Door volledig op Hem te vertrouwen en door naar Hem te luisteren. In alles je afvragen wat Zijn wil is. Ook door Hem lief te hebben, want ook daarin zit een stuk overgave.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
En hoe geven Christenen zich dan over aan God?
hoe kan je luisteren naar God?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:22 schreef Leven het volgende:
[..]
Door volledig op Hem te vertrouwen en door naar Hem te luisteren. In alles je afvragen wat Zijn wil is. Ook door Hem lief te hebben, want ook daarin zit een stuk overgave.
Hoe is dat voor moslims?
door de Bijbel te lezen en te bidden.quote:
Want de Bijbel is God's woord?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Leven het volgende:
[..]
door de Bijbel te lezen en te bidden.
misschien wel...doe een voorstel en vraag het een mod in [WFL Feedback #24] Akersloot is weer wat anders.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:23 schreef Leven het volgende:
kweenie, maar zou een andere topic titel misschien niet beter de lading dekken van waar dit topic naar toe is gegaan?
wat bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:19 schreef osho het volgende:
[..]
het zijn allemaal hele mooie vergelijkingen die je trekt, zeker voor reeds gelovigen
of voor mensen die inderdaad denken dat ze gered moeten worden.
Maar Genesis lezen jullie dus niet?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:21 schreef Burakius het volgende:
oke waar waren we..
Of moslims de OT lezen. Laat ik nou eerst zeggen dat we in ons geloof eerst de Koran en de Hadiths moeten lezen en leren. Als we dat hebben gedaan kunnen we wel een bijbel lezen.. dan komt de vraag... welke bijbel?? er zijn zoveel verschillende soorten en maten en in allen zit er wel weer tientallen verschillen.
Het enige wat aan de Bijbel, als openingszin, ontbreekt is: "Er was eens...."quote:
Prima dat jij dat gelooft, ik geloof wat anders.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:30 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Het enige wat aan de Bijbel, als openingszin, ontbreekt is: "Er was eens...."
Zoals ik al zei... er zijn zoveel verschillende...quote:
Lees de Hebreeuwse/Griekse bijbelquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:21 schreef Burakius het volgende:
oke waar waren we..
Of moslims de OT lezen. Laat ik nou eerst zeggen dat we in ons geloof eerst de Koran en de Hadiths moeten lezen en leren. Als we dat hebben gedaan kunnen we wel een bijbel lezen.. dan komt de vraag... welke bijbel?? er zijn zoveel verschillende soorten en maten en in allen zit er wel weer tientallen verschillen.
deze stond nog openquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:22 schreef Leven het volgende:
[..]
Door volledig op Hem te vertrouwen en door naar Hem te luisteren. In alles je afvragen wat Zijn wil is. Ook door Hem lief te hebben, want ook daarin zit een stuk overgave.
Hoe is dat voor moslims?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
oja... met betrekking tot de drie-eenheid heb ik het volgende gevonden:
Waar kun jij allemaal uit kiezen dan?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... er zijn zoveel verschillende...
Israël 'was' Gods volk totdat zij het verbond met hem zodanig beschadigd hadden dat ze vervloekt werden. Dit is denk ik ook te vinden in het Christendom.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:41 schreef Viperen het volgende:
[..]
Lees de Hebreeuwse/Griekse bijbelGeen enkele vertaling is perfect, maar ze leren allen dezelfde doctrines. Dat komt omdat een verkeerd vertaald woord niet direct de hele leer verandert.
In het OT is Israel Gods volk. Dat past toch niet in jullie visie?
De Qur'an en de Hadiths.. en thats it. Crystal clear. Geen verandering geen niets.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:44 schreef Leven het volgende:
[quote]Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... er zijn zoveel verschillende...
Waar kun jij allemaal uit kiezen dan?
(op de rest van je post kom ik later terug)
Voor zover ik weet is Israel nog steeds Gods volk, christenen zijn daar bijgekomen, wij zijn a.h.w. op hun geëntquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:45 schreef Burakius het volgende:
[..]
Israël 'was' Gods volk totdat zij het verbond met hem zodanig beschadigd hadden dat ze vervloekt werden. Dit is denk ik ook te vinden in het Christendom.
De Koran is daarom ook alleen in het Arabisch perfect te snappen. Er is geen woordje veranderd in de Qur'an.
Nee, ik bedoel voor wat betreft Genesis. Maar ik dacht altijd dat het OT onderdeel uitmaakt van de Koran? Maar dat is dus een misvatting?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
De Qur'an en de Hadiths.. en thats it. Crystal clear. Geen verandering geen niets.
1.Je volledig overgeven in dat Allah jouw lot bepaald en al bepaald heeft. Dus daarom als een moslim bijvoorbeeld zijn bus mist zegt hij/zij: Allah wou het zo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |