Smit heeft het niet alleen over de taal Tikorev, hij noemt die overname in een reeks van overnames en dit was voor hem de druppel - hij heeft sowieso moeite met meerdere winkels bij elkaar die door allochtonen gerund worden. Dat is niet Hollands genoeg.
En hij vindt het belangrijk dat kinderen "in een groen, groen knollen knollen land" nog kennen
Fijn dat sommigen er nu achter gekomen dat de Volkskrant gewoon een goede journalistieke krant is, net als dat het Journaal en Den Haag Vandaag niet links zijn. Zullen we daar dan vanaf vandaag dan niet meer zeurie zeurie over doen
quote:Grap van de week
Op zaterdag 18 oktober 2003 16:28 schreef Tijger_m het volgende:
Patat Defensie?
quote:De Volkskrant is idd verbeterd, dat de NOS mag volgen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:04 schreef SCH het volgende:
Sinds 2 allochtonen de snackbar hebben overgenomen zijn de spullen goedkoper en de porties groterSmit heeft het niet alleen over de taal Tikorev, hij noemt die overname in een reeks van overnames en dit was voor hem de druppel - hij heeft sowieso moeite met meerdere winkels bij elkaar die door allochtonen gerund worden. Dat is niet Hollands genoeg.
En hij vindt het belangrijk dat kinderen "in een groen, groen knollen knollen land" nog kennen
Fijn dat sommigen er nu achter gekomen dat de Volkskrant gewoon een goede journalistieke krant is, net als dat het Journaal en Den Haag Vandaag niet links zijn. Zullen we daar dan vanaf vandaag dan niet meer zeurie zeurie over doen
quote:Je hebt mijn post niet gelezen of niet begrepen of beide.
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:09 schreef ZerTy het volgende:[..]
De Volkskrant is idd verbeterd, dat de NOS mag volgen.
quote:Dat de Volkskrant verbeterd is, wil nog niet zeggen dat Den Haag Vandaag en het Journaal ook verbeterd zijn. Zijn 2 totaal verschillende instanties. Op teletext (ook van de NOS) is niets terug te vinden over de "Marokkanen en Bejaarden"-zaak. Ook met de rellen na de demonstratie "tegen politiegeweld" was er in het journaal niets te zien.
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:24 schreef SCH het volgende:[..]
Je hebt mijn post niet gelezen of niet begrepen of beide.
quote:Dat was vooral voor de opkomst van Fortuyn en alles wat daaruit voortkwam. Multikul vind ik overigens weer een erg dedaine uitdrukking. Het zegt even weinig als multicultureel waarbij de kool en de geit worden gespaard en maatschappelijk problematiek kan blijven doorrotten vanwege gebrek aan ruimte voor signalering.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:48 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
O, en ik maar denken dat het spreekorgaan van de linkse kerk zich tot doel had gesteld de integratieproblemen te verdoezelen en de multikul te propageren.
Zie jij kans die Volkskantartikelen hier geplaatst te krijgen? Zelf beschouw ik de Volkskrant namelijk nog steeds als het wat meer links georiënteerde neefje van de Telegraaf (de koppen zijn 'interessanter' dan de artikelen) dat ik op de Uni meteen al kreeg opgedrongen via een Volkskrantagenda. Mogelijk is er sinds de dood van Fortuyn een en ander bij dat blad veranderd en kan daadwerkelijk weer de vraag gesteld worden welk volk de Volkskrant vertegenwoordigd.
Graag laat ik mij overtuigen door kritische oogopeners die ik kritisch blijf bezien. Ook als deze in de Volkskrant werden gepubliceerd.
HP de Tijd biedt Rechts meer ruimte maar haalt het voor mij qua niveau niet bij de Groene die weer meer linksgeoriënteerd is. Sommige artikelen vind ik dermate triest dat ik het blad slechts lees als ik het ergens vind. Met Elsviers heb ik ook wat weinig en VN heeft wel het goede formaat en een aardige literatuurbijlage maar vind ik uitgesproken bevoogdend links. De conclusies uit de artikelen zijn mijlenver voorspelbaar, alsof je naar een voorstelling van Youp van 't Hek gaat. Het biedt geen verrassingen, nauwelijks verdieping en de clou ligt er te dik bovenop.
En na dit verhaal even bij-de-draad:
Ik vind Michiel Smit nog niet zo extreem al begrijp ik niet goed waarom hij zich omringt met volk dat nogal eens ongenuanceerd uit de hoek komt. De man vertegenwoordigt gezien de groei van zjin partij een deel van het electoraat. Mijn vertrouwen in het zelfreinigende vermogen van de democratie is voldoende om de democratie niet in te ruilen voor een bevoogdende overheid die voor anderen denkt en handelt in plaats van dat zij met anderen werkt aan samenlevingsopbouw.
Indien Smit dus te ver gaat of teveel toezegt krijgt hij maximaal vier jaar om zich wat uit te leven. Vervolgens zal hij weer naar de marge worden verdrongen als de democratie haar beloop krijgt en die kiezer hem op zijn beloften en activiteiten ter bewerking daarvan afrekent. Indien Smit niet te ver gaat krijgt hij conform de democratische beginselen kansen om zijn zegje te doen en mensen voor zijn ideeën te winnen. De pers moet zijn optredens kritisch belichten zoals het alle optredens van politici kritisch dient te belichten. Als het even kan zonder de vooringenomen toon die in België de isolatie en groei van het Vlaams Blok bewerkte doordat het weinig met democratische ruimte en vrije meningsuiting voor ingezetenen te maken had.
quote:Als de NOS journalistieke keuzes maakt die jou niet aanstaan dan zijn ze ineens slecht
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:44 schreef ZerTy het volgende:[..]
Dat de Volkskrant verbeterd is, wil nog niet zeggen dat Den Haag Vandaag en het Journaal ook verbeterd zijn. Zijn 2 totaal verschillende instanties. Op teletext (ook van de NOS) is niets terug te vinden over de "Marokkanen en Bejaarden"-zaak. Ook met de rellen na de demonstratie "tegen politiegeweld" was er in het journaal niets te zien.
Dat kwam pas 3 dagen later, toen alle kranten er al over hadden geschreven en de NOS niet achter kon blijven.
Ik kan het je wel vertellen meteen: journalisten van allerlei pluimage vanuit een gemiddelde politieke denkrichting die op hun werk journalistieke keuzes maken, en niet anders. En er natuurlijk af en toe naast zitten, zoals iedere Nederlanders die werkt en feilbaar is.
quote:Kom, kom. Het is algemeen bekend (of zou bekend moeten zijn) dat zo'n 80% van het journaille van Linkse snit is. Dat "allerlei pluimage" valt dus zwaar tegen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 23:38 schreef SCH het volgende:Ik kan het je wel vertellen meteen: journalisten van allerlei pluimage vanuit een gemiddelde politieke denkrichting die op hun werk journalistieke keuzes maken, en niet anders. En er natuurlijk af en toe naast zitten, zoals iedere Nederlanders die werkt en feilbaar is.
quote:Of: Waarom wordt Kafka zo vaak geciteerd?
Op zondag 19 oktober 2003 11:22 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is geen discussie over de politieke voorkeur van de media. Als je daarover wilt discussieren open je maar een nieuw topic.
Afschuiven naar OOG werkt altijd
quote:De NOS was de eerste die erachter kwam dat die jongens die Anja Joos hadden omgebracht. Van Marrokaanse afkomst waren. En dat ook melde.
Op zaterdag 18 oktober 2003 19:09 schreef ZerTy het volgende:[..]
De Volkskrant is idd verbeterd, dat de NOS mag volgen.
Dan kan ik het ook nog wel even over de Telegraaf hebben. Waar ze het moeilijk vinden om feiten en meningen te scheiden.
quote:Ja hoor, daar is 'ie weer...
Op zondag 19 oktober 2003 11:20 schreef Luis het volgende:...journaille...
[ontopic]
Ach ja, als het ressentiment van de burgerman zonodig gekanaliseerd moet worden, dan maakt het niet uit welke domme eikel aan het hoofd staat natuurlijk. Dus Michiel is dan net zo goed als willekeurig welke andere Germaan.
V.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:56 schreef Tikorev het volgende:[..]
Als 90% van de buurt Arabisch of Marokkaans praat is het vast geen opstakel om geen Nederlands te kennen.
quote:Liever een domme eikel dan een Phillip DeWinter. Ik denk dat iedereen die nu een nieuwe CD opricht in de landelijke politiek wel een kans maakt. Mits we over drie jaar nog steeds zoveel Marokkanenberichten hebben natuurlijk.
Op zondag 19 oktober 2003 23:17 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja hoor, daar is 'ie weer...
[ontopic]
Ach ja, als het ressentiment van de burgerman zonodig gekanaliseerd moet worden, dan maakt het niet uit welke domme eikel aan het hoofd staat natuurlijk. Dus Michiel is dan net zo goed als willekeurig welke andere Germaan.V.
quote:Je kan tendentieuze onderzoekjes voor waarheid aannemen, ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat de politieke voorkeur van de redacteuren bij DHVD en het Journaal zeer aardig gespreid zijn over de diverse partijen.
Op zondag 19 oktober 2003 11:20 schreef Luis het volgende:[..]
Kom, kom. Het is algemeen bekend (of zou bekend moeten zijn) dat zo'n 80% van het journaille van Linkse snit is. Dat "allerlei pluimage" valt dus zwaar tegen.
quote:Ik vermoed dat het weinig van doen heeft met hetgeen jij als Marokkanenberichten duidt. Het gaat erom dat onze overheid haar taken naar behoren uitvoert. In Amsterdam doet zij vast haar best maar het blijft een treurig gegeven dat een middenstander die met winkeldiefstal geconfronteerd wordt een deel van zijn omzet mist doordat deze de gesnapte winkeldief nergens kwijt kan en dit hem tijd en ergernis kost. De overheid, die mijns inziens terecht het monopolie op geweld heeft dient vlotter ter plekke te zijn om deze plaag op te lossen. Doet zij dit niet dan komt het zover dat zij het monopolie op geweld verliest.
Op maandag 20 oktober 2003 11:43 schreef sizzler het volgende:[..]
Liever een domme eikel dan een Phillip DeWinter. Ik denk dat iedereen die nu een nieuwe CD opricht in de landelijke politiek wel een kans maakt. Mits we over drie jaar nog steeds zoveel Marokkanenberichten hebben natuurlijk.
Middenstanders zijn het zat belasting te betalen en bij voortduring gecontroleerd en zo nu en dan beperkt te worden door de wet (denk bijvoorbeeld aan HACCP-normen, ARBO, verplichte verzekeringen, belastingpremies) terwijl diezelfde wet hen niets dan ergernis oplevert als ze er eens een beroep op wensen te doen voor hun veiligheid of ter voorkoming van diefstal en vlotte afwikkeling van aangifte. Gezien diezelfde middenstanders nogal eens converseren met hun klanten valt te verwachten dat zij invloed uitoefenen op de werkelijkheidsbeleving van deze mensen. Dit gebeurt zeker als enkele van deze klanten het persoonlijk meemaken dat er weer eens een dief toeslaat terwijl zij hun boodschappen bij de betreffende middenstander afrekenen. Zo ontstat er dan langzaam maar zeker een stereotyp beeld van bepaalde bevolkingsgroepen. Uiteraard wordt daarmee aan vele individuen tekort gedaan maar daar staan deze eenvoudige mensen niet verder bij stil.
Als er niets verandert dan scoort een partij die deze maatschappelijke misstanden aankaart. Omdat het toevallig gaat om groepjes individuen uit een minderheidsgroepering waarvan misdraging kennelijk het meest opvalt worden de mensen die hun ergernissen uitspreken voorzien van het etiket racist, facist of rechtse bal door mensen die persoonlijk minder in aanraking zijn gekomen met de beschreven problematiek. Dit etiketjesplakken lost echter NIETS op. Het drijft mensen naar partijen die grenzen opzoeken in de hoop dat deze dan misschien wèl iets doen aan de door hen gesignaleerde maatschappelijke problematiek waarvan een deel van hen al slachtoffer geworden is.
De gevestigde politiek heeft het dus zelf in de hand. Blijft men al te goed en verwordt men daarmee tot buurman's gek of is men bereid daadwerkelijk de hufterigheid op straat, de kleptocratie in de binnensteden en de terrorisering van verpleeg- en verzorgingshuizen van een gepast maatschappelijk antwoord te voorzien of laat men het uit de hand lopen door slechts gesprekken met daders te entameren en de zaken verder op hun beloop te laten.
De electorale score van partijtjes die wat meer rigoreuze standpunten innemen zal stijgen naarmate er meer op haar beloop gelaten wordt. Voor zover ik het kan beoordelen is het toch echt vijf-voor-twaalf.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 20-10-2003 12:21]
quote:Ik deel je analyse voor geen meter, en wel die van Sizzler. Het gaat louter om de Marokkanenberichtjes, en deels om de ontvredenheid die jij signaleert. Maar 5 voor 12? Laat me niet lachen, in deze ongebreidelde welvaartstaat is zo'n opmerking toch echt een gotspe.
Op maandag 20 oktober 2003 12:15 schreef sjun het volgende:De electorale score van partijtjes die wat meer rigoreuze standpunten innemen zal stijgen naarmate er meer op haar beloop gelaten wordt. Voor zover ik het kan beoordelen is het toch echt vijf-voor-twaalf.
quote:Oh dus alle huilberichten van de vakbonden, subsidieclubjes, de zorg ed dat het zo slecht gaat daar zijn allemaal gezeur en een gotspe? Mooi, dan kan er wel wat meer bezuinigd worden.
Op maandag 20 oktober 2003 12:19 schreef SCH het volgende:[..]
Maar 5 voor 12? Laat me niet lachen, in deze ongebreidelde welvaartstaat is zo'n opmerking toch echt een gotspe.
quote:Ja, de halve Hoefkade om maar een voorbeeld te noemen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:26 schreef gelly het volgende:[..]Jij zegt wel dat ze geen nederlands praten, maar mijn ervaring is anders bij allochtone horeca ondernemers. Ben jij ooit een snackbar binnen gelopen waar men je niet kon helpen omdat ze geen nederlands spraken
quote:LOL. Je loopt achter, die zijn al jaren niet meer nodig.
Lijkt me sowieso wel handig, ander krijg je je horeca papieren niet eens.
Enne... de eigenaar is nooit, maar dan ook nooit de persoon die in de winkel staat.
quote:Tijd dat jij eens een kruidenierszaakje gaat drijven in de binnenstad of dat je eens een jaartje als marktkoopman door het leven gaat opdat je gevoed door een praktijk van alle dag tot een wat meer doorleefde beoordeling van zaken kunt komen. Mogelijk schaaft het je hier gedeponeerde politiek correcte mening wat bij.
Op maandag 20 oktober 2003 12:19 schreef SCH het volgende:[..]
Ik deel je analyse voor geen meter, en wel die van Sizzler. Het gaat louter om de Marokkanenberichtjes, en deels om de ontvredenheid die jij signaleert. Maar 5 voor 12? Laat me niet lachen, in deze ongebreidelde welvaartstaat is zo'n opmerking toch echt een gotspe.
quote:Nee hoor - de bezuinigingen raken over het algemeen niet de mensen die zo ontevreden zijn en zeuren over buitenlanders. Middenstanders en de extreem-rechts achterban zijn over het algemeen middenklasse burgers die het relatief goed hebben.
Op maandag 20 oktober 2003 12:21 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Oh dus alle huilberichten van de vakbonden, subsidieclubjes, de zorg ed dat het zo slecht gaat daar zijn allemaal gezeur en een gotspe? Mooi, dan kan er wel wat meer bezuinigd worden.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is echte onzin als je denkt dat een Marokkaanse snackbar-eigenaar of bediende niet een Nederlandse bestelling kan verstaan. Dan zouden ze heel snel failliet gaan.
Alsof er nog NLe klanten komen in buurten als de Hoefkade.
En dat is in Rotjeknor ongetwijfeld hetzelfde.
quote:JIj selecteert je winkels er blijkbaar op. Dat andere mensen hele andere ervaringen hebben, zegt jou niets en doe je af als onzin. Beetje vreemd.
Op maandag 20 oktober 2003 12:26 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
.
Yeah right! Dat heb ik al vaker meegemaakt hoor, niet alleen in snackbarren. Loop eens een Izmir-Telecomwinkel binnen en probeer in het NLs wat te bestellen. Veel succes!Alsof er nog NLe klanten komen in buurten als de Hoefkade.
En dat is in Rotjeknor ongetwijfeld hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |