abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:57:51 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48168255
Dean slaapt al vanaf het het begin op zijn eigen kamertje, de eerste 2 a 3 weken alleen overdag, en 's nachts bij mij. Daarna ook 's nachts, hij slaapt daardoor veel dieper heb ik het idee en papa en mama kunnen ook weer es wat doen
Nu doet ie tegenwoordig nog wel veel dutjes in zijn box overdag, maar alleen als het rustig is in huis en we met zijn tweetjes zijn, anders gaat ie toch echt naar zijn bedje.
Ik heb de indruk dat hij soms ook echt blij kijkt als ik hem naar zijn eigen kamertje breng
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_48168450
Ronja slaapt nu nog naast mijn bed maar we denken er over om haar nu toch maar naar haar eigen kamer te doen. Ze heeft dit weekend een nachtje bij mijn moeder geslapen, op haar eigen kamertje daar, en toen heeft ze een super nacht gemaakt met maar één voeding en de eerste voeding pas om een uur of negen.
Misschien dat ze eigenlijk wel weer snel inslaapt als ze een beetje ligt te piepen, maar zo naast mijn bed is het veel makkelijker om haar maar meteen te voeden.
Maar moeilijk vind ik het wel, gelukkig moet eerst die kamer weer opnieuw ingericht worden dus ik heb nog even uitstel
Ze is overigens wel vrij snel naar haar eigen bedje gegaan, ook overdag, omdat ze in de box toch onrustiger sliep.
Slaapmeisje, ik zou doen wat je zelf goed vind voelen, er is geen "moeten"
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:28:25 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_48168959
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 09:57 schreef Vivi het volgende:
Ik heb de indruk dat hij soms ook echt blij kijkt als ik hem naar zijn eigen kamertje breng
Ezra kijkt zeker 's avonds als ik hem naar boven ga brengen altijd heeeeel blij
Hij gaat ook altijd vrolijk naar bed eigenlijk, vind het heerlijk om zijn bedje in te gaan

Ik denk dat die kindjes wel beter slapen ja als ze op hun eigen kamer liggen waar ze niet gestoord worden. wij moeten nu toch ook nodig eens aan de slag
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 10:35:55 #254
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48169186
Wat een fijne reacties hier! Milo en ik slapen heel goed 's nachts (maar KlaasVaker wat minder). Milo had gisteravond om 23.00 uur de laatste fles gekregen en sliep door tot 08.30 uur vanmorgen. Overdag ligt hij lekker in zijn box te slapen en dat gaat ook prima. Ik weet natuurlijk niet hoe hij dat in het kdv doet. Ik wil ook graag rust en regelmaat voor ons ventje en heb elke dag weer het voornemen om hem in ieder geval overdag in zijn eigen kamertje te leggen. Tot nu toe is dat nog niet gelukt
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:39:59 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48169310
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:28 schreef Belana het volgende:

[..]

Ezra kijkt zeker 's avonds als ik hem naar boven ga brengen altijd heeeeel blij
Hij gaat ook altijd vrolijk naar bed eigenlijk, vind het heerlijk om zijn bedje in te gaan

Ik denk dat die kindjes wel beter slapen ja als ze op hun eigen kamer liggen waar ze niet gestoord worden. wij moeten nu toch ook nodig eens aan de slag
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:41:41 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48169366
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat een fijne reacties hier! Milo en ik slapen heel goed 's nachts (maar KlaasVaker wat minder). Milo had gisteravond om 23.00 uur de laatste fles gekregen en sliep door tot 08.30 uur vanmorgen. Overdag ligt hij lekker in zijn box te slapen en dat gaat ook prima. Ik weet natuurlijk niet hoe hij dat in het kdv doet. Ik wil ook graag rust en regelmaat voor ons ventje en heb elke dag weer het voornemen om hem in ieder geval overdag in zijn eigen kamertje te leggen. Tot nu toe is dat nog niet gelukt
De rust en regelmaat bestaat hier meer uit de opeenvolging van handelingen dan uit tijden, als je snapt wat ik bedoel.
Ik voelde me daar eerst best schuldig over maar ik denk nu dat de kleine er ook meer gebaat is als mama wat meer relaxed is, ipv naar een strak stramien te moeten leven
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 10:46:55 #257
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48169537
Die opeenvolging van handelingen doe ik inderdaad ook. Slapen, eten, luier, knuffelen, spelen etc. gaat goed zolang we een hele dag thuis zijn, maar we zijn ook vaak de hort op met hem. Boodschappen doen, winkelen, naar oma & opa, wandelen etc. Vanaf volgende week (als ik ook weer aan het werk ben) zullen we toch een wat strakker ritme aan moeten houden. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn, maar dat komt vast allemaal goed!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:57:37 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_48169840
regelmaat heeft ook juist meer met de volgorde van dingen te doen dan met tijden hoor, een baby kan geen klok kijken
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:18:09 #259
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48170472
En dan slapen niet alle kinderen precies tot het volgende eetmoment, lotte slaapt vaak tussendoor.
Slaapmeisje, je moet goed naar Milo kijken, zie je dat hij in de box bijna in slaap valt, dan breng je hem naar boven. Zo zijn wij ook begonnen... Nu slaapt ze altijd boven.
pi_48170547
Amber ging naar haar kamertje toen ze 3 maanden was ('s nachts). Overdag sliep ze afwisselend in haar box en in haar bedje (ik weet het ook niet precies meer)
Iris (9,5 maand)slaapt nu nog steeds bij ons op de kamer, maar dat is omdat we maar 1 slaapkamer hebben. Amber slaapt dus ook weer bij ons dus.
Oftewel: aan mijn antwoord heb je niet zo veel ritme is hier ook ver te zoeken, oook daar kan ik je dus niet mee helpen
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 11:25:16 #261
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48170710
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:20 schreef LadyS het volgende:
Oftewel: aan mijn antwoord heb je niet zo veel ritme is hier ook ver te zoeken, oook daar kan ik je dus niet mee helpen

ik80 bedankt voor de tip, ik zal het wat beter in de gaten houden en bij de eerste tekenen van vermoeidheid hem in zijn bedje leggen
pi_48170775
Iris slaapt trouwens wel altijd in haar bedje overdag
Maar dat is ook omdat ik een peuter hebt rondlopen wiens hobby gillen en schreeuwen is
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:51:32 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48171477
Hahaha...herkenbaar LadyS! het slapen-in-de-box is dan snel afgelopen. Je kunt ook niet je andere kinderen commanderen om te fluisteren omdat kleine zus in de box ligt te slapen. Overigens wennen ze wel snel aan geluiden hoor, Julia slaapt nog steeds redelijk vaak met geluiden om zich heen in, en dat gaat dan wel goed. Dat is dan weer een voordeel!
pi_48171518
Vanmorgen ook weer naar het cb geweest met Iris. Ze is nu 73 cm en 8820 gram. Het is echt een lange tante vergeleken bij haar zusje:

pi_48172355
slaapmeisje, hier hetzelfde "probleem" Vaders wil dat meike snachts in haar eigen bedje slaapt, terwijl ik haar nog lekker bij me wil houden.

Nu vindt Meike haar eigen bed nog niet zo'n geslaagd object, dus daar moet ze eerst overdag maar aan wennen. Ik leg haar nu met kinderwagenbak en al in bed. Gaat best goed!

Iedereen weet altijd zo goed hoe je het moet doen, ik denk steeds: laat me het zelf nou uitzoeken, en dan ga ik maar een keer op mijn bek.... maar al die goedbedoelde adviezen van familie enz komen me de neus uit. Op het cb zeggen ze dat je je eigen gevoel moet volgen.
Ook qua slapen in het eigen bed dus, ze (cb-arts)vroeg me of ik haar ledikant ook bij ons op de kamer kon zetten, dan kan ze eraan wennen. Maar bij ons past dat niet, misschien bij jullie wel Slaapmeisje?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 10 april 2007 @ 15:44:45 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48179675
Lastig he Karin, al die goedbedoelde adviezen. Ik merk dat ik er zelf ook weleens aan meedoe, omdat ik weet hoe ik zelf op m'n bek ben gegaan en het zo graag wil voorkomen bij (bijv.) mijn broers en hun kindjes. Je wilt graag dat het goed gaat en zeker als je zelf ervaring hebt met zulke dingen wil je graag advies geven. Maar ja, je weet niet wat in elke situatie de beste optie is...het verschilt gewoon weer per kind. Je moet dingen uitproberen en soms werken die voor geen meter ...

Succes maar!!
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2007 @ 16:37:54 #267
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48181521
Karin het ledikantje past wel bij ons op de slaapkamer, maar lost het probleem voor KlaasVaker niet op. Hij slaapt gewoon minder vast met Milo op de kamer. Helaas slapen wij op zolder en is de kamer van Milo 1 etage lager. De volgende stap wat mij betreft is Milo op zijn eigen kamertje en dan de babyfoon naar boven meenemen. Eerst maar eens de middagen in zijn eigen mandje en daarna zien we wel weer verder. En inderdaad, die goedbedoelde adviezen zijn handig, maar ik trek ook wel mijn eigen plan hoor. Toch is het soms wel erg prettig om wat opties te horen hoe het ook kan en dan kan ik altijd nog zelf de keuze maken.
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:49:38 #268
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48182000
ja je krijgt idd vaak adviezen (ik ga er net ook 1 ik weet het), maar volg je eigen plan. En accepteren is al 1 stap! Daarna komt de rest vanzelf, voor je het weet slaapt hij netjes in zijn eigen bed.
pi_48184278
Als je advies krijgt is soms wel vervelend. Maar naar je gevoel luisteren is ook niet altijd goed voor je
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:03:15 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_48184546
pfff.... wij hebben echt een rare eter hoor hier Ezra lust maar 2 potjes, de 6 maanden broccolischotel en de 6 maanden worteltjes met rijst en kip. thats it. meer eet ie niet. Net weer een keer iets anders geprobeerd. het arme kind begint echt te kokhalzen en spuugt alles zo uit
een baby faked dat toch niet echt he Zo raar na onze alleseter Liam.
Ik ben wel benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen dan... iemand dergelijke ervaring?
en straks als we op vakantie gaan een voorraad potjes mee dus
stormy waters...
sailin'
  Milf dinsdag 10 april 2007 @ 18:48:36 #271
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48185995
Frummel heeft hier ook de eerste vier weken lekker bij mamma geslapen hoor Slaapmeisje. En iedereen maar roepen, het moet ook in het eigen bedje anders went ze niet en heb je straks een probleem.

Lazer op

Ik bepaal dat lekker zelf. .
Frummel (13 week oud ) slaapt tegenwoordig wel savonds in haar eigen bedje op haar eigen kamer. En dat gaat harstikke goed. Overdag slaapt ze in de box. Ik ben alleen en dan zet ik de TV uit en kruip ik even lekker achter de PC of ga ik nu met dat mooie weer tuinieren. Heeft Frummel ook geen last van me. .
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_48187859
En hier slaapt Juliette zeker het eerste half jaar bij ons op de kamer (oa ivm wiegedoodpreventie), en waarschijnlijk daarna ook nog wel een poosje. Myrthe heeft een jaar bij ons gelegen. Bevalt prima. Overigens komt Myrthe nu soms 's nachts weer buurten aangezien ze nu de deur kan opendoen ondanks omhoogstaande klink. Maar de overstap naar haar eigen kamer heeft verder nooit problemen gegeven.
Overdag ligt Juliette meestal in de kinderwagen, soms in haar ledikantje.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:00:53 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_48188793
Ive heeft de eerste 10 weken bij ons op de kamer gelegen, maar mijn man sliep niet zo goed daardoor. Toen Ive in zijn eigen kamertje lag, gingen we alledrie beter slapen! Zelf vond ik het desondanks wel jammer dat hij verhuisde, ik vond het wel makkelijk en gezellig.

Wat leuk dat Ezra kan zwaaien! Afgelopen zondag zwaaide Ive opeens naar mijn schoonmoeder toen we weg gingen! Wat lastig dat hij maar 2 potjes wil. Maar dat trekt vast nog wel bij. Ive heeft ook sterke voorkeuren. Hij is helemaal gek op champignons. Fruit gaat ook wel goed nu, maar brood blijft lastig.
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:10:48 #274
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48191800
mijn ruim 10 maanden beeb is ziek gisteren en vandaag koorts, vanmorgen zelfs 39.8, het hoogste wat ik ooit getempt heb bij de kinders. arm mannetje, hijs zo zielig ook, hangt alleen maar tegen mij aan.
pi_48192229
Mikael is gelukkig weer beter te pas. Hij kna weer lachen en ook weer "praten". Dat had ie een paar dagen niet gedaan maar vandaag is het weer helemaal goed Hij kna net als Ezra ook bijna heel veel. Zitten kanie wel. Stevig ook nog. Uit zichzelf zitten lukt bijna, zwaaien lukt bijna, tijgeren lukt alleen in de achteruit. Papa kan ie al zeggen mama wil ie niet Maar hij is gewoon zooo leuk
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')