abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:32:09 #26
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47784061
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:50 schreef Posdnous het volgende:
Ja, kennelijk ben je een gigantische crimineel als je binnen de mazen van de wet actievoert.

In tegenstelling tot extreem rechtse haatzaaiers die binnen diezelfde wet met hakenkruizen demonstreren, die hebben wel gewoon dat morele recht natuurlijk.
Ook die belanden in de gevangenis of niet soms.
Grofweg kun je zeggen dat alles met het woordje 'extreem' iets te veel van het goede is. Maar sommige mensen kicken daarop.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:32:39 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47784076
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:25 schreef Dwersdriever het volgende:

Dit is overigens niet bedoeld als een 'fijn dat hij dood is'-posting. Ik kende hem ook wel vaag uit Cinemarienburg. Net doen of het een engel was, is echter ook weer niet nodig.
Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar vanaf het begin werd dit hele gebeuren al gebagatelliseerd onder het mom van, ach, zo'n linkse kraker, wat maakt het uit en tussen de regels door was het zelfs alleen maar positief, tja.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:35:09 #28
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47784162
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:32 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ook die belanden in de gevangenis of niet soms.
Grofweg kun je zeggen dat alles met het woordje 'extreem' iets te veel van het goede is. Maar sommige mensen kicken daarop.
Het gaat er om dat het overdreven blijven neerzetten van Seveke als crimineel om overduidelijk de boel te begatelliseren en een grond te vinden om 'grappige' anti-linkse en persoonlijke opmerkingen te plaatsen wel vrij tragisch is.

Als hij ooit eens in de cel had gezeten voor te hard rijden hadden deze jongens hem ook voortdurend weggezet als crimineel. Da's namelijk grappig.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:37:37 #29
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_47784265
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:32 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet zeggen, maar vanaf het begin werd dit hele gebeuren al gebagatelliseerd onder het mom van, ach, zo'n linkse kraker, wat maakt het uit en tussen de regels door was het zelfs alleen maar positief, tja.
Mwah. Misschien op een internetforum als dit. Door mensen die niets van de zaak weten. Zoals Ephimenco al schrijft in zijn column vandaag is het juist een zaak die direct zeer voortvarend is aangepakt, met een uitgebreid rechercheteam en een controleteam. De uiteindelijke bekennende verdachte is door internationale samenwerking vlot opgespoord en uitgeleverd. Ik ben benieuwd hoe de voorgeleiding gaat en wat er tijdens de rechtszaak allemaal naar buiten komt. Het pand waar beide heren woonden, wordt toch wel regelmatig in verband gebracht met duistere zaken. Nu niet meer zo, maar in de jaren negentig zeker.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:38:49 #30
89730 Drugshond
pi_47784317
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:35 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het overdreven blijven neerzetten van Seveke als crimineel om overduidelijk de boel te begatelliseren en een grond te vinden om 'grappige' anti-linkse en persoonlijke opmerkingen te plaatsen wel vrij tragisch is.

Als hij ooit eens in de cel had gezeten voor te hard rijden hadden deze jongens hem ook voortdurend weggezet als crimineel. Da's namelijk grappig.
9 mnd cel lijkt me toch wel iets serieus me dunkt. De werkelijke uitgesproken strafmaat was waarschijnlijk veel hoger (facto 2). En dat scoor je niet met een snelheidsboete, volgens mij ook niet na een dodelijk ongeval.

Maar goed zo kunnen we ook beginnen over ''Kees Koning" held of crimineel. It's in the eye of the beholder.
Wat dat betreft zie ik veel overeenkomsten.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:40:45 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47784403
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

9 mnd cel lijkt me toch wel iets serieus me dunkt. De werkelijke uitgesproken strafmaat was waarschijnlijk veel hoger (facto 2). En dat scoor je niet met een snelheidsboete, volgens mij ook niet na een dodelijk ongeval.
Het was nota bene een voorbeeldstrafmaat die hij kreeg, er waren nooit eerder krakers weggezet als lid van een crimiminele organisatie waardoor opeens zo'n hoge straf uitviel.
pi_47784437
Het is triest dat linkse mensen in Seveke een soort linkse Fortuyn blijven zien, terwijl de verschillen tussen Fortuyn en Seveke zo groot zijn dat je een vergelijking eigenlijk niet eens kan maken.
Blijkbaar is de behoefte van links aan een eigen "martelaar" zo groot dat de werkelijkheid (zelfs voor de linkse beroepsverdraaiers) totaal verkracht moet worden.

Eigenlijk zou je Seveke het beste met de moordenaar van Fortuyn kunnen vergelijken, nl. iemand die ons rechtssysteem misbruikt om zgn. anderen te helpen. Volkert was ook een "meester" in het procederen en "boertje pesten".
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_47784585
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het was nota bene een voorbeeldstrafmaat die hij kreeg, er waren nooit eerder krakers weggezet als lid van een crimiminele organisatie waardoor opeens zo'n hoge straf uitviel.
De veroordeling zegt toch alles. Of ben je van mening dat de rechtsspraak in zijn zaak niet objectief was?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47784597
Seveke werd wel vermoord in een tijd dat er meer afrekeningen plaats vonden in het criminele milieu. Dat gevoel heb ik ook nog steeds bij Seveke. Hoewel zijn bezigheden dan eufemistisch worden omgedoopt tot links activistisch werk .

We zullen wel horen of niet wat het motief was.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 11:45:58 #35
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47784640
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:41 schreef Oud_student het volgende:
Het is triest dat linkse mensen in Seveke een soort linkse Fortuyn blijven zien, terwijl de verschillen tussen Fortuyn en Seveke zo groot zijn dat je een vergelijking eigenlijk niet eens kan maken.
Blijkbaar is de behoefte van links aan een eigen "martelaar" zo groot dat de werkelijkheid (zelfs voor de linkse beroepsverdraaiers) totaal verkracht moet worden.

Eigenlijk zou je Seveke het beste met de moordenaar van Fortuyn kunnen vergelijken, nl. iemand die ons rechtssysteem misbruikt om zgn. anderen te helpen. Volkert was ook een "meester" in het procederen en "boertje pesten".
Ik weet niet of men Seveke als Fortuyn wenst te zien, lijkt mij niet, maar hij verdient zeker geen schoonheidsprijs. Fortuyn heeft ook nooit in de bak gezeten en altijd netjes zijn belasting betaalt en aan de wet voldaan. Of we dat van types als Seveke ook kunnen zeggen?

Belachelijk vergelijk, als ze dat al doen dus.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 11:55:53 #36
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47785075
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb het over het graf van van der G. Aangezien je likt te hopen dat die wat overkomt...

En nee ik sta niet te dansen op graven. Ben in principe tegen elke vorm van geweld.
Nou in het rijtje Fortuyn, Seveke en Volkert komt Volkert toch echt als laatste. Seveke en Fortuyn waren geen moordenaars zover ik weet. Hou je Volkert-liefde a.u.b. lekker voor jezellf.
pi_47785163
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nou in het rijtje Fortuyn, Seveke en Volkert komt Volkert toch echt als laatste. Seveke en Fortuyn waren geen moordenaars zover ik weet. Hou je Volkert-liefde a.u.b. lekker voor jezellf.
Wat heb je vanochtend? Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik zeg net dat ik tegen iedere vorm van geweld ben waarom zou ik dan in hemelsnaam iets met van der G. ophebben?
Echter het lijkt me wel duidelijk dat figuren die hem dood willen hebben minstens zo erg zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 29 maart 2007 @ 11:59:23 #38
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47785215
quote:
Louis Sévèke uit wraak vermoord blijkt uit dagboek

NIJMEGEN - De Nijmeegse activist Louis Sévèke is uit wraak vermoord door een oude bekende uit de Nijmeegse krakerswereld. De 38-jarige verdachte, inwoner van Rotterdam, werd op 16 maart in Barcelona aangehouden. Hij heeft de moord bekend.

Het politieteam dat bijna anderhalf jaar lang onderzoek heeft gedaan naar de dood van de Nijmeegse activist Louis Sévèke zou dinsdag iemand hebben gearresteerd op verdenking van betrokkenheid bij de moord (archieffoto, november 2006). ANP Photo
VORIGE
START
STOP
1/1VOLGENDE
De verdachte heeft zijn motief neergeschreven in een dagboek, dat in een opslagruimte is gevonden, aldus bronnen bij politie en justitie.
Tien jaar geleden zou de verdachte door toedoen van Sévèke uit de Nijmeegse krakersbeweging zijngegooid. Volgens ingewijden beschuldigde Sévèke hem er destijds van, infiltrant te zijn van de inlichtingendienst. In het dagboek zweert hij hiervoor ooit wraak te zullen nemen. Het dagboek werd bij toeval gevonden door agenten van de politieregio Hollands-Midden (Leiden), dat onderzoek deed naar bankovervallen.
Uit het dagboek blijkt ook dat de verdachte op 15 november 2005 gedurende het tijdstip van de moord in Nijmegen was. De verdachte zocht voor de moord onder de schuilnaam Edmund Dantes nog internetcontact met Louis Sévèke. De man zou in de jaren negentig meerdere gewapende bankovervallen hebben gepleegd. Hij vermeldt in zijn dagboek ook verantwoordelijk te zijn voor de aanslag op de vestiging van BASF in Arnhem op 16 april 1996.
Hoofdofficier van justitie Remco vanTooren wilde gisteravond niet reageren. De verdachte heeft alleen gehandeld. Uit het onderzoek komen geen aanwijzigingen dat het om een politieke moord gaat. Ook zijn geen relaties gevonden van de verdachte met politie en justitie. Dat heeft Van Tooren gistermiddag verklaard.
Het Bamboeteam van de Nijmeegse politie investeerde 70.000 manuren in het onderzoek. Na zestien maanden werd de sleutel tot de oplossing echter aangereikt door de politie Hollands-Midden. Die zocht de 38-jarige in verband met een serie bankovervallen,waaronder die op het Grenswisselkantoor in Nijmegen in 1997. Vrij snel daarna is een Europees opsporingsbericht en arrestatiebevel uitgevaardigd.
Door samenwerking van Belgische, Spaanse enAmerikaanse autoriteiten kon uiteindelijk de verdachte in Barcelona worden achterhaald. De Amerikaanse autoriteiten hebben een belangrijke bijdrage geleverd door internetgegevens van de verdachte te achterhalen. De verdachte heeft ook vanuit België enkele malen e-mails verstuurd. Hij werd eergisteren door Spanje uitgeleverd en wordt morgen voorgeleid.De verdachte kende zijn slachtoffer volgens de politie uit het Nijmeegse krakersmilieu. Hij woondein de jaren negentig enige tijd in een kraakpand in Nijmegen. De man staat ingeschreven in de gemeente Rotterdam, maar Spanje was zijn laatste verblijfplaats. In Barcelona werd hij door een speciaal arrestatieteam aangehouden bij een internetcafè op de Ramblas in het centrum.
Uit gegevens, verstrekt door de Spaanse justitie, blijkt dat de verdachte ook korte of langere tijdin een bestelwagen nabij het olympisch dorp bivakkeerde. Eerder zou hij enige tijd in een berucht kraakpand in de stad hebben gewoond. Hij onderhield volgens de Spaanse autoriteiten nauwe banden met de plaatselijke kraakbeweging. De verdachte was een regelmatig bezoeker van verschillende internetcafés in het centrum van de stad. In een persbericht van justitie in Spanje, die zich weer beroept op Nederlandse informatie, wordt de Rotterdammer omschreven als vuurwapengevaarlijk. Hij zou regelmatig gebruik hebben gemaakt vanwapens en zware explosieven. Bij overvallen op Nederlandse banken zou hij personeel steeds met vuurwapens hebben bedreigd.
http://www.destentor.nl/binnenlandstn/article1256862.ece
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 12:02:26 #39
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47785323
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat heb je vanochtend? Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik zeg net dat ik tegen iedere vorm van geweld ben waarom zou ik dan in hemelsnaam iets met van der G. ophebben?
Echter het lijkt me wel duidelijk dat figuren die hem dood willen hebben minstens zo erg zijn.
Klopt, dat laatste, mee eens. Van mij mogen ze hem wel blijven aanschrijven met brieven en vragen. Totdat die een ons weegt.

Blijft staan dat Seveke totaal niet met Fortuyn in verband moet worden gebracht. Dat is persoonsverheerlijking van Seveke.
pi_47785459
Seveke was een krakertje die vooral beroemd is geworden na zijn dood.

Blijkbaar ook een backstabber waarbij je aan T de verkeerde had.
quote:
'Wraak motief moord Sévèke'
Van onze redactie

AMSTERDAM - De linkse activist Louis Sévèke is uit wraak vermoord. Dit meldt de Gelderlander donderdag op basis van bronnen binnen justitionele en politiekringen. De verdachte, die de moord heeft bekend, zou tien jaar geleden door Sévèke uit de Nijmeegse krakersbeweging zijn verwijderd.

Volgens ingewijden verdacht Sévèke Martinus Hendrikus T. (die in de krakerswereld bekend staat als Marcel T.) ervan een infiltrant te zijn van de inlichtingendienst. T. zou in zijn dagboek, dat in een gehuurde opslagruimte is gevonden, hebben gezworen hiervoor wraak te nemen op de linkse activist.

De Gelderlander meldt ook dat T. verantwoordelijk wordt gehouden voor ‘een reeks onopgehelderde aanslagen in Nijmegen en Arnhem’. Zo zou T. in 1996 een aanslag hebben gepleegd op de BASF-vestiging in Arnhem. Deze aanslag werd later in een brief opgeïst door het Earth Liberation Front (ELF).

T. (38) uit Rotterdam werd op 16 maart in een internetcafé in Spanje aangehouden. Sinds dinsdag verblijft hij in een Nederlandse gevangenis. Vrijdag wordt hij aan de rechter-commissaris voorgeleid.
Zieke paranoïde figuren:{.
pi_47785470
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Klopt, dat laatste, mee eens. Van mij mogen ze hem wel blijven aanschrijven met brieven en vragen. Totdat die een ons weegt.
Was dat nou zo moeilijk?
quote:
Blijft staan dat Seveke totaal niet met Fortuyn in verband moet worden gebracht. Dat is persoonsverheerlijking van Seveke.
Dat met elkaar in verband brengen doe ik dan ook zeer zeker niet. Je leest vandaag een hoop dingen die er niet zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:13:25 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47785716
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:32 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd, het krakersmilieu is sinds de jaren 80 de weg kwijt, en werd tot een vrijhaven voor criminelen, drughandelaren, ja zelfs ETA terroristen vonden er onderdak. Het zelfreinigende vermogen was nul.
Het werd een vrijstaat waarin de politie geen toegang en iedereen elkaar liep te dekken.
Resultaat is dat er doden vallen,..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:18:26 #43
45206 Pietverdriet
pi_47785876
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 11:41 schreef Oud_student het volgende:

Mensen als Seveke zijn in mijn ogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor neergang van de kraakscene. Z
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:22:15 #44
89730 Drugshond
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:00:35 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47789776
Ik ben benieuwd of er in de linkse wereld nog meer liquidaties gaan volgen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:07:00 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47790067
Hopelijk geeft deze publiciteit aanleiding om eindelijk eens paar zaken die in de doofpot waren verdwenen te heropenen.
Ik denk daarbij vooral aan de mislukte moordaanslag die de linksen hebben gepleegd op een staatssecretaris en de terroristische aanslagen op Macrovestigingen en Shell. De genoemde aanslag op BASF was ik eigenlijk alweer vergeten.
Mijn reisverslagen
pi_47790270
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen als Seveke zijn in mijn ogen de mensen die verantwoordelijk zijn voor neergang van de kraakscene. Z
Het verbaast me dat je dat zegt, ik weet niet hoe goed je de kraakscene kent, ik in ieder geval niet goed maar mijn indruk is dat rustige mensen als Seveke eerder goed dan kwaad doen/deden voor die scene. HIj geeft er een inhoudelijke aanvulling aan en had een missie en deed dat meestal op een juridisch geoorloofde wijze. Ik heb de indruk dat er in de krakersscene ook heel ander volk rondloopt dat vooral bezig is met veel minder nuttige zaken, of eigenlijk nergens mee bezig is, vooral met het vervuilen van panden, het niet vlooien van hun honden, het niet wassen van hun kleding en het organsieren van nutteloze demonstraties.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:16:58 #48
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_47790590
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:07 schreef SeLang het volgende:
Hopelijk geeft deze publiciteit aanleiding om eindelijk eens paar zaken die in de doofpot waren verdwenen te heropenen.
Ik denk daarbij vooral aan de mislukte moordaanslag die de linksen hebben gepleegd op een staatssecretaris en de terroristische aanslagen op Macrovestigingen en Shell. De genoemde aanslag op BASF was ik eigenlijk alweer vergeten.
RaRa is nog altijd een raadsel. Er is ooit wel iemand opgepakt en veroordeeld, maar die is later op procedurele gronden vrijgesproken. Ook is er materiaal rond de aanslag op Kosto gevonden bij een voormalig voorman van de Centrum Democraten. De Groene heeft ooit een verhaal over RaRa geschreven waarin veel vraagtekens werden gezet bij het linkse karakter van die organisatie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:30:28 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47791248
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:16 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

RaRa is nog altijd een raadsel. Er is ooit wel iemand opgepakt en veroordeeld, maar die is later op procedurele gronden vrijgesproken.
Als ik me niet vergis was dat ook een figuur uit diezelfde kraakscene.
De politie had stapels bewijsmateriaal maar dat mocht niet gebruikt worden omdat de officier van justitie minder lang dan de voorgeschreven tijd bij de huiszoeking aanwezig was geweest, dus al de bewijzen die bij die huiszoeking werden ontdekt mochten niet worden gebruikt.
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:38:12 #50
45206 Pietverdriet
pi_47791620
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Het verbaast me dat je dat zegt, ik weet niet hoe goed je de kraakscene kent.
Ik ken de kraakscene in NL uitermate goed, vanaf begin jaren 80 tot recent. Met name de scenes in Gelderland en de grote steden.
quote:
ik in ieder geval niet goed maar mijn indruk is dat rustige mensen als Seveke eerder goed dan kwaad doen/deden voor die scene.
Nee, hij behoort tot het soort mensen die er een vrijstaat van hebben gemaakt, waar de wet niet geld en criminelen, drugshandelaren en junks, ja zelfs terroristen er een onderdak konden vinden, en hij deed actief werk om te zorgen dat iedere poging van justitie daar in te komen actief werd tegengewerkt.
quote:
HIj geeft er een inhoudelijke aanvulling aan en had een missie en deed dat meestal op een juridisch geoorloofde wijze. Ik heb de indruk dat er in de krakersscene ook heel ander volk rondloopt dat vooral bezig is met veel minder nuttige zaken, of eigenlijk nergens mee bezig is, vooral met het vervuilen van panden, het niet vlooien van hun honden, het niet wassen van hun kleding en het organsieren van nutteloze demonstraties.
De ongewassen uitvreters zijn nog het meest onschuldig. Het zijn de Sevekes van deze wereld die de basis legde voor de vrijstaat.
Jij schijnt een tamelijk romantisch beeld te hebben van het kraken, maar dat is al sinds de jaren 70 niet meer valide. Kraken werd behalve een vrijstaat ook een manier om met onroerend goed te zwendelen, mensen te laten onderduiken, een ware onderwereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')