Kraker turned kaalkopje?quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:44 schreef more het volgende:
[afbeelding]
De verdachte! Martinus Hendrikus T.
Hij wilde kaalkopjes in een kwaad daglicht zetten?quote:
Deze man kan vroeger kraker zijn geweest, maar tegenwoordig best andere extreme ideeen erop nahouden (lees: rechtse). Wat betreft sociale plannen liggen extreem links en rechts soms verdacht dicht bij elkaar. Alleen over buitenlanders verschillen ze. Verdonk was ook ooit links.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hij wilde kaalkopjes in een kwaad daglicht zetten?
Waarom zoek jij dat in die richting? Ik denk dat het puur om geld ging, of verraad. Zo gaat dat in die kringen, misschien was Seveke wel te rechts geworden in zijn ogen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Deze man kan vroeger kraker zijn geweest, maar tegenwoordig best andere extreme ideeen erop nahouden (lees: rechtse). Wat betreft sociale plannen liggen extreem links en rechts soms verdacht dicht bij elkaar. Alleen over buitenlanders verschillen ze. Verdonk was ook ooit links.
Het kan nog alle kanten uit dus heeft speculeren niet zoveel zin.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom zoek jij dat in die richting? Ik denk dat het puur om geld ging, of verraad. Zo gaat dat in die kringen, misschien was Seveke wel te rechts geworden in zijn ogen.
quote:38-Jarige Rotterdammer bekent moord op Sévèke (4)
SEVEKE
N i e u w bericht, meer informatie van Spaanse autoriteiten en identiteit verdachte vanaf 2e alinea
NIJMEGEN (ANP) - Een 38-jarige man uit Rotterdam heeft bekend dat hij de Nijmeegse activist Louis Sévèke om het leven heeft gebracht. Dat vertelde hoofdofficier van justitie Remco van Tooren woensdag op een persconferentie in Nijmegen.
Het gaat volgens het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken om Martinus Hendrikus T. Hij werd op vrijdag 16 maart aangehouden in een internetcafé aan boulevard de Ramblas in de Spaanse stad Barcelona en is daarna versneld uitgeleverd.
T. is sinds dinsdag weer in Nederland. Er liep al langere tijd een Europees aanhoudingsbevel tegen hem, aanvankelijk wegens de gewapende overvallen die hij zou hebben gepleegd in Zuid-Holland, Brabant, Utrecht en Nijmegen. De Spaanse autoriteiten stellen dat hij gewelddadig te werk ging bij deze misdrijven. Ook meldden de Spanjaarden dat de Nederlandse politie vorige maand bij een inval in een opslagbox van T. in Rotterdam explosief materiaal heeft gevonden.
Begin maart werd het aanhoudingsbevel uitgebreid met de verdenking van de moord op Sévèke. Volgens de politie stond de Nederlander ingeschreven in de gemeente Rotterdam. Zijn laatste verblijfplaats was echter in Spanje. Daar onderhield hij volgens de Spanjaarden nauw contact met een grote kraakbeweging in Barcelona.
T. kende Sévèke uit de jaren negentig toen hij enige tijd in een kraakpand in Nijmegen woonde. Het slachtoffer leefde in die periode ook in kraakpanden. De Rotterdammer wordt vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris.
De Nederlandse politie heeft in het onderzoek samengewerkt met Belgische en Spaanse collega's. Ook de Amerikaanse autoriteiten hebben geholpen, voornamelijk met onderzoek op het internet. Of de verdachte een van degenen is, die zich via de e-mail onder schuilnamen meldden met specifieke kennis over de schietpartij, wilden politie en justitie woensdag nog niet zeggen.
De politie denkt dat de aangehouden Rotterdammer de ,,man met de rood-blauwe sporttas'' is, naar wie vrijwel vanaf het begin van het onderzoek is gezocht. De verdachte zou ook de man zijn die is gezien toen hij vanaf de Waalkade naar de plaats van de moord liep. De politie denkt dat T. de enige verdachte is in de zaak.
De politie heeft 23 scenario's voor de moord onderzocht, aldus districtschef Aart Garssen. Of de nu aangehouden verdachte in die scenario's voorkwam wilde de politie nog niet zeggen.
Ik zoek helemaal niet in die richting. Ik zeg alleen dat het kan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waarom zoek jij dat in die richting? Ik denk dat het puur om geld ging, of verraad. Zo gaat dat in die kringen, misschien was Seveke wel te rechts geworden in zijn ogen.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:05 schreef Nielsch het volgende:
Nieuwe gok: de verdachte wilde Geert Wilders vermoorden, Seveke wist hiervan en wilde hem aangeven. Gevolg: Seveke moest dood. I love conspiracy theories
Ben je er niet 'rauwig' om? Dat verklaart misschien veel........quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wellicht is Seveke ook vermoord om zijn mening. Het motief is nog niet duidelijk. Waar staat trouwens dat ik geen besef heb van het feit waarom Van Gogh en Fortuyn zijn vermoord. Achterlijke aanname die je niet kan staven. Toch ben ik er niet rauwig om. Ja, je kan nu wel gaan huilen dat ik triest ben, maar het is gewoon zo. Daar kan jouw zielige mening weinig niets aan veranderen. Nou daag![]()
Goh, voorspelbaar. Eigenlijk is een GeenStijl stukje schrijven niet moeilijk meer, zo uitgekauwd en herhaald dat het is. Het wordt tijd dat ze bij GeenStijl eens andere redacteuren aannemen. Dit soort stukjes kennen we zo onderhand wel, aangezien er dagelijks 5 van verschijnen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:21 schreef Elwood1802 het volgende:
Breaking news! Was even zoeken. Maar ze hebben hem. De moordenaar van Louis Sévèke, de irritante linkskraker met zijn modieuze Arafat-sjaaltje, die op 15-11-2005 voor zijn hoofd werd geschoten. Bijna 100.000 politie-uren zijn aan de moordzaak besteed. Kost een paar belastingcenten. Maar dan had je ook niks. Maandenlang was de pliesie op zoek naar een blanke man van 30 tot 35 jaar en 1,80-1,90 meter lang. En toen ging het weer om Linke Loetje en Edmund Dantes. Dan was het weer een EX-Pliesie die de trekker had overgehaald. En wat blijkt nu uiteindelijk. Heeft de butler het gedaan? Welnee. Het was gewoon een andere krakert. Moordenaar (een 38-jarige Rotterdammer) en slachtoffer kenden elkaar van het Nijmeegse stenengooi-circuit. Live persco.
Update: Het gastenboek van radicaal links is open gesloten voor felicitaties.
Ik wil jullie toch even op dit grappige stukje wijzen van jullie goede vrienden van GS
Haquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ben je er niet 'rauwig' om? Dat verklaart misschien veel........
Ja, maar het ziet er niet goed uit voor Seveke....quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan nog alle kanten uit dus heeft speculeren niet zoveel zin.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, maar het ziet er niet goed uit voor Seveke....![]()
Okay, hij had dus banden met een spaanse krakersbende. Linkse rakker dus.quote:
De spaanse politie is aktief in NL?quote:Er liep al langere tijd een Europees aanhoudingsbevel tegen hem, aanvankelijk wegens de gewapende overvallen die hij zou hebben gepleegd in Zuid-Holland, Brabant, Utrecht en Nijmegen. De Spaanse autoriteiten stellen dat hij gewelddadig te werk ging bij deze misdrijven.
- Topic verkloten -quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:40 schreef Posdnous het volgende:
Dit zijn dan van die mannetjes die tegen mij gaan zitten mekkeren dat je wel normaal moet discussieren als het om gevoelige onderwerpen gaat, zoals Geert Wilders. En je niet met laag bij de grondse argumenten moet komen.
Ja, die spelfout was al eerder op gereageerd. Je bent heel origineel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:35 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Als jij vemoord word ben ik er ook niet rAUwig om. Dat je gauw mag sterven.
Juist, anders ben je aan het DEMONISERENquote:Op woensdag 28 maart 2007 18:40 schreef Posdnous het volgende:
Dit zijn dan van die mannetjes die tegen mij gaan zitten mekkeren dat je wel normaal moet discussieren als het om gevoelige onderwerpen gaat, zoals Geert Wilders. En je niet met laag bij de grondse argumenten moet komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |