abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13221564
quote:
Kom op Hoppe, dat Balkenende eens wat minder stottert dan anders en er op geoefend heeft wat langzamer te praten - rechtvaardigt nog geen milimeter van de onnozele en asociale plannen die hij Zalm heeft laten bedenken.
Graag een beetje onderbouwing. Zomaar iets onnozel en asociaal noemen is nogal zwak. Zeker voor een journalist.
pi_13221606
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Overigens was Zalm toen ook minister.

Yep, maar een minister van Financieen is denk ik niet diegene die de loonstijging regelt. En imo word er ook niet erg veel gekeken naar de negatieve gevolgen van bijvoorbeeld loonstijging als het op het moment heel erg goed met de economie gaat.
[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
pi_13221715
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:47 schreef ericeric het volgende:

[..]

Graag een beetje onderbouwing. Zomaar iets onnozel en asociaal noemen is nogal zwak. Zeker voor een journalist.

Is er hier een journalist dan

Ik noem de plannen niet zomaar asociaal en onnozel - wil je iedere keer opnieuw uitgelegd krijgen dat deze regering dom bezig is? Als je zelfs de werkgevers tegen je hebt, dan ben je knap bezig hoor

dinsdag 16 september 2003 @ 21:51:01 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13221732
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:41 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

We noemen een 538, we noemen een Radio3, kopspijkers, etc..
We noemen linkse demonstranten...

Ik bedoelde in het interview.
quote:
[..]

Omdat hij niet Bos is misschien?

Misschien had ik Bos niet moeten roepen, want dat werkt als een rode lap bij jou.

Ik bedoelde waarom andere maatregelen niet gaan werken en nou precies deze kaasschaafmethode wel.

quote:
Het is gewoon geen linkse boomknuffelaar die het moet hebben van de armste stemmers en knuffelallochtonen, dus durft hij ze wel aan te pakken.
quote:
[..]

Wat heeft Kok ooit bereikt dan?
Behalve een paar leuke commissariaten als dank voor zijn medewerking tijdens zijn regeringsperiodes.

Kok was invloedrijk. Landen als het VK en de VS gingen hier op bezoek om het mooie poldermodel te bezichtigen. Dat is wat anders dan een Balkie die op bezoek mocht.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13221801
quote:
Nee, de staatsschuld is 30% afgenomen
Als percentage van het BNP ja. Niet in absolute zin
quote:
Overigens was Zalm toen ook minister.
Inderdaad. En een zwakke gedurende de laatste jaren van paars. Vandaar dat er in de laatste jaren van paars onnodig geld verspilt is.
quote:
Jij weet niet hoe het belastingstelsel werkt?
Jawel, maar zoals ik hierboven al uitgelegd heb had ik ff afgerond. De eerste lagere schalen zijn verwaarloosbaar bij dit enorme salaris. De hoogste schaal is van toepassing over vrijwel zijn hele inkomen, juist omdat dat zo hoog is.
quote:
De hoogste schijf is trouwens 52%
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben
pi_13221822
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:43 schreef SCH het volgende:
TS bedoelt feitelijk dat Karel van de Graaf geen kritische vraag durfde te stellen? Over schoothondjes gesproken

Kom op Hoppe, dat Balkenende eens wat minder stottert dan anders en er op geoefend heeft wat langzamer te praten - rechtvaardigt nog geen milimeter van de onnozele en asociale plannen die hij Zalm heeft laten bedenken.

Wat zijn voor jou precies die onnozele en asociale plannen, afgezet tegen de betaalbaarheid van een stelsel voor de komende 25 jaar?
quote:
En wacht maar op de Algemene Beschoouwingen, dan is het gestotter wel weer terug
We wachten dat inderdaad af.

Gestotter is voor mij overigens geen diskwalificatie van iemands voorstellen. Debaterskunst en deugdelijk bestuur valt best te verenigen in één persoon maar als ik tussen de twee moet kiezen kies ik voor de lange termijn: Deugdelijk bestuur en realiseerbaar beleid.

Ik heb er persoonlijk vertrouwen in dat Balkenende daarvoor staat. maar dat is persoonlijk en daarom ter discussie.

In dit topic kunnen we elkaar scherpen in debaterskunst maar liefst zie ik dat ieder die meeleest en/of meedoet (inclusief mezelf) er ook wat politiek inzicht van opdoet.

Wie zich wat wil scherpen in de debaterskunst doet er niet slecht aan het boek:

De opleiding tot redenaar van Quintillianus (ISBN 90 6554 4232)
tot zich te nemen.

salva cum reverentia
pi_13221848
quote:
Is er hier een journalist dan
Volgens je fotoboek ben jij dat.....
pi_13221860
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De staatsschuld is tov van de andere EU-landen een van de laagsten.

Spreek geen onzin.

Eurostat

Vrij gemiddeld dus.

Tel overigens de 11 miljard van dit jaar er alvast maar bij op.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 16-09-2003 21:54]

pi_13221886
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:52 schreef ericeric het volgende:

[..]

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben

[offtopic]
Btw, de VVD wil de hoogste schijf verlagen naar 49%.
[/offtopic]
[b]Op vrijdag 19 september 2003 16:25 schreef Globalist het volgende:[/b][br]Wie regelt er ff een vliegtuigje met 'Balkenende en Zalm hebben gelijk' voor morgen? :P
pi_13221972
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik bedoelde in het interview.
[..]

Misschien had ik Bos niet moeten roepen, want dat werkt als een rode lap bij jou.

Ik bedoelde waarom andere maatregelen niet gaan werken en nou precies deze kaasschaafmethode wel.
[..]

[..]

Kok was invloedrijk. Landen als het VK en de VS gingen hier op bezoek om het mooie poldermodel te bezichtigen. Dat is wat anders dan een Balkie die op bezoek mocht.

• Ts doelde niet op het interview.
  • Ik heb persoonlijk redenen om Bos niet te mogen, maar geloof mij, het is een kwal en een slecht leider.

• Ik noem het trouwens niet graag kaas schaven, dat lijkt zo nutteloos omdat je de kaas tenslotte opeet.
    Denk eerder aan stroomlijnen.
  • Slaap lekker.
  • Kok had geen fuck met het poldermodel te maken.

• Het was zelfs bijna om zeep geholpen in Paars II.
    In die periode hadden de VS met Clinton overigens een veel liberaler beleid en waren er nog geen moslims de twin towers ingevlogen, waardoor er nog makkelijke realties met de VS en het VK mogelijk waren.
    Tegenwoordig moet je oppassen dat je als verbindingsofficier niet op een persconferentie als bondgenoot wordt voorgesteld.
    pi_13222010
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 21:53 schreef hoppe het volgende:

[..]

Wat zijn voor jou precies die onnozele en asociale plannen, afgezet tegen de betaalbaarheid van een stelsel voor de komende 25 jaar?

Als je met een handicap geboren bent of op een andere manier moeilijk mee kunt komen, ben je gewoon giga de lul door deze plannen. Ze zijn wreed en onbarmhartig. En breek me de bek niet open over een betaalbaar stelsel, we zijn verdomme nog steeds 1 van de rijkste landen van de wereld. De rest is dan niet belangrijk meer, als je niet met de zwaksten om kan gaan, ben je geen knip voor de neus waard.
    pi_13222020
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 21:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Tel overigens de 11 miljard van dit jaar er alvast maar bij op.

En als het aan Links ligt 28 miljard
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    pi_13222027
    quote:
    Ik noem de plannen niet zomaar asociaal en onnozel - wil je iedere keer opnieuw uitgelegd krijgen dat deze regering dom bezig is?
    Dit is dus het brengen van een mening als een feit. Journalistieke doodzonde. (Als je fotoboek dus klopt)
    pi_13222044
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 21:54 schreef ericeric het volgende:

[..]

Volgens je fotoboek ben jij dat.....

Hier ben ik gewoon een user net als jij.
    pi_13222116
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 21:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier ben ik gewoon een user net als jij.

Doet me denken aan Nawijn. Sprak die nou als minister, lijsttrekker van de LPF of als mens.
    pi_13222165
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 22:01 schreef ericeric het volgende:

[..]

Doet me denken aan Nawijn. Sprak die nou als minister, lijsttrekker van de LPF of als mens.

Ik ben hier als user, en jij?
    Verder nog inhoudelijke opmerkingen?
      dinsdag 16 september 2003 @ 22:03:00 #42
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_13222200
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 21:57 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

• Ts doelde niet op het interview.

• Ok.
    quote:
  • Ik heb persoonlijk redenen om Bos niet te mogen, maar geloof mij, het is een kwal en een slecht leider.

• Ik noem het trouwens niet graag kaas schaven, dat lijkt zo nutteloos omdat je de kaas tenslotte opeet.
    Denk eerder aan stroomlijnen.
    Ik geloof je niet, vanwege je gebrek aan argumenten.
    quote:
  • Slaap lekker.
  • Kok had geen fuck met het poldermodel te maken.

• Het was zelfs bijna om zeep geholpen in Paars II.
    In die periode hadden de VS met Clinton overigens een veel liberaler beleid en waren er nog geen moslims de twin towers ingevlogen, waardoor er nog makkelijke realties met de VS en het VK mogelijk waren.
    Kok wist het poldermodel te gebruiken voor een aantal jubeljaren. De aanpak van Kok paste in de visie van het poldermodel.
    quote:
    Tegenwoordig moet je oppassen dat je als verbindingsofficier niet op een persconferentie als bondgenoot wordt voorgesteld.
    Als de regering (Balkenende 1 was dat) een pappen-en-nathouden-standpunt heeft, is dat idd lastig.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_13222224
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 22:01 schreef ericeric het volgende:

[..]

Gisteren net 3 gekeken?
    Lekkere "oblectieve" regisseuse was dat, niet?
    Dat brengt nu het nieuws je huiskamer binnen.
      dinsdag 16 september 2003 @ 22:06:21 #44
    18933 Krush
    Altijd newbie gebleven
    pi_13222315
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 22:03 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Gisteren net 3 gekeken?
    Lekkere "oblectieve" regisseuse was dat, niet?
    Dat brengt nu het nieuws je huiskamer binnen.

Een regisseuse is geen minister en mag er dus best een persoonlijke mening op na houden. Zolang dat de inhoud van het programma maar niet beinvloedt.
    pi_13222321
    quote:
    Als je met een handicap geboren bent of op een andere manier moeilijk mee kunt komen, ben je gewoon giga de lul door deze plannen. Ze zijn wreed en onbarmhartig. En breek me de bek niet open over een betaalbaar stelsel, we zijn verdomme nog steeds 1 van de rijkste landen van de wereld. De rest is dan niet belangrijk meer, als je niet met de zwaksten om kan gaan, ben je geen knip voor de neus waard.
    Voor gehandicapten mag het best wel iets ruimer. Ben ik met je eens. Maar het probleem blijft altijd de afweging tussen controle en eerlijkheid.

In NL zitten er 2,5 keer zoveel mensen in de WAO als in vergelijkbare regelingen in Belgie en Duitsland. Dat zijn toch geen asociale landen in vergelijking met NL. Daar moet toch iets aan gebeuren?

Een stelsel moet betaalbaar zijn. Hoe rijk je ook bent, als je meer uitgeeft dan je binnenkrijgt dan gaat het uiteindelijk fout.

Een regering kan nooit werken op basis van "De rest is dan niet belangrijk meer". Dingen maar laten zitten is nooit goed.

pi_13222399
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 22:06 schreef Krush het volgende:

[..]

Een regisseuse is geen minister en mag er dus best een persoonlijke mening op na houden. Zolang dat de inhoud van het programma maar niet beinvloedt.

Niet als je regisseuse bent voor de journalistiek.
    Dat beinvloed je werk altijd.
    Kijk maar eens hoe kopspijkers, dit was het nieuws en aanverwante programma's hun best doen om het CDA de grond in te boren.
    Heb ik ze bij de PvdA nooit zien doen.
      dinsdag 16 september 2003 @ 22:09:44 #47
    48624 palpatine
    Inhuman beast!
    pi_13222456
    Wat een gezeik weer over balkenende laat die man rustig eens zijn werk doen. denk je dat in 1 jaar alle problemen opgelost kunnen worden? zoiets heeft tijd nodig. ik ben tevreden met balkenende2
    en dat gezeur van schoothondje enz vind ik een beetje kinderachtig.
    if you will not be turned you will be destroyed!
      dinsdag 16 september 2003 @ 22:11:23 #48
    18933 Krush
    Altijd newbie gebleven
    pi_13222520
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 22:08 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Niet als je regisseuse bent voor de journalistiek.

Kijk maar eens hoe kopspijkers, dit was het nieuws en aanverwante programma's

Juist.
      dinsdag 16 september 2003 @ 22:14:33 #49
    37912 Darkinforcer
    Drone 34234, Grid 4a.Online
    pi_13222650
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 21:30 schreef siggie het volgende:
    Tja ik heb het ook gezien en ben normaal helemaal geen fan van onze Harry Potter, maar hij doet het toch maar nu maar hopen dat het het gewenste effect heeft......

De linkse partijen zullen wel weer gaan roepen hoe slecht het allemaal is, maar toch wel opvallend dat elke slechte periode komt na een PVDA regeer periode....

Als je refereert naar Paars en consorten, vergeet d66 en de VVD ook niet om je mooie reply aan te vullen.
    We Are Borg, Resistance Is Futile!
    pi_13222765
    quote:
    Op dinsdag 16 september 2003 22:14 schreef Darkinforcer het volgende:

[..]

Als je refereert naar Paars en consorten, vergeet d66 en de VVD ook niet om je mooie reply aan te vullen.

De VVD en D66 zijn nog nooit de grootste en dus belangrijkste en meest invloedrijke partij geweest in een coalitie...
    De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')