abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:47:01 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47628343
quote:
'Terroristenafdeling in Vught is onmenselijk'

AMSTERDAM - Het opzetten en gebruiken van een terroristenafdeling in Vught is onrechtmatig en onmenselijk. Dat meldt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) zaterdag. De organisatie heeft een klacht ingediend bij de Raad van Europa.

Een onderzoeker van de Raad van Europa brengt binnenkort een bezoek aan Nederlandse gevangenissen. Naast de kritiek op de terroristenafdeling in Vught heeft EORG bij de onderzoeker ook klachten ingediend over de behandeling van gevangenen op de zogeheten Bajesboten.

In de speciale Terroristen Afdeling in Vught worden onder meer de voor terrorisme veroordeelde Samir A. en veroordeelde leden van de zogenoemde Hofstadgroep vastgehouden.
Bron

Bij dit bericht past maar een reactie:

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:49:09 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47628407
Ik zou de volgende memo retour sturen aan de euroknuffelaars:

Dan zullen we ze helaas moeten executeren.

Hoor je nooit meer wat van.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  Donald Duck held zaterdag 24 maart 2007 @ 23:49:11 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47628409
gelukkig hebben die clubjes er niks daadwerkelijk over te zeggen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47628557
Hetzelfde clubje wat Samir A.ondersteund dus.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 23:58:28 #5
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47628726
Boe-fucking-hoo.
pi_47628765
Wat lopen ze nou te zeiken, er word naar mijn weten nog steeds niet gemarteld en ze krijgen nog steeds drie maaltijden per dag, en das meer dan ze verdienen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47628802
Ik vind dat het veel beter moet, een soort van hotel. Deze mensen waren of zijn van plan om de westerse wereld te slopen, die moet je goed behandelen!
pi_47628968
De EORG is een eenmansorganisatie die in tegenstelling tot wat de naam suggereert niets te maken heeft met de EU en vrijwel uitsluitend in Nederland opereert. Het is tekenend voor de luiheid van de medewerkers van het ANP dat ze dit soort persberichten zonder vragen te stellen of nader onderzoek te doen kritiekloos omzet in een nieuwsberichtje.

-edit- het was persbureau Novum in dit geval. En de persoon achter EORG is Pieter Vleeming.
  zondag 25 maart 2007 @ 00:12:06 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47629222
Geenstijl heeft in een grijs verleden een topic aan Vleeming gewijd. Dat was in elk geval meer dan hij verdiende.
  Donald Duck held zondag 25 maart 2007 @ 00:15:13 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47629332
OMG the horror!

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47629333
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Geenstijl heeft in een grijs verleden een topic aan Vleeming gewijd. Dat was in elk geval meer dan hij verdiende.
Hij zal morgen wel weer op GS staan.

Het is toch even stil gebleven rond Vleeming. Vorig jaar haalde hij om de haverklap met dit soort berichten de pers.
pi_47630203
Oud nieuws, ten tijde van de Molukse gijzelingen was het er al onmenselijk en gesloten, zal niet veel veranderd zijn.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47630235
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:15 schreef __Saviour__ het volgende:
OMG the horror!

[afbeelding]
wat een geinig bureautje zeg!
sjeeh en zelfs handdoekjes voor het rukwerkje..
nou nou wat erg zeg
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_47630276
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:42 schreef EricT het volgende:
Oud nieuws, ten tijde van de Molukse gijzelingen was het er al onmenselijk en gesloten, zal niet veel veranderd zijn.
Zou een gevangenis gesloten zijn joh
  zondag 25 maart 2007 @ 09:11:45 #15
46960 StefanP
polemicist
pi_47633489
Onmenselijk? Stel mij maar eens aan als warden van die toko...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47633641
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
is nog groter dan een gemiddelde studentenkamer

(en schoner zie ik)
pi_47633722
Die man moet eens in het VK bij de oudste gevangenissen rondneuzen...

Tuurlijk, het is geen pretje in de bak, maar ik meen mij iets te herinneren over "niet de bedoeling".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:14:24 #18
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_47633792
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 23:59 schreef Hathor het volgende:
Wat lopen ze nou te zeiken, er word naar mijn weten nog steeds niet gemarteld en ze krijgen nog steeds drie maaltijden per dag, en das meer dan ze verdienen.
Dat is het probleem dan ook.... je weet niet of het gebeurt. Dan kun je er dus ook niets over zeggen..

En wat is martelen? De hele nacht het licht aan laten, de hele tijd geboeid rond lopen? Probleem is dat we dat niet weten! Er valt dus niks over te zeggen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_47633798
quote:
Op zondag 25 maart 2007 00:42 schreef EricT het volgende:
Vind ik ook.

Gelukkig sturen ze dergelijke lieden niet op een gesubsidiëerde vlindervakantie want dat is veel onmenselijker.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:25:18 #20
117098 Hathor
Effe niet
pi_47633896
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat is het probleem dan ook.... je weet niet of het gebeurt. Dan kun je er dus ook niets over zeggen..

En wat is martelen? De hele nacht het licht aan laten, de hele tijd geboeid rond lopen? Probleem is dat we dat niet weten! Er valt dus niks over te zeggen.
Ik zou er weinig moeite mee hebben als het zou gebeuren, maar helaas vrees ik toch dat ze de hele dag onbekommerd hun boekjes kunnen lezen. Noem jij licht aanlaten trouwens martelen ? Dan ben ik zeker een masochist, ik slaap de helft van tijd met het licht aan, omdat ik nogal eens wil wegdoezelen als ik lig te lezen in bed.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47633905
quote:

[..]

Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.

Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld voor neer moet tellen.

Oudjes van dagen die niemand meer hebben worden pas gemarteld in een verzorgingstehuis door verwaarlozing, laten ze zich gvd maar daar eens druk over maken dan over moordenaars en terroristen.
pi_47633911
quote:

[..]

2 zware speakers met 24 uur lang snoeiharde speed- en trashmetal; dat zal ze leren. GEEN hip-hop en gangstarap meer. Moet je opletten hoe gauw ze doorslaan!
pi_47633921
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn zwager werkt in penetraire inrichtingen, vroeger als bewaarder en de laatste jaren als groepscoördinator.

Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld neer moet tellen.

Oudjes van dagen die niemand meer hebben worden pas gemarteld in een verzorgingstehuis door verwaarlozing, laten ze zich gvd maar daar eens druk over maken dan over moordenaars en terroristen.
HE-LE-MAAL mee eens!
  zondag 25 maart 2007 @ 10:29:36 #24
3542 Gia
User under construction
pi_47633943
Terroristen zijn onmensen. Zou dus heel terecht zijn als ze onmenselijk worden behandeld.

Helaas worden ze nog steeds teveel verwend.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:33:10 #25
124676 RobertoCarlos
pi_47633990
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Noem jij licht aanlaten trouwens martelen ? Dan ben ik zeker een masochist, ik slaap de helft van tijd met het licht aan, omdat ik nogal eens wil wegdoezelen als ik lig te lezen in bed.
De hele nacht dus fel licht..... geen wegdoezelen dus.... wel genoeg licht om maanden lang elke nacht te lezen....
pi_47633997
quote:

Zonder aanwijzingen daartoe is het een beetje idioot om de suggestie te wekken. Nog afgezien van het feit dat er dan al lang iemand had lopen piepen tegen zijn/haar advocaat.
quote:
Je wil graag iets zien wat er niet is. Er zijn weinig penitentiaire regimes die zo "schoon" zijn als de Nederlandse. Ok, we zijn op de vingers getikt ten aanzien van de EBI (met name vanwege het at random koekeloeren in lichaamsholtes), maar als ik ooit moet zitten, dan toch wel heel graag in Nederland.
  zondag 25 maart 2007 @ 10:39:21 #27
124676 RobertoCarlos
pi_47634048
quote:

[..]

Ze komen niks te kort hoor, gratis medische verzorging, bibliotheek, menukeuze van eten, uitslapen, zelfs sporten en studeren op kosten van de gemeenschap waar de normale oppassende burger bakken vol geld voor neer moet tellen.

Dit topic gaat toch over de zwaar beveiligde afdeling in Vught? Werkt je zwager daar dan? Ik vermoed van niet als ik jouw beschrijving zo lees, want daar is het regime toch veel zwaarder. Trouwens, dat jouw zwager daar aan meewerkt zeg

Voor de duidelijkheid.... gasten die de boel verkloten mogen van mij goed straf krijgen, maar daar gaat het dus niet om. Enne.... die ouwetje moeten idd veel meer voorrang krijgen en beter verzorgd worden.....cker als ik aan de beurt ben
pi_47634225
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dit topic gaat toch over de zwaar beveiligde afdeling in Vught? Werkt je zwager daar dan? Ik vermoed van niet als ik jouw beschrijving zo lees, want daar is het regime toch veel zwaarder. Trouwens, dat jouw zwager daar aan meewerkt zeg

Voor de duidelijkheid.... gasten die de boel verkloten mogen van mij goed straf krijgen, maar daar gaat het dus niet om. Enne.... die ouwetje moeten idd veel meer voorrang krijgen en beter verzorgd worden.....cker als ik aan de beurt ben
Mijn zwager heeft in de loop der jaren practisch in alle inrichtingen gewerkt en hij is niet bepaald zachtzinnig met dergelijke mongolen. Maargoed, er moet toch wel eens iemand zijn die die gastjes als ze oppertunistisch worden af en toe een gummiknuppel in de nek legt en zo nu en dan naakt op een "fiets" vastbindt waarna de brandslang met volle druk ook nog bediend moet worden om de stront van ze af te wassen.
  zondag 25 maart 2007 @ 11:27:17 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47634630
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mijn zwager heeft in de loop der jaren practisch in alle inrichtingen gewerkt en hij is niet bepaald zachtzinnig met dergelijke mongolen. Maargoed, er moet toch wel eens iemand zijn die die gastjes als ze oppertunistisch worden af en toe een gummiknuppel in de nek legt en zo nu en dan naakt op een "fiets" vastbindt waarna de brandslang met volle druk ook nog bediend moet worden om de stront van ze af te wassen.
huh? waar heb jij het over. wat is de 'fiets' dit klinkt als onmenselijk. ik zou niet te snel juichen als je dit soort zaken van binnenuit kent.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47634687
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

huh? waar heb jij het over. wat is de 'fiets' dit klinkt als onmenselijk. ik zou niet te snel juichen als je dit soort zaken van binnenuit kent.
Die fiets is er een zonder zadel!
  zondag 25 maart 2007 @ 11:31:55 #31
124676 RobertoCarlos
pi_47634702
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zonder aanwijzingen daartoe is het een beetje idioot om de suggestie te wekken. Nog afgezien van het feit dat er dan al lang iemand had lopen piepen tegen zijn/haar advocaat.
[..]
De enige suggestie die ik wek is dat we het niet weten en dat die kans er natuurlijk wel gewoon is. En idd men piept wel tegen de advocaat, maar dat haalt niet altijd de pers. (waarmee ik niet wil zeggen dat ze gelijk hebben, maar daar gaat het niet om.)
pi_47634833
Lekker dan..Zit je daar terwijl je niks hebt gedaan

Nederland
  zondag 25 maart 2007 @ 11:40:38 #33
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_47634848
Het bericht spreekt niet over het hoe en wat. Wat maakt deze afdeling zo onmenselijk en onwettig, en wat is er mis met welke behandelingsmethode? Erg inhoudsloos kritiek waar je weinig mee kan.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 25 maart 2007 @ 11:47:05 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47634974
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:40 schreef Sidekick het volgende:
Het bericht spreekt niet over het hoe en wat. Wat maakt deze afdeling zo onmenselijk en onwettig, en wat is er mis met welke behandelingsmethode? Erg inhoudsloos kritiek waar je weinig mee kan.
ik hoop dan ook dat er in dit topic naar voren komt van het hoe en wat!

fysiek martelen in nederland is niet geoorlooft. ik wil hier best het fijne van weten. laat die gasten lekker opgesloten zitten, maar handjes af.
en ik wil ook zeker meer horen van nikita, hoe het er hier aan toe gaat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 25 maart 2007 @ 11:52:00 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47635062
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:40 schreef Sidekick het volgende:
Idd, daar ben ik ook wel benieuwd naar maar meer info zat er niet in dit bericht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47635726
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

De enige suggestie die ik wek is dat we het niet weten en dat die kans er natuurlijk wel gewoon is.
Hoezo niet weten? Dit land is erg open en "we" weten aardig hou het er in de inrichtingen aan toe gaat. Tuurlijk gebeurt daar wel eens iets wat niet te billijken is, maar dat gebeurt overal.
quote:
En idd men piept wel tegen de advocaat, maar dat haalt niet altijd de pers.
Martelingen in NL is nieuws. Echt waar.
pi_47635756
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
Ik ken studenten die slechter wonen
pi_47635905
quote:
OMG the horror!

[afbeelding]
Die hebben het daar beter voor elkaar dan menig volksbuurt en ik wil wedden dat ze daar nog veiliger wonen ook
  zondag 25 maart 2007 @ 13:15:16 #39
124676 RobertoCarlos
pi_47637123
quote:
Op zondag 25 maart 2007 12:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo niet weten? Dit land is erg open en "we" weten aardig hou het er in de inrichtingen aan toe gaat. Tuurlijk gebeurt daar wel eens iets wat niet te billijken is, maar dat gebeurt overal.
[..]

Martelingen in NL is nieuws. Echt waar.
best wel naief dit.....
pi_47637500
quote:
Op zondag 25 maart 2007 09:11 schreef StefanP het volgende:
Onmenselijk? Stel mij maar eens aan als warden van die toko...
Inderdaad, als jij de zwarte weduwe slechts niet zo links vindt, keer je helemaal terug naar je roots daar in Vught.
pi_47637553
Ontopic: Op het eerste gezicht zijn het zo te zien maar aanstellers van die EORG.
pi_47638259
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:29 schreef Gia het volgende:
Terroristen zijn onmensen. Zou dus heel terecht zijn als ze onmenselijk worden behandeld.

Helaas worden ze nog steeds teveel verwend.
Als je onmensen behandeld als een onmens (lees Martelen), wat maakt jou dan ook geen onmens.
Als je terroristen wilt martelen ben je net zo'n onmens als die terrorist die je wilt martelen.
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2007 @ 13:56:49 #43
145146 Andyy
pi_47638438
Terroristen zijn onmenselijk en dienen ook zo behandeld te worden
pi_47638656
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:51 schreef Slimmy het volgende:

[..]

Als je onmensen behandeld als een onmens (lees Martelen), wat maakt jou dan ook geen onmens.
Als je terroristen wilt martelen ben je net zo'n onmens als die terrorist die je wilt martelen.
Terroristen zullen altijd claimen te worden gemarteld om zo via de publiciteit hun strijd voor te kunnen zetten. Je kan ze dus net zo goed echt martelen.
pi_47638759
quote:
Op zondag 25 maart 2007 13:29 schreef Dodecahedron het volgende:
Ontopic: Op het eerste gezicht zijn het zo te zien maar aanstellersis het maar een aansteller van die EORG.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47638771
quote:

[..]

Dan is er de afgelopen 20 jaar dus wel iets veranderd
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_47638779
quote:
Op zondag 25 maart 2007 10:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

WTF.
pi_47638821
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]
Hoezo? De hele organisatie meldt het.
pi_47638829
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:09 schreef EricT het volgende:

[..]

Dan is er de afgelopen 20 jaar dus wel iets veranderd
Ja, want 20 jaar geleden was het zoooo erg in de NLe gevangenissen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47638848
quote:
Op zondag 25 maart 2007 14:11 schreef Dodecahedron het volgende:

De hele organisatie
= 1 ex-bajesklant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')