Onderwijs, Cultuur en wetenschappen: ¤ 25.7
Sociale zaken en wergelegenheid: ¤22.7
Gemeente en provinciefonds: ¤13.3
Rente staatsschuld: ¤11.9
Volksgezondheid, welzijn en sport: ¤11.1
Buitenlandse zaken/eu/internationale samenwerking: ¤9.4
Verkeer en waterstaat/fes/structuurfonds: ¤8.2
Defensie: ¤7.7
Binnenlandse zaken en koningkrijksrelaties: ¤5.0
Justitie/vreemdelingenzaken en integratie: ¤5.0
Financiën: ¤3.8
VROM: ¤3.5
Landbouw, natuur: ¤1.9
economische zaken: ¤1.6
diversen: ¤3.6
bron: http://www.minfin.nl
---------------------------------
Nu mijn begroting Kabinet BHFH:
totaal: 138
Onderwijs, Cultuur en wetenschappen: ¤ 21.6
Sociale zaken en wergelegenheid: ¤22.7
Gemeente en provinciefonds: ¤10
Rente staatsschuld: ¤11.9
Volksgezondheid, welzijn en sport: ¤11
Buitenlandse zaken/eu/internationale samenwerking: ¤9
Verkeer en waterstaat/fes/structuurfonds: ¤7
Defensie: ¤15.7
Binnenlandse zaken en koningkrijksrelaties: ¤7.0
Justitie/vreemdelingenzaken en integratie: ¤7.3
VROM: ¤3.5
Landbouw, natuur: ¤2.9
economische zaken: ¤1.6
diversen: ¤3
---
motivatie van een paar punten:
- minder geld naar onderwijs, ze bleken nog miljarden in kas te hebben, laat ze dat eerst maar opmaken en bovendien kan daar veel doelmatiger gewerkt worden, studenten hoeven geen pc's en luxe gebouwen. Houten bankjes en eenvoudige gebouwen voldoen.
-defensie meer geld, Nederland moet een meer prominente rol spelen in militaire operaties in de wereld, bovendien is een sterk leger meer en meer noodzakelijk ivm oplopende spanningen in de wereld en een groeiend aantal calamiteiten.
-1 miljard meer voor natuur ,met name het versneld voltooiien van de ecologische hoofdstructuur en meer natuurbescherming.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 20-09-2003 18:50]
quote:FiPo
Op zaterdag 20 september 2003 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is zo dom en zo gespeend van elke realiteitszin dat ik er niet eens op in ga
quote:motiveer eens en dien dan een tegenbegroting in, dan kunnen we zien wat jouw speerpunten zijn.
Op zaterdag 20 september 2003 18:40 schreef Parafernalia het volgende:
wat een kut begroting
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit is zo dom en zo gespeend van elke realiteitszin dat ik er niet eens op in ga
quote:nix niet fipo, hoe kun je in hemelsnaam een begroting opstellen voor iets waar je de casflow niet van kent en geen andere achtergrondinfo hebt?
Op zaterdag 20 september 2003 18:40 schreef Ype het volgende:
[..]
FiPo
quote:het moete een overzichtelijk topic blijven. Natuurlijk wil ik wel een detailbegroting maken, maar dat is niet de bedoeling van dit topic. Gewoon hoofdpunten en motivatie waar jij een ander idee hebt dan het kabinet Balkenende.
Op zaterdag 20 september 2003 18:41 schreef Mass het volgende:
Lekker zinvol om zo ff een heel ministerie wat geld toe te delen zonder daar een onderverdeling van te maken...
quote:Minder geld naar onderwijs
Op zaterdag 20 september 2003 18:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
motiveer eens en dien dan een tegenbegroting in, dan kunnen we zien wat jouw speerpunten zijn.
Meer geld naar defensie: je bent bang voor je baantje dus je wilt Twenthe openhouden, dat is je enige motivatie. We hebben niks te zoeken in internationale vredesmachten en we liggen aan alle kanten zo ingebouwd door Navo-bondgenoten, dat we heus geen doelwit voor invasie zijn.
Onderwijs, Cultuur en wetenschappen: ¤31.5
Sociale zaken en wergelegenheid: ¤21.6
Gemeente en provinciefonds: ¤13.3
Rente staatsschuld: ¤12.0
Volksgezondheid, welzijn en sport: ¤11.1
Buitenlandse zaken/eu/internationale samenwerking: ¤8.4
Verkeer en waterstaat/fes/structuurfonds: ¤5.2
Defensie: ¤6.4
Binnenlandse zaken en koningkrijksrelaties: ¤4.9
Justitie/vreemdelingenzaken en integratie: ¤5.0
VROM: ¤2.5
Landbouw, natuur: ¤1.2
Economische zaken, innovatie en ICT: ¤5.7
diversen: ¤3.4
quote:Onderwijs heeft nog enkele miljarden in kas, laat ze die eerst maar gebruiken...
Minder geld naar onderwijs En maar miepen dat we als kennis-economie niks meer voorstellen.
quote:en dat is goed ook, ten eerste zit een groot deel daarvan in gebouwen en ten tweede, welk gezond bedrijf/instelling heeft geen reserves?
Op zaterdag 20 september 2003 18:59 schreef B03S het volgende:[..]
Onderwijs heeft nog enkele miljarden in kas, laat ze die eerst maar gebruiken...
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 19:07 schreef JP_Balkenende het volgende:
Geniaal, ik zal hem gelijk voorstellen aan de rest van het kabinet morgen.
quote:Defentie terugbrengen naar ¤ 2 miljard lijkt me een top idee. We hebben die zooi nergens voor nodig.
-defensie meer geld, Nederland moet een meer prominente rol spelen in militaire operaties in de wereld, bovendien is een sterk leger meer en meer noodzakelijk ivm oplopende spanningen in de wereld en een groeiend aantal calamiteiten.
Onderwijs meer budget geven. En dan met name basisonderwijs want daar is geen reserve.
quote:Ik zit nog lang niet aan de 3% begrotingstekort met mijn begroting.
Op zaterdag 20 september 2003 19:09 schreef Slurf het volgende:
en jij gaat die extra 3,6 miljard zelf bijleggen BHFH?
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 19:07 schreef JP_Balkenende het volgende:
Geniaal, ik zal hem gelijk voorstellen aan de rest van het kabinet morgen.
quote:Man, je hebt niet eens een diploma, lul niet zo. Meer naar defensie, wat een duf en sullig geblaat. Uitleg nodig?
Op zaterdag 20 september 2003 18:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
---motivatie van een paar punten:
- minder geld naar onderwijs, ze bleken nog miljarden in kas te hebben, laat ze dat eerst maar opmaken en bovendien kan daar veel doelmatiger gewerkt worden, studenten hoeven geen pc's en luxe gebouwen. Houten bankjes en eenvoudige gebouwen voldoen.
-1 miljard meer voor natuur ,met name het versneld voltooiien van de ecologische hoofdstructuur en meer natuurbescherming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |