Alle culturen kennen hun verhalen over drakendoders niet .quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja ja. En we vinden wel resten van mensen van duizenden jaren geleden en geen resten van dino's? En er is geen kleitablet met spijkerschrift gevonden met beschrijvingen over dino's, maar dat geeft niet? Noch is er een ander geschrift over dino's uit die tijud? En je denkt dat die beesten zo onopvallend waren dat niemand erover schreef?
Misschien is er wel over geschreven maar word het niet als dino herkent? Ik heb geen onderzoek gedaan naar spijkerschrift dus uit dat gebied trek ik me terug. Het is in iedergeval niet bepaald redelijk tegenbewijs meer een speculatie:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja ja. En we vinden wel resten van mensen van duizenden jaren geleden en geen resten van dino's? En er is geen kleitablet met spijkerschrift gevonden met beschrijvingen over dino's, maar dat geeft niet? Noch is er een ander geschrift over dino's uit die tijud? En je denkt dat die beesten zo onopvallend waren dat niemand erover schreef?
'Tal van tekeningen over dino's'.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:06 schreef Kaffer het volgende:
[..]
Alle culturen kennen hun verhalen over drakendoders niet .
En er zijn tal van tekeningen over dino's in de oudheid terug te vinden .
Van de miljarden mensen die ooit leefden zijn er nu een paar tieduizenden skeletten over .
Vul aan .
Van de duizenden dino's die enkele duizenden jaren geleden leefden zijn er nu ... hoeveel over ?
Er is ook geen redelijk tegenbewijs voor een porseleinen theepot die rondjes draait om de aarde. Daarom is iets geen kennis (en dus 'niet waar') tenzij bewezen is dat het wel waar is.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:09 schreef emblame het volgende:
Misschien is er wel over geschreven maar word het niet als dino herkent? Ik heb geen onderzoek gedaan naar spijkerschrift dus uit dat gebied trek ik me terug. Het is in iedergeval niet bepaald redelijk tegenbewijs meer een speculatie:
Er zijn gefossiliseerd voetsporen van dino's en mensen samen gevonden, en zelfs door elkaar hoe zit dat dan?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:17 schreef onemangang het volgende:
[..]
'Tal van tekeningen over dino's'.
Stel, over 3000 jaar ziet men de film 'Jurassic Park'. Zal dat dan als een bewijs worden genomen dat de mens rond het jaar 2000 vocht met dinosauriërs?
Natuurlijk zijn er verhalen bekend over draken, net als dat men nu verhalen kent over buitenaardse wezens. Het is dan ook bekend dat in sommige gebieden skeletten van dinosauriërs door erosie in met name China redelijk dicht bij het oppervlakte zijn gekomen. Botten en schedels van dino's die men in de oudheid vond konden daardoor model staan voor de legendes over draken...
Wat vast staat is dat er nog nooit een grondlaag is gevonden waarbij de botten van mensen naast die van dinosauriërs zijn gevonden. Mensen hadden zich waarschaanlijk nooit zo kunnen ontwikkelen als we samen zouden hebben geleeft met die monsters.
Moesten die mensen botten gevonden hebben van prehistorische dieren , hoe wisten ze dan exact de huid van deze dieren die al volledig verdwenen was te tekenen .quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:17 schreef onemangang het volgende:
[..]
'Tal van tekeningen over dino's'.
Stel, over 3000 jaar ziet men de film 'Jurassic Park'. Zal dat dan als een bewijs worden genomen dat de mens rond het jaar 2000 vocht met dinosauriërs?
Natuurlijk zijn er verhalen bekend over draken, net als dat men nu verhalen kent over buitenaardse wezens. Het is dan ook bekend dat in sommige gebieden skeletten van dinosauriërs door erosie in met name China redelijk dicht bij het oppervlakte zijn gekomen. Botten en schedels van dino's die men in de oudheid vond konden daardoor model staan voor de legendes over draken...
Wat vast staat is dat er nog nooit een grondlaag is gevonden waarbij de botten van mensen naast die van dinosauriërs zijn gevonden. Mensen hadden zich waarschaanlijk nooit zo kunnen ontwikkelen als we samen zouden hebben geleeft met die monsters.
Meen je dat nou?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:25 schreef emblame het volgende:
[..]
Er zijn gefossiliseerd voetsporen van dino's en mensen samen gevonden, en zelfs door elkaar hoe zit dat dan?
Die zijn voornamelijk door mensen zelf uitgehakt. Anderen bleken toch geen menselijke afdrukken te zijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:25 schreef emblame het volgende:
Er zijn gefossiliseerd voetsporen van dino's en mensen samen gevonden, en zelfs door elkaar hoe zit dat dan?
Dat wisten ze niet. Die draken hebben allemaal vleugels. Wijs me maar eens een vierpotige dinosaurus aan met gevederde vleugels.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:29 schreef Kaffer het volgende:
hoe wisten ze dan exact de huid van deze dieren die al volledig verdwenen was te tekenen .
ah jammer ik haat vervalsers. =)quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Die zijn voornamelijk door mensen zelf uitgehakt. Anderen bleken toch geen menselijke afdrukken te zijn.
Lees hier: http://paleo.cc/paluxy.htm
Zeker niet allemaal hebben ze vleugels, veel lijken erg op langnekkige draken, en zelfs op een t-rex. Ik denk dat draak wel degenlijk een term was voor dinosaurus.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat wisten ze niet. Die draken hebben allemaal vleugels. Wijs me maar eens een vierpotige dinosaurus aan met gevederde vleugels.
http://upload.wikimedia.o(...)iraptor_dinoguy2.jpgquote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat wisten ze niet. Die draken hebben allemaal vleugels. Wijs me maar eens een vierpotige dinosaurus aan met gevederde vleugels.
Woah, ik had al gelezen dat ze dachten dat Velociraptor misschien zelf al vroege vogelachtigen waren, maar dit is wel heel apart om zo te zienquote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:39 schreef archgallo het volgende:
[..]
http://upload.wikimedia.o(...)iraptor_dinoguy2.jpg
Als archeologen het zeggen, moet je er sowieso geen waarde aan hechten. Archeologen onderzoeken oude menselijke culturen, en gaan maar een paar duizend jaar terugquote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:44 schreef emblame het volgende:
En trouwens er wordt snel van vervalsing gesproken als iets de evolutietheorie tegenspreekt. Ik heb al een aantal dingen gevonden waarvan ze zeggen dat het een vervalsing is, terwijl archeologen die het onderzocht hebben wel degelijk hebben bewezen dat het geen vervalsing is. Wat dat betreft spreekt veel elkaar tegen wat het lastig maakt wat te geloven.
Bronnen willen we - bronnen. Waar zijn die dan? die zaken die de evolutietheorie tegenspreken _en_ waarvan wetenschappers zeggen dat het geen vervalsingen zijn?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:44 schreef emblame het volgende:
En trouwens er wordt snel van vervalsing gesproken als iets de evolutietheorie tegenspreekt. Ik heb al een aantal dingen gevonden waarvan ze zeggen dat het een vervalsing is, terwijl archeologen die het onderzocht hebben wel degelijk hebben bewezen dat het geen vervalsing is. Wat dat betreft spreekt veel elkaar tegen wat het lastig maakt wat te geloven.
Nou ja, van velociraptors weten ze eigenlijk niet zeker of hij wel veren had, maar de andere dino's in de familie Dromaeosauridae hebben dat wel. Dus waarschijnlijk velociraptor ook. Hij kon trouwens waarschijnlijk niet vliegen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Woah, ik had al gelezen dat ze dachten dat Velociraptor misschien zelf al vroege vogelachtigen waren, maar dit is wel heel apart om zo te zien.
Maar goed, dit zijn dus geen dinosauriërs die bedekt zijn met schubben, op vier poten lopen en een extra twee gevederde vleugels hebben.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:53 schreef emblame het volgende:
dit is een quote uit mijn werkstuk:
In 1924 is in de Havasupai Canyon in Arizona een grot gevonden met een tekening van een dino op de muur. De directeur van die expeditie zij het volgende over de tekening, “Het feit dat een prehistorische man een tekening van een dinosaurus op de muur van deze berg heeft getekend verstoord compleet alle theorieën over de antieke oudheid van de mens. Feiten zijn onbuigzaame en onveranderlijke dingen. Als theorieën niet passen bij de feiten moeten de theorien veranderen, de feiten blijven”. Er zit een laag op deze tekening van een hele zware woestijn storm wat zijn oudheid en authenticiteit bewijst. Dit is dus geen moderne vervalsing. De woestijn laag is even dik als alle andere tekeningen die bewezen zijn als autentiek. Onze moderne kennis van hoe dinosaurussen eruit zagen is minder dan twee honderd jaar oud, terwijl deze tekening er lang daar voor was gemaakt. Nog lang voor de ontdekking en reconstructie van dinosaurussen. Dit is sterk bewijs dat dino’s niet 65 milioen jaar geleden zijn uitgestorven.
Als zelfs degene die het onderzoekt deed in de evolutietheorie geloofd zal deze wel voorzichtig zijn met zijn uitspraken. Hij was er erg van overtuigd dat het een dino was, en wat zou het anders moeten voorstellen?quote:
Mooi voorbeeldje waarbij eufemismes en mooie omschrijvingen weer ontiegelijk misleidend kunnen zijn.quote:
Dezelfde reden dat men offers bracht aan den goden maybe?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:08 schreef emblame het volgende:
Nog even een vraagje, chinesen staan bekend om hun drakencultuur, lees het volgende stukje:
Marco polo leefde 17 jaar in China rond 1271 en rapporteerde dat de keizer zijn wagen liet trekken door twee draken. In de oude Chinese wetboeken staat dat in 1611 de Chinese keizer het beroep “royale draken voeder” invoerde.
Waarom zou de keizer dat beroep invoeren?
En dat stukje staat waar precies? Door wie geschreven? Citeert gij even de werken van M. Polo, waar hij dat beweert?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:08 schreef emblame het volgende:
Nog even een vraagje, chinesen staan bekend om hun drakencultuur, lees het volgende stukje:
Marco polo leefde 17 jaar in China rond 1271 en rapporteerde dat de keizer zijn wagen liet trekken door twee draken. In de oude Chinese wetboeken staat dat in 1611 de Chinese keizer het beroep “royale draken voeder” invoerde.
Waarom zou de keizer dat beroep invoeren?
Zolang men het er niet over eens is of Marco Polo sowieso wel in China is geweest zou ik bovenstaande niet met 1 maar met 2 korrels zout nemen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:08 schreef emblame het volgende:
Vreemd is dat in het expeditie verslag ook wordt gemeld dat er 'unknown forms' zijn, dus waarom deze nu precies 'iets' moet voorstellen en dan ook nog een dino....quote:
http://www.creationism.or(...)ion/Doheny01Main.htmquote:On the same wall were a number of other figures of goat-like creatures, serpents, and unknown forms. The most remarkable of these was a row of symbols, deeply incised, which resembled the Greek sign of Mars showing shield and spear, thus. The "desert varnish" had commenced to form in the cut, indicating an unbelievable antiquity.
Ja precies, ik ben dan wel benieuwd naar TS' visie op het uitsterven van de dinosaurussen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:28 schreef WeirdMicky het volgende:
Als die dinosaurussen er een paar honderd jaar geleden nog waren, heb ik wel een vraag: waar zijn ze allemaal gebleven?
Lees dit maar eens:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:24 schreef wijsneus het volgende:
Even over die ica stones....
http://paranormal.about.com/cs/ancientanomalies/a/aa041904.htm
en
http://www.talkorigins.org/indexcc/CH/CH710_1.html
Uit fossielen blijkt wel dat het er meer dan 5000 waren, zeker gezien de talloze soorten die zijn gevonden. Dus als ze ten tijde van mensen hebben bestaan, moeten daar talloze berichten over zijn. En dan sterven niet alle reptielen uit, dat is onlogisch, zeker in een tijd waarin de mens op zeer veel gebieden niet dominant was.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:38 schreef emblame het volgende:
Nou ik denk dat deze dieren zijn uitgestorven zoals elk bedreigd diersoort in deze dagen uitsterft. Al zou een grizlybeer in amsterdam rondlopen, gegarandeerd dat degene die hem doodmaakt bekend wordt als een held. Waarschijnlijk was dat ook zo in die tijd en zagen de de dinosaurussen als echte bedreiging. Je weet natuurlijk ook niet hoeveel dino's er in totaal hebben bestaan misschien leefden er maar 5000.
Zegt.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:41 schreef emblame het volgende:
[..]
Lees dit maar eens:
In Peru zijn uitvaardstenen van Inca’s gevonden (circa 500 v. Chr. – 500 n. Chr.)
Ongeveer 300 van de gevonden stenen laten dino’s met mensen erop zien. Onderstaande stenen zijn door een professor van de Inca National Universety gevonden welke hij had gevonden in de Nazca woestijn. Deze hadden duidelijke tekening van dino’s op zich.
De steen heeft een grote dichtheid en is een vulkanische steen. Hij bevat verschillende delen diep ingekerfd met woestijnzand. Het heeft ook een laagje van oxidatie erop. Deze twee stenen zijn dus niet vervalst. Wat opvalt is de getekende ringen op de huid van de dino’s. Er is gefossiliseerde huid van een dino gevonden en het had hetzelfde patroon als op de stenen. Daarom moeten ze wel een levende dino’s hebben gezien. Zo zijn er nog honderden bewijzen dat dino’s en mensen samenleefden.
Bron:
http://www.creationists.org/livedinos03.html
Dat vind ik het verwarrende want de 1 zecht authentiek en de ander zecht nep. Wat is het nou![]()
Ook niet.quote:
Nou aangezien het woord dinosaurus toen nog niet bestond, maar wel veel werd gepraat over draken overal op de wereld, zou het goed kunnen dat het woord draak dinosaurus is en dan klopt het dus wel dat er talloze berichten over zijn. Trouwens dat van 5000 was ook maar wat zelfbedachts, want ik heb echt geen idee hoeveel dinosaurussen er moeten hebben geleefd.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:44 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Uit fossielen blijkt wel dat het er meer dan 5000 waren, zeker gezien de talloze soorten die zijn gevonden. Dus als ze ten tijde van mensen hebben bestaan, moeten daar talloze berichten over zijn. En dan sterven niet alle reptielen uit, dat is onlogisch, zeker in een tijd waarin de mens op zeer veel gebieden niet dominant was.
Geesten worden ook in alle culturen genoemd. Kabouters vaak ook. En er is geen een oude cultuur of er liepen wel wat goden op de aarde rond. Zou het ook aannemelijk zijn dat ze die in het echt gezien hebben en dus wijd verspreid rondliepen?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:48 schreef emblame het volgende:
Nou aangezien het woord dinosaurus toen nog niet bestond, maar wel veel werd gepraat over draken overal op de wereld, zou het goed kunnen dat het woord draak dinosaurus is en dan klopt het dus wel dat er talloze berichten over zijn. Trouwens dat van 5000 was ook maar wat zelfbedachts, want ik heb echt geen idee hoeveel dinosaurussen er moeten hebben geleefd.
Draken zijn geen dinosaurussen. Omdat er veel sprookjes zijn geweest over kabouters en elfjes, betekent het niet dat die ook daadwerkelijk hebben geleefd. De uitvergroting van menselijke angsten hoeven niet gerelateerd te zijn aan dieren uit het verleden, maar kunnen ook al herleid zijn van het enger maken van een hagedis of slang.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:48 schreef emblame het volgende:
[..]
Nou aangezien het woord dinosaurus toen nog niet bestond, maar wel veel werd gepraat over draken overal op de wereld, zou het goed kunnen dat het woord draak dinosaurus is en dan klopt het dus wel dat er talloze berichten over zijn. Trouwens dat van 5000 was ook maar wat zelfbedachts, want ik heb echt geen idee hoeveel dinosaurussen er moeten hebben geleefd.
De lijst met aannames om het 'recente dino idee' te handhaven groeit gestaag. Ockham, the best a man can get.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:48 schreef emblame het volgende:
[..]
Dat mag je helemaal zelf uitzoeken.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:41 schreef emblame het volgende:
[..]
Dat vind ik het verwarrende want de 1 zecht authentiek en de ander zecht nep. Wat is het nou![]()
Duidelijk zijn jullie allebij lid van eenofandere ranzige fetishclub met midgets.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:53 schreef WeirdMicky het volgende:
Hehe, Speknek, we hebben het tegelijkertijd over kabouters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |