quote:Wat ik weet is dat het OM als verklaring heeft gegeven voor de arrestatie dat de marinier iemand van veraf in de rug heeft geschoten. Dat jij en anderen beweren dat het totaal anders is gegaan is pas kansloos.
Op zaterdag 3 januari 2004 17:51 schreef zoalshetis het volgende:[..]
ho ho ik ben juist degene die jou op vriendelijk wijze vraagt te stoppen met je conclusies omdat je helemaal nog niks weet. en afgezien van de laatste zin vond ik datik heel normaal reageerde, maar daar ging je verder niet inhoudelijk op in. taroefus
Je hebt namelijk geen informatie dat de situatie compleet anders was, en je kunt helemaal niet bewijzen of hardmaken dat het OM liegt.
De liefde voor onze jongens in het buitenland is hartverwarmend, maar hou je wel aan de feiten a.u.b. Ook onze jongens maken fouten, en het verhaal van het OM klinkt heel plausibel. Niemand is er bij gebaat als er een militair van moord beschuldigd wordt. Als het echter wel gewoon moord was dan moet die militair vervolgd worden. Simpel.
quote:Als ik niet zo weten wat er echt gebeurd zou zijn zou ik het met je eens zijn. Punt is dat er iets heel anders is gebeurd.. zoals ik al heel vaak hier heb vermeld. Je wordt misleid door de media..
Op zaterdag 3 januari 2004 17:59 schreef gelly het volgende:
Deel 1 : Nederlandse militairen doden een Irakees
[..]Wat ik weet is dat het OM als verklaring heeft gegeven voor de arrestatie dat de marinier iemand van veraf in de rug heeft geschoten. Dat jij en anderen beweren dat het totaal anders is gegaan is pas kansloos.
Je hebt namelijk geen informatie dat de situatie compleet anders was, en je kunt helemaal niet bewijzen of hardmaken dat het OM liegt.
De liefde voor onze jongens in het buitenland is hartverwarmend, maar hou je wel aan de feiten a.u.b. Ook onze jongens maken fouten, en het verhaal van het OM klinkt heel plausibel. Niemand is er bij gebaat als er een militair van moord beschuldigd wordt. Als het echter wel gewoon moord was dan moet die militair vervolgd worden. Simpel.
quote:maar hoe weet jij dat dan?
Op zaterdag 3 januari 2004 18:02 schreef sanniejj het volgende:[..]
Als ik niet zo weten wat er echt gebeurd zou zijn zou ik het met je eens zijn. Punt is dat er iets heel anders is gebeurd.. zoals ik al heel vaak hier heb vermeld. Je wordt misleid door de media..
quote:
ARNHEM - Een 43-jarige Nederlandse militair wordt er door het Openbaar Ministerie in Arnhem van verdacht een Irakese man te hebben doodgeschoten. Dat is volgens het OM gebeurd tijdens het schietincident in de buurt van As Samawah in het zuiden van Irak, waar Nederlandse mariniers afgelopen zaterdag een groep Iraakse plunderaars uiteen moesten jagen.Dat heeft persofficier van justitie M. Van der Mark vrijdag gemeld. De marechaussee, onder leiding van een officier van justitie van het OM in Arnhem, onderzoekt het schietincident.
Volgens de persofficier is de militair op 31 december in Irak aangehouden op verdenking van moord. Op Nieuwjaarsdag is hij naar Nederland gerepatrieerd. Inmiddels zit hij vast bij de Koninklijke Marechaussee in Soesterberg.
Van der Mark zegt dat de verdenking tegen de 43-jarige militair nog "ruim" is. Als er geen bewijs is voor de verdenking van moord, kan het OM nog besluiten hem aan te klagen voor doodslag of dood door schuld. Komende dinsdag wordt de militair voorgeleid aan de rechter-commissaris, die dan beslist of de verdachte langer vast blijft zitten.
Marinier
De 43-jarige militair, zeer waarschijnlijk een marinier, maakte deel uit van de zogeheten Quick Reaction Force van het Nederlands mariniersbataljon, een onderdeel van de stabilisatiemacht SFIR in Irak. Afgelopen zaterdag kregen de Nederlanders een melding van Iraakse plunderaars bij een container die van een vrachtwagen was gevallen op de doorgaande route tussen de plaatsen Al Khidr en As Samawah.
Een eerst aangekomen patrouille van acht mariniers moest versterking oproepen van de Quick Reaction Force van de mariniers omdat er veel plunderaars waren, die bovendien opdrongen. Op enig moment hebben de Nederlanders waarschuwingsschoten gelost en de plunderaars weggejaagd. Daarbij werd een Irakees dodelijk geraakt door een Nederlandse kogel.
Over de precieze toedracht van het schietincident wil het OM in Arnhem nog niets zeggen, omdat het onderzoek nog niet is afgerond.
quote:Wat voor belang hebben de media en defensie bij het misleiden
Op zaterdag 3 januari 2004 18:02 schreef sanniejj het volgende:[..]
Je wordt misleid door de media..
quote:Kan ik niet zeggen omdat ik dan mezelf en iemand anders schade kan aanbrengen.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:03 schreef sp3c het volgende:[..]
maar hoe weet jij dat dan?
quote:Ben ik zelf ook nog niet helemaal uit.. maar waarschijnlijk om escalatie te voorkomen bij de irakezen.
Wat voor belang hebben de media en defensie bij het misleiden
[Dit bericht is gewijzigd door sanniejj op 03-01-2004 18:07]
quote:Dan kun je gewoon beter niks zeggen.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:06 schreef sanniejj het volgende:[..]
Kan ik niet zeggen omdat ik dan mezelf en iemand anders schade kan aanbrengen.
quote:Die is niet weg, die was vol. En hou het gezellig aub.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:08 schreef Meki het volgende:
Waarom is de eerste deel weg ??
quote:Ah, zijn er dan foto's van ?
Op zaterdag 3 januari 2004 18:08 schreef sanniejj het volgende:
Kan het gewoon niet uitstaan wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden en hoeveel informatie er achter wordt gehouden.
quote:mja dat slaat natuurlijk nergens op, als jij jezelf schade toe kan brengen door te melden wat er is gebeurt dan zat je nu naast de desbetreffende marinier op soesterberg
Op zaterdag 3 januari 2004 18:06 schreef sanniejj het volgende:[..]
Kan ik niet zeggen omdat ik dan mezelf en iemand anders schade kan aanbrengen.
no offense hoor maar zeg dan nix
quote:denk je dat de Irakezen vrolijk worden als ze horen dat Nederlanders in het wilde weg staan te schieten? Of als ze horen dat de Nederlanders uberhaupt niet mogen schieten terwijl het hele land leeggeplunderd worden?
[..]Ben ik zelf ook nog niet helemaal uit.. maar waarschijnlijk om escalatie te voorkomen bij de irakezen.
quote:In irak vallen elke dag doden
ik hoop niet dat er nog meer doden gaan vallen in irak, want dan raakt deze server nog overbelast van al dat gezeik van al die mensen
quote:rolletje vol, ff wachten tot ze ontwikkeld zijn daar is defensie nogal secuur mee dus dat kan ff duren
Op zaterdag 3 januari 2004 18:10 schreef Furby het volgende:[..]
Ah, zijn er dan foto's van ?
quote:De la-la-la-laatste dertig jaar al, dus dat is niets nieuws.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:12 schreef Meki het volgende:
In irak vallen elke dag doden
quote:ja dat snap ik en daar hoor je ook nooit mensen over klagen.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:12 schreef Meki het volgende:[..]
In irak vallen elke dag doden
quote:Was die irakees gewapend dan ? En dan nog, als er iemand met de rug naar je toe staat, of wegloopt, dan is het geen gevaar meer. Dus het maakt heel veel uit.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:12 schreef AchJa het volgende:
Gelly, die afstand doet helemaal niets terzake, als jij die Irakees kan raken, kan hij jou ook raken, makkelijk zat. Ook dat hij in de rug getroffen zou zijn, zegt helemaal niets.
quote:Ja, leg 'm ff uit.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:13 schreef sp3c het volgende:daar is defensie nogal secuur mee
quote:Wat bedoel je daarmee ezel
De la-la-la-laatste dertig jaar al, dus dat is niets nieuws.
quote:Als die Irakees niet gewapend was, waren er geen waarschuwingsschoten gelost, geloof dat maar. Als het een ongewapende bende was, was de QRF nooit opgeroepen.
Op zaterdag 3 januari 2004 18:14 schreef gelly het volgende:[..]
Was die irakees gewapend dan ? En dan nog, als er iemand met de rug naar je toe staat, of wegloopt, dan is het geen gevaar meer. Dus het maakt heel veel uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |