Hier ben ik ik niet zo overtuigt van, de VS heeft het al moeilijk genoeg in Irak, als er dan ook nogeens raketaanvallen uit Iran komen heb je de poppen aan het dansen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:25 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Iran zal geen massieve confrontatie willen met de Amerikaanse troepen in Irak. Die hakken het Iraanse leger in een paar weken in de pan. De luchtmacht en de grote raketinstallaties zijn binnen de eerste dagen weg. Mocht Iran dan lastig blijven doen met SCUD's e.d. dan duwt de VS nog een paar weekjes door. Missschien ook wel een aardige afwisseling voor de mannen daar in Irak: kunnen ze eindelijk eens tegen een zichtbare vijand vechten.
De VS heeft niet het moraal en aantallen om een 'simpele' grondoorlog aan te gaan. Die moeten lekker in de vliegtuigen en schepen blijven met hier en daar een airborne operatie.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het Amerikaanse leger is ook helemaal niet getraind op guerillaoorlog, die zijn getraind op het platwalsen van een vijandelijk leger. Op naoorlogse taferelen is niemand echt voorbereid. de Duitsers walsten de Fransen ook plat in een paar weken tijd, maar dat wil niet zeggen dat dan gelijk al het verzet gebroken is. Het Iraanse leger heeft geen schijn van kans tegen de Amerikaanse technologie, net zoals het Iraakse geen schijn van kans had.
Wat doen de Fransen daar eigenlijk? Die proleten hebben de afgelopen 100 jaar oorlog na oorlog verloren.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nu maar wachten op de tegenzetten van Iran. Eerst de haren van die britse vrouw eraf en dan... Westen huilen, VS bommen los, Iran huilen, bom naar Israel, Israel huilen, bommen los op Iran, nog meer huilen. Escalatie. Rusland gaat zich ermee bemoeien. Kankerfransen erbij, feest!
"Initiate blood purgequote:Op donderdag 29 maart 2007 21:35 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nu maar wachten op de tegenzetten van Iran. Eerst de haren van die britse vrouw eraf en dan... Westen huilen, VS bommen los, Iran huilen, bom naar Israel, Israel huilen, bommen los op Iran, nog meer huilen. Escalatie. Rusland gaat zich ermee bemoeien. Kankerfransen erbij, feest!
Zijn smiechten, hun banden met de Russen zijn ook vaag.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:38 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Wat doen de Fransen daar eigenlijk? Die proleten hebben de afgelopen 100 jaar oorlog na oorlog verloren.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:57 schreef Monidique het volgende:
Het lijkt me inderdaad beter de oorlog aan Iran te verklaren en het land elke paar jaar te bombarderen, want anders heb je de poppen aan het dansen in het Midden-Oosten.
Als het moet, kan Amerika er ook wel een paar miljoen op de been brengen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:48 schreef Xenwolfie het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat de VS zo'n tekort aan manschappen heeft? Ik las net op Wikipedia dat Iran een leger van 11 miljoen mannen en vrouwen kan klaarmaken als het moet...
Dan zullen ze wel redelijk schraal zijn als ze daarmee klaar zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:48 schreef Xenwolfie het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat de VS zo'n tekort aan manschappen heeft? Ik las net op Wikipedia dat Iran een leger van 11 miljoen mannen en vrouwen kan klaarmaken als het moet...
Twee mannen in een B2 kunnen een heel bataljon met Kalashnikovs aan. Aantal mensen zegt niets.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:48 schreef Xenwolfie het volgende:
Dat zijn poppetjes, die worden zo van tafel geblazen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:48 schreef Xenwolfie het volgende:
quote:
Wat is dat toch steeds met de VS? Zit iedereen er weer op te wachten om de VS alvast de schuld te geven terwijl we (UN/VN) zelf de kastanjes niet uit het vuur durven halen met al dat vergaderen..quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:35 schreef popolon het volgende:
[..]
De VS heeft niet het moraal en aantallen om een 'simpele' grondoorlog aan te gaan. Die moeten lekker in de vliegtuigen en schepen blijven met hier en daar een airborne operatie.
Tsja, dat komt omdat zijn complete leger was vernietigd terwijl het Koeweit aan het plunderen was, In die tijd was het namelijk wel op volle oorlogsterkte, en stond het bekend als 5e leger ter wereld qua grootte, en ook toen werd er gezegd dat de Amerikanen het moeilijk zouden krijgen tegen het voornamelijk Russische wapentuig van de Irakezen. Nou, we hebben gezien hoe moeilijk ze het hadden, het hele feest heeft zegge en schrijven 2 weken geduurd. Veel langer zal Iran het ook niet uithouden. Ik kan me ook nog herinneren dat er vooraf zo'n vrees was voor ze zogenaamde elitetroepen van Saddam, de republikeinse garde, die Iran overigens ook heeft en op dezelfde leest geschoeid is, en die hebben nooit geweten door wat ze getroffen zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:47 schreef EricT het volgende:
[..]
, hardop lachen achter m'n pc..hoe triest
Maar dat over die 11 miljoen soldaten die Iran op de been kan brengen (van andere poster) dat is beetje weinig, Iran heeft bijna 70 miljoen mensen en ik denk dat het cijfer eerder tussen de 20 en 30 miljoen ligt.
daarnaast heeft Iran een heel wat beter arsenaal dan Irak had. Iran besteedt wat meer aandacht aan haar militaire apparaat dan Saddam deed in de laatste jaren van zijn bewind.
Of de strijd tegen een externe vijand zorgt ervoor dat de verschillende groepen hun aandacht daar op richten en niet tegen elkaar. Arabieren en Perzen zijn geen goeie vrienden ook al zijn ze allebei sji'ieten.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:35 schreef Monidique het volgende:
Ze vechten nu tegen misschien 30.000 Irakezen, maar als ze Iran aanvallen, dan is de kans zeer groot dat ze ook te maken krijgen met een sji'ietische volksopstand en dus de Iraniërs nog. Ze gaan het behoorlijk zwaar krijgen dan.
quote:
Fake Maritime Boundaries
The British Government has published a map showing the coordinates of the incident, well within an Iran/Iraq maritime border. The mainstream media and even the blogosphere has bought this hook, line and sinker.
But there are two colossal problems.
A) The Iran/Iraq maritime boundary shown on the British government map does not exist. It has been drawn up by the British Government. Only Iraq and Iran can agree their bilateral boundary, and they never have done this in the Gulf, only inside the Shatt because there it is the land border too. This published boundary is a fake with no legal force.
B) Accepting the British coordinates for the position of both HMS Cornwall and the incident, both were closer to Iranian land than Iraqi land. Go on, print out the map and measure it. Which underlines the point that the British produced border is not a reliable one.
None of which changes the fact that the Iranians, having made their point, should have handed back the captives immediately. I pray they do so before this thing spirals out of control. But by producing a fake map of the Iran/Iraq boundary, notably unfavourable to Iran, we can only harden the Iranian position.
Die 11 miljoen zijn allen mensen die vrijwillig zijn toegetreden tot de Basij (een korps van goedgetrainde paramilitairen). Het zijn dus geen dienstplichtigen, die vormen weer een aparte groep.quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:47 schreef EricT het volgende:
[..]
, hardop lachen achter m'n pc..hoe triest
Maar dat over die 11 miljoen soldaten die Iran op de been kan brengen (van andere poster) dat is beetje weinig, Iran heeft bijna 70 miljoen mensen en ik denk dat het cijfer eerder tussen de 20 en 30 miljoen ligt.
daarnaast heeft Iran een heel wat beter arsenaal dan Irak had. Iran besteedt wat meer aandacht aan haar militaire apparaat dan Saddam deed in de laatste jaren van zijn bewind.
Welke bedreigingen heeft Iran precies geuit?quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En dan? Lekker dreigen?
Ben klaar met die gasten.
Israel van de kaart vegen?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 09:52 schreef retteketet het volgende:
[..]
Welke bedreigingen heeft Iran precies geuit?
De V raad heeft al een uitspraak gedaan maar natuurlijk is deze volgens onze westerse oorlogshitsers nog niet streng genoeg.quote:121 Teletekst vr 30 mrt
V-raad "bezorgd" over Britten Iran
` De VN-Veiligheidsraad heeft in een
verklaring diepe zorgen geuit over de
gevangenschap van 15 Britse zeelieden
in Iran.Ook roept de raad Iran op om
diplomaten de Britse gevangenen te
laten bezoeken.Groot-Brittannië had om
een veel scherpere verklaring gevraagd.
Londen hoopte dat de raad zou eisen dat
Iran de 15 onmiddellijk vrijlaat en dat
in de verklaring zou staan dat de 15 in
Iraakse,niet in Iraanse wateren voeren.
Londen is woedend over een tweede brief
van Faye Turney,een van de gevangenen.
Volgens Londen is ze gedwongen daarin
te schrijven dat ze in Iraanse wateren
voeren op last van de Britse regering.
Jij hebt volgens mij wat selectieve berichten gelezen en dat was niets meer dan een verkeerde vertaling als ik het goed heb. Maar dat komt natuurlijk toevalligerwijze heel goed uit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |