abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16042540
http://www.nu.nl/
AMSTERDAM - Premier Balkenende heeft woensdag een verrassingsbezoek afgelegd in Irak. De minister-president bezocht de Nederlandse militaire basis in As Samawah. Namens de regering sprak hij de volledige steun uit voor het werk van de ruim 1100 Nederlandse militairen in Irak, in "moeilijke en onzekere tijden". Hij verwees daarmee rechtstreeks naar de aanhouding en latere vrijlating van de 43-jarige marinier Erik O.

Beetje raar van minister Balkende hij doet hiermee Bush na, maar Balkende heeft helemaal niet de macht en uitstraling die Bush heeft. Dus lijkt me voor die militairen daar alleen maar een vervelend praatje, inplaats van een oppepper

[Dit bericht is gewijzigd door djexplo op 07-01-2004 17:22]

It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_16042652
Balkenende wil ook even de grote jongen uithangen zoals Blair en Bush dat deden. De grote jongen uithangen terwijl het echte en vuile werk door de Amerikanen en Britten gedaan is.
  woensdag 7 januari 2004 @ 17:21:47 #3
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_16042714
de ramptoerist.

en morgen gaat Prins Pils ook nog voor een gezelig feestje net zoals in Bosnie...

If at first you fail, re-define your objective.
  woensdag 7 januari 2004 @ 17:21:47 #4
46511 Linz
held der helden
pi_16042716
Het is goed dat hij als minister-president acte de presence geeft in Irak om de militairen steun te geven. Al was het maar uit formaliteit. Het zijn toch ook Nederlandse militairen?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16042774
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
Balkenende wil ook even de grote jongen uithangen zoals Blair en Bush dat deden.
Zal je net zien: is die kluns de kalkoen vergeten..
  woensdag 7 januari 2004 @ 17:26:31 #6
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_16042827
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:23 schreef What het volgende:

[..]

Zal je net zien: is die kluns de kalkoen vergeten..

op te blazen.....
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_16042876
whahah wat een knuppel zeg, hoezo een achterna-loper.
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  woensdag 7 januari 2004 @ 17:29:08 #8
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16042896
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:19 schreef SlaadjeBla het volgende:
Balkenende wil ook even de grote jongen uithangen zoals Blair en Bush dat deden. De grote jongen uithangen terwijl het echte en vuile werk door de Amerikanen en Britten gedaan is.
  woensdag 7 januari 2004 @ 17:39:43 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16043199
van de heer balkenende. die jongens kunnen wat politieke steun nu wel gebruiken na die ENORME blunder van het om. way to go.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_16043404
Heel goed dat Balkenende de militairen een hart onder de riem steekt. Kunnen ze wel gebruiken na die "actie" van het OM.
  woensdag 7 januari 2004 @ 17:53:57 #11
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_16043652
Balkenende doet Bush niet na. Hij doet misschien Blair na, en als die dan een meeloper is dat is Bush dat net zo. Evenals Mr. Aznar.

Goeie actie dus. Omdat een ander hem voor was is ie zeker meeloper.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_16043683
heel goed. Laat maar zien dat je ook naar Irak durft. Beetje betrokkenheid bij de zaak .

Balkenende bashers --> optiefen

pi_16046727
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:54 schreef Nimitz het volgende:
heel goed. Laat maar zien dat je ook naar Irak durft. Beetje betrokkenheid bij de zaak .

In het geheim naar Irak, meteen uit het vliegtuig in onopvallende wagens en flink bewaakt. Zo durf ik het ook.

Dat hij er heen gaat staat me niet tegen, vind ik ergens wel goed. Maar dit is zo'n goedkope publiciteitsstunt dat het er van af druipt. Hij heeft daar (net als de Nederlandse militairen) helemaal niets te zoeken. Alsof die militairen om de aandacht van hem zitten te springen. Zie je Balkenende al in legeroutfit door de straten van Baghdad lopen? Zelf ook wat risico's lopen? Dat is pas solidair. En God wat zou dat er belachelijk uitzien.

woensdag 7 januari 2004 @ 19:47:43 #14
45511 TimmyAsd
pi_16046821
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:39 schreef zoalshetis het volgende:
van de heer balkenende. die jongens kunnen wat politieke steun nu wel gebruiken na die ENORME blunder van het om. way to go.
naar wat nu nog blijkt is er geen blunder gemaakt... er wordt nog onderzoek naar gedaan...
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:48:39 #15
45511 TimmyAsd
pi_16046852
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:54 schreef Nimitz het volgende:

ach jochie toch, je kan er niet tegen...
pi_16047196
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:47 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

naar wat nu nog blijkt is er geen blunder gemaakt... er wordt nog onderzoek naar gedaan...

De blunder is in deze ook voordat je een degelijk onderzoek hebt afgerond iemand betichten van moord of doodslag.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:02:42 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16047282
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:47 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

hoe meer het om gaat 'procederen' hoe groter de blamage, dus geloof me maar dat deze blunder in de kiem gesmoord wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 07-01-2004 20:08]

pi_16047651
http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00198/balkenbrij_jpg_198181g.jpg

Balkenende steunt mariniers in 'onzekere tijden'

quote:
Balkenende steunt mariniers in 'onzekere tijden'

AMSTERDAM - Premier Balkenende heeft woensdag namens de regering volledige steun uitgesproken voor het werk van de ruim 1100 Nederlandse militairen in Irak, in "moeilijke en onzekere tijden". Hij verwees daarmee rechtstreeks naar de aanhouding en latere vrijlating van de 43-jarige marinier Erik O.

Minister-president Balkenende eet woensdag mee in de eetzaal in Camp Smitty in het Iraakse As Samawah.
Balkenende deed dat woensdag voor ongeveer 350 manschappen in de eetzaal van het marinierskampement in het Iraakse As Samawah. De premier was daar woensdag om 15.15 uur per transporthelikopter aangekomen voor een bliksembezoek aan de mariniers.

"Ik ben me zeer bewust van de de pijn die u heeft over de nasleep van het schietincident", zei Balkenende over het besluit om de 43-jarige sergeant-majoor Erik O. op verdenking van moord, doodslag dan wel dood door schuld aan te houden. "Dit was geen besluit van Defensie of van de politiek", zei Balkenende.

Hij wees meerdere keren op de onzekerheid die er voor de mariniers de afgelopen dagen heerste als gevolg van de arrestatie en op de onduidelijkheid over de precieze toedracht van het incident. Hij ontkende dat er sprake is van onzekerheid over de vraag wanneer een marinier geweld mag gebruiken.

Balkenende zei dat alle commotie in Nederland voor hem een bewijs was van het grote meeleven van de Nederlandse bevolking. "Dat zegt iets over de waardering voor uw werk. U doet zeer belangrijk werk voor de toekomst van Irak en daarvoor wil ik met dit bezoek respect tonen", aldus de premier.

Het bezoek van Balkenende is enige weken geleden in het diepste geheim gepland. Eerder deze week werd de knoop doorgehakt om het bliksembezoek inderdaad te brengen. Staatssecretaris Van der Knaap is al een dag in Irak. Balkenende vertrekt woensdagavond al weer om ongeveer 19.00 uur.

Na afloop van zijn toespraak voor de manschappen stelde Balkenende uitdrukkelijk dat het schietincident en de vrijlating dinsdag van de nog altijd van moord verdachte Erik O. van geen enkele invloed is geweest op de uiteindelijke planning van zijn bezoek. Hij zei verder begrip te hebben voor sentimenten in Nederland van onrecht over de handelwijze van het Openbaar Ministerie. "Maar", zei Balkenende, "militairen en het Openbaar Ministerie hebben gescheiden verantwoordelijkheden. Zo werkt de rechtsstaat."

Balkenende maakte ook kennis met de Britse generaal-majoor Stewart, die commandant is van de multinationale divisie, waaronder de Nederlanders vallen. Opmerkelijk was dat Stewart toegaf dat hij zeer verbaasd was geweest over het optreden van het Nederlands OM. "Wij Britten weten uit eigen ervaring, onder meer vanuit Noord-Ierland, dat je een onderzoek eerst goed moet afronden voor dat je een verdenking publiekelijk maakt. Dit was zeker niet de beste methode."

Bron: Telegraaf.nl

LOL @ balkenbrij @ url telegraaf

pi_16047901
pi_16048262
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:14 schreef pberends het volgende:
http://www2.telegraaf.nl/multimedia/archive/00198/balkenbrij_jpg_198181g.jpg
Ze eten daar goddomme friet!

Erg stoer van Balkenende overigens. Als z'n holmaten Bush en Blair het ook al gedaan hebben, kan hij natuurlijk niet achterblijven....

pi_16048453
Leuke actie? Misschien een manier om weer een beetje vriendjes te maken met die militairen nadat hun collega was vastgezet voor dat schietincident.
pi_16048514
Ik vind het wel god
Beter dan niks van je laten horen
pi_16048624
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:14 schreef pberends het volgende:
LOL @ balkenbrij @ url telegraaf
Ik zag 't meteen!
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:46:57 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16048635
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:40 schreef moz het volgende:
Leuke actie? Misschien een manier om weer een beetje vriendjes te maken met die militairen nadat hun collega was vastgezet voor dat schietincident.
precies!
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:52:55 #25
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16048805
Die soldaten kwamen op het Journaal niet echt happy over
misschien had men beter WA kunnen sturen...
maja die bange poepert durft zeker niet
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  FOK!fossiel woensdag 7 januari 2004 @ 20:55:44 #26
8443 cptmarco
it's captain...
pi_16048883
de reacties van de soldaten in het radio 1 journaal waren echt top.....

"Geen commentaar...."

JP heeft een onvergetelijke indruk gemaakt. Bedankt JP, voor deze oppepper die je ze gegeven hebt....

[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 07-01-2004 21:05]

woensdag 7 januari 2004 @ 20:59:16 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16048970
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:55 schreef cptmarco het volgende:
de reacities van de soldaten in het radio 1 journaal waren echt top.....

"Geen commentaar...."

JP heeft een onvergetelijke indruk gemaakt. Bedankt JP, voor deze oppepper die je ze gegeven hebt....

b!

[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 07-01-2004 21:05]

pi_16050661
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:55 schreef cptmarco het volgende:
de reacties van de soldaten in het radio 1 journaal waren echt top.....

"Geen commentaar...."

haha....ja geweldig!
Het enthausiasme droop er vanaf. Wat een uitstraling heeft JP toch!

[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 07-01-2004 21:59]

pi_16051096

"Ik mis de boerenkool met spruitjes van moeder de vrouw. Hopelijk ben ik zondag terug voor de avondmis."

[Dit bericht is gewijzigd door Sjors_Boes op 07-01-2004 22:12]

pi_16056353
Ik kan op geen enkele wijze bedenken hoe je er steun uit kunt putten als die minkukel op bezoek komt......

Ach ja, hij heeft een imagoprobleem dat hij zo op probeert te vijzelen. Lekker makkelijk zonder echt iets te hoeven doen!

donderdag 8 januari 2004 @ 09:15:49 #31
55450 cigarman
" life is too short "
pi_16059881
UPDATE:

jaja...JP Balkenende was weer op dreef tijdens zijn korte heldhaftige ( ) trip naar het militaire kamp van de Nederlandse mariniers waar het had geregend.

" Wij zijn er trots op dat u zoveel goed werk doet voor de mensen hier in Iran "
IRAN????

Gaat zo door JP...Verkiezingen zijn toch al aanstaande!

" Always look on the bright side of life "
  donderdag 8 januari 2004 @ 09:24:09 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16059998
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 09:15 schreef cigarman het volgende:
UPDATE:

jaja...JP Balkenende was weer op dreef tijdens zijn korte heldhaftige ( ) trip naar het militaire kamp van de Nederlandse mariniers waar het had geregend.

" Wij zijn er trots op dat u zoveel goed werk doet voor de mensen hier in Iran "
IRAN????

Gaat zo door JP...Verkiezingen zijn toch al aanstaande!

vergissen is menselijk. ik vond zijn toespraak wel goed eigenlijk.
  Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 12:49:30 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16064466
natuurlijk zijn de militairen daar niet echt onder de indruk ... het CDA heeft dmv Piet Hein Donner en het OM 1 van hun mensen door het slijk gehaald met hun geblunder.

Dan kan Balkenende brullen dat hij trots is op de mensen maar hij had beter zijn partijgenoot aan de teugels kunnen trekken. Toch vind ik het een goede actie dat hij er naar toe gaat, de sfeer ging daar rap omlaag en nu kunnen ze iig weer harry potter grapjes maken enzo.

ik vind het ok

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_16065308
Jan met de korte naam die Bush na aapt en ook in het geheim een bezoekje aflegd. het werkt alleen maar mateloos op de lachspieren!! In dat opzicht draagt hij dan toch nog een steentje bij aan de volksgezondheid, want lachen ook uitlachen bliijft een gezonde bezigheid! Maar wat valt er eigenlijk verder nog voor zinnigs te zeggen over deze verdwaasde staatsman spelende malloot!
  Moderator donderdag 8 januari 2004 @ 13:46:54 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16066423
Ja!!!

en dan heb je de Nederlandse mariniers zelf nog niet eens gezien ... die apen de Amerikanen na door adem te halen!!!

LACHEN BWAHAHAHAHAHAHAHAHA

onzinnige opmerkingen

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')