abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52970247
Geweldige vervolg in de een van de beste film-reeksen van de laatste jaren. Mooie overgang met het 2e deel ook.

Het had wel helemaal niets meer met de boeken te maken helaas...
  woensdag 5 september 2007 @ 23:16:25 #127
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_52971363
Net een DVD-screener van de film gekeken. En jeetje, goed hoor!!
Niet briljant, maar een vette 8 is het wel.

Shaky cams, vanaf de schouder geschoten zeg maar. En fijn geluid erbij ook. Het verhaal is niet zo goed als vooral de eerste Bourne-film. Wel veel actie en achter elkaar aan rennen, rijden, springen, varen, enzovoort...

De close/up vechtscenes zijn er ook weer (fijn zo ) en Matt blijft ijskoud natuurlijk.

Kijken duzzz....
Gone.... :')
  donderdag 6 september 2007 @ 00:40:11 #128
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_52973239
Ik heb ook net de DVD-screener gezien.

Te gekke flix gewoon, super vette acties enzo.

Zeer de moeite waard!

Ga 'em zeker nog een keer in de bios bekijken.
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2007 @ 22:53:37 #129
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_52993241
Heb m 2 weken geelden gezien op DVD, prima kwaliteit en subs. Al had ik dus niet door dat de film voor 3 kwart een flashback is. Dacht dat ie verder ging waar ze waren gebleven.
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2007 @ 22:55:46 #130
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_52993314
Was t vierde boek wel van Ludlum? Wel onder zn naam maar volgens mij was t van een ghostwriter. En ach, bij Bond zijn ze ook egstopt met de boeken,m gingen ze egwoon zelf verder
  donderdag 6 september 2007 @ 23:00:21 #131
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_52993438
Morgen ga ik hem checken.
pi_52993725
quote:
Op donderdag 6 september 2007 22:53 schreef SunChaser het volgende:
Heb m 2 weken geelden gezien op DVD, prima kwaliteit en subs. Al had ik dus niet door dat de film voor 3 kwart een flashback is. Dacht dat ie verder ging waar ze waren gebleven.
Een flashback is het niet echt, een gedeelte van het verhaal speelde zich af tussen de twee laatste scenes van deel 2;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar aangezien ze dat hele gedeelte in de tweede film hebben 'overgeslagen', zie je weinig dubbel.
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2007 @ 23:10:27 #133
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_52993791
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Een flashback is het niet echt, een gedeelte van het verhaal speelde zich af tussen de twee laatste scenes van deel 2;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar aangezien ze dat hele gedeelte in de tweede film hebben 'overgeslagen', zie je weinig dubbel.
Ik had 2 al een hele tijd geleden gezien, dus ik wist t niet meer.

Over die boeken, daar klopt toch niks meer van. In de boeken is Bourne een vietnamveteraan en getrouwd en zijn er nog geen mobiele telefoons en internet.
pi_52993973
Dat is niet het enige, ik heb The Bourne Ultimatum nog vrij recentelijk gelezen, en dat is een heel ander verhaal. Het gaat daar vooral om de strijd tussen Bourne en The Jackal, plus de koude oorlog speelt een hele grote rol.

Het enige wat uit de boeken is gepikt zijn volgens een paar namen en het idee van een assassin met geheugenverlies. Verder zit de sfeer er ook nog wel in maar het is toch heel anders. Het maakt niet zoveel uit ook, de boeken zijn geweldig, maar de films zijn misschien nog wel beter!
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2007 @ 23:23:31 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_52994170
Ik heb de hele stripserie XIII, dat begint ook als Bourne Identity en is nog complexer dan Bourne. Wel heel erg vermakelijk, ook iemand met geheugenverlies en plastic chirgurgie en een complot.
pi_52994205
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:46:21 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2007 @ 23:26:09 #137
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_52994246
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Damon en Greengrass al de intentie uitgesproken om wellicht verder samen te werken aan een deel vier...
Damon zal wel moeten. Hij wil 2 arthousefilms per jaar maken voor een appel en een ei dus zal hij ook moeten werken aan blockbusters
pi_53003534
Is de film een flashback van de vorige versie?!
Hij gaat toch gewoon verder na het vorige deel (in Moskou) en loopt zo gewoon steeds verder tot aan Madrid.. (met af en toe is wat geheugenflitsen) en niet zo dat het ineens verder gaat in het midden van deel 2 ?!

Wat ik niet echt snap is in het kamertje van dr. Hirsch op 't einde, is dat nou voordat hij een geheim agent wordt?! of ernaa? want hoe was hij zn geheugen ookalweer kwijt geraakt... (kan me deel 1 nmiet goed meer herinneren)
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_53010398
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 13:06 schreef axz0l het volgende:
Is de film een flashback van de vorige versie?!
Hij gaat toch gewoon verder na het vorige deel (in Moskou) en loopt zo gewoon steeds verder tot aan Madrid.. (met af en toe is wat geheugenflitsen) en niet zo dat het ineens verder gaat in het midden van deel 2 ?!

Wat ik niet echt snap is in het kamertje van dr. Hirsch op 't einde, is dat nou voordat hij een geheim agent wordt?! of ernaa? want hoe was hij zn geheugen ookalweer kwijt geraakt... (kan me deel 1 nmiet goed meer herinneren)
Moskou was niet het einde van de tweede film, de scene waarin Pam Bourne zijn echte naam verteld in New York was de laatste scene uit Supremacy. Ultimatum gaat grotendeels over wat zich daartussen afspeelde.
pi_53010977
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:31 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Moskou was niet het einde van de tweede film, de scene waarin Pam Bourne zijn echte naam verteld in New York was de laatste scene uit Supremacy. Ultimatum gaat grotendeels over wat zich daartussen afspeelde.
oja! had even een geheugen-opfrissertje nodig
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:29:12 #141
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_53027905
Gister gezien. Vond deze nog beter dan deel 2. Het begint meteen na deel 2 in Rusland. Het stukje dat Bourne Pam belt in de vorige deel kan je eigenlijk zien als een preview van deze deel.
SPOILER
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zaterdag 8 september 2007 @ 13:36:34 #142
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_53028037
Ik heb hem gister ook gezien, ik vond hem echt super! Beter dan de eerste 2 films en voordat ik het wist stond ik alweer buiten in de bios, zo snel en gemakkelijk keek het weg.
pi_53032897
Iemand een idee hoe zo'n verrekijker die Bourne gebruikt heet? Die gebruikte die in alle 3 de films. Het is een kleine eenogige verrekijker. Hij keer er mee naar Landy.... en naar Conclink etc etc

Edit : Heb al wat gevonden
pi_53034662
cker een dikke lekkere film...maar ik vond supremacy de tofste
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_53036895
Ga volgende week, ben benieuwd, de eerst 2 films staan als een huis
Daarna wachten op de trilogie tin box ofzo
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:11:40 #146
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53040495
Gisteren gezien in de Bourne marathon. Dit schreef ik er net over in het "gezien" topic:
quote:
The Bourne Ultimatum
Over fantastische auto achtervolgingen gesproken. Als je dacht dat die in Supremacy al geweldig was dan moet je Ultimatum zeker gaan zien. Wat Greengrass hier uithaalt is niets minder dan waanzinnig! Misschien wel 10 minuten lang gaat het maar door, geweldig. Als je trouwens niet van die shaky cam houdt dan is het wellicht wat minder geschikt voor je. Want daar wordt heel veel gebruik van gemaakt. Gelukkig had ik daar helemaal geen problemen. Integendeel. Vond het juist goed dat voor deze manier van film werd gekozen: het voegde zeker wat toe aan het realisme.
Verder is het acteerwerk weer geweldig. Damon is opnieuw zeer sterk maar de show wordt toch echt gestolen door David Strathairn die een sublieme rol neer zet.
Dit is zoals we ze willen zien, die actie films. Heerlijk! deze ga ik zeker nog vaker bekijken.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:18:02 #147
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_53040656
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 79% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:46:21 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:29:31 #148
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53040891
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 23:18 schreef Mikkie het volgende:
Toch maar eens kijken of ik er vrijdag naartoe kan
Zeker doen
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:22 schreef Mikkie het volgende:
Jammer dat de Sneak hier voor een periode van 4 maanden ('zomerstop' ) stil ligt, anders had ik ook nog een kansje gehad. Nu dan maar volgende week
dan is het hier toch niet de enige bios waar zo belachelijk lang geen sneak is. Eind september pas weer
pi_53045499
Fokking vette film... de eerste minuten is het wel bijna alsof je een epileptische aanval krijgt, zosnel wordt er van beeld gewisseld, maar het is tekenend voor het ritme van de film. Steengoed... de scene dat Bourne die journalist 'begeleid' in het metrostation is onwijs goed. Vind Bourne/Damon ook een verademing tegen al die sterallures en gadgets van Ethan Hunt/Tom Cruise (Mission Impossible), Bourne gebruikt amper gadgets, gewoon pure intelligentie (en geluk).
En vast!
pi_53050076
leuk die positieve reactie's ik ga er z.s.m heen, ben benieuwd
Zo niet.. dan toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')