Met mij gaat het op zich prima qua selecties. A.s. zondag moet ik op de BB verschijnen voor een trainingsdag met de groep, en dan gaan er al gelijk 4 man uitgeknikkerd worden. Op dat moment houden we er in principe nog 16 over, maar feitelijk gezien 10 man van boven de 23. Joris Pijs en Joeri Bruschinski komen namelijk allebei nog in aanmerking voor de LSB4-, maar of die eerste daar nog zin in heeft weet ik niet. Wellicht als de Muda's erin plaats gaan nemen en nog iemand anders van voldoende kaliber. Dan heeft die vier namelijk best veel potentie, meer iig dan onze vier vorig jaar. Dat was - en dan ben ik heel eerlijk - een samengeraapt zootje. Nog een wonder dat we redelijk hebben gepresteerd, zeker gezien Daan Hennemans ziekte een dag voor de halve finale.quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:50 schreef -Banaan- het volgende:
Wan, hoe gaat het met jou selecties verder, je gaat toch voor een plek in de LM8+? Wij gaan dus ook LSA8+ starten komende wedstrijden dus misschien mogen we wel een keer tegen jullie dan
Hm je kan bijna zeggen dat Emke een luxeprobleem heeft met zoveel individueel goede mensen, hij worstelt er idd alleen behoorlijk mee om ze in de juiste combi te gietenquote:
Joris en Dennis kunnen heel veel willen in hun tweetje, maar ik denk niet dat ze de sprong nog gaan maken om in de twee naar het WK te gaan (of überhaupt een uitzending krijgen naar een Worldcup). Daarvoor gaan ze namelijk niet hard genoeg. Sowieso is er de lichte vier die harder gaat in tweetjes, de beoogde reservetwee (Roeland Lievens en Paul Drewes) die harder gaan, de mogelijkheid bestaat ook nog dat Alwin Snijders en Marshall Godschalk in de twee kunnen stappen. Ook die hebben dan - alleen al vanwege hun selectie voor de vier - meer aanspraak op uitzending. En dan begin ik nog niet eens over de Muda's die meer potentie hebben dan Joris en Dennis.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:13 schreef Boomrups het volgende:
Het zegt natuurlijk wel wat dat Emke mensen zoals Blink meeneemt naar Varese. Dat betekent dat de Acht voor Peking dus nog niet definitief is en misschien dat er zelfs nog een verschuiving plaats gaat vinden voor het komende Werelbekerseizoen.
Wat betreft de LM8+, ik hoop voor je dat je erin komt Wan. Ik meende te weten dat Joris en Dennis (Beemsterboer) als tweetje uitgezonden wilden worden, maar dan moesten ze wel duidelijk beter zijn dan de rest van het veld. Dat is op de RR nog niet gelukt. Een vierde plaats is respectabel, maar het moet harder en ik denk dat ze die sprong nog wel kunnen maken. Misschien dat hun plannen inmiddels gewijzigd zijn hoor, ik ben benieuwd.
Maar wat ik maf vind is dat de helft van de Holland Acht uit roeiers van Skadi bestaat. Goed bezig daar in Rotterdam zou je zeggen.
Ik ben altijd vrij ongenuanceerd, dus vandaar het zwart-witte in mijn uitspraken. Gerrit is ongetwijfeld een prima coach, dat ontken ik ook niet, maar voor mij zou hij niet echt werken. Hij is ontzettend terughoudend in zijn complimenten (van wat ik heb meegekregen) over roeiers, en ik krijg het idee dat hij een beetje uitgeblust is, en dat Joris en Dennis niet echt vooruit zijn gegaan wat betreft vorig jaar.quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:41 schreef Boomrups het volgende:
Het kan zijn dat ik de plannen van Joris en Dennis verkeerd begrepen heb. Na de RR leek het mij inderdaad al onwaarschijnlijk dat zij met z'n tweeën uitgezonden zouden worden boven Paul en Roeland. Maar dat Gerrit een grote vinger in de pap heeft vind ik niet raar, hij is hun coach. Bovendien heeft hij ook Blink en Gabriëls naar de top van het Nederlandse roeien gecoacht dus Gerrit kan wel wat.
De vier-zonder in de acht? Interessante optie, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Zeker niet als het alleen maar is om de acht harder te laten gaan. De focus ligt duidelijk bij de vier-zonder op dit moment.
En voor mijn gevoel zijn Mitchel en Olaf net zoveel Skadi-roeiers als Joris Gyas-roeier is.
Van het LSB-project weet ik alleen dat de A-boot een LM4- is, en dat ze daarvoor (op dit moment) al een aantal mensen voor opzij houden, waaronder Vincent en Tycho, maar ook Joeri Bruschinski en Joris Pijs. Waarom die eerste (Joeri) een hand boven het hoofd wordt gehouden is mij een vraag, want zo fantastisch vind ik hem ook niet.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:35 schreef jw3 het volgende:
Ik hou mij af en toe wat stil, maar zou tocht wel willen zeggen dat de ontwikkeling van Olaf en Mitchel voor een groot deel wel op het conto van Skadi te zetten is. Olaf heeft zelfs zijn juniorentijd al bij Skadi gevaren, en ook Mitchel werd in die tijd al door Camiel gecoached. Dat het natuurlijk ook erg prettig varen is op de binnenmaas doet daar niks aan af.
Volgens mij proberen de Muda's een uitzending te pakken te krijgen naar Essen en willen die zich voorlopig op de 2- storten zolang er nog geen duidelijk LSB programma is bij de bond.
None taken natuurlijk, maar ik moet voor mezelf zeggen dat dit soort dingen mij allemaal minder boeien. Ik mis eigenlijk eigenlijk het competitie-roeiende-deel een beetje. Of die mensen zijn wat minder actief / beleven op het moment minder, maar ik zelf merk dat ik niet zo snel meer reageer... Tussen al dat WK en Olympisch geweld lijkt de PE in het Lang opeens een stuk minder interessant ofzoquote:Op donderdag 3 mei 2007 16:12 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Ben erg blij dat er nog een roeigek (die alle feitjes en dingetjes kent) op FOK! zit. Praat toch een stuk makkelijk (no offense naar de anderen, natuurlijk)
Misschien iets met Jaap. Maar vooralsnog niks.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:55 schreef jw3 het volgende:
In ieder geval moet er de komende tijd steeds meer duidelijkheid gaan komen voor het LSB veld, Ik weet dat er dus een aanvraag van de Muda's ligt om naar Essen te mogen in de 2- bij gebrek aan verder LSB programma. Dat van de 4- is nergens officieel gecommuniceerd in ieder geval.
Wat zijn jou verwachtingen wat er bij licht LSA gaat gebeuren, gaan we nog een echte poging zijn tot een LSA 2X?
Ik fiets mee, heb vorig jaar mijn RR blik al binnengesleept, ééntje is wel genoeg wat mij betreftquote:Op donderdag 3 mei 2007 18:37 schreef Sjobber het volgende:
Of de Ringvaart van volgende week![]()
Nog meer die hem starten?
Er zijn genoeg competitieroeiers (en wedstrijdroeiers evenzo) die bepaalde dingen niet in perspectief zetten. Maar ik heb wel een hekel aan compo-roeiers die een standbeeld willen voor het winnen van de Peil.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:47 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Ik fiets mee, heb vorig jaar mijn RR blik al binnengesleept, ééntje is wel genoeg wat mij betreft.
Maar er kan toch prima tussen het nationale geweld over clubwedstrijden worden geluld, dat kan prima samen.
Alhoewel er verenigingen schijnen te zijn waar dat niet zo is
Ach, dat WK gebrabbel is nu even omdat de NK kleine nummers net geweest zijn en omdat de Holland Acht selectie bekend is geworden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 18:05 schreef Keroppi het volgende:
[..]
None taken natuurlijk, maar ik moet voor mezelf zeggen dat dit soort dingen mij allemaal minder boeien. Ik mis eigenlijk eigenlijk het competitie-roeiende-deel een beetje. Of die mensen zijn wat minder actief / beleven op het moment minder, maar ik zelf merk dat ik niet zo snel meer reageer... Tussen al dat WK en Olympisch geweld lijkt de PE in het Lang opeens een stuk minder interessant ofzo
Overal worden beide takken van de dezelfde sport beoefend. Wel is er denk ik op bijna elke vereniging een enorme kloof tussen de wedstrijdsectie en de competitiesectie. Dat is zo en dat blijft zo, daar doe je vrij weinig aan.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:47 schreef cryforhelp het volgende:
[..]
Ik fiets mee, heb vorig jaar mijn RR blik al binnengesleept, ééntje is wel genoeg wat mij betreft.
Maar er kan toch prima tussen het nationale geweld over clubwedstrijden worden geluld, dat kan prima samen.
Alhoewel er verenigingen schijnen te zijn waar dat niet zo is
Jaaaah, SRG olé!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:37 schreef Vanitas het volgende:
Tvp. Ben zelf competitieroeier bij Triton. Zaterdag de Studenten Groningen Roeiregatta!
Hee! Iemand 'van de buren'quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:37 schreef Vanitas het volgende:
Tvp. Ben zelf competitieroeier bij Triton. Zaterdag de Studenten Groningen Roeiregatta!
We starten 'm dit jaar voor de derde keer (tweede jaar gladde vier). Wat onze concurentie betreft, dat is eigenlijk een groot raadsel. De ploeg die bij de Gyas-Hunze het snelst was, had op de Skoll de langzaamste tijd. En andersom gold dat ook, van de drie actieve ploegen in het 'ervaren' gladde vieren veld, waren wij op de Gyas de langzaamste en op de Skoll cup de snelste. Wat dus inhoud dat we allemaal precies evenveel punten hebben behaaldquote:Op vrijdag 4 mei 2007 08:48 schreef Boomrups het volgende:
Maar vertel eens over de PEiL. Wat verwacht je? Wie zijn je grootste tegenstanders? Heb je goed getraind? etc.
Die organiseer ikquote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:37 schreef Vanitas het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |