LEES EENS. Hij is zn OV niet vergeten, hij reisde met zn OV terwijl die een kaartje met 40% korting had moeten halen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:25 schreef borbit het volgende:
Denk dat je nog steeds gewoon moet betalen eigenlijk. Dat is ook niet erg want je kan de boete gewoon terug krijgen omdat je 1 keer per jaar je ov mag vergeten en het geld terug krijgt. (wel eerst betalen)
Ja, ik heb een week OV en het gebeurde in het weekend. Ik had dus een treinkaartje moeten kopen met korting... Dus dat van dat terugvragen geldt volgens mij niet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:25 schreef borbit het volgende:
Denk dat je nog steeds gewoon moet betalen eigenlijk. Dat is ook niet erg want je kan de boete gewoon terug krijgen omdat je 1 keer per jaar je ov mag vergeten en het geld terug krijgt. (wel eerst betalen)
Laten we gezellig met z'n allen de moraalridder uit gaan hangen hier.quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:31 schreef ed_reeb het volgende:
zeur niet en betaal! jullie hadden geen kaartje gekocht en dus zat je fout. punt!
Dit meen je toch niet serieus heh?quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Jij reed zwart, betaal hem dan gewoon.
Oh, en dien een klacht in dat die conducteur z'n werk niet goed deed, door maar 1 boete te geven.
borbit ==> Je OV vergeten en geld terugkrijgen kan natuurlijk alleen als de kaart geldig is; niet in het weekend...
denk inderdaad dat je de brief router afzender kan doen. (hij is in princiepe wel strafbaar als hij een niet aan hem geadreseerde brief open heeft gemaakt)quote:Op woensdag 28 maart 2007 19:37 schreef 2Mini het volgende:
Is hij meneer asterdam? nee toch.. brief terug in de bus met: geadresseerde onbekend
Haha, ik was niet diegene die had geschreven over zeiken dat de conducteur zijn werk niet goed deed, hequote:Op woensdag 28 maart 2007 19:49 schreef InProduction het volgende:
Zoals gezegd, brief terug op de bus met de mededeling dat die persoon niet bekend is bij jullie. Dan is er niks meer aan de hand. Niet gaan zeiken op de conducteur of dat hij z'n werk niet goed deed, jij bent (was in ieder geval) in overtreding.
Terwijl ze zelf het laagste van het laagste beroep hebbenquote:Op woensdag 28 maart 2007 21:27 schreef 16meter het volgende:
Het zijn echt een stelletje sjaken die conducteurs.
Als je uit noodzaak een keer geen kaartje hebt kunnen kopen naaien ze je er gewoon bij. Ook al is je verhaal nog zo goed (portomonnee gestolen enz.). Stelletje honden.
Ik reis nog regelmatig met de trein maar ze zien het echt niet door de vingers.
Ze behandelen je gewoon als een zwerver.
Kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:44 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Terwijl ze zelf het laagste van het laagste beroep hebbende vuilakken. Te dom zijn voor de mavo en dan maar in een trein rond gaan hupelen.
Stel dat iemand op een feestje vraagt: en wat doe jij voor werk? Zullen ze dan echt durven zeggen zo van: 'conducteur'.
Coulant? Met de oude regeling was het coulant ja. Ik heb nu geen OV meer, maar hoe vaak ik niet in automatisme de trein instap en er daar pas achterkom dat ik een kaartje moet hebbenquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:35 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus heh?![]()
Is die man coulant geweest, heb je nog zeikerds ertussen..![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:54 schreef TC03 het volgende:
Ik rij altijd Opel, geen zorgen dus.
Nee, jij denkt dat ze dat nooit horen! ?quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:27 schreef 16meter het volgende:
Het zijn echt een stelletje sjaken die conducteurs.
Als je uit noodzaak een keer geen kaartje hebt kunnen kopen naaien ze je er gewoon bij. Ook al is je verhaal nog zo goed (portomonnee gestolen enz.). Stelletje honden.
Ze behandelen je gewoon als een zwerver.
Dan moet je gewoon niet in de trein gaan zitten, je weet dan toch dat je een boete kan verwachten?quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:27 schreef 16meter het volgende:
Ok, de volgende keer loop ik wel 30km naar huis als m'n bezittingen gejat zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon niet in de trein gaan zitten, je weet dan toch dat je een boete kan verwachten?
Ja, ik heb het even een beetje uitgezocht. Maar in principe is het dus geen strafrechtelijke boete, maar een uitstel van betaling. En dat regelt de NS zelf. Niks Wet Mulder/ of wat dan ook dus. Dat kan het natuurlijk wel worden als je niet betaalt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:43 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben geneigd er een sticker op te plakken met de tekst "RETOUR AFZENDER - GEADRESSEERDE ONBEKEND OP DIT ADRES"
Maar om politiek correct te blijven zou ik zeggen: betaal de boete en haal een bonnetje om je geld terug te vragen.
Ja inderdaad, maar iemand anders had het erover.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:57 schreef Oosthoek het volgende:
Wet Mulder gaat over verkeerskwesties als ik me niet vergis. Dit is geen verkeerskwestie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |