abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:47:01 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47628343
quote:
'Terroristenafdeling in Vught is onmenselijk'

AMSTERDAM - Het opzetten en gebruiken van een terroristenafdeling in Vught is onrechtmatig en onmenselijk. Dat meldt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) zaterdag. De organisatie heeft een klacht ingediend bij de Raad van Europa.

Een onderzoeker van de Raad van Europa brengt binnenkort een bezoek aan Nederlandse gevangenissen. Naast de kritiek op de terroristenafdeling in Vught heeft EORG bij de onderzoeker ook klachten ingediend over de behandeling van gevangenen op de zogeheten Bajesboten.

In de speciale Terroristen Afdeling in Vught worden onder meer de voor terrorisme veroordeelde Samir A. en veroordeelde leden van de zogenoemde Hofstadgroep vastgehouden.
Bron

Bij dit bericht past maar een reactie:

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:49:09 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47628407
Ik zou de volgende memo retour sturen aan de euroknuffelaars:

Dan zullen we ze helaas moeten executeren.

Hoor je nooit meer wat van.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  Donald Duck held zaterdag 24 maart 2007 @ 23:49:11 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47628409
gelukkig hebben die clubjes er niks daadwerkelijk over te zeggen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47628557
Hetzelfde clubje wat Samir A.ondersteund dus.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:58:28 #5
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47628726
Boe-fucking-hoo.
pi_47628765
Wat lopen ze nou te zeiken, er word naar mijn weten nog steeds niet gemarteld en ze krijgen nog steeds drie maaltijden per dag, en das meer dan ze verdienen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47628802
Ik vind dat het veel beter moet, een soort van hotel. Deze mensen waren of zijn van plan om de westerse wereld te slopen, die moet je goed behandelen!
pi_47628968
De EORG is een eenmansorganisatie die in tegenstelling tot wat de naam suggereert niets te maken heeft met de EU en vrijwel uitsluitend in Nederland opereert. Het is tekenend voor de luiheid van de medewerkers van het ANP dat ze dit soort persberichten zonder vragen te stellen of nader onderzoek te doen kritiekloos omzet in een nieuwsberichtje.

-edit- het was persbureau Novum in dit geval. En de persoon achter EORG is Pieter Vleeming.
  zondag 25 maart 2007 @ 00:12:06 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47629222
Geenstijl heeft in een grijs verleden een topic aan Vleeming gewijd. Dat was in elk geval meer dan hij verdiende.
  Donald Duck held zondag 25 maart 2007 @ 00:15:13 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47629332
OMG the horror!

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47629333
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Geenstijl heeft in een grijs verleden een topic aan Vleeming gewijd. Dat was in elk geval meer dan hij verdiende.
Hij zal morgen wel weer op GS staan.

Het is toch even stil gebleven rond Vleeming. Vorig jaar haalde hij om de haverklap met dit soort berichten de pers.
pi_47630203
Oud nieuws, ten tijde van de Molukse gijzelingen was het er al onmenselijk en gesloten, zal niet veel veranderd zijn.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47630235
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:15 schreef __Saviour__ het volgende:
OMG the horror!

[afbeelding]
wat een geinig bureautje zeg!
sjeeh en zelfs handdoekjes voor het rukwerkje..
nou nou wat erg zeg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_47630276
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:42 schreef EricT het volgende:
Oud nieuws, ten tijde van de Molukse gijzelingen was het er al onmenselijk en gesloten, zal niet veel veranderd zijn.
Zou een gevangenis gesloten zijn joh
  zondag 25 maart 2007 @ 09:11:45 #15
46960 StefanP
polemicist
pi_47633489
Onmenselijk? Stel mij maar eens aan als warden van die toko...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47633641
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
is nog groter dan een gemiddelde studentenkamer

(en schoner zie ik)
pi_47633722
Die man moet eens in het VK bij de oudste gevangenissen rondneuzen...

Tuurlijk, het is geen pretje in de bak, maar ik meen mij iets te herinneren over "niet de bedoeling".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:14:24 #18
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_47633792
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:59 schreef Hathor het volgende:
Wat lopen ze nou te zeiken, er word naar mijn weten nog steeds niet gemarteld en ze krijgen nog steeds drie maaltijden per dag, en das meer dan ze verdienen.
Dat is het probleem dan ook.... je weet niet of het gebeurt. Dan kun je er dus ook niets over zeggen..

En wat is martelen? De hele nacht het licht aan laten, de hele tijd geboeid rond lopen? Probleem is dat we dat niet weten! Er valt dus niks over te zeggen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_47633798
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:42 schreef EricT het volgende:
Vind ik ook.

Gelukkig sturen ze dergelijke lieden niet op een gesubsidiëerde vlindervakantie want dat is veel onmenselijker.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:25:18 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_47633896
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is het probleem dan ook.... je weet niet of het gebeurt. Dan kun je er dus ook niets over zeggen..

En wat is martelen? De hele nacht het licht aan laten, de hele tijd geboeid rond lopen? Probleem is dat we dat niet weten! Er valt dus niks over te zeggen.
Ik zou er weinig moeite mee hebben als het zou gebeuren, maar helaas vrees ik toch dat ze de hele dag onbekommerd hun boekjes kunnen lezen. Noem jij licht aanlaten trouwens martelen ? Dan ben ik zeker een masochist, ik slaap de helft van tijd met het licht aan, omdat ik nogal eens wil wegdoezelen als ik lig te lezen in bed.
pi_47633905
quote:

[..]

Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.

Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld voor neer moet tellen.

Oudjes van dagen die niemand meer hebben worden pas gemarteld in een verzorgingstehuis door verwaarlozing, laten ze zich gvd maar daar eens druk over maken dan over moordenaars en terroristen.
pi_47633911
quote:

[..]

2 zware speakers met 24 uur lang snoeiharde speed- en trashmetal; dat zal ze leren. GEEN hip-hop en gangstarap meer. Moet je opletten hoe gauw ze doorslaan!
pi_47633921
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.

Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld neer moet tellen.

Oudjes van dagen die niemand meer hebben worden pas gemarteld in een verzorgingstehuis door verwaarlozing, laten ze zich gvd maar daar eens druk over maken dan over moordenaars en terroristen.
HE-LE-MAAL mee eens!
  zondag 25 maart 2007 @ 10:29:36 #24
3542 Gia
User under construction
pi_47633943
Terroristen zijn onmensen. Zou dus heel terecht zijn als ze onmenselijk worden behandeld.

Helaas worden ze nog steeds teveel verwend.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:33:10 #25
124676 RobertoCarlos
pi_47633990
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Noem jij licht aanlaten trouwens martelen ? Dan ben ik zeker een masochist, ik slaap de helft van tijd met het licht aan, omdat ik nogal eens wil wegdoezelen als ik lig te lezen in bed.
De hele nacht dus fel licht..... geen wegdoezelen dus.... wel genoeg licht om maanden lang elke nacht te lezen....
pi_47633997
quote:

Zonder aanwijzingen daartoe is het een beetje idioot om de suggestie te wekken. Nog afgezien van het feit dat er dan al lang iemand had lopen piepen tegen zijn/haar advocaat.
quote:
Je wil graag iets zien wat er niet is. Er zijn weinig penitentiaire regimes die zo "schoon" zijn als de Nederlandse. Ok, we zijn op de vingers getikt ten aanzien van de EBI (met name vanwege het at random koekeloeren in lichaamsholtes), maar als ik ooit moet zitten, dan toch wel heel graag in Nederland.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:39:21 #27
124676 RobertoCarlos
pi_47634048
quote:

[..]

Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld voor neer moet tellen.

Dit topic gaat toch over de zwaar beveiligde afdeling in Vught? Werkt je zwager daar dan? Ik vermoed van niet als ik jouw beschrijving zo lees, want daar is het regime toch veel zwaarder. Trouwens, dat jouw zwager daar aan meewerkt zeg

Voor de duidelijkheid.... gasten die de boel verkloten mogen van mij goed straf krijgen, maar daar gaat het dus niet om. Enne.... die ouwetje moeten idd veel meer voorrang krijgen en beter verzorgd worden.....cker als ik aan de beurt ben
pi_47634225
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over de zwaar beveiligde afdeling in Vught? Werkt je zwager daar dan? Ik vermoed van niet als ik jouw beschrijving zo lees, want daar is het regime toch veel zwaarder. Trouwens, dat jouw zwager daar aan meewerkt zeg

Voor de duidelijkheid.... gasten die de boel verkloten mogen van mij goed straf krijgen, maar daar gaat het dus niet om. Enne.... die ouwetje moeten idd veel meer voorrang krijgen en beter verzorgd worden.....cker als ik aan de beurt ben
Mijn zwager heeft in de loop der jaren practisch in alle inrichtingen gewerkt en hij is niet bepaald zachtzinnig met dergelijke mongolen. Maargoed, er moet toch wel eens iemand zijn die die gastjes als ze oppertunistisch worden af en toe een gummiknuppel in de nek legt en zo nu en dan naakt op een "fiets" vastbindt waarna de brandslang met volle druk ook nog bediend moet worden om de stront van ze af te wassen.
  zondag 25 maart 2007 @ 11:27:17 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47634630
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn zwager heeft in de loop der jaren practisch in alle inrichtingen gewerkt en hij is niet bepaald zachtzinnig met dergelijke mongolen. Maargoed, er moet toch wel eens iemand zijn die die gastjes als ze oppertunistisch worden af en toe een gummiknuppel in de nek legt en zo nu en dan naakt op een "fiets" vastbindt waarna de brandslang met volle druk ook nog bediend moet worden om de stront van ze af te wassen.
huh? waar heb jij het over. wat is de 'fiets' dit klinkt als onmenselijk. ik zou niet te snel juichen als je dit soort zaken van binnenuit kent.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47634687
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

huh? waar heb jij het over. wat is de 'fiets' dit klinkt als onmenselijk. ik zou niet te snel juichen als je dit soort zaken van binnenuit kent.
Die fiets is er een zonder zadel!
  zondag 25 maart 2007 @ 11:31:55 #31
124676 RobertoCarlos
pi_47634702
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zonder aanwijzingen daartoe is het een beetje idioot om de suggestie te wekken. Nog afgezien van het feit dat er dan al lang iemand had lopen piepen tegen zijn/haar advocaat.
[..]
De enige suggestie die ik wek is dat we het niet weten en dat die kans er natuurlijk wel gewoon is. En idd men piept wel tegen de advocaat, maar dat haalt niet altijd de pers. (waarmee ik niet wil zeggen dat ze gelijk hebben, maar daar gaat het niet om.)
pi_47634833
Lekker dan..Zit je daar terwijl je niks hebt gedaan

Nederland
  zondag 25 maart 2007 @ 11:40:38 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47634848
Het bericht spreekt niet over het hoe en wat. Wat maakt deze afdeling zo onmenselijk en onwettig, en wat is er mis met welke behandelingsmethode? Erg inhoudsloos kritiek waar je weinig mee kan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 25 maart 2007 @ 11:47:05 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47634974
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:40 schreef Sidekick het volgende:
Het bericht spreekt niet over het hoe en wat. Wat maakt deze afdeling zo onmenselijk en onwettig, en wat is er mis met welke behandelingsmethode? Erg inhoudsloos kritiek waar je weinig mee kan.
ik hoop dan ook dat er in dit topic naar voren komt van het hoe en wat!

fysiek martelen in nederland is niet geoorlooft. ik wil hier best het fijne van weten. laat die gasten lekker opgesloten zitten, maar handjes af.
en ik wil ook zeker meer horen van nikita, hoe het er hier aan toe gaat.
  zondag 25 maart 2007 @ 11:52:00 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47635062
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:40 schreef Sidekick het volgende:
Idd, daar ben ik ook wel benieuwd naar maar meer info zat er niet in dit bericht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47635726
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

De enige suggestie die ik wek is dat we het niet weten en dat die kans er natuurlijk wel gewoon is.
Hoezo niet weten? Dit land is erg open en "we" weten aardig hou het er in de inrichtingen aan toe gaat. Tuurlijk gebeurt daar wel eens iets wat niet te billijken is, maar dat gebeurt overal.
quote:
En idd men piept wel tegen de advocaat, maar dat haalt niet altijd de pers.
Martelingen in NL is nieuws. Echt waar.
pi_47635756
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
Ik ken studenten die slechter wonen
pi_47635905
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
Die hebben het daar beter voor elkaar dan menig volksbuurt en ik wil wedden dat ze daar nog veiliger wonen ook
  zondag 25 maart 2007 @ 13:15:16 #39
124676 RobertoCarlos
pi_47637123
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo niet weten? Dit land is erg open en "we" weten aardig hou het er in de inrichtingen aan toe gaat. Tuurlijk gebeurt daar wel eens iets wat niet te billijken is, maar dat gebeurt overal.
[..]

Martelingen in NL is nieuws. Echt waar.
best wel naief dit.....
pi_47637500
quote:
Op zondag 25 maart 2007 09:11 schreef StefanP het volgende:
Onmenselijk? Stel mij maar eens aan als warden van die toko...
Inderdaad, als jij de zwarte weduwe slechts niet zo links vindt, keer je helemaal terug naar je roots daar in Vught.
pi_47637553
Ontopic: Op het eerste gezicht zijn het zo te zien maar aanstellers van die EORG.
pi_47638259
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:29 schreef Gia het volgende:
Terroristen zijn onmensen. Zou dus heel terecht zijn als ze onmenselijk worden behandeld.

Helaas worden ze nog steeds teveel verwend.
Als je onmensen behandeld als een onmens (lees Martelen), wat maakt jou dan ook geen onmens.
Als je terroristen wilt martelen ben je net zo'n onmens als die terrorist die je wilt martelen.
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2007 @ 13:56:49 #43
145146 Andyy
pi_47638438
Terroristen zijn onmenselijk en dienen ook zo behandeld te worden
pi_47638656
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:51 schreef Slimmy het volgende:

[..]

Als je onmensen behandeld als een onmens (lees Martelen), wat maakt jou dan ook geen onmens.
Als je terroristen wilt martelen ben je net zo'n onmens als die terrorist die je wilt martelen.
Terroristen zullen altijd claimen te worden gemarteld om zo via de publiciteit hun strijd voor te kunnen zetten. Je kan ze dus net zo goed echt martelen.
pi_47638759
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:29 schreef Dodecahedron het volgende:
Ontopic: Op het eerste gezicht zijn het zo te zien maar aanstellersis het maar een aansteller van die EORG.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47638771
quote:

[..]

Dan is er de afgelopen 20 jaar dus wel iets veranderd
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47638779
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

WTF.
pi_47638821
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]
Hoezo? De hele organisatie meldt het.
pi_47638829
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:09 schreef EricT het volgende:

[..]

Dan is er de afgelopen 20 jaar dus wel iets veranderd
Ja, want 20 jaar geleden was het zoooo erg in de NLe gevangenissen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47638848
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:11 schreef Dodecahedron het volgende:

De hele organisatie
= 1 ex-bajesklant
pi_47638881
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

= 1 ex-bajesklant
Serieus? Is dat maar 1 persoon?
pi_47638990
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:12 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Serieus? Is dat maar 1 persoon?
Al eerder genoemde meneer Vleeming=bestuur =EORG.
  zondag 25 maart 2007 @ 14:20:19 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47639102
  zondag 25 maart 2007 @ 14:23:41 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47639181
Pieter Vleeming

[img]http://i5.tinypic.coPieter Vleeming m/2unwpk1.png[/img]

[ Bericht 34% gewijzigd door zoalshetis op 25-03-2007 14:31:46 ]
pi_47641425
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor dat het onmenselijk is, ze krijgen gewoon een hardhandig verplichte wasbeurt vastgeboeid op een stalen bed.

Het grote publiek heeft geen notie van hoe soms gedetineerden zich gedragen. Wat denk je ervan dat bewaarders regelmatig een groene rochel recht tussen de ogen krijgen of dat ze zich expres letterlijk onderschijten en de bewaarders met stront ondersmeren uit oppertunisme. Sja, dan moet je je ook niet verwonderen als je tegenactie krijgt. En dit mishandeling noemen? Nee, niet door mij.
pi_47641539
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor dat het onmenselijk is, ze krijgen gewoon een hardhandig verplichte wasbeurt vastgeboeid op een stalen bed.
Iemand vast binden op bed en er dan een brandslang opzetten is vrij grof ja.
quote:
Het grote publiek heeft geen notie van hoe soms gedetineerden zich gedragen. Wat denk je ervan dat bewaarders regelmatig een groene rochel recht tussen de ogen krijgen of dat ze zich expres letterlijk onderschijten en de bewaarders met stront ondersmeren uit oppertunisme. Sja, dan moet je je ook niet verwonderen als je tegenactie krijgt. En dit mishandeling noemen? Nee, niet door mij.
"expres onderschijten". Zijn het niet pyschiatrische patiënten ipv gevangenen?

Serieus, als iemand iets strafbaar doet, zoals bewakers besmeuren met poep, dan moet die gene van z'n vrijheid beroofd worden. Lijfstraffen anno 2007 zijn uit den boze vind ik.
pi_47641903
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:49 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Serieus, als iemand iets strafbaar doet, zoals bewakers besmeuren met poep, dan moet die gene van z'n vrijheid beroofd worden. Lijfstraffen anno 2007 zijn uit den boze vind ik.
Hoe wil jij anders zo iemand schoon maken?? Met een washandje?? meldt je aan vrijwilliger.
Als jij dat al een lijfstraf vindt!....poe he.
pi_47642017
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:49 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Iemand vast binden op bed en er dan een brandslang opzetten is vrij grof ja.
[..]
Poehpoeh wat grof......... Waterkanonnen bij een demonstratie inzetten waarmee je mensen finaal van de straat veegt of met rubber kogels schieten op mensen die geeneens in de bak zitten vind ik vele malen grover. Dus waar lul je over?
quote:
"expres onderschijten". Zijn het niet pyschiatrische patiënten ipv gevangenen?
Een gedetineerde die gemoord, verkracht, kinderen misbruikt heeft enz. is per definitie al psychiatrisch gestoord.
quote:
Van vrijheid beroven terwijl ze al in de bak zitten?
  zondag 25 maart 2007 @ 16:08:34 #59
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_47642068
quote:

[..]

Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen
Dat klinkt nog onmenselijker dan die terroristenafdeling in Vught.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_47642209
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Poehpoeh wat grof......... Waterkanonnen bij een demonstratie inzetten waarmee je mensen finaal van de straat veegt of met rubber kogels schieten op mensen die geeneens in de bak zitten vind ik vele malen grover. Dus waar lul je over?
Bij een waterkanon op straat kun je gewoon weg lopen. Niet als je vastgebonden bent op bed of op een "fiets". Wat is die fiets trouwens?
quote:
Een gedetineerde die gemoord, verkracht, kinderen misbruikt heeft enz. is per definitie al psychiatrisch gestoord.
Mijn buurvrouw is ook wel eens gebeten door een vrouw in een inrichting. No way dat ze die vrouw dan gaan mishandelen. Dan wordt het alleen maar erger, het is ook nog eens inhumaan en je schiet er niks mee op. Alleen sadisten voelen zich dan wat beter.
quote:
Van vrijheid beroven terwijl ze al in de bak zitten?
Isoleercel. En extra gevangenisstraf natuurlijk.
pi_47642301
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:08 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Dat klinkt nog onmenselijker dan die terroristenafdeling in Vught.
Is het "bij wijze van" ook, ziekteverzuim onder bewaarders is schrikbarend hoog heb ik me laten vertellen.
Het is iig geen beroep voor watterige pisnichtjes.
pi_47642342
Wat is iedereen toch ook lekker bang gemaakt door de media! Ziet niemand nou in dat angst macht verschaft aan mensen die die angst inboezemen? Tot een paar jaar terug zou iedereen fel tegen martelen geweest zijn, maar omdat iedereen tegenwoordig bang is voor 17 jarige terroristjes (die niets gedaan hebben, en het ook niet uit hadden kunnen voeren) gaat alle moraal overboord..

Laat je niet ophitsen mensen, door martelen verlaag je jezelf tot het niveau van de mensen die je marteld! Daarnaast, wat hebben die knulletjes die in Nederland vastzitten nou helemaal gedaan? Nog voordat ze naar de rechtbank gingen waren ze al veroordeelt!
pi_47642424
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:16 schreef steve2003 het volgende:
........17 jarige terroristjes (die niets gedaan hebben, en het ook niet uit hadden kunnen voeren) gaat alle moraal overboord..
In onze democratie heeft de rechter het laatste woord in deze en die heeft gesproken.
Daar kun je je ook gewoon bij neerleggen.

zondag 25 maart 2007 @ 16:20:41 #64
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_47642481
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef progrock het volgende:

[..]

2 zware speakers met 24 uur lang snoeiharde speed- en trashmetal; dat zal ze leren. GEEN hip-hop en gangstarap meer. Moet je opletten hoe gauw ze doorslaan!
"Trash" Metal bestaat niet wel Thrash Metal.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_47642627
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:12 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Bij een waterkanon op straat kun je gewoon weg lopen. Niet als je vastgebonden bent op bed of op een "fiets". Wat is die fiets trouwens?
[..]
Ja hoor, de ME wacht wel even met spuiten tot je op je gemak weggewandeld bent.

Stalen bed.
quote:
Mijn buurvrouw is ook wel eens gebeten door een vrouw in een inrichting. No way dat ze die vrouw dan gaan mishandelen. Dan wordt het alleen maar erger, het is ook nog eens inhumaan en je schiet er niks mee op. Alleen sadisten voelen zich dan wat beter.
[..]
Pleur toch op met je mishandelen en sadisme. Doodgooien met watten moet je ze!
quote:
Isoleercel. En extra gevangenisstraf natuurlijk.
Daar zullen ze écht van schrikken.
pi_47642681
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:25 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja hoor, de ME wacht wel even met spuiten tot je op je gemak weggewandeld bent.

Stalen bed.
[..]

Pleur toch op met je mishandelen en sadisme. Doodgooien met watten moet je ze!
[..]

Daar zullen ze écht van schrikken.
"Pleur op", "wat lul je", "watterige pisnichtjes", moet ik nu onder de indruk zijn of zo?
  zondag 25 maart 2007 @ 16:33:38 #67
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_47642873
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:15 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is het "bij wijze van" ook, ziekteverzuim onder bewaarders is schrikbarend hoog heb ik me laten vertellen.
Het is iig geen beroep voor watterige pisnichtjes.
Ik bedoelde dat het 'penitentiaire inrichtingen' moet zijn
pi_47643135
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

best wel naief dit.....
Als strafrechtadvocaat weet je inderdaad niet waar je over praat...
pi_47643153
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het 'penitentiaire inrichtingen' moet zijn
Wouw
pi_47643375
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:27 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

"Pleur op", "wat lul je", "watterige pisnichtjes", moet ik nu onder de indruk zijn of zo?
Het belangrijkste voor "jouw soort" is mededogen hebben voor zielige misdadigers en geen oog hebben voor de slachtoffers. Op dergelijke lui ik.
pi_47643475
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:16 schreef steve2003 het volgende:
Wat is iedereen toch ook lekker bang gemaakt door de media! Ziet niemand nou in dat angst macht verschaft aan mensen die die angst inboezemen? Tot een paar jaar terug zou iedereen fel tegen martelen geweest zijn, maar omdat iedereen tegenwoordig bang is voor 17 jarige terroristjes (die niets gedaan hebben, en het ook niet uit hadden kunnen voeren) gaat alle moraal overboord..

Laat je niet ophitsen mensen, door martelen verlaag je jezelf tot het niveau van de mensen die je marteld! Daarnaast, wat hebben die knulletjes die in Nederland vastzitten nou helemaal gedaan? Nog voordat ze naar de rechtbank gingen waren ze al veroordeelt!
Martelen........
pi_47643554
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het belangrijkste voor "jouw soort" is mededogen hebben voor zielige misdadigers en geen oog hebben voor de slachtoffers. Op dergelijke lui ik.
En je hebt oog voor de slachtoffers door de daders voor straf op staal vast te binden en een brandweer spuit er op te zetten? Wat worden de slachtoffers er precies beter van?
pi_47643588
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:53 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat worden de slachtoffers er precies beter van?
Schoon en poepvrij misschien??
  zondag 25 maart 2007 @ 16:55:54 #74
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_47643646
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wouw
Prima, alleen niet zeuren als je je realiseert dat je toch al magere betoogjes ook de rest van hun zeggingskracht verliezen als je IRL mensen iets probeert wijs te maken over je 'penetraire inrichtingen'.
pi_47643658
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:54 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Schoon en poepvrij misschien??
De daders bedoel je dan zeker?

Als dat zo is, als de gevangene psychisch niet in orde is en vanuit die afwijking echt niet mee wil merken aan het schoonmaken van zichzelf, dan moet hij idd vastgebonden en schoongespoten worden. Dan is er immers geen andere optie.

Maar mensen naakt vastbinden op een stalen bed en dan met een brandslang schoonspuiten voor straf? Met de opzettelijke bedoeling ze te laten lijden? Kom nou.
pi_47643786
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:56 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

De daders bedoel je dan zeker?
Die zijn blijkbaar niet evenwichtig genoeg om in te zien dat jezelf en
anderen onder poep smeren not done is.
Deze mensen moeten inderdaad geholpen worden.

Wat stel jij voor, permanente dwangbuis??
pi_47643839
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:59 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Zie mijn post. We zijn het wel eens met elkaar geloof ik.
pi_47643892
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:59 schreef Incomplete het volgende:

[..]

quote:
dan moet hij idd vastgebonden en schoongespoten worden. Dan is er immers geen andere optie.
Daar ging het toch over?? Dat dat als een "straf " gezien wordt is subjectief.
pi_47643984
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:01 schreef Incomplete het volgende:

[..]

[..]

Daar ging het toch over?? Dat dat als een "straf " gezien wordt is subjectief.
Als iemand te "oppertunistisch" wordt moet de slang er op.

Opportunisme is het trouwens en het verband begrijp ik ook niet helemaal.
pi_47644117
quote:
Op zondag 25 maart 2007 16:55 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Prima, alleen niet zeuren als je je realiseert dat je toch al magere betoogjes ook de rest van hun zeggingskracht verliezen als je IRL mensen iets probeert wijs te maken over je 'penetraire inrichtingen'.
Wat is jouw wijze bijdrage geweest op de OP behalve interessant doen over spelling?
pi_47644150
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:03 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Als iemand te "oppertunistisch" wordt moet de slang er op.

Opportunisme is het trouwens en het verband begrijp ik ook niet helemaal.
Je begrijpt wel meer niet.
pi_47644231
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je begrijpt wel meer niet.
WTF heb ik verkeerd gedaan
pi_47644429
quote:

[..]

Wat is jouw wijze bijdrage geweest op de OP behalve interessant doen over spelling?
Zijn wijze bijdrage is geweest anderen er op te wijzen dat "nuttige" bijdrages met een korreltje zout genomen dienen te worden, en waarschijnlijk ook niet zo nuttig zijn geweest daar de poster ervan woorden gebruikt die ie niet kan spellen en blijkbaar ook niet begrijpt wanneer deze gebezigt dienen te worden.
pi_47644462
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:15 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Zijn wijze bijdrage is geweest anderen er op te wijzen dat "nuttige" bijdrages met een korreltje zout genomen dienen te worden, en waarschijnlijk ook niet zo nuttig zijn geweest daar de poster ervan woorden gebruikt die ie niet kan spellen en blijkbaar ook niet begrijpt wanneer deze gebezigd dienen te worden.
pi_47644714
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:15 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Zijn wijze bijdrage is geweest anderen er op te wijzen dat "nuttige" bijdrages met een korreltje zout genomen dienen te worden, en waarschijnlijk ook niet zo nuttig zijn geweest daar de poster ervan woorden gebruikt die ie niet kan spellen en blijkbaar ook niet begrijpt wanneer deze gebezigt dienen te worden.
Als je dat wijze bijdrage noemt ben je nogal arm van geest en leef je buiten de werkelijkheid.

Verder is het een bekend gegeven als je geen argumenten hebt om dan iemand op spelfouten proberen onderuit te halen.
pi_47644775
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
Een paar goede boeken mee en je komt er als een professor uit
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef progrock het volgende:

GEEN hip-hop en gangstarap meer.
quote:
Je moet eigenlijk gangster zijn om te rappen, je moet crimineel zijn om te rappen,
Je kan niet zo maar gaan rappen weet je. Rappen is onze cultuur, onze Zwarte cultuur, is voor negers, voor gangsters, voor criminelen

Ik wil niet 1 of andere suffe marokkaanse mannetje met een scheve petje zien staan, rappuh rappuh, hij vertegenwoordigt mij niet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_47645175
Van mij mag het nog wel wat "onmenselijker". Waar betalen we tenslotte belasting voor?
  zondag 25 maart 2007 @ 18:22:25 #88
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_47646361
quote:

[..]

Geen. Dat laat ik overigens geheel bewust achterwege. Niet omdat ik lijd aan geesterarmoede, maar omdat ik na 8 jaar Fok lezen weet dat de 'discussies' in NWS over het algemeen verworden zijn tot zinloze, puberale flamewars tussen mensen die zich menen te moeten profileren als de meest luidruchtige representant van een bepaald 'gedachtengoed'. Maar dat terzijde....

Ik pretendeer op geen enkele manier wijze bijdragen te doen in dit topic en wees je alleen even op een onhandige fout die je buiten dit forum op wat genante momenten kan komen te staan - Jouw reactie daarop geeft vervolgens heel goed aan op wat voor wijze jij je discussies wenst te voeren. NOFI en veel plezier verder met je bijzonder nuttige betoog.
  zondag 25 maart 2007 @ 18:34:28 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47646716
ik wil, nogmaals, graag feiten zien of lezen waarom het onmenselijk zou zijn in de 'terroristenafdelinng' te vught.

als ze idd op een stalen bed moeten liggen of op een 'fiets' moeten dan is er iets heel fouts aan de gang in nl.

ben je stout? isolatiecel, dat is volgens mij de meest wrede manier van martelen in een geciviliceerde maatschappij met een vleugje humaniteit.
pi_47647881
quote:

[..]

zondag 25 maart 2007 @ 19:39:21 #91
117098 Hathor
Effe niet
pi_47648725
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:10 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Je valt in herhaling.
pi_47651440
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
daar kunnen ze toch best een leuk privé-moskeetje van maken
  zondag 25 maart 2007 @ 21:09:03 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47651614
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je valt in herhaling.
kom op man! dit is toch niet gezond?

zeker niet wat nikita weet. kan en mag niet voorkomen in nl.

ben je gevangen, dan moet de staat voor je zorgen. ik hoop dat die staat humaan en gelijkwaardig straft.

want ik woon in nederland, niet in wit-rusland of in een marokkaanse gevangenis. capice?
pi_47655093
quote:
Op zondag 25 maart 2007 18:34 schreef zoalshetis het volgende:
als ze idd op een stalen bed moeten liggen of op een 'fiets' moeten dan is er iets heel fouts aan de gang in nl.
Het was in een penitiaire inrichting waar de zwager van DrN werkt, niet in Vught.
pi_47655276
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ben je gevangen, dan moet de staat voor je zorgen. ik hoop dat die staat humaan en gelijkwaardig straft.
Precies. En in de eerste plaats moet de rechter de straffen uitdelen, niet de bewaker.

Mensen hun poep afspoelen omdat ze aggressief zijn en niet zichzelf wassen begrijp ik, maar om als straf dat te doen met een stalen bed en een brandslang ....

We leven idd niet in Wit-Rusland.
pi_47655733
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Precies. En in de eerste plaats moet de rechter de straffen uitdelen, niet de bewaker.

Mensen hun poep afspoelen omdat ze aggressief zijn en niet zichzelf wassen begrijp ik, maar om als straf dat te doen met een stalen bed en een brandslang ....

We leven idd niet in Wit-Rusland.
Eerder schreef je:
quote:
dan moet hij idd vastgebonden en schoongespoten worden. Dan is er immers geen andere optie
Waarom ga je daar over door??
Dat de gedetineerde dat als straf zal ervaren kan ik me voorstellen maar mij lijkt het
voor de bewaker het meest veilige om te doen. Daarnaast vragen gevangenen die zich
met poep onder smeren er ook om.
Zo kan de gedetineerde er ook zeker van zijn dat hij helemaal fris en fruitig zal zijn na
zijn wasbeurt.

Wat is het (jouw) probleem??
pi_47656823
quote:
Op zondag 25 maart 2007 22:45 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Eerder schreef je:
[..]

Waarom ga je daar over door??
Dat de gedetineerde dat als straf zal ervaren kan ik me voorstellen maar mij lijkt het
voor de bewaker het meest veilige om te doen. Daarnaast vragen gevangenen die zich
met poep onder smeren er ook om.
Zo kan de gedetineerde er ook zeker van zijn dat hij helemaal fris en fruitig zal zijn na
zijn wasbeurt.

Wat is het (jouw) probleem??
Wanneer een bewaker het toepast als straf.

Of wanneer een bewaker het toepast omdat "gevangen er gewoon om vragen".
pi_47657039
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Of wanneer een bewaker het toepast omdat de gevange zichzelf weer eens onder
de poep gesmeerd heeft en uit oogpunt van menselijkheid en hygiene schoongemaakt
dient te worden.
pi_47658035
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:13 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Of wanneer een bewaker het toepast omdat de gevange zichzelf weer eens onder
de poep gesmeerd heeft en uit oogpunt van menselijkheid en hygiene schoongemaakt
dient te worden.
Nee, dan juist wel. Dan is er geen andere optie.
pi_47658407
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:37 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nee, dan juist wel. Dan is er geen andere optie.
En dan zal de bewaarder het uitvoeren wat door de gedetineerde en bewaarder weer gezien wordt als
een straf waar hij uiteindelijk zelf om gevraagd heeft en zijn we weer waar we 15 posts geleden
ook al waren.

Je komt over alsof het voor een bewaarder die daar voor z'n brood staat een lolletje is om
gestoorde en agressieve gedetineerden die zich met poep besmeren schoon te maken.
pi_47662242
quote:

[..]

want ik woon in nederland, niet in wit-rusland of in een marokkaanse gevangenis. capice?
Vreemde ideeën houd jij er op na.

Een gedetineerde in zijn stront te laten zitten om dit humaan te noemen. De staat verzuimt dan zelfs zijn plicht om dit heerschap niet te wassen.

Maargoed, jij zult je wel vrijwillig aanmelden om die lieden te wassen, de stront van de celmuren te schrapen en te desinfecteren.
Wel uitkijken hoor, die gastjes hebben vaak een geweldig goed gebit.
pi_47662409
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:23 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je dat wijze bijdrage noemt ben je nogal arm van geest en leef je buiten de werkelijkheid.

Verder is het een bekend gegeven als je geen argumenten hebt om dan iemand op spelfouten proberen onderuit te halen.
Toch grappig, ik meen me te herinneren dat jij nog niet zolang geleden precies hetzelfde bij mij deed.

(Het is dat ik dit toevallig lees)
pi_47662495
quote:

[..]

Oudjes die niemand meer hebben verwaarloosd?

Misschien eenzaamheid, maar we hebben niet dezelfde toestanden als in Oostbloklanden in de bejaardentehuizen. Het is niet zo dat de oudjes in hun ontlasting liggen te verrekken ofzo.
Het is vooral de eenzaamheid, en ook vaak bij mensen die wél kinderen hebben. Maar die hebben het zo druk dat je ze bijna nooit ziet. Komen niet eens langs op een mooie zondagmiddag om eens met moeder naar buiten te gaan. Waar ligt dan het probleem denk je?

Misschien moet je zelf maar eens bij een bejaardentehuis in de buurt langsgaan en een paar mensen meenemen voor een kopje koffie in de stad of een wandeling buiten. Tenminste, als je zo begaan bent met het lot van oudere mensen in verzorgingshuizen kun je zelf ook wat goeds doen.
pi_47663283
quote:
Op zondag 25 maart 2007 23:08 schreef Dodecahedron het volgende:

Je moet dit anders zien. Een gevangene die dit soort zaken doet gaat niet braaf stil zitten als deze wordt gewassen. Voor de veiligheid van de bewakers kiest men deze methode. De gevangene onder de stront laten zitten is immers ook geen optie.

Het klinkt dus niet geweldig, maar is eigenlijk de minst bezwaarlijke optie.

Wat je in de inrichtingen wel ziet is dat sommige bewakers de gevangenen pesten. Ik ken daar vele verhalen van. Je moet dan denken aan een deftige dame met veel geld die in voorlopige hechtenis is genomen op verdenking van witte boorden criminaliteit, die vernederd wordt omdat sommige bewakers nu eenmaal de kans hebben om dat te doen. Of een gevangene die niet "nederig" genoeg doet even laten voelen wie "de baas" is.

Allemaal niet fraai. Maar het is geen martelen (ook al is het zeer vervelend). En het is ook absoluut geen beleid. Het is een kwestie van "waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt". Ook de politie op straat wil nog wel eens net teveel de machtskaart trekken.

Kortom: zaken die aandacht verdienen, waarbij het aantal incidenten zoveel mogelijk beperkt dient te worden, maar veruit onvoldoende om te spreken van een onmenselijke behandeling in zijn algemeenheid.

Laten we ook niet vergeten onder welke druk de bewakers werken...
pi_47669599
quote:

[..]

Volgens mij zijn er wat bezwaren tegen die terroristen-gevangenis: zoals het mensen bijeenzetten op basis van hun vergrijp; en een "speciale behandeling" op basis van hun vergrijp - wat beide een afwijking is van de 'normale' vrijheidsstraf; waarin eigenlijk geen relatie wordt gelegd met wat er is gedaan.

Verder is er wel vaker kritiek op van die 'extra zware' gevangenisregimes - die opereren wel op het randje van wat "we" in Europa als humaan gevangenisregime zien. Wat natuurlijk nog altijd heilig is vergeleken bij wat in veel landen doorgaat voor 'gerechtigheid'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_47669848
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Een gedetineerde in zijn stront te laten zitten om dit humaan te noemen.
Jij had het eerst over iemand met een brandslang bespuiten als straf. Als je dit niet bedoelde: wat is dan de relevantie voor dit topic?
pi_47671115
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:19 schreef Dodecahedron het volgende:

Jij had het eerst over iemand met een brandslang bespuiten als straf.
Ik lees nergens "straf".
quote:
Als je dit niet bedoelde: wat is dan de relevantie voor dit topic?
Ik denk dat ze een beeld heeft willen scheppen van de zaken die daar plaatsvinden en waar een geitenwollensokkentype graag het woord marteling voor wenst te misbruiken.
pi_47671323
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik lees nergens "straf".
Op pagina 1 valt te lezen dat het gedaan moet worden om "opportunistische gastjes" er onder te houden gevolgd door een " " smiley.
quote:
Ik denk dat ze een beeld heeft willen scheppen van de zaken die daar plaatsvinden en waar een geitenwollensokkentype graag het woord marteling voor wenst te misbruiken.
Dit topic gaat over martelingen (althans: daar is nog steeds niet meer informatie voer helaas) op een terroristenafdeling in Vught, niet over gevangenen schoonmaken in normale gevangenissen.
pi_47671556
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:05 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Dit topic gaat over martelingen (althans: daar is nog steeds niet meer informatie voer helaas) op een terroristenafdeling in Vught, niet over gevangenen schoonmaken in normale gevangenissen.
Aan de kaak gesteld door EORG, de bekende eenmans-organisatie die het al een schande
vindt dat gedetineerden gevangen zitten.

Hoe serieus wil je het hebben.
pi_47673183
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:05 schreef Dodecahedron het volgende:
Op pagina 1 valt te lezen dat het gedaan moet worden om "opportunistische gastjes" er onder te houden gevolgd door een " " smiley.
Ik snap dat je daar in zekere zin "straf" in kan lezen, maar ik lees het niet en het is denk ik ook niet als zodanig bedoeld.
quote:
NL doet niet aan martelen. Als het al een keer zou gebeuren door overijverige gevangenismedewerkers, dan vermoed ik dat de Telegraaf een voorpagina en meerdere pagina's daarachter gaat vullen met die onthulling.

Het nieuwsbericht is dan ook een beetje een losse flodder.
pi_47673293
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:13 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Aan de kaak gesteld door EORG, de bekende eenmans-organisatie die het al een schande
vindt dat gedetineerden gevangen zitten.

Hoe serieus wil je het hebben.
Idd. Je moet het met een korreltje zout nemen.
pi_47700330
Ik lach me rot om vele weekdierreacties.

Jaja, vroeger had je ijzeren mannen en houten schepen en tegenwoordig houten mannen en ijzeren schepen.
pi_47700856
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 07:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik lach me rot om vele weekdierreacties.

Jaja, vroeger had je ijzeren mannen en houten schepen en tegenwoordig houten mannen en ijzeren schepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')