abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48085515
Reideen

Reideen is een nieuwe serie van het befaamde Production I.G. De serie gaat over Saiga, een high school student wiens dagelijkse leven verstoord wordt door het bericht dat de resten van zijn vader, een archeoloog die tien jaar geleden verdween, zijn teruggevonden. Saiga moet met zijn moeder en zusje naar de vindplaats om de persoonlijke bezittingen te controleren en zo te kunnen zeggen of het daadwerkelijk om Saiga's vader gaat.
Ze moeten naar een piramidevormige berg (met zo'n perfecte punt dat sommige mensen vermoeden dat het geen natuurlijke berg is.)
De persoonlijke bezittingen zijn inderdaad van Saiga's vader. Tussen de bezittingen zit een notitieboek en een gouden armband met vreemde inscripties erop.

Op dat moment komt er in een nabijgelegen meer een meteoriet neer. Niet lang na de klap kruipt er een gigantisch robot-achtig wezen uit het water en begint de boel te vernielen. Dit wezen zorgt ervoor dat de armband geactiveerd wordt.
Als Saiga wakker wordt, bevindt 'ie zich in een grote, goudkleurige mech, binnenin de berg. De robot wordt door de inscripties in de ruïnes beschreven als Reideen.

Beelden van de serie zijn tof. CGI ziet er niet erg CGI uit. De animatie is goed en er wordt een aangename tekenstijl gebruikt. Er zit niet vreselijk veel muziek in de serie en de muziek die er wel in zit, vind ik eigenlijk niet geweldig... Het draagt niet echt bij tot de sfeer, imo...

Maar het is een goeie serie. Subs komen van Shinsen en zijn van hoge kwaliteit.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_48086215
Heroic Age

Net als Reideem is dit een mecha-serie.

Er was eens... Een volk. De Golden tribe. Een superieur volk, in staat om vallende sterren te maken en de toekomst te kennen. De Golden tribe stuurde een bericht de ruimte in om andere volkeren op te roepen naar hun universum te komen. Het werd door drie volkeren beantwoord: De Silver tribe, Bronze tribe en Hero tribe.

Niet lang daana, toen de Golden Tribe op het punt stond om naar een ander universum te vertrekken, kwam er nog een vierde antwoord. Het vierde volk dat besloot om het universum binnen te gaan op eigen kracht, was de mensheid: de Iron tribe.

Het verhaal speelt zich lang na die gebeurtenissen af. De mensheid wordt in haar voortbestaan bedreigd door de dominante Silver tribe. Om haar volk te redden, moet Queen Deianeira een reis ondergaan naar het einde van het universum, op zoek naar de redder uit de voorspellingen van de Golden tribe. Op een planeet komen ze iemand tegen met bijzondere krachten...

De screenshotjes doen de serie eigenlijk te weinig eer, want er zitten echt prachtige beelden in. Schitterende, gedetailleerde achtergronden, prachtig design, goede animatie, geen overduidelijke CGI... Echt geweldig.
Muziek is goed maar niet bijzonder goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 06-04-2007 20:16:34 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_48086230
Ik heb niet zoveel met mecha.
pi_48086251
Dan is dit niet zo'n tof seizoen voor je...

Ach, ik heb ook de eerste aflevering van Hayate no Gotoku gezien en da's geen mecha-serie...
pi_48086465
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:08 schreef zquing het volgende:

[..]

green green is niet flauw, het is gewoon slecht. Ik dacht laat ik maar een keer harem kijken voor de verandering en had toen green green gekeken. Sindsdien geen harem meer voor mij
GG kan je niet vergelijken met bijv. een love hina

GG heeft tegen het einde aan meer inhoud dan dat LH heeft. (LH afgekapt na 20 eps.) plus, je moet de humor kunnen waarderen. als je de 3 baka's niet owkey vindt, dan is het inderdaad helaas...

jammer. heb hem 2 dagen geleden gedownd, en heb er nu weer erg veel plezier mee!
pi_48086756
Hayate no Gotoku (Hayate the Combat Butler)

Hayate is een jongen van 16 uit een arm gezin. Hij heeft altijd zoveel mogelijk gewerkt, omdat z'n ouders nogal onbezonnen met geld omgaan. Door al het werken is Hayate bijzonder athletisch en sterk. Op een dag wordt 'ie ontslagen door z'n baas, omdat die (door Hayate's ouders) erachter komt dat Hayate heeft gelogen over zijn leeftijd om bij hem als fietskoerier aan de slag te kunnen... Hoewel Hayate de snelste en meest betrouwbare koerier is, moet hij hem ontslaan. De ex-baas heeft zijn resterende loon aan zijn ouders meegegeven, die het direct verspild hebben aan gokken.

Gelukkig krijg Hayate nog wel een cadeau voor zijn verjaardag: een schuld van ruim 150 miljoen yen... Bij de plaatselijke Yakuza.

Teneinde raad probeert Hayate het geld dan maar op illegale manier te verkrijgen... Hij maakt een plan om een meisje uit een rijke familie te kidnappen voor losgeld. De zaken gaan echter niet geheel volgens plan... Zijn 'slachtoffer' begrijpt hem verkeerd en denkt dat 'ie een oogje op haar heeft...

Het is een geinige serie. Veel commentaar richting het publiek, of opmerkingen over de anime en Hayate is een enorme stuntelaar, wat ook voor komische situaties zorgt.
Natuurlijk begint de serie eigenlijk pas vanaf episode 2, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.

vrijdag 6 april 2007 @ 19:11:21 #157
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_48088132
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:12 schreef Jordy-B het volgende:
Heroic Age

Net als Reideem is dit een mecha-serie.

Er was eens... Een volk. De Golden tribe. Een superieur volk, in staat om vallende sterren te maken en de toekomst te kennen. De Golden tribe stuurde een bericht de ruimte in om andere volkeren op te roepen naar hun universum te komen. Het werd door drie volkeren beantwoord: De Silver tribe, Bronze tribe en Hero tribe.

Niet lang daana, toen de Golden Tribe op het punt stond om naar een ander universum te vertrekken, kwam er nog een vierde antwoord. Het vierde volk dat besloot om het universum binnen te gaan op eigen kracht, was de mensheid: de Iron tribe.

Het verhaal speelt zich lang na die gebeurtenissen af. De mensheid wordt in haar voortbestaan bedreigd door de dominante Silver tribe. Om haar volk te redden, moet Queen Deianeira een rijs ondergaan naar het einde van het universum, op zoek naar de redder uit de voorspellingen van de Golden tribe. Op een planeet komen ze iemand tegen met bijzondere krachten...

De screenshotjes doen de serie eigenlijk te weinig eer, want er zitten echt prachtige beelden in. Schitterende, gedetailleerde achtergronden, prachtig design, goede animatie, geen overduidelijke CGI... Echt geweldig.
Muziek is goed maar niet bijzonder goed.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze heb ik ook gezien, vond het erg leuk. Verhaal spreekt me direct aan met die mysterieuze Tribes en whatnot

rijs?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:14:53 #158
122997 zquing
Drama Junk
pi_48088240
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:11 schreef Rahl het volgende:

[..]

Deze heb ik ook gezien, vond het erg leuk. Verhaal spreekt me direct aan met die mysterieuze Tribes en whatnot

rijs?
vond 'm eigenlijk best wel slecht. het verhaal sprak me aanvankelijk wel aan, de intro was wel leuk. Maar ik had totaal geen gevoel bij de anime zelf, vond het een beetje super cliche met die verschrikkelijk irritante prinses en die stomme vliegende kutbeesten. Mjah dit was geen serie voor mij
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_48090482
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:11 schreef Rahl het volgende:
rijs?
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:27:09 #160
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_48090870
Heb Raideen ook binnen, straks even kijken. Hou wel van mecha's
Heb je Code GEASS ook gezien Jordy?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')