quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:49 schreef Falco het volgende:Wat gaan we nou weer doen, Falco?
Op andere subfora zijn er al diverse survivalgames georganiseerd, maar nog niet in dit forum. Tijd dat daar verandering in komt: we gaan survivalgamenOh, en hoe werkt dat dan?
Het principe is vrij simpel: er wordt begonnen met een lijst van films die een gelijk aantal punten hebben. Vervolgens mag elke user één keer op dag twee minpunten en één pluspunt toekennen aan drie verschillende films. Als een film op 0 punten terecht komt, doet ie niet meer mee. De film die als laatste overblijft heeft gewonnen!
In dit geval heb ik de Imdb-top 250 van zondagavond 18 februari in vijf gelijke delen willekeurig opgedeeld. In de eerste poule zitten dus 50 films, die bij aanvang ieder 7 punten hebben gekregen. Vervolgens gaan we in de poulefase zo ver dat er 10 films overblijven (de overige 40 films zijn naar 0 punten gestemd). Na 5 poules strijden de 50 overgebleven films in de allesbeslissende finale. Tot zover de organisatie van de survivalgame!
Zie hieronder voor die lijst van poule I overigens.
Klinkt allemaal erg leuk! Zijn er nog andere huishoudelijke regels?
Nou niet hele strikte regels enzo, maar probeer bijvoorbeeld wel een beetje gevarieerd te stemmen. Elke dag -1 voor twee LotR-films en +1 voor Terminator 2 doen is niet echt heel tof ofzo. Je stemmen dienen ten opzichte van de vorige dag op minstens twee films verschillen. Je kunt dus wel telkens elke dag op dezelfde LotR-film stemmen. Verder mag je de lijst wel kopiëren bij het toekennen van de stemmen, maar ik vrees dat dat een zootje zou kunnen worden. Ik houd het in ieder geval apart bij in een kekke excelsheet en zal vrijwel elke dag een update plaatsen met de tussenstand.
En ohja ook hier geldt natuurlijk de welbekende tournamentregel: alleen stemmen op een film als je hem gezien hebt!Nou oke, was dit het?
Ja! Starten maar met stemmen. Dat er maar veel gestemd gaat worden en dat er natuurlijk ook veel verhitte discussies mogen ontstaan
. Verdere vragen en opmerkingen kunnen uiteraard in dit topic gepost worden
.
Star Wars en Toy Story 2 hebben beiden al de poule verlaten...quote:Op maandag 26 maart 2007 08:38 schreef J-Will het volgende:
Star Wars -1
Toy Story 2 -1
Amélie +1(ik bel slechts in Frans, zelfs overtypen
)
2x Star Wars = Star Wars II?quote:Op maandag 26 maart 2007 11:44 schreef Falco het volgende:
Star Wars en Toy Story 2 hebben beiden al de poule verlaten...
Star Wars
Gaar copy-paste-tik-enter-nog-iets-foutje ofzoquote:
Klopt ik had per ongeluk een -1 bij Forrest Gump gezet ipv bij Fight Club. Phew, er is nog hoopquote:Op maandag 26 maart 2007 12:47 schreef cwk het volgende:
Forrest heeft nog 2 punten hoor Falco.
quote:
Hup Amelie hup, dan maarquote:
Ligt er ook al uit...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:50 schreef Devano het volgende:
Oh, excuus.
Dan gaat die minstem naar Twelve Monkeys.
Na zoveel weken is het allemaal zo obvious dacht ikquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:07 schreef cwk het volgende:
Misschien moet je in de regels ook het nut van het-poppetje uitleggen.
![]()
Gisteren stemde je ook al tegen Amelie en voor Groundhog Day. Zou je misschien één van die twee stemmen willen veranderen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 08:55 schreef Isabeau het volgende:
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001) -1
The Godfather: Part II (1974) -1
Groundhog Day +1
Je weet dat het niet de bioscoop is die je nu een +1 geeft he?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
+ 1 metropolis
-1 Eternal Sunshine of the Spotless Mind
-1 Heat![]()
Mike, je weet toch dat ik dol ben op films met gespierde duitse mannen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:26 schreef Mike het volgende:
[..]
Je weet dat het niet de bioscoop is die je nu een +1 geeft he?
Dan lijkt de nasynchonisatie van 300 echt wat voor jou!quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Mike, je weet toch dat ik dol ben op films met gespierde duitse mannen.
Fight Club heeft nog één schamel puntje over.quote:Op donderdag 29 maart 2007 06:56 schreef jwjw het volgende:
Full Metal Jacket (1987) +1
Fight Club -1![]()
The Godfather: Part II (1974) -1
Klopt.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is Big Fish er ook al niet een tijdje uit? Bij RuneRose?
quote:Huishoudelijke mededeling :
Wil iedereen bij het stemmen er nog goed op letten dat je niet (per ongeluk) op een film stemt, die er al uitgestemd is?
Nog één mededeling:
De meeste mensen doen het al, maar als je een film eruit stemt, wil je het dan aangeven met? Latere stemmers weten dan op welke film er wel of niet gestemd kan worden.
Zo, aangepastquote:Op donderdag 29 maart 2007 10:10 schreef Deetch het volgende:
Oldboy (2003) -1
Sunset Blvd. (1950) -1
Big Fish (2003) +1 Amelie +1
Dit zijn dezelfde stemmen als gisteren. Als je er twee verandert (zoals in de OP staat), tel ik ze meequote:Op donderdag 29 maart 2007 11:42 schreef Isabeau het volgende:
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le -1
The Godfather II -1
Groundhog Day +1
quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:53 schreef Falco het volgende:
Dit zijn dezelfde stemmen als gisteren. Als je er twee verandert (zoals in de OP staat), tel ik ze mee. Anders gaat iedereen elke dag hetzelfde lijstje geven, wat het nogal saai maakt...
Ah, dankje.quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is Big Fish er ook al niet een tijdje uit? Bij RuneRose?
Nee, jij hebt 'm er uit gestemdquote:Op donderdag 29 maart 2007 12:02 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Ah, dankje.
Dan doen we:
Per qualche dollaro in più -1
Och, lekker slim.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nee, jij hebt 'm er uit gestemd.
quote:Op donderdag 29 maart 2007 11:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat had ik niet eens door
Amelie sowieso -1 (dat mensen daar lyrisch van konden worden...)
Gecorrigeerdquote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Night of the Hunter heeft een punt teveel!
Hauru no ugoku shiro heeft cwk er uitgestemd.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 01:12 schreef Blivox het volgende:
FMJ +1
Godfather 2 -1
Hauru no ugoku shiro -1
Toy Story ligt er al uit...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:50 schreef cablegunmaster het volgende:
Requiem for a dream +1
Toystory -1
Full metal jacker -1
Dan maak ik daarrrrr Groundhog Day van.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:31 schreef Falco het volgende:
[..]
Hauru no ugoku shiro heeft cwk er uitgestemd.
Tsja en het is zelfs aangegeven metquote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:10 schreef Isabeau het volgende:
Groundhog Day lag er trouwens al uit om 00:20.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 09:10 schreef Isabeau het volgende:
Groundhog Day lag er trouwens al uit om 00:20.
Je doet dan goed mee als je Requiem for a Dream boven The Night of the Hunter en Notorious waardeert.quote:Op zondag 1 april 2007 11:42 schreef Arcee het volgende:Requiem for a Dream (2000)
+1
The Night of the Hunter (1955) -1
(1946) -1
Het lijkt wel of in dit spel de goeie films juist zo snel mogelijk weggestemd moeten worden.
Gillingham had Metropolis er al uitgestemd.quote:Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Godfather II +1
Metropolis -1![]()
Full Metal Jacket -1
en eenquote:Op maandag 2 april 2007 11:32 schreef cwk het volgende:
Oldboy +1
The Great Dictator -1
Requiem for a Dream -1
FMJ was er al uitgestemdquote:Op maandag 2 april 2007 10:13 schreef Deetch het volgende:
The Great Dictator (1940) -1
Oldboy (2003) -1
Requiem for a Dream (2000) +1quote:Op maandag 2 april 2007 10:13 schreef Deetch het volgende:
The Great Dictator (1940) -1
Oldboy (2003) -1
Het woord schandalig is precies het juiste woord wat ik ga gebruiken als straks Godfather II uit deze poule word gestemd....quote:Op maandag 2 april 2007 15:53 schreef JelleS het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat men hier geen gevoel voor humor heeft. Eerst Manhatten, nu The Great Dictator. Schandalig.
Hmmm Manhatten was niet mijn gevoel voor humor hoor, en dat terwijl ik, in die tijd, echt een grote fan van Woody was.quote:Op maandag 2 april 2007 15:53 schreef JelleS het volgende:
Het is wel weer duidelijk dat men hier geen gevoel voor humor heeft. Eerst Manhatten, nu The Great Dictator. Schandalig.
Deze poule duurt nog hooguit twee dagenquote:Op maandag 2 april 2007 21:06 schreef cwk het volgende:
Het aantal films dat ik nu heb gezien van dit lijstje is op één hand te tellen nu. Dat worden weinig stemmen.
Doff dacht dat het tof was om twee keer te stemmen op een dag. Zijn tweede rijtje stemmen met onder andere een minstem voor The Great Dictator heb ik uiteraard niet meegeteldquote:Op dinsdag 3 april 2007 00:05 schreef cwk het volgende:
Ehm..Falco..Great Dictator was er al uit..
Drie minstemmenquote:Op dinsdag 3 april 2007 00:34 schreef sampoo het volgende:
Du rififi chez les hommes -1
Requiem for a Dream (2000) -1
Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001) -1
Ik zat nog in de edit. Ik dacht namelijk eerst nog dat the Great Dictator de dans was ontsprongen.quote:
Ik vond het een domme film en begijp de hype nog steeds nietquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:59 schreef Falco het volgende:
Nog één over idd. Hopelijk haalt Amelie het.
Op die manier stem je wel weg wat je hebt gezien en krijg je een finale vol Rififi's en Best Years of our Lives'en. Niet dat dat slechte films zijn, verre van, maar ze schuiven een beetje anoniem naar de finale. Ik vraag me af wat in die finale gaat gebeuren. Als iedereen meteen begint met Godfathers, Pulp Fiction en zo weg te stemmen, dan zou zo'n film zomaar eens kunnen winnen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:46 schreef Gillingham het volgende:
Eigenlijk is het helemaal niet leuk om minstemmen te geven aan films die je gewoon goed vindt. Maar die heb je tenminste gezien en die plusstemmen zijn zo waardevol.
Goed punt. Daarom overweeg ik zo nu en dan tegen het einde van een ronde om niet te stemmen. Dat heb ik dan ook al eens gedaan. Dat is het enige echte nadeel van dit systeem. Zelfs bepaalde IMDb top 250 films zijn niet door voldoende mensen gezien. Daarom zou het ook eens leuks zijn om iets dergelijks te doen met de 1000 films met de meeste votes. Daar zit een hoop rotzooi tussen waar je je minstemmen lekker op kunt afreageren.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op die manier stem je wel weg wat je hebt gezien en krijg je een finale vol Rififi's en Best Years of our Lives'en. Niet dat dat slechte films zijn, verre van, maar ze schuiven een beetje anoniem naar de finale. Ik vraag me af wat in die finale gaat gebeuren. Als iedereen meteen begint met Godfathers, Pulp Fiction en zo weg te stemmen, dan zou zo'n film zomaar eens kunnen winnen.
Zo'n survivalgame met 1000 films met de meeste votes zou aan de andere kant weer redelijk voorspelbaar worden. Uiteraard vliegen films als Indepedence Day en Armageddon er dan zo uit. De pret en/of frustatie is bij zo'n vorm veel minder aanwezig dan.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:14 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Goed punt. Daarom overweeg ik zo nu en dan tegen het einde van een ronde om niet te stemmen. Dat heb ik dan ook al eens gedaan. Dat is het enige echte nadeel van dit systeem. Zelfs bepaalde IMDb top 250 films zijn niet door voldoende mensen gezien. Daarom zou het ook eens leuks zijn om iets dergelijks te doen met de 1000 films met de meeste votes. Daar zit een hoop rotzooi tussen waar je je minstemmen lekker op kunt afreageren.
Wat is er mis met dat meesterwerk van Jules Dassin?quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op die manier stem je wel weg wat je hebt gezien en krijg je een finale vol Rififi's en Best Years of our Lives'en. Niet dat dat slechte films zijn, verre van, maar ze schuiven een beetje anoniem naar de finale. Ik vraag me af wat in die finale gaat gebeuren. Als iedereen meteen begint met Godfathers, Pulp Fiction en zo weg te stemmen, dan zou zo'n film zomaar eens kunnen winnen.
Hij zegt juist dat daar niets mis mee is. Dat er alleen erg weinig op gestemd wordt. En dat kun je niet ontkennen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:42 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Wat is er mis met dat meesterwerk van Jules Dassin?
Ik ga mijn stemstrategie voor de finale niet verklappen. Ik zit het nog uit te werken op een whiteboard. De voorrondes hebben zoveel inzichten opgeleverd en die heb ik nog niet volledig kunnen analyserenquote:Op dinsdag 3 april 2007 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er is niets mis met het concept, het is lekker onvoorspelbaar. Alleen zal de eindwinst eigenlijk vrij weinig betekenen, beetje een loterij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |