We hebben nog een cafe genuttigd in Les Deux Moulins ja
![]()
Abbesses werd niets aan verbouwd, of ik moet wat gemist hebben. Sowieso leuke buurt daar!
Achteraf sta ik er zeker versteld van wat wij allemaal gezien hebben, maar ik ben dan ook zo enthousiast om hen alles te laten zien dat ik ken daar. Ook mijn Parisien vrienden vonden het indrukwekkend, al weten sommigen geen drol van Parijs
![]()
Het is jammer dat het toch flink regende af en toe anders waren we langer overal gebleven, hadden we bv in Jardin du Luxembourg kunnen chillen of in Place des Vosges, prachtige delen van Parijs uiteraard! Er gingen twee van de drie meiden die ik rondleidde om zaterdagmiddag weer huiswaarts en die hebben dus wel het relaxen op Pont des Arts gemist, prachtig gevoel daar. Het was zaterdag heerlijk weer dus toen viel er ook meer te "genieten". Sommige dingen had ik er uit willen/kunnen halen maar de één wou dit zien en de ander dat dus soms werd het even wat strak inplannen. Zoals Bastille.. ik vind dat niets maar eentje van hen wou het dolgraag zien al had ze gedacht dat de Bastille zelf er nog stond bleek achteraf. Pere Lachaise was iets waar wij eigenlijk te weinig tijd voor hadden om te bezoeken maar achteraf toch hebben gedaan om hen even de indruk te krijgen hoe het nu is daar (plus minus 30-45 minuten geweest). We zaten dus bij Bastille en toen was het dus de vraag, of Pere Lachaise of Nation. Toen dachten we, wellicht is er iets op Nation maar niets bijzonder, dus toch nog snel naar PL gegaan. Ik had de vorige keer datik er was dik 3,5 uur rondgelopen ofzo, dat mooie verhaal had ik hier al eens in een eerder topic gepost. Prachtige tourguide ontmoet toen die ons vol enthousiasme door de begraafplaats leidde en enkele, voor het publiek gesloten, tombes voor ons losmaakte waardoor wij een meer inside scoop kregen met soms een verrassend en interessant resultaat. Maar 1x daar is voor mij genoeg, hoefde er niet nog eens heen.
Vooral vrijdag had ik me wel vergist, dat was flink wat loopwerk aangezien ik voor die trip dus echt niet de metro wou pakken (alleen vanaf Esplanade de la Défense naar Champs Elysées-Clemenceau) want dat is toch zo'n mooi stuk om dan via de Champs Elysées omhoog naar de Arc de lopen en linksom weer terug naar beneden richting Place de la Concorde om toch nog even rechts langs Grand Palais naar Pont Alexandre III te lopen richting Invalides, terug langs Petit Palais en zo naar La Concorde om uit te rusten in Tuileries voor het Louvre in te gaan. De dag ervoor ook flink gelopen dus werd wel een beetje teveel van het goede. Jammer dat het die avond weer flink ging regenen waardoor mijn Pont des Arts voor die avond niet door ging.
Al met al heb ik wel kunnen genieten van Parijs, maar was ook druk met alles plannen en ik wou mijn vrienden daar weer dolgraag zien dus flink ook aan de telefoon gehangen elke keer, maar het was het allemaal waard.
Musée du Monde Arabe, waar zit dat? Hoogstwaarschijnlijk ben ik volgende maand weer in Parrie!