Niks meer aan toe te voegen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:38 schreef BoukeF het volgende:
Wat ik als toegevoegde waarde zie, na er 1 van mijn werkgever te hebben gekregen die wel overal en nergensn aar toe wordt gezeuld, dat je lekker op de bank kan zitten,
beetje computeren, tv kijken en het ding kan dichtklappen en in de kast leggen als je hem niet gebruikt.
of open kan klappen terwijl je aan het koken bent, wel de pannetjes in de gaten houden en toch nog even "computeren".
O.k, dat begrijp ik. Dan gebruik je hem dus wel mobiel. Vraag me overigens wel af hoe erg het is als je zo vast zit aan je PC dat je er mee kookt en T.V. kijkt. Op de WC, tijdens het kakken, ja dat begrijp ik dan weer welquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:38 schreef BoukeF het volgende:
Wat ik als toegevoegde waarde zie, na er 1 van mijn werkgever te hebben gekregen die wel overal en nergensn aar toe wordt gezeuld, dat je lekker op de bank kan zitten,
beetje computeren, tv kijken en het ding kan dichtklappen en in de kast leggen als je hem niet gebruikt.
of open kan klappen terwijl je aan het koken bent, wel de pannetjes in de gaten houden en toch nog even "computeren".
tijdens het braden van een stuk varken die 45 minuten moet braden en regelmatig gekeerdm oet worden is het heel prettig als je ondertussen online een potje kan klaverjassen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:43 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
O.k, dat begrijp ik. Dan gebruik je hem dus wel mobiel. Vraag me overigens wel af hoe erg het is als je zo vast zit aan je PC dat je er mee kookt en T.V. kijkt. Op de WC, tijdens het kakken, ja dat begrijp ik dan weer wel![]()
Ja, dat weet ik dan weer niet. Bij mij gaan dat soort dingen aan het spit en dan ga ik wat nuttigs doen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:45 schreef BoukeF het volgende:
[..]
tijdens het braden van een stuk varken die 45 minuten moet braden en regelmatig gekeerdm oet worden is het heel prettig als je ondertussen online een potje kan klaverjassen.![]()
Een laptop is dan ook gemaakt voor mobiel gebruik, en niet om te gamen. maar met de desktop replacements die de laatste jaren in opmars zijn begint deze tendens te veranderen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:49 schreef thedude0 het volgende:
Volkomen nutteloos ja. Laptop's zijn duurder dan desktops en minder makkelijk te upgraden. Vaak zitten er ook mobiele versies van onder andere grafische kaarten in; die zijn meestal duurder en slechter dan de normale desktop varianten.
Sinds wanneer is de muis een vast component van een pc. Waar heb jij het in godsnaam over! Koop dan een fatsoenlijke muis ovor de laptop, dan heb je een muis voor de laptop. Moeilijk?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:31 schreef Dungeonmaster het volgende:
Ik zie het steeds meer om me heen. Mensen die voor prive gebruik een laptop kopen. De mensen die ik ken hebben dat ding dan thuis evengoed op een vaste plek staan. Na een jaar zeuren ze, dat de hele shit niet de laatste nieuwe spellen meer kan draaien en staat het ding te verstoffen op dezelfde plek als waar die nooit vandaan is gekomen. Daar komt nog bij dat ze veel geld betalen (en dan heb ik het dus niet over die Lidl en Aldi meuk die er gekocht wordt) voor iets wat ze niet functioneel gebruiken, namelijk als PC die je overal mee naar toe neemt, terwijl voor hetzelfde geld een snellere en makkelijker te upgraden gewone PC te koop is, waarbij je dan ook een fatsoenlijk scherm hebt en een normale muis. (voor gamen vaak ook erg handig, beetje fatsoenlijke muis.)
Wat is dat toch? Misschien hebben jullie hier een ander idee over of kan iemand mij uitleggen wat dan wel de toegevoegde waarde is. Ik ben erg nieuwsgierig.
Specificaties: XNi570u3 17" breedbeeldquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:49 schreef thedude0 het volgende:
Volkomen nutteloos ja. Laptop's zijn duurder dan desktops en minder makkelijk te upgraden. Vaak zitten er ook mobiele versies van onder andere grafische kaarten in; die zijn meestal duurder en slechter dan de normale desktop varianten.
En dan zit je met je Laptop (ja inderdaad, daar komt de naam vandaan) op schoot en waar laat je dan je muis? Of in de trein? Of op de WC of welke andere handige plek je dan ook wil "gamen" met je laptop. en waarom ben jij zo'n boos mens? In dat andere topic ben je ook al in de aanval. Relax.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:54 schreef Draganta het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de muis een vast component van een pc. Waar heb jij het in godsnaam over! Koop dan een fatsoenlijke muis ovor de laptop, dan heb je een muis voor de laptop. Moeilijk?
Ook datquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:01 schreef Flashwin het volgende:
ik gebruik mn laptop voor als ik vanuit mn bed wil internetten of een dvdtje wil kijken. ideaal
Sorry als ik boos overkom ik was juist hard aan het lachen. Toch maar eens emoticons gebruikenquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:01 schreef Flashwin het volgende:
ik gebruik mn laptop voor als ik vanuit mn bed wil internetten of een dvdtje wil kijken. ideaal
niet duurder dan een desktop ben k toch niet met je eens hoor,quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:03 schreef Willaaam het volgende:
Het is eigenlijk heel logisch.
- Klein
- Relatief stil (nu zijn nieuwe desktops dat ook, maar maak het ze maar eens wijs)
- Mooi
- Niet duurder dan desktop (HD en graka minder, niemand geeft er een zak om)
- Computeren waar je er zin in hebt
Kortom, laptops zijn vrouwvriendelijker dan desktops en meestal hebben die toch de touwtjes in handen over wat er in de woonkamer komt
Goed onderbouwd ook.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:04 schreef Posdnous het volgende:
Ik vind laptops echt sucken, enige voordel is dat ze portabel zijn, maar als je dat niet nodig hebt is een desktop in alle opzichten beter.
Heb je gelijk in hoor, maar het ging hier over gezinnetjes met laptops.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
niet duurder dan een desktop ben k toch niet met je eens hoor,
mijn laptop kost 1200 euro, en een vergelijkbare desktop heb je echt wel voor een paar honderd euro minder.
Ja, ok, dat klopt wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:08 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Heb je gelijk in hoor, maar het ging hier over gezinnetjes met laptops.
Die hebben echt genoeg aan de goedkoopste pc, welke qua processorsnelheid en 2D prestaties helemaal gelijk is aan een desktop van hetzelfde aantal euro's.
Spelletjes spelen doen ze toch niet, alleen wat msn en internet. 699 euro heb je dan een laptop met wireless, webcam, 80gb hdd en 1gb ram. Vergelijkbare pc kost ongeveer hetzelfde in een consumentenwinkel.
Je hebt weer gelijkquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:12 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, ok, dat klopt wel.
Mijn vorige laptop was ook 680 euro ofzo, en dat ding is total loss na anderhalf jaar
Nou heb ik maar een degelijk merk gekocht, wat meer voor betaald enzo, maar het bevalt me prima.
Voelt steviger aan, is stabieler, en vooral sneller
't is net zo stom als zeggen dat windows kut is (ok, slecht voorbeeld).quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat hoeft ie toch niet te onderbouwen?
Idd.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:15 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Je hebt weer gelijk![]()
Maar ach, consumenten die de goedkope PB en Acer krengen kopen laten hem toch op het bureau staan. Ergste wat het ding kan overkomen is een glas water en verkleurd plastic door de zon.
En kinderen...
Precies mijn punt. koop dan geen laptop als je hem gewoon ergens neerzet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:15 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Je hebt weer gelijk![]()
Maar ach, consumenten die de goedkope PB en Acer krengen kopen laten hem toch op het bureau staan. Ergste wat het ding kan overkomen is een glas water en verkleurd plastic door de zon.
En kinderen...
Je ziet echt geen reet op zo'n tft, buiten in de zon.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:51 schreef Qwea het volgende:
omdat ik in de zomer te lui ben om in een stik hete kamer te gaan zitten. Ik zit altijd met mn flaptop buiten
Zie bovenquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:16 schreef Chandler het volgende:
Het is heerlijk om een laptop te hebben, je bent mobiel als de pest.. En natuurlijk heeft het veel meer voordelen voor een 'bedrijf' dan voor particulier.... Maar wat is er nu lekkerder dan bv je huiswerk op een terasje te doen
Tuurlijk doe je dat wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:24 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Precies mijn punt. koop dan geen laptop als je hem gewoon ergens neerzet.
Dat hangt er helemaal vanaf welk type tft er gebruikt is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:25 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Je ziet echt geen reet op zo'n tft, buiten in de zon.
Nadelen:quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:03 schreef Willaaam het volgende:
Het is eigenlijk heel logisch.
- Klein
- Relatief stil (nu zijn nieuwe desktops dat ook, maar maak het ze maar eens wijs)
- Mooi
- Niet duurder dan desktop (HD en graka minder, niemand geeft er een zak om)
- Computeren waar je er zin in hebt
Kortom, laptops zijn vrouwvriendelijker dan desktops en meestal hebben die toch de touwtjes in handen over wat er in de woonkamer komt
1. Dat is waar.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Nadelen:
- Slecht uit te breiden
- Langzame hardeschijf
- Klein scherm
- "Knoeien" over toetsenbord![]()
- Duurder dan een desktop
- Niet geschikt voor spellen / of veel duurder dan desktop
Alles met een ** boeit dixons/it's/expert klanten echt geen zak.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Nadelen:
- Slecht uit te breiden**
- Langzame hardeschijf**
- Klein scherm**
- "Knoeien" over toetsenbord-waar-
- Niet geschikt voor spellen** / of veel duurder dan desktop (niet waar in consumentenwinkel)
- Toch gerommel met losse muis en snoeren voor de voeding -waar-
- slecht geluid -waar-
Hell yes. Paar flinke kussen erbij en uren kijkplezierquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:01 schreef Flashwin het volgende:
Dat kan wel zijn, maar hoeveel mensen denk jij dat daar op letten als ze in de winkel zo'n ding kopen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat hangt er helemaal vanaf welk type tft er gebruikt is.
Bijna alle laptops worden tegenwoordig met die ultrareflecterende glare panelen verkocht. Daar kun je allemaal gewoon op kijken in de zon.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:41 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar hoeveel mensen denk jij dat daar op letten als ze in de winkel zo'n ding kopen?
Bovendien zijn er inderdaad wel laptops met TFT's waar je wel wat opziet buiten in de zon, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
normaal toetsenbord, 10 euro. Nieuwe laptop, iets meer dan dat.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
1. Dat is waar.
2. Bullshit, er zijn ook al SATA schijven voor laptops.
3. Bullshit, Dell heeft ook 20,1" in z'n assortiment.
4. Bullshit, dat kan bij een normale tb ook.
5. Bullshit, vergelijk maar eens.
6. Zie vorige punt.
1 da's waar ja, jammer.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Nadelen:
- Slecht uit te breiden
- Langzame hardeschijf
- Klein scherm
- Toch gerommel met losse muis en snoeren voor de voeding
- slecht geluid
Ik zie veel Bullshitquote:Op woensdag 28 maart 2007 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
1. Dat is waar.
3. Bullshit, Dell heeft ook 20,1" in z'n assortiment.
4. Bullshit, dat kan bij een normale tb ook.
5. Bullshit, vergelijk maar eens.
6. Zie vorige punt.
Zucht....quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:44 schreef Draganta het volgende:
Dat comsumenten laptops kopen stoort me niet zo erg als jouw "coole" avatar...
Wat is dit toch weer een nuttige en interessante topic.
Ik ageer niet, ik probeer inzicht te verkrijgen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:56 schreef Flashwin het volgende:
ik snap niet zo goed waar TS tegen ageert. Er zijn mensen die een laptop fijner vinden. Punt.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:59 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Ik ageer niet, ik probeer inzicht te verkrijgen.
Er zijn in dit topic ook al meerdere redenen aangegeven waarom. Als het je echt om het inzicht verkrijgen ging had je niet zo kinderachtig alles proberen tegen te spreken door telkens maar weer de positieven van een desktop en de negatieven van een laptop aan te halen. Je ageert dus wel.quote:Er zijn mensen die een laptop fijner vinden.Punt.
:quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zie veel Bullshit
Knoeien over een laptop is toch erger dan over je logitech toetsenbordje.
SATA is alleen maar de aansluiting en zegt verder niks over de snelheid.
20" dell laptops zijn er dan wel, maar weer bullshit duur.
Ik heb zelf ook een laptop, jammer dat ze "af" zijn.
Als "rommelen met hardware" niet je hobby is kun je tegenwoordig idd net zo goed een laptop kopen.
Die redenen slaan vaak wel op mensen die TS in de OP niet lijkt te bedoelen. Hij heeft het over die mensen die (zoals hierboven al gezegd wordt) zo'n ding kopen voor de stoer en dan IPV lekker onderweg te gebruiken, het apparaat gewoon als vaste PC gebruiken. Daarvan vraag ik mij ook af: wat moeten die mensen met een laptop? Als je hem (zoals veel mensen hier) echt mobiel gebruikt, vind ik het anders.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
[..]
Er zijn in dit topic ook al meerdere redenen aangegeven waarom. Als het je echt om het inzicht verkrijgen ging had je niet zo kinderachtig alles proberen tegen te spreken door telkens maar weer de positieven van een desktop en de negatieven van een laptop aan te halen. Je ageert dus wel.
In direct zonlicht is het vrijwel onmogelijk om een beeldscherm leesbaar te krijgen, maar ik zit in de zomer altijd lekker op het terras onder de parasol met m'n notebook en dat gaat primaquote:Op woensdag 28 maart 2007 12:17 schreef _Flash_ het volgende:
Ze zouden eens laptopschermen moeten uitvinden die buiten in de zon perfect leesbaar blijven. Heb al veel laptops gehad maar buiten werken is altijd prut qua scherm.
SATA 1.5 Gbit/s of 3.0 Gbit is de interface en zegt net zoveel over de maximale snelheid als de 220 km/u op het plaatje van de snelheidsmeter van mijn Peugeot 206 1.4.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
SATA zegt wel degelijk iets over de snelheid dan alleen een andere aansluiting.
Wanneer je dat niet weet zou ik eerst daar iets over gaan lezen.
Ga jij dan maar eens benchen met een ata133 schijf en een SATA 1,5Gb/3Gb schijf.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:22 schreef BertV het volgende:
[..]
SATA 1.5 Gbit/s of 3.0 Gbit is de interface en zegt net zoveel over de maximale snelheid als de 220 km/u op het plaatje van de snelheidsmeter van mijn Peugeot 206 1.4.
Juist die reflecterende zijn prima te lezen met de zon er vol op. Je moet hem wel in de goede hoek houden maar dan is het echt geen probleem.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
In direct zonlicht is het vrijwel onmogelijk om een beeldscherm leesbaar te krijgen, maar ik zit in de zomer altijd lekker op het terras onder de parasol met m'n notebook en dat gaat primaHet scheelt sowieso als je een mat scherm hebt, in plaats van de reflecterende dingen die je tegenwoordig veel ziet.
Die 8mb cache leest een SATA schijf op 150/300 MB/sec.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ga jij dan maar eens benchen met een ata133 schijf en een SATA 1,5Gb/3Gb schijf.
Is kijken wie er dan gelijk heeft.
Wel een gelijk toerental nemen uiteraard.
Wedje leggen van wel...quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:00 schreef gateway het volgende:
heb een laptop zodat me vriendin hem kan lenen en er water over kan knoeien waardoor ie kapot gaat! dat was haar bij een desktop niet gelukt
ja maar niet door een waterfles op haar schoot open te draaien en dan het over het TB te knoeien......... bij de laptop was dat dus einde verhaal..... bij een normale pc hang je er een ander toetsenbord aan en klaar ie kees.quote:
-Wat wil je uitbreiden? Snellere proc? Doet de gemiddelde desktopuser ook niet. Echte tweakers schrikken niet van het vervangen van de CPU in een laptop. Graka? Als gamen zo belangrijk is koop je geen laptop.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Nadelen:
- Slecht uit te breiden
- Langzame hardeschijf
- Klein scherm
- Toch gerommel met losse muis en snoeren voor de voeding
- slecht geluid
Je weerlegt het iig op een vriendelijker manier dan de bullshit-fokker.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:11 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
-Wat wil je uitbreiden? Snellere proc? Doet de gemiddelde desktopuser ook niet. Echte tweakers schrikken niet van het vervangen van de CPU in een laptop. Graka? Als gamen zo belangrijk is koop je geen laptop.
- trage of te kleine schijf? Mount dan een iSCSI volume op je NAS![]()
-scherm te klein? Fn-F10 en ik schakel over naar 32"
- knoeien? Ja als je te onhandig bent om je biertje vast te houden, heb je er al te veel op![]()
- duurder? Beide smaken zijn er in allerlei prijsklasses. Wil je iets meer betalen (t.o.v. een budget micro pc'tje) voor een extra (ongebruikt) PCI slot omdat je heel misschien ooit eens nog meer geld uit wil geven aan een extra insteekkaartje, of geef je iets meer uit aan de optie 'mobiel-makkelijk-weg-te-stoppen'?
- games? zie 1
- gerommel met snoeren? Netjes weggewerkt in je TV meubel. *klik* in de port-replicator en je hebt prik, groot scherm/projector, externe schijf, (draadloos) kb/muis en het geluid op je hifi set.
- slecht geluid? zie hierboven.
Tenslotte een feature die ik bij een hoop desktops mis: de ingebouwde UPS![]()
FN+F10 en je gaat back-to-the-future naar 1280*720?quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:11 schreef Liopleurodon het volgende:
[..]
-Wat wil je uitbreiden? Snellere proc? Doet de gemiddelde desktopuser ook niet. Echte tweakers schrikken niet van het vervangen van de CPU in een laptop. Graka? Als gamen zo belangrijk is koop je geen laptop.
-scherm te klein? Fn-F10 en ik schakel over naar 32"
- knoeien? Ja als je te onhandig bent om je biertje vast te houden, heb je er al te veel op![]()
- duurder? Beide smaken zijn er in allerlei prijsklasses. Wil je iets meer betalen (t.o.v. een budget micro pc'tje) voor een extra (ongebruikt) PCI slot omdat je heel misschien ooit eens nog meer geld uit wil geven aan een extra insteekkaartje, of geef je iets meer uit aan de optie 'mobiel-makkelijk-weg-te-stoppen'?
- games? zie 1
- gerommel met snoeren? Netjes weggewerkt in je TV meubel. *klik* in de port-replicator en je hebt prik, groot scherm/projector, externe schijf, (draadloos) kb/muis en het geluid op je hifi set.
- slecht geluid? zie hierboven.
Tenslotte een feature die ik bij een hoop desktops mis: de ingebouwde UPS![]()
Waarvoor gebruik je zo'n immens groot schermquote:Op woensdag 28 maart 2007 16:14 schreef BertV het volgende:
Ik merkte met mijn laptop (P4 3Ghz, elcheapo RADEON 9000) dat een externe 24" 1920x1200 teveel gevraagd was.
Misschien dat de huidige laptops daar niet meer van schrikken.
Voor m'n werk handig om veel ruimte te hebben bijv. A4 illustrator met alle tools naast het document.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:01 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Waarvoor gebruik je zo'n immens groot scherm![]()
Bewegingsvrijheid, lekker overal waar ik maar wil in huis de pc kunnen gebruiken Het is voor mij een vervanging van de desktop, en zo gebruik ik hem ook. Zou niet meer zonder willenquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:31 schreef Dungeonmaster het volgende:
Ik zie het steeds meer om me heen. Mensen die voor prive gebruik een laptop kopen. De mensen die ik ken hebben dat ding dan thuis evengoed op een vaste plek staan. Na een jaar zeuren ze, dat de hele shit niet de laatste nieuwe spellen meer kan draaien en staat het ding te verstoffen op dezelfde plek als waar die nooit vandaan is gekomen. Daar komt nog bij dat ze veel geld betalen (en dan heb ik het dus niet over die Lidl en Aldi meuk die er gekocht wordt) voor iets wat ze niet functioneel gebruiken, namelijk als PC die je overal mee naar toe neemt, terwijl voor hetzelfde geld een snellere en makkelijker te upgraden gewone PC te koop is, waarbij je dan ook een fatsoenlijk scherm hebt en een normale muis. (voor gamen vaak ook erg handig, beetje fatsoenlijke muis.)
Wat is dat toch? Misschien hebben jullie hier een ander idee over of kan iemand mij uitleggen wat dan wel de toegevoegde waarde is. Ik ben erg nieuwsgierig.
Dus je voorkeur gaat uit naar een normale pc, omdat die een betere muis heeft, en dat lost je probleem op dat je geen plaats hebt voor je muis bij een laptop in de trein?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:00 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
En dan zit je met je Laptop (ja inderdaad, daar komt de naam vandaan) op schoot en waar laat je dan je muis? Of in de trein?
Speaker voor geluidjes is intern, goede speakers bedraad. Muis en keyboard over bluetooth.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:56 schreef Palomar het volgende:
speakers, muis, toetsenbord etc...
wha'evahquote:Op donderdag 29 maart 2007 14:10 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Speaker voor geluidjes is intern, goede speakers bedraad. Muis en keyboard over bluetooth.
Is het je niet opgevallen dat er tegenwoordig gesproken wordt over notebooks ipv laptops?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:00 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
En dan zit je met je Laptop (ja inderdaad, daar komt de naam vandaan) op schoot en waar laat je dan je muis? Of in de trein? Of op de WC of welke andere handige plek je dan ook wil "gamen" met je laptop. en waarom ben jij zo'n boos mens? In dat andere topic ben je ook al in de aanval. Relax.
Gewoon een laptop/notebook kopen die daartegen bestand is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:07 schreef gateway het volgende:
[..]
ja maar niet door een waterfles op haar schoot open te draaien en dan het over het TB te knoeien......... bij de laptop was dat dus einde verhaal..... bij een normale pc hang je er een ander toetsenbord aan en klaar ie kees.
Niet door iedereen blijkbaar. Maar dat is een flauwe opmerking.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:16 schreef gday het volgende:
[..]
Is het je niet opgevallen dat er tegenwoordig gesproken wordt over notebooks ipv laptops?
Zelf heb ik een laptop via de uni, en gebruik hem dus bij mij thuis, op de uni en bij m'n vriendin thuis. Ideaal dus. Ik ben sowieso die lawaaierige energie-vretende bonken zat, dus wil al tijden niet meer anders dan een laptop.
ja, met zo'n plasgootje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:18 schreef gday het volgende:
[..]
Gewoon een laptop/notebook kopen die daartegen bestand is.
Nou, ik denk dat het iig bij fabrikanten vaak een bewuste keuze is.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:59 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Niet door iedereen blijkbaar. Maar dat is een flauwe opmerking.
Wat een triest leven heb jij dan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:38 schreef BoukeF het volgende:
Omdat je met een laptop ook nog eens lekker kunt internetten op de bank.... of in de tuin.... of bij de buren.... of op vakantie.... of vanaf de keukentafel...... etc. Een laptop neemt ook veel minder ruimte in, en zolang je geen gamer bent kan een laptop wat een desktop ook kan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:31 schreef Dungeonmaster het volgende:
Ach, ik ken ook zat mensen die een iPod kopen en em vervolgens 1 keer per maand gebruiken, of 250 Euro uitgeven aan een telefoon die van alles kan en waar ze vervolgens alleen maar mee bellen, en af en toe een SMSje mee sturen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:01 schreef Dungeonmaster het volgende:
Maar ik blijf er bij dat sommigen zo'n ding gewoon kopen zonder er bij na te denken of omdat het hip is of duur staat en dat vind ik zo apart. Maar niemand zal dat toegeven.
Engels letterlijk vertalen....quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:29 schreef Geqxon het volgende:
Maartena, hoe voelt dat nou, dat je je vrouw "wijf" kan noemen zonder geslagen te worden?
Vergeet niet de los gekochte frontjes voor die telefoon, als je dan toch geld wil besteden aan uiterlijke zakenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:29 schreef maartena het volgende:
[..]
of 250 Euro uitgeven aan een telefoon die van alles kan en waar ze vervolgens alleen maar mee bellen, en af en toe een SMSje mee sturen.
Tja, maar om nou een NAS overal mee naar toe te sjouwen.....quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:11 schreef Liopleurodon het volgende:
Stop er dan ook een 7200rpm in.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, maar om nou een NAS overal mee naar toe te sjouwen.....
Het grootste nadeel van een laptop is toch wel de trage harde schijf. Meestal zit er een 5400 RPM schijfje in een laptop, wat ook wel moet als je de laptop graag op batterijen wil gebruiken vanwege het energiegebruik, maar als je eens goed gaat Photoshoppen dan wordt je helemaal tiereliers van de traagheid van zo'n kutschijfje, zelfs al heb je 2 Gb in je laptop.
Mijn jaarafrekening van de energieleverancier wel.quote:Op zondag 1 april 2007 02:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie totaal niet waarom een laptop zuiniger is dan een vergelijkbare desktop?
Als je exact dezelfde onderdelen gebruikt, dan zal dat 0 cent schelen.quote:Op zondag 1 april 2007 02:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Mijn jaarafrekening van de energieleverancier wel.![]()
Laptop onderdelen hebben een lager stroomverbruik omdat hij anders veel te heet wordt. Dat is dus wel zuiniger.quote:Op zondag 1 april 2007 02:04 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie totaal niet waarom een laptop zuiniger is dan een vergelijkbare desktop?
Aan de andere kant lever je daar ook prestaties op in waardoor het niet meer ontzettend vreemd is dat een laptop zuiniger is. Wat dat betreft zouden die mensen eens niet elke keer een nieuwe PC moeten willen hebben want voor de gemiddelde volwassene voldoet een PC van twee jaar terug ook nog prima.quote:Op zondag 1 april 2007 02:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mijn jaarafrekening van de energieleverancier wel.![]()
Moet jij eens 2 monitoren op je PC aansluiten, wedden dat je met al die ruimte nooit meer terug wil naar een klein 19 inch schermpje.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:01 schreef EvilMarc het volgende:
Waarvoor gebruik je zo'n immens groot scherm![]()
Welke? Ik had het over m'n server die eerst draaide op een oude 2de handse laptop en daarna werd ingeruild voor een afgeragde desktop met ongeveer dezelfde specs en het viel me op dat ik ineens veel meer moest betalen.quote:Op zondag 1 april 2007 02:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Aan de andere kant lever je daar ook prestaties op in
De interface maak geen zak uit. Het gaat om de datadichtheid van de schijf, de rotatiesnelheid en de hoeveelheid cache geheugen. Op al die punten scoort een gewone desktop HD veel beter. Bovendien moet ik de eerste laptop met RAID nog tegen komen, bij desktops is dat gemeengoed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
Je wil toch niet zeggen dat je nog mobiel bent met zo'n bakbeest.quote:3. Bullshit, Dell heeft ook 20,1" in z'n assortiment.
Ja met het verschil dat de laptop 1500 euro kost en een nieuw toetsenbordje 15 euro. Bovendien kan een los toetsenbord veel meer hebben. Gewoon onder de kraan, laten drogen, en je kunt weer vrolijk verder.quote:4. Bullshit, dat kan bij een normale tb ook.
Een desktop is zeker weten goedkoper dan een laptop. Een laptop moet bij dezelfde hardware namelijk veel meer investeren in de afvoer van warmte. Dat maakt een laptop duur.quote:5. Bullshit, vergelijk maar eens.
quote:Op zondag 1 april 2007 02:38 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik gebruik mijn mooie MacBookje om lekker op te internetten op bed... Nu Althans
O.a. door de kleine diameter van de schijven is ook bij 7200rpm een notebook drive nog steeds een stuk trager dan een desktopquote:
Een uur of 3 a 4?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:23 schreef Geqxon het volgende:
Buiten met een laptop kan toch prima? Een beetje laptop kan dat zonder problemen een uurtje of 3 a 4 lang.
nou met die goede pc doe ik gamen en zware programmas etc.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:33 schreef merino het volgende:
wat moet je met die goede pc dan?
mijn pc ligt in de kast inmiddels
welke zware programma's dan?quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:34 schreef LijpeTurk het volgende:
[..]
nou met die goede pc doe ik gamen en zware programmas etc.
grafisch.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:35 schreef merino het volgende:
[..]
welke zware programma's dan?
ik kan alles draaien wat ik maar wil op mijn laptop. Heb hem daar dan ook wel voor aangeschaft maar goed het is een prachtig mobielwerkstation
nee eentje van 1500quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:36 schreef LijpeTurk het volgende:
[..]
grafisch.
Heb je een laptop van 4000euro dan?
Laptop is altijd minder
je moet werkstation niet te letterlijk opvattenquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:37 schreef rebel6 het volgende:
ik heb toch liever een 19 inch scherm als werkstation.
Nouja, ik heb dus een pc en laptop. Mijn laptop is ook 1500, maar toch prefereer ik de pc.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:38 schreef merino het volgende:
[..]
nee eentje van 1500
en gebruik hem niet voor werk maar voor studie dus dat scheelt heel wat kwa proffesionaliteit en uitgebreidheid.
Kan er verder perfect mijn videomontage software op draaien. Enige probleem is dan de harde schijf maar met firewire externe hd's voldoet het voorlopig nog wel voor mij.
Verschillende mensen, verschillende wensen
tja ik heb sowieso geen geld voor een extreem pc. En al mijn programma's (statistiek, adobe premiere, en word) en games (battlefield2, medieval total war) draaien gewoon prachtig lekker.quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:39 schreef LijpeTurk het volgende:
[..]
Nouja, ik heb dus een pc en laptop. Mijn laptop is ook 1500, maar toch prefereer ik de pc.
Laptop is vooral fijn voor de mobiliteit
maar als ik niet competitief games zou spelen, dan zou de pc haast niet aangaan denk ikquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:42 schreef merino het volgende:
[..]
tja ik heb sowieso geen geld voor een extreem pc. En al mijn programma's (statistiek, adobe premiere, en word) en games (battlefield2, medieval total war) draaien gewoon prachtig lekker.
Had inderdaad nog beter hardware kunnen krijgen als ik voor 1500 een pc had gekocht maar de mobiliteit die de laptop me leverd is me gewoon erg lief. Kan hem meenemen als ik weekend ergens anders ben, kan hem in bed meenemen, enzovoorts
dat bedoel ikquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:43 schreef LijpeTurk het volgende:
[..]
maar als ik niet competitief games zou spelen, dan zou de pc haast niet aangaan denk ik![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:38 schreef merino het volgende:
[..]
je moet werkstation niet te letterlijk opvatten![]()
alleen geluidskaarten voor laptops is dramatischquote:
ja dat ben ik wel met je eens opzich. Maar ook daar scheelt het dat ik het geld niet heb om een enorme audiofiel te zijn. En een externe geluidskaart is ook een optie verder aangezien je soundsysteem ook op vaste plek staat...quote:Op donderdag 10 mei 2007 01:47 schreef LijpeTurk het volgende:
[..]
alleen geluidskaarten voor laptops is dramatisch
dan ben je toch niet mobiel meerquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:48 schreef merino het volgende:
[..]
ja dat ben ik wel met je eens opzich. Maar ook daar scheelt het dat ik het geld niet heb om een enorme audiofiel te zijn. En een externe geluidskaart is ook een optie verder aangezien je soundsysteem ook op vaste plek staat...
die plug je via usb in en uit. Zie het verschil niet echt.quote:
Typfout verbeterd. Tenzij je natuurlijk een latency van 4ms al als lag beschouwt, en dan hebben alle geluidskaarten (ook PCI of FireWire) lagquote:Op donderdag 10 mei 2007 01:56 schreef Geqxon het volgende:
Goedkope geluidskaarten over USB hebben over het algemeen lag
Het was voor mij merkbaar, aangezien ik het softwarematig moest corrigerenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Typfout verbeterd. Tenzij je natuurlijk een latency van 4ms al als lag beschouwt, en dan hebben alle geluidskaarten (ook PCI of FireWire) lag.
Welke kaart als ik vragen mag?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het was voor mij merkbaar, aangezien ik het softwarematig moest corrigeren
Ah, ik heb een M-Audio Audiophile USB en daar dus geen enkel probleem meequote:
Tis simpel: Ze weten het zelf vaak niet eens en doen maar wat als ze een nieuwe computer gaan kopen. Als je een laptop koopt dan mag je ervan uitgaan dat je veel onderweg bent en dus wel een laptop moet hebben voor hetgeen je ermee wilt doen. Vind het ook vaak van de gekke dat gasten die een laptop kopen deze op een standaard zetten als 'scherm' en er dan een toetsenbord voorzetten en zo gaan werken. zo dus.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:31 schreef Dungeonmaster het volgende:
Zie het al helemaal voor me. Iemand heeft een laptop gekocht en zit zo heel blij altijd op dezelfde plek met die laptop incl. een extra muis+toetsenbord. Vervolgens komt sanni eraan en die gaat zich helemaal opwinden en rood aanlopen vanwege die laptop. Die gast met zn laptop zo van WTF :Squote:Op zondag 13 mei 2007 22:08 schreef sanni het volgende:
[..]
Tis simpel: Ze weten het zelf vaak niet eens en doen maar wat als ze een nieuwe computer gaan kopen. Als je een laptop koopt dan mag je ervan uitgaan dat je veel onderweg bent en dus wel een laptop moet hebben voor hetgeen je ermee wilt doen. Vind het ook vaak van de gekke dat gasten die een laptop kopen deze op een standaard zetten als 'scherm' en er dan een toetsenbord voorzetten en zo gaan werken. zo dus. [afbeelding] [afbeelding] " Koop dan gewoon een desktop! "
Zo is het!!quote:Op zondag 1 april 2007 22:32 schreef LoggedIn het volgende:
ik gebruik mn laptop voor school.. altijd gezeik met pc's daar, en heb graag mn eigen werkomgeving (programma's en snelheid) bij me
Mijn Macbook staat 90% van de tijd op mijn bureau, met de klep dicht, extern scherm, bluetooth keyboard + mouse, en de andere 10% van de tijd aan de andere kant van Nederland met enkel een muis eraan.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:08 schreef sanni het volgende:
[..]
Tis simpel: Ze weten het zelf vaak niet eens en doen maar wat als ze een nieuwe computer gaan kopen. Als je een laptop koopt dan mag je ervan uitgaan dat je veel onderweg bent en dus wel een laptop moet hebben voor hetgeen je ermee wilt doen. Vind het ook vaak van de gekke dat gasten die een laptop kopen deze op een standaard zetten als 'scherm' en er dan een toetsenbord voorzetten en zo gaan werken. zo dus. [afbeelding] [afbeelding] " Koop dan gewoon een desktop! "
Je kan best een laptop hebben om mee te nemen en voor thuis het handig vinden om een monitor en toetsenbord te hebben waar je 'm op aansluit. Ik ken iemand die dat zo doet en die laptop zit daar dus niet "vastgeroest" aan het bureau.quote:Op zondag 13 mei 2007 22:08 schreef sanni het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben gek dat ik een speciale standaard+muis+toetsenbord gebruik als ik thuis ben! Ik kan beter op neerwaarts op het scherm kijken en m'n touchpad/thinknav-clitje + laptop-toetsenbord gebruiken. Immers, waarom zou je comfortabel werken als je ook oncomfortabel kunt werken zodat sanni zich niet hoeft op te winden over nutteloze zaken?quote:Op zondag 13 mei 2007 22:08 schreef sanni het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |