abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47786048
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het eigenlijk het beste om het kind te troosten en te belonen met aandacht, complimentjes, iets leuks doen etc, in plaats van er maar eten in te stoppen. Ongeacht of dat nou snoep is of een wortel. Eten is om je lichaam te voeden en niet om emotionele behoeftes mee te bevredigen.
Eigenlijk een nog beter antwoord
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 12:23:55 #252
43556 miss_dynastie
pi_47786074
quote:
Eten is om je lichaam te voeden en niet om emotionele behoeftes mee te bevredigen.
Helemaal mee eens
pi_47786232
quote:

[..]

Ik vind het eigenlijk het beste om het kind te troosten en te belonen met aandacht, complimentjes, iets leuks doen etc, in plaats van er maar eten in te stoppen. Ongeacht of dat nou snoep is of een wortel. Eten is om je lichaam te voeden en niet om emotionele behoeftes mee te bevredigen.
Jawel, maar eerst een knuffel en aandacht en dan nog een appeltje op de koop toe is natuurlijk wel leuk

@ Isa: ik kreeg de " lelletjes" van het vlees altijd van de hele familie Was de enige die ze lekker vond. Moet er niet meer aan denken nu *ril*
Maar wij aten niet zo heel vaak draadjesvlees (1 keer in de 3 weken gok ik zo), dus het viel nog wel mee.

En bij de thee kreeg ik een biscuitje, soms twee, maar geen snoep oid. Chips? 1 Bakje op zaterdagavond. Fris? Alleen in het weekend en dan 1 glas per dag, door de week was er thee en melk of water.

Best nuttige ouders
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:30:03 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_47786307
Ik moest altijd kokhalzen als er vet aan mijn vlees zat
disclaimer
pi_47786346
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:28 schreef freecell het volgende:

En bij de thee kreeg ik een biscuitje, soms twee, maar geen snoep oid. Chips? 1 Bakje op zaterdagavond. Fris? Alleen in het weekend en dan 1 glas per dag, door de week was er thee en melk of water.
Dat was bij ons thuis ongeveer hetzelfde Alleen mocht ik elke avond ook 1 glas ranje en die moest ik staand bij het aanrecht opdrinken. Dus qua tussendoortjes ging het bij ons thuis prima, alleen het eten was te vet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 12:31:43 #256
43556 miss_dynastie
pi_47786360
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ook. En dan moet je net mijn moeder hebben Ik moet nog altijd een beetje kokhalzen als ik een speklap zie
pi_47786425
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn broer ook. En dus at ik zijn vet altijd op. We aten trouwens meestal vrij goedkoop en dus vet vlees. Karbonade, speklapjes, draadjesvlees, vaak half om half gehakt, zelden vis en dan alleen lekkerbekjes of vissticks. Elk weekend patat of pannenkoeken en op zondag soep met een stuk vlees op een bordje met mayo of appelmoes (ja, ik weet het: rare 'maaltijd').
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:33:43 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_47786436
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ook. En dan moet je net mijn moeder hebben Ik moet nog altijd een beetje kokhalzen als ik een speklap zie
Ik moest dan voor straf naar boven totdat ik weer normaal deed. Maar zodra ik dan dat vet weer zag... *ril
Ik snijd nog steeds panisch alle vetrandjes weg. Spek vind ik vies (tenzij het zwartgeblakerd is) en van varkensvlees moet ik sowieso niks hebben
disclaimer
pi_47786499
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest dan voor straf naar boven totdat ik weer normaal deed. Maar zodra ik dan dat vet weer zag... *ril
Ik snijd nog steeds panisch alle vetrandjes weg. Spek vind ik vies (tenzij het zwartgeblakerd is) en van varkensvlees moet ik sowieso niks hebben
Varkenshaasje is erg lekker (vind ik dan ). Maar van vetrandjes ga ik inmiddels ook kokhalzen hoor ik eet dat ècht niet meer op.
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:35:29 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_47786506
Het komt ook meer door dat drillerige dan door de smaak... Ik kan dus ook geen gelatinedingen eten
disclaimer
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:35:58 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_47786515
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Varkenshaasje is erg lekker (vind ik dan ). Maar van vetrandjes ga ik inmiddels ook kokhalsen hoor ik eet dat ècht niet meer op.
Varkenshaas en magere schnitzel eet ik idd nog wel, want daar zit geen vet an
disclaimer
pi_47786553
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Het komt ook meer door dat drillerige dan door de smaak... Ik kan dus ook geen gelatinedingen eten
Ik lust ook geen gelatineprodukten dus misschien is het idd het drillerige van dat voedsel dat me tegenstaat.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 12:37:28 #263
43556 miss_dynastie
pi_47786570
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik moest dan voor straf naar boven totdat ik weer normaal deed. Maar zodra ik dan dat vet weer zag...
Ik probeerde altijd heel onopvallend het hele ding in mijn mond te proppen en moest dan 'toevallig' plassen Ik was en ben nog steeds geen moeilijke eter (al kan mijn moeder absoluut niet koken, echt helemaal niet), dus het was overduidelijk pesterij dat die dingen elke week op het menu moesten Als mijn moeder kookte voor visite kookte ze Joegoslavisch met hele blokken spek en er waren mensen die dat gewoon zo naar binnen werkten. Yuk yuk yuk
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:38:02 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_47786598
Je mag mij dus echt midden in de nacht wakker maken voor een sateetje van hamlamp en speklap met zwoerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:38:04 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_47786600
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik probeerde altijd heel onopvallend het hele ding in mijn mond te proppen en moest dan 'toevallig' plassen Ik was en ben nog steeds geen moeilijke eter (al kan mijn moeder absoluut niet koken, echt helemaal niet), dus het was overduidelijk pesterij dat die dingen elke week op het menu moesten Als mijn moeder kookte voor visite kookte ze Joegoslavisch met hele blokken spek en er waren mensen die dat gewoon zo naar binnen werkten. Yuk yuk yuk
Als ik het lees gaan mijn haren al overeind staan
disclaimer
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:38:47 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_47786635
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:38 schreef Troel het volgende:
Je mag mij dus echt midden in de nacht wakker maken voor een sateetje van hamlamp en speklap met zwoerd
Jij hebt gewoon geen smaak
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 12:39:12 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47786658
Ieuw, vet vlees, nee dank je. Toch is een moeder die altijd maar hamert op niet te veel snoep want daar word je dik van (ik snap het wel, toen ik geboren werd was ze zelf ook over de 100 kilo en ze is toen afgevallen naar 65 of zo, echt super) ook niet handig. Daar ga je stiekem van snoepen Zo ben ik te dik geworden.

Ik troost Christan dus ook niet met snoep, maar ik verbied het ook niet krampachtig. En ik ga zeker niet dreigen met: anders word je te dik.

Maar ik hou wel in de gaten wat hij zoal binnenkrijgt en ik ga niet akkoord met snoepen voor het eten. Op doordeweekse dagen mag hij na school een snoepje en in het weekend ben ik wat makkelijker. Dan krijgt hij ook weleens een bakje chips, door de week vrijwel nooit. Verder drinkt hij graag water en melk, soms limonade en hij wil ook weleens mijn cola light aanvallen. Sinds kort drinkt hij ook thee en dat probeer ik een beetje te stimuleren.

Zijn school wil het liefst dat de kinderen fruit mee krijgen voor de pauze en hij weigert dus ook om koekjes mee te nemen Als ik een doodenkele keer niets anders heb gaat hij onder zwaar protest akkoord met een liga of sultana
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47786690
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Nou dat dus

Spek vind ik dan wel weer lekker, is veel minder drillerig en heerlijk zout
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 12:41:25 #269
43556 miss_dynastie
pi_47786743
En nou moet ik ook denken aan die keer dat ik bij een kennis was en die me een heel authentiek Joegoslavisch gerecht wilde laten proeven, ik had het kunnen weten want ze is echt heel veel te dik, maar dus gewoon een hap reuzel
pi_47786789
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:39 schreef Rewimo het volgende:

Zijn school wil het liefst dat de kinderen fruit mee krijgen voor de pauze en hij weigert dus ook om koekjes mee te nemen Als ik een doodenkele keer niets anders heb gaat hij onder zwaar protest akkoord met een liga of sultana
als je ziet wat ze bij ons op school mee krijgen
dan is het vooral snickers enzo en dan nog een boterham voor erbij
ipv andersom of gewoon helemaal geen snoep
pi_47786798
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:39 schreef freecell het volgende:

Nou dat dus

Spek vind ik dan wel weer lekker, is veel minder drillerig en heerlijk zout
Maar ik vind vooral het vleesdeel van een speklapje lekker en het moet wel heel erg doorbakken zijn. En het liefst met een knisperend hard zwoertje natuurlijk. Zodra spek er drillerig uitzoet moet ik het echt niet. Maar goed, ik eet zèlden spek. Ja, een keertje op een barbecue of zo.
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:46:05 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_47786914
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
En nou moet ik ook denken aan die keer dat ik bij een kennis was en die me een heel authentiek Joegoslavisch gerecht wilde laten proeven, ik had het kunnen weten want ze is echt heel veel te dik, maar dus gewoon een hap reuzel
Hou op, ik moet nog lunchen
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 12:46:26 #273
13151 crew  Rewimo
pi_47786923
Speklap, brrrr nee dank je. Een plakje gebakken spek of spekjes door de stamppot lust ik dan weer wel. En zwoerd *ril*

Doe mij maar mager vlees
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:47:02 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_47786941
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik vind vooral het vleesdeel van een speklapje lekker en het moet wel heel erg doorbakken zijn. En het liefst met een knisperend hard zwoertje natuurlijk. Zodra spek er drillerig uitzoet moet ik het echt niet. Maar goed, ik eet zèlden spek. Ja, een keertje op een barbecue of zo.
Ja, da's het enige wat ik dan wel echt lekker vind, een extreem uitgebakken ( = zwartkrokante ) en extreem gemarineerde speklap van de barbeknoei
disclaimer
pi_47787016
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:46 schreef Rewimo het volgende:
Speklap, brrrr nee dank je. Een plakje gebakken spek of spekjes door de stamppot lust ik dan weer wel. En zwoerd *ril*

Doe mij maar mager vlees
Ik gebruik tegenwoordig gebakken rauwe ham voor door de stamppot. Zelfde smaak, niet de calorieën (en ook niet de prijs, maar dat is dan maar jammer ).
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:50:41 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_47787085
Wij gingen altijd op vakantie naar Tsjechie en Slowakije, en mijn vader vond het dan leuk om in een of ander boerendorp een eettentje binnen te gaan en daar "de specialiteit van de kok" te bestellen. Nou, dat leer je snel af als je een paar keer zo'n bord vol flubbertjes en peesjes in pure olie langs hebt zien komen
De lokale slavische keuken
disclaimer
pi_47787106
ik heb aan mijn moeder gevraagt of ze geen spek meer door de stamppot wil doen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 12:51:29 #278
13151 crew  Rewimo
pi_47787129
Ik doe nooit spekjes door de stamppot want Frank en Christan lusten dat niet. En Christan lust wel ham maar Frank niet (ja die is best lastig met eten, Christan gelukkig minder).
pi_47787182
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gingen altijd op vakantie naar Tsjechie en Slowakije, en mijn vader vond het dan leuk om in een of ander boerendorp een eettentje binnen te gaan en daar "de specialiteit van de kok" te bestellen. Nou, dat leer je snel af als je een paar keer zo'n bord vol flubbertjes en peesjes in pure olie langs hebt zien komen
De lokale slavische keuken
Ah, vandaar die gewichtstoenam bij mijn moeder met de vorige Slowaakse au pair. Ik laat zelden eten staan, lust bijna alles, maar wat zij klaarmaakte kreeg ik niet door m'n keel. Na 1 hap waren je lippen al megavet. Yuck.
pi_47787219
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe nooit spekjes door de stamppot want Frank en Christan lusten dat niet. En Christan lust wel ham maar Frank niet (ja die is best lastig met eten, Christan gelukkig minder).
Het gaat ook niet om gewone (gekookte) ham, ik bedoel rauwe ham die je dan zonder boter/olie in een pan knisperig bakt.
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 12:55:53 #281
43556 miss_dynastie
pi_47787296
Wij aten in Joego vaak bij mijn tante of in een restaurant. Was eigenlijk altijd wel prima te eten. Alleen mijn moeder kan gewoon echt niet koken
Ook zo'n leuk detail: voor visite kookt mijn moeder altijd een soort aardappelschotel, toen er een keer Joegoslaven op bezoek kwamen waren die erg verbaasd. Wat bleek: het is daar gewoon "armenvoer" en zeker geen feestmaaltijd. Ik vond het al zo gek dat mijn tante zoiets nooit maakte
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:55:56 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_47787298
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ah, vandaar die gewichtstoenam bij mijn moeder met de vorige Slowaakse au pair. Ik laat zelden eten staan, lust bijna alles, maar wat zij klaarmaakte kreeg ik niet door m'n keel. Na 1 hap waren je lippen al megavet. Yuck.
Jepz, die flubbertjes gingen er bij mij ook niet in. Helaas wordt het in die landen als bijzonder onbeleefd ervaren om je bord niet leeg te eten, dus ze wilden in eerste instantie mijn bord niet eens weghalen en daarna word je ineens een stuk minder vriendelijk behandeld
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 12:57:16 #283
13151 crew  Rewimo
pi_47787350
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:53 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat ook niet om gewone (gekookte) ham, ik bedoel rauwe ham die je dan zonder boter/olie in een pan knisperig bakt.
Ja, ik snap je wel maar ze motten het niet
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:57:24 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_47787359
Oh, ik heb meestal in die regionen prima gegeten, en heel smaakvol ook
Alleen, nooit lokale specialiteiten bestellen in boerendorpen met 500 inwoners zonder dat je weet wat je krijgt
disclaimer
pi_47787433
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:57 schreef Rewimo het volgende:

Ja, ik snap je wel maar ze motten het niet
Moeilijk gedoe
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:59:50 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_47787453
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Moeilijk gedoe
Mannen jeweets
disclaimer
pi_47787515
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ik heb meestal in die regionen prima gegeten, en heel smaakvol ook
Alleen, nooit lokale specialiteiten bestellen in boerendorpen met 500 inwoners zonder dat je weet wat je krijgt
Ik ken iemand die toen een soort palingsoep kreeg (van die gekookte gelei-achtige smurrie) waarvan hij na 1 hap al over z'n nek ging
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:03:33 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_47787591
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken iemand die toen een soort palingsoep kreeg (van die gekookte gelei-achtige smurrie) waarvan hij na 1 hap al over z'n nek ging
Mijn vader kreeg Flaki in Polen, lekker soepie
Toch kraakte het tussen zijn tanden... nagevraagd waar het van was gemaakt, zeiden ze doodleuk: darmen, pezen en kraakbeen.
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 13:05:15 #289
13151 crew  Rewimo
pi_47787638
Wij kregen in Roemenië eens vissoep die je vanuit het bord lag aan te staren.

Met koppen en al dus ja.

De soep op zich was lekker, maar de meeste mensen die het geluk hadden zo'n kop erin te vinden hebben het toch niet opgegeten.
  donderdag 29 maart 2007 @ 13:22:32 #290
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_47788230
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef freecell het volgende:

En ik ben nog steeds fan van JOJO, er zweeft er iets heel vrolijks door de kamer
Blij hè
pi_47788964
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:22 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Blij hè
Ja

Wel lachen: krijg je een doos van de onderburen (wij waren niet thuis toen er bezorgd werd ) issie veel lichter dan hij eruitziet. Doe je hem open: "floeps" en dan huppelt er een blonnetje door de kamer.
Nu, na de huwelijksreis en bijna een week later issie nog net zo blij, opgeblazen en zwevend.
pi_47794855
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:05 schreef Rewimo het volgende:
Wij kregen in Roemenië eens vissoep die je vanuit het bord lag aan te staren.

Met koppen en al dus ja.

De soep op zich was lekker, maar de meeste mensen die het geluk hadden zo'n kop erin te vinden hebben het toch niet opgegeten.
Klinkt ook niet geweldig Ik ken ook een vistaart waarbij de vissenkoppen boven de taart uitsteken. Maar het is toch helemaal niet de bedoeling dat je die koppen opeet. Toch?

Mijn wandelschoenen zitten overigens geweldig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2007 @ 15:55:57 #293
13151 crew  Rewimo
pi_47795093
Geen idee of je ze op moest eten. Maar eten dat je aanstaart
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 15:57:18 #294
43556 miss_dynastie
pi_47795135
Ik dacht al, ik ben niet de enige die bij moest komen van de vissensoep
* miss_dynastie heeft het inmiddels een beetje verwerkt

Fijn dat ze goed zitten isa!
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:57:55 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_47795159
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:55 schreef Rewimo het volgende:
Geen idee of je ze op moest eten. Maar eten dat je aanstaart
Met een gegrilde forel heb ik weinig moeite, omdat die ogen zodanig verschrompelen dat je ze niet echt meer als dusdanig herkent. Maar een gekookte vis... brrr
disclaimer
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2007 @ 16:06:01 #296
43556 miss_dynastie
pi_47795490
Ik zat me trouwens van vroeger ook nog de vissticks te herinneren. Want vis is gezond. Een heel pak moest ik opeten En dan ook nog in boter gebakken Op een gegeven moment gaan ze je zo tegen staan he, toen heb ik ze ook gewoon geweigerd te eten. Maar ik woon nu vijf jaar op mezelf en die dingen komen er hier nog steeds niet in. Vriendje roept trouwens bij kibbeling ook 'vis is gezond' , maar voor het gezonde eten we toch echt iets anders
pi_47795758
toen ik jonger was luste ik nooit vissticks dus dacht ik dat ik ook geen vis luste
blijkt dat ik dus goed vis lus
pi_47795848
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Met een gegrilde forel heb ik weinig moeite, omdat die ogen zodanig verschrompelen dat je ze niet echt meer als dusdanig herkent. Maar een gekookte vis... brrr
De vistaart die ik bedoelde heet stargazy pie (omdat de visjes naar de sterren staren?) en die hebben geen verschrompelde oogjes, brrr.

En volgens mij is iets wat gefrituurd is per definitie al niet echt gezond meer te noemen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:17:19 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_47795912
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De vistaart die ik bedoelde heet stargazy pie (omdat de visjes naar de sterren staren?) en die hebben geen verschrompelde oogjes, brrr.

[afbeelding]

En volgens mij is iets wat gefrituurd is per definitie al niet echt gezond meer te noemen.
Is dat iets Frans?
disclaimer
pi_47795938
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:12 schreef Miss_S het volgende:
toen ik jonger was luste ik nooit vissticks dus dacht ik dat ik ook geen vis luste
blijkt dat ik dus goed vis lus
Bij vis moest ik altijd denken aan veel te veel graten en dergelijke, want op de één of andere manier zat ik altijd na 2 happen al met een graatje in mijn keel en dan ga je je vis zo vies uitkauwen en lust je dus geen hap meer. Dus ik dacht ook dat ik geen vis lustte Maar ik ben nu juist dol op vis

En vissticks zijn eigenlijk helemaal niet lekker. Ik vond alleen die meneer Kapiteit met die witte baard wel een aardige man en daarom wilde ik als kind wel vissticks. Maar het viel elke keer tegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')