abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:34:56 #201
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48069765
Moonah, wat geweldig! Gek is dat he, het lijkt zo moeilijk en onoverkombaar (is dat een woord?), maar die kindjes pikken het zo vlug op! Maar fijn zeg, dat het goed gaat! En de nachtrust moet jullie allemaal goed doen!

Nikky, we hebben 16 inch velgen op wagen, tweede uitlaat en verlaagde zijkant.....
Nee, de reiswieg eraf en nu het wandelwagengedeelte erop gezet!

Mammietje, beterschap met Tinka!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:02:23 #202
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48070423
Ive al kruipen. Knap hoor.

Beterschap met Tinka, klinkt erg zielig. Anna was laatst ook ziek, kwam na een tijdje alleen nog gele gal uit. Zo vervelend inderdaad, dat ze niks kunnen zeggen.

Wat super dat Thies zo goed slaapt. Bij ons ging het slapen 's avonds beter toen we extra structuur en flesje introduceerden. Aan de borst ging het drinken te langzaam en dan duurde het vaak tot half 10 of 10 uur voor ze ging slapen. Nu is ze om 7 uur weg. Ook met bv in een flesje.

Anna ligt nog steeds in de reiswieg als we de wagen meenemen. Ze schopt het wel het dekentje steeds weg. Maar goed dat het zo'n lekker weer is. Vanochtend zijn we extra gaan wegen en ze is nu 6175 gram.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48070792
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:28 schreef Fendy het volgende:
Voor hen die hem gemist hadden, hieronder nog eens Jaydens hoofdje...

Moet zeggen dat ik uit verschillende reacties hier toch verschillende dingen merk. De een vindt het heel erg meevallen, de ander vindt dat ik meteen alle instanties moet inschakelen, ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat ik met het CB ga overleggen wat handig is en in hoeverre dit al een erge afwijking is.

[afbeelding]
Fendy je moet doen wat jou het beste lijkt. Ik ben toendertijd wel bij het cb aan de bel gaan trekken en die hebben er meteen werk van gemaakt. Succes ermee...

Als Tinka geen plasluiers meer kweekt dan moet je wel even nog terug naar de huisarts gaan hoor!!!

Moonah wat fijn dat Thies het zo goed doet en het geeft jou ook een beetje meer rust...

[ Bericht 11% gewijzigd door Mibos op 06-04-2007 10:19:14 ]
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:17:11 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_48073000
Ezra is niet in zijn hum en nu lees ik hier vanalles over een 9 maanden sprong? is dat weer van oei ik groei? vertel eens wat meer
Nou denk ik tandjes gezien de tandenpoep van gisteren, maarja, das het meest gebruikte excuus voor babies natuurlijk
stormy waters...
sailin'
pi_48073241
Ik weet niet of het van oei-ik-groei is, belana, maar ze is wel een pittig tantetje geworden de afgelopen dagen Ze kan érg boos worden, als ik haar bijvoorbeeld op de grond of in de box zet om te spelen. Ik heb evt. een filmpje ter illustratie
Of als ik haar neerleg om te verschonen, dan gaat ze hele boos liggen trappen zodat haar hele lichaam zowat van de commode afrupst

Maar ze is zo lief (zie de foto een stukje terug )
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:30:06 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_48073507
och gossie, echt zichzelf niet dus he. nou ja, hopelijk van tijdelijke aard. en lief is ze ook LadyS
stormy waters...
sailin'
pi_48073564
Ik weet niets van sprongen en oei-ik-groei af hoor. Ik vertelde alleen dat mijn dochter (en kennelijk Iris ook ) een moeilijke periode had rond die tijd.

YPPY, is een slaapzakje een idee voor Annaatje?
Variety is the spice of life
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:34:57 #208
24188 Belana
kloon van belana
pi_48073718
ik lees ook maar half natuurlijk ff tussen de bedrijven door
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:05:31 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48080736
Vraagje, op zich gaat alles fantastisch goed met mijn kleine held, alleen het voeden is nogal, hoe zal ik het zeggen, chaotisch

Hij is nu 8 weken en een paar dagen en zit nog steeds op 7 voedingen
Ik dacht dat ik hem misschien te weinig gaf, dus ben enkele dagen geleden overgegaan van 120 naar 150 cc, maar hij blijft nog steeds net zo vaak komen en soms al na 2,5 uur ipv 4! best lastig want zo kan je nooit echt wat plannen zeg maar, omdat meneer op de raartse momenten begint te mekkeren om eten.
Hij slaapt 's avonds wel vanaf een uur of half 9 tot 4 uur, half vijf.

Ik heb geprobeerd om hem wakker te maken voor een laatste fles om 23.00 uur ipv de laatste fles om 20.30 te geven zodat hij tot de volgende ochtend zou doorslapen, maar dan slaapt hij half en drinkt ie maar een paar slokjes.

Ik vind het op zich niet erg om 's nachts nog een flesje te geven maar ik vind het zo raar dat hij zo veel honger lijkt te hebben (en ja, voeding voor hongerige baby's heb ik ook al geprobeerd en maakt geen verschil).

Ook wil hij de laatste paar dagen 's avonds absoluut niet slapen, hij wil overal met zijn snufferdje bij zitten en zet het op een brullen zodra hij naar bed moet (en ja, ik doe hem al uitgebreid in badje, compleet met massage en kruikje etc).

Als ik dan ga kijken ligt ie weer te giebelen dus ik probeer hem soms wel te laten huilen maar goed, dan wordt ie echt hysterisch
Op schoot slaapt ie wel meteen

Iemand tips hoe ik voor meer regelmaat kan zorgen?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:07:42 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_48084221
vivi, ik heb daar ook wat last van gehad met Ezra en wij hebben de flessen ook groter gemaakt en tijd gerekt, hem gedwongen tot een ritme om de 4 uur. Dat had na 1 dag al effect, heel maf.
hoeveel weegt Dean nu? zijn gewicht (in kilo's) X 150 en dan delen door 6 voedingen, dat is wat ie mag per voeding. en dat mag best iets meer zijn, tot een liter per dag max.
Verder rust en regelmaat, dus voldoende slaap en wakker zijn afwisselen en regelmaat in de zin van alles steeds hetzelfde en niet te veel prikkels.
Dat is alles wat ik kan bedenken. het is gewoon moeilijk soms.

stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:16:45 #211
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48084508
of je er gewoon bij neer leggen dat dat voor nu zijn ritme is go with the flow
pi_48085060
En voor jezelf een plan trekken en dat volhouden. De meeste dingen hebben nou eenmaal even tijd nodig om te werken.
pi_48085705
hee mama's en papa's

Weer een berichtje van mijn kant.
Fendy ik zou wel even naar het cb gaan als ik jullie was hoor, als je je zorgen maakt kun je beter een keer vaker heen gaan dan afwachten lijkt me. En als de afwijking dan niet zo erg is is het ook makkelijker te herstellen.

Ive kan kruipen, een mijlpaal, leuk hoor!

En dan die zieke beebjes......beterschap!

Met Meike gaat het goed, we zijn naar het cb geweest maandag, en ze was al een bijna kilo gegroeid, verder hebben we gevraagd naar het onrustig slapen van haar (ze maait steeds met de handjes en wordt daardoor wakker) advies was inbakeren, en dat doen we nu 'snachts, het gaat heel goed, ze slaapt 4 uur door. Wel een zielig gezicht zo'n mummie look-a-like...
Wel adviseerden ze op het bureau een inbakerslaapzakje ipv losse doeken, iemand hier ervaring mee? Omdat Meike af en toe last heeft van krampjes adviseerden ze op het cb om johannesbroodpitmeel door de fles te doen. Mijn omgeving reageert hier een beetje verbaasd op, omdat het voor spugende baby's is??? Maar goed, de krampjes zijn bijna verdwenen, en de flessen gaan helemaal leeg. (wel met de M-speen erop)
Overdag komt ze nu ook om de 3,5 a 4 uur voor de voeding, wel beter hoor. Je kunt gewoon net iets meer beginnen als er wat meer tijd tussen de voedingen zit.
En ze is zo tevreden verder. Deze week is ze steeds echt aan het lachen, zo lief!!! Het smeltgehalte wordt steeds groter hiero.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:25:11 #214
103793 kozakken
Living the life
pi_48094612
k zal hier ook nog even wat roepen over mijn mennegie.
Het gaat beter Hij begint weer wat lekkere wangetjes te krijgen en z'n ielepielige kippepootjes worden ook weer iets steviger.
En hij vindt melk niet te drinken ..... onze grapjas. Lekker met de fles spelen, beetje naar kijken, even zien waar grote broer zich bevindt, maar drinken ho maar.
Dus toch nog maar wat meer 'vast voedsel'.
En boterhammen zijn heel lekker Dus dat gaat goed.

(was in 2 mnd tijd maar 160 gram gegroeid. Maar wel gegroeid in de lengte. 75 cm. )
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:16:49 #215
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_48096502
*meldt*

Afgelopen zondag, 1 april is mijn dochter Naomi geboren. Vandaag is ze thuisgekomen uit het ziekenhuis na een zonnebankkuurtje onder de UV-lamp.
Ik heb het Z&G topic nu dus achter me gelaten en ga fanatiek meelurken en af en toe posten bij de babietjes
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_48098232
Van harte gefeliciteerd met de komst van je dochter Gabberhead! En welkom hier Naomi!

Schattig he, Moonah... dat beginnende kruipen! Zo'n lekker luierkontje de lucht in!

Vivi, ik heb me met beide nooit druk gemaakt over het ritme... Meestal was het zo dat als je door had hoe het ritme was, die alweer veranderde. Ze krijgen vanzelf een vaster ritme en dan wordt het makkelijker. (Ik heb makkelijk praten, ben thuisbllijvende moeder die bv geeft!)

Iedereen bedankt voor het medeleven met Tinka. Ben weer de hele nacht met haar bezig geweest, dit keer niet om haar bed, maar om haar zelf te verschonen. De diarree heeft volop toegeslagen en kennelijk deed het nog pijn ook, zo zielig. Vanmorgen leek ze echt zwaar ziek; ze stond op met 39,5 graden en hing alleen maar laveloos in je armen. Er kon geen lachje meer af en ze bewoog eigenlijk alleen haar oogleden nog. Vreselijk om je kind zo te zien... Dus toch maar naar de huisarts, zeker met het paasweekend voor de deur. Gelukkig bleek daar dat ze net weer geplast had. Vochthuishouding en longen in orde, toch maar wat ORS bijgeven was het advies. Kennelijk was het een combinatie van toch wel erg veel last van haar bovenste luchtwegen en een virus aan haar maag/darmen. Zegt ze ook nog terwijl ze naar haar buik luistert; "Ik hoor wel veel darmactiviteit"; die hoorde ik ook wel zonder dat ding en anders kon je het met de hand wel voelen! Afijn... vanmiddag na haar middagslaapje (lekker tegen me aan; ik kon ook nog wel een tukkie gebruiken) was ze een beetje opgeknapt, ze kroop weer wat en vanavond heeft ze een stukje peer gegeten. Ben ik erg blij mee, want ze zat al aan de ondergrens van gewicht, maar is nu ronduit mager. Hopen dat ze morgen nog verder opknapt, zodat we met de paasdagen wat leuks kunnen gaan doen.
  Milf zaterdag 7 april 2007 @ 00:58:34 #217
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48099725
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:34 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, wat geweldig! Gek is dat he, het lijkt zo moeilijk en onoverkombaar (is dat een woord?), maar die kindjes pikken het zo vlug op! Maar fijn zeg, dat het goed gaat! En de nachtrust moet jullie allemaal goed doen!

Nikky, we hebben 16 inch velgen op wagen, tweede uitlaat en verlaagde zijkant.....
Nee, de reiswieg eraf en nu het wandelwagengedeelte erop gezet!
!! Zal stoer lijken die bak
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:25 schreef Fendy het volgende:

[..]

Hehe ok, ook wel een beetje wat je gewend bent denk ik...

Jayden was 4060 gram bij geboorte en na 5 weken en een dag 5315 gram
! Hij doet het goed dus

Vief! Hier is het ook chaos alom hoor! Dan zit er weer vier uur tussen en dan weer 2. Als ik boodschappen moet doen doe ik dit gelijk na het eten. En als ik met de wagen op pad ga omdat ik moet shoppen dan ga ik wat drinken ergens ( meestal ben ik dan met een vriendin ) en ga ik ergens in een hoekje zitten en geef ik Frummel gewoon de tiet. En het boeit me geen reet wat mensen ervan vinden. Het valt de meeste mensen niet eens op. In het begin schaamde ik me dood hoor .

Welkom Gabberhead! Gefeliciteerd met je dochter . Is ze al lekker bruin door de zonnebank kuur? . Hoop dat alles in orde is.

Agossie Mammietje, wat klinkt dat zielig zeg!
aan je dochterje.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_48102642
Karin ik heb hier twee bakerdoeken met klittenband en die werkte hier echt super. Kaith voelt zich nog steeds niet thuis los in een groot bed dus ik heb nu nog een extra large versie voor als we haar ergens op bed te slapen leggen. Ik heb ze van bij de Prenatal voor 9.99 euro per stuk en die grote heb ik op de markt vandaan en die is echt ideaal voor nu (5 maanden)... Die kleintjes liggen in de kast inmiddels want daar is ze uitgegroeid. In haar eigen bedje met een slaapzak gaat het nu prima overigens. Maar zodra haar beentjes los kunnen vind ze het niets en is ze heel onrustig.

Gabberhead welkom hier en hoe gaat het nu met Naomi?

Moonah wat fijn dat jullie het zo goed hebben aangepakt en dat Thies er ook zin in heeft.

Mammietje dat is tenminste hoopvol voor de Pasen lekker een stukje peer binnengekregen en gehouden en dan ook nog aan de kruip dus dat lijkt wel een beetje op verbetering.

Vivi hij komt vanzelf samen met jullie in een ritme. Hier is het zo dat ik voed op verzoek nog steeds en de ene keer zit er vijf uur tussen en de andere keer 3 uur maar ze eet altijd zo dat ze toch vier flessen en fruit krijgt dus ze regelen het vanzelf op een gegeven moment. En het is altijd in een tijdsbestek van 12/13 uur dat ze alles eet en dan de hele nacht doortrekt.

Fijne Pasen iedereen alvast want ik ben er niet deze paasdagen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  zaterdag 7 april 2007 @ 08:52:34 #219
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_48102728
De eerste nacht thuis zit erop
Naomi heeft inderdaad een mooier kleurtje nu. Meer bruin dan geel in elk geval

Het ging verrassend goed eigenlijk. Ze heeft in een wiegje bij ons op de kamer geslapen, maar we hebben alledrie heerlijk geslapen. Om 0:00 de laatste voeding en om 6:00 de eerste weer en daartussen geen kik. In het ziekenhuis hadden ze wel wat meer met haar te stellen
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  zaterdag 7 april 2007 @ 08:57:14 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_48102746
gabberhead welkom en nog gefeliciteerd met naomi en wat fijn dat het meteen zo goed gegaan is vannacht
stormy waters...
sailin'
pi_48102849
Vivi, Lis heeft ook nog heel lang op 7 voedingen gezeten en volgens het CB was het geen probleem zolang ze maar niet boven de liter per dag kwam. Dat geldt dan alleen voor kunstvoeding, bv mag meer zijn.

Moonah, wat heerlijk voor je dat Thies zo goed slaapt nu! Voor hem en voor jou vast veel beter

Gabberhead, welkom hier en nog gefeliciteerd met Naomi!

Mammietje, sterkte met Tinka. Is peer niet een beetje laxerend?

Met Lis gaat alles hartstikke goed. Ze is ontzettend lief en grappig. Ze krijgt inmiddels wat fruit en groenten. We bieden haar stukken aan a la Rapley maar ook wel gewoon fijngemaakt.
Ze is ontzettend makkelijk met alles en heeft de grootste lol met haar grote broer. Dat wordt nog wat als ze groter zijn
Ze kan van haar buik naar haar rug draaien maar nog niet andersom. En als je haar op haar buik neerlegt verplaatst ze zich vaak om haar as.
Ze 'babbelt' er op los en kan heel goed prrrrrrrrr doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_48102868
Lis klinkt leuk
Quinten kan ook goed prrrrr doen meestal icm met zo'n hoofd
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:23:19 #223
94046 PM-girl
pi_48102919
Snoopy, wat leuk dat Lis het zo goed doet!

Gabberhead, welkom hier!

Simon is ook begonen met eten, hier een beeld-verhaal daarvan!
Ik denk dat ik toch niet verder ga met Rapley, ik vind het te eng en kan er niet van genieten, terwijl ik de prutjes heel leuk vind om te geven.
*
pi_48103092
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:16 schreef beefcake het volgende:
Lis klinkt leuk
Quinten kan ook goed prrrrr doen meestal icm met zo'n hoofd

PM, je moet doen waar je je goed bij voelt hoor!
Ik vind het zelf wel erg handig dat Lis zich vermaakt met een stuk broccoli terwijl wij zitten te eten
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:44:03 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_48105238
PM, ik had daar ook last van en ben lekker prutjes blijven geven, net wat je zegt, daar had ik wel plezier in
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:54:11 #226
108648 cattie
lieve moeder
pi_48105518
Welkom Gabberhead en Naomi!

Alle zieke kindjes: dikke kus en beterschap!

PM-girl, als je het niet ziet zitten gewoon niet doen hoor, het hoeft niet. Ive krijgt zijn fruit "a la rapley" en de rest kleingesneden op een lepeltje.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:01:07 #227
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48105707
Vanochtend ging ik eventjes met Kendahl bij papa kijken, die nog sliep. Ik zei toen herhaaldelijk papa, dat is papa. Kwartier later in de gang, waar natuurlijk niemand bij was : 'Babba..'

Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_48106181
Vraag:

Als jullie kindjes overdag slapen doen jullie dan de gordijnen dicht? Wij kregen het advies van de kraamhulp om overdag de gordijnen niet dicht te doen, ivm dag en nachtritme. Maar in het volle licht kan ik ook niet slapen.....
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:32:01 #229
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48106573
Ik doe gewoon de lamellen dicht (geen gordijnen) Maar hij kan met en zonder slapen, zolang hij maar moe genoeg is. Dat verschilt misschien per mensje

edit: Ik denk sowieso dat het wel lekker is als gewoon even prikkels binnenkomen, ook van buiten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 07-04-2007 12:43:16 ]
pi_48111795
Bestaat er ook zoiets als babypuberteit? Zo niet dan heeft Mikael dat deze week uitgevonden. Hij heeft overal paniek om. En hij wil zoveel maar kan gewoon nog niks. Hij zit zichzelf zo in de weg. Niks is leuk en niks mag. En vanmorgen ook nog heel erg verkouden wakker geworden Het zit hem zo niet mee deze week
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:31:01 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_48112214
Herkenbaar MeNicole! Ive heeft ook soms van die dagen.

Ik ben vandaag voor het eerst gaan fietsen met Ive! We vonden het allebei erg leuk.
pi_48114186
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:42 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik vind het zelf wel erg handig dat Lis zich vermaakt met een stuk broccoli terwijl wij zitten te eten
Makkelijk, he. Wij zetten Fons in zijn Bumbostoeltje bij ons op de tafel en geven hem een stuk groente om aan te vallen. Zo kunnen wij rustig eten en het is best gezellig.
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:08:37 #233
19529 Fendy
True Spirit
pi_48114479
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vraag:

Als jullie kindjes overdag slapen doen jullie dan de gordijnen dicht? Wij kregen het advies van de kraamhulp om overdag de gordijnen niet dicht te doen, ivm dag en nachtritme. Maar in het volle licht kan ik ook niet slapen.....
Wij doen het niet... ene keer ligt ie in de volle zon in de woonkamer, andere keer in de slaapkamer met de gordijnen open...of dicht...ben ook regelmatig aan het stofzuigen en harde muziek enzo...alleen 's nachts houden we het stil en donker, dus tijdens de nachtvoeding en schoon luiertje niet te veel kletsen en weinig licht aan....
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_48116200
karin wij hebben de lamellen gewoon open. om 19.00 uur doen wij ze dicht.

menicole sterkte met de babypuberteit
mama van 3 kids!
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:29:47 #235
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48116520
Nog een keer, wanneer beginnen jullie met tandenpoetsen met tandpasta? Als ze het al uit kunnen spugen, of maakt dat niet uit?
Lotte heeft nu al twee voortandjes, moet dus wel beginnen met poetsen, maar hoe?
pi_48116585
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:29 schreef ik80 het volgende:
Nog een keer, wanneer beginnen jullie met tandenpoetsen met tandpasta? Als ze het al uit kunnen spugen, of maakt dat niet uit?
Lotte heeft nu al twee voortandjes, moet dus wel beginnen met poetsen, maar hoe?
Ik zou het gewoon met water doen en zo een vingerborsteltje.
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:57:46 #237
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_48117315
Uitspugen hoeft niet ik80. Dus gewoon proberen. Wel met maar een klein minibeetje tandpasta.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Milf zaterdag 7 april 2007 @ 20:12:54 #238
16000 nikky
pi_48117867
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:57 schreef Lishe het volgende:
Uitspugen hoeft niet ik80. Dus gewoon proberen. Wel met maar een klein minibeetje tandpasta.
Peuterpasta las ik in het consultatiebureau boekje .
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:25:14 #239
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48118346
Dat slaapzakje was de oplossing nebelung. Ze lag meteen een stuk rustiger.

Vivi, Anna is nu 7,5 maanden en zit nog steeds op 6-7 voedingen per dag. We gaan daar gewoon in mee. Bij ons bestond de regelmaat uit het doen van alles in dezelfde volgorde (slapen, eten, luier, knuffelen, alleen spelen, slapen). De tijd waarop we alles deden wisselde. Het avondeten is nu rond dezelfde tijd, de rest is nog steeds flexibel.

Wat is Romme lang!

Welkom hier Gabberhead.

Wij doen Rapley en prutjes door elkaar. Boterhammen met stroop gaan in kleine stukjes, anders is de chaos echt te groot.

Het rolgordijn is overdag open en pas om 19 uur doen we het dicht.

We poetsen Anna's tanden als ze in bad zit en nog gewoon met water. Om te oefenen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48125638
Ik zou me er niet al te druk over maken, Karin. Ik denk dat het maar net is wat je aanleert. Hier heeft Randy altijd zijn -hele dunne- gordijntje dicht, Tinka slaapt nog bij ons op de kamer en daar doe ik de lamellen ook altijd dicht. Doe wat jou het beste lijkt, als de zon maar niet rechtstreeks (of weerkaatst in iets) in zijn gezicht schijnt toch?

Tinka is weer stukken beter vandaag. De koorts is zo goed als verdwenen en ze speelt weer. Ze had nog wel steeds diarree maar dronk gelukkig goed en at ook weer wat (al was het niet veel). Ze heeft nog wel erg veel pijn aan haar darmpjes vanavond. Maar ben heel erg blij dat ze weer op mijn eigen meissie lijkt!
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:35:12 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48125822
hier zijn de gordijnen wel dicht, maar het zijn geen verduisteringsgordijnen. er is heel duidelijk verschil tussen dag en nacht
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 9 april 2007 @ 01:33:42 #242
28068 Dana
Really cute
pi_48135161
Hier gaan ook de gordijnen niet dicht. Als het bedtijd is gaan de verduisteringsrolgordijnen naar beneden. Maar dat is meer omdat er een lantaarnpaal voor het raam staat. Dan zou het er nooit donker zijn.
*O* Lady Dana *O*
  maandag 9 april 2007 @ 01:43:51 #243
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48135325
Nou, na dat 'babba' van gisteren niks meer. Zal wel weer ff duren nu... Hij heeft gewoon even niks meer te melden.
  maandag 9 april 2007 @ 08:13:09 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48137330
Hier gaan de gordijnen dicht voor de oudere kinderen, voor Julia lijkt het niet veel uit te maken. Ze slaapt bij ons op de zolder, en daar zijn alleen luxaflex voor de dakramen (twee grote) dus zelfs als ze dichtzitten nog best veel licht. En slapen doet ze wel dus ik denk dat het eraan ligt of je ze eraan went. Wel heb ik gemerkt dat Noa en Emma op een gegeven moment veel beter (in)sliepen als het niet licht was.

PV, als hij echt gericht 'papa' zou zeggen zou dat ook wel heel vroeg zijn hoor! Emma (nu 17 maanden en begint aardig te praten) noemt mij steevast ' papa' ...
  maandag 9 april 2007 @ 14:12:35 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_48145139
ik kom ff binnenvallen zonder bij te lezen om te melden dat Ezra kan zwaaien
ik vind het zo leuk, want Liam heeft dat nooit gedaan.
Zo is zijn lichamelijke ontwikkeling uberhaupt heel anders. Ezra kan nog niet kruipen, maar wel bijna en regelmatig zit ie uit zichzelf...bijna.... hij kan op het moment vanalles bijna. Ik heb echt het idee dat ie binnenkort vanalles tegelijk ineens kan
Mooi om die verschillen te zien in ontwikkeling

Ezra eet trouwens heel slecht momenteel, weinig brood, weinig flessen, het is allemaal zo zo en dus komt meneer 's nachts weer voor een fles het is dan echt brullen als een speenvarken.
nou ja, het zal wel weer overgaan.
stormy waters...
sailin'
  maandag 9 april 2007 @ 14:18:11 #246
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48145319
Dag Ezra
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 09:40:52 #247
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48167863
Babba klinkt wel heel lief Paradijsvogeltje

En wat leuk dat Ezra al kan zwaaien. Wat gaat het snel nu ineens

Vandaag en morgen gaat Milo voor een hele dag naar het kinderdagverblijf. Ik hoef pas volgende week te beginnen met werken, dus ik heb nu even tijd voor mezelf. Het is wel even wennen om me een bepaalde tijdsdruk de fles te geven, luier te verschonen etc. Voor 09.00 uur moest ik Milo afleveren, maar blijkbaar was ik ietwat te gehaast bezig en was hij een beetje onrustig toen ik hem aan een van de leidsters wilde geven. Ik heb hem toen maar in een box gelegd met zo'n speelding erboven en dat vond Milo heel interessant. Toen ben ik weggegaan, maar ik vraag me af of hij het zo'n hele dag naar zijn zin heeft daar. Ik vond het zo moeilijk om hem achter te laten, maar mama's moeten helaas ook Nutrilon verdienen.

Wanneer gingen jullie kindjes op de eigen kamer slapen? Milo is nu 9 weken en slaapt overdag in de box en 's nachts bij ons op de kamer. Klaasvaker en mijn moeder vinden dat hij overdag best op zijn kamertje kan slapen, en 's nachts eigenlijk ook. Maar ik vind het nog zo gezellig om hem lekker dicht in de buurt te hebben. Wat vinden jullie, ben ik overbezorgd?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:44:26 #248
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_48167942
Freek was 5 maanden, Peuter was 3 maanden toen ze naar hun eigen kamer gingen.

Hou jij Milo nou maar lekker bij je, totdat hij of jij er genoeg van heeft . Dat punt komt vanzelf een keer, en dan is het vroeg genoeg .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:46:47 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_48167989
weet je slaapmeisje, natuurlijk zou Milo al op zijn eigen kamertje kunnen slapen, het is denk ik gewoon een keuze die je maakt. Wat mij met Liam en ook Ezra wel is opgevallen is dat het goed is om zeker overdag snel te wennen in hun eigen bedje. ze sliepen dan ook rustiger en leren om in slaap te vallen in hun bed. het geeft ook rust en regelmaat, iets waar babies toch echt dol op zijn.
Nou ligt ezra nog steeds bij ons op de kamer, simpelweg omdat hij nog geen eigen kamer heeft en ik vind het ook nog steeds wel knus Ik zal er ook moeite mee hebben hoor om hem naar zijn eigen kamer te doen straks
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:56:58 #250
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48168229
Slaapmeis, als je je zorgen maakt of Milo het naar zijn zin heeft kun je gewoon even bellen hoor! Dat vinden de leidsters echt niet raar of vervelend.

Emma heeft nog heel lang in de box geslapen, maar alleen als ik alleen thuis was en dan geen radio of tv aan zodat ze echt in alle rust kon slapen. Was het onrustig in huis dan ging ze naar haar eigen bed. 's nachts hebben we haar na een maand of twee naar haar eigen kamer gedaan omdat zij en ik elkaar wakker hielden. Met beide deuren wageweid open (en anderhalve meter tussen de ene en de andere deur ) durfde ik het wel. waar ik dus eigenlijk mee wil zeggen dat je er echt geen haast mee hoeft te maken zolang jullie allemaal lekker slapen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:57:51 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48168255
Dean slaapt al vanaf het het begin op zijn eigen kamertje, de eerste 2 a 3 weken alleen overdag, en 's nachts bij mij. Daarna ook 's nachts, hij slaapt daardoor veel dieper heb ik het idee en papa en mama kunnen ook weer es wat doen
Nu doet ie tegenwoordig nog wel veel dutjes in zijn box overdag, maar alleen als het rustig is in huis en we met zijn tweetjes zijn, anders gaat ie toch echt naar zijn bedje.
Ik heb de indruk dat hij soms ook echt blij kijkt als ik hem naar zijn eigen kamertje breng
pi_48168450
Ronja slaapt nu nog naast mijn bed maar we denken er over om haar nu toch maar naar haar eigen kamer te doen. Ze heeft dit weekend een nachtje bij mijn moeder geslapen, op haar eigen kamertje daar, en toen heeft ze een super nacht gemaakt met maar één voeding en de eerste voeding pas om een uur of negen.
Misschien dat ze eigenlijk wel weer snel inslaapt als ze een beetje ligt te piepen, maar zo naast mijn bed is het veel makkelijker om haar maar meteen te voeden.
Maar moeilijk vind ik het wel, gelukkig moet eerst die kamer weer opnieuw ingericht worden dus ik heb nog even uitstel
Ze is overigens wel vrij snel naar haar eigen bedje gegaan, ook overdag, omdat ze in de box toch onrustiger sliep.
Slaapmeisje, ik zou doen wat je zelf goed vind voelen, er is geen "moeten"
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:28:25 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_48168959
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 09:57 schreef Vivi het volgende:
Ik heb de indruk dat hij soms ook echt blij kijkt als ik hem naar zijn eigen kamertje breng
Ezra kijkt zeker 's avonds als ik hem naar boven ga brengen altijd heeeeel blij
Hij gaat ook altijd vrolijk naar bed eigenlijk, vind het heerlijk om zijn bedje in te gaan

Ik denk dat die kindjes wel beter slapen ja als ze op hun eigen kamer liggen waar ze niet gestoord worden. wij moeten nu toch ook nodig eens aan de slag
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 10:35:55 #254
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48169186
Wat een fijne reacties hier! Milo en ik slapen heel goed 's nachts (maar KlaasVaker wat minder). Milo had gisteravond om 23.00 uur de laatste fles gekregen en sliep door tot 08.30 uur vanmorgen. Overdag ligt hij lekker in zijn box te slapen en dat gaat ook prima. Ik weet natuurlijk niet hoe hij dat in het kdv doet. Ik wil ook graag rust en regelmaat voor ons ventje en heb elke dag weer het voornemen om hem in ieder geval overdag in zijn eigen kamertje te leggen. Tot nu toe is dat nog niet gelukt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:39:59 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48169310
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:28 schreef Belana het volgende:

[..]

Ezra kijkt zeker 's avonds als ik hem naar boven ga brengen altijd heeeeel blij
Hij gaat ook altijd vrolijk naar bed eigenlijk, vind het heerlijk om zijn bedje in te gaan

Ik denk dat die kindjes wel beter slapen ja als ze op hun eigen kamer liggen waar ze niet gestoord worden. wij moeten nu toch ook nodig eens aan de slag
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:41:41 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48169366
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat een fijne reacties hier! Milo en ik slapen heel goed 's nachts (maar KlaasVaker wat minder). Milo had gisteravond om 23.00 uur de laatste fles gekregen en sliep door tot 08.30 uur vanmorgen. Overdag ligt hij lekker in zijn box te slapen en dat gaat ook prima. Ik weet natuurlijk niet hoe hij dat in het kdv doet. Ik wil ook graag rust en regelmaat voor ons ventje en heb elke dag weer het voornemen om hem in ieder geval overdag in zijn eigen kamertje te leggen. Tot nu toe is dat nog niet gelukt
De rust en regelmaat bestaat hier meer uit de opeenvolging van handelingen dan uit tijden, als je snapt wat ik bedoel.
Ik voelde me daar eerst best schuldig over maar ik denk nu dat de kleine er ook meer gebaat is als mama wat meer relaxed is, ipv naar een strak stramien te moeten leven
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 10:46:55 #257
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48169537
Die opeenvolging van handelingen doe ik inderdaad ook. Slapen, eten, luier, knuffelen, spelen etc. gaat goed zolang we een hele dag thuis zijn, maar we zijn ook vaak de hort op met hem. Boodschappen doen, winkelen, naar oma & opa, wandelen etc. Vanaf volgende week (als ik ook weer aan het werk ben) zullen we toch een wat strakker ritme aan moeten houden. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn, maar dat komt vast allemaal goed!
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:57:37 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_48169840
regelmaat heeft ook juist meer met de volgorde van dingen te doen dan met tijden hoor, een baby kan geen klok kijken
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:18:09 #259
141023 ik80
pi_48170472
En dan slapen niet alle kinderen precies tot het volgende eetmoment, lotte slaapt vaak tussendoor.
Slaapmeisje, je moet goed naar Milo kijken, zie je dat hij in de box bijna in slaap valt, dan breng je hem naar boven. Zo zijn wij ook begonnen... Nu slaapt ze altijd boven.
pi_48170547
Amber ging naar haar kamertje toen ze 3 maanden was ('s nachts). Overdag sliep ze afwisselend in haar box en in haar bedje (ik weet het ook niet precies meer)
Iris (9,5 maand)slaapt nu nog steeds bij ons op de kamer, maar dat is omdat we maar 1 slaapkamer hebben. Amber slaapt dus ook weer bij ons dus.
Oftewel: aan mijn antwoord heb je niet zo veel ritme is hier ook ver te zoeken, oook daar kan ik je dus niet mee helpen
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 11:25:16 #261
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48170710
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:20 schreef LadyS het volgende:
Oftewel: aan mijn antwoord heb je niet zo veel ritme is hier ook ver te zoeken, oook daar kan ik je dus niet mee helpen

ik80 bedankt voor de tip, ik zal het wat beter in de gaten houden en bij de eerste tekenen van vermoeidheid hem in zijn bedje leggen
pi_48170775
Iris slaapt trouwens wel altijd in haar bedje overdag
Maar dat is ook omdat ik een peuter hebt rondlopen wiens hobby gillen en schreeuwen is
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:51:32 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48171477
Hahaha...herkenbaar LadyS! het slapen-in-de-box is dan snel afgelopen. Je kunt ook niet je andere kinderen commanderen om te fluisteren omdat kleine zus in de box ligt te slapen. Overigens wennen ze wel snel aan geluiden hoor, Julia slaapt nog steeds redelijk vaak met geluiden om zich heen in, en dat gaat dan wel goed. Dat is dan weer een voordeel!
pi_48171518
Vanmorgen ook weer naar het cb geweest met Iris. Ze is nu 73 cm en 8820 gram. Het is echt een lange tante vergeleken bij haar zusje:

pi_48172355
slaapmeisje, hier hetzelfde "probleem" Vaders wil dat meike snachts in haar eigen bedje slaapt, terwijl ik haar nog lekker bij me wil houden.

Nu vindt Meike haar eigen bed nog niet zo'n geslaagd object, dus daar moet ze eerst overdag maar aan wennen. Ik leg haar nu met kinderwagenbak en al in bed. Gaat best goed!

Iedereen weet altijd zo goed hoe je het moet doen, ik denk steeds: laat me het zelf nou uitzoeken, en dan ga ik maar een keer op mijn bek.... maar al die goedbedoelde adviezen van familie enz komen me de neus uit. Op het cb zeggen ze dat je je eigen gevoel moet volgen.
Ook qua slapen in het eigen bed dus, ze (cb-arts)vroeg me of ik haar ledikant ook bij ons op de kamer kon zetten, dan kan ze eraan wennen. Maar bij ons past dat niet, misschien bij jullie wel Slaapmeisje?
  dinsdag 10 april 2007 @ 15:44:45 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48179675
Lastig he Karin, al die goedbedoelde adviezen. Ik merk dat ik er zelf ook weleens aan meedoe, omdat ik weet hoe ik zelf op m'n bek ben gegaan en het zo graag wil voorkomen bij (bijv.) mijn broers en hun kindjes. Je wilt graag dat het goed gaat en zeker als je zelf ervaring hebt met zulke dingen wil je graag advies geven. Maar ja, je weet niet wat in elke situatie de beste optie is...het verschilt gewoon weer per kind. Je moet dingen uitproberen en soms werken die voor geen meter ...

Succes maar!!
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 16:37:54 #267
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48181521
Karin het ledikantje past wel bij ons op de slaapkamer, maar lost het probleem voor KlaasVaker niet op. Hij slaapt gewoon minder vast met Milo op de kamer. Helaas slapen wij op zolder en is de kamer van Milo 1 etage lager. De volgende stap wat mij betreft is Milo op zijn eigen kamertje en dan de babyfoon naar boven meenemen. Eerst maar eens de middagen in zijn eigen mandje en daarna zien we wel weer verder. En inderdaad, die goedbedoelde adviezen zijn handig, maar ik trek ook wel mijn eigen plan hoor. Toch is het soms wel erg prettig om wat opties te horen hoe het ook kan en dan kan ik altijd nog zelf de keuze maken.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:49:38 #268
141023 ik80
pi_48182000
ja je krijgt idd vaak adviezen (ik ga er net ook 1 ik weet het), maar volg je eigen plan. En accepteren is al 1 stap! Daarna komt de rest vanzelf, voor je het weet slaapt hij netjes in zijn eigen bed.
pi_48184278
Als je advies krijgt is soms wel vervelend. Maar naar je gevoel luisteren is ook niet altijd goed voor je
Liefde
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:03:15 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_48184546
pfff.... wij hebben echt een rare eter hoor hier Ezra lust maar 2 potjes, de 6 maanden broccolischotel en de 6 maanden worteltjes met rijst en kip. thats it. meer eet ie niet. Net weer een keer iets anders geprobeerd. het arme kind begint echt te kokhalzen en spuugt alles zo uit
een baby faked dat toch niet echt he Zo raar na onze alleseter Liam.
Ik ben wel benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen dan... iemand dergelijke ervaring?
en straks als we op vakantie gaan een voorraad potjes mee dus
stormy waters...
sailin'
  Milf dinsdag 10 april 2007 @ 18:48:36 #271
16000 nikky
pi_48185995
Frummel heeft hier ook de eerste vier weken lekker bij mamma geslapen hoor Slaapmeisje. En iedereen maar roepen, het moet ook in het eigen bedje anders went ze niet en heb je straks een probleem.

Lazer op

Ik bepaal dat lekker zelf. .
Frummel (13 week oud ) slaapt tegenwoordig wel savonds in haar eigen bedje op haar eigen kamer. En dat gaat harstikke goed. Overdag slaapt ze in de box. Ik ben alleen en dan zet ik de TV uit en kruip ik even lekker achter de PC of ga ik nu met dat mooie weer tuinieren. Heeft Frummel ook geen last van me. .
pi_48187859
En hier slaapt Juliette zeker het eerste half jaar bij ons op de kamer (oa ivm wiegedoodpreventie), en waarschijnlijk daarna ook nog wel een poosje. Myrthe heeft een jaar bij ons gelegen. Bevalt prima. Overigens komt Myrthe nu soms 's nachts weer buurten aangezien ze nu de deur kan opendoen ondanks omhoogstaande klink. Maar de overstap naar haar eigen kamer heeft verder nooit problemen gegeven.
Overdag ligt Juliette meestal in de kinderwagen, soms in haar ledikantje.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:00:53 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_48188793
Ive heeft de eerste 10 weken bij ons op de kamer gelegen, maar mijn man sliep niet zo goed daardoor. Toen Ive in zijn eigen kamertje lag, gingen we alledrie beter slapen! Zelf vond ik het desondanks wel jammer dat hij verhuisde, ik vond het wel makkelijk en gezellig.

Wat leuk dat Ezra kan zwaaien! Afgelopen zondag zwaaide Ive opeens naar mijn schoonmoeder toen we weg gingen! Wat lastig dat hij maar 2 potjes wil. Maar dat trekt vast nog wel bij. Ive heeft ook sterke voorkeuren. Hij is helemaal gek op champignons. Fruit gaat ook wel goed nu, maar brood blijft lastig.
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:10:48 #274
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48191800
mijn ruim 10 maanden beeb is ziek gisteren en vandaag koorts, vanmorgen zelfs 39.8, het hoogste wat ik ooit getempt heb bij de kinders. arm mannetje, hijs zo zielig ook, hangt alleen maar tegen mij aan.
pi_48192229
Mikael is gelukkig weer beter te pas. Hij kna weer lachen en ook weer "praten". Dat had ie een paar dagen niet gedaan maar vandaag is het weer helemaal goed Hij kna net als Ezra ook bijna heel veel. Zitten kanie wel. Stevig ook nog. Uit zichzelf zitten lukt bijna, zwaaien lukt bijna, tijgeren lukt alleen in de achteruit. Papa kan ie al zeggen mama wil ie niet Maar hij is gewoon zooo leuk
Liefde
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:49:18 #276
24188 Belana
kloon van belana
pi_48193611
zometeen in het fototopic de primeur van Ezra vandaag
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:56:10 #277
141023 ik80
pi_48193987
Normaal houden baby's toch de volgorde rollen/kruipen/staan/lopen aan?
Lotte begrijpt het niet helemaal, ze rolt alleen nog maar van haar rug naar haar buik, en wil vervolgens gaan kruipen (hoofd op het kleed, armen langs zich heen, vliegtuigeffect, billen in de lucht benen onder zich trekkend) het is een erg maf gezicht! Ook staan vindt ze erg leuk! hahaha raar kind. Maar wel erg lief, altijd lachen en gelukkig weer wat meer aan het kletsen.

Ezra zwaaien, wil ik zien (ik vind het zo'n mooi mannetje)
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 22:52:30 #278
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48197498
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:20 schreef MeNicole het volgende:
... tijgeren lukt alleen in de achteruit...
Wat zal dat een lachwekkend gezicht zijn

Belana nóg zo'n grote stap voor Ezra
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 22:54:15 #279
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48197627
Martineke wat erg dat je beebje zo ziek is. Hopelijk wordt hij gauw weer beter

ik80 een raar, maar wel lief kind en wat heerlijk dat ze lekker haar eigen volgorde aanhoudt
pi_48198314
Martineke, vervelend he, als je mannetje zo ziek is? En met zulke koorts worden het ook meteen van die zielige hoopjes... Heeft hij verder geen symptomen zodat je weet wat het is? Klinkt als 5e of 6e ziekte... dat geeft vroeger of later (afhankelijk van 5e of 6e) heel fijne vlekjes (vooral) op de romp, net alsof de doorbloeding goed zichtbaar is.
Hier is Tinka ook nog steeds niet de oude. Ze eet wel weer wat, maar nu al 2 morgens achter elkaar dat het lijkt alsof ze ontploft is in haar luier! Diarree tot aan haar nek, zodat alleen de douche nog uitkomst biedt. Door de romper, pyama, dikke trappelzak, matrashoes en molton heen! En ze lijkt 'savonds en snachts echt pijn aan haar darmen te hebben, overstrekt helemaal met gillend huilen, terwijl er overdag niet zoveel aan de hand lijkt behalve verminderde eetlust. Ik hoop dat het morgen beter gaat, want het heeft nu wel lang genoeg geduurd (vanaf vorige week zondag al niet meer eten).

Belana... ik heb even op het fototopic gekeken... wat een geweldig kind zeg, om op te vreten! Je zou zo een hap uit zijn stralende wang nemen!
pi_48198812
Slaapmeisje... hier heeft Randy t/m 13 maanden op onze kamer gelegen en Tinka (volgende week 1 jaar) ligt nu ook nog bij ons op de kamer. Net als poemojn was ik altijd erg bang voor wiegendood, maar daarnaast vind ik het ook erg knus (en is het i.v.m. borstvoeding erg makkelijk). Ook ondanks de leeftijd van Randy geen probleem met de overstap naar een eigen kamertje. Tinka moet nog blijken!
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:33:03 #282
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48199449
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:10 schreef Martineke het volgende:
mijn ruim 10 maanden beeb is ziek gisteren en vandaag koorts, vanmorgen zelfs 39.8, het hoogste wat ik ooit getempt heb bij de kinders. arm mannetje, hijs zo zielig ook, hangt alleen maar tegen mij aan.
Beterschap!! voor je kleine Romijn...
  woensdag 11 april 2007 @ 08:29:06 #283
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48204557
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:20 schreef MeNicole het volgende:
Mikael is gelukkig weer beter te pas. Hij kna weer lachen en ook weer "praten". Dat had ie een paar dagen niet gedaan maar vandaag is het weer helemaal goed Hij kna net als Ezra ook bijna heel veel. Zitten kanie wel. Stevig ook nog. Uit zichzelf zitten lukt bijna, zwaaien lukt bijna, tijgeren lukt alleen in de achteruit. Papa kan ie al zeggen mama wil ie niet Maar hij is gewoon zooo leuk
Bij ons dus ook 'babba', tijgeren achteruit ( ), zitten mwoah.. uit zichzelf ho maar! Hij is ontzetttend sterk in zijn armen, hij pakt met gemak iets van je af. Ondeugend knulletje en dan nog protesteren wanneer je het terugpakt...
leuk leuk leuk!
pi_48206262
Allemaal zieke kindjes weer beterschap!

Om alle patsposts even te ontkrachten ;
Ronja doet lekker nog bijna helemaal niets. Rollen gaat perfect, zitten als je haar neer zet doen we niet echt maar zelf gaan zitten zit nog niet in de planning. Kruipen of tijgeren doet ze niet, dingen nazeggen doet ze niet, zwaaien doet ze niet, staan doet ze niet en doorslapen doet ze al helemaal niet.
Wat ze wel heel goed doet is poepen als je haar even in haar blote billen laat liggen, zo veel brood naar binnen proppen dat je in de starthouding schiet om haar te redden, heel lief lachend aan je haar trekken, doen alsof ze heel veel eet maar in werkelijkheid alles aan de hond voeren, snachts een keer of vier voor een knuffel of een slokje komen, een half uur met duim en wijsvinger proberen een pluisje van het kleed te plukken en dikke kleffe smakzoenen in je nek geven.
En daarom hou ik zo veel van haar
  woensdag 11 april 2007 @ 09:59:56 #285
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48206550
Ben ik ff uitgerust!! Tijn is gisteravond om 19.30 naar bed gegaan en vanmorgen ging om 7.00 de wekker en Swets en ik keken elkaar aan "heb jij Tijn vannacht gehooord??" Meneer heeft dus heerlijk het klokje rond geslapen Aangezien een late avond-voeding niets uitmaakt voor het aantal nachtvoedingen hebben we die al heel snel geschrapt en gaat hij rond 19.30 naar bed en we zien wel wanneer hij weer wakker wordt om te eten.. Nu was dat dus vanmorgen pas En hij werd heerlijk relaxed wakker; beetje op z'n duim sabbelen, beetje om zich heen kijken.

Wauw wat een grote stappen hier trouwens bij een hoop babietjes En een hoop ziekte ook bij andere babies

Slaapmeisje, Tijn ligt ook vaak in de box te slapen hoor 's Nachts ligt hij wel in zijn eigen kamertje, maar dat komt meer omdat hij niet meer in de wieg past (alleen als we erg proppen en in het ledikantje heeft ie lekker de ruimte) en het ledikantje past niet op onze kamer erbij.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 10:05:51 #286
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48206722
Wauw Tijn wat ben jij een lekkere slaapkop Heerlijk joh dat hij het zo goed doet en dan ook nog zo relaxed wakker worden

Milo slaapt vanaf de laatste avondvoeding (ergens tussen 21.30 en 23.00 uur) ook door tot 's morgens vroeg een uurtje of 7 en het is zo heerlijk. Vandaag is hij weer een hele dag naar het kdv. Gisteren ging het hartstikke goed en had hij keurig gedronken en een klein beetje geslapen. Toen ik hem op kwam halen, lag hij lekker op een kleed op de grond te spelen en was goedgeluimd. Vanmorgen heb ik hem weer afgezet daar en ik ga zo lekker met een bak koffie in de tuin van het zonnetje genieten
pi_48206949
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:49 schreef owlet het volgende:
Allemaal zieke kindjes weer beterschap!

Om alle patsposts even te ontkrachten ;
Ronja doet lekker nog bijna helemaal niets. Rollen gaat perfect, zitten als je haar neer zet doen we niet echt maar zelf gaan zitten zit nog niet in de planning. Kruipen of tijgeren doet ze niet, dingen nazeggen doet ze niet, zwaaien doet ze niet, staan doet ze niet en doorslapen doet ze al helemaal niet.
Wat ze wel heel goed doet is poepen als je haar even in haar blote billen laat liggen, zo veel brood naar binnen proppen dat je in de starthouding schiet om haar te redden, heel lief lachend aan je haar trekken, doen alsof ze heel veel eet maar in werkelijkheid alles aan de hond voeren, snachts een keer of vier voor een knuffel of een slokje komen, een half uur met duim en wijsvinger proberen een pluisje van het kleed te plukken en dikke kleffe smakzoenen in je nek geven.
En daarom hou ik zo veel van haar
Daarom had ik er bij Mikael ook neergezet bijna Mikael doet veel dingen bijna. Alleen zitten en papa zeggen is het enige wat ie echt doet. De rest is allemaal bijna
Liefde
pi_48207291
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:12 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Daarom had ik er bij Mikael ook neergezet bijna Mikael doet veel dingen bijna. Alleen zitten en papa zeggen is het enige wat ie echt doet. De rest is allemaal bijna

ET, lekker joh Op dat soort nachtjes kan je weer heel lang teren!
  woensdag 11 april 2007 @ 10:48:09 #289
94046 PM-girl
pi_48208045
Owlet! Lief stukje!

Simon kan ook zo lekker knuffelen om mijn nek, om daarna lekker te zeveren!
*
  woensdag 11 april 2007 @ 12:14:02 #290
19529 Fendy
True Spirit
pi_48210950
Zeau, net terug van het CB.

De dienstdoende dame vertelde dat er nog geen reden tot paniek is, omdat Jayden nog maar 8 weken oud is gaan we het prima redden door hem zo veel mogelijk op zijn buikje te leggen...schijnbaar trekt alles dan in een mum van tijd bij. Toevallig was er een moeder met baby-met-mooi-rond-hoofd die het kon beamen, en die aangaf dat het bij haar kindje nog wat erger was, dus met redelijk vertrouwen maar een paar weekjes aankijken...

Jayden is vandaag exact 8 weken oud, nu 6025 gram...dus 2 kilo aangekomen (de helft van zijn geboortegewicht.)

Denk dat we hem maar Gijs gaan noemen voortaan. Holle bolle Gijs.
Je hebt gelijk Fen.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:24:08 #291
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211278
Fendy wat een heerlijk bericht joh! Hoe vind "Gijs" het om op zijn buikje gelegd te worden? Hij is goed aangekomen zeg, hoe lang is Jayden nu?
  woensdag 11 april 2007 @ 12:28:01 #292
19529 Fendy
True Spirit
pi_48211409
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Fendy wat een heerlijk bericht joh! Hoe vind "Gijs" het om op zijn buikje gelegd te worden? Hij is goed aangekomen zeg, hoe lang is Jayden nu?
Hij ligt nu supertevreden op zijn buikje te slapen naast me dus hij vindt het helemaal niet erg...het is ook zo'n makkelijk klein jochie
Eigenlijk vergeten om te meten hoe lang hij was, maar dat doe ik vanavond wel effe
Je hebt gelijk Fen.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:36:22 #293
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_48213999
voor alle kindjes en hun ontwikkelingen.
En voor de kindjes die alles bijna kunnen, jullie tijd komt nog wel. Het zegt nl. helemaal niks over het kind hoor, dus lekker hun gang op hun eigen tempo laten gaan.

Cas heeft hier trouwens 2 maanden 's avonds bij ons op de kamer geslapen. Overdag sliep hij op zijn eigen kamertje. Vond ik wel het makkelijkst wennen eigenlijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 11 april 2007 @ 19:16:50 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_48226620
Liam is nu uit logeren, dus Ezra slaapt vannacht in Liam's bed, ik ben heel benieuwd. Is dus voor het eerst
stormy waters...
sailin'
  woensdag 11 april 2007 @ 19:54:19 #295
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_48228194
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:16 schreef Belana het volgende:
Liam is nu uit logeren, dus Ezra slaapt vannacht in Liam's bed, ik ben heel benieuwd. Is dus voor het eerst
Kan hij er niet uit rollen? Waarschijnlijk niet.... anders zou je het niet doen. Nou goed, ik ben ook benieuwd
  woensdag 11 april 2007 @ 20:53:52 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_48231070
Liam ligt ook nog in een ledikant (dat is een vrij grote, zelf gemaakt door mijn opa nog voor mijn vader) en ik vind hem zelfs nog veiliger en prettiger dan moderne ledikanten, omdat er niet van die spijlen aan zitten waar beentjes in klem raken enzo. (dat heeft ezra in zijn eigen ledikantje al meerdere malen gehad )
anyways, hij ligt lekker te slapen, nu kijken of mij dat ook lukt straks
stormy waters...
sailin'
  woensdag 11 april 2007 @ 21:03:38 #297
103793 kozakken
Living the life
pi_48231553
Owlet. Ronja en Romme kunnen dan lekker naar elkaar kwijlen

Wat leuk Belaan. Lekker in een ledikantje op een eigen kamertje. Spannend ook
pi_48236550
Zal wel stil zijn voor jou Belana Ik hoop dat jullie allebei lekker slapen vannacht!

Dylan heeft alleen de kraamweek bij ons op de kamer geslapen, maar omdat ik van ieder zuchtje en kreuntje wakker werd, ging hij naar zijn eigen kamertje. Quinten heeft 24 dagen bij ons geslapen, zelfde verhaal weer als bij Dylan Allebei vonden ze het wel best en sliepen erg goed in hun eigen bedje.

Even een updatje over Quintens arm; het gaat hartstikke goed Een paar dagen na het laatste kinderarts bezoek bewoog Quinten zijn schouder ineens alle kanten op. Je ziet nu nauwelijks verschil tussen de twee armen. Ik ben zo blij hiermee
We hebben ook meteen een foto gemaakt toen we hem zagen liggen, wat een normale houding is voor kindjes, was nu een hele blijde happening
Rechts (voor de kijkers links) is de 'slechte' arm
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48237287
Quinten, je kan nu dus jompelen Ik jompel mee
  woensdag 11 april 2007 @ 22:56:01 #300
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48237331
Beef, van harte gefeliciteerd met dit mooie nieuws!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')