abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13301047
Dat denk ik iig.
Ik denk dat Europa nooit een goed hecht economisch en politiek blok zal worden, dit om een aantal redenen:
  • 3 grote vijanden zitten in de EU: Frankrijk, Duitsland en Engeland
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen heel erg proberen de macht naar zich toe te trekken
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen zo veel mogenlijk uit zijn op eigenbelang en niet het belang van het geheel voor laten gaan

En nu nog een paar dingen waarom Nederland uit de EU zou moeten stappen:
  • de Europese regels zullen ons als handelsland treffen, we kunnen het zelf ook wel regelen, ik heb niet erg veel tegen het economisch blok om onze markt te vergroten
  • Nederland is een rijk en goedlopend gebied (grootste groei GDP van EU paar jaar geleden), en zal dus als geldkraan gebruikt worden

Wat denken jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door Globalist op 19-09-2003 22:57]

[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:18:43 #2
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301067
Frankrijk en Duitsland hebben de euro, engeland niet, doe verdomme je research
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_13301089
Toch lijkt het me geen goed idee om nu "europa de rug toe te keren", dat doet onze positie als toegangspoort tot Europa ook niet echt goed.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:20:25 #4
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301113
Het idee van een verenigd europa is om eerst alle landen op gelijk niveau te krijgen en DAN door te stomen naar een goedlopende economie, je wil toch geen achterblijvers hebben?
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_13301132
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:18 schreef Graveland het volgende:
Waar beweer ik dat?
[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
pi_13301148
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:18 schreef Graveland het volgende:
Ik hou van die zin. Vooral het woord verdomme zet er lekker veel power achter.
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:22:03 #7
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301159
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:21 schreef Globalist het volgende:

[..]

Waar beweer ik dat?

zonder dezelfde munteenheid zullen ze nooit een volledig deel worden van europa, en wat DOET engeland eigenlijk voor europa? noem eens wat concrete voorbeelden
pi_13301174
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:19 schreef Guard het volgende:
Toch lijkt het me geen goed idee om nu "europa de rug toe te keren", dat doet onze positie als toegangspoort tot Europa ook niet echt goed.
We kunnen beter wel in het economische blok van de EU blijven.
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:20 schreef Graveland het volgende:
Het idee van een verenigd europa is om eerst alle landen op gelijk niveau te krijgen en DAN door te stomen naar een goedlopende economie, je wil toch geen achterblijvers hebben?
Een verenigd europa is imo bijna onmogelijk, al die landen zijn zo verschillend.
pi_13301198
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:22 schreef Graveland het volgende:

[..]

zonder dezelfde munteenheid zullen ze nooit een volledig deel worden van europa, en wat DOET engeland eigenlijk voor europa? noem eens wat concrete voorbeelden

Imo draait het vooral om Frankrijk en Duitsland.
pi_13301213
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:20 schreef Graveland het volgende:
Vaag. Dat zou dan niet concurrentie toestaan.

maar ontopic:
Ik ben tegen de EU op dit moment. Ik zou graag een effectieve EU zien dat alleen eisen steld aan de economie en het onderwijs. De EU-landen zouden vooral moeten samenwerken op economisch en kennisgebied. Laat de rest van de landen toch verdomme hun eigen beleid bepalen. Dat bespaart een hoop gedonder.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 19-09-2003 22:24]

vrijdag 19 september 2003 @ 22:24:36 #11
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301219
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:22 schreef Globalist het volgende:

[..]

We kunnen beter wel in het economische blok van de EU blijven.
[..]

Een verenigd europa is imo bijna onmogelijk, al die landen zijn zo verschillend.

Dus dan keren we het de rug toe? het is inderdaad moeilijk om europa te verenigen, maar als je van heel europa 1 land maakt heb je veel minder argumenten over van allesch en nog wat,
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:25:39 #12
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301255
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:24 schreef pberends het volgende:

[..]

Vaag. Dat zou dan niet concurrentie toestaan.

maar ontopic:
Ik ben tegen de EU op dit moment. Ik zou graag een effectieve EU zien dat alleen eisen steld aan de economie en het onderwijs. De EU-landen zouden vooral moeten samenwerken op economisch en kennisgebied. Laat de rest van de landen toch verdomme hun eigen beleid bepalen. Dat bespaart een hoop gedonder.

Vrije markt is op winst gericht, concurrentie gaan altijd mensen aan onderdoor
pi_13301260
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:24 schreef Graveland het volgende:

[..]

Dus dan keren we het de rug toe? het is inderdaad moeilijk om europa te verenigen, maar als je van heel europa 1 land maakt heb je veel minder argumenten over van allesch en nog wat,

Als het ooit lukt om er 1 land van te maken wel ja, maar dat word een onmogelijke klus. Op economisch gebied misschien nog wel mogelijk door de grenzen zoals nu open te gooien, maar op politiek gebied zeker niet.
pi_13301289
europa moet juist wel samen werken want je ziet om europa allemaal wereld machten ontstaan (zoals, vs, rusland, china en er is ook nog een landen blok in Noord of zuid Amerika) die landen zijn er machtig

en als wij europeanen niet achter willen blijven zullen we ook moeten samen werken

nederland moet niet uit de EU stappen ZEKER NIET ALS DE REST WEL DOORGAAT. je ziet dat Zweden waarschijnelijk achter blijft om dat het alleen de euro niet invoert war moet er dan met Nederland gebeuren als wij de EU uitstappen en niet meer gaan samen werken

vrijdag 19 september 2003 @ 22:27:24 #15
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301298
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:25 schreef Globalist het volgende:

[..]

Als het ooit lukt om er 1 land van te maken wel ja, maar dat word een onmogelijke klus. Op economisch gebied misschien nog wel mogelijk door de grenzen zoals nu open te gooien, maar op politiek gebied zeker niet.

Op politiek gebied had het nooit zo diep moeten zinken, een totalitair centraal regime of een democratie van de arbeidersklasse zal europa moeten verenigen
pi_13301369
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:27 schreef Graveland het volgende:

[..]

Op politiek gebied had het nooit zo diep moeten zinken, een totalitair centraal regime of een democratie van de arbeidersklasse zal europa moeten verenigen

Right, ik zie liever een democratische republiek. =)
Samenwerken is goed, maar om er nou 1 land van te maken gaat tever.
  vrijdag 19 september 2003 @ 22:32:07 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_13301442
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:29 schreef Globalist het volgende:

[..]

Right, ik zie liever een democratische republiek. =)
Samenwerken is goed, maar om er nou 1 land van te maken gaat tever.

het probleem met al die kleine landen is dat er geen vuist gemaakt kan worden, als je nu hypothetisch stelt dat de VS europa binnenvalt, dan zal de helft die invasie steunen en de andere helft niet, doordat elke regering andere doelstellingen heeft, totale chaos dus.
als je 1 groot land hebt zal dat land het er mee eens of niet me eens zijn, simpel
pi_13301528
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:32 schreef Graveland het volgende:

[..]

het probleem met al die kleine landen is dat er geen vuist gemaakt kan worden, als je nu hypothetisch stelt dat de VS europa binnenvalt, dan zal de helft die invasie steunen en de andere helft niet, doordat elke regering andere doelstellingen heeft, totale chaos dus.
als je 1 groot land hebt zal dat land het er mee eens of niet me eens zijn, simpel

Ja, maar je krijgt behoorlijk vervelende situaties als bepaalde landen in de EU 100% voor de VS zijn, en de rest niet. Die landen worden dan dus gedwongen om tegen de VS te vechten. (maar landen zouden dan eigenlijk niet meer bestaan)
pi_13301637
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:18 schreef Globalist het volgende:
Dat denk ik iig.
Ik denk dat Europa nooit een goed hecht economisch en politiek blok zal worden, dit om een aantal redenen:
  • 3 grote vijanden zitten in de EU: Frankrijk, Duitsland en Engeland
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen heel erg proberen de macht naar zich toe te trekken
  • Frankrijk (en Duitsland een beetje) zullen zo veel mogenlijk uit zijn op eigenbelang en niet het belang van het geheel voor laten gaan
  • En nu nog een paar dingen waarom Nederland uit de EU zou moeten stappen:

• de Europese regels zullen ons als handelsland treffen, we kunnen het zelf ook wel regelen, ik heb niet erg veel tegen het economisch blok om onze markt te vergroten
  • Nederland is een rijk en goedlopend gebied (grootste groei GDP van EU paar jaar geleden), en zal dus als geldkraan gebruikt worden
  • Wat denken jullie?

Het wordt heus wel wat met Europa, mits EU-leden die nu nog weleens als een schoothondje achter Amerika willen aanlopen voortaan de banden met de mede-EU-leden zwaarder laten wegen en voortaan met een gezonde dosis wantrouwen tegen de bedoelingen van de VS aan durfen te kijken.
    Ars longa, vita brevis
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:41:56 #20
    46305 succubus
    helhoer in het nederlands
    pi_13301684
    Ik ben vóór de Verenigde Staten van Europa.. 1 grondwet, 1 munteenheid en 1 gebundelde kracht op het gebied van economie, politiek en defensie. Er zijn nog wel heel wat jaren te gaan maar ik weet zeker dat het kan slagen. Zélfs met de oostbloklanden erbij (die komen rap genoeg uit de armoe met eu-steun, neem een voorbeeld aan de Ierse periferie). Dit is echt de enige manier om op te kunnen boksen tegen grootmachten als de VS, Rusland en China.
    pi_13301706
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:39 schreef motown het volgende:

[..]

Het wordt heus wel wat met Europa, mits EU-leden die nu nog weleens als een schoothondje achter Amerika willen aanlopen voortaan de banden met de mede-EU-leden zwaarder laten wegen en voortaan met een gezonde dosis wantrouwen tegen de bedoelingen van de VS aan durfen te kijken.

Tsja, maar wie bepaald of de VS juist handelde?
    Een anti-VS politiek is niet altijd de juiste.
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:43:11 #22
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13301713
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:35 schreef Globalist het volgende:

[..]

Ja, maar je krijgt behoorlijk vervelende situaties als bepaalde landen in de EU 100% voor de VS zijn, en de rest niet. Die landen worden dan dus gedwongen om tegen de VS te vechten. (maar landen zouden dan eigenlijk niet meer bestaan)

Ik ga even uit van het feit dat europa zowiezo altijd 1 land is geweest
    pi_13301756
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:43 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ik ga even uit van het feit dat europa zowiezo altijd 1 land is geweest

Dat zou idd er goed uit kunnen zien dan. Maar kunnen wij dat wel ooit halen?
    Zoveel talen, zoveel culturen, en zoveel chauvinisme (in sommige landen), dat gaat dus nooit goedkomen.
      vrijdag 19 september 2003 @ 22:45:46 #24
    61987 Graveland
    Howdo Jiggaboo?
    pi_13301784
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:44 schreef Globalist het volgende:

[..]

Dat zou idd er goed uit kunnen zien dan. Maar kunnen wij dat wel ooit halen?
    Zoveel talen, zoveel culturen, en zoveel chauvinisme (in sommige landen), dat gaat dus nooit goedkomen.

Latijn/duits

Het romeinse rijk en in mindere mate het duitse rijk hadden trouwens de beste kans europa te verenigen

vrijdag 19 september 2003 @ 22:48:21 #25
    46305 succubus
    helhoer in het nederlands
    pi_13301851
    quote:
    Op vrijdag 19 september 2003 22:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Latijn/duits

Het romeinse rijk en in mindere mate het duitse rijk hadden trouwens de beste kans europa te verenigen

helaas zat daar nogal een technologische kloof tussen destijds
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')