Bronquote:Krakers installeerden 'boobytrap' voor politie
AMSTERDAM (ANP) - De politie van Amsterdam is vorige week tijdens de ontruiming van kraakpanden ontsnapt aan een aanslag.
Bij het leeghalen van een pand aan de Bilderdijkstraat stuitten agenten bij de voordeur op een constructie die voor ,,een levensgevaarlijke situatie voor de politie en voor omwonenden had kunnen zorgen'', aldus een woordvoerder donderdag.
Het huis was zwaar gebarricadeerd. Bij de deur hingen twee jerrycans, waarvan een volgens de zegsman ,,een zeer brandbare vloeistof'' bevatte. In de andere zat een nog onbekende stof. Dit had tot brand of een explosie kunnen leiden. Leden van de mobiele eenheid waren uren bezig om binnen te komen.
Er waren geen krakers meer in het pand aanwezig. De politie neemt de zaak hoog op en is actief op zoek naar degenen die verantwoordelijk zijn voor de 'boobytrap'. Ook burgemeester Job Cohen toonde zich bezorgd. ,,Ik zie persoonlijk niet in wat dit nou nog met kraken te maken heeft'', zei hij tijdens een commissievergadering over openbare orde en veiligheid.
Nederland is al lang naar de klote.......quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:10 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar gaat het heen met Nederland![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:12 schreef Yestuuur het volgende:
het is niet meer wat het geweest is met het kraken
kan ik mij alleen maar bij aansluitenquote:Ook burgemeester Job Cohen toonde zich bezorgd. ,,Ik zie persoonlijk niet in wat dit nou nog met kraken te maken heeft''
Voordat er daadwerkelijk iets aan gedaan gaat worden ben ik bang van wel.quote:
Ik denk het niet... kijk naar Pim die is ook dood... even leek het te helpen en nu?! het is 1 grote zooi daarbuiten en nu met Wilders begint het gezeik van voor af aan, je kan er donder opzeggen dat hij binnenkort ook afgemaakt wordt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:56 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Voordat er daadwerkelijk iets aan gedaan gaat worden ben ik bang van wel.
Als jij of een collega van je omgekomen zou zijn of gewond geraakt door zoiets zou de hele politiek
over elkaar heen buitelen om schande te spreken. Heel misschien zouden er dan
maartegelen genomen worden om dit soort "pogingen tot moord" te voorkomen.
Heel misschien.
![]()
Legaal en goedkoop.... vertelquote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:16 schreef JohnDope het volgende:
Holleeder wist in zijn jonge jaren tenminste hoe hij krakers moest verwijderen, hij liet ze gillend de stad uit rennen.
Ik weet trouwens nog een legale, goedkope en originele manier om Krakers uit 'jouw' pand te verwijderen![]()
dan zal je eerst moeten gaan betalen, ik wil best wat idealistische kortingen weggeven, daar niet vanquote:
Het is heel simpel. Je gaat gewoon met zo'n bord en een megafoon rondjes om dat pand lopen terwijl je WERK! WERK! schreeuwt.quote:
Ik heb het recentelijk zien gebeuren met behulp van een honkbalknuppel....quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
dan zal je eerst moeten gaan betalen, ik wil best wat idealistische kortingen weggeven, daar niet van![]()
ik heb het nog nooit in de praktijk kunnen testen, maar ik denk dat het wel gaat werkenNo Cure No Pay dus.
kraakspreekuren?????????quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:49 schreef Spacehamster het volgende:
............kraakspreekuren...............
Legaal kan het zonder een gerechtelijk besluit nooit zijn, dus je verhaal valt nu al in duigen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:16 schreef JohnDope het volgende:
Holleeder wist in zijn jonge jaren tenminste hoe hij krakers moest verwijderen, hij liet ze gillend de stad uit rennen.
Ik weet trouwens nog een legale, goedkope en originele manier om Krakers uit 'jouw' pand te verwijderen![]()
Euh, kraken is voor luie mensen die geen geld willen verdienen om ergens te kunnen wonen zoals normale mensen dat doen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:49 schreef Spacehamster het volgende:
Dit heeft geen zak met kraken te maken. En het is zeker niet eerlijk om dit de hele kraakbeweging te verwijten want die is niet als 1 grote groep georganiseerd. (Iedereen kan kraken, hoef je geen lid van een vereniging of club voor te worden)
Dit is gewoon het werk van idioten waar de meeste krakers niets mee te maken wil hebben.
Ik wens de idioten die hiervoor verantwoordelijk zijn veel succes met hun smoel nog te vertonen op kraakspreekuren als ze die al bezoeken en als ze dat lef hebben.
Legaal is het zeker, je kan daarmee juist dure rechtzaken e.d. besparen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 03:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Legaal kan het zonder een gerechtelijk besluit nooit zijn, dus je verhaal valt nu al in duigen.
Het gaat helemaal fout, binnen nu en vier jaar wonen we in een Moslimstaat en leven we volgens de regels van de Sharia.!!quote:
euhm, de meeste krakers die ik ken/kende (binnenstad Amsterdam) betalen anders ook gewoon maandelijks "huur", de meeste kraakpanden zijn namelijk in niet al te beste staat en daken ed repareren zich niet vanzelfquote:Op vrijdag 23 maart 2007 08:31 schreef freud het volgende:
[..]
Euh, kraken is voor luie mensen die geen geld willen verdienen om ergens te kunnen wonen zoals normale mensen dat doen.
Dat komt omdat die ongewassen viezeriken de boel helemaal uitwonen......quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, de meeste krakers die ik ken/kende (binnenstad Amsterdam) betalen anders ook gewoon maandelijks "huur", de meeste kraakpanden zijn namelijk in niet al te beste staat en daken ed repareren zich niet vanzelf
Waarom dan moedwillig in het eigendom van een ander gaan zitten? Werd ze gevraagd om het te repareren? Nee. Een vrijwillige bijdrage is iets anders als netjes ergens huur betalen. En ik denk ook niet dat ze vrijwillig elke maand 600 euro aan verbouwing in een kraakpand stoppen om er na 2 jaar uit te trekken en het netjes gerenoveerd achter te laten...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
euhm, de meeste krakers die ik ken/kende (binnenstad Amsterdam) betalen anders ook gewoon maandelijks "huur", de meeste kraakpanden zijn namelijk in niet al te beste staat en daken ed repareren zich niet vanzelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |