Eigenlijk een nog beter antwoordquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het eigenlijk het beste om het kind te troosten en te belonen met aandacht, complimentjes, iets leuks doen etc, in plaats van er maar eten in te stoppen. Ongeacht of dat nou snoep is of een wortel. Eten is om je lichaam te voeden en niet om emotionele behoeftes mee te bevredigen.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Eten is om je lichaam te voeden en niet om emotionele behoeftes mee te bevredigen.
Jawel, maar eerst een knuffel en aandacht en dan nog een appeltje op de koop toe is natuurlijk wel leukquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk het beste om het kind te troosten en te belonen met aandacht, complimentjes, iets leuks doen etc, in plaats van er maar eten in te stoppen. Ongeacht of dat nou snoep is of een wortel. Eten is om je lichaam te voeden en niet om emotionele behoeftes mee te bevredigen.
Dat was bij ons thuis ongeveer hetzelfdequote:Op donderdag 29 maart 2007 12:28 schreef freecell het volgende:
En bij de thee kreeg ik een biscuitje, soms twee, maar geen snoep oid. Chips? 1 Bakje op zaterdagavond. Fris? Alleen in het weekend en dan 1 glas per dag, door de week was er thee en melk of water.
Ik ook. En dan moet je net mijn moeder hebbenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest altijd kokhalzen als er vet aan mijn vlees zat
Mijn broer ook. En dus at ik zijn vet altijd op. We aten trouwens meestal vrij goedkoop en dus vet vlees. Karbonade, speklapjes, draadjesvlees, vaak half om half gehakt, zelden vis en dan alleen lekkerbekjes of vissticks. Elk weekend patat of pannenkoeken en op zondag soep met een stuk vlees op een bordje met mayo of appelmoes (ja, ik weet het: rare 'maaltijd').quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest altijd kokhalzen als er vet aan mijn vlees zat
Ik moest dan voor straf naar boven totdat ik weer normaal deed. Maar zodra ik dan dat vet weer zag... *rilquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ook. En dan moet je net mijn moeder hebbenIk moet nog altijd een beetje kokhalzen als ik een speklap zie
Varkenshaasje is erg lekker (vind ik danquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moest dan voor straf naar boven totdat ik weer normaal deed. Maar zodra ik dan dat vet weer zag... *ril
Ik snijd nog steeds panisch alle vetrandjes weg. Spek vind ik vies (tenzij het zwartgeblakerd is) en van varkensvlees moet ik sowieso niks hebben
Varkenshaas en magere schnitzel eet ik idd nog wel, want daar zit geen vet anquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Varkenshaasje is erg lekker (vind ik dan). Maar van vetrandjes ga ik inmiddels ook kokhalsen hoor
ik eet dat ècht niet meer op.
Ik lust ook geen gelatineproduktenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Het komt ook meer door dat drillerige dan door de smaak... Ik kan dus ook geen gelatinedingen eten
Ik probeerde altijd heel onopvallend het hele ding in mijn mond te proppen en moest dan 'toevallig' plassenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik moest dan voor straf naar boven totdat ik weer normaal deed. Maar zodra ik dan dat vet weer zag...
Als ik het lees gaan mijn haren al overeind staanquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik probeerde altijd heel onopvallend het hele ding in mijn mond te proppen en moest dan 'toevallig' plassenIk was en ben nog steeds geen moeilijke eter (al kan mijn moeder absoluut niet koken, echt helemaal niet), dus het was overduidelijk pesterij dat die dingen elke week op het menu moesten
Als mijn moeder kookte voor visite kookte ze Joegoslavisch met hele blokken spek en er waren mensen die dat gewoon zo naar binnen werkten. Yuk yuk yuk
![]()
Jij hebt gewoon geen smaakquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:38 schreef Troel het volgende:
Je mag mij dus echt midden in de nacht wakker maken voor een sateetje van hamlamp en speklap met zwoerd
Nou dat dusquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:35 schreef Stormqueen het volgende:
Het komt ook meer door dat drillerige dan door de smaak... Ik kan dus ook geen gelatinedingen eten
als je ziet wat ze bij ons op school mee krijgenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:39 schreef Rewimo het volgende:
Zijn school wil het liefst dat de kinderen fruit mee krijgen voor de pauze en hij weigert dus ook om koekjes mee te nemenAls ik een doodenkele keer niets anders heb gaat hij onder zwaar protest akkoord met een liga of sultana
Maar ik vind vooral het vleesdeel van een speklapje lekker en het moet wel heel erg doorbakken zijn. En het liefst met een knisperend hard zwoertje natuurlijk. Zodra spek er drillerig uitzoet moet ik het echt niet. Maar goed, ik eet zèlden spek. Ja, een keertje op een barbecue of zo.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:39 schreef freecell het volgende:
Nou dat dus
Spek vind ik dan wel weer lekker, is veel minder drillerig en heerlijk zout
Hou op, ik moet nog lunchenquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
En nou moet ik ook denken aan die keer dat ik bij een kennis was en die me een heel authentiek Joegoslavisch gerecht wilde laten proeven, ik had het kunnen weten want ze is echt heel veel te dik, maar dus gewoon een hap reuzel![]()
![]()
Ja, da's het enige wat ik dan wel echt lekker vind, een extreem uitgebakken ( = zwartkrokante ) en extreem gemarineerde speklap van de barbeknoeiquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik vind vooral het vleesdeel van een speklapje lekker en het moet wel heel erg doorbakken zijn. En het liefst met een knisperend hard zwoertje natuurlijk. Zodra spek er drillerig uitzoet moet ik het echt niet. Maar goed, ik eet zèlden spek. Ja, een keertje op een barbecue of zo.
Ik gebruik tegenwoordig gebakken rauwe ham voor door de stamppot. Zelfde smaak, niet de calorieën (en ook niet de prijs, maar dat is dan maar jammerquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:46 schreef Rewimo het volgende:
Speklap, brrrr nee dank je. Een plakje gebakken spek of spekjes door de stamppot lust ik dan weer wel. En zwoerd *ril*
Doe mij maar mager vlees
Ah, vandaar die gewichtstoenam bij mijn moeder met de vorige Slowaakse au pair. Ik laat zelden eten staan, lust bijna alles, maar wat zij klaarmaakte kreeg ik niet door m'n keel. Na 1 hap waren je lippen al megavet. Yuck.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gingen altijd op vakantie naar Tsjechie en Slowakije, en mijn vader vond het dan leuk om in een of ander boerendorp een eettentje binnen te gaan en daar "de specialiteit van de kok" te bestellen. Nou, dat leer je snel af als je een paar keer zo'n bord vol flubbertjes en peesjes in pure olie langs hebt zien komen
De lokale slavische keuken
Het gaat ook niet om gewone (gekookte) ham, ik bedoel rauwe ham die je dan zonder boter/olie in een pan knisperig bakt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik doe nooit spekjes door de stamppot want Frank en Christan lusten dat niet. En Christan lust wel ham maar Frank niet (ja die is best lastig met eten, Christan gelukkig minder).
Jepz, die flubbertjes gingen er bij mij ook niet in. Helaas wordt het in die landen als bijzonder onbeleefd ervaren om je bord niet leeg te eten, dus ze wilden in eerste instantie mijn bord niet eens weghalen en daarna word je ineens een stuk minder vriendelijk behandeldquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, vandaar die gewichtstoenam bij mijn moeder met de vorige Slowaakse au pair. Ik laat zelden eten staan, lust bijna alles, maar wat zij klaarmaakte kreeg ik niet door m'n keel. Na 1 hap waren je lippen al megavet. Yuck.
Ja, ik snap je wel maar ze motten het nietquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:53 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat ook niet om gewone (gekookte) ham, ik bedoel rauwe ham die je dan zonder boter/olie in een pan knisperig bakt.
Moeilijk gedoequote:Op donderdag 29 maart 2007 12:57 schreef Rewimo het volgende:
Ja, ik snap je wel maar ze motten het niet![]()
Ik ken iemand die toen een soort palingsoep kreeg (van die gekookte gelei-achtige smurrie) waarvan hij na 1 hap al over z'n nek gingquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, ik heb meestal in die regionen prima gegeten, en heel smaakvol ook
Alleen, nooit lokale specialiteiten bestellen in boerendorpen met 500 inwoners zonder dat je weet wat je krijgt
Mijn vader kreeg Flaki in Polen, lekker soepiequote:Op donderdag 29 maart 2007 13:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ken iemand die toen een soort palingsoep kreeg (van die gekookte gelei-achtige smurrie) waarvan hij na 1 hap al over z'n nek ging
quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef freecell het volgende:
En ik ben nog steeds fan van JOJO, er zweeft er iets heel vrolijks door de kamer
Jaquote:
Klinkt ook niet geweldigquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:05 schreef Rewimo het volgende:
Wij kregen in Roemenië eens vissoep die je vanuit het bord lag aan te staren.
Met koppen en al dus ja.
De soep op zich was lekker, maar de meeste mensen die het geluk hadden zo'n kop erin te vinden hebben het toch niet opgegeten.
Met een gegrilde forel heb ik weinig moeite, omdat die ogen zodanig verschrompelen dat je ze niet echt meer als dusdanig herkent. Maar een gekookte vis... brrrquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:55 schreef Rewimo het volgende:
Geen idee of je ze op moest eten. Maar eten dat je aanstaart![]()
De vistaart die ik bedoelde heet stargazy pie (omdat de visjes naar de sterren staren?) en die hebben geen verschrompelde oogjes, brrr.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Met een gegrilde forel heb ik weinig moeite, omdat die ogen zodanig verschrompelen dat je ze niet echt meer als dusdanig herkent. Maar een gekookte vis... brrr
Is dat iets Frans?quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De vistaart die ik bedoelde heet stargazy pie (omdat de visjes naar de sterren staren?) en die hebben geen verschrompelde oogjes, brrr.
[afbeelding]
En volgens mij is iets wat gefrituurd is per definitie al niet echt gezond meer te noemen.
Bij vis moest ik altijd denken aan veel te veel graten en dergelijke, want op de één of andere manier zat ik altijd na 2 happen al met een graatje in mijn keel en dan ga je je vis zo vies uitkauwen en lust je dus geen hap meer. Dus ik dacht ook dat ik geen vis lusttequote:Op donderdag 29 maart 2007 16:12 schreef Miss_S het volgende:
toen ik jonger was luste ik nooit vissticks dus dacht ik dat ik ook geen vis luste
blijkt dat ik dus goed vis lus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |