Over 'te paars'; er zijn meer huidige politieke kopstukken die al dienden onder Kok, bijvoorbeeld Van Aartsen, Zalm en Bos.
Over 'te conservatief'; ik denk juist dat hij na zijn ministerschap prima zijn nieuwe taak als kamerlid heeft opgepakt, met een eigen weblog, met heldere analyses op de terreinen waarmee hij zich bezighoudt, hij verstopt zich niet op de achterste bankjes maar treedt herhaaldelijk op de voorgrond en hij is niet zoals zovelen Den Haag ontvlucht na de voor de PvdA rampzalige verkiezingen in 2002. Hij nam zijn verantwoordelijkheid en brengt ervaring in de vernieuwde PvdA-fractie.
Wat is er eigenlijk mis met Klaas de Vries?
quote:Hij was een van de drijvende krachten achter Paars. Daarnaast ook nog eens verantwoordelijk voor de slechte beveiliging van Pim Fortuyn en een echte regent. Ik kan me goed voorstellen dat Oudkerk dat niet in een plaatje met de "nieuwe PvdA" zag. (als die al bestaat)
Op maandag 16 februari 2004 17:33 schreef Kozzmic het volgende:
Te paars, te conservatief, te oud, hij zou tegen de vernieuwing in zijn partij zijn. Achter de schermen zou hij al manipulerend achter de val van Rob Oudkerk zitten, maar op het feit na dat Oudkerk hem noemde als een politicus die uit de PvdA zou moeten worden gezet zie ik weinig reden om dat te denken.
quote:Bos, Zalm en Van Aartsen waren niet zulke centrale spillen als Klaas De vries. Ook vind ik het alle 3 geen typische regenten.
Over 'te paars'; er zijn meer huidige politieke kopstukken die al dienden onder Kok, bijvoorbeeld Van Aartsen, Zalm en Bos.
quote:Een website zegt dus he-le-maal niks. En verder kan ik alleen maar blijven hameren op het feit dat een vasthoudende regent die vroeger een van de drijvende krachten achter de Oude PvdA was nooit en te nimmer symbool kan staan voor dezelfde partij die gaat vernieuwen.
Over 'te conservatief'; ik denk juist dat hij na zijn ministerschap prima zijn nieuwe taak als kamerlid heeft opgepakt, met een eigen weblog, met heldere analyses op de terreinen waarmee hij zich bezighoudt, hij verstopt zich niet op de achterste bankjes maar treedt herhaaldelijk op de voorgrond en hij is niet zoals zovelen Den Haag ontvlucht na de voor de PvdA rampzalige verkiezingen in 2002. Hij nam zijn verantwoordelijkheid en brengt ervaring in de vernieuwde PvdA-fractie.
quote:Hier geef ik Goodluck gelijk: De Vries was 1 van de politici die de regentencultuur belichaamden, wat in mindere mate geldt voor die andere drie.
Op maandag 16 februari 2004 17:33 schreef Kozzmic het volgende:Over 'te paars'; er zijn meer huidige politieke kopstukken die al dienden onder Kok, bijvoorbeeld Van Aartsen, Zalm en Bos.
quote:Dat pleit inderdaad voor hem.
....en hij is niet zoals zovelen Den Haag ontvlucht na de voor de PvdA rampzalige verkiezingen in 2002.
quote:Niet zo heel veel, denk ik. Hij is een bovengemiddeld kamerlid met een lciht besmeurd verleden, waarvan hij zich aardig heeft weten te herstellen. Aan de andere kant krijg ik ook niet echt warme gevoelens bij die man. Hij wekt niet direct de indruk ergens voor te staan of bijzondere kwaliteiten te hebben. Al met al niet iemand aan wie ik een topic zou wijden.
quote:Zalm was ook minister onder Paars
Op maandag 16 februari 2004 17:43 schreef Goodluck het volgende:
Oh, en voor er geroepen wordt dat Zalm ook minister onder Paars was:
quote:Of Zalm zijn taak waar heeft gemaakt valt ook te betwijfelen. De belastingverlaging van 2001 was onnodig en economisch heel beroerd getimed. Dat is een dubbele fout: overbesteding in een hoogconjunctuur en publieke middelen over de balk smijten terwijl de publieke sector verkommerde. Wie dat doet, kan ik geen goede minister van Financiën noemen.
die heeft zijn taak als minister van Financien tenminste meer dan waar gemaakt en kan dat beleid dus gewoon voortzetten. Hetzelfde valt bij mijnheer De vries te betwijfelen.
en zijn toenmalige stas, Wouter B, is medeverantwoordelijk
quote:Goh, weer wat geleerd
Op maandag 16 februari 2004 18:08 schreef Parabola het volgende:[..]
Zalm was ook minister onder Paars
quote:Dat Zalm er een fiscaal voordeeltje vanaf deed valt geheel te rijmen met de bezuinigingen nu. In goede tijden gaat de buikriem los, in slechte tijden gaat "ie weer strakker. Zoiets vind ik nog altijd een stuk beter te verantwoorden dan het grootschalig op de pof leven, zoals Duitsland laat zien. Zalm past wat dat betreft zeer goed op de schatkist.
Of Zalm zijn taak waar heeft gemaakt valt ook te betwijfelen. De belastingverlaging van 2001 was onnodig en economisch heel beroerd getimed. Dat is een dubbele fout: overbesteding in een hoogconjunctuur en publieke middelen over de balk smijten terwijl de publieke sector verkommerde. Wie dat doet, kan ik geen goede minister van Financiën noemen.
quote:He gatver weer een pro-PvdA topic. Je mag toch eens wat neutraler zijn als mod. Klaas de Vries zuigt en dat weet iedereen. Die man heeft het allemaal verneukt.
Te paars, te conservatief, te oud, hij zou tegen de vernieuwing in zijn partij zijn. Achter de schermen zou hij al manipulerend achter de val van Rob Oudkerk zitten, maar op het feit na dat Oudkerk hem noemde als een politicus die uit de PvdA zou moeten worden gezet zie ik weinig reden om dat te denken.Over 'te paars'; er zijn meer huidige politieke kopstukken die al dienden onder Kok, bijvoorbeeld Van Aartsen, Zalm en Bos.
quote:Ik vind de openingspost nog altijd een stuk beter als deze onzinnige reaktie.
Op maandag 16 februari 2004 19:01 schreef pberends het volgende:[..]
He gatver weer een pro-PvdA topic. Je mag toch eens wat neutraler zijn als mod. Klaas de Vries zuigt en dat weet iedereen. Die man heeft het allemaal verneukt.
En z'n weblog is briljant.
quote:Vond je ?
Op maandag 16 februari 2004 18:06 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik vond hem zeer bekwaam over komen in het asielzoekersdebat.
Los van het feit dat zijn mening de mijne niet is vond ik het een van de dieptepunten van het debat. Stug, vasthoudend en totaal niet luisterend naar wat anderen zeiden. Hij draaide zijn riedeltje af met de welbekende (bezorgde) PvdA-blik in zijn ogen en thats it. Verdonk stelde zich een stuk "opener" op en dat zie je ook terug in de peilingen onder de bevolking.
quote:Goh, een weblog!
Op maandag 16 februari 2004 19:11 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:En z'n weblog is briljant.
Ik ken tientallen politici met een eigen weblog.
En om aan mijn vorige post toe te voegen: Klaas de Vries zou een uitmuntende premier zijn, en het veel beter doen dan de malloot die zich nu premier mag noemen.
quote:Daar verschillen we dan over van mening.
Op maandag 16 februari 2004 19:13 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Als er iemand in dat debat luisterde dan was het De Vries wel.En om aan mijn vorige post toe te voegen: Klaas de Vries zou een uitmuntende premier zijn, en het veel beter doen dan de malloot die zich nu premier mag noemen.
Overigens: je manier van posten komt me ontzettend bekend voor. Kloontje aangemaakt ?
quote:Voortaan iets beter je best doen, joh!
Op maandag 16 februari 2004 19:17 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Wat bedoel je? Er is maar één Vijfde Wiel!
[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 16-02-2004 19:44]
quote:Wat een onderbouwing.
Op maandag 16 februari 2004 19:30 schreef gtotep het volgende:
WAT IS ER
GOED AAN
DE VRIES ?
HIJ IS EEN
HUICHELAAR.
quote:Wat verwacht je dan, Kozzmic, een kop in de volkskrant "De Vries is te paars, te oud, te conservatief"?
......maar op het feit na dat Oudkerk hem noemde als een politicus die uit de PvdA zou moeten worden gezet zie ik weinig reden om dat te denken.
Waarmee ik aangeef, natuurlijk zie je dat niet.
Overigens, wat ik van dhr. De Vries extreem laag bij de grond vond, is hoe die z'n stoepje schoonveegde na de moord op Fortuyn.
De man had 1001 dingen kunnen doen/zeggen, maar nogal typisch kwam'ie niet verder dan melden 'dat hem geen blaam trof, en hij alles gedaan had wat'ie kon'.
Voor de rest denk ik zelf dat'ie wel degelijk vernieuwingszin heeft, want hij stelde zich ook kandidaat voor het partijleiderschap (kansloos) opdat de partijleiderschap verkiezingen maar doorgingen, en Bos dus een begin(?) kon maken met de broodnodige vernieuwingen in de PvdA.
quote:En dan te bedenken dat de voorzitter van de comissie die hem vrijpleet een huisvriend van Wim Kok is. Je moet er maar niet te lang bij stilstaan..
Op maandag 16 februari 2004 20:25 schreef ExTec het volgende:[..]
Wat verwacht je dan, Kozzmic, een kop in de volkskrant "De Vries is te paars, te oud, te conservatief"?
Waarmee ik aangeef, natuurlijk zie je dat niet.
Overigens, wat ik van dhr. De Vries extreem laag bij de grond vond, is hoe die z'n stoepje schoonveegde na de moord op Fortuyn.
De man had 1001 dingen kunnen doen/zeggen, maar nogal typisch kwam'ie niet verder dan melden 'dat hem geen blaam trof, en hij alles gedaan had wat'ie kon'.
quote:Maar kunt U mij ook vertellen wat ZIJN visie is?
Te paars, te conservatief, te oud, hij zou tegen de vernieuwing in zijn partij zijn. Achter de schermen zou hij al manipulerend achter de val van Rob Oudkerk zitten, maar op het feit na dat Oudkerk hem noemde als een politicus die uit de PvdA zou moeten worden gezet zie ik weinig reden om dat te denken.Over 'te paars'; er zijn meer huidige politieke kopstukken die al dienden onder Kok, bijvoorbeeld Van Aartsen, Zalm en Bos.
quote:Onder Paars was hij idd een regent. Maar hij is wel veranderd.
Op maandag 16 februari 2004 18:04 schreef Parabola het volgende:[..]
Hier geef ik Goodluck gelijk: De Vries was 1 van de politici die de regentencultuur belichaamden, wat in mindere mate geldt voor die andere drie.
genoeg gemotiveerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |