quote:Nee, rechts doet alsof ze niet genoeg geld kunnen vrijmaken, terwijl dat er wel is.
Op dinsdag 2 december 2003 13:52 schreef Kaaltie het volgende:
Rechts kijkt naar hoeveel geld er vrij gemaakt kan worden en gaat vervolgens kijken hoe ze dat het beste kunnen verdelen...
quote:Kutgrap, maar ik lachte wel
Op dinsdag 2 december 2003 13:53 schreef Going_easy het volgende:
Omdat ze de A- vergeten zijn!!!
quote:Dat bedoel ik !
Op dinsdag 2 december 2003 13:50 schreef MikeyMo het volgende:[..]
kijk er zijn natuurlijk situaties dta je werkloos kunt raken, maar de zgn bewust werklozen e.d. bij hun mogen ze van mij het kraantje dichtdraaien
De zogenaamde eeuwige werkeloze (die natuurlijk wel regelmatig bijklust)
quote:Ja dat is waar we hebben een begrotingsoverschot!
Op dinsdag 2 december 2003 13:54 schreef Posdnous het volgende:[..]
Nee, rechts doet alsof ze niet genoeg geld kunnen vrijmaken, terwijl dat er wel is.
quote:Je loopt je lul achter na
Op dinsdag 2 december 2003 13:48 schreef pberends het volgende:[..]
ben niet links, rechts, conservatief of progressief, maar ik ben pragmatisch.
pragmatisme
Op pragmatisme kan je geen beleid baseren. Pragmatisme is voor mensen die niet weten wat ze willen. Pragmatisme wordt populisme. Pragmatisme is niet erg pragmatisch...!
quote:Nou dat ook weer niet maar het is gewoon zo dat er teveel mensen MISBRUIK maken van het uitkeringsstelsel.
Op dinsdag 2 december 2003 13:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Ja, en de mensen die om welke legitieme reden dan ook niet kunnen werken, die laten wel lekker creperen.
En die mensen mogen van mij dus direct de "ik edit mezelf maar omdat ik andes een ban krijg" in.
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 13:55 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja dat is waar we hebben een begrotingsoverschot!
quote:Volgens mijn Havo boek maatschappijleer stond dat gelijk aan conservatief
Op dinsdag 2 december 2003 13:52 schreef MikeyMo het volgende:[..]
VVD = Liberaal
gooo rechts
quote:Niet goed opgelet dan...
Op dinsdag 2 december 2003 13:59 schreef Goodluck het volgende:[..]
Volgens mijn Havo boek maatschappijleer stond dat gelijk aan conservatief
links is niet voor het geven van geld aan mensen die bewust werkloos zijn, het is een bijverschijnsel van het feit dat vele anderen het wel verdienen. En daarnaast, als jij zo jaloers op dat geld van de werklozen bent, wordt je het toch lekker zelf joh.....alleen jammer dat je dan nog niet eens internet of mobiele telefoon kan betalen, iets wat jij je waarschijnlijk niet eens meer kan voorstellen.
conservatief is het omdat het de 'oude' ideen aanhangt. Het is vooruitstrevend om te denken vanuit de persoon, ipv vanuit het economische wetsprincipe. De wetten waren er eerder, en toen bleek dat ze niet werkte kwam de tweede opzetten. Nu blijkt al sedert 20 jaar dat alleen een combi werkt, en daarom is verschil tussen rechts en links zo klein....
maar echt, links wil echt niet je geld aan maloten geven, het is eerder de vraag of jij je wel enigzins intresseert in de samenleving? maakt het je een moer uit dat er mensen zijn die ziek zijn? of dat er mensen niet kunnen werken omdat ze nergens aangenomen worden omdat ze te weinig ervaring hebben? of omdat ze uit huis zijn gezet door hun ouders maar geen huur kunnen betalen? volgens mij niet namelijk.
moet je ook niet zeiken als niemand zich ook maar aan jou stoort als je ziek bent/hulp nodig hebt/eenzaam bent/of...werkloos raakt zonder eigen schuld...
quote:Dat neemt niet weg dat het sociale vangnet dat we hebben iets heel belangrijks is. Er moet alleen meer opgetreden worden tegen de mensen die er misbruik van maken. Maar dat heb ik de VVD ook niet zien doen in de 8 jaar dat ze deel uitmaakten van de 2 paarse kabinetten. Dus om dat nou alleen de 'linkse' partijen kwalijk te nemen, nee.
Op dinsdag 2 december 2003 13:58 schreef Flying_Vee het volgende:[..]
Nou dat ook weer niet maar het is gewoon zo dat er teveel mensen MISBRUIK maken van het uitkeringsstelsel.
quote:hartstikke leuk, maar de linkse partijen die de uitkeringen willen verhogen maken het probleem alleen maar groter
Op dinsdag 2 december 2003 14:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Dat neemt niet weg dat het sociale vangnet dat we hebben iets heel belangrijks is. Er moet alleen meer opgetreden worden tegen de mensen die er misbruik van maken. Maar dat heb ik de VVD ook niet zien doen in de 8 jaar dat ze deel uitmaakten van de 2 paarse kabinetten. Dus om dat nou alleen de 'linkse' partijen kwalijk te nemen, nee.
quote:Tuurlijk, ik ben bijvoorbeeld echt niet voor een VS-ministelsel, en ben bijvoorbeeld voor goedkoper en beter onderwijs.
Op dinsdag 2 december 2003 13:50 schreef Posdnous het volgende:[..]
Als je zo pragmatisch zou zijn (dus in de praktijk eigenlijk wars van ideologie) zou je in bepaalde omstandigheden ook achter PVDA-standpunten kunnen staan.
quote:Oh kom op we hebben zelfs pas geleden nog kunnen zien hoe 'links' reageert op plannen om de fraude in de WAO aan te pakken. Men weet niet HOE snel ze beledigd moeten zijn en met teksten als 'dus u insinueert dat er veel mensen bedriegers zijn? Hoe weet u dat schande bla bla' en als er dan plannen komen om de risicogroepen extra te laten keuren valt ook heeeeel snel het discriminatiewoordje weer.
Op dinsdag 2 december 2003 14:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Dat neemt niet weg dat het sociale vangnet dat we hebben iets heel belangrijks is. Er moet alleen meer opgetreden worden tegen de mensen die er misbruik van maken. Maar dat heb ik de VVD ook niet zien doen in de 8 jaar dat ze deel uitmaakten van de 2 paarse kabinetten. Dus om dat nou alleen de 'linkse' partijen kwalijk te nemen, nee.
quote:schoolboeken hebben het ook wel eens fout.
Op dinsdag 2 december 2003 13:59 schreef Goodluck het volgende:[..]
Volgens mijn Havo boek maatschappijleer stond dat gelijk aan conservatief
quote:Snap ik ook niet, de PvdA is volgens mij conservatiever, ze willen namelijk het huidige financieel onhaalbare beleid voortzetten. Dus geen verandering = conservatief.
Op dinsdag 2 december 2003 13:51 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik heb er nog een!
Waarom word links per definitie "vooruitstrevend" genoemd en een partij als de VVD per definitie "conservatief"
Botje?
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 02-12-2003 14:13]
quote:Oke, pragmatisme bestaat niet, omdat het logisch is. Top dus
Op dinsdag 2 december 2003 13:56 schreef Z het volgende:[..]
Je loopt je lul achter na
Op pragmatisme kan je geen beleid baseren. Pragmatisme is voor mensen die niet weten wat ze willen. Pragmatisme wordt populisme. Pragmatisme is niet erg pragmatisch...!
quote:Iz gut conjo.
Op dinsdag 2 december 2003 14:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Door je openingspost ben ik zeer geneigd jou niet serieus te nemen en deze topic dus als BS af te stempelen.Slotje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |