quote:Hij had toch al wat ideeen maar wilde nog niet teveel vooruitlopen? Logisch want als hij nu al zijn kaarten prijsgeeft nemen de andere partijen zijn goede punten gewoon over en verliest hij zijn voordeel.
Op dinsdag 23 december 2003 13:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Misschien is dat iets wat je al klaar moet hebben voordat je overweegt om mee te doen? Ik weet het niet hoor, maar als nog niet eens wat standpunten naar voren wilt brengen, dan roep je dit soort hoon op je af.
quote:Hij zal hem wel als voorbeeld hebben genomen, net als andere simpele zielen. Maar dichter bij komt hij denk ik niet.
Vooralsnog is hij deels met Fortuyn te vergelijken.
Van zijn site:
quote:http://www.peterrdevries.nl/tekst/biografie.html
Opleidingen:Ichtusschool (basisschool) Amstelveen
Buitenvelderts Lyceum (HAVO)Amsterdam / Buitenveldert
(terwijl zijn broer een hoogleraar van me is...)
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 23-12-2003 13:57]
quote:Peter is inderdaad niet moeders mooiste, maar wat dat betreft kan de hele huidige politiek zijn/haar functie wel neerleggen.
Op dinsdag 23 december 2003 13:52 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ook globaal gezien heeft hij geen charisma. Een binnenmondspratende kille afstandelijke snor, zo ziet 'ie er uit.
Maar goed, dat kunnen anderen anders zien,
.
quote:Sinds wanneer kon Fortuyn z'n werk een beetje fatsoenlijk afmaken? Deze vergelijking gaat weer niet op. Elke keer haal je Fortuyn erbij alsOF hij gefaald heeft, terwijl hij de kans niet eens heeft gehad om te falen. Echt hypocriet is deze standvastigheid.
Op dinsdag 23 december 2003 13:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
Hij heeft wel een goed imago. Een Crime-fighter-type is het.
Vooral door leuk camerawerk, maar die propaganda moeten we allemaal geloven. Want anders heb je niets geleerd van Fortuyn. ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 23-12-2003 13:59]
quote:Nee, het gaat niet om zijn uiterlijk, het gaat om hoe 'ie overkomt. En zijn uiterlijk weerspiegelt goed hoe hij, in mijn ogen, overkomt. Overigens vind ik hem niet echt lelijk, of zoiets, hoor.
Op dinsdag 23 december 2003 13:55 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Peter is inderdaad niet moeders mooiste, maar wat dat betreft kan de hele huidige politiek zijn/haar functie wel neerleggen.
quote:Dat zou toch alleen maar goed zijn dat zijn punten worden overgenomen? Politiek op zijn best als je dat weet te bewerkstelligen.
Op dinsdag 23 december 2003 13:55 schreef sizzler het volgende:[..]
Hij had toch al wat ideeen maar wilde nog niet teveel vooruitlopen? Logisch want als hij nu al zijn kaarten prijsgeeft nemen de andere partijen zijn goede punten gewoon over en verliest hij zijn voordeel.
quote:Moeders mooiste is totaal niet belangrijk. Of je moet met een lekker kontje vrouwtjes trekken, maar de meerderheid van de kiezers vindt uiterlijk echt niet belangrijk als het om politiek gaat
Op dinsdag 23 december 2003 13:55 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Peter is inderdaad niet moeders mooiste, maar wat dat betreft kan de hele huidige politiek zijn/haar functie wel neerleggen.
quote:Dat heet democratie.
Op dinsdag 23 december 2003 13:58 schreef Megumi het volgende:
Straks begint iedere sukkel een partij.
quote:De toenmalige gevestigde orde deed ook lacherig over Fortuijn. Waar is Ad Melkert nu, waar is Paultje zakkenvuller Rosenmuller?
Op dinsdag 23 december 2003 13:50 schreef Sidekick het volgende:[..]
Wat moet ik leren dan?
quote:OK, begrijpelijk, maar ik zou zeggen, wacht eerst af.
Ik ben gewoon erg kritisch naar iemand toe die zegt deel te willen nemen aan verkiezingen maar totaal geen enkele inhoud presenteerd.
quote:Peter is nog nooit betrapt op een feitelijke onjuistheid of andere onwaarheden. Logisch dat er mensen zijn die meer vertrouwen hebben in hem dan in Wouter Bos, die A zegt, maar B doet. (Voor Wouter Bos kan je overigens ook een andere naam invullen)
Daarnaast vind ik het echt erg dat je alleen al qua televisiepersoon aanhang kan winnen gezien sommige reacties hier. Dat is gewoon mijn mening, en als je iets moet leren van Fortuyn, dan is het wel dat je moet zeggen wat je denkt. Bij deze. Of is het soms alleen eenrichtingsverkeer?
quote:Wacht nou maar af. Als je zijn programma ziet en het dat afzeikt dan heb je meer recht van spreken denk ik .
Misschien is dat iets wat je al klaar moet hebben voordat je overweegt om mee te doen? Ik weet het niet hoor, maar als nog niet eens wat standpunten naar voren wilt brengen, dan roep je dit soort hoon op je af.
quote:
Vooralsnog is hij deels met Fortuyn te vergelijken. Hoe het verder zal lopen? Ik wacht zeker af.
quote:De eerste heeft een goedbetaalde baan in Washington en de tweede mag lekker zijn spaarcentjes opmaken terwijl hij uiterst hobby-esk in allerlei commissies kan gaan zitten. Niet slecht.
Op dinsdag 23 december 2003 14:03 schreef Koos_26 het volgende:
Waar is Ad Melkert nu, waar is Paultje zakkenvuller Rosenmuller?
quote:Alleen als je zelf te klein bent en blijft om iets te kunnen betekenen in de politiek. Maar buiten dat vind ik dat partijen zoveel mogelijk zelf met ideeen moeten komen en uit hun partijbeginselen moeten handelen, niet uit populisme.
Op dinsdag 23 december 2003 13:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat zou toch alleen maar goed zijn dat zijn punten worden overgenomen? Politiek op zijn best als je dat weet te bewerkstelligen.
quote:Niet slecht? Gewoon weggestuurd!
Op dinsdag 23 december 2003 14:05 schreef tvlxd het volgende:[..]
De eerste heeft een goedbetaalde baan in Washington en de tweede mag lekker zijn spaarcentjes opmaken terwijl hij uiterst hobby-esk in allerlei commissies kan gaan zitten. Niet slecht.
quote:Nou, Rosenmuller is vooral bedreigd en gedemoniseerd door extremistische tegenstanders. Ad Melkert had inderdaad gewoon alles verpest, hij straalde arrogantie uit.
Op dinsdag 23 december 2003 14:07 schreef Koos_26 het volgende:[..]
Niet slecht? Gewoon weggestuurd!
quote:
Peter R. de Vries wil het zelf doen: hij wordt politicus
AMSTERDAM - Misdaadverslaggever en tv-presentator Peter R. de Vries (47) denkt er serieus over de landelijke politiek in de gaan. Hij zou dan een partij oprichten en werk maken van wat, zoals hij zegt, het belangrijkste item in Nederland is: ''Het gevoel van veiligheid of onveiligheid.'' Sinds De Vries' plan vanmorgen bekend werd, is hij 'helemaal platgebeld': ''Kennelijk roept dit iets op.''
Een vergelijking met Pim Fortuyn dringt zich op. Precies om die reden, zegt hij, raden heel wat mensen het hem af. De Vries zal ook niet meteen roepen dat hij minister-president wil worden, maar hij doet dit niet 'om met twee zetels in de Tweede Kamer te komen': ''Je moet wel een factor zijn, 23 zetels of zo; in de marge heb ik geen belangstelling.''Vooralsnog noemt De Vries zijn politieke plannen niet meer dan 'een serieuze overweging'. Wanneer hij echt een beslissing zal nemen, weet hij nog niet. ''Dat hangt af van de reacties. Ik heb vooralsnog alleen gesprekken gevoerd met mensen aan wier oordeel ik waarde hecht. Nee, niet over financiën, zo ver is het nog niet.''
Mocht het inderdaad zo ver komen, zegt De Vries, dan spitst hij zijn beleid toe op politie, justitie, veiligheid en rechtspraak. ''Ik zie heel wat misgaan.''
De Vries speelt al enige tijd met de gedachte aan de politiek, zegt hij. Bestaande partijen zijn geen optie voor hem. Ook de LPF niet: ''Ik voel mij tot geen enkele partij aangetrokken. Ik heb in geen twintig jaar gestemd.''
Is het dan niet raar wel aan de politiek mee te doen? ''Nee, juist niet. Ik ga juist niet meedoen, ik ga het helemaal anders doen. Als ik het doe.'' De Vries licht zijn weerzin tegen de politieke praktijk toe: ''Mijn weerzin is het handjeklap, de hypocrisie... over alles.''
Voorlopig is op de serieuze overweging overweldigend gereageerd, aldus de aanstaande politicus: ''Ik word helemaal gek gebeld; vanmorgen om kwart over acht had ik 32 voicemails. Nova, Netwerk, ik kan overal komen. Nou, wat mij verbaast, is dat alleen al de overweging de politiek in te gaan, voorpaginanieuws blijkt te zijn. Daar sta ik echt van te kijken. Ik moet er wel bij zeggen dat veel van die telefoontjes juist de boodschap hebben: doe het niet, je moet gewoon je werk doen, daar ben je goed in. Of boodschappen van mensen die juist bang zijn voor het Fortuyn-effect. Die zeggen: ben je gek geworden? Nou ja, u kunt wel zeggen dat het linke soep is, maar dat is mijn huidige werk ook. Nog wel linker, denk ik eigenlijk.''
Peter R. de Vries maakt sinds 1998 voor SBS6 zijn tv-programma Peter R. de Vries, misdaadverslaggever. Zijn contract is net voor twee jaar verlengd. Hij schreef een bestseller over de Heineken-ontvoering, waarbij het opmerkelijk was dat hij met één van die ontvoerders, Cor van Hout, (die werd in januari op straat doodgeschoten) zeer bevriend raakte. In zijn programma stelt De Vries vooral onopgeloste misdaadzaken aan de orde. Soms leidt dat tot het aan de kaak stellen van gerechtelijke dwalingen. Zijn kunststukje dit jaar was de onthulling dat de verloofde van prins Friso, Mabel Wisse Smit, in haar jonge jaren iets had met drugsbaron Klaas Bruinsma. ''Ik kan geen dingen half doen. Als ik ergens in geloof, ga ik ervoor.'' Zijn adagium, zegt hij, is: een vliegende kraai vangt altijd wat. Vanwege zijn werk is De Vries vaak bedreigd en heeft hij ook onder politiebewaking gestaan.
Mevrouw De Vries kan leven met zijn politieke aspiraties, antwoordt De Vries desgevraagd: ''Die is wel wat gewend.''
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1072160464522.html
quote:Dat werd hij al meteen na de moord op Fortuijn. Toen echter bleek dat hij bij de tweede verkiezingen het onderspit zou delven, vertrok hij pas en gaf hij dat als reden op. Zwak, want blijkbaar niet de werkelijke reden van zijn vertrek.
Op dinsdag 23 december 2003 14:08 schreef tvlxd het volgende:[..]
Nou, Rosenmuller is vooral bedreigd en gedemoniseerd door extremistische tegenstanders.
quote:Juist.
Ad Melkert had inderdaad gewoon alles verpest, hij straalde arrogantie uit.
quote:Tja.
Op dinsdag 23 december 2003 14:11 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nu maar hopen -voor hem- dat politie en justitie nog steeds een puinhoop is over drie jaar. Maar wil hij ook de georganiseerde misdaad bestrijden? Lijkt me niet zuivere koffie als je juist daar je contacten hebt. Moet zo'n man dan straks een minister leveren die aan het hoofd van de AIVD of justistie staat?
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:11 schreef Kozzmic het volgende:[..]
quote:Eindelijk een man met een visie
Is het dan niet raar wel aan de politiek mee te doen? ''Nee, juist niet. Ik ga juist niet meedoen, ik ga het helemaal anders doen. Als ik het doe.'' De Vries licht zijn weerzin tegen de politieke praktijk toe: ''Mijn weerzin is het handjeklap, de hypocrisie... over alles.''
quote:Die visie mag je me even duidelijk maken, want ik lees er kennelijk overheen.
Op dinsdag 23 december 2003 14:19 schreef pberends het volgende:Eindelijk een man met een visie
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:33 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Die visie mag je me even duidelijk maken, want ik lees er kennelijk overheen.
Moet je toch is zijn programma's kijken!
quote:Hmmz, zie je het al voor je? Peter R. die als premier op bezoek gaat bij Charly da Silva om informatie in te winnen over Mabel? Peter moet gewoon blijven doen waar hij goed in is, programma's maken over criminaliteit. Het feit dat hij daarin zaken aan het rollen heeft gebracht wil nog niet zeggen dat hij visie heeft, en daarbij heeft een journalist grotere bewegingsvrijheid dan een politicus of politie-commissaris. Gevalletje appels en peren.
Op dinsdag 23 december 2003 14:34 schreef pberends het volgende:[..]
quote:Bedoel je sensatie?
Op dinsdag 23 december 2003 14:34 schreef pberends het volgende:[..]
Al vind je elke politicus slecht (hetgeen ik me moeilijk kan voorstellen, Petertje R. zal zich wel niet genoeg verdiept hebben), dan nog kan je beter de minst slechte kiezen of blanco stemmen.
Niet de moeite nemen om even naar de stembus te gaan, vind ik ontzettend slecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |