abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2004 @ 18:08:31 #1
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16465021
Ik vraag me af wat op dit moment de maatschappelijke definitie voor een racist is. Wat mij wel duidelijk is geworden is dat sinds het "tijdperk Fortuyn" er een maatschappelijke omslag heeft plaatsgevonden. Dingen kunnen nu veel meer besproken worden als vroeger met soms negatieve, maar vaak ook veel positieve gevolgen.

Voor mij is een racist iemand die in rassentheorieen gelooft en bijvoorbeeld het blanke/arische ras qua intelligentie en volwaardigheid boven andere rassen steld.

woensdag 21 januari 2004 @ 18:12:07 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_16465090
Wat betreft "rassentheorie": het lijkt me heel sterk als de intelligentie precies gelijk is; deze rassen zijn (zeg) 10000 jaar uit elkaar gegroeid; de een zal zich "beter" hebben ontwikkeld dan de ander. Alleen al de compleet verschillende klimaten op aarde...
censuur :O
pi_16465389
iemand die mensen beoordeeld aan de hand van hun fysieke afkomst

bv : alle zwarten zijn lui
je hebt 'echte' racisten en cultuurracisten

de eerste zeggen : alle zwarten zijn lui en als ze in nederland geboren worden zijn ze ook lui, het zit gewoon in hun genen

de tweede zeggen : alle zwarten zijn lui, maar het komt door hun cultuur, als een zwarte hier geboren wordt in een blank gezin dan is die niet lui

dit is absoluut niet mijn persoonlijke mening he
maar dat zijn de 2 soorten racisme

† In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 18:27:52 #4
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16465527
Dat is iemand die een andere mening heeft dan een linkse bomenknuffelaar!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16465537
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

fas·cis·me (het ~)
1 ideologie, berustende op nationalistische, autoritaire en corporatieve beginselen, zoals Mussolini in Italië aanhing

Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_16465616
facisme hierbuiten laten
het is niet goed, maar tegenwoordig zitten er heel veel onbekwame mensen in de regering
pi_16465635
Als er onderscheid wordt gemaakt, louter om het ras van mensen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 18:38:04 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16465777
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:32 schreef RichardQuest het volgende:
Als er onderscheid wordt gemaakt, louter om het ras van mensen.
Ja, maar tegenwoordig wordt het vaak in de context van moslims gebruikt terwijl we met ons allen smakelijk lachen om anti-duitsers/belgen-moppen. Anti-islam is niet gelijk aan racisme wat mij betreft.
  woensdag 21 januari 2004 @ 18:42:32 #9
74080 Goodluck
pi_16465922
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Anti-islam is niet gelijk aan racisme wat mij betreft.

Juist.
Waarom mogen we SGP standpunten wel verwerpelijk vinden maar Islam standpunten niet ?
  woensdag 21 januari 2004 @ 18:42:37 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16465926
quote:

[..]

Ja, maar tegenwoordig wordt het vaak in de context van moslims gebruikt terwijl we met ons allen smakelijk lachen om anti-duitsers/belgen-moppen. Anti-islam is niet gelijk aan racisme wat mij betreft.

Anti-belgen moppen zijn leuk (of kunnen dat zijn). Anti-moslims moppen zijn ook leuk (of kunnen dat zijn).

Ik heb alleen niet het gevoel dat al die politieke statements grappen zijn.

En iemand die anti-Islam is, is geen racist. Misschien een xenofoob, maar dat hoeft niet.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 21 januari 2004 @ 18:44:37 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16465993
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:42 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Juist.
Waarom mogen we SGP standpunten wel verwerpelijk vinden maar Islam standpunten niet ?

We? Wie?

En je mag de AEL net zo verwerpelijk vinden als de SGP. Is dat dan niet zo, volgens jou?

woensdag 21 januari 2004 @ 18:48:45 #12
74080 Goodluck
pi_16466088
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

We? Wie?

Het is een stelling beste Sidekick.
quote:
En je mag de AEL net zo verwerpelijk vinden als de SGP. Is dat dan niet zo, volgens jou?
Absoluut.
Ik wil je er overigens wel even aan herinneren dat dat op maatschappelijk vlak tot voor kort geleden nog niet zo was.
  woensdag 21 januari 2004 @ 19:01:25 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16466504
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:48 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Het is een stelling beste Sidekick.

Ah.
quote:
[..]

Absoluut.
Ik wil je er overigens wel even aan herinneren dat dat op maatschappelijk vlak tot voor kort geleden nog niet zo was.

Je vergelijkt overigens een godsdienst met een politieke partij. Die kan je niet aan elkaar gelijkstellen.
  woensdag 21 januari 2004 @ 19:01:53 #14
74080 Goodluck
pi_16466516
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:01 schreef Sidekick het volgende:

Je vergelijkt overigens een godsdienst met een politieke partij. Die kan je niet aan elkaar gelijkstellen.

Je snapt best wat ik bedoel.
  woensdag 21 januari 2004 @ 19:24:36 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_16467226
Een racist is iemand die een ander be- of veroordeeld op grond van wat hìj denkt te weten over het ras waar die persoon toe behoort. En daarbij dus alle mensen die bij dit ras horen over èèn kam scheert.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_16467256
quote:

[..]

Dat zeg ik toch....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16467289
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:25 schreef pberends het volgende:
Was rascisme niet menselijk
Een redelijk rationeel verstand waardoor je dit soort irrationaliteiten kunt onderdrukken ook..
pi_16467354
quote:

[..]

Anti Islam is wat anders dan tegen islamieten zijn. Tegen islamieten zijn is volgens de definitie van racisme geen racisme. Het is echter wel discriminatie.
  † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 19:32:41 #20
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16467450
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:29 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Anti Islam is wat anders dan tegen islamieten zijn. Tegen islamieten zijn is volgens de definitie van racisme geen racisme. Het is echter wel discriminatie.

Onzin, waarin discrimineer ik ze dan als ik dat zeg? Pas als ik portier zou zijn bij een disco of zo en ik zou islamieten niet binnenlaten, dan zou ik aan het discrimineren zijn. Ik mag echter wel degelijk zeggen dat ik tegen de islam ben. Daar is nl. nog geen aktie aan verbonden.
pi_16467623
Racisme is al tijden een veel breder begrip geworden, waar haat tegen bevolkingsgroepen ook onder valt voor mij.
pi_16468406
Racisme is tegenwoordig vooral een begrip waarvan mensen kunnen zeggen dat ze het niet zijn om het verder nergens meer over te hoeven hebben.
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:23:50 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_16469162
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:38 schreef gelly het volgende:
Racisme is al tijden een veel breder begrip geworden, waar haat tegen bevolkingsgroepen ook onder valt voor mij.
Waarom zou je dat niet gewoon discriminatie (blijven) noemen?
pi_16469231
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom zou je dat niet gewoon discriminatie (blijven) noemen?

Discriminatie is de actie die kan volgen op racistische denkbeelden.
pi_16469248
quote:
Onzin, waarin discrimineer ik ze dan als ik dat zeg? Pas als ik portier zou zijn bij een disco of zo en ik zou islamieten niet binnenlaten, dan zou ik aan het discrimineren zijn. Ik mag echter wel degelijk zeggen dat ik tegen de islam ben. Daar is nl. nog geen aktie aan verbonden.
Tuurlijk, je mag overal tegen zijn en alles wat je wil verwerpelijk vinden. Zolang je dat maar niet uit een superioriteitsgevoel doet.

Het zou anders ondoenlijk worden.

Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')