abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick vrijdag 30 maart 2007 @ 15:58:16 #121
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_47833726
beta's zijn hulpeloos zonder leidinggevende alpha's, want alpha's stellen het voor de beta's benodigde geld en middelen beschikbaar die de beta's zelf niet kunnen (en niet beseffen dat ze die moeten) regelen omdat die als een kip zonder kop rondrennen naar het volgende 'spannende idee'.

Heerlijk generaliserend weer hier

Alpha en beta zijn beiden even waardevol. Zonder de een graaft de ander zijn eigen graf. Ergo: zoals Jogy al zei.

q.e.d.
lolwut
pi_47833769
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 07:54 schreef Larissa het volgende:
En sociale eigenschappen zijn ook nodig.

dit even voor sommige beta's hier
Voor mensen zoals jij is zeker het EQ uitgevonden zodat er toch nog viel te scoren.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:00:17 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47833807
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Voor mensen zoals jij is zeker het EQ uitgevonden zodat er toch nog viel te scoren.
wat ben jij een onmogelijk figuur . Je zult wel geen vrienden hebben, want lijkt me niet dat iemand met zo'n onuitstaanbaar figuur wil omgaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_47834120
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:58 schreef BrandX het volgende:
beta's zijn hulpeloos zonder leidinggevende alpha's, want alpha's stellen het voor de beta's benodigde geld en middelen beschikbaar die de beta's zelf niet kunnen (en niet beseffen dat ze die moeten) regelen omdat die als een kip zonder kop rondrennen naar het volgende 'spannende idee'.
[..]
Alpha en beta zijn beiden even waardevol. Zonder de een graaft de ander zijn eigen graf. Ergo: zoals Jogy al zei.
Waarom zouden beta's niet met geld en organisaties om kunnen gaan? Sterker nog, heel wat goede economen zijn ook goede beta's. Denk aan Jan Tinbergen, John Keynes (hoewel die op sommige gebieden het licht niet heeft gezien ), Milton Friedman, etc. En dan zijn er nog de organisatiewetenschappers; beta universiteit bij uitstek, het MIT, is een van de meest vooraanstaande instituten als het gaat om managementtheorie.
pi_47834180
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

wat ben jij een onmogelijk figuur . Je zult wel geen vrienden hebben, want lijkt me niet dat iemand met zo'n onuitstaanbaar figuur wil omgaan .
Ik wilde de draad vooral nieuw leven inblazen.
pi_47834383
Alsof beta's hun uitvindinkjes konden doen als de alpha's niet voor een rechtsysteem hadden gezorgd waarin hun huis en haard (en hun patent op de uitvinding) beschermd werden

Meneer doet trouwens maar weinig beta-achtigs met zijn beta-studies. Meer alpha dan minister kan het bijna niet

Maar als hij zo'n hekel aan ze heeft, stuurt hij dan ook meteen een aantal nutteloze topmanagers weg? Of zijn dat neefjes en kinderen van zijn beste vrinden, die hij niet hun baantje wil ontnemen>?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:20:26 #127
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47834501
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 15:59 schreef Bolkesteijn het volgende:Voor mensen zoals jij is zeker het EQ uitgevonden zodat er toch nog viel te scoren.
Ik had het over "sommige beta's". Maar hey, wie de schoen past..
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_47834588
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:17 schreef jaoka het volgende:
Meneer doet trouwens maar weinig beta-achtigs met zijn beta-studies. Meer alpha dan minister kan het bijna niet
Dus Plasterk is in een klap een alfa geworden? Het toont juist aan dat zowel beta's als alfa's prima minister kunnen zijn. Een eeder voorbeeld daarvan is Pieter Winsemius, een natuurkundige die ook minister geweest is.
quote:
Maar als hij zo'n hekel aan ze heeft, stuurt hij dan ook meteen een aantal nutteloze topmanagers weg? Of zijn dat neefjes en kinderen van zijn beste vrinden, die hij niet hun baantje wil ontnemen>?
Ik mag hopen dat iedereen een nutteloze topmanager wegstuurt, bedrijven zijn geen filantropische instellingen.
pi_47834749
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dus Plasterk is in een klap een alfa geworden? Het toont juist aan dat zowel beta's als alfa's prima minister kunnen zijn. Een eeder voorbeeld daarvan is Pieter Winsemius, een natuurkundige die ook minister geweest is.
[..]
Nee, hij heeft het over dat zij de uitvindingen doen. Nou, dat doet hij dus mooi niet.

Dan kan hij wel prima zijn in alfa-werk, maar het blijft alfa-werk. Dus is hij behoorlijk nutteloos bezig in zijn eigen optiek (alfa-werk is namelijk nutteloos). Mensen die beta-studies hebben gedaan zijn dus lang niet zo slim en ambitieus als jij ze voorstelt, als ze werk doen wat ze zelf nutteloos vinden.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik mag hopen dat iedereen een nutteloze topmanager wegstuurt, bedrijven zijn geen filantropische instellingen.
Ik had even moeten verduidelijken, maar ik het hier met name over door de overheid betaalde 'top'managers. Van het soort dat echte werknemers lastig valt in ziekenhuizen, hogescholen etc en waarvan de topsalarissen gerechtvaardigd worden met: "anders gaan ze naar het bedrijfsleven" (ga dan alsjeblieft, of zijn ze te bang om dan op hun bek te gaan?).

[ Bericht 2% gewijzigd door jaoka op 30-03-2007 16:32:36 ]
pi_47835002
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:27 schreef jaoka het volgende:
Nee, hij heeft het over dat zij de uitvindingen doen. Nou, dat doet hij dus mooit niet.

Dan kan hij wel prima zijn in alfa-werk, maar het blijft alfa-werk. Dus is hij behoorlijk nutteloos bezig in zijn eigen optiek (alfa-werk is namelijk nutteloos). Mensen die beta-studies hebben gedaan zijn dus lang niet zo slim en ambitieus als jij ze voorstelt, als ze werk doen wat ze zelf nutteloos vinden.
Volgens mij stelt Plasterk niet dat alfa's nutteloos zijn. Hij zegt alleen dat het ontwikkelen van nieuwe technologie essentieel is voor economische groei, zonder technologische ontwikkeling geen economische groei. En daar kun je denk ik heel moeilijk omheen.

Overigens, als de uitvinding gedaan wordt door een alfa maakt dat de uitvinding natuurlijk niet minder. Het komt alleen zo weinig voor dat alfa's nieuwe techniek uitvinden, dus spreekt men voor het gemak er over dat beta's de aanjagers zijn van de economische groei.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:27 schreef jaoka het volgende:
Ik had even moeten verduidelijken, maar ik het hier met name over door de overheid betaalde 'top'managers. Van het soort dat echte werknemers lastig valt in ziekenhuizen, hogescholen etc en waarvan de topsalarissen gerechtvaardigd worden met: "anders gaan ze naar het bedrijfsleven" (ga dan alsjeblieft, of zijn ze te bang om dan op hun bek te gaan?).
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Een rare gang van zaken, laat ze lekker gaan naar het bedrijfsleven als ze dat zo graag willen.
pi_47835060
Zonder beta's waren er geen alfa's, en beta's zouden er niet zijn zonder alfa's. Ze hebben elkaar gewoon nodig. Een beetje het kip en het ei verhaal.
Als alfa's nuttelozer waren dan beta's waarom is er dan zoveel vraag naar?
pi_47836548
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij stelt Plasterk niet dat alfa's nutteloos zijn. Hij zegt alleen dat het ontwikkelen van nieuwe technologie essentieel is voor economische groei, zonder technologische ontwikkeling geen economische groei. En daar kun je denk ik heel moeilijk omheen.

Overigens, als de uitvinding gedaan wordt door een alfa maakt dat de uitvinding natuurlijk niet minder. Het komt alleen zo weinig voor dat alfa's nieuwe techniek uitvinden, dus spreekt men voor het gemak er over dat beta's de aanjagers zijn van de economische groei.
[..]
Klopt, de aanjagers zijn het wel, maar degenen die zorgen dat alles goed verloopt (bescherming voor hun spullen, uitgeven van paspoorten, marketingonderzoek etc) alfa's. Ze hebben elkaar inderdaad gewoon nodig. Daar komt bovendien bij dat ze iets wel uit kunnen vinden, maar dat het door gewone mensen op grote schaal gemaakt wordt die misschien nog alfa nog beta genoemd kunnen worden: namelijk mensen in fabrieken. Om die dan helemaal buiten te sluiten als aanjagers van de economie, vooral voor een PvdA-er nogal vreemd

Ik bedoel een natuurkundige kan wel iets prachtigs uitvinden, maar zolang er verder niemand is om dat massa te produceren, heb je er nog niks aan. Beetje arrogant om enkel hen daarom als aanjagers te betitelen.

Plasterk doet deze uitspraken verder natuurlijk een beetje in de trant van: alfa's zijn lang zo nuttig niet als beta's, waarschijnlijk omdat hij zelf een beta-studie heeft gedaan, maar komt een beetje over gezien het werk dat hij nu doet.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Een rare gang van zaken, laat ze lekker gaan naar het bedrijfsleven als ze dat zo graag willen.
Als hij een nuttige beta-alfa wil zijn, zou hij inderdaad beter kunnen beginnen met die eruit knikkeren
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:35:41 #133
71115 Rnej
I walk the line
pi_47838887
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:21 schreef Larissa het volgende:

[..]

Wij werken wel om je studiefinanciering te betalen hoor.
ten eerste, mijn stufi betaal ik zelf echt wel weer terug aan belasting als ik eenmaal werk

en ten tweede, het was POSITIEF bedoeld .. k heb 100x meer respect voor mensen die het " vuile " werk opknappen dan mensen zoals ik.. 4 of 5 of 6 jaar studeren en dan gewoon lekker 36 uur per week werken en lekker ruim wonen... ik heb veel meer respect voor mensen die het onderste uit de kan halen dan mensen die t voor de wind gaat... (niet dat studeren altijd even simpel is ... maar toch)
pi_47839194
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:36 schreef Fides het volgende:
Zonder beta's waren er geen alfa's, en beta's zouden er niet zijn zonder alfa's. Ze hebben elkaar gewoon nodig. Een beetje het kip en het ei verhaal.
Eensch. Allebei zijn ze even waardevol, alleen hebben ze kwaliteiten en talenten op verschillende vlakken.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:56:09 #135
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47839421
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:35 schreef Rnej het volgende:

ten eerste, mijn stufi betaal ik zelf echt wel weer terug aan belasting als ik eenmaal werk

en ten tweede, het was POSITIEF bedoeld .. k heb 100x meer respect voor mensen die het " vuile " werk opknappen dan mensen zoals ik.. 4 of 5 of 6 jaar studeren en dan gewoon lekker 36 uur per week werken en lekker ruim wonen... ik heb veel meer respect voor mensen die het onderste uit de kan halen dan mensen die t voor de wind gaat... (niet dat studeren altijd even simpel is ... maar toch)
Ah, nu maak je toch een klein denkfoutje.. (en dat voor een student ) Denk je dat jou het straks voor de wind gaat omdat je een goede opleiding hebt? Zijn er met jou niet tientallen mensen die op dezelfde felbegeerde functie solliciteren?

En vergis je niet hoor.. ik verdiende na mijn school dan misschien wel niet zo veel als iemand die net na een studie gaat werken, maar in de loop der jaren gaat toch je salaris omhoog en al die jaren dat een ander studeerde was ik al geld aan het verdienen... Geen leningen terug te betalen... en stel dat je eerst een tijdje zonder werk zit, dan heb je ook geen inkomsten.
Wat denk jij zelf dat een secretaresse van mijn leeftijd per jaar bruto kan verdienen?
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:56:38 #136
71115 Rnej
I walk the line
pi_47845588
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:56 schreef Larissa het volgende:

[..]

Ah, nu maak je toch een klein denkfoutje.. (en dat voor een student ) Denk je dat jou het straks voor de wind gaat omdat je een goede opleiding hebt? Zijn er met jou niet tientallen mensen die op dezelfde felbegeerde functie solliciteren?

En vergis je niet hoor.. ik verdiende na mijn school dan misschien wel niet zo veel als iemand die net na een studie gaat werken, maar in de loop der jaren gaat toch je salaris omhoog en al die jaren dat een ander studeerde was ik al geld aan het verdienen... Geen leningen terug te betalen... en stel dat je eerst een tijdje zonder werk zit, dan heb je ook geen inkomsten.
Wat denk jij zelf dat een secretaresse van mijn leeftijd per jaar bruto kan verdienen?
ik denk niet dat het mij voor de wind gaat, maar ik zal t niet zo moeilijk krijgen als iemand die op zn 16e bij de c1000 achter de kassa gaat zitten...

ik ben niet zo'n doemdenker...
pi_47845772
Sterk interview. Jammer van de kop, maar een beetje alfa zet dat wel in context.
En wat zijn alfa's toch heerlijk snel op hun teentjes getrapt .
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:42:18 #138
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_47847166
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 22:02 schreef Ozzlewozzle het volgende:
En wat zijn alfa's toch heerlijk snel op hun teentjes getrapt .
Had je 't memo nog niet gekregen? Alfa's hebben langere tenen, genetisch bewezen.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_47848103
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:36 schreef Fides het volgende:
Dat is alleen in Nederland, hier vergadert men graag. In andere Westere landen worden ingenieurs veel meer gewaardeerd. Zowel qua salaris als qua maatschappelijke status Zelf stoor ik me behoorlijk aan de lage salarissen in vergelijk met andere studies. Er is zogenaamd een groot tekort aan ingenieurs, maar hogere salarissen zitten er niet in.

Sowieso is het gewoon een feit dat je een beta elke studie kunt laten doen, maar een alfa zal nooit een beta-studie kunnen voltooien.
pi_47849551
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:08 schreef Fastmatti het volgende:Sowieso is het gewoon een feit dat je een beta elke studie kunt laten doen, maar een alfa zal nooit een beta-studie kunnen voltooien.
Klopt. Komt waarschijnlijk ook omdat de gemiddelde bèta-student een stukje slimmer is dan de gemiddelde alfa, althans, dat idee heb ik. Kijk trouwens ook eens naar het aantal uren dat per week aan de studie besteed wordt, dat ligt bij bèta-studenten beduidend hoger. Ach, laat de alfa's maar in de waan dat hun studie ook wat voorstelt.
pi_47849609
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:08 schreef Fastmatti het volgende:
Sowieso is het gewoon een feit dat je een beta elke studie kunt laten doen, maar een alfa zal nooit een beta-studie kunnen voltooien.
Generaliseer je daar niet een beetje? En hoezo is dat gewoon een feit? Waar is je bewijs voor je 'feit' dan?
  zaterdag 31 maart 2007 @ 00:07:51 #142
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47849908
Bij ons op school waren alle mensen die beta gingen doen nerdie
happen naar de baas
pi_47850716
Ik moet wel toegeven dat vaak de echt slimme mensen (cum laude geslaagd op gymnasium+ 9/10 voor natuurkunde/wiskunde) een beta-studie gingen doen, deze mensen gaan ook meer verdienen dan de gemiddelde alfa-student. Ergo, deze zullen niet staan te janken in dit topic over dat ze zo'n puike beta zijn, maar toch minder verdienen. Alle mensen die gewoon met een 6.5 gemiddeld het VWO hebben gehaald en een beetje aanklooien bij een technische studie en dan zich een verheven beta noemen proberen zich gewoon op te trekken aan een paar goede studenten.
True, sommige managementvakken, vage mediastudies, slaan nergens op, maar goede sociologen, rechtsgeleerden, economen zijn natuurlijk niet minder belangrijk dan een technisch natuurkundige.
pi_47850901
Het is toch niet zo dat al die alfa's topmannen en de beste advocaten worden dat ze allemaal meer verdienen dan een beta?
Ik ben ook een beta trouwens
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2007 @ 00:55:37 #145
862 Arcee
Look closer
pi_47851054
Plasterk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 01:46:45 #146
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_47851977
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:48 schreef Crazykill het volgende:
Het is toch niet zo dat al die alfa's topmannen en de beste advocaten worden dat ze allemaal meer verdienen dan een beta?
Ik ben ook een beta trouwens
same geld voor beta's
happen naar de baas
pi_47852098
Advocaten (die vieze geldzugers) verdienen niet veel meer dan een Beta
met zijn eigen Hi-tech bedrijfje? whut?
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
pi_47853083
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 23:53 schreef Golradir het volgende:
Klopt. Komt waarschijnlijk ook omdat de gemiddelde bèta-student een stukje slimmer is dan de gemiddelde alfa, althans, dat idee heb ik. Kijk trouwens ook eens naar het aantal uren dat per week aan de studie besteed wordt, dat ligt bij bèta-studenten beduidend hoger. Ach, laat de alfa's maar in de waan dat hun studie ook wat voorstelt.
Dat idee heb ik soms ook wel. Ik doe nu economie maar als ik kijk naar het aantal uren dat ik er aan besteed. Ik doe 10 weken lang geen boek open, de laatste 2 weken leren, en nog haal ik tussen de 7 en de 8. Dat hoefde je bij mijn vorige studie, civiele techniek, niet te proberen, dan haalde je gegarandeerd een 2. Met die studie zat ik dan ook hele dagen, van 9 tot 16 (maandag tot en met vrijdag) op de universiteit. Ik schat in dat je in die tijd (uitgaande van 5 jaar studieduur ) zowel economie, recht als bedrijfskunde kan dan doen, alleen moet je dan wel baggerveel leeswerk verrichten Bij een technische studie zit je leuk de hele sommen te oefenen. Eigenlijk vind ik dat de alfa studies wel wat moeilijker mogen mogen worden, of ze moeten de studieduur verkorten, want het is die 4 jaar vaak niet waard denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 31-03-2007 03:18:10 ]
pi_47854428
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 00:48 schreef Crazykill het volgende:
Tuurlijk kan een beta ook de top bereiken. Je hebt zelfs een betere uitgangspositie dan als je een studie economie hebt gedaan. Wil je echter persé in je vakgebied blijven dan wordt het toch wel lastig en verdien je gewoon echt minder dan je leeftijdsgenoten.
  zaterdag 31 maart 2007 @ 10:00:46 #150
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47854522
In mijn familie heb je alfa's en beta's en volgens mij doen ze qua salaris niet veel voor elkaar onder.

De alfa's worden overbetaald en de beta's worden onderbetaald Geintje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')