abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47790086
Heeft iemand goede ideeen wat betreft de ziekenhuis meeneemspullen ?
Volgens mij weet ik de standaard dingen wel, maar de meer "oh, had ik dat nou maar meegenomen" dingen...snappie ?
pi_47790224
KP, lekker warme sokken!
pi_47790315
Conekiller gefeliciteerd!

ik neem toch niet aan dat je er nu pas achter bent gekomen dat je rond 11 juni de tweede krijgt ?
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:12:28 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_47790343
Misschien een boekje, of wat muziek of zo?
Voeding voor jou (licht verteerbaar spul schijnt een mens nog wel zin in te hebben tijdens de bevalling...)
Schone kleding voor jou (en misschien ook je man )
Telefoonlijstje
Camera
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:17:58 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_47790633
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:12 schreef DeLiedje het volgende:
Conekiller gefeliciteerd!

ik neem toch niet aan dat je er nu pas achter bent gekomen dat je rond 11 juni de tweede krijgt ?
Ik zat hetzelfde te denken

Maar nog steeds gefeliciteerd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_47791947
kp misschien wat dextro energie daar had ik wel wat aan tijdens de bevaling.
wat te eten voor jou en manlief. en gewoon wat standaardspullen.

neem vooral geen witte broek mee na het ziekenhuis zoals ik.
ik had mijn tas al weken van te voren ingepakt en jahoor ik had dus een witte broek erin gegooid met de bedoeling er straks de tas opnieuw te doen maar nooit gedaan. dus daar stond ik dan.
maar goed dat ik mijn broek voor de bevalling nog aan kon.
mama van 3 kids!
pi_47793379
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Volgens mij weet ik de standaard dingen wel, maar de meer "oh, had ik dat nou maar meegenomen" dingen...snappie ?
* MP3-Speler met muziek.
* Een magazine over verse ouders.
* Huissokken( met van dat anti-slip ), sloffen zijn zo groot.
* Een knuffel van jezelf, mocht je een nachtje moeten blijven zonder je lief. Dat miste ik een beetje. Ken lag dan wel naast me, maar dat was allemaal nog vreemd nieuw. Ik wilde iets vertrouwds hebben.
* ... en een ontspannen geest.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_47793483
Gefeliciteerd Conekiller.

In het ziekenhuis was ik 's nachts erg blij met mijn pakjes sultana. Tegen de honger (een kwartier na de bevalling had ik niet zo'n zin in het bord nasi dat ze brachten dus ik had die hele dag alleen wat vla en beschuit met muisjes op.

Extra nachthemd, je weet nooit. Deo was mijn kamergenote vergeten en een haar- en tandenborstel ook. Tandpasta kun je nog wel lenen. Een rokje voor het naar huis gaan vond ik erg fijn. Met die stapel verbanden knelt een broek al snel
Telefoonnummerlijst, ook handig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:22:24 #84
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47793749
Gefeliciteerd Conekiller

Ik heb er eigenlijk helemaal niet bij nagedacht dat ik buiten manlief (en in het begin de kraamverzorgster) nog andere mensen over de vloer zou moeten hebben voor hulp.. is dat normaal dan? Het lijkt me dat ik na de eerste week / anderhalve week toch wel weer een beetje normaal op de been ben (tenzij er iets niet goed gaat natuurlijk, maar in normale gevallen mag je daar toch wel van uit gaan?).
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_47793785
Oh, ik was juist blij met een broek aan. Ik had overigens die zwangerbroek nog aan. 'k Had namelijk de helft van de tijd het gevoel dat mijn hele hebben en houden eronderuit zou vallen. Dan zou het tenminste in mijn broek terechtkomen en niet midden op straat
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:29:48 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47794054
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:22 schreef jellyrose het volgende:
Gefeliciteerd Conekiller

Ik heb er eigenlijk helemaal niet bij nagedacht dat ik buiten manlief (en in het begin de kraamverzorgster) nog andere mensen over de vloer zou moeten hebben voor hulp.. is dat normaal dan? Het lijkt me dat ik na de eerste week / anderhalve week toch wel weer een beetje normaal op de been ben (tenzij er iets niet goed gaat natuurlijk, maar in normale gevallen mag je daar toch wel van uit gaan?).
Als er geen prblemen opdoen, denk ik dat je alleen maar blij bent dat je eventjes gewoon zonder mensen om je heen bezig kunt zijn met je kleintje. Zo leer je elkaar het snelst kennen en je kunt dan ook gewoon lekker met de baby meeslapen, zonder bezwaard te voelen dat er nog iemand in huis is. Maar goed. Dat is mijn ervaring geweest. Ik was wel blij dat mjin oudste werd opgevangen door de oppas, maar als het je eerste is....gewoon genieten.
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:38:38 #87
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_47794441
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:29 schreef chacama het volgende:

[..]

Als er geen prblemen opdoen, denk ik dat je alleen maar blij bent dat je eventjes gewoon zonder mensen om je heen bezig kunt zijn met je kleintje. Zo leer je elkaar het snelst kennen en je kunt dan ook gewoon lekker met de baby meeslapen, zonder bezwaard te voelen dat er nog iemand in huis is. Maar goed. Dat is mijn ervaring geweest. Ik was wel blij dat mjin oudste werd opgevangen door de oppas, maar als het je eerste is....gewoon genieten.
Ja, dat is bij mij ook een beetje de achterliggende gedachte.. het lijkt me juist heerlijk om alleen met de baby te zijn zo vlak na de geboorte En het huishouden gaat dan gewoon op een iets lager pitje (alhoewel ik me daar nu ook al weinig mee bemoei)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_47800246
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:07 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
- warme sokken
- pakjes drinken voor je man ( volgens mij krijgt hij alleen koffie en thee )
- sultana's
- druivensuikersnoepjes

Dit lijstje kreeg ik door van mijn vriendin die ook in het ziekenhuis moest bevallen en haar man niks te eten of te drinken kreeg, behalve koffie, thee of water.
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 29 maart 2007 @ 18:19:41 #89
108648 cattie
lieve moeder
pi_47800463
Mijn man mocht met de ziekenhuis maaltijden mee-eten de dag van de bevalling. Ik zelf was erg blij met de appel die ik tijdens de bevalling heb gegeten. En vlak na de bevalling heb ik beschuit met muisjes gegeten en 4 boterhammen!
  FOK!fossiel donderdag 29 maart 2007 @ 20:07:20 #90
2628 Karin
pi_47804131
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 10:30 schreef Saffier het volgende:
Karin ik ben voor een zwangere vriendin op zoek naar die chinese geboorte kalender, heb je een linkje voor me?
Op www.babybrabbel.nl staat er bij het kopje "interactief" een chinese kalender.

Wat ik de vorige keer was vergeten te kopen en dus mee te nemen waren een aantal nachthemden. Ik had wel lekkere pyama's gekocht voor mijn thuisbevalling, leek me zo handig ivm de borstvoeding en lekker warm. Maar in het ziekenhuis was het natuurlijk ook in maart bloedheet. En ik kon geen broek aan mijn buik hebben ivm de keizersnedewond. Maar de shirtjes die ik nog had waren tuurlijk veel te kort en erg schattig met die netbroekjes. Ik was erg blij dat Lois voor mij nog wat nachthemden gekocht had. Zeker als je een paar dagen moet blijven daar kan je er best een stapel van meenemen.

Ik had trouwens ook een tas vol snoepjes en sultana's en drinken maar alles is weer mee teruggekomen. Peet en ik werden fantastisch verzorgd in het ziekenhuis (behalve dat ik geen beschuit met muisjes heb gezien).
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:18:59 #91
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47804572
Bedankt Karin ik ga meteen even kijken.
Ik had mijn mobieltje bij me, zo kon ik 's avonds nog even sms-en met mijn man en overdag ook met vriendinnen. Daar stonden ook alle telefoonnummers in die handig waren.
O, ja en pen en papier, maar dat is vooral makkelijk als je wat langer in het ziekenhuis moet blijven liggen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47808386
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:45 schreef DaviniaHR het volgende:
*verhaaltje*
* iamredleader geeft daviniaHR mentale steun

Je weet dat je ook altijd op ons kan rekenen, allerliefste danspartner-van-vroeger

En als je nog even een avondje wil langskomen, of gezellie met PhysicsRules bij ons eten, je hebt ons nummer en we hebben nu een echte oven, niet meer dat mini-ding van vroeger
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:55:46 #93
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47808589
Conekiller, gefeliciteerd!

Ik zou zo niets meer weten voor het ziekenhuis, behalve idd iets te eten, lezen, camera en toebehoren. Gsm uiteraard ook, al mocht die bij ons absoluut niet aan van de vk, verpleegkundige en de rest van het personeel! (sms-en gaat prima onder de lakens)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47810393
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:55 schreef PM-girl het volgende:
Conekiller, gefeliciteerd!

Ik zou zo niets meer weten voor het ziekenhuis, behalve idd iets te eten, lezen, camera en toebehoren. Gsm uiteraard ook, al mocht die bij ons absoluut niet aan van de vk, verpleegkundige en de rest van het personeel! (sms-en gaat prima onder de lakens)
ik mocht gebruik maken van de vaste telefoon in het ziekenhuis op kosten van hun

maar wij mochten gewoon onze mobiel aan hoor.
mama van 3 kids!
pi_47818873
HOEZEE................MIJN LAATSTE WERKDAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_47819232
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 07:28 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
HOEZEE................MIJN LAATSTE WERKDAG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
geniet er nog even van
pi_47821019
KP..speciale dag dus vandaag !!!!
Geniet er van !
En geniet helemaal van het vanavond op de bank liggen met gevoel van "ik hoef voorlopig even niets méér dan aan de flensjes denken!"
pi_47821857
KP geniet ervan vandaag, je laatste werkdag! En daarna lekker even niks!

Ik begin volgende week met mn nieuwe baan, haha. Vanmiddag nog eea voorbereiden met mn nieuwe (gelukkig al wel bekende) collega's en dan gaat het vast goed komen.
Totaal niet mij, maar ik heb een beetje een "ik kan de hele wereld aan" gevoel. Ik sta er volkomen van te kijken, zo ken ik mezelf dus niet. Haha. Maar ik vind het prima en hoop dat ik dit nog ff vast kan houden!
Fake it till you make it...
pi_47823385
lekker gevoel Nijna !
vasthouden inderdaad !!
pi_47835934
Pffff, wat een dag. Was toch wel emotioneel allemaal. De muziekjuf een liedje geschreven, speciaal voor mij en ingestudeerd met de kinderen. Ontzettend verwend, bloemen, boeken, kadootjes voor de flensjes en uiteraard veel tekeningen en briefjes van de kinderen.

Sommige kinderen hadden slecht geslapen en vanochtend dikke tranen bij het ontbijt.

Om 15.00 nog ff kopje thee met collega's en daar is het ook niet droog gebleven....ik dacht dat ik last had van mijn hormonen.

Kortom leuke dag achter de dag en inderdaad nu verstand op 0 en alle aandacht naar de groei van de flensjes. Het is zo gek om over een jaar pas weer aan het werk te gaan en volgens de kinderen "niet normaal en wij dan ?"

Eigenlijk vanavond yoga, maar de pannekoek ligt op de bank. Of in bad. Of in bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')