abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14968724
quote:
Op donderdag 27 november 2003 12:37 schreef Toeps het volgende:
SMS nu VVD naar 5151!
En maak kans op een scooter!!!

1,70 per ontvangen bericht.

LOL
  donderdag 27 november 2003 @ 12:54:41 #52
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_14968974
Stem SP en laat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen: Alle mensen met een cijfer hoger dan een 7 moeten alles boven deze 7 afstaan aan mensen die minder dan een 6 scoren.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_14971980
quote:
Op donderdag 27 november 2003 12:54 schreef Kaalhei het volgende:
Stem SP en laat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen: Alle mensen met een cijfer hoger dan een 7 moeten alles boven deze 7 afstaan aan mensen die minder dan een 6 scoren.
mensen die goeie cijfers halen krijgen voor straf corfee
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_14972177
quote:
Op donderdag 27 november 2003 12:37 schreef Toeps het volgende:
SMS nu VVD naar 5151!
En maak kans op een scooter!!!

1,70 per ontvangen bericht.

Whahahaha ! :_O_
Back to oldskool!
pi_14972234
Nee, de meesten weten niets van politiek af, en ik kan het weten omdat ik zelf net 16 ben.
  donderdag 27 november 2003 @ 14:57:55 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14972748
quote:
Op donderdag 27 november 2003 08:30 schreef Dovenwereld het volgende:
Alleen in Iran mogen 16-jarigen stemmen..
En in Noordrijn-Westfalen (D).

Ik ben niet voor een kiesgerechtigde leeftijd van 16 jaar. De meesten weten simpelweg te weinig van politiek, hebben zich er nog niet in verdiept. Ze stemmen op de partij die vader/moeder stemmen, omdat vader/moeder dat doen, of juist op een totaal andere partij, omdat vader/moeder het daar niet mee eens is.

pi_14972800
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:57 schreef freako het volgende:

[..]

En in Noordrijn-Westfalen (D).

Ik ben niet voor een kiesgerechtigde leeftijd van 16 jaar. De meesten weten simpelweg te weinig van politiek, hebben zich er nog niet in verdiept. Ze stemmen op de partij die vader/moeder stemmen, omdat vader/moeder dat doen, of juist op een totaal andere partij, omdat vader/moeder het daar niet mee eens is.

Dan stel ik voor om de kiesgerechtigde leeftijd weer te verhogen naar 21
  donderdag 27 november 2003 @ 15:00:50 #58
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_14972838
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:59 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Want? Met een kiesgerechtigde leeftijd van 18 jaar kun je er in ieder geval van uitgaan dat iedereen staatsinrichting heeft gehad op school.
  donderdag 27 november 2003 @ 15:44:56 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14974370
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:00 schreef freako het volgende:

[..]

Want? Met een kiesgerechtigde leeftijd van 18 jaar kun je er in ieder geval van uitgaan dat iedereen staatsinrichting heeft gehad op school.

18 is goed ja.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14974500
quote:

[..]

En een beetje goede geschiedenis is ook meestal wel handig als je partijen en ideologieen goed wil begrijpen. Maar hier op school was het ongeveer bij de 'schoolverkiezingen': MAVO: LPF, VWO E&M: VVD/CDA, VWO C&M: GL, VWO Natuur: CDA/GL. Van HAVO weet ik eigenlijk niet precies meer.
pi_14974514
quote:

[..]

Aangezien de vmbo'ers al met 16 jaar van school zijn, zou je er dan vanuit moeten gaan dat die voor hun 16e staatsinrichting hebben gehad. 16 of 18 maakt dan ook al niet veel meer uit.
pi_14974593
quote:
Op donderdag 27 november 2003 14:59 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Voor veel dingen zijn je ouders nog verantwoordelijk als je 18 bent, na je 21e is dat afgelopen. Verder zie ik het verschil tussen een 16 jarige en een 18 jarige qua kennis op het gebied van politiek niet zo, dus dat is ook geen argument om de leeftijd niet te verlagen naar 16, daarom zeg ik: verhogen
pi_14976621
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:50 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Voor veel dingen zijn je ouders nog verantwoordelijk als je 18 bent, na je 21e is dat afgelopen. Verder zie ik het verschil tussen een 16 jarige en een 18 jarige qua kennis op het gebied van politiek niet zo, dus dat is ook geen argument om de leeftijd niet te verlagen naar 16, daarom zeg ik: verhogen

wat is er mis met 18 jaar?! Dat is de leeftijd dat je in veel opzichten voor de staat volwassen wordt geacht, dus lijkt me kiesrecht daar een mooie toevoeging bij.

[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 27-11-2003 16:56]

pi_14976762
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:56 schreef DonStefano het volgende:

[..]

wat is er mis met 18 jaar?! Dat is de leeftijd dat je in veel opzichten voor de staat volwassen wordt geacht, dus lijkt me kiesrecht daar een mooie toevoeging bij.

Je had het niet beter kunnen zeggen... dat je volwassen wordt geacht ja! Ik ken maar weinig geen 18 jarigen die ìk volwassen durf te noemen!
pi_14977047
quote:
Op donderdag 27 november 2003 03:48 schreef wingerd het volgende:De invloed van jongeren op de maatschappij, wordt steeds groter. Zou de stap "Stemrecht vanaf 16 jaar?" zinvol zijn?
Ja. Iemand van 16 is geen klein kind zonder mening.
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_14977076
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:12 schreef Keromane69 het volgende:

[..]

Ook niet iemand die de verkiezingsprogramma's van de partijen kent.
pi_14977189
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:12 schreef Keromane69 het volgende:

[..]

Iemand van 16 is een groot kind zonder mening! Het zal je sowieso verbazen hoe weinig mensen op deze wereld ècht hun eigen mening vormen!
pi_14977237
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:12 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ook niet iemand die de verkiezingsprogramma's van de partijen kent.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de verkiezingsprogramma's (ben 21) ook tè slecht ken. Is gelijk ook de reden dat ik in januari niet gestemd heb. En om nou mijn mening af te laten hangen van zo'n verkiezingswebsite...
pi_14977367
Bagger. 18 jaar is goed.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_14977553
quote:

[..]

Ja, bij maatschappijleer krijg je het hoofdstuk politiek en wordt het wel allemaal goed uitgelegd enzo, alleen let er amper iemand op omdat het ze niks interesseert, dat zie ik nu ook wel weer bij mij in de klas...
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_14979649
quote:
Op donderdag 27 november 2003 04:11 schreef P-Style het volgende:
Vergeet het maar! 16 jarigen zijn veel te naïef!

(net als... mensen met een iq lager dan 110, mensen die LPF stemmen, mensen zonder tv, mensen met een sterke geloofsovertuiging, mensen die wereldvreemd zijn in het algemeen, mensen...)

Ok...

Laag IQ, dan heb je al de helft van het PvdA, GroenLinks, SP en D'66 volk.
Mensen die LPF stemmen. Lijkt me duidelijk genoeg.
Mensen zonder TV... tja, ik denk dat je dan in de kant van de alternativelingen moet zoeken GroenLinks en SP dus.
Mensen met een sterke geloofsovertuiging. Hup daar gaat een gigantisch deel van het CDA, en een groot deel van de PvdA (allochtonen vooral moslims) CU en nog meer van die kleine partijen.
Mensen die wereldvreemd zijn in het algemeen, jeetje, je bent echt Anti-PvdA zie ik..

Wat blijft er dan nog over??
VVD lijkt me.

Ik ben voor.

Edit:
Oh ja, leeftijd moet niet omlaag maar zelfs omhoog naar 21.
Met 18 ben je nog te jong, nog geen ervaring met het echte leven.

donderdag 27 november 2003 @ 18:56:47 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_14979743
quote:
Op donderdag 27 november 2003 18:53 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ok...

Laag IQ, dan heb je al de helft van het PvdA, GroenLinks, SP en D'66 volk.
Mensen die LPF stemmen. Lijkt me duidelijk genoeg.
Mensen zonder TV... tja, ik denk dat je dan in de kant van de alternativelingen moet zoeken GroenLinks en SP dus.
Mensen met een sterke geloofsovertuiging. Hup daar gaat een gigantisch deel van het CDA, en een groot deel van de PvdA (allochtonen vooral moslims) CU en nog meer van die kleine partijen.
Mensen die wereldvreemd zijn in het algemeen, jeetje, je bent echt Anti-PvdA zie ik..

Wat blijft er dan nog over??
VVD lijkt me.

Ik ben voor.

Aangezien hij "mensen" ook noemt, blijft idd de VVD over.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_14979749
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:30 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Ja, bij maatschappijleer krijg je het hoofdstuk politiek en wordt het wel allemaal goed uitgelegd enzo, alleen let er amper iemand op omdat het ze niks interesseert, dat zie ik nu ook wel weer bij mij in de klas...

Het enige wat ik daar leerde was dat de leraar gruwelijk pro-PvdA was en dat bleek ook uit z'n lessen
pi_14979785
quote:
Op donderdag 27 november 2003 18:56 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Aangezien hij "mensen" ook noemt, blijft idd de VVD over.

Je moet leren lezen...
Er staat niet "mensen", maar "mensen...".
Hij wilde dus nog meer voorbeelden geven.
pi_14979894

Wat mij betreft mag dat zelfs weer vanaf 21 jaar.
Als je alleen in verkiezingstijd de nieuwe stemmers geintervieuwd ziet/hoort worden komen de belachelijkste argumenten te voorschijn.

Wat heb je gestemd en waarom? 'Ach ik vind Famke wel een leuk koppie hebben en mijn ouders zijn ook links.' ......Om maar een voorbeeld te noemen dan.

Ik heb het idee dat de meeste 18- jarigen zich meer druk maken om wie ze vanavond denken te gaan scoren in de kroeg. Laat staan 16 jarigen.

Al zijn er natuurlijk positieve uitzonderingen.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')