Wat ben je toch heerlijk meelevend OldJellerquote:Op woensdag 28 maart 2007 21:36 schreef OldJeller het volgende:
Als je in Delft zit kan ik wel begrijpen dat je depressief bent.
Het is dan ook niet geheel vreemd dat je niet echt succes hebt met vrouwen, aangezien daar nauwelijks vrouwen zijn.
Ja eh, hallo sjef.. ik weet hoe het is in Delft dus probeer ik zijn probleem qua vrouwen te relativeren. Natuurlijk is het niet leuk, maar daar is het gewoon moeilijker op dat gebied.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:44 schreef kalemero het volgende:
[..]
Wat ben je toch heerlijk meelevend OldJeller![]()
In ieder geval hoop ik dat het voor even oplucht nadat TS het bericht geplaatst heeft.![]()
Uiteraard weet ik dat er nog van alles kan gebeuren, maar toch nemen je kansen ook wel af denk ik. Heb al veel topics gelezen hier, maar echt ermee opschieten doe ik volgens mij niet. En het is ook niet alleen dat ik nooit een vriendin heb gehad, maar ik heb ook nooit gezoend e.d. Dus hoe langer het duurt, des te onzekerder ik word.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:52 schreef base3ball het volgende:
Zo helemaal gelezen. Ik zal even een paar korte reacties geven, aangezien ik altijd nogal uitwijd en er uiteindelijks niks gelezen wordt![]()
Je bent 22 en nog geen vriendin gehad, dit is idd al wat later maar betekend absoluut niet dat je de enige bent getuige de vele topics hier op FOK en nog eens een heleboel mensen die er niet over durven te praten. Er lijkt nog steeds een soort van taboe op te zitten. Voor mij was het ook pas vorig jaar raak, was toen 24 dus jij bent iig nog twee jaar jonger![]()
Uitgaan doe ik regelmatig, maar ik ben nou niet echt het type om zomaar iemand aan te spreken. De gesprekken die ik heb gehad met meisjes zijn altijd met vriendinnen van een vriendin van een vriendquote:Er zijn vele topics over het contact met vrouwen, lees die even door, anders nog even een paar opmerkingen: ga er meer uit, probeer je eigenwaarde te verbeteren dat straal je dan meer uit, probeer er minder bij na te denken enz.
Thanks voor de tip. De keren dat ik dat heb gedaan wordt dat meestal afgedaan met een korte zin en gaat het gesprek al snel weer ergens anders over. Verder moet de situatie er ook wel een beetje naar zijn. Om nou midden op straat of op de TU zomaar een diepgaand gesprek te voeren werkt ook niet.quote:Probeer te peilen of je met iemand over je stemming kan praten. Er is al de standaardvraag, hoe gaat het? Voor 99% is dit beleefdheid, maar als jij antwoord met mwah zal er altijd wel eentje tussen zitten die echt geïnteresseerd is. Gooi dan niet in een keer alles eruit anders verzuip je die ander in je verhaal, doe dit dus gedoseerd.
Tja lastig. Ik weet dat het absoluut niet belangrijk is om te winnen. Maar voor je ego zou het weleens leuk zijn als er ook eens iets wil lukken. Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd, aantal sporten, ook nog een tijdje keyboard gespeeld, en verder gewone dingen die je met vrienden tussendoor doet, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat ik het weer eens niet kan. Ik heb verder niet echt een idee wat ik nog kan proberen.quote:Als laatste over je 'verliezen'. Sport en spel is meestal niet echt belangrijk, je moet er plezier in hebben dan maakt het je minder uit dat je verliest. Winnen willen we allemaal wel, maar er moeten ook verliezers zijn. Heel sportief van je dat jij die rol op je neemt. Maar ga gewoon op zoek naar iets waar je wel goed in bent, of vraag desnoods iemand wat die denkt wat voor jou geschikt zou zijn. Want ik geloof heilig in wat er in mijn sig staat (de 1e) en als jij dat nou ook gaat doen dan ben je al een stuk verder.
Nee hoor, het wordt zeer op prijs gesteld.quote:Maar het zal allemaal wel weer voor de kat zijn viool zijn wat ik typ![]()
Ik veronderstelde in die tweede post inderdaad dat je daar studeerde.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:12 schreef user_68910102 het volgende:
@OldJeller, er zijn in meer plaatsen technische studies dan in Delft.![]()
Ik heb wel vaker dat je een leuk meisje ziet, maar dan. Als ik er op af zou gaan, is er een kans dat ze een vriend heeft, ze me niet leuk vindt, geen zin in contact heeft, etc, etc. Daarbij ben ik meestal wel met een groepje uit, waarvan er dan altijd wel een aantal gaan lopen kijken hoe succesvol je wel, of eigenlijk vooral niet bent.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik veronderstelde in die tweede post inderdaad dat je daar studeerde.
Op wildvreemde vrouwen afstappen is voor niemand (in het begin) makkelijk, en bij niemand is het gegarandeerd succes. Maar niet geschoten is altijd mis. En als je een afwijzing niet persoonlijk neemt, kan je gerust blijven schieten tot het raak is.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:12 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat er nog van alles kan gebeuren, maar toch nemen je kansen ook wel af denk ik. Heb al veel topics gelezen hier, maar echt ermee opschieten doe ik volgens mij niet. En het is ook niet alleen dat ik nooit een vriendin heb gehad, maar ik heb ook nooit gezoend e.d. Dus hoe langer het duurt, des te onzekerder ik word.
[..]
Zoenen was voor mij maar een paar maanden eerder op mijn allereerste date ooit (dus ook op mijn 24e), dus er is nog steeds hoop haha. Maar ik snap wel wat je bedoeld, toch zul je de negatieve sleur moeten proberen te doorbreken.
Uitgaan doe ik regelmatig, maar ik ben nou niet echt het type om zomaar iemand aan te spreken. De gesprekken die ik heb gehad met meisjes zijn altijd met vriendinnen van een vriendin van een vriendoid, dus er is altijd wel iets van een link nodig. Ik zou verder niet echt weten wat ik tegen een wild vreemd meisje moet zeggen. En zo'n afgezaagde openinszin werkt ws ook niet echt.
[..]
En die vriendinnen van vriedinnen van enz zijn niet leuk? Of bezet oid? Openingszinnen zijn bijna altijd fout, omdat ze ingestudeerd zijn. Als je wat zegt, dan wat er op dat moment in je opkomt. Humor speelt daarbij natuurlijk een belangrijke rol.
Thanks voor de tip. De keren dat ik dat heb gedaan wordt dat meestal afgedaan met een korte zin en gaat het gesprek al snel weer ergens anders over. Verder moet de situatie er ook wel een beetje naar zijn. Om nou midden op straat of op de TU zomaar een diepgaand gesprek te voeren werkt ook niet.
[..]
Natuurlijk moet het moment wel daar zijn. Het slechte moment met de juiste persoon zou er alsnog voor zorgen dat je niet met diegene erover praat.
Tja lastig. Ik weet dat het absoluut niet belangrijk is om te winnen. Maar voor je ego zou het weleens leuk zijn als er ook eens iets wil lukken. Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd, aantal sporten, ook nog een tijdje keyboard gespeeld, en verder gewone dingen die je met vrienden tussendoor doet, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat ik het weer eens niet kan. Ik heb verder niet echt een idee wat ik nog kan proberen.![]()
[..]
Er zijn ook nog andere dingen waarin je kunt uitblinken behalve sport en muziek. Wat dacht je van schrijven, tekenen, mensen helpen enz enz. Bedenk gewoon iets waar je goed in zou kunnen zijn, maar vooral wat je leuk vind! Wat dat mis jij vooral, de leuke kant van het leven. Het leven is leuk, jij moet er alleen nog even achter komen![]()
Nee hoor, het wordt zeer op prijs gesteld.![]()
Dat was ook wel bewust een beetje vet aangezet, omdat dat vaak gebeurd bij lange reply's. En ik de kans groter wilde maken dat je het las![]()
Dat heb je altijd, die kans bestaat nou eenmaal. Maar wanneer je constant aan 'als' denkt, zal je nooit het initiatief nemen. Probeer eerst anders gewoon een praatje te maken, zonder intentie. Als je iemand aanspreekt straalt niet meteen van je af dat je die persoon wil regelen, je kan ook gewoon vriendelijk zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:27 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker dat je een leuk meisje ziet, maar dan. Als ik er op af zou gaan, is er een kans dat ze een vriend heeft, ze me niet leuk vindt, geen zin in contact heeft, etc, etc.
Dat is gewoon grappig, tussen gasten.. moet je zelf ook om kunnen lachen. Waarom denk je dat hier een 'Post hier je versierblunders' topic is? Omdat het enorm grappig is! Maar daardoor moet je je niet uit het veld laten slaan.. of je hebt succes óf je hebt een mooi verhaal voor je vrienden of hier!quote:Daarbij ben ik meestal wel met een groepje uit, waarvan er dan altijd wel een aantal gaan lopen kijken hoe succesvol je wel, of eigenlijk vooral niet bent.Dus dat durf ik niet.
Als je een aanknopingspunt hebt is het inderdaad makkelijker, maar soms moet je gewoon een aanknopingspunt verzinnen.quote:Bij mij moet het meer natuurlijk gaan denk ik. Als een van de mensen van ons groepje een bekende tegenkomt en daar staan nog meer mensen bij, dan durf ik opeens weer wel een meisje aan te spreken, omdat ze dan wacht en niets doet. Hoop dat het nog te volgen is.![]()
Ja, het is meer dat het allerlei problemen bij elkaar zijn.. verliezen, vrienden, vriendin, (studie?), etc.. maar als je gewoon stap voor stap te werk gaat, wordt het vanzelf beter voor jou en je gevoel. Het is niet in één dag opeens goed. Werk b.v. eerst aan je vrienden, maak evt. nieuwe 'goede' vrienden waar je ook over problemen kan praten.quote:Verder is het niet hebben van een vriendin lang niet het enige probleem, anders had ik die enorme lap tekst niet hoeven schrijven. Vaak is het zo dat als er iets mislukt (ik verlies weer ofzo) dat ik me dan weer kut ga voelen. En ik lijk er maar niet uit te komen.
Precies. Sowieso ben je niet gemiddeld want je doet een universitaire opleiding. Je kan natuurlijk binnen die opleiding gemiddeld zijn, maar dat zijn er zoveel (zelfs onder gemiddeld) en die zijn niet ongelukkig!quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:38 schreef Overlast het volgende:
Dat je een universitaire studie doet wil al zeggen dat je meer doorzettingsvermogen/intelligentie hebt dan een groot deel van de Nederlandse jeugd. Puntjes voor jou dus. Door je posts kom je over als een doorsnee iemand. Je zegt nergens in uit te blinken. Welcome to the club zou ik zeggen. Probeer je pleziertjes te halen uit de kleine dingen. Je hebt in ieder geal geen "echte reden" om je slecht te voelen. Dan ligt het voornamelijk aan je instelling, ik hoop dat je die kunt veranderen. Succes.
waarom moeten er altijd weer van die dingen bijgehaald worden als mensen die sterven van de honger :Squote:Op woensdag 28 maart 2007 22:43 schreef havefun het volgende:
Mischien moet je ook is een beetje gaan relativeren. Er zijn mensen die op dit moment van de honger sterven, mensen die gemarteld worden enz. Vergeet ook niet dat een mens eigenlijk nooit echt tevreden is , een mens wil altijd wel weer meer. Dus mischien als je een vriendin gehad had en veel goede vrienden dan had je wel weer andere problemen. Dan zeikte je bijvoorbeeld over dat je vriendin alleen maar zeikte of iets dergelijks.
En ben jij nou ontevreden omdat je niet aan het ideaal beeld van de maatschappij kan voldoen, en ben je dus ongelukkig omdat je door anderen niet gezien wordt zoals je graag gezien zou worden?
Stel je voor dat de norm in de maatschappij was om weining vrienden te hebben , en pas laat een vriending te krijgen, was je dan nog steeds ontevreden?. Ik denk het al een stuk minder.
En daarnaast maakt het lezen van topics op innternet je ook niet echt vorlijker , daar wordt alleen maar in benadrukt wat voor een loser je bent als je op je 22ste nog geen vriendin gehad hebt.
Terwijl het eigenlijk geen reet uitmaakt of je er ooit een krijgt.
hij heeft wel gelijk... het kan altijd erger, mensen zijn soms te verwendquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:51 schreef Dhr_JJ het volgende:
[..]
waarom moeten er altijd weer van die dingen bijgehaald worden als mensen die sterven van de honger :S
Gefrustreerd ofzoquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:43 schreef havefun het volgende:
bla bla
Mensen zijn soms te verwend, maar niet iedereen sterft van de honger. TS zijn probleem gaat niet alleen over de meisjes, en wees eerlijk, het hoort er wel bij, alleen niet iedereen hoeft op zijn 16 al een vaste 'relatie' te hebben. Dit kan ook pas veel later.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:53 schreef sourcy het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk... het kan altijd erger, mensen zijn soms te verwend
nee maar dit soort psychologische problemen, om het zo maar effe te noemen, zijn echt welvaartsziektes... als je dit zou vertellen aan iemand in afrika die sterft van de honger... eh, nee die zou zich doodlachen, dat is onverkoopbaarquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:54 schreef InProduction het volgende:
[..]
Gefrustreerd ofzo?
[..]
Mensen zijn soms te verwend, maar niet iedereen sterft van de honger. TS zijn probleem gaat niet alleen over de meisjes, en wees eerlijk, het hoort er wel bij, alleen niet iedereen hoeft op zijn 16 al een vaste 'relatie' te hebben. Dit kan ook pas veel later.
TS, misschien kom je volgend jaar een meid tegen waar je helemaal gelukkig mee gaat worden. Er is niet één ware...
Ja maar om je problemen met zulke dingen te gaan relatieveren. Dat slaat gewoon nergens op, dan stelt geen een probleem iets voor...quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:53 schreef sourcy het volgende:
[..]
hij heeft wel gelijk... het kan altijd erger, mensen zijn soms te verwend
ik denk dat mensen met veel relativeringsvermogen (dus geen cynisme) veel gelukkiger zijn en losser en vrijer in het leven staan..quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:59 schreef Dhr_JJ het volgende:
[..]
Ja maar om je problemen met zulke dingen te gaan relatieveren. Dat slaat gewoon nergens op, dan stelt niets voor...
Ja, maar als je met een probleem zit dan moet je niet gaan denken; oh die heeft het veel erger dus stelt dat van mij niet veel voor.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:59 schreef sourcy het volgende:
[..]
ik denk dat mensen met veel relativeringsvermogen (dus geen cynisme) veel gelukkiger zijn en losser en vrijer in het leven staan..
Er zit iets op je lipquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:02 schreef sourcy het volgende:
idd ontopic!!!!!!!!!!111
happy hardcore ofzo?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:07 schreef InProduction het volgende:
Of jij humor hebt bepaal je voor een gedeelte niet zelf. Gevatte opmerkingen werken ook! Een aantal leuke gesprekken kunnen een goede aanleiding zijn voor 'iets'. Je moet niet naar een cliché begin van een relatie kijken zoals een etentje of een ontzettend wilde nacht in de plaatselijke club.
Kijk uit met muziek luisteren! Zoals je zelf al zegt wisselt je stemming vaak. Ga geen Nightwish of Coldplay draaien als je je wat minder voelt, daar ga je je namelijk alleen maar beroerder van voelen. Luister wat ruigere/hardere muziek of gewoon vrolijke muziek.
Nee.. al die dingen zorgen ervoor dat ik negatief wordt. Ik ben ook vaak genoeg niet negatief, positief wil ik niet zeggen, maar neutraal zeg maar. Ik gebeuren gewoon te weinig positieve dingen. En als je nou gewoon met iets komt waar ik iets aan heb.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:06 schreef sourcy het volgende:
jezus wat ben jij negatief, dat is JE probleem
Denk dat het daar al weer een beetje laat voor is, ben al weer een aantal jaartjes bezig. Bovendien zijn die verenigingen die me een beetje trekken allemaal met ontgroeningen, die alternatieve dingen trekken me niet echt. Verder hebben we ook wel een redelijk actieve studieverening, die ook veel feesten e.d. organiseerd, dus ik heb genoeg te doen doorgaans.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:07 schreef Christine het volgende:
Iemand zei het al voor me, maar waarom ga je eigenlijk niet bij een vereniging? Bijna al mijn vrienden die ik heb (en ik woon nu een half jaartje in de stad waar ik woon) ken ik van mijn vereniging. Dat gaat echt heel erg snel..
Doorzettingsvermogen heb ik denk ik wel. Zelfvertrouwen inmiddels niet echt meer.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:12 schreef Beelzebub85 het volgende:
Volgens mij is het een gebrek aan doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen.
Bon Jovi. Je kunt er zoveel negatieve dingen over zeggen en bedenken als je wil, maar Feelgood muziek is het zekerquote:
Kijk. Je hebt dit al gedaan, dat geprobeerd, dit ook en dat ook eens. Maar waarom ben je er niet mee doorgegaan? Was het gewoon écht niet leuk? Bakte je er écht niks van?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:15 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Doorzettingsvermogen heb ik denk ik wel. Zelfvertrouwen inmiddels niet echt meer.
Kan me voorstellen dat het een beetje zo overkomt idd. Het gaat er meer om dat ik gewoon het e.e.a. gedaan heb, sommige dingen wat korter, omdat het echt niets was, soms wat langer. Maar er zat helemaal niets tussen waar ik redelijk goed in was, en een beetje voldoening uit kon halen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:18 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Kijk. Je hebt dit al gedaan, dat geprobeerd, dit ook en dat ook eens. Maar waarom ben je er niet mee doorgegaan? Was het gewoon écht niet leuk? Bakte je er écht niks van?
En waar kwam dat door? Voelde je je kut? Of schaamde je jezelf? Misschien durfde je het wel helemaal niet? Waarom?
Zelfvertrouwen.... Als je inderdaad keer op keer tegen een muur loopt zakt het wel ja. Maar je moet het op de één of andere manier ook om kunnen draaien....Dat jij er beter van word.
echt wel... je moet eerst verplicht in je schoolbankjes zitten, dan moet je ongeveer 40 jaar werken om te kunnen leven...... daarnaast heb je heel veel zorgen.. alleen drank, drugs, sex en bier trekken je het leven door.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:23 schreef Beelzebub85 het volgende:
Het leven is helemaal niet kut. Je moet er alleen wat van maken, en niet afwachten tot het leven je iets komt brengen.
makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:22 schreef sourcy het volgende:
het leven is trouwens gewoon kut... enige remedie: veel vrouwen (of mannen)
maakt het vaak wel gezellig jaquote:drank
niet mijn dingquote:, coke en andere drugs,
zie 1quote:neuken
Is doorgaans wel tof jaquote:, uitgaan
Dat eindigde in mijn geval in een halve week ziekenhuisquote:, snowboarden
liever met zwembroek.quote:en met je blote reet op het strand van ibiza liggen![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:28 schreef sourcy het volgende:
[..]
echt wel... je moet eerst verplicht in je schoolbankjes zitten, dan moet je ongeveer 40 jaar werken om te kunnen leven...... daarnaast heb je heel veel zorgen.. alleen drank, drugs, sex en bier trekken je het leven door.
Wat vindt je leuk om te doen? Je hebt ook even keyboard gespeeld zei je.... hoe ging dat? De eerste keer natuurlijk vies kut. Toen je die toetsen eenmaal een aantal keren had aangeraakt een stuk beter lijkt me. toch? Waarom ben je dan gestopt met keyboard spelen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:23 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat het een beetje zo overkomt idd. Het gaat er meer om dat ik gewoon het e.e.a. gedaan heb, sommige dingen wat korter, omdat het echt niets was, soms wat langer. Maar er zat helemaal niets tussen waar ik redelijk goed in was, en een beetje voldoening uit kon halen.
Kun je daar eens een voorbeeld van noemen? Dat is zeker kut, maar het bied wel weer een nieuwe kans om het beter te doen. Weer een uitdaging.quote:Zelfvertrouwen slinkt idd wel behoorlijk. Toch kan ik ook nog wel momenten hebben dat ik flink positief ben, maar dan valt het des te harder tegen, wanneer het weer eens anders gaat, dan ik me voor had gesteld.
En homosex, en een chocomel snorquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:28 schreef sourcy het volgende:
[..]
echt wel... je moet eerst verplicht in je schoolbankjes zitten, dan moet je ongeveer 40 jaar werken om te kunnen leven...... daarnaast heb je heel veel zorgen.. alleen drank, drugs, sex en bier trekken je het leven door.
Dat is serieus waar, van mensen die zeggen dat ze zonder kunnen en gelukkig zijn. Kun je zien in de zenuwachtige spiertrekkingen in hun neppe glimlach dat het onwaar is. We leven gewoon in een kunstmatige samenleving.quote:
Keyboard spelen heb ik 7 jaar gedaan. Heel slecht was het niet, maar ik had niet echt het idee dat ik beter werd. Ben gestopt toen ik ging studeren, ivm reizen enzo. Heel af en toe probeer ik nog eens wat, maar het is te lang geleden om het echt nog te kunnen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:30 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Wat vindt je leuk om te doen? Je hebt ook even keyboard gespeeld zei je.... hoe ging dat? De eerste keer natuurlijk vies kut. Toen je die toetsen eenmaal een aantal keren had aangeraakt een stuk beter lijkt me. toch? Waarom ben je dan gestopt met keyboard spelen?
'Er zat niets tussen waar ik redelijk goed in was' schrijf je. Nou, ik heb anderhalf jaar geleden een gitaar gekregen.... ben nu anderhalf jaar aan het aankloten met dat ding ( ik weiger les te nemen, omdat ik me dit zelf wil en kan leren. Het willen is heeft met je instelling te maken, en het kunnen is zelfvertrouwen. Ik speel niet geweldig, maar bij elke noot of elk akkoord dat ik foutloos speel kan ik een glimlach toch niet onderdrukken. Dan ben ik gelukkig voor 3 minuten, om het zo maar te zeggen. En dan ga ik weer verder.... met de volgende uitdaging! En dat houd me bezig.
[..]
Kun je daar eens een voorbeeld van noemen? Dat is zeker kut, maar het bied wel weer een nieuwe kans om het beter te doen. Weer een uitdaging.
Ik heb ook 2 linker potenquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:35 schreef user_68910102 het volgende:
wbt dat voorbeeld, bijvoorbeeld met voetbal, dan heb ik zoiets van, vandaag ga ik er eens een keer een bal in schieten, maar het eerste wat ik dan doe is een bal bijna open doel keihard mis schieten. Dat soort dingen heb ik altijd.
Wegwezen, kutkloon.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:28 schreef sourcy het volgende:
[..]
Uhm tja.. creatief ben ik absoluut niet, gamen is al helemaal niet mijn ding, af en toe wel grappig om te een half uurtje tussendoor te doen, maar meer ook niet (verlies ik dus ook vaak genoeg meequote:Op woensdag 28 maart 2007 23:37 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Ik heb ook 2 linker poten![]()
Maar er moet toch iets zijn wat je leuk vind en kunt? Wat vindt leuk om te doen? Wandelen, punnikken, zingen, tekenen, gamen, tafeltennis.... Noem eens iets.
Maar waarom zou je ergens goed moeten zijn / uitblinken om er plezier aan te beleven ? Anders gezegd: Waarom vind je dat zo belangrijk ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:45 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Uhm tja.. creatief ben ik absoluut niet, gamen is al helemaal niet mijn ding, af en toe wel grappig om te een half uurtje tussendoor te doen, maar meer ook niet (verlies ik dus ook vaak genoeg mee). Iets met een bal ben ik ook niet echt handig mee, die dingen rollen altijd weg. En de rest van de dingen die je noemt is al helemaal niets.
![]()
Opzich kan ik wel plezier hebben in bijvoorbeeld voetbal, alleen is dat zo gevoelig voor foutjes en dan baal ik al weer ongelooflijk snel van mezelf. Verder zou ik niet echt veel weten wat ik echt leuk vind.
conditionering, dat is hem ingeprogrameerd door onze cultuurquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:49 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Maar waarom zou je ergens goed moeten zijn / uitblinken om er plezier aan te beleven ? Anders gezegd: Waarom vind je dat zo belangrijk ?
Dat is ten eerste een schaal voor in hoeverre je dat nastreeft.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:51 schreef Prometheus-Rising het volgende:
[..]
conditionering, dat is hem ingeprogrameerd door onze cultuur
Yep, maargoed, zodra ik morgen weer fijn aan m'n tentamen begin voel ik me zo weer enorm kut. En kan ook niet zeggen dat ik me nu opeens ontzettend gelukkig voel. Het is meer zo dat ik nu minder geconfronteerd wordt met de in de OP beschreven dingen, dus ik het min of meer vergeet oid. Maar gelukkig ben ik nog steeds niet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:48 schreef Beelzebub85 het volgende:
Kan ik stellen dat je je nu een stuk beter voelt dan toen je de OP schreef, zo'n 2,5 uur geleden?
Daar groei je mee op, als infant ben je uber kwetsbaar, en kijk wie de meeste tv kijkt...juist..de koters.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:55 schreef JoeDank het volgende:
[..]
Dat is ten eerste een schaal voor in hoeverre je dat nastreeft.
Geluk krijg je ook niet binnen een paar minuten....maar je hebt wel over je probleem gesproken. En dat is goed. En dat tentamen komt ook wel goed.... is zo voorbij.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:55 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Yep, maargoed, zodra ik morgen weer fijn aan m'n tentamen begin voel ik me zo weer enorm kut. En kan ook niet zeggen dat ik me nu opeens ontzettend gelukkig voel. Het is meer zo dat ik nu minder geconfronteerd wordt met de in de OP beschreven dingen, dus ik het min of meer vergeet oid. Maar gelukkig ben ik nog steeds niet.
Dat snap ik, maar het is niet zo dat ik me opeens zo veel beter voel door dit topic. Dit is eigenlijk heel normaal voor mij. Ik kan enorm snel om slaan naar heel negatief en als er verder niets gebeurd wordt dat allemaal wel weer minder, maar in feite wordt er niets opgelost. Ik weet gewoon zeker dat dit zich morgen of overmorgen wel weer allemaal herhaald. Soms gaat het ook wel een langere tijd goed en soms voel ik me dagen lang kut, het wisselt heel erg. Maar diep van binnen ben ik absoluut niet gelukkig, alleen de ene keer komt het er meer uit dan de andere.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:59 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Geluk krijg je ook niet binnen een paar minuten....maar je hebt wel over je probleem gesproken. En dat is goed. En dat tentamen komt ook wel goed.... is zo voorbij.
Op zich ben je dus gewoon goed bezig, alleen heb je wat 'aanleg' om je niet lekker te voelen en/of 'moeilijk' te denken. Kan zijn, zo lang je dat zelf inziet en in de gaten houdt is daar best mee om te gaan. Iedereen heeft zo zijn moeilijke punten.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:26 schreef user_68910102 het volgende:
...situatieschets...
Is het dan zo dat jij zelf niet echt mensen kent van wie je zegt 'Ja, daar zou ik best echte vrienden mee kunnen zijn', of heb je dat wel met mensen, maar zien die mensen in jou geen vriend?quote:In m'n leven heb ik nooit veel vrienden gehad. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik geloof niet dat ik over het algemeen niet leuk ben om mee om te gaan. Ik heb zo af en toe weleens momentjes dat ik raar uit de bocht kan komen, vaak onder emoties, die ik niet goed kan controleren. Maar dat komt zelden voor en zou bij het maken van nieuwe contacten geen probleem moeten zijn.
Hier ben je echt niet alleen in, het geeft ook niks dat je in groepen minder (of niet) op dreef bent dan één-op-één. Dingen die je zou kunnen doen zijn bijvoorbeeld proberen één iemand uit de groep eruit te pikken en zo een één-op-één situatie te creëren, of zelf de 'leiding' in de groep te nemen door je eigen gespreksonderwerp in te zetten, ook al doe je dat eerst maar tegen één persoon. De rest van de groep gaat er wel in mee als het onderwerp geschikt is. Ook kun je een groep natuurlijk gewoon verlaten en wat anders gaan doen (moet je wel daadwerkelijk iets beters te doen hebben, anders voel je je alleen maar kut), maar deze dingen hangen natuurlijk heel erg van de situatie af. Het is nu eenmaal niet makkelijk als je niet van nature een groepsmens bent.quote:Ik vind het moeilijk om met een groep om te gaan. Ik heb vrij weinig te vertellen, kan gesprekken amper volgen en algemene kennis is ook niet bijster goed. Gesprekken over films/series/muziek heb ik niets aan, zelfs al ken ik de film of serie, ik herken het te laat om ook echt deel te nemen aan het gesprek. Gevolg is dus dat ik eigenlijk de hele tijd stil ben in een groep. Een 1 op 1 gesprek gaat daarentegen wel weer prima. Het ligt natuurlijk ook wel aan de andere persoon, maar met de vrienden die ik heb kan ik dan goed overweg.
Uit je post alleen al blijkt dat je echt niet op je achterhoofd bent gevallen. (Je kunt spellen, grammatica toepassen, formuleren en structureren, en je hebt duidelijk nagedacht over wat je hebt getypt, dat is al meer dan heel veel andere mensen doen.quote:Een belangrijk iets voor mij is presteren. [...]
Hier kan ik wel ongeveer hetzelfde neerzetten. Kijk eens goed naar die anderen. Die hebben misschien wel vriendinnen (gehad), maar zijn ze daardoor beter af? 'Een vriendin', of het gehad hebben van een reeks vriendinnen maakt echt niet direct gelukkig. Natuurlijk is het wel fijn om een vriendin te hebben, maar dan wel op jouw voorwaarden. Jij moet er gelukkig mee met haar zijn. Let op; 'met' en niet 'door'. Als je met een vriendin gelukkig wilt zijn, dan zul je eerst met jezelf gelukkig moeten zijn. Wanneer je dat uitstraalt ben je ook gelijk een stuk aantrekkelijker.quote:Verder ik heb ook nooit een vriendin gehad. [...]
Het 'studie: ok - studeren: kut' punt is ook echt niet iets waar jij alleen last van hebt. Er zijn er maar weinig die het echte studeren voor tentamens 'leuk' vinden. Een studie blijft toch altijd gewoon een studie, net als werk altijd werk is, en nooit hobby. Zolang je nog het idee hebt dat je met deze studie de juiste keuze hebt gemaakt (voor wat betreft jouw interesses en capaciteiten, en je toekomst), moet je je er niet druk om maken dat je niet continu lol hebt aan het studeren. Lol is niet het idee achter een studie (of werk). Iedereen zou wel willen dat alles wat makkelijker gaat, maar dit is nu eenmaal niet zo. Ik kan natuurlijk niet zeggen of jij het minder goed aankunt dan een ander. Punt is dat je weinig keus hebt. Een studie en later werk zijn toch voor de meeste mensen voorwaarde voor een prettig bestaan, gewoon doen dus, en niet te zwaar tillen aan de negatieve punten van 'het studeren'. Meer dan je best kun je niet doen.quote:Dan studie. Tja, het gaat niet heel slecht, ik haal m'n vakken, maar het gaat allemaal niet van harte. Tentamens leren kost me ongelooflijk veel moeite en gaat gepaard met enorm veel tegenvallers, dagen lang. Vaak zijn dit ook de periode dat ik me extra kut voel. En vervolgens haal ik het tentamen toch weer. De studie vind ik opzich wel interessant, maar het studeren zelf vind ik allang niet leuk meer. Maar een alternatief heb ik totaal niet. Het liefst zou ik hebben dat alles gewoon wat makkelijker gaat. En dat is met alles, ik sla me met veel pijn en moeite door het leven, en af en toe heb ik het idee dat ik het nauwelijks aankan.
Uit je verhaal lijkt mij dat je zelfmoord helemaal niet wilt, jij wilt leven. Natuurlijk is het niet leuk dat je je soms dermate triest voelt dat je aan zelfmoord denkt en zelfs (halfslachtige) pogingen doet, maar dat je echt op het randje van zelfmoord hebt gezeten geloof ik eigenlijk niet. Als je echt voor een trein wilt springen dan lukt dat heus wel, er is dus genoeg in jou dat zelfmoord dikke crap vindt, wat het ook is. (Naast dat het een aso-actie is; denk alleen al aan de machinist en de lui die al die troep moeten opruimen.)quote:Ik heb vaak op het randje van zelfmoord gezeten, [..]
Niet alle psychologen zijn hetzelfde, er zullen er ook best zijn bij wie jij je wel op je gemak voelt. Er zijn ook nog alternatieve (minder 'zware') vormen van psychologische begeleiding waar je eventueel naar zou kunnen kijken, maar verwacht niet van een psycholoog (of wie dan ook) dat die jouw problemen kan oplossen, hij/zij kan je daar alleen bij helpen. (Maar dat weet je ook wel.)quote:Na die dag heb ik een tijdje bij een psycholoog/psychiagater gelopen, maar dat was absoluut niet de oplossing ik ging me daar alleen veel slechter door voelen. Na een paar maanden ben ik daar gestopt. Ze benaderde alles heel negatief en alle negatieve dingen werden flink uitvergroot. Ik vond dat ze daar echt gevaarlijk bezig waren. Ik zou me goed voor kunnen stellen, dat dat iemand over het randje zou kunnen duwen.
Je zou er het liefst een eind aan maken? Aan je rottige gevoel ja, niet aan jezelf, dat is onzin en dat weet je ook best. Niemand wil het liefst zelfmoord plegen.quote:Na een paar jaar aanmodderen en nog steeds verre van gelukkig zijn, ben ik nog steeds geen stap verder. Er zijn momenten dat ik me heel slecht voel, op sommige andere momenten denk ik er minder aan, maar voel me nog steeds niet erg gelukkig. De laatste dagen gaat het weer heel slecht, door een aantal tegenvallers icm tegenvallende tentamens, voel ik me nu diep ongelukkig. Inderdaad, het liefst zou ik er een eind aanmaken, maar waarschijnlijk durf ik dit toch weer niet.
Hoe het allemaal komt weet ik ook niet. Je zult er ook wel nooit achterkomen hoe het precies zit. Mensen zijn nu eenmaal ingewikkeld, vooral jezelf. Alleen zijn kun je wat aan doen, maar ook als je alleen bent heb je natuurlijk recht op gelukkig zijn, en dat begint met 'Lalala, ik ga lekker een boek lezen' (of een andere activiteit ontplooien). Dat je alleen bent betekent niet dat je dan aandacht moet besteden aan je negatieve gedachten, je kun best wat anders gaan doen. Negatieve gedachten zijn er altijd en bij iedereen wel. Zo lang je de bron daarvan niet kunt of wilt aanpakken heeft het ook weinig zin er triest mee te gaan zitten zijn.quote:Hoe het allemaal komt weet ik niet. [...]
Tja, het nut in het praten over dit soort dingen zit hem toch vooral in 'het praten'. Het krijgen van een beetje oprechte aandacht. Een oplossing van iemand anders zul je toch nooit krijgen, die moet je zelf bedenken. Anderen kunnen je hier wel in steunen, en het uiten van je gevoelens op zich kan ook al helpen. Zoals je al zegt ben je het dan in ieder geval even kwijt.quote:Wat bereik ik hier dan mee?
Nou ws niets, maar ik wil het gewoon eens kwijt. Er zijn weinig mensen met wie ik hier echt over kan praten. Goede vrienden heb ik niet. Als ik hierover zou beginnen, lopen ze ws hard weg. M'n ouders lijken er ook geen tijd en moeite voor te willen doen, verder dan 'je moet eens wat positiever zijn' komen ze niet. Ws krijg ik hier een aantal bash-reacties, die weggemodereerd worden en wat ondersteundende reactie die goedbedoeld zijn, maar waar ik toch niet echt iets mee kan. Maar ik ben het iig even kwijt.![]()
Ws heb je wel gelijk, maar het is gewoon lastig om dat veranderen. Openingszinnen lijkt me sowieso niets, je moet ook wel een bepaald karakter hebben om dat te kunnen doen. Ik denk dat het in mijn geval niet echt lekker over komt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:55 schreef Dhr_JJ het volgende:
Voor veel dingen is het zo dat was je doet dat ontvang je ook. Ben je assertief dan zul je zien dat je veel ontvangt. Ben je passief dan ontvang je niet veel.
Maak van gesprekken met andere mensen een uitdaging. Als je bv een blik van een vrouw krijgt die er positief genoeg uitziet stap er dan meteen op af. Mooie openingszin erbij zoals "met welk doel ben jij hier gekomen?" zegt zij iets van "feesten" En dan kun je de wie, wat, waarom, hoe vragen loslaten. Ben jij zon feestbeest dan? Waarom ben je hierheen gekomen? Je kunt altijd gesprekken uitbouwen tot een onderwerp dat zij leuk vind, en dan gewoon doorvragen met waarom. Het hoeft niet over veel te gaan, als je maar een leuke uitstraling hebt.
Maak er een uitdaging van om gesprekken te voeren. Met een beetje plagen erbij, zodat het leuk blijftJij hebt de leiding van het gesprek, en die moet je houden. Dus laat die ander het niet overnemen.
Ik denk dat je het met alles zo moet zien. Je kan misschien een paar keer hard op je bek gaan, maar leer ervan. Doorgaan en schijt aan de rest hebben. Leren over grenzen heen te stappen, dat is de uitdaging. En als je dat lukt dan is de vreugde des te beter en kun je naar de volgende uitdaging.
Het is ook lastig om te veranderen. Maar als je sommige dingen niet verandert dan kom je nooit verder. En ontdek je misschien nooit je verdere talenten. Het zou saai zijn als je altijd hetzelfde bleefquote:Op donderdag 29 maart 2007 10:59 schreef user_68910102 het volgende:
[..]
Ws heb je wel gelijk, maar het is gewoon lastig om dat veranderen. Openingszinnen lijkt me sowieso niets, je moet ook wel een bepaald karakter hebben om dat te kunnen doen. Ik denk dat het in mijn geval niet echt lekker over komt.
Hij heeft hier wel een punt. Ga eens op vakantie naar een plaats die je leuk vindt. Dan zal je zien dat er meer is in het leven dan de TU van Delft en de manier waarop mensen binnen jouw kringetje met elkaar omgaan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:22 schreef sourcy het volgende:
met je blote reet op het strand van ibiza liggen![]()
Doe dan dingen in eerste instantie alleen. Dan heb je ook niet het gevoel dat je voor schut staat. Dan kan je je oefenen tot je beter bent dan de gemiddelde mens. Wanneer je dan die sport-hobby-whatever uitvoert waar anderen bij zijn krijg je eerder complimenten dan dat je je dom voelt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:45 schreef user_68910102 het volgende:
Opzich kan ik wel plezier hebben in bijvoorbeeld voetbal, alleen is dat zo gevoelig voor foutjes en dan baal ik al weer ongelooflijk snel van mezelf. Verder zou ik niet echt veel weten wat ik echt leuk vind.
En prut op je lip van de homosex.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:22 schreef sourcy het volgende:
het leven is trouwens gewoon kut... enige remedie: veel vrouwen (of mannen), drank, coke en andere drugs, neuken, uitgaan, snowboarden en met je blote reet op het strand van ibiza liggen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |