Een overleden moeder is wel iets heel anders als moeite hebben met praten in een grote groep.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:58 schreef Dhr_JJ het volgende:
Daar heb ik nou zo'n hekel aan he. Mensen die problemen gaan vergelijken met derde wereld landen. Bv: oh mijn moeder is overleden. Oh dat is niet zo erg want in de derde wereld landen zijn mensen hele families verloren gegaan :S
Er zijn natuurlijk altijd kleine dingetjes. Maar als het voor jou een probleem is, dan is het een probleem en dan moet daar naar een oplossing gezocht worden. Vooral door jezelf natuurlijk. Andere mensen kunnen alleen tips geven
Ja, maar zo kun je alles wel gaan vergelijken. Dat moet je gewoon niet doen. Je helpt gewoon niet door dingen te gaan vergelijken op die manier.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Een overleden moeder is wel iets heel anders als moeite hebben met praten in een grote groep.![]()
En je kan er een hekel aan hebben wat je wil, toch zit er absoluut een kern van waarheid in.
Juist !quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:11 schreef Netram het volgende:
Ik vind ook niet dat iemand geen recht zou hebben op het noemen van wat hij voor zichzelf als (erge) problemen beschouwt, alleen maar omdat in Afrika mensen wonen die het nog slechter hebben. Alleen al doordat het hebben van problemen en hoe je die problemen zelf ziet nogal uit elkaar kan lopen is die discussie vrij nutteloos, maar het kan je natuurlijk wel helpen relativeren.
Bedankt voor je reactie!quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:16 schreef Golgo13 het volgende:
[..]
Ja, sorry hoor, maar met zo'n mentaliteit kom je dus nergens. Dingen komen niet zo maar op je pad, je moet zelf je kansen creeren. Denk je nou echt dat mensen die wat bereiken in hun leven dat doen omdat ze lekker ergens wachten tot er iets aangewaaid komt?quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie!
Volgens mij is het meeste wel gezegd. Als er nog tips zijn, zijn die uiteraard welkom. Ik heb geen idee of ik verder iets concreets kan doen. Om nu opeens ergens lid te worden of iets nieuws te gaan doen, zie ik niet echt zitten. Zoiets moet gewoon op m'n pad komen. Ik het niet doen omdat ik iets zou moeten doen.
Noem eens iets concreets wat ik komende weken zou kunnen doen dan.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:22 schreef jaoka het volgende:
[..]
Ja, sorry hoor, maar met zo'n mentaliteit kom je dus nergens. Dingen komen niet zo maar op je pad, je moet zelf je kansen creeren. Denk je nou echt dat mensen die wat bereiken in hun leven dat doen omdat ze lekker ergens wachten tot er iets aangewaaid komt?
Het is juist die inactiviteit die zorgt dat je zelfvertrouwen kleiner en kleiner wordt. Niemand zal zich namelijk in willen zetten voor het mooier maken van het leventje van iemand die daar zelf geen eens moeite voor wil doen. Ze hebben het namelijk al druk zat met hun eigen leven een beetje op orde houden.
Misschien een beetje harde woorden, maar je lijkt me verder een aardige jongen, dus ga niet zitten verschralen totdat er niks overblijft. Wil je nou werkelijk zo door gaan als je nu doet? of wil je een fijner leven?
Dan zou je daar iets voor moeten doen, dat is moeilijk ja, maar als je er ondersteuning bij nodig hebt kan je nog altijd een afspraak maken met een psycholoog. Je zal echter wel zelf enige vorm van actie moeten nemen op een gegeven moment.
Des te langer je wacht, des te meer je gaat achterlopen op allerlei gebieden op je leeftijdgenoten. Nu heb je nog tijd zat om dat bij te spijkeren, maak juist gebruik van je studie-achterstand om dat te doen. Tegen de tijd dat je een baan hebt, zal dat alleen maar moeilijker zijn.
Serieus. Volgens mij ben je een kloon van mij, want ik zit precies met dezelfde gevoelens, alleen dat zelfmoord-gevoel heb ik nog niet gehad.quote:
Jongen, dat heb ik al verschillende malen gedaan. Lees dat dan even terug zeg.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:17 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Noem eens iets concreets wat ik komende weken zou kunnen doen dan.![]()
Nee, zeg ook niet dat het op deze seconde moet. Zou zeker mijn tijd aan tentamens wijden. Zodra deze over zijn, na een weekje of twee kan je je echter makkelijk aanmelden. Ze doen geen personality check daar, nog toetsen ze je op vaardigheden of vragen ze of je wel van adel bent. Wil je bv een fotocursus volgen, dan is het zo simpel als een formuliertje invullen en geld betalen, soms dat nog niet eens. Denk trouwens dat dat op je uni nog makkelijker is, ze hebben vast wel cursussen toneel, sport of zelfs faalangsttrainingen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:17 schreef user_68910102 het volgende:
Ik kan me toch moeilijk alle minuut bij een of andere vereniging aanmelden of zomaar uit het niets allerlei dingen gaan doen. Ik wil zeker wel wat veranderen, maar momenteel ben ik druk met tentamens, daar heb ik gewoon de hele dag voor nodig.
Heel goed. Oefen een tijdje en ga dan eens kijken of er niet een vorm is waar je dat in groepsverband wat mee kan doen. Bandje, of een orkest als je daar meer van houdt. Dat is maar een voorbeeld van hoe je een hobby uit kan bouwen tot iets meer.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:17 schreef user_68910102 het volgende:
Wat ik misschien wel zou kunnen doen, is weer eens kijken hoe het keyboard spelen gaat. Heb nog wel een rijtje nummer wat ik wel zou willen leren, misschien eens kijken of ik daar wat muziek papier van kan vinden. Zo goed.![]()
![]()
Er zit iets op je lip.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:47 schreef sourcy het volgende:
misschien moet je wat paddo's nemen
Wat jij zegt verschilt niet veel van wat er verder al in dit topic staat hoorquote:Op donderdag 29 maart 2007 23:41 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Allemaal bullshit wordt hier gepost [...]
Dat heeft niks met uitverkoren te maken hoor, accepteren dat je een mislukkeling bent? Dat je daar genoegen mee neemt..quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:41 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Blabla gewoon Beta-males, d.w.z. dat de meeste van ons niet de uitverkorenen zijn om met meer dan 2 verschillende vrouwen sex of een relatie te hebben in heel je leven. Blablabla.
Gast, je doet nu net alsof je hele karakter als sinds je geboorte vaststaat en er niets meer te veranderen valt! Wel dus! Het heeft alleen tijd nodig... Dus: doe er wat aan.quote:Allemaal bullshit wordt hier gepost van mensen die de/een oplossing denken te hebben voor het probleem van TS. Hier is de werkelijkheid: mensen zoals jij en ik zijn gewoon Beta-males, d.w.z. dat de meeste van ons niet de uitverkorenen zijn om met meer dan 2 verschillende vrouwen sex of een relatie te hebben in heel je leven.
Weet je waar nu het werkelijke probleem ligt van jou, TS en al die andere zelfbenoemde Bèta-males?quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:41 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Lulverhaal over Beta-males, afwachten, geduld hebben en accepteren dat je een mislukkeling bent![]()
Kort gezegd is je leven dus helemaal niet zo kut en zie je dat zelf ook wel in, alleen op die treurige momenten vergeet je dat even. Niet meer doen. Dingen zullen blijven mislukken, je zult regelmatig alleen zijn, net als alle andere mensen, en dat is niet erg. Volgens mij hoef je niet zozeer aan nieuwe dingen te gaan denken, maar meer met een andere kijk op je eigen leven gaan werken. Zo kut is het niet, of wel?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:34 schreef user_68910102 het volgende:
Ik voel me absoluut geen mislukkeling oid. Het is ook niet zo dat ik niet normaal functioneer in het dagelijks leven. Ik sport regelmatig, heb af en toe wel eens een feestje, ga regelmatig uit, wel eens met vrienden een avondje voetbal kijken. En daarom is het ook lastig om écht dingen te veranderen. Veel tijd heb ik niet, dus ik denk dat de verandering vooral moet zitten in de manier van denken.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die mijn problemen zien, tijdens normale dagen heb ik niet echt een heel negatieve uitstraling e.d. Het is vooral op momenten dat er weer dingen niet lukken, of als ik alleen ben en ik ga te veel nadenken.
Om opeens allerlei nieuwe dingen te gaan proberen, zoals velen hier suggereren, lijkt me niets. Ik zou absoluut niet weten wat, de dingen die genoemd zijn vind ik niets.
Maar dit maakt het allemaal zo lastig. Ik weet het zelf ook gewoon niet echt meer.![]()
Interessant stukje, maar ik geloof niet dat dit het probleem van TS helemaal raakt?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:00 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
[verhaal over egoïsten in de samenleving]
Ik denk zelf juist dat dit de kern van zijn probleem is. Alle problemen die TS in zijn openingspost omschrijft zijn terug te leiden tot het gebrek aan aandacht en contact met andere mensen en dit komt (naar mijn bescheiden mening uiteraard) weer voort uit het gebrek aan tonen van interesse voor anderen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:34 schreef Netram het volgende:
Interessant stukje, maar ik geloof niet dat dit het probleem van TS helemaal raakt?
Dit dus.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:22 schreef jaoka het volgende:
Niemand zal zich namelijk in willen zetten voor het mooier maken van het leventje van iemand die daar zelf geen eens moeite voor wil doen.
Ja daar kan ik je wel gedeeltelijk in volgen. Laten we TS eens vragen of het hem inderdaad fijn lijkt meer aandacht van en contact met andere mensen te hebben?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:48 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
Ik denk zelf juist dat dit de kern van zijn probleem is. Alle problemen die TS in zijn openingspost omschrijft zijn terug te leiden tot het gebrek aan aandacht en contact met andere mensen en dit komt (naar mijn bescheiden mening uiteraard) weer voort uit het gebrek aan tonen van interesse voor anderen.
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:
Uhm moeilijk. Natuurlijk wil ik wel aandacht, netals iedereen. Ik weet niet of ik echt veel meer aandacht nodig heb dan de rest. Verder is het absoluut niet zo dat ik een asociaal iemand ben en geen aandacht geef aan anderen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:57 schreef Netram het volgende:
[..]
Ja daar kan ik je wel gedeeltelijk in volgen. Laten we TS eens vragen of het hem inderdaad fijn lijkt meer aandacht van en contact met andere mensen te hebben?
True.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:45 schreef InProduction het volgende:
Het probleem daarmee is dat je waarschijnlijk niet op voetbal zit of er actief mee bezig bent, en je jezelf wilt vergelijken met je maten die wel op voetbal hebben gezeten of die zich er wel actief mee bezig houden, en dat kan simpelweg niet. Naja, het kan wel maar dan krijg je inderdaad een soort minderwaardigheidsgevoel.
In andere woorden; "Je mag wel reageren, maar ik ben niet geinteresseerd in jullie mening, want er is toch niemand die mij wil of kan helpen."quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:26 schreef user_68910102 het volgende:
Wat bereik ik hier dan mee?
Nou ws niets, maar ik wil het gewoon eens kwijt. Er zijn weinig mensen met wie ik hier echt over kan praten. Goede vrienden heb ik niet. Als ik hierover zou beginnen, lopen ze ws hard weg. M'n ouders lijken er ook geen tijd en moeite voor te willen doen, verder dan 'je moet eens wat positiever zijn' komen ze niet. Ws krijg ik hier een aantal bash-reacties, die weggemodereerd worden en wat ondersteundende reactie die goedbedoeld zijn, maar waar ik toch niet echt iets mee kan. Maar ik ben het iig even kwijt.![]()
Mja tijd is lastig, sommige periode zou het kunnen, andere perioden worden heel krap. Maar buiten dat zou ik niet echt weten wat ik zou kunnen doen. Er zijn al veel dingen genoemd inmiddels, maar geen van die dingen is echt mijn ding. Het enige wat zou kunnen is misschien in een bandje gaan spelen, maar daarvoor zou ik toch zelf eerst weer veel moeten oefenen, en vervolgens mensen zoekn. En inderdaad dat vind ik allemaal wel een beetje eng allemaal.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:52 schreef InProduction het volgende:
Mja, dat is wel vrij lastig.
Is een muziekvereniging o.i.d. niets?
Weet niet of dat beschikbaar is en of het in je tijdsschema past maar in zulke verenigingen zit je gewoon tussen de mensen, sommigen zijn beter en anderen zullen ongetwijfeld slechter zijn maar jullie best doen jullie allemaal.
Ps. muziekvereniging is een voorbeeld
Eigenlijk is dat niet iets waar ik op zit te wachten. Dan moet ik naar de huisarts, krijg je daarna van die intake gesprekken. Vervolgens moet je weten wachten, voordat ze kunnen beginnen met het stellen van een diagnose. En ik denk niet dat ik het heb, en al zou ik het wel hebben, dan heeft het een naam, maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:51 schreef Christine het volgende:
Zeg TS, ben je nu al naar de huisarts geweest? Het lijkt me toch wel enigzins belangrijk om de diagnose Asperger al dan niet uit te sluiten.
Sja, ik wilde ook nooit een diagnose. Maar het helpt wel om bepaalde problemen in perspectief te zien en te begrijpen waar ze vandaan komen, om ze zo te kunnen aanpakkenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:58 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat niet iets waar ik op zit te wachten. Dan moet ik naar de huisarts, krijg je daarna van die intake gesprekken. Vervolgens moet je weten wachten, voordat ze kunnen beginnen met het stellen van een diagnose. En ik denk niet dat ik het heb, en al zou ik het wel hebben, dan heeft het een naam, maar meer ook niet.![]()
Een bandje is weldegelijk een prestatiegerichte bezigheid, iedereen kan trompetspelen maar niet iedere trompetspeler is geschikt om in een bandje te spelen. In een groep val je niet negatief op. Over datgene wat eng is, opzich geef ik je gelijk maar op een gegeven moment moet je er wel een klein beetje overheen stappen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:56 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Mja tijd is lastig, sommige periode zou het kunnen, andere perioden worden heel krap. Maar buiten dat zou ik niet echt weten wat ik zou kunnen doen. Er zijn al veel dingen genoemd inmiddels, maar geen van die dingen is echt mijn ding. Het enige wat zou kunnen is misschien in een bandje gaan spelen, maar daarvoor zou ik toch zelf eerst weer veel moeten oefenen, en vervolgens mensen zoekn. En inderdaad dat vind ik allemaal wel een beetje eng allemaal.
Hoe weet je nou of dat je ding is als je het niet eens geprobeerd hebt?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:56 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Mja tijd is lastig, sommige periode zou het kunnen, andere perioden worden heel krap. Maar buiten dat zou ik niet echt weten wat ik zou kunnen doen. Er zijn al veel dingen genoemd inmiddels, maar geen van die dingen is echt mijn ding. Het enige wat zou kunnen is misschien in een bandje gaan spelen, maar daarvoor zou ik toch zelf eerst weer veel moeten oefenen, en vervolgens mensen zoekn. En inderdaad dat vind ik allemaal wel een beetje eng allemaal.
Wat een crap zeg. Als je daar in blijft geloven wordt het ook nooit wat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:41 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
Allemaal bullshit wordt hier gepost van mensen die de/een oplossing denken te hebben voor het probleem van TS. Hier is de werkelijkheid: mensen zoals jij en ik zijn gewoon Beta-males, d.w.z. dat de meeste van ons niet de uitverkorenen zijn om met meer dan 2 verschillende vrouwen sex of een relatie te hebben in heel je leven.
Probeer gewoon geduld te hebben en je niet zo druk maken over dingen waar je slecht in bent of dat je hele leven tot nu toe mislukt is. FEIT is dat dát ook waar is! Jouw leven, mijn leven is gewoon helemaal MISLUKT. Stel je nu eens de vraag: wat doe je eraan? Denk je dat het zin heeft om daar lang over te gaan nadenken? Get-A-Life. Ga leven, zuipen, desnoods in je eentje zuipen, dat doe ik ook soms en dat is best leuk.
Nutteloos om er de hele tijd bij stil te staan dat je een mislukkeling bent. Accepteer het, en ga door met je leven. Probeer wat meer geduld te hebben en er van uitgaan dat het allemaal wel goed komt, en probeer ook alsjeblieft schijt te krijgen aan je omgeving/maatschappij/vrienden zodat jij je niet hoeft te meten/vergelijken met hun.
Je begrijpt mijn punt niet. Het gaat mij erom dat je alléén maar op je eigen prestaties gericht bent.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:42 schreef user_68910102 het volgende:
Dat voorbeeld van voetbal wat genoemd werd klopt ook niet helemaal. Met een keer iets goed gaan bedoel ik niet alleen scoren, maar bijvoorbeeld ook een goede voorzet geven. De momenten dat ik ongelooflijk baal, is wanneer ik een bal mis, die er gewoon in had moeten gaan. Als een voorzet niet lukt, valt dat toch een stuk minder op.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:54 schreef user_68910102 het volgende:
@Starfighter pilot:
Ik had er gewoon niet al te veel verwachtingen van. En het valt me heel erg mee allemaal.
Goed punt. (maar 'waardeert' moet daar wel met een tquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
En wat als je dat nu eens omdraait?
Mensen verwachten echt niet zo veel van je en zijn blij verrast als je op een open en positieve manier benadert en laat zien dat je ze waardeerd. Dáár moet je je voldoening uit halen.
Doh!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:39 schreef Netram het volgende:
[..]
Goed punt. (maar 'waardeert' moet daar wel met een t)
Uiteraard, maar als je dus zèlf nooit waardering uit naar anderen zullen die anderen dus ook maar weinig interesse hebben in jouw prestaties en hebben je prestaties dus geen enkele waarde. (Dat is ongeveer wat ik wilde zeggen in mijn lange postquote:En als toevoeging: ik vind niet dat je alleen daar je voldoening uit moet halen, je kunt ook best voldoening krijgen uit je eigen acties, waar mensen jou voor waarderen.
Als je verder zou lezen, dan zeg ik dat je geduld moet hebben, want het komt allemaal wel. Mijn punt is dat je niet de hele tijd erbij stil moet blijven staan. Daar schiet je helemaal niets mee op. Accepteer het gewoon dat je geen aanleg heb om vrouwen te versieren, en om überhaubt een relatie aan te gaan op een dergelijke relatief jonge leeftijd. Verder waren mijn opmerkingen over dat TS een mislukkeling is, ver overdreven.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:53 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Gast, je doet nu net alsof je hele karakter als sinds je geboorte vaststaat en er niets meer te veranderen valt! Wel dus! Het heeft alleen tijd nodig... Dus: doe er wat aan.![]()
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Maar... kijk eens naar de mannen die 20 keer per jaar een andere vrouw in bed toveren? Dat zijn volgens mij geen Beta-males. En zoals ik al zei, zijn er altijd een paar uitzonderingen. Over het algemeen zijn Beta's minder succesvol bij vrouwen, PUNT.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 15:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat een crap zeg. Als je daar in blijft geloven wordt het ook nooit wat.
Het is niet zo dat god voor ons bepaalt hoeveel vrouwen we kunnen krijgen. Daar ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor.
Dat er beta-males bestaan die meer aanleg voor techniek hebben dan voor sociale vaardigheden is wellicht zo. Het kan zijn dat je een bepaalde kant op ontwikkeld bent en er dingen onderbelicht waren in het verleden. Maar het hele beta-male begrip wordt door jongens als jij gebruikt om je achter te verschansen om maar niet iets te hoeven doen aan je situatie en je de schuld maar aan het lot kan geven.
Het valt allemaal wel te leren maar dat kost moeite, geduld en lef om het door schade en schande te leren.
En mocht je daar geen zin in hebben dan is dat ook best, maar praat dan niet mensen die wel wat willen doen dit soort onzin aan.
Dat noem jij succesvol?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:23 schreef TheHamsterSlayer het volgende:
[..]
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Maar... kijk eens naar de mannen die 20 keer per jaar een andere vrouw in bed toveren? Dat zijn volgens mij geen Beta-males. En zoals ik al zei, zijn er altijd een paar uitzonderingen. Over het algemeen zijn Beta's minder succesvol bij vrouwen, PUNT.
Ik ga nu niet in discussie dat jij er 100 in bed weet te toveren. Maar als je je realiseert dat ik er nog nooit 1 in bed heb gekregen (laat staan gezoend)......quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |