Bronquote:'Terroristenafdeling in Vught is onmenselijk'
AMSTERDAM - Het opzetten en gebruiken van een terroristenafdeling in Vught is onrechtmatig en onmenselijk. Dat meldt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) zaterdag. De organisatie heeft een klacht ingediend bij de Raad van Europa.
Een onderzoeker van de Raad van Europa brengt binnenkort een bezoek aan Nederlandse gevangenissen. Naast de kritiek op de terroristenafdeling in Vught heeft EORG bij de onderzoeker ook klachten ingediend over de behandeling van gevangenen op de zogeheten Bajesboten.
In de speciale Terroristen Afdeling in Vught worden onder meer de voor terrorisme veroordeelde Samir A. en veroordeelde leden van de zogenoemde Hofstadgroep vastgehouden.
Hij zal morgen wel weer op GS staan.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Geenstijl heeft in een grijs verleden een topic aan Vleeming gewijd. Dat was in elk geval meer dan hij verdiende.
wat een geinig bureautje zeg!quote:
Zou een gevangenis gesloten zijn johquote:Op zondag 25 maart 2007 00:42 schreef EricT het volgende:
Oud nieuws, ten tijde van de Molukse gijzelingen was het er al onmenselijk en gesloten, zal niet veel veranderd zijn.
Dat is het probleem dan ook.... je weet niet of het gebeurt. Dan kun je er dus ook niets over zeggen..quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:59 schreef Hathor het volgende:
Wat lopen ze nou te zeiken, er word naar mijn weten nog steeds niet gemarteld en ze krijgen nog steeds drie maaltijden per dag, en das meer dan ze verdienen.
Vind ik ook.quote:Op zondag 25 maart 2007 00:42 schreef EricT het volgende:
Oud nieuws, ten tijde van de Molukse gijzelingen was het er al onmenselijk en gesloten, zal niet veel veranderd zijn.
Ik zou er weinig moeite mee hebben als het zou gebeuren, maar helaas vrees ik toch dat ze de hele dag onbekommerd hun boekjes kunnen lezen. Noem jij licht aanlaten trouwens martelen ? Dan ben ik zeker een masochist, ik slaap de helft van tijd met het licht aan, omdat ik nogal eens wil wegdoezelen als ik lig te lezen in bed.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is het probleem dan ook.... je weet niet of het gebeurt. Dan kun je er dus ook niets over zeggen..
En wat is martelen? De hele nacht het licht aan laten, de hele tijd geboeid rond lopen? Probleem is dat we dat niet weten! Er valt dus niks over te zeggen.
Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat is het probleem dan ook.... je weet niet of het gebeurt. Dan kun je er dus ook niets over zeggen..
En wat is martelen? De hele nacht het licht aan laten, de hele tijd geboeid rond lopen? Probleem is dat we dat niet weten! Er valt dus niks over te zeggen.
2 zware speakers met 24 uur lang snoeiharde speed- en trashmetal; dat zal ze leren. GEEN hip-hop en gangstarap meer. Moet je opletten hoe gauw ze doorslaan!quote:Op zondag 25 maart 2007 10:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
HE-LE-MAAL mee eens!quote:Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.
Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld neer moet tellen.
Oudjes van dagen die niemand meer hebben worden pas gemarteld in een verzorgingstehuis door verwaarlozing, laten ze zich gvd maar daar eens druk over maken dan over moordenaars en terroristen.
De hele nacht dus fel licht..... geen wegdoezelen dus.... wel genoeg licht om maanden lang elke nacht te lezen....quote:Op zondag 25 maart 2007 10:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Noem jij licht aanlaten trouwens martelen ? Dan ben ik zeker een masochist, ik slaap de helft van tijd met het licht aan, omdat ik nogal eens wil wegdoezelen als ik lig te lezen in bed.![]()
Zonder aanwijzingen daartoe is het een beetje idioot om de suggestie te wekken. Nog afgezien van het feit dat er dan al lang iemand had lopen piepen tegen zijn/haar advocaat.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Je wil graag iets zien wat er niet is. Er zijn weinig penitentiaire regimes die zo "schoon" zijn als de Nederlandse. Ok, we zijn op de vingers getikt ten aanzien van de EBI (met name vanwege het at random koekeloeren in lichaamsholtes), maar als ik ooit moet zitten, dan toch wel heel graag in Nederland.quote:En wat is martelen? De hele nacht het licht aan laten, de hele tijd geboeid rond lopen? Probleem is dat we dat niet weten! Er valt dus niks over te zeggen.
Dit topic gaat toch over de zwaar beveiligde afdeling in Vught? Werkt je zwager daar dan? Ik vermoed van niet als ik jouw beschrijving zo lees, want daar is het regime toch veel zwaarder. Trouwens, dat jouw zwager daar aan meewerkt zegquote:Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.
Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld voor neer moet tellen.
Oudjes van dagen die niemand meer hebben worden pas gemarteld in een verzorgingstehuis door verwaarlozing, laten ze zich gvd maar daar eens druk over maken dan over moordenaars en terroristen.
Mijn zwager heeft in de loop der jaren practisch in alle inrichtingen gewerkt en hij is niet bepaald zachtzinnigquote:Op zondag 25 maart 2007 10:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch over de zwaar beveiligde afdeling in Vught? Werkt je zwager daar dan? Ik vermoed van niet als ik jouw beschrijving zo lees, want daar is het regime toch veel zwaarder. Trouwens, dat jouw zwager daar aan meewerkt zeg![]()
Voor de duidelijkheid.... gasten die de boel verkloten mogen van mij goed straf krijgen, maar daar gaat het dus niet om. Enne.... die ouwetje moeten idd veel meer voorrang krijgen en beter verzorgd worden.....cker als ik aan de beurt ben![]()
huh? waar heb jij het over. wat is de 'fiets' dit klinkt als onmenselijk. ik zou niet te snel juichen als je dit soort zaken van binnenuit kent.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft in de loop der jaren practisch in alle inrichtingen gewerkt en hij is niet bepaald zachtzinnigmet dergelijke mongolen. Maargoed, er moet toch wel eens iemand zijn die die gastjes als ze oppertunistisch worden af en toe een gummiknuppel in de nek legt en zo nu en dan naakt op een "fiets" vastbindt waarna de brandslang met volle druk ook nog bediend moet worden om de stront van ze af te wassen.
![]()
Die fiets is er een zonder zadel!quote:Op zondag 25 maart 2007 11:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
huh? waar heb jij het over. wat is de 'fiets' dit klinkt als onmenselijk. ik zou niet te snel juichen als je dit soort zaken van binnenuit kent.![]()
De enige suggestie die ik wek is dat we het niet weten en dat die kans er natuurlijk wel gewoon is. En idd men piept wel tegen de advocaat, maar dat haalt niet altijd de pers. (waarmee ik niet wil zeggen dat ze gelijk hebben, maar daar gaat het niet om.)quote:Op zondag 25 maart 2007 10:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zonder aanwijzingen daartoe is het een beetje idioot om de suggestie te wekken. Nog afgezien van het feit dat er dan al lang iemand had lopen piepen tegen zijn/haar advocaat.
[..]
ik hoop dan ook dat er in dit topic naar voren komt van het hoe en wat!quote:Op zondag 25 maart 2007 11:40 schreef Sidekick het volgende:
Het bericht spreekt niet over het hoe en wat. Wat maakt deze afdeling zo onmenselijk en onwettig, en wat is er mis met welke behandelingsmethode? Erg inhoudsloos kritiek waar je weinig mee kan.
Idd, daar ben ik ook wel benieuwd naar maar meer info zat er niet in dit berichtquote:Op zondag 25 maart 2007 11:40 schreef Sidekick het volgende:
Het bericht spreekt niet over het hoe en wat. Wat maakt deze afdeling zo onmenselijk en onwettig, en wat is er mis met welke behandelingsmethode? Erg inhoudsloos kritiek waar je weinig mee kan.
Hoezo niet weten? Dit land is erg open en "we" weten aardig hou het er in de inrichtingen aan toe gaat. Tuurlijk gebeurt daar wel eens iets wat niet te billijken is, maar dat gebeurt overal.quote:Op zondag 25 maart 2007 11:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
De enige suggestie die ik wek is dat we het niet weten en dat die kans er natuurlijk wel gewoon is.
Martelingen in NL is nieuws. Echt waar.quote:En idd men piept wel tegen de advocaat, maar dat haalt niet altijd de pers.
Die hebben het daar beter voor elkaar dan menig volksbuurt en ik wil wedden dat ze daar nog veiliger wonen ookquote:
best wel naief dit.....quote:Op zondag 25 maart 2007 12:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoezo niet weten? Dit land is erg open en "we" weten aardig hou het er in de inrichtingen aan toe gaat. Tuurlijk gebeurt daar wel eens iets wat niet te billijken is, maar dat gebeurt overal.
[..]
Martelingen in NL is nieuws. Echt waar.
Inderdaad, als jij de zwarte weduwe slechts niet zo links vindt, keer je helemaal terug naar je roots daar in Vught.quote:Op zondag 25 maart 2007 09:11 schreef StefanP het volgende:
Onmenselijk? Stel mij maar eens aan als warden van die toko...
Als je onmensen behandeld als een onmens (lees Martelen), wat maakt jou dan ook geen onmens.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:29 schreef Gia het volgende:
Terroristen zijn onmensen. Zou dus heel terecht zijn als ze onmenselijk worden behandeld.
Helaas worden ze nog steeds teveel verwend.
Terroristen zullen altijd claimen te worden gemarteld om zo via de publiciteit hun strijd voor te kunnen zetten. Je kan ze dus net zo goed echt martelen.quote:Op zondag 25 maart 2007 13:51 schreef Slimmy het volgende:
[..]
Als je onmensen behandeld als een onmens (lees Martelen), wat maakt jou dan ook geen onmens.
Als je terroristen wilt martelen ben je net zo'n onmens als die terrorist die je wilt martelen.
quote:Op zondag 25 maart 2007 13:29 schreef Dodecahedron het volgende:
Ontopic: Op het eerste gezicht zijn het zo te zien maar aanstellersis het maar een aansteller van die EORG.
Dan is er de afgelopen 20 jaar dus wel iets veranderdquote:Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld voor neer moet tellen.
WTF.quote:Op zondag 25 maart 2007 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft in de loop der jaren practisch in alle inrichtingen gewerkt en hij is niet bepaald zachtzinnigmet dergelijke mongolen. Maargoed, er moet toch wel eens iemand zijn die die gastjes als ze oppertunistisch worden af en toe een gummiknuppel in de nek legt en zo nu en dan naakt op een "fiets" vastbindt waarna de brandslang met volle druk ook nog bediend moet worden om de stront van ze af te wassen.
![]()
Ja, want 20 jaar geleden was het zoooo erg in de NLe gevangenissen.quote:Op zondag 25 maart 2007 14:09 schreef EricT het volgende:
[..]
Dan is er de afgelopen 20 jaar dus wel iets veranderd
= 1 ex-bajesklantquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |