abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15933088
Deel 1 : Nederlandse militairen doden een Irakees
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ho ho ik ben juist degene die jou op vriendelijk wijze vraagt te stoppen met je conclusies omdat je helemaal nog niks weet. en afgezien van de laatste zin vond ik datik heel normaal reageerde, maar daar ging je verder niet inhoudelijk op in. taroefus

Wat ik weet is dat het OM als verklaring heeft gegeven voor de arrestatie dat de marinier iemand van veraf in de rug heeft geschoten. Dat jij en anderen beweren dat het totaal anders is gegaan is pas kansloos.

Je hebt namelijk geen informatie dat de situatie compleet anders was, en je kunt helemaal niet bewijzen of hardmaken dat het OM liegt.

De liefde voor onze jongens in het buitenland is hartverwarmend, maar hou je wel aan de feiten a.u.b. Ook onze jongens maken fouten, en het verhaal van het OM klinkt heel plausibel. Niemand is er bij gebaat als er een militair van moord beschuldigd wordt. Als het echter wel gewoon moord was dan moet die militair vervolgd worden. Simpel.

Moderator zaterdag 3 januari 2004 @ 18:01:32 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15933150
niemand beweert dat het anders is gegaan, ff beter opletten Gelly
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:02:08 #3
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_15933170
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:59 schreef gelly het volgende:
Deel 1 : Nederlandse militairen doden een Irakees
[..]

Wat ik weet is dat het OM als verklaring heeft gegeven voor de arrestatie dat de marinier iemand van veraf in de rug heeft geschoten. Dat jij en anderen beweren dat het totaal anders is gegaan is pas kansloos.

Je hebt namelijk geen informatie dat de situatie compleet anders was, en je kunt helemaal niet bewijzen of hardmaken dat het OM liegt.

De liefde voor onze jongens in het buitenland is hartverwarmend, maar hou je wel aan de feiten a.u.b. Ook onze jongens maken fouten, en het verhaal van het OM klinkt heel plausibel. Niemand is er bij gebaat als er een militair van moord beschuldigd wordt. Als het echter wel gewoon moord was dan moet die militair vervolgd worden. Simpel.

Als ik niet zo weten wat er echt gebeurd zou zijn zou ik het met je eens zijn. Punt is dat er iets heel anders is gebeurd.. zoals ik al heel vaak hier heb vermeld. Je wordt misleid door de media..
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  Moderator zaterdag 3 januari 2004 @ 18:03:15 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15933199
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:02 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Als ik niet zo weten wat er echt gebeurd zou zijn zou ik het met je eens zijn. Punt is dat er iets heel anders is gebeurd.. zoals ik al heel vaak hier heb vermeld. Je wordt misleid door de media..

maar hoe weet jij dat dan?
pi_15933219
quote:
ARNHEM - Een 43-jarige Nederlandse militair wordt er door het Openbaar Ministerie in Arnhem van verdacht een Irakese man te hebben doodgeschoten. Dat is volgens het OM gebeurd tijdens het schietincident in de buurt van As Samawah in het zuiden van Irak, waar Nederlandse mariniers afgelopen zaterdag een groep Iraakse plunderaars uiteen moesten jagen.

Dat heeft persofficier van justitie M. Van der Mark vrijdag gemeld. De marechaussee, onder leiding van een officier van justitie van het OM in Arnhem, onderzoekt het schietincident.

Volgens de persofficier is de militair op 31 december in Irak aangehouden op verdenking van moord. Op Nieuwjaarsdag is hij naar Nederland gerepatrieerd. Inmiddels zit hij vast bij de Koninklijke Marechaussee in Soesterberg.

Van der Mark zegt dat de verdenking tegen de 43-jarige militair nog "ruim" is. Als er geen bewijs is voor de verdenking van moord, kan het OM nog besluiten hem aan te klagen voor doodslag of dood door schuld. Komende dinsdag wordt de militair voorgeleid aan de rechter-commissaris, die dan beslist of de verdachte langer vast blijft zitten.

Marinier

De 43-jarige militair, zeer waarschijnlijk een marinier, maakte deel uit van de zogeheten Quick Reaction Force van het Nederlands mariniersbataljon, een onderdeel van de stabilisatiemacht SFIR in Irak. Afgelopen zaterdag kregen de Nederlanders een melding van Iraakse plunderaars bij een container die van een vrachtwagen was gevallen op de doorgaande route tussen de plaatsen Al Khidr en As Samawah.

Een eerst aangekomen patrouille van acht mariniers moest versterking oproepen van de Quick Reaction Force van de mariniers omdat er veel plunderaars waren, die bovendien opdrongen. Op enig moment hebben de Nederlanders waarschuwingsschoten gelost en de plunderaars weggejaagd. Daarbij werd een Irakees dodelijk geraakt door een Nederlandse kogel.

Over de precieze toedracht van het schietincident wil het OM in Arnhem nog niets zeggen, omdat het onderzoek nog niet is afgerond.

pi_15933285
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:02 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Je wordt misleid door de media..

Wat voor belang hebben de media en defensie bij het misleiden
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:06:12 #7
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_15933289
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar hoe weet jij dat dan?

Kan ik niet zeggen omdat ik dan mezelf en iemand anders schade kan aanbrengen.
quote:
Wat voor belang hebben de media en defensie bij het misleiden
Ben ik zelf ook nog niet helemaal uit.. maar waarschijnlijk om escalatie te voorkomen bij de irakezen.

[Dit bericht is gewijzigd door sanniejj op 03-01-2004 18:07]

pi_15933319
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:06 schreef sanniejj het volgende:

[..]

Dan kun je gewoon beter niks zeggen.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:08:27 #9
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_15933356
Kan het gewoon niet uitstaan wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden en hoeveel informatie er achter wordt gehouden.
pi_15933359
Waarom is de eerste deel weg ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_15933369
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:08 schreef Meki het volgende:
Waarom is de eerste deel weg ??
Die is niet weg, die was vol. En hou het gezellig aub.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:10:46 #12
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15933420
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:08 schreef sanniejj het volgende:
Kan het gewoon niet uitstaan wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden en hoeveel informatie er achter wordt gehouden.
Ah, zijn er dan foto's van ?
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  Moderator zaterdag 3 januari 2004 @ 18:11:43 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15933450
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:06 schreef sanniejj het volgende:

[..]

mja dat slaat natuurlijk nergens op, als jij jezelf schade toe kan brengen door te melden wat er is gebeurt dan zat je nu naast de desbetreffende marinier op soesterberg

no offense hoor maar zeg dan nix

quote:
[..]

Ben ik zelf ook nog niet helemaal uit.. maar waarschijnlijk om escalatie te voorkomen bij de irakezen.

denk je dat de Irakezen vrolijk worden als ze horen dat Nederlanders in het wilde weg staan te schieten? Of als ze horen dat de Nederlanders uberhaupt niet mogen schieten terwijl het hele land leeggeplunderd worden?
pi_15933455
ik hoop niet dat er nog meer doden gaan vallen in irak, want dan raakt deze server nog overbelast van al dat gezeik van al die mensen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15933489
quote:
ik hoop niet dat er nog meer doden gaan vallen in irak, want dan raakt deze server nog overbelast van al dat gezeik van al die mensen
In irak vallen elke dag doden
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:12:56 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_15933494
Gelly, die afstand doet helemaal niets terzake, als jij die Irakees kan raken, kan hij jou ook raken, makkelijk zat. Ook dat hij in de rug getroffen zou zijn, zegt helemaal niets.
  Moderator zaterdag 3 januari 2004 @ 18:13:23 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15933504
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:10 schreef Furby het volgende:

[..]

Ah, zijn er dan foto's van ?

rolletje vol, ff wachten tot ze ontwikkeld zijn daar is defensie nogal secuur mee dus dat kan ff duren
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:13:50 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_15933515
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:12 schreef Meki het volgende:
De la-la-la-laatste dertig jaar al, dus dat is niets nieuws.
Ik ga naar huis.
pi_15933520
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:12 schreef Meki het volgende:

[..]

ja dat snap ik en daar hoor je ook nooit mensen over klagen.
Een hollander knalt een irakees weg en het is meteen hommeles.
Ik bedoelde ik hoop niet dat een nederlander nog een irakees neerschiet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15933529
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:12 schreef AchJa het volgende:
Gelly, die afstand doet helemaal niets terzake, als jij die Irakees kan raken, kan hij jou ook raken, makkelijk zat. Ook dat hij in de rug getroffen zou zijn, zegt helemaal niets.
Was die irakees gewapend dan ? En dan nog, als er iemand met de rug naar je toe staat, of wegloopt, dan is het geen gevaar meer. Dus het maakt heel veel uit.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:14:27 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15933538
gelly ben jij een moderator oid?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15933567
modificator.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:15:23 #23
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_15933568
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:13 schreef sp3c het volgende:

daar is defensie nogal secuur mee

Ja, leg 'm ff uit.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_15933593
quote:
De la-la-la-laatste dertig jaar al, dus dat is niets nieuws.
Wat bedoel je daarmee ezel
  zaterdag 3 januari 2004 @ 18:16:45 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_15933620
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 18:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Was die irakees gewapend dan ? En dan nog, als er iemand met de rug naar je toe staat, of wegloopt, dan is het geen gevaar meer. Dus het maakt heel veel uit.

Als die Irakees niet gewapend was, waren er geen waarschuwingsschoten gelost, geloof dat maar. Als het een ongewapende bende was, was de QRF nooit opgeroepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')