abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47687532
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:04 schreef misteriks het volgende:

[..]

tuurlijk ; ik heb meer dan 10 jaar geblowd; maar ben er een hevige tegenstander door geworden
ah daar komt de aap uit de mouw
de klassieke verzuurde ex-gebruiker
  maandag 26 maart 2007 @ 21:08:56 #152
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47687703
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:02 schreef misteriks het volgende:

[..]

alsof dit de enige overlast is dat deze rommel met zich meebrengt ??
Er staat in dit topic ergens een pdf met een onderzoek waaruit blijkt dat er vrijwel geen overlast van paddo's is.
And he came fifth and lost the job.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:10:10 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687753
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:05 schreef Yorrit het volgende:

[..]

ah daar komt de aap uit de mouw
de klassieke verzuurde ex-gebruiker
sommige rokers worden uiteindelijk parra.sommigen niet en die genieten er van.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 26 maart 2007 @ 21:10:19 #154
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47687763
ik ben helemaal niet verzuurd Yorrit ; ik zeg gewoon dat het vele schadelijker is dan wel menig durven toegeven... Ik heb me nog nooit zo goed geamuseerd als van de moment dat ik er volledig mee kapte ; en dat wil al wat zeggen...
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:13:18 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687888
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef misteriks het volgende:
ik ben helemaal niet verzuurd Yorrit ; ik zeg gewoon dat het vele schadelijker is dan wel menig durven toegeven... Ik heb me nog nooit zo goed geamuseerd als van de moment dat ik er volledig mee kapte ; en dat wil al wat zeggen...
hoe lang ben je eigenlijk al tegenstander?
  maandag 26 maart 2007 @ 21:13:48 #156
97643 misteriks
pi_47687910
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sommige rokers worden uiteindelijk parra.sommigen niet en die genieten er van.
nogal wit/zwart uitgedrukt , en ik kan je volgen ; maar dan nog vind ik het een verkeerd signaal ; wat niet wil zeggen dat ik sommigen dit "genot" niet gun; maar de overheid betuttelt ons langs alle wegen ; dat ze dan maar met dit beginnen...
  maandag 26 maart 2007 @ 21:26:09 #157
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47688576
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:13 schreef misteriks het volgende:
...maar de overheid betuttelt ons langs alle wegen ; dat ze dan maar met dit beginnen...
Dat ze dan maar beginnen om dit op te heffen, inderdaad.

Het is mind-control, niets meer, niets minder. Mensen willen hun geest verdoven, verruimen, wat dan ook en daar moeten ze, in een vrije samenleving, alle gelegenheid toe hebben (zolang ze de lichamelijke integriteit van een ander niet schaden).

Wat moet er anders nog meer verboden worden? Lijm? Ether? Spiritus? Haarlak? Allemaal verdovende middelen. Slaapdeprivatie lijdt ook tot hallucinaties; laten we iedereen een bepaalde hoeveelheid slaap per dag opleggen. Mensen die verdovende of geestverruimende middelen gebruiken willen dat gebruiken. Het is een vrijheidslievende staat onwaardig om hen daartoe de mogelijkheid die zij zelf daar voor willen kiezen te ontzeggen.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:33:07 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47688905
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat ze dan maar beginnen om dit op te heffen, inderdaad.

Het is mind-control, niets meer, niets minder. Mensen willen hun geest verdoven, verruimen, wat dan ook en daar moeten ze, in een vrije samenleving, alle gelegenheid toe hebben (zolang ze de lichamelijke integriteit van een ander niet schaden).

Wat moet er anders nog meer verboden worden? Lijm? Ether? Spiritus? Haarlak? Allemaal verdovende middelen. Slaapdeprivatie lijdt ook tot hallucinaties; laten we iedereen een bepaalde hoeveelheid slaap per dag opleggen. Mensen die verdovende of geestverruimende middelen gebruiken willen dat gebruiken. Het is een vrijheidslievende staat onwaardig om hen daartoe de mogelijkheid die zij zelf daar voor willen kiezen te ontzeggen.
dit is wel een beetje de essentie van mijn gedachten en niet uitgevoerde betoog.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:34:47 #159
97643 misteriks
pi_47688990
tja , ieder z'n mening ; maar die ZIJ ZELF moeten soms tegen zichZELF beschermd worden. Ik kan er me niet van ontdoen dat sommigen hun verslaving achternalopen en als ze eerlijk zijn, een hoge prijs betaald hebben voor dit genot... ik heb niets tegen vrijheidslievende staat; maar ik prefereer een menslievende staat..
  maandag 26 maart 2007 @ 21:56:34 #160
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47690137
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:34 schreef misteriks het volgende:
tja , ieder z'n mening ; maar die ZIJ ZELF moeten soms tegen zichZELF beschermd worden. Ik kan er me niet van ontdoen dat sommigen hun verslaving achternalopen en als ze eerlijk zijn, een hoge prijs betaald hebben voor dit genot... ik heb niets tegen vrijheidslievende staat; maar ik prefereer een menslievende staat..
Dus je wordt liever opgedragen wat je wel en niet mag doen? Zullen we ook maar autorijden verbieden? kost meer doden per jaar dan welke drug ook.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47690604
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Niks holle retoriek. Het gaat om fundamentele vrijheden; de vrijheid om met mijn geest te doen wat ik wil. Mijn geest behoort mij toe, niet de staat. Als ik mijn geest wil verdoven met alcohol, dan moet ik daar alle recht toe hebben. Als ik mijn geest wil verruimen met paddo's, dan moet ik daar alle recht toe hebben. Zolang als ik niemand anders zijn lichamelijke integriteit schendt door dat te doen hebben noch jij, noch iemand anders er ook maar iets over te zeggen. Heb je een andere mening, dan sta je inderdaad 'mind control' voor. Plain and simple. Iets anders is het namelijk niet. Jij (of de staat) gaat dan bepalen wat ik met mijn geest doe.

En dat ik christenfundamentalisten erbij haal is niet verwonderlijk omdat 2 christelijke partijen in het kabinet zitten en zij nog voor zij zich goed en wel gezeteld hadden in Het Torentje het drugsbeleid al op de schop wilden nemen. En niet ten goede van de vrijheid van eenieder; nee, mind-control.

Slaap lekker.
Mind. Control. Hoe. Para. Noïde.
  maandag 26 maart 2007 @ 22:08:20 #162
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47690746
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:05 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Mind. Control. Hoe. Para. Noïde.
Is het toch een vorm van? Ik mag niet mijn hersens zo beinvloeden via consumptiemiddelen. Hoe is dat niet het beheersen van mijn hersens door de staat?
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47691000
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Is het toch een vorm van? Ik mag niet mijn hersens zo beinvloeden via consumptiemiddelen. Hoe is dat niet het beheersen van mijn hersens door de staat?
Als je meerderjarig bent moet je dat zelf weten.
pi_47691034
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

idd
  maandag 26 maart 2007 @ 23:09:34 #165
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47693870
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:14 schreef Dodecahedron het volgende:
Nee. Er zijn genoeg verdovende en geestverruimende middelen die door de staat verboden zijn; óók voor meerderjarigen.

Dat de verkoop van soft- en harddrugs aan minderjarigen aan banden wordt gelegd, dáár ageer ik niet tegen. Wél tegen het categorisch willen verbieden van verdovende middelen vanwege de voornoemde redenen (en nog wat meer).

Om dus even volledig on-topic te gaan. Aan deze persoon hadden die paddo's nooit verkocht mogen worden en het is tragisch dat het toch gebeurd is. Maar in geen geval is een incident als deze een reden om de verkoop en het gebruik van paddo's an sich maar compleet te verbieden. Dat druist tegen fundamentele vrijheden in.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:26:17 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_47694724
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:26 schreef Lithion het volgende:
Moet oproepen tot geweld toegestaan worden, omdat het verbieden betekent dat je de vrijheid van geestesvorming van de gewillige toehoorder schaadt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:34:52 #167
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47695176
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:26 schreef speknek het volgende:
Moet oproepen tot geweld toegestaan worden, omdat het verbieden betekent dat je de vrijheid van geestesvorming van de gewillige toehoorder schaadt?
Je beperkt de vrijheid van geestesvorming van de toehoorder niet. Hem/haar staat het nog altijd vrij om dergelijke gedachten zelf te ontwikkelen (maar niet ten uitvoer brengen). Je kunt onmogelijk iemand verbieden te haten. Evengoed moet ik wel toegeven dat haatzaaien een lastig geval is omdat het zo moeilijk definieerbaar is wanneer iemand aanzet tot haat. Als zodanig zou ik ook niet zomaar voor een verbod hierop pleiten. Aanzetten tot geweld is evenwel van een andere aard; dat is eenvoudig te duiden.
Evengoed, je roept daarmee iemand op om de lichamelijke integriteit van een ander aan te tasten; dat is nogal een verschil met het geheel vrijwillig wijzigen van je eigen geestestoestand.
pi_47695839
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:00 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Je geeft zelf ook al aan dat het mis kan gaan als je flipt. Dat risico loopt je altijd, het is nooit uit te sluiten, ook al zorg je voor een goede 'tripsitting' of hoe jij dat dan ook noemt. Wat mij betreft zijn de risico's groot genoeg om paddo's in het geheel te verbieden.
80% van de gezondheidsproblemen veroorzaakt door drugs komen voor rekening van alcohol en sigaret.
quote:
Verder gaat het daar ook niet om. Het gaat erom dat de ouders de staat willen aanklagen. De staat keurt het goed dat deze rotzooi wordt verkocht; dus dan moeten ze ook voor de negatieve gevolgen opdraaien in dit geval.
Zie niet in waarom. Verkoop aan minderjarigen is immers verboden.
pi_47695936
Ze zal emotioneel een wrak zijn gewees,t en door het gebruik daarvan versterkt het alleen maar

Ik durf trouwens wel te wedden dat Wilders hier kamer vragen over gaat stellen
  maandag 26 maart 2007 @ 23:56:37 #170
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47696220
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:50 schreef michiel_merk het volgende:
Ze zal emotioneel een wrak zijn gewees,t en door het gebruik daarvan versterkt het alleen maar

Ik durf trouwens wel te wedden dat Wilders hier kamer vragen over gaat stellen
Was al op geloof het nieuws. Of edite NL oid. Wilders wil dat paddo's verboden worden omdat het volgens hem harddrugs zijn.

En dat noemt zich de Partij voor de Vrijheid.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:57:18 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47696248
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:00 schreef American_Nightmare het volgende:

Verder gaat het daar ook niet om. Het gaat erom dat de ouders de staat willen aanklagen. De staat keurt het goed dat deze rotzooi wordt verkocht; dus dan moeten ze ook voor de negatieve gevolgen opdraaien in dit geval.
De staat vind het ook goed dat mensen in auto's rijden.moet de staat dan ook opdraaien voor alle negatieve gevolgen daarvan? Nee zeg je? Nou dan.
pi_47696637
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Was al op geloof het nieuws. Of edite NL oid. Wilders wil dat paddo's verboden worden omdat het volgens hem harddrugs zijn.

En dat noemt zich de Partij voor de Vrijheid.
Tja 1 incident wat het nieuws haalt, en meteen ophef waarop marketing machine wilders er op duikt.
straks word alcohol ook harddrugs
pi_47696879
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Uiteraard kan alcohol ook schadelijk zijn, maar alleen in grote hoeveelheden. Sterker nog; zelfs water is dodelijk in grote hoeveelheden. Paddo's hebben al een sterke invloed in zeer kleine hoeveelheden en dit levert een all-or-none reactie op. Je hebt niet een 'klein beetje een trip', je tript (of flipt) of je tript niet. Dat maakt het gevaalijk. En dat geldt ook harddrugs overigens.
Wat een gelul.

Als je er geen verstand van hebt, hou dan je mond.
Van een beetje paddo sta je nog niet op je kop. Als je één lijntje snuift ben je nog niet knetter (behalve van hele goeie dan). Van een halve pil zweef je nog niet de wereld rond (behalve een hele goeie).
Het heeft trouwens vaak gewoon met de kwaliteit van de drugs te maken, die hier in NL meestal niet uitmuntend is. Maar zoals jij het stelt: dat je van een beetje paddo of harddrugs al kierewiet bent, is onzin.

Ik wil het uiteraard niet allemaal goedpraten, maar als drugs zo gevaarlijk waren sprongen ze met bosjes van viaducten en bruggen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:12:37 #174
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47696885
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:06 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Tja 1 incident wat het nieuws haalt, en meteen ophef waarop marketing machine wilders er op duikt.
straks word alcohol ook harddrugs
Daar valt op zich nog wel wat voor te zeggen natuurlijk.
pi_47697043
Tja, moeten ze maar niet aan die rommel beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')