abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15167992
Stelling: 1% inkomensbelasting extra voor mensen die meer dan 25 km moeten reizen van woon naar het werk

Zo leren die mensen het wel af om 100 kilometer verderop werk te hebben. De files kunnen op deze manier tientallen procenten afnemen.

1% is overigens een willekeurig getal, en het voor de openbaar vervoer hoeft het niet te gelden

pi_15168085
Lekker bekrompen stelling

Ik rij iedere dag 80km om van/naar m'n werk te komen maar kom geen 1 file tegen

En dan zou ik extra mogen betalen voor de bagger in het westen ? No thnx.

pi_15168114
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:37 schreef renkie het volgende:
Lekker bekrompen stelling

Ik rij iedere dag 80km om van/naar m'n werk te komen maar kom geen 1 file tegen

En dan zou ik extra mogen betalen voor de bagger in het westen ? No thnx.

Milieuvervuiling, wegenslijtage, het opvoeren van de olieprijzen, een groter handelstekort etc.
pi_15168123
Ik rij elke dag 90 km heen en weer naar mijn werk, en echt niet omdat ik zo graag in de file wil staan.

Extra inkomensbelasting en ik blijf met WW gewoon in mijn bed liggen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_15168172
bullshit...

ik kan in mijn directe woonomgeving geen werk vinden in mijn richting. Moet ik dan verhuizen ofzo? Dacht het niet... ik woon nu ongeveer 35 km van m'n werk, kom meestal geen files tegen omdat ik vroeg begin (dus voor de spits)

en nou wil ik mijn konijn !
pi_15168296
<quote>
Milieuvervuiling, wegenslijtage, het opvoeren van de olieprijzen, een groter handelstekort etc.
</quote>
Dat eerste punt willen ze graag zo bij de overheid dus daar moeten ze niet over zeuren. Ze zorgen met allemaal extra regels ervoor dat ik 20% duurder moet rijden ik wil wel zuiniger rijden maar dat mag ik gewoon niet van de overheid. 60 is duurder dan 80 gelijk aantal toeren maar lagere snelheid.

Hij betaald houderschapsbelasting die ooit bedoelt was om wegen te onderhouden dus daar betaalt hij al voor en nog 3x te veel ook.

Opvoeren van de olieprijzen kan je als automobilist niets aan doen..

Groter handelstekort is ook de schuld van de overheid moeten ze maar niet al die sociale regeltjes maken waardoor werk in Nederland te duur is.

pi_15168405
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:46 schreef ShadowHawk het volgende:
<quote>
</quote>
Dat eerste punt willen ze graag zo bij de overheid dus daar moeten ze niet over zeuren. Ze zorgen met allemaal extra regels ervoor dat ik 20% duurder moet rijden ik wil wel zuiniger rijden maar dat mag ik gewoon niet van de overheid. 60 is duurder dan 80 gelijk aantal toeren maar lagere snelheid.

Hij betaald houderschapsbelasting die ooit bedoelt was om wegen te onderhouden dus daar betaalt hij al voor en nog 3x te veel ook.

Opvoeren van de olieprijzen kan je als automobilist niets aan doen..

Groter handelstekort is ook de schuld van de overheid moeten ze maar niet al die sociale regeltjes maken waardoor werk in Nederland te duur is.

quoten blijft moeilijk dat doe je met de knop op het desbetreffende bericht dat je wilt quoten

maar ontopic: overheid die milieuvriendelijk niet wilt stimuleren

Belastingen moet je in het geheel zien, mensen zeiken op accijnzen op brandstof, maar als wegen niet onderhouden worden gaan ze ook zeiken. Dat gezeik op bepaalde belastingen is altijd ongegrond, er moet gewoon gekeken worden naar het totaalplaatje, kortom de begroting.

Opvoeren van olieprijzen kunnen mobilisten wel degelijk doen, minder vraag = lagere prijzen.

Groter handelstekort komt ook omdat de Nederlandse werknemer duur is, maar dat staat offtopic van dit onderwerp, maar ontopic: Nederland importeert 99% van de olie, vandaar dat het slecht is voor het handelstekort.

pi_15168434
Hallo jij iwoont zeker 2 min lopen van je werk.
Ik zelf woon in een boere gat vlak bij zeeland. Niks mis mee. Perfect.
Maar moet wel in de stad werken want hier is er geen werk voor mij. En als het er wel is dan moet je super geluk hebben.
Dus dan maar elke dag naar rdam toe. Nou sta ik in de file. Kan ik twee dingen doen.
OV --> Ja ik ben gek maar niet goed gek ga geen 1 1/2 uur in een bus staan. terwijl ik lekker in de auto kan gaan zitten.
Auto perfect als ga gewoon eerder van huis zo dat ik niet in de file sta of minimaal in de file sta.

En om mij nou te laten betalen omdat ik zo ver woon schei toch uit.
Het leven is al duur. Je kan bijna geen auto meer hebben. En kom niet van Ja je kan met de ov. De ov is ook duur. En ben gebonden aan vaste tijden.
En verhuizen no way. Vind het best hier.
De overheid zo eens een keer het auto rijden goedkoper moeten maken.
Als ze komen met kilometer heffing zo van als je veel rijd betaal je meer als een persoon die minder rijd. Best
Maar dan wel die belasting afschaffen en de benzine goedkoper.

Niet geschoten is altijd mis, nee heb je ja kun je krijgen
pi_15168466
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:53 schreef tupacravik het volgende:
Maar moet wel in de stad werken want hier is er geen werk voor mij. En als het er wel is dan moet je super geluk hebben.
Dus dan maar elke dag naar rdam toe. Nou sta ik in de file. Kan ik twee dingen doen.
OV --> Ja ik ben gek maar niet goed gek ga geen 1 1/2 uur in een bus staan. terwijl ik lekker in de auto kan gaan zitten.
Auto perfect als ga gewoon eerder van huis zo dat ik niet in de file sta of minimaal in de file sta.

Het leven is al duur. Je kan bijna geen auto meer hebben. En kom niet van Ja je kan met de ov. De ov is ook duur. En ben gebonden aan vaste tijden.
Als ze komen met kilometer heffing zo van als je veel rijd betaal je meer als een persoon die minder rijd. Best

Helemaal mee eens.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:58:40 #10
23271 seiko
Crestfallen
pi_15168577
quote:

offtopic:
Ik moest idd meteen aan Melissant denken.
The killer in me is the killer in you, My love, I send this smile over to you!
pi_15168588
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:33 schreef pberends het volgende:
Stelling: 1% inkomensbelasting extra voor mensen die meer dan 25 km moeten reizen van woon naar het werk
Slecht idee. Want dan stimuleer je mensen alleen nog maar meer om op een kluitje in de Randstad te gaan wonen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_15168635
quote:

Onzin man, waar ga je die miljarden aan gemiste belastingen op verhalen?
  Forum Admin vrijdag 5 december 2003 @ 11:01:26 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_15168650
Ik denk dat je me meer kans maakt als je het voor bedrijven aantrekkelijker maakt om zich in andere gebieden te ontplooien, want nu in de randstad is het nou eenmaal duur en lastig passende woonruimte te vinden. Met jouw voorgestelde maatregel is het voor mensen aantrekkelijker om in volle steden te gaan wonen bijvoorbeeld. Als mensen meer /passend / makkelijker werk kunnen vinden bij hun woonplaats dan heb je dat probleem niet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 5 december 2003 @ 11:04:15 #14
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15168735
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:33 schreef pberends het volgende:
* heel domme stelling *
Donder op met je kutstelling.

Ik werk bij een projectbureau en er wordt van me verwacht dat ik reis voor mijn werk. Dan zit ik weer eens hier, en dan weer daar.

Alles minstens een half uur reizen van mijn woonplaats.
Ik vind dat ze mij belastingverlaging moeten geven omdat ik zoveel moet reizen en omdat ze niets aan de wegen doen.

ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_15169089
Ze hebben gelijk. Het ís een kutstelling. Ik zou voor een extra belastingverhoging zijn voor de hoogste box. Dat is voor zover ik weet nu 52%. Maak daar 53 of 54 van en je bent van al je problemen af. De mensen kunnen maar 3 keer op vakantie per jaar ipv 4, maar iedereen moet inleveren deze dagen.

Of gewoon BPM, wegenbelasting afschaffen en een kilometervergoeding hateren. Ik rij niet zoveel, maar betaal wel hetzelfde bedrag als iemand die honderden km's per dag maakt. Km-vergoeding is uiteindelijk het eerlijkst voor iedereen.

pi_15169109
Onzin man, waar ga je die miljarden aan gemiste belastingen op verhalen?

Ja niet vind je niet dat je al te veel betaald.
Als je kijkt naar andere europese landen.
Benziene goedkoper. Luxenburg bijv. de prijs van benziene daar is de prijs van diesel hier. en diesel is daar ook nog goedkoper.
Geen wegenbelsating.
Je betaald daar als je van de weg gebruikt maakt (TOL)
En daarbij kan je ook nog een kilometer heffing hebben.
Vind je dat al dan niet genoeg

offtopic --> niet zo gluren seiko

vrijdag 5 december 2003 @ 11:23:32 #17
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15169258
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ze hebben gelijk. Het ís een kutstelling. Ik zou voor een extra belastingverhoging zijn voor de hoogste box. Dat is voor zover ik weet nu 52%. Maak daar 53 of 54 van en je bent van al je problemen af. De mensen kunnen maar 3 keer op vakantie per jaar ipv 4, maar iedereen moet inleveren deze dagen.

-knip-

Nee. ook niet mee eens. Pak de lager inkomsten maar eens aan. verhoog van 37,05% naar bijvoorbeeld 40%.

Waarom moeten de hogere inkomsten meer betalen? Ik snap dat niet. Er is toch zoiets als rechtsgelijkheid?

Ik ben iig niet van plan meer te gaan betalen aan de staat zonder dat ze ook maar iets terugdoen.
Oh ja, de hypotheekrenteaftrek moeten ze ook gewoon laten zoals het is. AFBLIJVEN dus.

pi_15170060
<quote>
</quote>

Daar ben ik het ook niet mee eens.
De mensen die in de hogere boxen terecht komen die hebben gewoon het recht om minder belasting te betalen.
We willen toch allemaal gelijkheid hebben.
Deze mensen werken net zo hard soms nog harder om hun centje sbij elkaar te krijgen.
Dus als je ook zo rijk wilt zijn ja moet je een ander beroep keizen of een andere opleiding.
Het zou triest wezen als je als hard werkende mens moet gaan betalen voor mensen die thuis zitten en makkelijk kunnen gaan werken.
Ik spreek dus niet op de mensen die thuis zitten wegens ziekte of wat dan ook.
Maar mensen die gewoon te bedondert zijn om te gaan werken.
Want geld krijgen we wel. En wie betaalt dat. De hard werkende mede mens.
En bedankt he

pi_15170676
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 11:23 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Nee. ook niet mee eens. Pak de lager inkomsten maar eens aan. verhoog van 37,05% naar bijvoorbeeld 40%.

Waarom moeten de hogere inkomsten meer betalen? Ik snap dat niet. Er is toch zoiets als rechtsgelijkheid?

Ik ben iig niet van plan meer te gaan betalen aan de staat zonder dat ze ook maar iets terugdoen.
Oh ja, de hypotheekrenteaftrek moeten ze ook gewoon laten zoals het is. AFBLIJVEN dus.

Gelukkig spreekt hier iemand die weet hoe een lager inkomen rondkomt in de maand en hoe een hoger inkomen rondkomt. Ja, dan zou een hogere belasting voor het lager inkomen inderdaad een goed idee zijn. Voor iemand van 6 jaar vind ik dat een goede beredenering.

vrijdag 5 december 2003 @ 12:05:24 #20
3542 Gia
User under construction
pi_15170713
Gewoon kilometerheffing invoeren. Ben je er toch ook!

Bevordert in elk geval het carpoolen en het gebruik van het openbaar vervoer.

vrijdag 5 december 2003 @ 12:09:29 #21
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15170832
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Gelukkig spreekt hier iemand die weet hoe een lager inkomen rondkomt in de maand en hoe een hoger inkomen rondkomt. Ja, dan zou een hogere belasting voor het lager inkomen inderdaad een goed idee zijn. Voor iemand van 6 jaar vind ik dat een goede beredenering.

Ja.
Ik weet wel degelijk hoe je van een laag inkomen moet rondkomen. Ik ben namelijk ook onderaan met het minimumloon begonnen. Ben door keihard werken een heel stuk hogerop gekomen.
Maar om jou tegemoet te komen: Van 52% belasting naar 37,05%. Dat heb ik ook liever.
pi_15170916
quote:
Daar ben ik het ook niet mee eens.
De mensen die in de hogere boxen terecht komen die hebben gewoon het recht om minder belasting te betalen.
We willen toch allemaal gelijkheid hebben.
Deze mensen werken net zo hard soms nog harder om hun centje sbij elkaar te krijgen.
Dus als je ook zo rijk wilt zijn ja moet je een ander beroep keizen of een andere opleiding.
Het zou triest wezen als je als hard werkende mens moet gaan betalen voor mensen die thuis zitten en makkelijk kunnen gaan werken.
Ik spreek dus niet op de mensen die thuis zitten wegens ziekte of wat dan ook.
Maar mensen die gewoon te bedondert zijn om te gaan werken.
Want geld krijgen we wel. En wie betaalt dat. De hard werkende mede mens.
En bedankt he
Tja... onzin natuurlijk... als je gelijkheid wil dan moeten de hogere salarissen een stuk omlaag...

profiteurs heb je altijd... daar moet je niet mee vergelijken...

en nou wil ik mijn konijn !
pi_15171049
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:09 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Ja.
Ik weet wel degelijk hoe je van een laag inkomen moet rondkomen. Ik ben namelijk ook onderaan met het minimumloon begonnen. Ben door keihard werken een heel stuk hogerop gekomen.
Maar om jou tegemoet te komen: Van 52% belasting naar 37,05%. Dat heb ik ook liever.

Vreemd gevoel voor gelijkheid heb je
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:17:44 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15171058
Jezus wat een crap

Alsof files worden veroorzaakt door mensen die op lange woon-werk afstand resideren.
Dat concentreert zich vrnl rond de grote steden en is naar mijn idee afkomstig van die figuren die zich in die vinexwijken in de randgemeenten van een grote stad ophouden.
DIE moeten even lekker het OV pakken , daar de afstand veel korter is.

Mensen die hard en veel werken extra belasten is helemaal de omgekeerde wereld.
Omdat ik ervoor kies om 60 uur in een week te draaien , moet ik 20% over de nieuw!!!!waarde van mijn auto betalen elk jaar en zie ik Dhr. Fiscus dingen doen met mijn salaris, die zelfs voor een Argentijns regime nog te schokkend voor woorden is.

en daar zit ik dan meer dan een uur voor in de auto...

vrijdag 5 december 2003 @ 12:18:58 #25
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_15171080
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Vreemd gevoel voor gelijkheid heb je
Nee hoor.

Ik werk keihard voor mijn centen. En dat ik dan toevallig veel verdien hoeft niet te betekenen dat ik meer moet betalen. Dat vind ik namelijk ongelijkheid.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')