Zijn die krakers nou wel of niet racistisch? Uit beelden van de ontruimingen in Amsterdam blijkt men gewoon 100% autochtoon blank te zijnquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:22 schreef thaleia het volgende:
De pest met de krakersscene is dat er enerzijds prima figuren in rondlopen, daadkrachtige lui met goeie ideeen: zo'n initiatief als De Klinker hier in Nijmegen bijvoorbeeld. Vanuit de krakerswereld ontstaan echt goede initiatieven en die worden ook enthousiast uitgevoerd. En daarbij organiseren ze leuke feestjes, ik heb er vanavond weer eentje![]()
Anderzijds trekt het ook mensen aan die nergens anders heen kunnen: in Eindhoven kende ik meerdere jongeren die gewoon psychisch niet zo goed in hun vel zaten, en waar een ander dan professionele hulp zoekt zijn er ook veel die van huis weglopen, van school af gaan en in een kraakpand de godganse dag gaan liggen blowen. Die waren al niet zo stabiel, en werden alleen maar meer paranoide.
Nee, dat bedoel ik niet. Het lijkt er wel op alsof de krakers systematisch mensen met een donkere huidskleur weren uit hun pandenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:29 schreef thaleia het volgende:
Ik ben ook 100% blank en ik ben niet racistisch
Waarom is die Sévèke überhaupt eigenlijk interessant? Is hij niet "gewoon" een slachtoffer van moord? Wat rechtvaardigt de media-aandacht?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:14 schreef SeLang het volgende:
Nova besteedde er opvallend weinig aandacht aan
Direct na de moord konden ze er geen genoeg van krijgen, maar nu het een liquidatie binnen linkse kring betreft is het opeens niet meer interessant
Zo, dus er komt er wel eens ééntje?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:35 schreef thaleia het volgende:Het lijkt me eerder dat ze gewoon niet komen. Die ene neger die ik ken die er veel rondhangt en optreedt is bijzonder welkom hoor
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:30 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Het lijkt er wel op alsof de krakers systematisch mensen met een donkere huidskleur weren uit hun panden![]()
Hij is alleen interessant omdat vlak na de moord alle linkse media suggereerden dat de AIVD achter de moord zat en de zaak enorm opbliezen en er elke dag aandacht aan besteedden. Nu blijkt dat het gewoon een liquidatie is binnen de linkse kring zelf si het opeens minder interessant.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom is die Sévèke überhaupt eigenlijk interessant? Is hij niet "gewoon" een slachtoffer van moord? Wat rechtvaardigt de media-aandacht?
Niet om een oordeel te vellen, ik vraag het me gewoon af.
Dan klopt je bewering dus nietquote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
14 minuten, ik heb er net naar zitten kijken
bron?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hij is alleen interessant omdat vlak na de moord alle linkse media suggereerden dat de AIVD achter de moord zat
quote:Verdachte moord Sévèke in bewaring
SEVEKE
ARNHEM (ANP) - Het Openbaar Ministerie (OM) mag de 38-jarige verdachte van de moord op Louis Sévèke nog twee weken langer vasthouden. Dat heeft de rechter-commissaris vrijdag bij de voorgeleiding bepaald, zei Bénédicte Ficq, de advocate van de verdachte Martin T.
Kom hier eens kijken naar de gemiddelde leeftijd bij de bridgeclub?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:40 schreef buachaille het volgende:
Zo, dus er komt er wel eens ééntje?hij mag zeker met zijn vriendin meekomen
De samenstelling van het kraakpand is nou niet echt een afspiegeling van de maatschappij hé?
![]()
Precies. Links, en fanatica Ter Horst voorop, hadden een martelaar nodig.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:57 schreef milagro het volgende:
toen was er nog een vermoorde Fortuyn of van Gogh, de kogel moest nodig eens van rechts komen, dus vandaar volgens mij die ophef rond deze moord wb de publieke aandacht.
Ze steunen de ETA, toch echt een racistische organisatie.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:58 schreef thaleia het volgende:
Krakers, met al hun acties voor boeren in Bolivia, projecten voor asielzoekers en benefietfeesten voor Ghana, willen afspiegelen als racisten vind ik werkelijk waar het lachwekkendste dat ik vandaag op het forum heb gelezen. Dank daarvoor![]()
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze steunen de ETA, toch echt een racistische organisatie.
quote:
quote:Basque Nationalism was born much later. The chief ideologist of early Basque nationalism is Sabino Arana, founder of the Basque Nationalist Party. Following the romantic and racist views of the end of the 19th century, Arana created an ideology centred on the purity of the Basque race and its moral supremacy over other Spaniards (a derivation of the system of limpieza de sangre of Modern-Age Spain), anti-Liberal Catholic integrism, and deep opposition to the migration of other Spaniards to the Basque Country starting during the first stages of the industrial revolution.
Ik ben bang dat we niets meer te horen krijgen. De connecties in het linkse netwerk (krakers, politiek, media) zijn daar nog te goed voor en met mensen die mogelijkerwijs iets weten, zoals Seveke loopt het slecht af. De media richtten zich, toen de moordenaar van S bekend werd, op de rechtse clubjes zoals Blood & Honnour. Toeval of slimme afleidings strategie?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:36 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel lekker hilarisch allemaal. Die krakers zaten alles en iedereen te beschuldigen van de moord op Seveke. Blijkt de moordenaar ook zo'n ongewassen dwaas te zijn
Lekker sfeertje binnen die krakerswereld, ben benieuwd wat we allemaal nog te horen gaan krijgen......
Tegenwoordig is het gros niet eens Nederlands maar Oost-Europees, veel Polen en Duitsers.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 16:26 schreef buachaille het volgende:
[..]
Zijn die krakers nou wel of niet racistisch? Uit beelden van de ontruimingen in Amsterdam blijkt men gewoon 100% autochtoon blank te zijn![]()
quote:
Daar hoor je niks meer van. ze kunnen nu niet meer vanuit de linkse hoek naar andere schoppen dus houden ze krampachtig hun mondquote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:36 schreef JohnDope het volgende:
Lekker sfeertje binnen die krakerswereld, ben benieuwd wat we allemaal nog te horen gaan krijgen......
Jij kent die wereld goed?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Daar hoor je niks meer van. ze kunnen nu niet meer vanuit de linkse hoek naar andere schoppen dus houden ze krampachtig hun mond
Goed genoeg om met de nodige zekerheid te kunnen zeggen dat je vanuit die hoek weinig meer zult horen over deze moord.quote:Op zondag 1 april 2007 00:43 schreef SCH het volgende:
Jij kent die wereld goed?
Jaap gaat je vast het tegendeel bewijzen met een kritisch stuk over de kraakbeweging....quote:Op zondag 1 april 2007 02:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Goed genoeg om met de nodige zekerheid te kunnen zeggen dat je vanuit die hoek weinig meer zult horen over deze moord.
Ik denk dat ie het stuk nog moet schrijvenquote:Op zondag 1 april 2007 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaap gaat je vast het tegendeel bewijzen met een kritisch stuk over de kraakbeweging....
Hij is vast al met de research bezig.quote:Op maandag 2 april 2007 19:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie het stuk nog moet schrijven![]()
Jij weet toch alles al lang. JIj kent de beweging van binnen en van buitenquote:Op zondag 1 april 2007 09:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaap gaat je vast het tegendeel bewijzen met een kritisch stuk over de kraakbeweging....
Heb je zelf door wat je hier voor zwaktebod maakt?quote:Op maandag 2 april 2007 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij weet toch alles al lang. JIj kent de beweging van binnen en van buiten![]()
dit was ook wel leuk overigensquote:
Is er een verschil dan? Ze kraken toch ook huizen?quote:Op maandag 2 april 2007 20:00 schreef thaleia het volgende:
Ik kende Seveke niet, dus ik weet niet of ie deugde. En om nou op de krakerswereld in het algemeen in te gaan hakken.....tsja het is weer eens wat anders dan Marokkanen en Antillianen, dat klopt.
Jepquote:Op maandag 2 april 2007 19:56 schreef milagro het volgende:
[..]
dit was ook wel leuk overigens
daarna bleef het ook oorverdovend stil
Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten?quote:Op maandag 2 april 2007 19:56 schreef milagro het volgende:
[..]
dit was ook wel leuk overigens
daarna bleef het ook oorverdovend stil
Tja, waarschijnlijk komt hij zometeen met een opmerking waar ie vooral zelf de humor van inziet in een krampachtige poging een antwoord te hebben.quote:Op maandag 2 april 2007 20:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zou er dan toch een kern van waarheid in zitten?![]()
quote:Op maandag 2 april 2007 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk, ik ben SCH dankbaar dat hij het thema aangesproken heeft, het is niet zijn schuld dat het in zijn gezicht is opgeblazen omdat ie wat eenzijdig geinformeert is. Hij kan er ook niets aan doen dat ie nooit geleerd heeft zich in een thema te verdiepen..
Bronquote:Moordenaar wilde zich wreken op Sévèke
NIJMEGEN - De Nijmeegse activist Louis Sévèke is uit wraak vermoord door een oude bekende uit de krakerswereld.
De 38-jarige verdachte, inwoner van Rotterdam, is op 16 maart in Barcelona aangehouden. Hij heeft bekend. Hij heeft zijn motief neergeschreven in een dagboek, dat in een opslagruimte is gevonden, aldus bronnen bij politie en justitie.
Tien jaar geleden zou de verdachte, Martinus Hendrikus T., door toedoen van Sévèke uit de Nijmeegse krakersbeweging zijn gegooid. Volgens ingewijden beschuldigde Sévèke hem ervan infiltrant te zijn van de inlichtingendienst. In het dagboek zweert hij wraak.
Het dagboek werd bij toeval gevonden door Leidse agenten, die onderzoek deden naar overvallen. De man zou in de jaren negentig gewapende bankovervallen hebben gepleegd. Hij meldt in zijn dagboek ook de aanslag op BASF in Arnhem in 1996 te hebben gepleegd.
Ja joh, hij staat symbool voor alle krakersquote:Op dinsdag 3 april 2007 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Als je dat zo leest was het ook een lekkertje die moordenaar en dan zijn er nog mensen die beweren dat krakers zulke lieverds zijn..........
Dat zeg ik niet maar er komen binnen de krakerswereld wel meer van die gekken voor zie ook:quote:
Bij de politie zitten ook veel gekken. Bij de bakkers ook.quote:Op dinsdag 3 april 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar er komen binnen de krakerswereld wel meer van die gekken voor zie ook:
Krakers installeerden 'boobytrap' voor politie
Dus ze hebben de schijn wel tegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |