Wat zouden jullie vinden als er gewoon maandelijks zoiets als 10 euro wordt ingehouden op je loonstrookje om bv honger te bestrijden in de derde wereld? Volgens mij is dat best een goed idee (ik zou er zelf in ieder geval geen moeite mee hebben).
Op welke manier het besteed wordt is natuurlijk belangrijk, maar het gaat mij hier vooral om het idee van een maandelijkse inhouding. Zou dat geen goed begin van een oplossing zijn?
Nogwat ?
Ons kabinet?
Slotje graag
Maar dat doen we toch al?
quote:Schijnbaar niet genoeg, aangezien er nog steeds wordt gesmeten met gironummers op tv. En wil je dat gezeik over slotjes wel even achterwege laten. Doe dat maar bij je voordeur ofzo.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:13 schreef pberends het volgende:
Is er allang, loonbelasting namelijk, wat voor een deel gaat naar ontwikkelingssamenwerking.
Ik vind zowiezo dat voedsel hulp gestopt moet worden, leer ze maar eten verbouwen en geef ze daar de benodigenheden voor. En verpesten ze dat jammer, zoek het dan maar zelf uit.
quote:Schijnbaar niet genoeg. Heb je daar al eens bij stil gestaan?
Op zaterdag 3 januari 2004 18:13 schreef PatrickM het volgende:
Wat denk hoeveel belastinggeld er al naar het buitenland toe gaat? Heb je je dat al ooit is afgevraagd?
quote:Eerst voedselhulp geven en daarna zorgen voor verbetering lijkt me de juiste volgorde. Dat blijkt nog niet helemaal goed te werken tot nu toe.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:14 schreef Tweek het volgende:
Nee geen goed idee. Pas als ik een garantie kan krijgen dat het geld aankomt, dan zal ik pas overwegen om te geven en dan wil ik ook nog eens zelf kiezen waar het geld heen gaat.Ik vind zowiezo dat voedsel hulp gestopt moet worden, leer ze maar eten verbouwen en geef ze daar de benodigenheden voor.
quote:Tuurlijk. De juiste instelling!
En verpesten ze dat jammer, zoek het dan maar zelf uit.
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 03-01-2004 18:18]
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:15 schreef scanman01 het volgende:[..]
Schijnbaar niet genoeg. Heb je daar al eens bij stil gestaan?
Al zouden we de helft van ons BBP naar het buitenland flikkeren, het helpt geen reet. De EU-grenzen moeten gewoon open voor de 3e wereld. Veel effectiever.
quote:Wie zegt dat 10 euro pp genoeg is? Denk dat dan de spotjes verdwijnen?
quote:ik vind bijna de helft van m'n inkomen naar belasting meer dan genoeg. Daar doen ze het maar mee
quote:Als iedereen zich diep in de schulden steekt en AL zijn/haar loon inlevert hiervoor dan is er misschien een kans om meer als een druppel op een gloeiende plaat te betekenen.
Laten we eens beginnen met het kwijtschelden van de schulden van de arme landen.
quote:Geen idee. Het bedrag was willekeurig. Maar ik denk dat iedereen toch wel 10 euro kan missen. En als je berekent hoeveel dat is per maand denk ik wel je er maandelijks aardig wat mee kunt doen.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:17 schreef sizzler het volgende:
Wie zegt dat 10 euro pp genoeg is? Denk dat dan de spotjes verdwijnen?
of 10 euro "ontwikkelingsbelasting" of 10 euro aan zelf gekozen doelen,
echter moet er wel een min inkomen zijn, mensen die minder als een bepaald bedrag verdienen hoeven niet mee te doen en als je in de bovenste belastingsschaal zit moet het bedrag verdubbelen
quote:Heb je al koppijn?
Op zaterdag 3 januari 2004 18:16 schreef pberends het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |