abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47740313
Is het Kruis een christelijk symbool ? Of is het veel ouder en is het geassimilleerd door de christenen.
Wat betekent het kruis voor christenen.
Wat betekent het kruis voor andere gelovigen (bv. moslims)

Discussieer hier verder

vervolg van Het Kruis
pi_47740333
oke waar waren we..

Of moslims de OT lezen. Laat ik nou eerst zeggen dat we in ons geloof eerst de Koran en de Hadiths moeten lezen en leren. Als we dat hebben gedaan kunnen we wel een bijbel lezen.. dan komt de vraag... welke bijbel?? er zijn zoveel verschillende soorten en maten en in allen zit er wel weer tientallen verschillen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_47740354
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

En hoe geven Christenen zich dan over aan God?
Door volledig op Hem te vertrouwen en door naar Hem te luisteren. In alles je afvragen wat Zijn wil is. Ook door Hem lief te hebben, want ook daarin zit een stuk overgave.

Hoe is dat voor moslims?
‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’
pi_47740387
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:22 schreef Leven het volgende:

[..]

Door volledig op Hem te vertrouwen en door naar Hem te luisteren. In alles je afvragen wat Zijn wil is. Ook door Hem lief te hebben, want ook daarin zit een stuk overgave.

Hoe is dat voor moslims?
hoe kan je luisteren naar God?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_47740397
kweenie, maar zou een andere topic titel misschien niet beter de lading dekken van waar dit topic naar toe is gegaan?
pi_47740423
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

hoe kan je luisteren naar God?
door de Bijbel te lezen en te bidden.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:25:38 #7
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47740460
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef Leven het volgende:

[..]

door de Bijbel te lezen en te bidden.
Want de Bijbel is God's woord?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47740461
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:23 schreef Leven het volgende:
kweenie, maar zou een andere topic titel misschien niet beter de lading dekken van waar dit topic naar toe is gegaan?
misschien wel...doe een voorstel en vraag het een mod in [WFL Feedback #24] Akersloot is weer wat anders.
pi_47740471
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:19 schreef osho het volgende:

[..]

het zijn allemaal hele mooie vergelijkingen die je trekt, zeker voor reeds gelovigen
of voor mensen die inderdaad denken dat ze gered moeten worden.
wat bedoel je hiermee?
pi_47740514
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:25 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Want de Bijbel is God's woord?
ja
pi_47740592
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:21 schreef Burakius het volgende:
oke waar waren we..

Of moslims de OT lezen. Laat ik nou eerst zeggen dat we in ons geloof eerst de Koran en de Hadiths moeten lezen en leren. Als we dat hebben gedaan kunnen we wel een bijbel lezen.. dan komt de vraag... welke bijbel?? er zijn zoveel verschillende soorten en maten en in allen zit er wel weer tientallen verschillen.
Maar Genesis lezen jullie dus niet?
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:30:05 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47740613
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:27 schreef Leven het volgende:

[..]

ja
Het enige wat aan de Bijbel, als openingszin, ontbreekt is: "Er was eens...."
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47740637
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:30 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Het enige wat aan de Bijbel, als openingszin, ontbreekt is: "Er was eens...."
Prima dat jij dat gelooft, ik geloof wat anders.
pi_47740786
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:29 schreef Leven het volgende:

[..]

Maar Genesis lezen jullie dus niet?
Zoals ik al zei... er zijn zoveel verschillende...

oja... met betrekking tot de drie-eenheid heb ik het volgende gevonden:

"Ik kan van mijzelf niets doen; gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en mijn oordeel is rechtvaardig, want Ik zoek niet mijn wil, doch den wil van Hem, die mij gezonden heeft." (Johannes 5:30)

En met betrekking tot het laatste uur:

Maar van dien dag of van die ure weet niemand, ook de engelen in den hemel niet, ook de Zoon niet, alleen de Vader." (Marcus 13:32)

en hoe zit het met:

Spreuken 8:22-25 'De Heer schiep mij als de eersteling zijner wegen, voor zijn werken in den voortijd; in het grijs verleden ben ik gemaakt, in den aanvang, voordat de aarde er was; toen er nog geen oceanen waren ben ik geboren, toen er nog geen bronnen waren, rijk aan water; voordat de bergen waren neergelaten, voor de heuvelen ben ik geboren; '

Johannes 17:24 'Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.'

en

Markus 9:7 'Toen kwam er een wolk die hen helemaal omhulde en uit de wolk klonk een stem: ‘Dit is mijn geliefde Zoon, luister naar hem.'
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:40:16 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47740920
TT aangepast omdat het topic een andere kant is opgegaan. Helemaal tevreden ben ik nog niet over de TT, dus als iemand betere suggesties heeft hoor ik die graag.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:41:02 #16
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_47740943
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:21 schreef Burakius het volgende:
oke waar waren we..

Lees de Hebreeuwse/Griekse bijbel Geen enkele vertaling is perfect, maar ze leren allen dezelfde doctrines. Dat komt omdat een verkeerd vertaald woord niet direct de hele leer verandert.
In het OT is Israel Gods volk. Dat past toch niet in jullie visie?
Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
pi_47741007
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:22 schreef Leven het volgende:

[..]

Hoe is dat voor moslims?
deze stond nog open
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:44:32 #18
150518 Viperen
Wordt vervolgd
pi_47741054
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

oja... met betrekking tot de drie-eenheid heb ik het volgende gevonden:

De bijbel leert dat Jezus God is (JHWH). Dus plaats maar een leuk bericht in dit topic, dan zal ik er op reageren.
Hij die is afgedaald is dezelfde als hij die opsteeg, tot boven de hemelsferen, om alles met zijn aanwezigheid te vullen.
pi_47741066
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Waar kun jij allemaal uit kiezen dan?

(op de rest van je post kom ik later terug)
pi_47741095
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:41 schreef Viperen het volgende:

[..]

Lees de Hebreeuwse/Griekse bijbel Geen enkele vertaling is perfect, maar ze leren allen dezelfde doctrines. Dat komt omdat een verkeerd vertaald woord niet direct de hele leer verandert.
In het OT is Israel Gods volk. Dat past toch niet in jullie visie?
Israël 'was' Gods volk totdat zij het verbond met hem zodanig beschadigd hadden dat ze vervloekt werden. Dit is denk ik ook te vinden in het Christendom.

De Koran is daarom ook alleen in het Arabisch perfect te snappen. Er is geen woordje veranderd in de Qur'an.
pi_47741118
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:44 schreef Leven het volgende:
[quote]Op woensdag 28 maart 2007 10:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Waar kun jij allemaal uit kiezen dan?

(op de rest van je post kom ik later terug)
De Qur'an en de Hadiths.. en thats it. Crystal clear. Geen verandering geen niets.
pi_47741187
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:45 schreef Burakius het volgende:

[..]

Israël 'was' Gods volk totdat zij het verbond met hem zodanig beschadigd hadden dat ze vervloekt werden. Dit is denk ik ook te vinden in het Christendom.

De Koran is daarom ook alleen in het Arabisch perfect te snappen. Er is geen woordje veranderd in de Qur'an.
Voor zover ik weet is Israel nog steeds Gods volk, christenen zijn daar bijgekomen, wij zijn a.h.w. op hun geënt
pi_47741225
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

De Qur'an en de Hadiths.. en thats it. Crystal clear. Geen verandering geen niets.
Nee, ik bedoel voor wat betreft Genesis. Maar ik dacht altijd dat het OT onderdeel uitmaakt van de Koran? Maar dat is dus een misvatting?
pi_47741245
Nu gaan ook gelovigen andere geloven bashen?
Tvp
pi_47741257
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:43 schreef Leven het volgende:

[..]

deze stond nog open
1.Je volledig overgeven in dat Allah jouw lot bepaald en al bepaald heeft. Dus daarom als een moslim bijvoorbeeld zijn bus mist zegt hij/zij: Allah wou het zo.

2. Alleen hulp vragen aan Allah. Ik denk dat de sura Al-Fatiha hier verduidelijking over zal geven:

In de naam van God, de erbarmer, de barmhartige
Lof zij God, de Heer der werelden
De erbarmer, de barmhartige
De heerser op de Dag des oordeels
U dienen wij en U vragen wij om bijstand
Leid ons op de juiste weg
De weg van degenen aan wie Gij Uw genade geschonken hebt, niet die van degenen op wie toorn rust en niet die der dwalenden.

3. Bij het bidden wordt het ook duidelijk. Je moet je lichaam helemaal bukken en nietig maken. Saillant detail: Satan (Iblis) wou niet bukken voor Adam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')