abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:23:45 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60654433
ik vind het goed dat je strijdt moussie. maar weet je wel waar je voor strijdt? je strijdt imo voor iets dat alles wat zelf wil nadenken de kop in drukt omdat het niet volgens een boek zou zijn waar iedereen zich aan zou moeten conformeren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60654437
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:09 schreef moussie het volgende:

[..]

juist ja .. ik spreek 'de lezer' op precies dezelfde manier toe als dat die zelf normaal gesproken doet taz van de moslim .. een spiegel voorhouden willen ze dat soms noemen ..
Dit is inderdaad jouw standaard repliek waarvan ik dus zeg, dat dit paternalistisch is en telkens dezelfde impuls van je om te zeggen, 'maar dat doen jullie ook'.

Volgens mij moet je ook opmerken, dat we op deze manier in cirkeltjes blijven praten. Niet waar?
quote:
en anti-westers is het idd tot bepaalde hoogte
De observatie is dus correct, maar aan de andere kant is jouw betoog ook vrij ondubbelzinnig.
Ik vind het toch wel erg voor je, zoveel wrok en zo verbitterd.
quote:
ik had namelijk gehoopt dat we inmiddels beter weten, dat we eindelijk eens geleerd hebben van de geschiedenis, nu dat scholing voor iedereen beschikbaar is
En nu is het mechanisme van jou in de discussie zo, dat wanneer ik dus reply: zoiets kun je onmogelijk stellen voor iedereen (als in Europa en de Verenigde Staten, de Westerse maatschappij, de autochtone westerse gemeenschap), dat jij daarop vervolgens reageert met, dat moslims ook worden gegeneraliseerd.

Dit blijft telkens dezelfde cirkel.
Jammer.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60656122
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het goed dat je strijdt moussie. maar weet je wel waar je voor strijdt? je strijdt imo voor iets dat alles wat zelf wil nadenken de kop in drukt omdat het niet volgens een boek zou zijn waar iedereen zich aan zou moeten conformeren.
nou nee, ik zou juist willen dat iedereen zelf nadenkt zonder zich gedwongen te voelen om zich aan wat dan ook te conformeren .. als je wil geloven dat ik in het hellevuur belandt, so what, ik hoef niet gered te worden ..
of te wel, als je zwarte kousen aan wil, een hoofddoekje op, whatever, je doet maar .. ik vind het niet zo belangrijk dat jij je conformeert aan mijn uiterlijkheden, net zomin als ik mij wil onderwerpen aan die van een ander .. de ander hoeft mij niet te vertellen wat volgens hem goed is voor mijn ziel, net zomin als dat ik mij geroepen voel om hem op te leggen hoe hij zou moeten gaan leven ..
pleased to meet you
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:10:23 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60656210
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:08 schreef moussie het volgende:

[..]

nou nee, ik zou juist willen dat iedereen zelf nadenkt zonder zich gedwongen te voelen om zich aan wat dan ook te conformeren .. als je wil geloven dat ik in het hellevuur belandt, so what, ik hoef niet gered te worden ..
of te wel, als je zwarte kousen aan wil, een hoofddoekje op, whatever, je doet maar .. ik vind het niet zo belangrijk dat jij je conformeert aan mijn uiterlijkheden, net zomin als ik mij wil onderwerpen aan die van een ander .. de ander hoeft mij niet te vertellen wat volgens hem goed is voor mijn ziel, net zomin als dat ik mij geroepen voel om hem op te leggen hoe hij zou moeten gaan leven ..
dit is een betoog om juist wat kritischer naar de islam te kijken. chapeau.
pi_60657862
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad jouw standaard repliek waarvan ik dus zeg, dat dit paternalistisch is en telkens dezelfde impuls van je om te zeggen, 'maar dat doen jullie ook'.

Volgens mij moet je ook opmerken, dat we op deze manier in cirkeltjes blijven praten. Niet waar?
[..]

De observatie is dus correct, maar aan de andere kant is jouw betoog ook vrij ondubbelzinnig.
Ik vind het toch wel erg voor je, zoveel wrok en zo verbitterd.
ach, als geboren Duitser moet ik er eigenlijk blij mee zijn, vroeger kreeg ik dat soort achterlijke vooroordelen op mijn boterham, alsof ik ook maar iets kan doen aan de steekjes die mijn voorouders hebben laten vallen ..

Dus tjsa, ik ben opgegroeid in na-oorlogs Duitsland, met een heel hoog gehalte van zelfkritiek en zelfonderzoek dus, hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren en zo .. dat zal ook wel zijn invloed hebben gehad op mijn manier van benaderen van deze problematiek
quote:
En nu is het mechanisme van jou in de discussie zo, dat wanneer ik dus reply: zoiets kun je onmogelijk stellen voor iedereen (als in Europa en de Verenigde Staten, de Westerse maatschappij, de autochtone westerse gemeenschap), dat jij daarop vervolgens reageert met, dat moslims ook worden gegeneraliseerd.

Dit blijft telkens dezelfde cirkel.
Jammer.
tjeemig, dat is nou net wat ik zeg, we blijven als maatschappij maar in dat cirkeltje draaien van : ja maar hunnie doen het ook .. gruwelijkheden als g-bay worden daarmee gerechtvaardigd en onze eigen grondwet moet op de schop, want tjsa, hunnie doen het toch ook, daaro ergens .. weliswaar een totaal ander land dan van de etnische groepen hier in Nederland, maar daar letten we niet op, het zijn moslims, dat zegt genoeg, da's toch allemaal een pot nat ..

en dat een discussie moeilijk te voeren is als er aan de ene kant lustig op los wordt gegeneraliseerd terwijl er aan de andere kant gespecificeerd wordt liefst tot het individu dat het 'gedaan', nogal wiedes ..

als een Arabier de school inloopt en als een gek om zich heen schiet wordt ook Achmed van op de hoek scheef aangekeken alsof die een bom is die ieder moment kan ontploffen, als een Duitser/Amerikaan/whatever kaukasisch persoon de school inloopt en als een gek om zich heen schiet kijkt men naar de achtergronden, hoe komt die gast zo gefrustreerd dat die zoiets gaat doen en wat kunnen wij doen om herhaling te voorkomen, maar niemand die jou scheef aankijkt omdat je toevallig een soortgelijke achtergrond hebt .. zie je het verschil ?
pleased to meet you
pi_60658394
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:57 schreef moussie het volgende:

we hebben betere wapens, klopt, we kunnen de hele planeet aan gruzelementen knallen met de druk op een paar knopjes, maar of ons dat als mensen superieur maakt .. I dunno ..
Een ridiculisatie van mijn bericht. Slecht hoor.
Ik heb gezegd dat de Westerse beschaving superieur is aan ander beschavingen (de islamitische, de boeddhistische, de animistisch-Afrikaanse, de Japanse, Russische etc.). Waarom? Niet om wapens, maar omdat wij op alle vlakken uitblinken, wij de meeste vrijheid bieden aan onze mensen en wij de beste leefomstandigheden hebben.
Hoe komt dat nou? Dat komt omdat wij, door de tijd heen, onze beschaving zo hebben geschaafd (perfect woord dat precies aangeeft wat beschaving inhoudt) dat het die mooie dingen biedt.
Wat maakt ons nou zo flexibel en superieur? Dat wij onze beschaving opgedeeld hebben in verschillende pijlers waarbinnen mensen kunnen en mogen uitblinken zonder last te hebben van de andere pijlers. Bij ons kan een arts vreselijk goed zijn in zijn vak en mag dat uitvoeren, ook als hij geen lid is van "de juiste partij". Sporters zijn gelijk in hun sport en worden niet "afgestraft" op hun religie o.i.d. Andere culturen hebben dat niet en wij in het verleden ook niet. Als je niet bij de juiste stam hoort in een animistische cultuur, kom je nooit op een hoge positie.
Wij in het Westen beoordelen mensen op hun prestaties en niet op hun achtergrond.
Een ander sterk punt van het Westen is dat we zelfkritiek kennen. Juist in de islam is dat afwezig en zelfs ernstig afgeraden omdat de islam geen kritiek veelt. De koran is zo geschreven dat twijfel de dood betekent. Dan maar beter niet twijfelen he? Ook de Japanse beschaving is op zo'n manier bepaald.

Natuurlijk zijn er hiccups en uitzonderingen, maar dit is hoe onze maatschappij is ingericht. Dat heeft moeite gekost. Moeite die wij hebben kunnen uitvoeren door onze beschaving.
quote:
de betweterige bevoogding wordt, zoals gewoonlijk, uitgevoerd met militaire overmacht, en weer onder het mom van de edelste motieven, en dat terwijl het voor de zoveelste keer om niets anders gaat dan de toegang tot de grondstoffen die wij hier nodig hebben
Jij ziet alleen de negatieve dingen, vergroot die uit en ziet de werkelijkheid niet meer helder. Ik snap dan dat mensen jou beschuldigen van een weg-met-ons houding. Die indruk maak je namelijk.
We leven in een tijd waarin iedereen het beter heeft dan ooit. In het Westen heerst geen oorlog en zelfs daarbuiten erg weinig. De hoeveelheid honger is nog nooit zo laag geweest in de wereld en de hoeveelheid vrijheid nooit zo hoog.
Natuurlijk moet je waken voor inkakken of hoogmoed. Maar daarom juist blijf je schaven aan je beschaving.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_60659001
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:59 schreef El_Matador het volgende:
Wij in het Westen beoordelen mensen op hun prestaties en niet op hun achtergrond.
Als dat echt zo was zouden wij deze discussie niet voeren .. niet waar ?
pleased to meet you
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:01:02 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60673284
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Als dat echt zo was zouden wij deze discussie niet voeren .. niet waar ?
of juist wel...niet waar?
pi_60674395
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als mensen beoordeeld werden op hun prestaties, zou deze discussie zinloos zijn. Immers, dan worden mensen niet beoordeeld op hun geloof, maar op wat ze doen. En dan wordt al helemaal niet dat geloof als een zelfstandig iets veroordeeld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60674756
tegen mijn wil en zin in laatst in de kerk geweest (RK)
wat me opviel is dat de mis vaak een soort hersenspoeling is en saamhorigheid wil kweken.
heb voor mijn minor psychologie gedaan en ik vond het op sommige momenten gewoon eng hoe men de schaapjes als het ware indoctrineerde.

en dan hebben we het over katholieken die over het algemeen vrij los in de religie zijn.
bij moslims is die religieuze verbondenheid veel groter en laten we eerlijk zijn, de koran spant de kroon qua wreedheid.
het probleem van moslims is de blinde volging van hun religie en het gebrek aan relativering en een humanistisch perspectief. wanneer ze dit niet veranderen zullen ze echt in de problemen komen...
(of wij als te tolerante nederlanders (westerlingen)
pi_60675154
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:10 schreef rockdahouse het volgende:
tegen mijn wil en zin in laatst in de kerk geweest (RK)
wat me opviel is dat de mis vaak een soort hersenspoeling is en saamhorigheid wil kweken.
heb voor mijn minor psychologie gedaan en ik vond het op sommige momenten gewoon eng hoe men de schaapjes als het ware indoctrineerde.
Ja, daar zijn ze goed in, hè!
quote:
en dan hebben we het over katholieken die over het algemeen vrij los in de religie zijn.
bij moslims is die religieuze verbondenheid veel groter en laten we eerlijk zijn, de koran spant de kroon qua wreedheid.
Laten we eerlijk zijn: heb jij de qor'an gelezen?? Die spant helemaal niet de kroon qua wreedheid. De bijbel is veel erger!
quote:
het probleem van moslims is de blinde volging van hun religie en het gebrek aan relativering en een humanistisch perspectief. wanneer ze dit niet veranderen zullen ze echt in de problemen komen...
(of wij als te tolerante nederlanders (westerlingen)
Minor psychologie?? Dat wil zeggen het laagste niveau in psychologische kennis en inzicht?
Dat klopt dan wel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_60675589
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik zag een tijdje terug een docu over promotiemogelijkheden binnen de politie voor de Nederlander met een tintje .. het is diep- en diep treurig wat daar gebeurt, capabele mensen die ipv promotie te krijgen op een zijspoor gerangeerd worden en uiteindelijk afhaken ..

Mi is het geen wonder dat een 2de/3de generatie jeugd, die dat keer op keer ziet, bij familie en vrienden, dat zelfs al heb je de papieren gehaald en je doet je werk goed, dan nog wordt je stelselmatig overgeslagen bij promotierondes, op gegeven moment gefrustreerd raakt en verandert in 'hangjeugd', het is toch vrijwel hopeloos als je geen bijzondere talenten hebt en rolmodellen om je aan op te trekken, die zijn er zo goed als niet .. gekleurde Nederlanders in leidinggevende functies zijn na al die jaren nog steeds een zeldzaamheid

ik bedoel maar, zelfs al schop je het tot staatssecretaris, dan nog is er wel zo'n muts die verklaard dat je eed niet voldoet, je hebt een 2de paspoort, 2 loyaliteiten die ooit eens, op een of ander fictief moment, zouden kunnen botsen .. waar slaat dat op ? Mochten we ooit oorlog krijgen met Marokko treed die toch af .. of zo ? Ondertussen kan je toch wel verschillende beloftes afleggen, een eed van trouw aan je vrouw, eentje aan de koningin, eentje aan de grondwet, eentje dat je de penningen van stichting huppelpuf naar eer en geweten zal beheren en ga zo maar door, hoeveel paspoorten je hebt doet toch niets af aan de waarde van je belofte, je eed ?

oftewel, je wordt helaas wel beoordeelt op je achtergrond en niet op je prestaties
pleased to meet you
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:05:09 #133
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_60675613
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zag een tijdje terug een docu over promotiemogelijkheden binnen de politie voor de Nederlander met een tintje .. het is diep- en diep treurig wat daar gebeurt, capabele mensen die ipv promotie te krijgen op een zijspoor gerangeerd worden en uiteindelijk afhaken ..

Mi is het geen wonder dat een 2de/3de generatie jeugd, die dat keer op keer ziet, bij familie en vrienden, dat zelfs al heb je de papieren gehaald en je doet je werk goed, dan nog wordt je stelselmatig overgeslagen bij promotierondes, op gegeven moment gefrustreerd raakt en verandert in 'hangjeugd', het is toch vrijwel hopeloos als je geen bijzondere talenten hebt en rolmodellen om je aan op te trekken, die zijn er zo goed als niet .. gekleurde Nederlanders in leidinggevende functies zijn na al die jaren nog steeds een zeldzaamheid

ik bedoel maar, zelfs al schop je het tot staatssecretaris, dan nog is er wel zo'n muts die verklaard dat je eed niet voldoet, je hebt een 2de paspoort, 2 loyaliteiten die ooit eens, op een of ander fictief moment, zouden kunnen botsen .. waar slaat dat op ? Mochten we ooit oorlog krijgen met Marokko treed die toch af .. of zo ? Ondertussen kan je toch wel verschillende beloftes afleggen, een eed van trouw aan je vrouw, eentje aan de koningin, eentje aan de grondwet, eentje dat je de penningen van stichting huppelpuf naar eer en geweten zal beheren en ga zo maar door, hoeveel paspoorten je hebt doet toch niets af aan de waarde van je belofte, je eed ?

oftewel, je wordt helaas wel beoordeelt op je achtergrond en niet op je prestaties
Bron?
pi_60675863
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:29 schreef Kees22 het volgende:
veel oefening gehad
quote:
Laten we eerlijk zijn: heb jij de qor'an gelezen?? Die spant helemaal niet de kroon qua wreedheid. De bijbel is veel erger!
euh, de Koran is toch alleen maar jatwerk van de Bijbel en de Torah, niets origineels aan .. volgens zowel de Christenen als de Joden ? Ook een veel gebruikt argument in discussies over religie, als er weer eens af wordt gegeven op Mohammed, dat die het allemaal gejat heeft uit de Bijbel en het OT ..
pleased to meet you
pi_60676023
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Bron?
bron waarvan .. ?
die docu was op netwerk, jaartje/anderhalf jaar geleden, ging specifiek over promotiekansen van allochtonen bij de politie, geen idee of dat nog online staat ..

de hausse rond het tweede paspoort van Aboutaleb is common knowledge, tenzij je onder een steen woont

en hoe tweede/derde generatie jeugd hopeloos wordt heb ik met eigen ogen gezien, mi is dat dus het gevolg van een leven met minimaal toekomstperspectief, zelfs al doe je nog zo hard je best, je komt nog nergens ..
een jonge man met arabisch uiterlijk, in deze tijd, te vertellen : maak wat van jezelf, durf te dromen, the world is yours .. tjsa
pleased to meet you
pi_60676863
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:46 schreef moussie het volgende:

[..]

ach, als geboren Duitser moet ik er eigenlijk blij mee zijn, vroeger kreeg ik dat soort achterlijke vooroordelen op mijn boterham, alsof ik ook maar iets kan doen aan de steekjes die mijn voorouders hebben laten vallen ..
Hoe kun je nu praten over een achterlijk vooroordeel wanneer je eerder beaamt, dat je inderdaad een anti-Westers sentiment hebt?
En waarom zou je je moeten verschuilen achter jouw ouders? Jij bent verantwoordelijk voor jouw daden.
quote:
Dus tjsa, ik ben opgegroeid in na-oorlogs Duitsland, met een heel hoog gehalte van zelfkritiek en zelfonderzoek dus, hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren en zo .. dat zal ook wel zijn invloed hebben gehad op mijn manier van benaderen van deze problematiek
Ik vind het maar een merkwaardige verklaring dat je op geen enkele wijze de kritiek van anderen lijkt te kunnen dulden die zij hebben aangaande discussies met als onderwerp de Islam, moslims of immigratie/integratie én tegelijkertijd zo anti-Westers bent.
Er zijn genoeg andere mensen die in het na-oorlogse Duitsland zijn geboren en in deze discussies bijvoorbeeld helemaal geen partij kiezen of niet anti-Westers zijn.
quote:
tjeemig, dat is nou net wat ik zeg, we blijven als maatschappij maar in dat cirkeltje draaien van : ja maar hunnie doen het ook .. gruwelijkheden als g-bay worden daarmee gerechtvaardigd en onze eigen grondwet moet op de schop, want tjsa, hunnie doen het toch ook, daaro ergens .. weliswaar een totaal ander land dan van de etnische groepen hier in Nederland, maar daar letten we niet op, het zijn moslims, dat zegt genoeg, da's toch allemaal een pot nat ..
Eerder in deze topic vind je nog dat het individualisme te ver is doorgeslagen en dat het lijkt dat iedereen voor zichzelf bezig is. Dit verhaal strookt daar toch niet mee?
En 'onze eigen Grondwet', is dat een verwijzing naar de Nederlandse Grondwet? Deze dateert uit 1983 en is dus al een heel lange tijd niet meer 'op de schop gegaan'.
Jij en ik weten natuurlijk dat dit gewoon een onvervalste karikatuur is en dat jij hier aperte onzin poneert.

Het is niet 'wij als maatschappij' die in een cirkeltje blijft draaien, maar enkel jouw impuls alle reacties die neigen naar kritiek te smoren met een 'jullie doen het ook'. En dan kun je nog zo vaak beweren bewust een spiegel voor te houden en dus mensen te bevoogden, maar het is simpelweg irrationeel de wijze waarop je partij kiest en zo eenzijdig kritisch bent, nota bene met dezelfde soort generalisaties als die jij hekelt.

De kritiek op Guantanamo Bay in binnen- en buitenland is zo overweldigend, maar je lijkt er totaal geen boodschap aan te hebben, dat Amerikaanse burgerrechtenbewegingen, het Internationale Rode Kruis, talloze internationale westerse overheden, Amerikaanse oud-ministers, Amnesty International, enzovoort de behandeling van gevangenen aldaar scherp afkeuren.
Niemand van bovengenoemden rechtvaardigt Gitmo. En al helemaal niet met de door jouw verzonnen reden 'hunnie doen het ook'.
Dit is werkelijk ongehoord flagrante onzin.
quote:
want tjsa, hunnie doen het toch ook, daaro ergens .. weliswaar een totaal ander land dan van de etnische groepen hier in Nederland, maar daar letten we niet op, het zijn moslims, dat zegt genoeg, da's toch allemaal een pot nat .
Wie zijn 'we' in dit verhaal? Tegen wie ben je eigenlijk aan het 'vechten'? Waarom praat je zoveel in de meervoudsvorm? En waar denk jij de bevoegdheid vandaan te halen zomaar in te vullen wat anderen denken?
quote:
en dat een discussie moeilijk te voeren is als er aan de ene kant lustig op los wordt gegeneraliseerd terwijl er aan de andere kant gespecificeerd wordt liefst tot het individu dat het 'gedaan', nogal wiedes ..
Ik vind jouw manier van discussiëren gewoon vreemd, zo eendimensionaal.
En ik vind het ook niet bepaald geloofwaardig dat je één kant kiest en daarover vervolgens te allen tijde niet kritisch op kan zijn.
quote:
als een Arabier de school inloopt en als een gek om zich heen schiet wordt ook Achmed van op de hoek scheef aangekeken alsof die een bom is die ieder moment kan ontploffen, als een Duitser/Amerikaan/whatever kaukasisch persoon de school inloopt en als een gek om zich heen schiet kijkt men naar de achtergronden, hoe komt die gast zo gefrustreerd dat die zoiets gaat doen en wat kunnen wij doen om herhaling te voorkomen, maar niemand die jou scheef aankijkt omdat je toevallig een soortgelijke achtergrond hebt .. zie je het verschil ?
Het verschil is zelfmedelijden of het wentelen in slachtofferschap.
pi_60676897
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarom is in jouw beleving het debat over de regeringsverklaring (van vorig jaar) wel representatief voor Nederland of 'dé Nederlander' en de aanslagen van 11 september niet representatief voor moslims?
Overigens, is een of twee voorbeelden eigenlijk wel voldoende?
pi_60680969
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Minor psychologie?? Dat wil zeggen het laagste niveau in psychologische kennis en inzicht?
Dat klopt dan wel!
ach als je zonder te leren vanuit je eigen kennis de vakken haalt met 7's dan zal het wel meevallen met mijn kennis van psychologie

begon vroeger al vroeg met boekjes van desmond morris en later andere boeken over de psyche en gedrag van de mens,puur als hobby.
pi_60681731
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 04:35 schreef damian5700 het volgende:
Hoe kun je nu praten over een achterlijk vooroordeel wanneer je eerder beaamt, dat je inderdaad een anti-Westers sentiment hebt?
En waarom zou je je moeten verschuilen achter jouw ouders? Jij bent verantwoordelijk voor jouw daden.
eeuh, volgens mij zei ik dat dat anti-westerse sentiment nou juist daar vandaan komt, mensen die zich baseren op vooroordelen ipv je af te rekenen op je eigen daden
quote:
Ik vind het maar een merkwaardige verklaring dat je op geen enkele wijze de kritiek van anderen lijkt te kunnen dulden die zij hebben aangaande discussies met als onderwerp de Islam, moslims of immigratie/integratie én tegelijkertijd zo anti-Westers bent.
Ik heb kritiek op de manier waarop er kritiek bedreven wordt, ja, ik heb kritiek op de arrogantie, ja, maakt mij dat anti-westers .. nee
quote:
Er zijn genoeg andere mensen die in het na-oorlogse Duitsland zijn geboren en in deze discussies bijvoorbeeld helemaal geen partij kiezen of niet anti-Westers zijn.
aah, en nu wordt er gesuggereerd dat ik mijn mond zou moeten houden, net zoals die andere Duitsers .. en nog een keer herhalen, anti-westers, the power of repeating of zoiets, als je het maar vaak genoeg zegt geloven ze het wel ?

ken je het verschil tussen 'het is' en 'ik ben' ?
quote:
Eerder in deze topic vind je nog dat het individualisme te ver is doorgeslagen en dat het lijkt dat iedereen voor zichzelf bezig is. Dit verhaal strookt daar toch niet mee?
Oh jawel, we beoordelen namelijk individueel als het onszelf aangaat, de ander benaderen wij als groep .. dat is ietsjes anders dan een maatschappij die als los zand aan elkaar hangt omdat er geen gemeenschappelijke groep is, geen gemeenschappelijke doelen, geen 'nederlandse droom'
quote:
En 'onze eigen Grondwet', is dat een verwijzing naar de Nederlandse Grondwet? Deze dateert uit 1983 en is dus al een heel lange tijd niet meer 'op de schop gegaan'.
Jij en ik weten natuurlijk dat dit gewoon een onvervalste karikatuur is en dat jij hier aperte onzin poneert.
de keren ervoor ging het om het scheppen van meer gelijkheid voor iedereen, wat werd er ook alweer toegevoegd, seksuele geaardheid cq de homo werd ook eindelijk als gelijkwaardig gezien en discriminatie .. nu gaat het om het afschaffen van grondrechten voor bepaalde bevolkingsgroepen, dat is mi een wereld van verschil, temeer omdat het aan de pijlers waarop de grondwet gebaseerd is zaagt, gelijke rechten voor iedereen
quote:
Het is niet 'wij als maatschappij' die in een cirkeltje blijft draaien, maar enkel jouw impuls alle reacties die neigen naar kritiek te smoren met een 'jullie doen het ook'. En dan kun je nog zo vaak beweren bewust een spiegel voor te houden en dus mensen te bevoogden, maar het is simpelweg irrationeel de wijze waarop je partij kiest en zo eenzijdig kritisch bent, nota bene met dezelfde soort generalisaties als die jij hekelt.
Leuk geprobeerd, maar helaas, ik ben toch echt niet diegene die keer op keer maar met generalisaties .. dit hele topic ibvb s een grote generalisatie, hoe denkt men over 'de moslims' .. welke moslims, die uit Turkije, die uit Marokko, die uit Iran of Afghanistan of Saoedi-Arabië of weet ik veel waar vandaan ?
quote:
De kritiek op Guantanamo Bay in binnen- en buitenland is zo overweldigend, maar je lijkt er totaal geen boodschap aan te hebben, dat Amerikaanse burgerrechtenbewegingen, het Internationale Rode Kruis, talloze internationale westerse overheden, Amerikaanse oud-ministers, Amnesty International, enzovoort de behandeling van gevangenen aldaar scherp afkeuren.
Niemand van bovengenoemden rechtvaardigt Gitmo. En al helemaal niet met de door jouw verzonnen reden 'hunnie doen het ook'.
Dit is werkelijk ongehoord flagrante onzin.
ja hoor, foei gitmo, we veroordelen het ten sterkste, en via welke route moet deze vlucht met gevangenen ..
quote:
Wie zijn 'we' in dit verhaal? Tegen wie ben je eigenlijk aan het 'vechten'? Waarom praat je zoveel in de meervoudsvorm? En waar denk jij de bevoegdheid vandaan te halen zomaar in te vullen wat anderen denken?
niet mijn invulling van andermans geachten hoor, resumé van aardig wat argumenten die ik in de loop der tijden heb gehoord/gelezen .. om het even simplistisch te houden zodat jij het ook begrijpt .. 'wij' moeten hier de boerka verbieden want in Iran heb je ook een modepolitie
quote:
Ik vind jouw manier van discussiëren gewoon vreemd, zo eendimensionaal.
En ik vind het ook niet bepaald geloofwaardig dat je één kant kiest en daarover vervolgens te allen tijde niet kritisch op kan zijn.
ooh, en nou heb ik ook nog een kant gekozen .. wat is dit, een wedstrijd of zo ?
quote:
Het verschil is zelfmedelijden of het wentelen in slachtofferschap.
Maw, als je het zat bent om keer op keer aangekeken te worden op iets waar jij helemaal niets mee te maken hebt ben je je aan het 'wentelen' in slachtofferschap ?
En btw, jij als kaukasisch persoon hoeft geen zelfmedelijden te hebben, niemand die jouw scheel aankijkt omdat iemand uit jouw bevolkingsgroep iets geflikt heeft, toch ?
pleased to meet you
pi_60681888
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 04:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Waarom is in jouw beleving het debat over de regeringsverklaring (van vorig jaar) wel representatief voor Nederland of 'dé Nederlander' en de aanslagen van 11 september niet representatief voor moslims?
Overigens, is een of twee voorbeelden eigenlijk wel voldoende?
Dat regeringsdebat staat anders niet los in de ruimte, hoor.. ik zeg nou juist dat de carrièremogelijkheden voor allochtonen minimaal zijn, en dat al jaren, en dat daarvan geen stimulerende werking uitgaat naar opgroeiende jeugd ..

Net zomin dus als dat 9/11 los in de ruimte staat, je moet dingen wel in hun context blijven zien
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')