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:35 schreef DropjesLover het volgende: weet iemand een duidelijke, overzichtelijke site met een hoop hotels, voor die 3 nachten zo'n 100-150 (voor 2personen dus) euro?
via www.parijs.nl kom k wel op een aatal uit, maar dat is niet echt overzichtelijk/duidelijk vind ik, en volgens mij kan het wel goedkoper.
Ik ga in de herstvakantie vliegen, en heb een hotel voor 4 nachten, en ben 180 euro pp kwijt, dus dat moet te doen zijn..quote:Op donderdag 7 juni 2007 00:35 schreef DropjesLover het volgende:
ik wil graag ook gaan met mijn vriendinnetje, 11-7 tm 15-7 (3 overnachtingen) maar weet iemand een duidelijke, overzichtelijke site met een hoop hotels, voor die 3 nachten zo'n 100-150 (voor 2personen dus) euro?
via www.parijs.nl kom k wel op een aatal uit, maar dat is niet echt overzichtelijk/duidelijk vind ik, en volgens mij kan het wel goedkoper.
een ticket met de thalys/2e klas trein kost ons 122 euro (2 kaartjes) heerlen-maastricht-luik-parijs
ons budget is 400-500 euro (voor ons 2en samen dus)
help?
De waarschijnlijke voorwaarden:quote:Op zondag 10 juni 2007 15:03 schreef DutchTrain het volgende:
Voor de liefhebbers => [TRV] Nieuws & Aanbiedingen #3 - 19 euro naar Parijs
hoe kom je daar bij/aan die gegevens? en kan je dan ook retourtjes krijgen? en kan je ook morgen overdag of dinsdag nog reserveren?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:26 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
De waarschijnlijke voorwaarden:
reserveren tussen 11 en 30 juni om te
reizen tussen 7 juli en 7 september.
Niet modifieerbare treinkaartjes.
"Combineerbaar met andere tariefklassen"...
Prijzen van 19¤, 25¤ en 29¤ voor Comfort 2, afhankelijk van het traject.
Prijzen van 50¤ en 60¤ voor Comfort 1, afhankelijk van het traject.
Wrs maar beperkt aantal plaatsen en de vorige acties liepen echt storm dus zou niet te lang wachten.quote:Op zondag 10 juni 2007 23:45 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
hoe kom je daar bij/aan die gegevens? en kan je dan ook retourtjes krijgen? en kan je ook morgen overdag of dinsdag nog reserveren?
aangezien ik met mn vriendin van 11 juli tot 14 juli ga, dus we zouden wel in die periode zitten
EEEEEEK, een enkeltje naar Parijsquote:Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Het lijkt erop dat het niet om retourtjes gaat.
Wél retourtjes voor 2x19¤!!!quote:Op zondag 10 juni 2007 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Website Franse spoorwegen.![]()
Het lijkt erop dat het niet om retourtjes gaat.
WTF ?quote:
waar? ik zie echt alleen enkeltjes....quote:Op maandag 11 juni 2007 00:10 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wél retourtjes voor 2x19¤!!!
Succes mensen!![]()
je kan aan retourtjes voor ¤ 38,- komenquote:Op maandag 11 juni 2007 00:13 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
WTF ?
ik keek daar 3 dagen geleden ook, en met de zelfde dagen is het nu ineens 20 euro per persoon duurder geworden![]()
![]()
eerst konden we voor 122 in totaal, van heerlen naar parijs, en nu voor 162![]()
[..]
waar? ik zie echt alleen enkeltjes....
en elke tijd die ik in voer geeft "Er rijdt geen trein na het aangegeven tijdstip"quote:Op maandag 11 juni 2007 00:25 schreef DutchTrain het volgende:
Voor iedereen die nog wil boeken:
=> http://nl.tgv.com/nl/
Jaaa dat gaat leuk wordenquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:39 schreef Irien het volgende:
Jaaa ik ben 1 van die 6.... Vaak geweest, maar ik krijg er nooit genoeg van!!!
Neequote:Op donderdag 14 juni 2007 19:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jaaa dat gaat leuk wordenBen er ook al een paar keer geweest, en ga in juli eerst nog met Lien, maar van Parijs krijg je inderdaad niet genoeg
Zit er in Parijs ook een Lush?quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:43 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Nou, het is gelukt. 1-4 september met wat vriendinnetjes een paar dagen naar Parijs.
We hebben nog van de Thalys aanbieding kunnen genieten, het kost 58 euro per persoon, een retourtje.
Ja, Rue de Buci in het 6e, vlakbij metrostation Mabillon.quote:
Ja, maar ik weet niet of ik er naartoe ga hoorquote:
Dan kan je Lush toch niet overslaanquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:03 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet of ik er naartoe ga hoorik ga met allemaal collega's van Lush inderdaad. Haha, misschien zijn we zo lushalised....
Tja, alleen als we er toevallig heen gaan.quote:
Gezelligquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:06 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Tja, alleen als we er toevallig heen gaan.
Ik wil in ieder geval graag naar Palais de Tokyo en ik denk ook uit eten met Tim en de girls
4 mooie damesquote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:16 schreef tim2308 het volgende:
Bij Kees? Ik verheug me nu al op uit eten gaan met 5 mooie dames. Nu nog vrijgezel blijven tot die tijd.
De SNCF heeft de aanbieding nu ook: Jusqu'au 30 juin, réservez vos billets de train et partez cet été pour découvrir Amsterdam, Bruges, Cologne ! Voyager entre le 7 juillet et le 7 septembre à 19¤(1) seulement !
Oejjjj. Ga 'm meteen doornemenquote:
Goed etenquote:Op zondag 17 juni 2007 12:06 schreef 12bhippy het volgende:
4) Hoe is het eten bij Hippopotamus Gare du Nord? Wilde ik de laatste dag gaan eten als we om 19.00 de trein hebben.
Ik zou voor Ibis Paris Bastille Faubourg Saint Antoine of Ibis Bastille Opera gaan. Allebei in de wijk Bastille. Een hippe wijk waar je 's avonds leuk kunt uitgaan en lekker kunt eten. Bovendien ligt Ibis Bastille Opera dicht bij metrolijn 1 waarmee je de hele stad kunt doorkruisen en via metrolijn 5 is het hotel gemakkelijk bereikbaar vanaf Gare du Nord. Ik zou het er vanaf laten hangen welke van die twee op jouw data goedkoper is, al heb ik o.g.v. de ligging een voorkeur voor Ibis Bastille Opera!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:08 schreef MCH het volgende:
Net nog redelijk goedkoop die actie kunnen boeken met de thalys dus ik ga naar Parijs.Nu heeft Ibis ook een aanbieding (10eu korting per nacht). Welk Ibis hotel raden jullie mij aan in de stad zelf en dus niet bij een snelweg of een buitenwijk. Ik heb de keus uit 50 ibis hotels dus vandaar dat ik om advies vraag.
1) Maakt echt helemaal niets uit. Station stade de france lijkt me in een onveiligere buurt te liggen dan Les Halles en Gare du Nord.quote:Op zondag 17 juni 2007 12:06 schreef 12bhippy het volgende:
vraagje: Wij gaan in juli tijdens ons uitstapje parijs, naar Cirque du Soleil Alegria bij 't Stade de France.Nou moeten we van metrostation St. Paul of van Bastille naar RER station Stade de France - St. Denis. Kortste route is met een overstap op Chatelet Les Halles. Op de heenweg is dat prima (17.30u ongeveer) Maar 's avonds schijnt het daar wat onveiliger te zijn (komen terug rond 23.00u).
zou ik dan beter op M Bastille, lijn 5 naar Gare du Nord kunnen pakken en daar overstappen op de RER B?
1) Qua tijd maakt het niet zoveel uit, maar wat is 's avonds om 23.00u veiliger? Chatelet Les Halles of Gare du Nord?
2) Kan dat gewoon met zo'n paars metro/rer ticket?
3) En weet iemand of er leuke restaurantjes zijn in de buurt van het Stade de France waar je een beetje vroeg kunt eten (+- 18.30u)? Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan Pizza le Stade op de Avenue de Président Wilson?
4) Hoe is het eten bij Hippopotamus Gare du Nord? Wilde ik de laatste dag gaan eten als we om 19.00 de trein hebben.
Morgen tot vrijdagquote:Op zondag 10 juni 2007 12:58 schreef Smeich het volgende:
Ik ga misschien over twee weekjes weer... Fête de la Musique
Het gaat er puur om dat we wat gegeten hebben voor Cirque du Soleil begint om 20.00. Als we dan in de het centrum willen eten (bij voorkeur Le Marais bij ons hotel) moeten we om 19.00 gegeten hebben.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:29 schreef k_man het volgende:
Stade de France ligt aan de rand van de stad, naast de campus van de universiteit (met twee gebouwen van Le Corbusier en eentje van J.P. Oud).
Lijkt me geen onveilige buurt, maar is ook niet echt hip and happening. Eten zou ik elders doen.
Wel als je naar een formeel restaurant gaat. Niet als je naar iets eenvoudigs gaat. In het centrum zitten bijv vele Japanners waar je voor 15 euro een menuutje hebt.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:35 schreef 12bhippy het volgende:
[..]
Het gaat er puur om dat we wat gegeten hebben voor Cirque du Soleil begint om 20.00. Als we dan in de het centrum willen eten (bij voorkeur Le Marais bij ons hotel) moeten we om 19.00 gegeten hebben.
Dat betekent dus dat je rond 18.00 zou moeten gaan eten. Is dat niet een beetje vroeg voor Franse begrippen?
Dankje voor je tip. Japans lijkt me wel watquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Wel als je naar een formeel restaurant gaat. Niet als je naar iets eenvoudigs gaat. In het centrum zitten bijv vele Japanners waar je voor 15 euro een menuutje hebt.
volgens mij is er echt niks te doen in Saint-Denis. Toen ik er was zag het er iig allemaal grauw uitquote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:29 schreef k_man het volgende:
Stade de France ligt aan de rand van de stad, naast de campus van de universiteit (met twee gebouwen van Le Corbusier en eentje van J.P. Oud).
Lijkt me geen onveilige buurt, maar is ook niet echt hip and happening. Eten zou ik elders doen.
Tot 15 juli is er in ieder geval wel iets te doenquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:43 schreef snellejelle het volgende:
[..]
volgens mij is er echt niks te doen in Saint-Denis. Toen ik er was zag het er iig allemaal grauw uit
Op de campus is wel wat te doen. Verderop zijn nog wel wat straten met winkels e.d., maar da's al aan de andere kant van de campus, dus een behoorlijk eind lopen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:43 schreef snellejelle het volgende:
[..]
volgens mij is er echt niks te doen in Saint-Denis. Toen ik er was zag het er iig allemaal grauw uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |