quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:06 schreef Misanthroopia het volgende:
* Misanthroopia vertrekt morgen
En het leuke is, m'n vriendinnetje weet nog van niets
Sonboir!quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:40 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Bonsoir!
Ik had best lekker voedsel, ik had denk ik precies het juiste gekozen!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:56 schreef tim2308 het volgende:
Rue de la harpe voor diverse eettentjes. Driegangenmenu "Frans" eten voor 15 euro. (tussen aanhalingstekens omdat het natuurlijk lekker toeristische quasi-franse hap is)
Oh, dat doet me aan iets anders denken:quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:32 schreef Delicieux het volgende:
Een leuke tent voor een hapje is ook:
Brasserie La Tour Eiffel. Het ligt op de kruising van Rue des Entrepreneurs en Rue du Commerce, in het 15e arrondissement; Métro: Commerce, lijn 8.
Leuke brasserie, niet al te duur, het eten is voortreffelijk en de wijnen zijn goed. Er zitten vooral Fransen, en bijna geen toeristen. Aanradertje dus. De kaart is hoofdzakelijk Frans. Pavé de Rumsteak; Bavette et frites, pommes dauphine, creme brulée etcetera.
quote:
Ja, ik zag hem inderdaad, geen foto van gemaakt omdat ik geen fototoestel meehad die dag!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:58 schreef Vava het volgende:
[..]Rue de la Harpe is trouwens bij Kees (Chez Clement) in de buurt!
Leuk, die reviews! Komen er nog meer?
Okay dan, nog een extra drijfveer, dankjewel!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 01:27 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja, erg leuk en persoonlijk museumverslag, Sweetsixteen16!! Super!![]()
Mocht je nog meer te vertellen hebben, hou je dan vooral niet in!!![]()
Hotel in Parijs nemen dat vlakbij 'n RER-station ligt aan de lijn naar Disney. Dat zou ik iig doen. Kun je 's avonds ook nog wat leuks doen en met de RER ben je zo in Disneyquote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:46 schreef sanger het volgende:
Even een vraagje. Ik wil in mei een weekje/lang weekend weg. Disney en Parijs samen.
Waar kan ik kijken om te boeken? Iemand ervaringen? Wat is de beste combi, hotel Parijs en losse entree of hotel op Disney en later hotel in Parijs? Is 1 dag genoeg voor het park, of moeten we er twee voor uittrekken?
Moest je toch ook wel lachenquote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:44 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Ja, ik zag hem inderdaad, geen foto van gemaakt omdat ik geen fototoestel meehad die dag!
Het is de bedoeling dat ik van alle musea die ik heb bezocht een review ga schrijven, dit is ook leuk voor later
Lachen en ook aan ons lachend denken hahahahaha!!!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:55 schreef Vava het volgende:
[..]
Moest je toch ook wel lachen![]()
En idd leuk voor later ook maar ook voor hier![]()
Met koninginnedag naar de Nederlandse bar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:18 schreef wendywendy het volgende:
Van 28 april tot 5 mei ben ik in Paris. Als er iemand nog leuke tips heeft dan hoor ik dat graag![]()
Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee Sweetsixteen16.![]()
We zullen voor je duimen (en we wachten "braafjes" af)!
Over koninginnedag gesproken:
er wordt ook nog wat door de Nederlandse ambassade in Parijs georganiseerd; de 27e meen ik.
Succes alvast!! We wachten rustig afquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Jongens, nog even wachten op de museologische verslagen, ik heb volgende week tentamenweek!
Ja, zelfde procedure, dit jaar.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:00 schreef Vernidal het volgende: Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.
Tenminste dat was afgelopen jaren zo.
Het beste hotel van de stad? Lijkt me stug.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:53 schreef achterop23 het volgende:
Yes, eindelijk weer eens naar Parijs toe.
Komend weekend ga ik!
Ik overnacht in het Elysees Regencia hotel, volgens Tripadvisor het beste hotel van parijs, beter dan het Four SeasonsWe zullen zien
http://www.tripadvisor.co(...)e_France-Hotels.html
Heb er zin in, camera mee en vast leggen op de gevoelige plaat die mooie stad.
Heeft iemand al eerder in bovengenoemde hotel geslapen?
Heel goed, bedankt voor het duimen!quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Okee Sweetsixteen16.![]()
We zullen voor je duimen (en we wachten "braafjes" af)!
Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:00 schreef Vernidal het volgende:
[..]
Yes, maar die kaarten moet je van te voren aanvragen op een adres in Parijs of afhalen bij de ambassade.
Tenminste dat was afgelopen jaren zo.
Hmmm, klinkt goed....quote:Op donderdag 5 april 2007 13:33 schreef Delicieux het volgende: Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!
Wel couplet wordt er dit jaar gezongen??quote:Op donderdag 5 april 2007 13:33 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Klopt; Ik heb mn kaarten inmiddels binnen en zal de 27ste in Heineken's biertent in de tuin van de ambassadeur verbrengen. Uiteraard op kosten van de Nederlandse belastingbetaler! Wheheheh, soms is het toch wel fijn om Nederlander in Frankrijk te zijn!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh help, is het zo serieus?quote:Op donderdag 5 april 2007 16:20 schreef Vernidal het volgende:
Wel couplet wordt er dit jaar gezongen??
Nou dat valt wel mee, hoor! Het gebeuren is grofweg opgedeeld in twee delen. Alle bejaarden staan binnen en eten het buffet leeg en staan daar op kakkerige toon met elkaar te praten, en dan heb je het jongere gedeelte dat zich over het algemeen in Heineken's Biertent ophoudt in de achtertuin. Daar is het vaak gezelliger.quote:
quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:44 schreef Delicieux het volgende: Nou dat valt wel mee, hoor! Het gebeuren is grofweg opgedeeld in twee delen. Alle bejaarden staan binnen en eten het buffet leeg en staan daar op kakkerige toon met elkaar te praten, en dan heb je het jongere gedeelte dat zich over het algemeen in Heineken's Biertent ophoudt in de achtertuin. Daar is het vaak gezelliger.
De ambassadeur houdt dan even een kort praatje waarna het Wilhelmus gezongen wordt. Bij de ingang krijg ,je de te zingen coupletten op papier uitgereikt, want er zijn een hoop mensen, waaronder veel oude brontosauriers die al erg lang weg zijn uit NL en hier wortel geschoten hebben, die het Wilhelmus niet kennen. Na twee coupletjes gaan iedereen gewoon weer verder waarmee ie bezig was: Biertjes kantelen.
Komt de viskar van Simonis weer dit jaar?![]()
Kewl! Ik heb overtuigingskracht!quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:31 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[afbeelding] [afbeelding]
...bon allez, je hebt me overtuigd!
Moi viendre aussi.Kan best 's leuk zijn!
Lekker inderdaad.quote:
Herkenningspunt: pilsje in de hand!quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:45 schreef Delicieux het volgende:
Nou, dan zien we elkaar wel ergens in de biertent!
Op zich, zo'n feestje kan best leuk zijnquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
@Delicieux: Strax wordt het daar nog een hele fok-meet!![]()
De bron vond ik ook al opvallend, ik had wat minder ver gezocht dan jij maar ik kon ook niet zo snel meer informatie vinden.quote:@Vava:Jeetje! Sta ik echt van te kijken! Ik heb het halve franse net afgestruind, maar bijna niets daarover kunnen vinden!! Alleen maar op de nieuwswebsite van LCI !
De politie is op 't ogenblik op zoek naar eventuele andere slachtoffers en wacht op de onderzoeksresultaten om evt een officiële link tussen de drie affaires te kunnen leggen.
Oppassen dus als je als +/- 30-jarige vrouw tijdens het spitsuur de metro neemt....(brrr)
Bedankt voor de informatie, Vava! Gezellig indd...![]()
Bier!quote:
Ben ik groot voorstander van!quote:Op zaterdag 7 april 2007 02:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu ik je toch spreek: gaan wij trouwens ook nog een keertje een drankje drinken??? Al dan niet met Delicieux?
Wordt Leidens ontzet niet door de Nederlandse vereniging georganiseerd? Was vroeger altijd een bejaardenclub, maar het schijnt nu weer wat leuker te worden.... Ben er echter nooit geweest want ik vonde het altiijd een beetjequote:Op zaterdag 7 april 2007 01:36 schreef Bora-Bora het volgende:
Da's inderdaad pech, tim2308!
Maar volgende keer beter, joh. Volgens mij organiseren ze wel vaker wat toch?
Ik ben ooit in een grijs verleden een keer naar een (ambassade-?) receptie bovenin Montparnasse geweest ter gelegenheid van het Leidens ontzet.
Oja, dat was het waarschijnlijk: de Nederlandse vereniging..quote:Op maandag 9 april 2007 22:20 schreef Delicieux het volgende: Wordt Leidens ontzet niet door de Nederlandse vereniging georganiseerd? Was vroeger altijd een bejaardenclub, maar het schijnt nu weer wat leuker te worden.... Ben er echter nooit geweest want ik vonde het altiijd een beetje.
Kunnen we zeker een keertje doen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 02:48 schreef tim2308 het volgende:
Nu ik je toch spreek: gaan wij trouwens ook nog een keertje een drankje drinken??? Al dan niet met Delicieux?
Yep, indd. Zolang zijn we ook niet van plan om bij de ambassadeur te blijven hangen!...quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:29 schreef tim2308 het volgende:
Ik werk van 1600 tot 0:00 en zou dus de RER moeten nemen om 0:20 en dan om 1:00 aankomen op Chatelet les Halles. Beetje laat dus
Voor mij wordt het pas na Koninginnedag, denk ik. Daarvoor ben ik vrijwel niet in de regio.quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:29 schreef tim2308 het volgende: Ik ben trouwens deze week dinsdag en woensdag vrij, andere weken op maandag en dinsdag
Nee hoor, bij ons in de straat wordt het gewoon opgehaald. Ik reed vanochtend nog achter een vuilniswagen aan, en ze staken zowaar hun handen uit de mouwen.... dus in het 15e is er niets te zien van een staking...quote:Op dinsdag 10 april 2007 02:00 schreef tim2308 het volgende:
Zien jullie trouwens veel afval? Vuilniszakken in Parijs stapelen zich op
De dader is zojuist op heterdaad betrapt en opgepakt op metrostation Invalides.quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:24 schreef Bora-Bora het volgende:
@Vava:Jeetje! Sta ik echt van te kijken! Ik heb het halve franse net afgestruind, maar bijna niets daarover kunnen vinden!! Alleen maar op de nieuwswebsite van LCI !
De politie is op 't ogenblik op zoek naar eventuele andere slachtoffers en wacht op de onderzoeksresultaten om evt een officiële link tussen de drie affaires te kunnen leggen.
Breek me de bek niet open.....quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Fogel het volgende:
Tip voor de mensen die in Frankrijk wonen: een (bijna) gratis computer bij je internetabo
Ze zijn mooi hè, de *gratiesch ende vhoor nietsch* drankbonnen!quote:
Bluh, ik kan niet online reserveren dus ook niet kijken hoeveel het zou gaan kosten. Weet je toevallig wat je betaald hebt? En ik begrijp dat het dus wel gewoon aparte kamers zijn? Ik kan namelijk niet slapen met andere mensen op een kamerquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:40 schreef Vava het volgende:
Ik ben vorig jaar in deze geweest. Erg eenvoudig maar netjespas wel op, de badkamervloer was erg glad
![]()
Overleefbaar klinkt nou niet echt uitnodigendquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:47 schreef Fogel het volgende:
Ik ben hier geweest de vorige keer. De locatie was OK, het hotel was 'overleefbaar', niet erg slecht, zeker niet erg goed, maar ik ben nu eenmaal (veel) beter gewend.
Was ook niet de bedoeling... het is immers ook handig om te weten waar je misschien beter niet heen kan gaan.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:50 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Overleefbaar klinkt nou niet echt uitnodigend.
Ik ga met een vriendin, maar zou het liefst een eenpersoonskamer willen hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2007 22:52 schreef Vava het volgende:
Ja het waren aparte kamers, wij hadden met twee personen een tweepersoonskamer en dus een eigen badkamerGa je alleen? Ik kan op die site niet zo snel zien of ze ook eenpersoonskamers hebben. Het was in elk geval geen slaapzaal
![]()
Hoeveel het precies kostte weet ik niet meer, geloof rond de 20 á 25 euro per persoon per nacht![]()
Metrostation was ongeveer vijf minuten lopenen naar Montmartre ook zoiets
![]()
So true. Maar je hebt eenquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Was ook niet de bedoeling... het is immers ook handig om te weten waar je misschien beter niet heen kan gaan.
Herriestoppers doen wonderenquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ga met een vriendin, maar zou het liefst een eenpersoonskamer willen hebben.
Verder klinkt hij goed, ik onthoud hem.
Ja inderdaad, wat mij betreft kan je (niet jij, maar gewoon algemeen) beter gewoon uit Parijs wegblijven, is niet echt mijn favoriete stad om het netjes te zeggen. Maar ik dacht, laat ik aardig zijn en dat eens niet zeggenquote:Op zaterdag 21 april 2007 22:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
So true. Maar je hebt eenachter Parijs staan in je sig
.
Je maintiendrai!quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:02 schreef Delicieux het volgende:
Ze zijn mooi hè, de *gratiesch ende vhoor nietsch* drankbonnen!![]()
Joah, maar het gaat zeg maar gewoon om het gevoel ofzoquote:
In een Frans hotel is dat niet altijd overbodige luxe inderdaad!quote:
Maarreh, jouw weerzin beperkt zich toch niet uitsluitend tot Parijs, neem ik aan?!quote:Op zondag 22 april 2007 00:07 schreef Fogel het volgende:
Ja inderdaad, wat mij betreft kan je (niet jij, maar gewoon algemeen) beter gewoon uit Parijs wegblijven, is niet echt mijn favoriete stad om het netjes te zeggen. Maar ik dacht, laat ik aardig zijn en dat eens niet zeggen
Kan me zo niet herinneren welke andere hotels ik in overnacht heb in Parijs, maar mochten die verdrongen herinneringen van Parijs nog ooit eens naar boven komen, laat ik hier weten welke hotels dat waren. Welk hotel ik in mei neem, weet ik nog niet, komt vanzelf.
* http://www.ratestogo.com/quote:Op zaterdag 21 april 2007 20:50 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga in de zomer naar Parijs, voor het eerst. Ik ben driftig op zoek naar een hotelletje wat er een beetje fatsoenlijk uitziet maar niet ál te duur is. 1-2 sterren, niet al te bijzonder, en het moet geen hel zijn om in de binnenstad te kunnen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |