Hmmm, daar ben ik ook wel bang voor inderdaad. In de kennel had ze veel andere katten om zich heen, maar dat was een voor haar vreemde omgeving. Ze duldt al geen bezoek (mn familie heeft een hekel aan mn katquote:Op maandag 26 maart 2007 16:02 schreef trimoxa het volgende:
een extra kat er bij kan de oplossing zijn maar kan ook een hoop ellende veroorzaken.
want wie zegt dat je huidige kat het accepteert.
Dat aandacht geven proberen we, maar na 3 minuten spelen verliest ze de interesse en gaat ze gewoon liggen. Knuffelen en aaien tollereert ze ook maar in beperkte mate; de ene keer mag je langdurig haar kopje aaien, maar de andere keer krijg je na 3 aaien een haal van haar nagels.quote:ik heb zelf ook een halve wilde buiten kat in huis , en die kan ook aardig krabbelen en bijten .
het enigste wat je kan doen is veel aandacht geven en spelen en kroelen met je kat dan trekt ze vanzelf in de loop der jaren bij.
Je beschrijft mijn kat inderdaad.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:13 schreef patje30 het volgende:
ik heb ook een halve boskat en die is qua gedrag precies hetzelfde, een tweede kat erbij nemen, is leuk, maar bij mij heeft het niets geholpen/veranderd aan haar gedrag.
de mijne zoekt ook absoluut gezelschap... en is heel vriendelijk..... wanneer zij daar zin in heeft..dus wij laten haar eigenlijk altijd zo veel mogelijk haar eigen gang gaan dan is ze op haar best!
(niet dat mevrouw de dienst bij ons thuis uitmaakt)
Overigens mag mijn kat wel naar buiten, dat heeft een heel stuk geholpen, daar werd ze ook een stuk rustiger van.....
Voor mijn gemoedrust is dat weer minder gezien hetfeit dat het een rasechte jager is, en met de meest rare/vieze en vooral dode dieren thuiskomt om als kado aan mij te geven!![]()
Ook dat idd.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:15 schreef Dagonet het volgende:
Nee, dat lijkt mij niet echt een optie, naar buiten laten. Dan liggen er allemaal dode katten in de tuin die nu regelmatig langskomen als afsnijpaadje.
ik vermoed zelf dat het inderdaad de aard van het beestje is, ik heb een aantal kennissen die volle boskatten hebben en die beschrijven het karakter van hun kat precies hetzelfde...quote:Op maandag 26 maart 2007 16:17 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je beschrijft mijn kat inderdaad.. Het zit dus in de aard van het beestje?
Ze mag overigens niet naar buiten, aangezien er veel te veel verkeer in de buurt is en ik bang ben dat ik haar dan de dood in jaag. Afgezien van het feit dat ik anderen niet wil belasten met mijn kat(tenpoep).
niks er van ik heb alles gezien je hond lokte het zelf uitquote:Op maandag 26 maart 2007 16:22 schreef Megumi het volgende:
. Zelfs werd er een keer aangebeld of ik de dierenarts kosten van een herder wilde betalen.Kat was even de deur uit zonder mijn medeweten.
Mijn kat was een halve boskat uit het asiel met ook een wat slecht leven achter de rug. Tegen mij was hij heel lief maar merkte dat er wel wat karakter in zat mijn broer moest eens met zijn kat naar de dierenarts en nam zijn kat mee en zette die gelukkig neer in zijn reiskoffer anders was het idd goet fout afgelopen.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:15 schreef Dagonet het volgende:
Nee, dat lijkt mij niet echt een optie, naar buiten laten. Dan liggen er allemaal dode katten in de tuin die nu regelmatig langskomen als afsnijpaadje.
Dan is het denk ik de natuur van het diertje maar jong en kan een hoop nog willen leren. Met de klemtoon op willen. Als het echt te gek word kan je het eens met de plantenspuit proberen. Ik moest zelf een keer op een abasijn passen voor een paar maanden voor een vriendin van me die in het buitenland zat. En zat echt onder het bloed van de schrammen soms. Dus daar trok ik precies de grens. Af en toe een schram moet kunnen. Mozes de kat die ik nu heb is een joris goedbloed. Maar tja slapen op bed en ben bewegenlijk gaat wel eens mis.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:23 schreef Misstique het volgende:
Ze is bijna 2 jaar en ik heb haar van kitten's af aan.
dat is waar, mijn kat is werkelijk een monster af en toe.... maar ik zou niet zonder haar kunnen!quote:Op maandag 26 maart 2007 23:13 schreef trimoxa het volgende:
als je eenmaal een kat / katten hebt gehad kan je niet meer zonder.
hoe moorddadig ze ook zijn .
Ik heb niet de hele draad gelezen dus wellicht is iemand me voor geweest...quote:Op maandag 26 maart 2007 15:49 schreef Dagonet het volgende:
Rebel is een halve boskat en érg territoriaal en érg aanvallend.
Soms is ze best aanhankelijk hoor, maar als je bijv. in de keuken staat dan draait ze eerst 50 rondjes tegen je benen aan en doe je een stap dan krijg je een haal. Overdag gedraagt ze haarzelf maar als we erbij zijn dan springt ze achter de piano, hangt in de gordijnen enz.
Ligt ze naast je op de bank dan mag je haar heul soms even aaien maar niet te lang want dan krijg je een zooi halen van haar nagels...
Afgelopen zomer heeft ze twee weken in een pension gezeten toen we op vakantie waren en dat ging prima, geen enkele ruzie met andere katten en heel aanhankelijk. Zou een extra kat erbij kunnen leiden tot minder geirriteerd, bazig gedrag?
Komt het misschien omdat ze zich overdag alleen gelaten voelt en dat botviert op de tijden dat we er wel zijn? Als we de deur uitgaan dan mag ze alleen in de woonkamer en keuken (anders rent ze meteen de deur uit) en dat weet ze zodat ze zich meestal zo snel mogelijk verstopt als we de jassen aandoen. Gelukkig komt ze nog wel voor snoepjes..
Maar eerlijk gezegd zou ik het wel leuk vinden als ik niet met gaten in m\'n armen, enkels en handen rond zou kunnen lopen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |