Deel 2 is al een weekje dicht, maar ik kwam net de volgende mening over Michiel Smit tegen van collega-raadslid Theo Cornelissen (SP):
quote:Let ook op het woordje inbraak tussen haakjes.
Michiel Smit zou niet zo krampachtig de AEL moeten naapen met zijn burgerwacht in de vorm van een PIN-defensie. Beter zou zijn dat hij eindelijk eens zijn mond opendoet in de gemeenteraad en de daarbij behorende commissies. Daar is hij tenslotte voor gekozen en dan zou ik ook daar het debat met hem kunnen aangaan. Zijn grote idool Pim was nooit te beroerd om zijn mond open te doen. Nu laat Smit zijn spreektijd verlopen en ook in de politiek geldt: "wie zwijgt stemt toe" en ik zie Michiel dan ook als een van de grootste jaknikkers in de politiek op dit moment. Hij is wel erg stil de laatste tijd en zoekt alleen de makkelijke publiciteit gebaseerd op persoonlijke akkefietjes als PIN-beroving en een "inbraak" in zijn fractiekamer. Maar wie weet komt hij binnenkort alsnog uit de hoek en kan ik hem in de raadsarena een linkse directe verkopen, want die verdient hij wel.
quote:Ja, dus???
Op maandag 8 september 2003 00:30 schreef Kozzmic het volgende:
Let ook op het woordje inbraak tussen haakjes.
Omdat iemand op één of ander forum het woordje inbraak tussen haakjes zet, zou ik daar bepaalde conclusies aan moeten verbinden Beetje rare wereld.
quote:Dat een domme SP-er het verschil niet ziet tussen opgeschoten Marokkaantjes die de politie dwarsbomen en Michiel Smit die met eerzame burgers bepaalde hoeken van de straat in de gaten houdt is een gegeven. Als die domme SP-er zelf eens z'n luie poten uit de mouwen zou steken en de mensen hun straat zou teruggeven in plaats van te zoeken naar vergelijkingen met extreem-rechts dan zou zo'n actie van Smit misschien wat meer vruchten afwerpen.
Gemeente Rotterdam
T.a.v. College B&W
Coolsingel 40
3011 AN RotterdamBetreft: Straatroof en aangifte doen
Rotterdam, 1 september 2003
Geacht College,
Tijdens de Pin Defensie actie van afgelopen vrijdagavond hoorde ik van een Rotterdamse mevrouw dat ze acht minuten had gewacht, voordat ze 112 aan de lijn kreeg. Op vrijdag 4 juli zag deze mevrouw tussen 20u en 20.30u een man in pak achter twee jongens aanrennen. Vervolgens nam ze het initiatief om de politie (112) te bellen, zoals we allemaal graag willen.
1. Heeft deze meneer aangifte gedaan van de beroving?
2. Hoe vaak gebeurde het in respectievelijk juli en augustus dat er meer dan 5 minuten gewacht moest worden, voordat iemand 112 aan de lijn kreeg?
3. Hoe gaat u zorgen dat dit niet meer gebeurd?Afgelopen zondag zo rond 13.30 uur, ten hoogte van de Meent, werd een jonge vrouw van rond de 25/30 jaar beroofd. Door twee mannen werd de portemonnee van een vrouw uit haar handen gerukt (terwijl ze ook nog een baby droeg). Dit werd op afstand gezien door een van de Pin Defensie vrijwilligers die er ook toevallig rondliep. In alle hectiek probeerde hij de mannen staande te houden, wat helaas niet is gelukt. Hij heeft geadviseerd aan de mevrouw om op het hoofdbureau van politie aangifte te gaan doen.
1. Heeft deze mevrouw aangifte gedaan?
2. Van hoeveel van dit soort straatroven zijn afgelopen weekeinde een mutatie gemaakt door agenten op straat in Rotterdam Centrum?
3. Van hoeveel van dit soort straatroven zijn afgelopen weekeinde ook aangifte gedaan in Rotterdam Centrum?Deze vragen kunt u behandelen conform artikel 19 reglement van orde.
Met vriendelijke groeten,
Michiel Smit
Lid der gemeenteraad Rotterdam
En Kozzmic, Michiel geeft zelf het antwoord al op z'n site:
Is Nieuw Rechts extreem-rechts?
Extreem betekent 'zeer vergaand'. Rechts is 'behoudend'. Als dat betekent dat we de Nederlandse normen en waarden, tradities en gebruiken willen behouden dan zegt Nieuw Rechts: Ja, we zijn extreem-rechts. Maar de journalisten bedoelen het uiteraard niet in deze zin, het is een badinerende opmerking geworden om politieke tegenstanders bij voorbaat monddood te maken.
quote:Schriftelijke vragen stellen is niet hetzelfde als het debat in de gemeenteraad aangaan. Iedereen kan wel wat vragen opstellen en daar meteen een persbericht aan koppelen, maar als je in de raad vervolgens je kritische mond houdt dan ben je weinig waard als politicus. Politiek bedrijf je niet op papier.
Op maandag 8 september 2003 12:05 schreef JarJar_Swings het volgende:
Even naar Nieuw Rechts gesurfd en volgens mij heeft Michiel Smit naar aanleiding van zo'n PIN-actie wel degelijk vragen gesteld aan het college B&W.
Ik spreek overigens uit eigen ervaring, ik was ook ooit een waardeloos raadslid, maar ik had niet de pretentie een eigen partij te leiden.
Verder ben ik niet echt op de hoogte van wat er gaande is in de Rotterdamse raad, en wil ik niet afgaan op iets wat één SP-er zegt. Dus meerdere bronnen zijn welkom.
quote:Op zich heb je helemaal gelijk over dat en mondeling in debat gaan. Maar Michiel Smit is niet de enige die zich hier schuldig aan maakt, dit lijkt wel algemeen aanvaard in de Nederlandse politiek.
Op maandag 8 september 2003 12:17 schreef Kozzmic het volgende:
Schriftelijke vragen stellen is niet hetzelfde als het debat in de gemeenteraad aangaan. Iedereen kan wel wat vragen opstellen en daar meteen een persbericht aan koppelen, maar als je in de raad vervolgens je kritische mond houdt dan ben je weinig waard als politicus. Politiek bedrijf je niet op papier.Ik spreek overigens uit eigen ervaring, ik was ook ooit een waardeloos raadslid, maar ik had niet de pretentie een eigen partij te leiden.
Verder ben ik niet echt op de hoogte van wat er gaande is in de Rotterdamse raad, en wil ik niet afgaan op iets wat één SP-er zegt. Dus meerdere bronnen zijn welkom.
Helaas is de Nederlandse politiek zo verziekt, dat men geen prijs meer stelt op mondelinge kwaliteiten en de daaruit voortvloeiende verhitte discussies. Dat blijkt wel uit de manier waarop mensen als Henk Westbroek en Fortuyn worden aangepakt.
Een gemiddeld 2de kamerdebat is even saai en onvolgbaar als een gemiddeld ambtenarenoverleg en hangt aan elkaar via bergen papier. En dan kun je dus net zo goed gewoon op papier wat vragen stellen.
quote:Waarom staat het woordje inbraak tussen haakjes?
Op maandag 8 september 2003 00:30 schreef Kozzmic het volgende:
[..]Let ook op het woordje inbraak tussen haakjes.
Deze man post hier op FOK! met het account Akkersloot?
quote:De SP behandelt Michiel Smit niet als een paria, de beide raadsleden hebben bijvoorbeeld ook wel eens samengewerkt. Zie: http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1054836944.html.
Op maandag 8 september 2003 17:08 schreef JarJar_Swings het volgende:
LOL! Volgens mij wordt Smit in de Rotterdamse raad als een paria behandelt, net zoals men met een zekere Janmaat placht te doen. Het niet serieus nemen van een gekozen volksvertegenwoordiger toont grote minachting voor het volk wat je behoort te dienen. Maar we weten onderhand wel wie het meest gediend zijn bij de huidige politiek van kop-in-het-zand en pappen-en-nathouden, niet het volk in elk geval. Het is diep triest dat een van de weinige mensen die het tenminste nog probeert, met de weinige middelen tot zijn beschikking, tot een soort karikatuur wordt gemaakt door idioten zoals die wel erg regelmatig voorkomen bij partijen zoals de SP, die erg hun best doen om zich te schikken naar de politieke mores om maar eens te mogen deelnemen aan de regerende macht op het comfortabele pluche.
Verder geloof ik niet dat je de SP kunt beschuldigen van "zich schikken naar de politieke mores om maar eens te mogen deelnemen aan de regerende macht op het comfortabele pluche". Maar dat is een andere discussie.
Waar het hier om gaat is dat Smit door zijn collega-raadslid ervan wordt beschuldigd in de pers een grote mond te hebben en in de raadszaal zijn mond te houden. En zich daarmee te schikken "naar de politieke mores" want "wie zwijgt stemt toe".
quote:Omdat er door de bewuste SP-er aan wordt getwijfeld of de inbraak wel een inbraak is. Denk ik tenminste.
Op maandag 8 september 2003 16:53 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarom staat het woordje inbraak tussen haakjes?
quote:
Van Oldenbarnevelt DenktankRaad van Advies:
Michiel Smit - Landelijk voorzitter Nieuw Rechts en Gemeenteraadslid Rotterdam
Harry Maronier - Voorzitter LPF Zuid-Holland en Gemeenteraadslid Rotterdam
Joop van Heijgen - Leefbaar Rotterdam Gemeenteraadslid Rotterdam
Rob Verreycken - Vlaams Blok Gemeenteraadslid Antwerpen
Winny de Jong - voormalig Lid der Tweede KamerHet doel van de Van Oldenbarnevelt Denktank is het behoud van de Nederlandse cultuur door middel van politiek in de ruimste zin van het woord. Van Oldenbarnevelt (1547-1619) was een patriot waar we als Nederlanders trots op moeten zijn. Zijn grote strategische inzicht, ijver en politieke capaciteiten moeten tot voorbeeld dienen van ons allen. De Verenigde Oost-Indische Compagnie is op zijn initiatief opgericht, wat de basis is voor onze huidige welvaart.
De denktank zal zich richten op beleidsondersteuning, analyses van achtergronden en aandacht vestigen op de vaderlandse geschiedenis. De raad van advies zal meedenken welke themas de denktank zal gaan uitwerken. Studenten en jong afgestudeerden (rechten, geschiedenis, economie, technische informatica, etc.) zullen zorgen voor de benodigde ondersteuning.
Op dit moment wordt gewerkt aan een notitie over de realisatie van Thuis in eigen stad, de beleidsmatige uitwerking voor een allochtonenstop. Deze uitwerking kan worden gebruikt in Rotterdam, maar ook in andere steden die met een enorme toeloop van allochtonen te maken hebben.
Ook is een belangrijk thema Europa, de visie op Europa zal worden uitgewerkt door een werkgroep met zowel Nederlanders als Vlamingen erin. De denktank streeft naar een Europa met onafhankelijke volkeren met eigen parlementen. Op dit moment dekt de elite alle nadelen van de EU toe met de mantel der liefde, voorbeelden zijn het stabiliteitspact en pensioenen.
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1063018739.html
quote:Nee dus. Akkerslootphoob.
Op maandag 8 september 2003 16:53 schreef Sidekick het volgende:
Waarom staat het woordje inbraak tussen haakjes?Deze man post hier op FOK! met het account Akkersloot?
quote:Laten we ff ontopic gaan:
Op maandag 8 september 2003 20:01 schreef Akkersloot het volgende:
Een ware schrik voor een akkerslootfobist zeker.
Wat vind jij van Michiel Smit? Extreem rechts? En wat vind je van zijn ideeen als een burgerwacht?
quote:Volgens mij is iemand pas extreem rechts als hij of zij pro-dictoriale trekjes krijgt. Volgelingen en vergoelijkers van "profeet" Mohammed bijvoorbeeld.
Op maandag 8 september 2003 20:03 schreef Sidekick het volgende:
Laten we ff ontopic gaan:Wat vind jij van Michiel Smit? Extreem rechts? En wat vind je van zijn ideeen als een burgerwacht?
Over de burgerwacht. Het lijkt mij inderdaad veel beter om agenten in burger voor mogelijke slachtoffers te laten spelen en dan de dieven zo op heterdaad te betrappen.
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:10 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Volgens mij is iemand pas extreem rechts als hij of zij pro-dictoriale trekjes krijgt. Volgelingen en vergoelijkers van "profeet" Mohammed bijvoorbeeld.
quote:Dus als agent moet je 100 keer op een dag staan pinnen? Dat is toch zonde van de mankracht van de politie.
Over de burgerwacht. Het lijkt mij inderdaad veel beter om agenten in burger voor mogelijke slachtoffers te laten spelen en dan de dieven zo op heterdaad te betrappen.
Overigens gaat het hier om een burgerwacht, wil je dan dat burgers hun hele dag gaanm pinnen, wachtend op een beroving?
quote:Het lijkt me gewoon goed als wanneer iemand een beroving wil plegen dat hij zich wel 2 keer moet bedenken omdat het mogelijk een vermomde politieagent(e) is.
Op maandag 8 september 2003 20:13 schreef Sidekick het volgende:
Dus als agent moet je 100 keer op een dag staan pinnen? Dat is toch zonde van de mankracht van de politie.Overigens gaat het hier om een burgerwacht, wil je dan dat burgers hun hele dag gaanm pinnen, wachtend op een beroving?
quote:Maar als jouw kiezers niet willen dat je die knakker niet serieus neemt en je doet het toch, dan ben je wel democratisch bezig....?
Het niet serieus nemen van een gekozen volksvertegenwoordiger toont grote minachting voor het volk wat je behoort te dienen.
Zie de volgende discussie op het forum van Leefbaar Rotterdam: http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=&threadid=2759
2e van links is Michiel Smit zelf, en de middelste is als ik het goed zie deze persoon.
quote:Ik ken deze jongens. Op de laatste na.
Op maandag 8 september 2003 23:42 schreef Kozzmic het volgende:
Ik had het volgende plaatje al gepost in het politieke slowchattopic omdat ik het meer humor vond dan dat ik het echt serieus nam, maar het schijnt dat achter de afgebeelde karakters echte NieuwRechtsers schuilgaan.Zie de volgende discussie op het forum van Leefbaar Rotterdam: http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=&threadid=2759
2e van links is Michiel Smit zelf, en de middelste is als ik het goed zie deze persoon.
quote:Als de teksten op de jassen en shirts symbool staan voor de ideeën van deze mensen vind ik dit niet bepaald frisse jongens. Het valt me op in die discussie op het forum van LR dat dat niet echt ontkend wordt. Maar ik ken ze niet in het echt. Nahja, ik zie die Ben van der Kooij continu op foto's en tv-beelden verschijnen als er weer eens een actie is tegen Volkert. Maar daar hoeft hij nog niet extreem-rechts voor te zijn uiteraard, hooguit een beetje ongezond Fortuyn-idolaat.
Op maandag 8 september 2003 23:46 schreef Parallel_Lives het volgende:[..]
Ik ken deze jongens. Op de laatste na.
Stuk voor stuk prima kerels.
Wat wil je nou hiermee zeggen?
Zoveel mensen hebben commentaar op bv Ben zonder hem te kennen. Maar hij's echt heel genuanceerd en relaxt in 't echt.
quote:Michiel heeft zijn demonstratie pro VS-UK inzake Irak willen houden samen met een Joodse jongeren organisatie. Ik denk niet dat die andere lui op die tekening dat ook zouden doen.
[afbeelding]
Die Joodse jongeren hadden afgezegd ("omdat de demonstratie op zaterdag was") (...) . Gelukkig maar. Die Joodse jongeren zijn namelijk ook voor inlijving van de bezette gebieden. En wie weet nog erger. topic C&H Waar staan die blauwe strepen op vlag Israel voor?
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 09-09-2003 06:29]
quote:Volgens mij moet jij je eens wat meer gaan verdiepen in de SP, voordat je je mening over deze partij geeft.
...
Het is diep triest dat een van de weinige mensen die het tenminste nog probeert, met de weinige middelen tot zijn beschikking, tot een soort karikatuur wordt gemaakt door idioten zoals die wel erg regelmatig voorkomen bij partijen zoals de SP
De SP heeft er helemaal geen baat bij MS te boycotten of stelselmatig belachelijk te maken, aangezien ze praktisch gezien vaak precies hetzelfde willen. Dat zie je wel vaker bij de extreem-links vs. -rechts.
quote:Ik weet niet wie dit plaatje getekend heeft, maar volgens is het mij pure propaganda en derhalve compleet waardeloos. Dus omdat er op deze tekening 'Dood aan de joden' staat op zo'n t-shirt, moeten wij ook maar geloven dat de getekende persoon deze uitspraak onderschrijft
Op maandag 8 september 2003 23:53 schreef Kozzmic het volgende:
Als de teksten op de jassen en shirts symbool staan voor de ideeën van deze mensen vind ik dit niet bepaald frisse jongens.
Overigens heb ik zelf ook extreem-linkse denkbeelden, maar blijf altijd erg kritisch op uitspraken uit mijn eigen hoek. Net als extreem-rechtse activisten maken ook extreem-linkse activisten het vaak erg bont, en nemen het niet zo nauw met de waarheid. Misschien nog wel vaker zelfs.
Dit plaatje is niet meer dan een statement, het geeft niet meer dan een mening van iemand weer. En heeft imo dus niets met de werkelijkheid te maken. Ik wil ook best een tekening maken van Melkert, met een foto van Pol Pot en de tekst 'Mijn grote held!' eronder, maar deze tekening zou natuurlijk ook 3x helemaal niks betekenen.
quote:Het lijkt mij een plaatje om NieuwRechts in een slecht daglicht te plaatsen. Maar dit is wel serieus?
Ik had het volgende plaatje al gepost in het politieke slowchattopic omdat ik het meer humor vond dan dat ik het echt serieus nam, maar het schijnt dat achter de afgebeelde karakters echte NieuwRechtsers schuilgaan.Zie de volgende discussie op het forum van Leefbaar Rotterdam: http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=&threadid=2759
quote:Dat is juist mijn vraag. In eerste instantie had ik dit plaatje in het slowchattopic geplaatst, vond het wel grappig maar had niet de indruk dat dit al te serieus moest worden genomen. Maar zie deze discussie op het forum van Leefbaar Rotterdam, waar Michiel Smit zich ook in roert. De afgebeelde karikaturen zijn in ieder geval gebaseerd op bestaande personen. Op vragen aan Smit of deze personen actief zijn voor NieuwRechts, en/of deelnemen aan zijn PinDefensie-project draait hij heen, hij gaat ook niet in op de vraag of de kreten die op de T-shirts staan symbool staan voor de ideeën van deze personen, en weigert zich te distantieren van de betreffende personen.
Op dinsdag 9 september 2003 11:09 schreef Lemmeb het volgende:Ik weet niet wie dit plaatje getekend heeft, maar volgens is het mij pure propaganda en derhalve compleet waardeloos. Dus omdat er op deze tekening 'Dood aan de joden' staat op zo'n t-shirt, moeten wij ook maar geloven dat de getekende persoon deze uitspraak onderschrijft
Ik vind dit een hele vreemde redenatie, die je helaas wel vaker ziet. Vooral bij mensen in de extreme hoek (zowel rechts als links), waar men veelvuldig van symbolen gebruik maakt en de werkelijkheid nog weleens uit het oog verliest.
Gezien de manier waarop wel door Smit en zijn aanhangers gereageerd wordt ("anti-democratische SP-aanhanger", "Ik hoop dat het hoofd van het polit bureau van de SP een keer gewelddadig overvallen word. En de tekenaar ook de laatste liefst met lichamelijke schade."), krijg ik het idee dat de karikaturen aardig raak zijn neergezet.
quote:Dat is wel typisch ja.
Op dinsdag 9 september 2003 16:57 schreef Kozzmic het volgende:Op vragen aan Smit of deze personen actief zijn voor NieuwRechts, en/of deelnemen aan zijn PinDefensie-project draait hij heen, hij gaat ook niet in op de vraag of de kreten die op de T-shirts staan symbool staan voor de ideeën van deze personen, en weigert zich te distantieren van de betreffende personen.
quote:Mhaw, de normale reacties van die lui lijkt me.
Gezien de manier waarop wel door Smit en zijn aanhangers gereageerd wordt ("anti-democratische SP-aanhanger", "Ik hoop dat het hoofd van het polit bureau van de SP een keer gewelddadig overvallen word. En de tekenaar ook de laatste liefst met lichamelijke schade."), krijg ik het idee dat de karikaturen aardig raak zijn neergezet.
quote:In hetzelfde Forum laat Smit weten:
Blijkbaar is het 'fascistisch' om een actie als Pin-Defensie te starten, terwijl het om het beschermen van je eigen zuur verdiende geld gaat!
Een beroving met een eventuele mishandeling laat nu eenmaal sporen achter bij de slachtoffers. Blijkbaar vindt de SP dat niet noemenswaardig genoeg om je druk over te maken!Nee, de initiator moet worden afgemaakt, want Michiel Smit is het maatschappelijke probleem, niet de vele overvallen!
Het demoniseren gaat dus onverminderd door!
quote:Bron: http://www.leefbaarrotterdam.nl/vb/showthread.php?s=42ea1a2c372a5bb434b7b54276c399df&threadid=2759&perpage=30&pagenumber=2
Ik distantieer me van helemaal niemand. Er wordt een kariktatuur neergezet door deze antidemocratische SP-aanhanger, die mensen liever in een hokje duwt. Daar doe ik dus niet aan mee.
Verder zegt Smit nog
quote:Ik zie niet in hoe dit tot een conclusie leidt dat Smit ergens omheen draait. Voor mij laat hij zien dat hij e.e.a. geleerd heeft de afgelopen periode.
Gedachtenpolitie spelen is lastig, want je kan moeilijk iedereen een vragenlijst sturen om alle meningen te peilen. Maar het bestuur zal kritisch kijken naar elke aanmelding en als iemand lid is ergens, houd het nog niet in dat iemand een kaderfunctie krijgt. Bij LR/LPF zullen er ook vast mensen rondlopen met uitgesproken meningen over van alles en nogwat.
quote:
Op maandag 8 september 2003 20:10 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens mij is iemand pas extreem rechts als hij of zij pro-dictoriale trekjes krijgt. Volgelingen en vergoelijkers van "profeet" Mohammed bijvoorbeeld.
Sidekick je noemde mij als tegenstander van de koran een xenofoob. Nu is mijn vraag hoe noem jij dan Turkse Alivieten die fel tegen de islam zijn dan, ook xenofoob?
quote:[Haar_trekt_uit_hoofd_smiley.gif]
Op dinsdag 9 september 2003 17:40 schreef Akkersloot het volgende:
Reactie van Sidekick in deze topic
[..]
![]()
![]()
Sidekick je noemde mij als tegenstander van de koran een xenofoob. Nu is mijn vraag hoe noem jij dan Turkse Alivieten die fel tegen de islam zijn dan, ook xenofoob?
http://www.geocities.com/aleviamsterdam/fasizm.html
Nee, die noem ik islamofoben.
En laat nu dit offtopic gedoe zitten. En laat het rusten.
quote:Het is helemaal niet relevant hoe de SP denkt over berovingen en Pindefensie. Dat is het punt niet, dat is gewoon een afleidingsmanoeuvre. De vraag is of Michiel Smit zich inlaat met figuren die zonder meer extreem-rechts of zelfs nazistisch kunnen worden genoemd. En daar geeft Smit geen rechtstreeks antwoord op. Demonisering is echt flauwekul, laat hem gewoon vertellen wat er aan de hand is.
Op dinsdag 9 september 2003 17:30 schreef sjun het volgende:
In het betreffende forumstond ook de navolgende rake typering
[..]
Een stukje uit de discussie...
quote:Die Maarten Biesterveld, nota bene iemand van Leefbaar Rotterdam en dus een geestverwant van Michiel Smit stelt terechte vragen. Smit geeft geen rechtstreeks antwoord. Als dit al demonisering moet worden genoemd, mag je dan uberhaupt nog wel kritisch zijn tegenover politici en hun partijen?
KeesRotterdam:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik enorm moest lachen om de tekening.
Maar de gelijkenis met bestaande personen uit de achterban van Michiel is zo groot, dat het ook een beetje angstig is: hij wordt goed in de gaten gehouden door Kafka, waarschijnlijk worden er foto's gemaakt bij Michiels acties.Wie de discussie op het forum van NieuwRechts heeft gevolgd, weet dat ik absoluut niet gecharmeerd ben - en dat is een understatement - van een deel van Michiels achterban. De tekening is grappig (beetje als de Daltons van Lucky Luke), maar geeft helaas een juist beeld van een deel van Michiels activisten.
Da's spijtig, want pindefensie is op zich een uitstekend initiatief.
MichielSmit
Maar je moet dingen niet overdrijvenMaarten Biesterveld:
Nou Michiel als het inderdaad bestaande figuren zijn binnen jouw NR, dan staat je de komende tijd heel wat schoonmaakwerkzaamheden te wachten.
Ik verwacht dat geen enkel mens enthousiast wordt van types die er een hele andere agenda op na houden dan jij. Een agenda die ruim 60 jaar oud is. Kun je licht brengen in de duisternis?MichielSmit
Alle kandidaat-leden zullen kritisch worden bekekenMaarten Biesterveld:
Blijkbaar moet je daar dan nu mee beginnen!!!!!
Hebben de opgevoerde mannen inderdaad de geafficheerde meningen/sympathieen van hun t-shirt? Dan hoor jij daar niet
tussen te staan Michiel.MichielSmit
Gedachtenpolitie spelen is lastig, want je kan moeilijk iedereen een vragenlijst sturen om alle meningen te peilen. Maar het bestuur zal kritisch kijken naar elke aanmelding en als iemand lid is ergens, houd het nog niet in dat iemand een kaderfunctie krijgt. Bij LR/LPF zullen er ook vast mensen rondlopen met uitgesproken meningen over van alles en nogwat.Maarten Biesterveld:
Het zou goed zijn om mensen die zich op deze manieren uiten maar nergens lid zijn behalve bij NR, ook de deur te wijzen. Het gaat hier blijkbaar om meer dan alleen gedachten. Ken je de geportreteerden allemaal en in hoeverre spelen ze een rol van betekenis binnen NR?
Indien NR wil uitgroeien tot een landelijke partij dan moet je alle schijn van connecties met dubieuze clubjes vermijden.Maarten Biesterveld:
Ik weet niet of Kafka wel de aangewezen organisatie is om kritisch naar anderen te zijn maar ik zou het wel kunnen waarderen als Michiel de personen die blijkbaar nogal vreemde sympathieen hebben zou kunnen identificeren en uit zijn partij gaat zetten. Laten we eerlijk zijn, we hebben toch geen behoefte aan een partij met dit soort lieden?MichielSmit:
Ik distantieer me van helemaal niemand. Er wordt een kariktatuur neergezet door deze antidemocratische SP-aanhanger, die mensen liever in een hokje duwt. Daar doe ik dus niet aan mee.Maarten Biesterveld:
Maar herken je de mensen met wie je op die tekening staat dan?
quote:Akkerslootfoob.
Op dinsdag 9 september 2003 17:48 schreef Sidekick het volgende:
Nee, die noem ik islamofoben.
quote:Kom op Kozzmic, hetgeen demonisering genoemd wordt is de SP tekening. Smit ontkent niet dat zijn partij ook figuren kan herbergen die niet van onbesproken gedrag zijn. (Dat kan ook niet, want geen partijleider kent al zijn partijleden persoonlijk noch weet deze wat die leden allemaal uitspoken). Hij geeft overigens wel aan dat deze figuren geen cruciale functies (gaan) bekleden als blijkt dat er daadwekelijk iets aan de hand is. Smit doet dit toch beter dan AEL met haar 'gevonden' laptopverhandelaar Marmouch.
Op dinsdag 9 september 2003 18:01 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het is helemaal niet relevant hoe de SP denkt over berovingen en Pindefensie. Dat is het punt niet, dat is gewoon een afleidingsmanoeuvre. De vraag is of Michiel Smit zich inlaat met figuren die zonder meer extreem-rechts of zelfs nazistisch kunnen worden genoemd. En daar geeft Smit geen rechtstreeks antwoord op. Demonisering is echt flauwekul, laat hem gewoon vertellen wat er aan de hand is.
Een stukje uit de discussie...
[..]Die Maarten Biesterveld, nota bene iemand van Leefbaar Rotterdam en dus een geestverwant van Michiel Smit stelt terechte vragen. Smit geeft geen rechtstreeks antwoord. Als dit al demonisering moet worden genoemd, mag je dan uberhaupt nog wel kritisch zijn tegenover politici en hun partijen?
Hetgeen een andere forumdeelnemer demonisering noemt is de rook die SP rondom Smit ontwikkelt.
Ik vind overigens zeker dat we kritisch horen te blijven op elke politicus.
quote:Hij zegt helemaal niet dat 'deze figuren' geen cruciale functies gaan bekleden binnen zijn partij. Het enige dat hij zegt is dat aanmeldingen kritisch worden bekeken. Waarmee hij in feite niets zegt, want waarop worden die aspirant-leden dan kritisch beoordeeld? En op directe vragen of zijn partij of Pindefensie-project wordt ondersteund door white power en stormfront-figuren komt al helemaal geen antwoord.
Op dinsdag 9 september 2003 18:35 schreef sjun het volgende:[..]
Kom op Kozzmic, hetgeen demonisering genoemd wordt is de SP tekening. Smit ontkent niet dat zijn partij ook figuren kan herbergen die niet van onbesproken gedrag zijn. (Dat kan ook niet, want geen partijleider kent al zijn partijleden persoonlijk noch weet deze wat die leden allemaal uitspoken). Hij geeft overigens wel aan dat deze figuren geen cruciale functies (gaan) bekleden als blijkt dat er daadwekelijk iets aan de hand is. Smit doet dit toch beter dan AEL met haar 'gevonden' laptopverhandelaar Marmouch.
De tekening is overigens niet van de SP, maar door iemand op een SP-forum geplaatst. De enige reactie van een SP-vertegenwoordiger op Smit staat in de openingspost van dit topic.
quote:De SP ontwikkelt hier niet de rook. De discussie is aangezwengeld op het forum van Leefbaar Rotterdam en wordt met name gevoerd door ene Maarten Biesterveld, de admin van het betreffende forum en webmaster van de LR-site.
Hetgeen een andere forumdeelnemer demonisering noemt is de rook die SP rondom Smit ontwikkelt.
De duit van de SP bestaat met name uit de opmerking van raadslid Theo Cornelissen dat Smit makkelijk de publiciteit zoekt, maar tegelijkertijd maar weinig te melden heeft in raads- en commissievergaderingen. Als dat zo is dan mag dat gezegd worden lijkt mij. En als Smit wil dan kan hij daar op reageren.
Terecht merk je voor mij op dat iemand van de SP gewoon bedenkingen kan uiten bij de maatregelen die door Smit zijn voorgesteld in dat zelfde SP forum.
quote:Zoals deze man het voorstelt, zo zie ik de politiek ook graag bedreven.
Beste Bart. Jammer dat je poll net zo ongenuanceerd is als de stemmingmakerij van Nieuw Rechts. Mijn antwoord zit er niet bij en dat antwoord luidt: Michiel Smit zou niet zo krampachtig de AEL moeten naapen met zijn burgerwacht in de vorm van een PIN-defensie. Beter zou zijn dat hij eindelijk eens zijn mond opendoet in de gemeenteraad en de daarbij behorende commissies. Daar is hij tenslotte voor gekozen en dan zou ik ook daar het debat met hem kunnen aangaan. Zijn grote idool Pim was nooit te beroerd om zijn mond open te doen. Nu laat Smit zijn spreektijd verlopen en ook in de politiek geldt: "wie zwijgt stemt toe" en ik zie Michiel dan ook als een van de grootste jaknikkers in de politiek op dit moment. Hij is wel erg stil de laatste tijd en zoekt alleen de makkelijke publiciteit gebaseerd op persoonlijke akkefietjes als PIN-beroving en een "inbraak" in zijn fractiekamer. Maar wie weet komt hij binnenkort alsnog uit de hoek en kan ik hem in de raadsarena een linkse directe verkopen, want die verdient hij wel.
Overigens leuk voor het SP forum dat er nu vast meer mensen meelezen daar als de anderhalve paardenkop die er normaal langskomt. Nadat iedereen is uitgelezen op de post van Theo Cornelissen valt het bedroevende niveau van de andere posters op en zal deze lokale SP-afdeling spoedig weer over een lethargisch forum beschikken...
Hmz gezien de tijd wordt het NU tijd om eens richtnig huis te gaan.
Meer volgt op een ander tijdstip.
quote:Verrek, je hebt gelijk. Stoere actie was dat trouwens - met de geluidswagen van Leefbaar Rotterdam er vandoor gaan. Een ware filantroop die Cornelissen!
Op woensdag 10 september 2003 02:49 schreef Koos Voos het volgende:
Theo Cornelissen , dat is toch die nooit veroordeelde auto dief ?
quote:Maar niet janken als Theo jouw auto eens jat. Lamer.
Op woensdag 10 september 2003 03:27 schreef sineloco het volgende:[..]
Verrek, je hebt gelijk. Stoere actie was dat trouwens - met de geluidswagen van Leefbaar Rotterdam er vandoor gaan. Een ware filantroop die Cornelissen!
quote:Nogal wiedes en dat is ook het enige verstandige dat hij kan doen. Blijkbaar is hij toch niet zo dom als velen denken.
Op dinsdag 9 september 2003 16:57 schreef Kozzmic het volgende:
Op vragen aan Smit of deze personen actief zijn voor NieuwRechts, en/of deelnemen aan zijn PinDefensie-project draait hij heen, hij gaat ook niet in op de vraag of de kreten die op de T-shirts staan symbool staan voor de ideeën van deze personen, en weigert zich te distantieren van de betreffende personen.
quote:Pure stemmingmakerij van Smit en de zijnen. Net als die tekening. Dat krijg je ervan hè.
Eerlijk gezegd vind ik in de hele discussie op beide fora van een niet al te hoog niveau. De enigen die wat zinnigs te melden hebben zijn Theo Cornelissen en Smit zelf. De rest is een hoop geleuter en beschuldigingen. En die Maarten Biesterveld is absoluut niet handig bezig, magoed dat is mijn probleem niet. Als ik MS was, zou ik hem achter gesloten deuren eens keihard op z'n flikker geven.
Natuurlijk zegt Michiel Smit op grond van deze tekening niets over het lidmaatschap van deze figuren van NR. Er is namelijk nog helemaal niet vast komen te staan dat deze figuren zich bezighouden met verboden/verpwerpelijke zaken. Die tekening bewijst echt helemaal niks, zo simpel is het.
Voor je het weet, wordt er een tekening gepost waarin Marijnissen geprotretteerd wordt met wat extreem-linkse figuren, die vaak ook niet bepaald een onbezoedeld verleden hebben. Moet hij zich daar dan ook maar tegen gaan verdedigen? Het is gewoon ongenuanceerd moddergooien.
quote:Zie deze link die Kozzmic al eerder gaf. Natuurlijk draagt die persoon (als het hem is) irl geen jas met in grote letters 'white power', daar is het een spotprent voor. Hij draagt echter wel een kettinkje met een symbool dat niet bij de juwelier om de hoek te krijgen is. Het dragen van zo'n sierraad heeft betekenis, net als het dragen van een kettinkje met kruis of davidsster. Misschien zelfs meer betekenis dan in deze voorbeelden gezien de moeite die hij heeft moeten doen om er aan te komen.
Op woensdag 10 september 2003 09:08 schreef Lemmeb het volgende:
Natuurlijk zegt Michiel Smit op grond van deze tekening niets over het lidmaatschap van deze figuren van NR. Er is namelijk nog helemaal niet vast komen te staan dat deze figuren zich bezighouden met verboden/verpwerpelijke zaken. Die tekening bewijst echt helemaal niks, zo simpel is het.
Lijst Jan Teijn: http://www.weerstand.home-page.nu/
Kafka over Jan Teijn: http://www.kafka.antifa.net/teijn.htm
quote:En wat staat er dan wel op deze KAFKA-link:
Op woensdag 10 september 2003 10:04 schreef Tibboel het volgende:[..]
Zie deze link die Kozzmic al eerder gaf. Natuurlijk draagt die persoon (als het hem is) irl geen jas met in grote letters 'white power', daar is het een spotprent voor. Hij draagt echter wel een kettinkje met een symbool dat niet bij de juwelier om de hoek te krijgen is. Het dragen van zo'n sierraad heeft betekenis, net als het dragen van een kettinkje met kruis of davidsster. Misschien zelfs meer betekenis dan in deze voorbeelden gezien de moeite die hij heeft moeten doen om er aan te komen.
Zo simpel is het dus niet, ook al is dit slechts een van de vier.
quote:Pure toeschrijving op basis van
Behangen met een Keltisch kruis, Nederlandse vlag, witte veters in zijn kisten (een symbool voor White Power)
Zelf heb ik ook zeker een jaar witte veters in zwarte kisten gedragen omdat ik nog oude witte veters had liggen dus geen nieuwe zwarte kocht. Ook toen al had ik wat toeschrijvers in mijn omgeving die mij met hun rigide 'denk'patroon zeker niet motiveerden tot verwijdering van de witte veters uit mijn schoenen. Een domme etikettenplakker bepaalt niet mijn gedrag al gaat ook daarvan wel een zekere invloed uit.
Omdat iemand kennelijk ooit de associatie tussen witte veters in zwarte schoenen en racisme legde zou iedereen met witte veters in zwarte schoenen racist zijn? Omdat sommigen een associatie maken tussen oud-Ierse cultuursymbolen en extreem rechtse sympathiën wordt iedereen die zo'n sieraad draagt direct geschaard onder de extreem rechtse horde. Welkom in een wereld waarin een ander voor je bepaalt wat je dient te dragen op straffe van buitensluiting en roddel. Ik weiger daaraan mee te doen en wil het graag kritisch belichten..
Je zult maar toevallig geïntereseerd zijn in Noorse Runen of Europese Folklore... Deel je interesse maar niet want iemand zou je wel eens tot facist of racist kunnen verklaren... Onlangs zag ik daarvan weer een treffend voorbeeld van toeschrijving toen er een FOK!-gebruiker een zemelverhaal begon over een ikoon van een andere gebruiker op FOK!. Ik weiger mijn doen en laten door dergelijke terreur te laten beïnvloeden en ik mag hopen dat mensen die zelf blijven nadenken voordat ze ergens aan meedoen dit ook niet laten gebeuren.
Het dragen van zo'n kettinkje kan de betekenis hebben die toegeschreven wordt. Dat hoeft echter niet. Dat laatste lijkt echter voor mensen met een beperkt associatievermogen niet denkbaar dus plakken zij direkt hun etiket.
Moeite hoeft er niet gedaan te worden voor verkrijging van Keltische symbolen. Een reisje naar Ierland of het plaatsen van een postorder is voldoende om sieraden aan te schaffen waarin Keltische invloeden zijn verwerkt. Overwerk voor KAFKA als meer mensen Keltische symbolen gaan dragen...
Ik bedenk me ineens dat de Gothic-cultuur en de Neo Folk-cultuur zeker wat Keltische invloeden kennen. KAFKA en andere toeschrijvers kunnen zich naar hartelust uitleven op deze scenes
ff vlot on-topic: Ik vind het goed als mensen kritisch zijn op gedrag van bestuurders en volksvertegenwoordigers. Ik vind dat het geen kwaad kan als activisten van links en rechts wat kritisch worden belicht. Maar laat deze belichting dan wel met verstand gebeuren en niet gelardeerd worden door sensationele toeschrijvingen. Voor zover mij bekend heeft het individu Ben van der Kooij geen strafblad al komt hij wat simpel over met proclameringen als dood voor rood.
Toeschrijving op toeschrijving om maar te kunnen veroordelen vind ik geen trend die meer ruimte zou moeten krijgen. Ontwikkeling van dergelijke rookgordijnen ter diskwalificering van andersluidende politieke meningen vind ik een kwalijke zaak. Ze luiden immers het failliet van het eigen verstand en de introductie van de volgzame ezel die meebalkt met zijn of haar voorganger in ons politieke landschap in.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 10-09-2003 12:38]
quote:Van zo'n "verdediging" snap ik weinig. Jij hebt er verder ook geen probleem mee dat mensen banden met hakenkruizen om hun arm dragen? Immers, er zal echt wel één iemand te vinden zijn die het "gewoon" een mooi symbool vindt....
Op woensdag 10 september 2003 12:16 schreef sjun het volgende:Pure toeschrijving op basis van
<< KNIP >>
Omdat iemand kennelijk ooit de associatie tussen witte veters in zwarte schoenen en racisme legde zou iedereen met witte veters in zwarte schoenen racist zijn? Omdat sommigen een associatie maken tussen oud-Ierse cultuursymbolen en extreem rechtse sympathiën wordt iedereen die zo'n sieraad draagt direct geschaard onder de extreem rechtse horde. Welkom in een wereld waarin een ander voor je bepaalt wat je dient te dragen op straffe van buitensluiting en roddel. Ik weiger daaraan mee te doen en wil het graag kritisch belichten..
<< KNIP >>
En ja, het dragen van zomaar "een" keltisch kruis hoeft niet perse een ideologie uit te dragen, maar het dragen van "het" bekende keltisch kruis is toch wel wat anders:
http://www.vjm.cc/Keltisch_kruis.gif
http://www.kafka.antifa.net/kooi.blvd6.jpg
En natuurlijk kun je niet 100,000% zeker weten of de drager ervan "foute" denkbeelden uitdraagt, maar dat weet je nooit zeker, zelfs niet op basis van uitspraken. Het dragen van zo'n kruis, gecombineerd met de andere "omstandigheden" maakt dat in mijn ogen echter net zo waarschijnlijk als de uitspraak "ik ben een racist" zou doen.
Maar natuurlijk kan het ook één groot misverstand zijn, en blijkt deze persoon een doorsnee kerel te zijn die er gewoon voor zorgt dat ie er altijd piekfijn uitziet op demonstraties.....
Maar ja, misschien is Volkert wel onschuldig, misschien Hitler ook, misschien leeft Prins Claus nog, maar op basis van de feiten die me nu ter beschikking staan lijken die dingen me vrij onwaarschijnlijk....
quote:Sterker nog, het gebeurt gewoon. In Azië is er een modetrend gaande. Zelf zou ik dat niet doen uit piëteit met mogelijke slaachtoffers en hun associaties. Verder vind ik het wat bespottelijk om met symbolen te gaan lopen. Als een ander zichzelf ermee in de West Europese cultuur voor schut wil zetten kan deze dat wat mij betreft gewoon doen.
Op woensdag 10 september 2003 12:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Van zo'n "verdediging" snap ik weinig. Jij hebt er verder ook geen probleem mee dat mensen banden met hakenkruizen om hun arm dragen? Immers, er zal echt wel één iemand te vinden zijn die het "gewoon" een mooi symbool vindt....
quote:Ik zie niet in wat het dragen van een sierraad voor argument oplevert inzake iemand's politieke overtuiging. Ik zie echter bijzonder goed dat etiketteren en toeschrijving de kans op een debat op argumenten doet afnemen en daarmee de kans op het scherpen van je eigen verstand. Je wordt immers niet langer kritisch op je eigen standpunten bevraagd als je de ander kunt (laten) veroordelen tot de marge.
En ja, het dragen van zomaar "een" keltisch kruis hoeft niet perse een ideologie uit te dragen, maar het dragen van "het" bekende keltisch kruis is toch wel wat anders:http://www.vjm.cc/Keltisch_kruis.gif
http://www.kafka.antifa.net/kooi.blvd6.jpg
quote:[
En natuurlijk kun je niet 100,000% zeker weten of de drager ervan "foute" denkbeelden uitdraagt, maar dat weet je nooit zeker, zelfs niet op basis van uitspraken. Het dragen van zo'n kruis, gecombineerd met de andere "omstandigheden" maakt dat in mijn ogen echter net zo waarschijnlijk als de uitspraak "ik ben een racist" zou doen.
[/quote
Op basis van die 'andere omstandigheden' zijn we het eens.[quote]
Maar natuurlijk kan het ook één groot misverstand zijn, en blijkt deze persoon een doorsnee kerel te zijn die er gewoon voor zorgt dat ie er altijd piekfijn uitziet op demonstraties.....
quote:Feiten neem ik ook serieuzer dan toeschrijvingen en geruchten.
Maar ja, misschien is Volkert wel onschuldig, misschien Hitler ook, misschien leeft Prins Claus nog, maar op basis van de feiten die me nu ter beschikking staan lijken die dingen me vrij onwaarschijnlijk....
quote:Ja die links naar KAFKA...
Op woensdag 10 september 2003 10:04 schreef Tibboel het volgende:
Zie deze link ...
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van die club. Sterker nog, ik word er eng van. Een soort STASI annex GESTAPO onder het mom van een wetenschappelijke organisatie. Zo'n club van zelfverklaarde linkse intellectuelen die de mening 'vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar alleen als het in ons straatje past, want anders is het fout' lijkt toegedaan. Nou nee dankjewel.
Prima, dat je dit soort artikelen leest. Erg interessant leesvoer. Maar houd wel altijd in je achterhoofd, dat alles opgesteld is door mensen die bij voorbaat al hun oordeel klaar hebben. Sterker nog, die volgens mij ook financieel afhankelijk zijn van gelijkgestemden. Een beetje net als Bush, die gedwongen is onwaarheden over Irak te verkondigen om zijn aan de partij gedoneerde oliemiljoenen veilig te stellen.
Wat ik kortom wil zeggen is: houd je verstand erbij en oordeel altijd op grond van harde bewijzen (aantoonbare daden in het verleden, veroordelingen etc.) en eventueel eigen waarnemingen (die je ook niet altijd kunt vertrouwen). Als het politiek aangaat, is iets nooit helemaal wat het lijkt. Overigens, als op een website staat dat iemand ooit veroordeeld is, hoeft dat ook niet per se waar te zijn!
Dat KAFKA de dingen zegt die jij graag wilt horen, wil nog niet zeggen dat het ook allemaal waar is. Of dat het niet een heel erg selectieve versie van de waarheid is. Misschien zet dhr. Kooi zich in zijn vrije tijd ook weleens actief in voor Amnesty of UNICEF oid. Maar dat zul je nooit meer kunnen geloven, aangezien je dit stuk van KAFKA al hebt gelezen en daardoor beïnvloed bent.
Stelselmatig volgen van en onderzoek naar individuen zie ik sowieso als een taak van de AIVD. En zelfs dat zie ik meer als een noodzakelijk kwaad. Het is overigens niet voor niks, dat hun dossiers niet openbaar zijn. Trouwens, wedden dat de AIVD ook een oogje in het zeil houdt als het KAFKA aangaat?
Even afgezien van het feit dat ik de gepresenteerde 'feiten' in deze link nu niet echt dramatisch vind (dhr. Kooi schijnt zich te begeven in kringen die er een andere politieke overtuiging opna houden dan ikzelf, maar dat schijnt te mogen in NL), voor mij bewijst het, nogmaals, helemaal niets.
Bedenk als laatste nog even dit: allemaal leuk en aardig zo'n KAFKA, maar voor je het weet ben jijzelf het slachtoffer van een dergelijke website!
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 10-09-2003 16:04]
Vooral in Rotterdam heeft de SP een groep AFA-aanhangers in haar geleden, één van hen (Yorrik Haan) schopt het zelfs tot deelraadslid in Delfshaven en in 1998 tot gemeenteraadslid in Schiedam. Aan de vooravond van de AFA-demonstratie in Delft tegen de Willem van Oranjeherdenking van Voorpost op zaterdag 11 juli 1998 wordt in verschillende SP-kantoren het KAFKA-boek "CP 86 met name genoemd" gratis aangeboden aan belangstellende journalisten, misschien ook financieel mede mogelijk gemaakt door de SP? Een directe verbinding van de IPD/KAFKA naar de SP is eerder genoemde Arthur Elzinga. In de Tribune (partijorgaan van de SP) wordt hij opgevoerd als medewerker van de Tweede Kamerfractie van de SP.
Yorick Haan werd op 10 mei 1974 in het Overijsselse Hardenberg geboren, en verhuisde veelvuldig via Bergentheim, Slochteren, Heerhugowaard, Capelle aan den IJssel en Rotterdam, voordat hij in zijn huidige woonplaats Schiedam neerstreek.
Na het atheneum ging Haan in 1993 maatschappijgeschiedenis studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, maar staakte deze loopbaan toen hij in 1995 in dienst kwam bij de SP. Van 1995 tot 1998 was hij daar de assistent van algemeen secretaris Tiny Kox. Vervolgens was hij een jaar lang webmaster van www.sp.nl en van 1999 tot 2000 grafisch vormgever bij de media-afdeling op het SP-hoofdkantoor in Rotterdam.
Haan, SP-lid geworden in 1992, was van 1996 tot 1998 lid van de stadsdeelraad in Rotterdam-IJsselmonde, en is sinds april 1998 lid van de SP-fractie in de gemeenteraad van Schiedam. Vanaf 1999 is hij daar fractievoorzitter, en hij werd in juli 2002 voorzitter van de allereerste raadsenquêtecommissie van Nederland, die onderzoek doet naar de asbestperikelen aan de Parkweg-Oost in Schiedam.
Na een uitstapje van twee jaar als DTP'er bij een reclamebureau kwam Yorick Haan in september 2002 weer terug bij de SP werken, dit keer als medewerker bij de Tweede-Kamerfractie, speciaal belast met het contact tussen 'Den Haag' en de lokale afdelingen van de partij. Yorick Haan is getrouwd en vader van twee dochters.
Dus dat zo'n tekeningetje uit de AFA hoek op een forum van de SP Rotterdam terecht komt is wel enigzins verklaarbaar....
Verder is het verbijsterend dat zoveel extreem linkse figuren nu gewoon vanuit ' Den Haag' werkzaam zijn en veelal natuurlijk bij GroenLinks en de SP.
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 10-09-2003 16:24]
quote:Ik ken dat stuk en er staan in ieder geval een aantal fouten in.
Op woensdag 10 september 2003 16:19 schreef Koos Voos het volgende:
-knip-
- De SP heeft niet betaald voor een onderzoek naar het stemgedrag van Janmaat/CD, dit is door de partij zelf uitgevoerd. Ik kan het weten want ik heb daar zelf aan meegewerkt!
- De SP heeft niet meegewerkt/meebetaald aan het boek 'Dansen met de Duivel', wat overigens niet door Bas van Hout is geschreven, maar door Peter Rensen.
- Ik lees een heel stuk over de 'carriere' van Yorick Haan binnen de SP, wat ongetwijfeld zal kloppen en vermoedelijk gewoon van de Internetsite van de SP afkomstig is, maar waaruit blijkt nu die link tussen hem en Kafka/Antifa? Wat heeft hij gedaan voor Antifa? En in hoeverre is Tuur Elzinga bij Antifa betrokken?
Ik vind de beschuldigingen tegen Michiel Smit meer hout snijden dan deze beschuldigingen tegen de SP.
En dat zo'n spotprent van de AFA op een forum van de SP terechtkomt, tsja waarom niet. Dat zegt niet zoveel over links tussen de SP en AFA. Op Fok! zie ik ook wel eens spotprenten geplaatst die van de NVU vandaan komen.
quote:Open maar een discussie, en draag feiten aan voor de beschuldigingen. Dan kunnen we zien in hoeverre die feiten steekhoudend zijn, net zoals we dat in dit topic doen met Michiel Smit.
Verder is het verbijsterend dat zoveel extreem linkse figuren nu gewoon vanuit ' Den Haag' werkzaam zijn en veelal natuurlijk bij GroenLinks en de SP.
quote:Ik wil je absoluut niet beledigen, maar zou dat niet wat te maken kunnen hebben met je eigen politieke overtuiging? Daar betrap ik mezelf namelijk ook weleens op
Op woensdag 10 september 2003 16:38 schreef Kozzmic het volgende:
Ik vind de beschuldigingen tegen Michiel Smit meer hout snijden dan deze beschuldigingen tegen de SP.
en eerder geplaatst :
'De meest linkse persoon op de tekening is trouwens zo te zien Jan Teijn, deelraadslid in stadsdeel Rotterdam-Feijenoord. Oorspronkelijk voor de NNP, maar hij heeft zich inmiddels afgescheiden van deze partij. Geen idee of deze man rechtstreeks met Michiel Smit in verband is te brengen.'
bedoel je dat Kozzmic met ' steekhoudend '..?
Met betrekking tot het onderwerp Smit verdenk ik je ervan een eigen agenda erop na te houden wat natuurlijk je goed recht is.
[Dit bericht is gewijzigd door Koos Voos op 10-09-2003 17:36]
quote:Ik heb ook in vorige topics aangetoond dat Michiel Smit in ieder geval de samenwerking zoekt met een partij als de NNP en de jongerenclub van die partij, de NNJ. Hij heeft contacten met personen die op het Stormfrontforum ronduit racistische praat verkondigen en dwepen met Nazi-symbolen en -personen. Staat ook iets over in het vorige deel van deze thread. Het is gewoon allemaal via openbare Internetfora na te trekken.
Op woensdag 10 september 2003 16:44 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ik wil je absoluut niet beledigen, maar zou dat niet wat te maken kunnen hebben met je eigen politieke overtuiging? Daar betrap ik mezelf namelijk ook weleens op
Op het forum van zijn partij NieuwRechts heeft overigens wel een discussie plaatsgevonden over het toelaten van extreme personen. De meningen liepen daarover zeer uiteen, en er waren een aantal users waarvan ik de gedachtengang goed kon begrijpen, en die elke toenadering van 'echt' extreem-rechts afwezen. Michiel Smit zelf bemoeide zich er niet mee, net zoals hij ook niet echt inhoudelijk reageert op de beschuldigingen op het Leefbaar Rotterdam-forum. Is het nu zo'n opgave om duidelijkheid te verschaffen over welke personen hij inzet bij dat Pindefensie-project?
quote:Ik zeg dus ook niet dat hij in verband te brengen is met Michiel Smit. Ik constateer dat er kennelijk een beschuldiging is dat Nieuw Rechts zich inlaat met extreem-rechts. Michiel Smit heeft zich bemoeid met deze discussie, maar wil maar niet echt klaarheid geven of figuren als Jan Teijn of Ben van der Kooij betrokken zijn bij acties van NieuwRechts. Of, indien ze dat inderdaad zijn, of hij vindt dat deze personen wel of niet foute ideeën aanhangen. Het is voor mij zelfs de vraag of deze personen wel of niet fout zijn.
Op woensdag 10 september 2003 16:57 schreef Koos Voos het volgende:
'De meest linkse persoon op de tekening is trouwens zo te zien Jan Teijn, deelraadslid in stadsdeel Rotterdam-Feijenoord. Oorspronkelijk voor de NNP, maar hij heeft zich inmiddels afgescheiden van deze partij. Geen idee of deze man rechtstreeks met Michiel Smit in verband is te brengen.'bedoel je dat Kozzmic met ' steekhoudend '..?
quote:Het is in ieder geval geen verborgen agenda. Ik ben niet betrokken bij Kafka of een dergelijke organisatie, en volgens mij kun je me ook niet beschuldigen dat ik klakkeloos 'linkse praat' voor waar aanneem.
Met betrekking tot het onderwerp Smit verdenk ik je ervan een eigen agenda erop na te houden wat natuurlijk je goed recht is.
Ik ben geinteresseerd in politiek, in stromingen van extreem-links tot extreem-rechts. Als Michiel Smit regelmatig het nieuws haalt met uitspraken en acties dan wil ik daar het fijne van weten, net als ik dat bij acties van bijvoorbeeld de Internationale Socialisten zou willen weten.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-09-2003 22:37]
Amsterdammer beroofd en verkracht 10-09-2003
Een 21-jarige inwoner van Amsterdam is dinsdagnacht 2 september verkracht en beroofd. De man liep na een avond stappen naar het Centraal Station. Rond 5.00 uur liep hij over Oudekerksplein en werd door een negroïde man plotseling hard in zijn rug geduwd. Deze man zei dat hij een vuurwapen had en geld wilde hebben. Hij sloeg de 21-jarige man een paar keer hard in zijn gezicht.
Het slachtoffer werd gedwongen met de man mee te gaan naar twee pinautomaten. Met de pinpas van het slachtoffer werd er geld van zijn rekening gehaald. Vervolgens werd de man gedwongen mee te gaan naar een hotel. Op de hotelkamer vond de verkrachting plaats. Hierna sloeg het slachtoffer de dader met een hard voorwerp op zijn hoofd. Hij liep hierdoor hevig bloedende wonden op en vluchtte naakt, met zijn kleding onder zijn arm, de straat op. De politie is op zoek naar de verkrachter.
Tja, wat zal ik eens zeggen, hoe je het ook went of keert, die Michiel Smit is in mijn ogen veel te rechts... maar ja als je moet kiezen tussen hem en zo'n puddingbuks die gedwongen in je aars wordt geleegd...
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:16 schreef sjun het volgende:
quote:Blah, kafka is fout etc., who cares. Ik heb de tekst van kafka niet eens gelezen, ik heb alleen de foto's bekeken.
Op woensdag 10 september 2003 15:57 schreef Lemmeb het volgende:
quote:Wat ik met die lappen tekst wil zeggen, is dat KAFKA een gevaarijke organisatie is, niks meer, niks minder. Valt me een beetje van me tegen dat je op geen enkele opmerking reageert, beetje erg makkelijk. Maar dat mag ik ook mezelf aanrekenen, ben vaak te lang van stof
Op donderdag 11 september 2003 02:44 schreef Tibboel het volgende:
Een tekst waaruit duidelijk blijkt dat Tibboel bevooroordeeld is.
Die link naar KAFKA is voor mij dus gewoon vrijwel niets waard. En de opruiende plaatjes ook niet. Ik weiger harde conclusies te trekken op grond van een fotootje waarop hij een of ander kruisje draagt. Ik wil hooguit het vermoeden uitspreken dat dhr. Kooi mogelijk affiniteit heeft met het extreem-rechtse gedachtengoed. Maar al zou dat waar zijn, dat is niet verboden.
Ik ken zat gasten die met dergelijke symbolen rondlopen. En ja, die bevinden zich vaak in de rechtse hoek. Maar om nou te zeggen dat ze gevaarlijk zijn... niet echt. Overigens ook figuren uit de extreem-linkse hoek die precies hetzelfde doen. Alleen de symbolen zijn anders. Maar daar hoor je nooit commentaar op.
Voor elk rechts monster uit de geschiedenis, kan ik een extreem links monster noemen met vergelijkbaar erge daden. Extreem-links (waaronder ik KAFKA ook schaar) is net zo gevaarlijk als extreem-rechts, dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen. Extremisme leidt onherroepelijk tot excessen, alles voor de 'goede' zaak.
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 11-09-2003 10:38]
quote:Voor jou ook een voorbeeldje van versimpeling via plaatjes.
Op donderdag 11 september 2003 02:44 schreef Tibboel het volgende:[..]
[..]Blah, kafka is fout etc., who cares. Ik heb de tekst van kafka niet eens gelezen, ik heb alleen de foto's bekeken.
Maar het dragen van een keltisch kruis (althans deze zeer geslileerde vorm ervan) zou alleen duiden op een zekere affiniteit met de 'keltische' kultuur. Sure, en mijn naam is Bassie.
Iedereen die ook maar iets weet van de z.g. keltische kultuur weet dat alle uitingen vanaf Hallstadt gekenmerkt worden door 'horror vacui'.
Het zou natuurlijk kunnen dat het onderste uitsteeksel van dit z.g. keltisch kruis onder de jas doorloopt zoals het welbekende christelijke kruis, het lijkt me echter niet waarschijnlijk
Natuurlijk kan het toeval zijn, net als het hergebruik van witte veters. Hoe dom moet je echter zijn om vanwege een voorkeur voor 'keltische' symbolen een sierraad aan te schaffen via een extreem rechtse site? Dit is niet iets wat je in een van de vele winkels met 'keltische' sierraden zal vinden, en is de Cernunnos van de ketel van Gundestrup niet net iets voor de hand liggender als icoon?
En runen zijn ook al zo onschuldig en 'keltisch'. Heb je het dan over de dubbele eihwaz of sowelu? Mag je van mensen die geen runen kennen eisen de 20e eeuw te vergeten? hmm?
Wat probeer je eigenlijk in die lappen tekst te zeggen, dat dit:
[afbeelding]
niets met dit:
[afbeelding]
te maken heeft?
Jij koppelt voor jouw gemak een jongen met een eenvoudige geest aan een Amerikaanse organisatie van Negerhaters. Het is nog maar de vraag of die jongen dat doet of dat hij zich slechts wat zorgen maakt om zijn eigen kansen in onze maatschappij.
Voor degenen die geïnspireerd zijn geraakt door jouw Runenverhaal nog wat verduidelijking om een discussie op vooroordelen door mensen die niet gehinderd worden door verstand van zaken tegen te gaan:
De Sowelu
Deze rune staat voor Zon. Zegen, zonnekracht, levensdoel.
Deze Rune voorzegt fasen van spirituele groei en belichaamt het moeilijkste van de ziel van de raadzoekenden. Tegelijkertijd belooft het een weg naar deze Ziel. Sowelu verspelt transformatiesdie zoals de hitte van de zon van extreme intensiteit kunnen zijn.
Gebruikt als toekomstduiding: De overwinning staat voor je vast.
Als geluksteken gebruikt men de Sowelu om de naasten te beschermen. Aan Sowelu worden bevordering van de gezondheid en hulp aan onderdrukten toegeschreven.
De Ehwaz
Deze staat voor Paard. Emotionele reacties en relaties.
Het uit twee elementen bestaande symbool verwijst naar de loyaliteit tussen paard en ruiter en is een teken van de harmonische samenwerking van (twee) krachten die hetzelfde doel nastreven. Ehwaz kan ook de verbinding van twee mensen in één bond betekenen.
Als het wordt gebruikt voor een toekomstduiding zoals mensen een Tarot plegen te gebruiken: Iets nieuws kondigt zich aan
Als geluksteken werd/wordt het ingezet om snelle soms willekeurige veranderingen te bewerken en reizen en vruchtbaarheid op te wekken.
(voor wie gelooft in toekomstvoorspelling en afdwinging van een werkelijkheid middels gebruik van tekens....)
Voordat ene Heinrich Himmler het nodig vond deze tekens voor eigen gebruik te confisceren en Jozef Goebbels besloot de symbolen te gebruiken om de Nazi-cultuur wat op te leuken en van een achtergrondverhaal te voorzien bestonden de tekens dus al. Na de periode van het 'duizendjarige' rijk zijn er wat associaties vastgeplakt aan de tekens die sommige mensen het verstand benemen op kritische belichting omdat zij meteen al dood en verderf roepen zodra ze ook maar iets waarnemen wat lijkt op een Runeteken.
Hier dramatisch gaan doen over Runentekens door enkel de koppeling met het gebruik ervan door Nazi's en aan hen gerelateerde zieke geesten in verband te brengen zet je verhaal voor mij geen kracht bij. Voordat de onverdraagzame geesten zich hadden georganiseerd in clubjes als de NSDAP en White Power waren er dus al Runen. Nu iedereen die wat met Runen heeft of doet automatisch koppelen aan een zieke geest vind ik even kortzichtig als het koppelen van een huidskleur aan verstandelijke vermogens.
Runen maken deel uit van een eeuwenlange Noord Europese cultuur en deze hoeft wat mij betreft niet per definitie negatief gewaardeerd te worden.
Zullen we het stigmatiseren dan nu maar weer gewoon overlaten aan extreem-links en extreem-rechts en hier weer gewoon verder gaan met het onderwerp Michiel Smit?
quote:Ha die Bassie
Op donderdag 11 september 2003 02:44 schreef Tibboel het volgende:[..]
[..]Blah, kafka is fout etc., who cares. Ik heb de tekst van kafka niet eens gelezen, ik heb alleen de foto's bekeken.
Maar het dragen van een keltisch kruis (althans deze zeer geslileerde vorm ervan) zou alleen duiden op een zekere affiniteit met de 'keltische' kultuur. Sure, en mijn naam is Bassie.
Iedereen die ook maar iets weet van de z.g. keltische kultuur weet dat alle uitingen vanaf Hallstadt gekenmerkt worden door 'horror vacui'.
Het zou natuurlijk kunnen dat het onderste uitsteeksel van dit z.g. keltisch kruis onder de jas doorloopt zoals het welbekende christelijke kruis, het lijkt me echter niet waarschijnlijk
Natuurlijk kan het toeval zijn, net als het hergebruik van witte veters. Hoe dom moet je echter zijn om vanwege een voorkeur voor 'keltische' symbolen een sierraad aan te schaffen via een extreem rechtse site? Dit is niet iets wat je in een van de vele winkels met 'keltische' sierraden zal vinden, en is de Cernunnos van de ketel van Gundestrup niet net iets voor de hand liggender als icoon?
En runen zijn ook al zo onschuldig en 'keltisch'. Heb je het dan over de dubbele eihwaz of sowelu? Mag je van mensen die geen runen kennen eisen de 20e eeuw te vergeten? hmm?
Wat probeer je eigenlijk in die lappen tekst te zeggen, dat dit:
[afbeelding]
niets met dit:
[afbeelding]
te maken heeft?
Wat heeft de schrik voor de leegte als beschreven door Aristoteles, Galileo, Evangelista en door Torricelli onderzocht (de veronderstelloing dat de natuur geen leegte duldt) nu te maken met uitingen vanaf Hallstadt?
Of spreek je slechts over de periode van de Europese identiteitscrisis? Een Europese oppositie tegen oosterse gedachten...
En wat heeft het Oostenrijkse dorpje Hallstadt (bij Salzburg) eigenlijk te maken met Michiel Smit?
Graag zie ik bijlichting tegemoet over de nevel die je hiermee voor mij opwierp omdat ik een tekort heb aan cultureel inzicht in de door jou gebruikte woordenvloed.
Voor wat betreft Keltische kruizen kun je rustig hier:
http://www.celtic-art.net/index2.htm een kijkje nemen. Je ziet daar ook het betreffende kruis afgebeeld dat jij even leende van de psychoten van White Power.
Het ringkruis of het zonnewiel.
Het ringkruis of het zonnewiel was een gangbaar symbool in de Noordelijke landen en kan nog steeds worden gezien in diverse kerken. Het symbool was ook gangbaar in het Amerika van voor Columbus en in de mediterrane regio van zo'n 3.500 jaar geleden. Deze versie van het symbool wordt soms Keltisch kruis genoemd ondanks dat deze naam vaak gebruikt wordt voor een Latijns kruis met een structuur rondom het centrum. Vandaag de dag zijn er ook sommige nieuwe fascistische clubjes die dit kruis als logo voeren.
Jouw toeschrijving van rassenhaat aan Ben van der Kooij vind ik iets te gemakkelijk.
- Mogelijk heeft deze jongen gewoon wat weinig kansen op de arbeidsmarkt;
- mogelijk heeft hij wat negatieve ervaringen gehad met migranten;
- mogelijk vindt hij het wel stoer om met een keltisch kruis om zijn nek te lopen.
Ondanks dat we dit niet weten omdat we de man niet kennen vindt iemand het noodzakelijk om zich te haasten deze man te verdinglijken door hem in verband te brengen met een Amerikaanse organisatie die openlijk uitkomt voor haar haat jegens negroïde mensen. Ik vind dit etiketteren een slechte zaak.
Wat bedoel je precies met de eisen van de 20e eeuw?
Wie bepaalt dan 'die' eisen op basis van welke criteria?
Michiel Smit zet aan tot een culturele verrijking, wie had dat vooraf kunnen bedenken
Veel geluk, laten we maar hopen dat andere fascistische clubjes dit symbool niet gaan gebruiken
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 11-09-2003 15:48]
quote:fout.
Op woensdag 10 september 2003 10:21 schreef Kozzmic het volgende:
De meest linkse persoon op de tekening is trouwens zo te zien Jan Teijn, deelraadslid in stadsdeel Rotterdam-Feijenoord. Oorspronkelijk voor de NNP, maar hij heeft zich inmiddels afgescheiden van deze partij. Geen idee of deze man rechtstreeks met Michiel Smit in verband is te brengen.Lijst Jan Teijn: http://www.weerstand.home-page.nu/
Kafka over Jan Teijn: http://www.kafka.antifa.net/teijn.htm
quote:Ik had al 'ergens' gelezen dat ene 'Blokkie' claimt deze persoon te zijn.
Op vrijdag 12 september 2003 01:57 schreef Parallel_Lives het volgende:[..]
fout.
Is dat de persoon die in het midden van de volgende foto staat?
http://home.wanadoo.nl/bunnie/bunnie/Herdenking110903-07.jpg
Nahja, voor zover ik hem kan beoordelen n.a.v. zijn posts op het NR-forum is deze persoon niet echt neo-nazistisch. Hooguit behoorlijk rechts.
En ik vond die Jan Teijn ook wel op de persoon op die tekening lijken.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-09-2003 09:15]
quote:niet echt?
Op vrijdag 12 september 2003 02:03 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik had al 'ergens' gelezen dat ene 'Blokkie' claimt deze persoon te zijn.
Is dat de persoon die in het midden van de volgende foto staat?
Nahja, voor zover ik hem kan beoordelen n.a.v. zijn posts op het NR-forum is deze persoon niet echt neo-nazistisch. Hooguit behoorlijk rechts.
En ik vond die Jan Teijn ook wel op de persoon op die tekening lijken.
Hij is het gewoon niet. Simpel.
quote:Even samenvattend: Je verdedigt het dragen van Keltische kruizen en witte veters door mensen die politiek geëngangeerd bezig lijken te zijn, simpelweg vanwege de theoretische mogelijkheid dat iemand zo'n kruis én witte veters draagt omdat ie die dingen heel toevallig mooi vindt?
Op donderdag 11 september 2003 10:12 schreef sjun het volgende:<< KNIP >>
Statistiek is eigenlijk vrij simpel: iemand die kaal is hoeft natuurlijk helemaal geen neonazi te zijn (hij kan het gewoon mooi vinden, of "buiten zijn wil" kaal zijn). Iemand die zijn arm schuin omhoog steekt hoeft ook geen neonazi te zijn (iemand kan spastische trekken hebben of iemand anders aangeven hoe hoog een muurtje is). Iemand die sissende geluiden maakt hoeft al helemaal geen neonazi te zijn; je hoeft maar een bioscoop- op collegezaal binnen te lopen en er wordt wel een keer met een sisgeluid tot gemaand.
Maar iemand (die zich niet op een filmset oid bevindt) die kaal is en sissende geluiden maakt terwijl hij zijn arm in een houding zet die sterk op de Hitler-groet lijkt, beschouw ik toch als een neonazi totdat iemand het tegendeel aannemelijk maakt......
quote:Yep, niets vind ik erger dan een zelfbenoemde politiek-maatschappelijke culturele inquisitie die mensen brandmerkt en buitensluit op grond van hun 'eigen' selectieve vooroordeel.
Op vrijdag 12 september 2003 13:43 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Even samenvattend: Je verdedigt het dragen van Keltische kruizen en witte veters door mensen die politiek geëngangeerd bezig lijken te zijn, simpelweg vanwege de theoretische mogelijkheid dat iemand zo'n kruis én witte veters draagt omdat ie die dingen heel toevallig mooi vindt?
quote:Jij mag er net als de (vermeende) Neo Nazi ook gewoon een eigen mening op na houden. Zodra je echter iemand op een website gaat be-etiketteren en liëren aan extreme organisaties elders in de wereld zal ik met een soortgelijke reactie komen in de waan dat ik sommige mensen kan beïnvloeden zich wat wijzer op te stellen dan als een simpele etikettenplakker.
Statistiek is eigenlijk vrij simpel: iemand die kaal is hoeft natuurlijk helemaal geen neonazi te zijn (hij kan het gewoon mooi vinden, of "buiten zijn wil" kaal zijn). Iemand die zijn arm schuin omhoog steekt hoeft ook geen neonazi te zijn (iemand kan spastische trekken hebben of iemand anders aangeven hoe hoog een muurtje is). Iemand die sissende geluiden maakt hoeft al helemaal geen neonazi te zijn; je hoeft maar een bioscoop- op collegezaal binnen te lopen en er wordt wel een keer met een sisgeluid tot gemaand.Maar iemand (die zich niet op een filmset oid bevindt) die kaal is en sissende geluiden maakt terwijl hij zijn arm in een houding zet die sterk op de Hitler-groet lijkt, beschouw ik toch als een neonazi totdat iemand het tegendeel aannemelijk maakt......
Het geval dat jij beschreef zie ik eerder als een rellende Feyenoordsupporter in de Arena dan als Neo Nazi. Zo lang deze stil staat te klapwieken met de rechterarm en wat mondgeluiden maakt kan hij geen kwaad.
quote:Helemaal onderaan staat:
Op woensdag 15 oktober 2003 18:23 schreef metalbazzz het volgende:
Misschien voor wat meer inzicht, ik heb een interview gedaan, het staat op mn site:
http://www.basverbeek.nl/interviews/michielsmit03.htm
quote:
Links:
Nieuw Rechts
quote:Smit gaat dus landelijk. Hoewel NieuwRechts beter is georganiseerd dan Conservatieven.nl, zal het toch geen zetel opleveren. Ik schat op maximaal 50.000 stemmen, maar dat is erg ruim. Hoe meer ik lees over Smit en NR, hoe extremer ik hem zie worden.
Hij stond bij de afgelopen verkiezingen op nummer twee bij Conservatieven.nl, de partij van Winny de Jong. "De mensen van haar partij zitten nu grotendeels hier. We zijn wel van plan om aan de verkiezingen deel te nemen. Op het moment kijken we of het haalbaar is om aan de Europese verkiezingen mee te doen."
Een ander stuk wat mij opviel:
quote:Er gin conflict met elkaar, en ook nog eens zijn eigen woorden terugnemen die hij maar een paar maanden geleden deed. Erg raar, en daarmee onvoorspelbaar.
Binnenkort wordt de eerste partijkrant gedrukt. Uitspraken als 'Mosknee!' en 'Eigen Rotterdammers eerst' prijken op de voorpagina. "Zo'n krant is een stuk verantwoording aan de mensen.""Je moet geen mensen aantrekken die allerlei rare dingen gaan roepen. Dat is gevaarlijk", begint Smit zijn betoog over het onderwerp 'uitspraken'. Direct verontschuldigt hij zich voor ongenuanceerde uitspraken die hij ooit deed.
quote:http://www.nieuwrechts.nl/data/nur-1.pdf
Binnenkort wordt de eerste partijkrant gedrukt. Uitspraken als 'Mosknee!' en 'Eigen Rotterdammers eerst' prijken op de voorpagina. "Zo'n krant is een stuk verantwoording aan de mensen."
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 16-10-2003 21:12]
quote:Dat is een leuk krantje. En nog een redelijk goede kwaliteit ook
Op donderdag 16 oktober 2003 11:51 schreef Madame het volgende:[..]
http://www.nieuwrechts.nl/data/nur-1.pdf
quote:Extreem? In ieder geval bewust verdraaien van feiten met als kennelijk doel de angst voor 'de Islam' aan te jagen. Vier miljoen moslims in Nederland in 2023 is onzin, dat kan Smit ook wel op zijn vingertjes natellen.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft vandaag cijfers gepubliceerd, waaruit blijkt dat het aantal islamieten in Nederland de afgelopen jaren is gegroeid naar 920.000. Onze politiek correcte media spreken van "een kleine 920.000" en "aantal groeit gestaag". Als we ook nog alle illegalen erbij tellen zijn dat er dus al 1.000.000. Dit is meer dan een verdubbeling over de afgelopen tien jaar. Als we deze trend doortrekken is het aantal islamieten in 2023 gegroeid naar 4 miljoen. Dit is geen gestage groei of een klein aantal, maar een schrikbarende invasie van cultuurvreemde invloeden.[...]
De huidige immigranten dagen onze cultuur uit, de Nederlandse moet maar wijken voor hun eigen cultuur.
NieuwRechts vindt dan ook dat de invloed van de islam drastisch moet worden ingeperkt. Dit kan door een verbod op islamitische scholen, algemeen verbod op het dragen van hoofddoekjes in openbare ruimte en het verbieden van gezinsvorming met een partner uit het 'thuisland'.
We moeten ons niet laten wegjagen. Als het bepaalde groepen gastarbeiders niet zint, pakken ze maar de koffers. Ik help graag een handje mee .
http://www.nieuwrechts.nl/rechtsom/2.html
Zie ook: Islam haalt gereformeerden in.
quote:Tja en wat moet je er nou mee met zo'n debiel? Serieus mee in discussie gaan? Heeft geen enkele zin. Die gozer zit vol met vooroordelen en xenofobe paranoïde ideeën.
Op donderdag 16 oktober 2003 23:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Extreem? In ieder geval bewust verdraaien van feiten met als kennelijk doel de angst voor 'de Islam' aan te jagen. Vier miljoen moslims in Nederland in 2023 is onzin, dat kan Smit ook wel op zijn vingertjes natellen.
Zie ook: Islam haalt gereformeerden in.
quote:In de 'papieren' Volkskrant van vandaag meer aandacht voor NieuwRechts.
NieuwRechts groeit op onvrede
ROTTERDAM - Ze zijn blank, tussen de twintig en de dertig, hebben gestudeerd en houden van hun Vaderland, liefst met hoofdletter. Bijna wekelijks zijn ze met een groeiende groep van nu enkele tientallen autochtone jongeren bijeen in Rotterdam om zich te beraden op een uitgewerkt beginselprogram voor NieuwRechts, Nederlands nieuwste rechts-radicale partij.De hoofdlijnen staan: strijd tegen de 'oprukkende islam' en behoud van de 'nationale identiteit'. Of, zoals ze vandaag duidelijk maken in de Volkskrant: 'We moeten ons niet laten wegjagen.'
NieuwRechts groeit. Acht maanden geleden scheidde partijleider Michiel Smit zich af van de raadsfractie van Leefbaar Rotterdam uit onvrede over de 'veel te slappe koers' van Pim Fortuyns volgelingen, vooral in het immigratie- en integratiebeleid.
Sindsdien doet Smit opzichtig wat hij bij de LPF niet mocht: hij onderhoudt intensieve contacten met groeperingen als de Italiaanse Lega Nord en het Vlaams Blok van Filip Dewinter - onlangs op bezoek bij NieuwRechts - én met Nederlandse bewegingen als de Nieuwe Nationale Partij (NNP), de partij van Eigen Volk Eerst.
Zodoende profileert Smit zich meer en meer als het nieuwe politieke gezicht van radicaal rechts in Nederland, de beweging die sinds 1998 met de nederlaag van de Centrumdemocraten goeddeels uit de politiek verdween.
NieuwRechts raakt ontegenzeggelijk een snaar bij een deel van de bevolking. In ruim een halfjaar heeft Smit een netwerk van 150 zeer actieve vrijwilligers om zich heen verzameld, onder wie veel teleurgestelde LPF'ers. Zijn website behoort tot de best bezochte politieke sites van Nederland.
Bovendien leidt elke steekpartij, elke roofoverval, elke aanranding in Rotterdam, al dan niet door Antilliaanse of Marokkaanse jongeren, steevast tot een stroom e-mail en telefoontjes : 'Omdat u, mijnheer Smit, dit soort dingen tenminste nog durft te zeggen.'
Extreem-rechts? Erkende tegenstanders zoals de antifascistische onderzoeksgroep Kafka maken zich grote zorgen: Smit legt op z'n minst 'de brug van het Fortuynisme naar extreem-rechts', stellen zij. Smit zelf ziet dat heel anders: 'NieuwRechts is een duidelijke rechts-radicale volkspartij. Een partij voor de gewone man in de straat die wel weer eens iemand wil horen zeggen wat hij denkt. Geloof me, daar is een enorme behoefte aan.'
Maar waar komt zijn aantrekkingskracht op studerende en net afgestudeerde jongeren vandaan? Een van zijn trouwste aanhangers verklaart : 'Deze generatie, die nu studeert, dat zijn de autochtone jongeren die met de derde, meest millitante generatie moslimjongeren op school heeft gezeten. Zij weten uit eigen ervaring dat het fout gaat, dat groepen langs elkaar heen leven, dat er niks van die veelgeprezen integratie terechtkomt. Daarop is het een reactie.'
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1066368371463.html
quote:Nee.
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:06 schreef Graveland het volgende:
Mag ik even van dit topic gebruik maken om te melden dat ik die Kafka site wel zo'n ongelooflijke troep vind?
'Onderzoeks'groep Kafka lasteraars?
GroenLinks en Kafka... een aantal vragen
KAFKA
quote:helaas
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:32 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Nee.
'Onderzoeks'groep Kafka lasteraars?
GroenLinks en Kafka... een aantal vragen
KAFKA
quote:Laat ik die dan net gemist hebben.
Op zaterdag 18 oktober 2003 09:39 schreef Kozzmic het volgende:
*Volkskrant*
'Deze generatie, die nu studeert, dat zijn de autochtone jongeren die met de derde, meest millitante generatie moslimjongeren op school heeft gezeten.
quote:Ik ook nog geen één militant gezien, op mijn school.
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:30 schreef Nyrem het volgende:[..]
Laat ik die dan net gemist hebben.
Er zijn genoeg mensen die uit een ander land kwamen waarmee ik op school heb gezeten. Waarvan geen 1 militant.Wel wat radicale boeren.
quote:Dat was ook de opmerking waar ik meteen op gefixeerd raakte. Dat lijkt me ridicule onzin. Voor de rest is het een fascinerend en licht verontrstend verhaal, al vind ik die Smit wel helder en duidelijk. Ik heb hem liever dan de glibberige LPF-types met hun salonracisme.
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:32 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ik ook nog geen één militant gezien, op mijn school.
In de Volkskrant ook mooi verhaaltje over 2 Marokkaanse studenten btw.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:12 schreef Kozzmic het volgende:
Hier het grote artikel uit de Volkskrant over NieuwRechts: http://www.nieuwrechts.nl/indemedia/1066466238.html
quote:
Bea: Michiel blijft straight
Michiel is te radicaal in zijn doen en laten geworden waardoor hij dus geen macht zal krijgen buiten Rotterdam. Dat blijkt ook weer in de 2 artikelen hierboven.
quote:Het is ook altijd fout. De ene keer wordt er gesproken over de enorme werkeloosheidscijfers bij allochtonen, dan zijn 'ze' weer te ondernemend.
Ik voel me niet thuis in mijn eigen stad. Kijk om je heen. Zijn we nou in Nederland of in Marokko? Geen Hollandse groenteboer, slager of bakker te bekennen. Het is allemaal Doner, Surigoud, Aboubakr, Amal. Het is teveel. Je wordt niet op een ochtend wakker met de gedachte dat er te veel immigranten zijn. Dat gaat geleidelijk. Maar als ik dan toch een moment moet noemen: de dag toen de snackbar op de hoek werd overgenomen door Marokkanen en ik er opeens niet meer in het Nederlands een patatje-met kon bestellen.'
(Michiel Smit, partijleider van Nieuw Rechts, wandelend over de West-Kruiskade.)
"De snackbar werd overgenomen door Marokkanen". Een normale grammaticale zin, die in deze context een zielige vergelijking is. Dat die autochtone winkeleigenaar ermee stopt of iets degelijks is niet van belang; de Marokkanen hebben het overgenomen. Dat is fout. Net als bij de overname van kerken door moskeeen. Allemaal fout. De ondernemendheid en zelfstandigheid van mensen is goed, behalve als je een andere levensvisie dan jezelf erop nahoudt. Het is selectief feiten aanhalen om onderbuikgevoelens aan te wakkeren.
quote:Ik ben 't eigenlijk wel met 'm eens, het feit dat ie homo is zit me alleen nogal dwars
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
[..]
Michiel is te radicaal in zijn doen en laten geworden waardoor hij dus geen macht zal krijgen buiten Rotterdam. Dat blijkt ook weer in de 2 artikelen hierboven.
Smit formuleert zijn partijprogramma op het randje van wat toelaatbaar is maar houdt er ongetwijfeld een verborgen agenda op na. Bah.
quote:Dus volgens Kafka mag je niks zeggen ook al is er behoefte aan
Extreem-rechts? Erkende tegenstanders zoals de antifascistische onderzoeksgroep Kafka maken zich grote zorgen: Smit legt op z'n minst 'de brug van het Fortuynisme naar extreem-rechts', stellen zij. Smit zelf ziet dat heel anders: 'NieuwRechts is een duidelijke rechts-radicale volkspartij. Een partij voor de gewone man in de straat die wel weer eens iemand wil horen zeggen wat hij denkt. Geloof me, daar is een enorme behoefte aan.'
quote:Dit is geen Kafka-topic. En verder lees je verkeerd. Michiel Smit zegt dat er behoefte aan hem is, Kafka zegt dat NieuwRechts de link is tussen Fortuyn en extreem-rechts.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:20 schreef pberends het volgende:[..]
Dus volgens Kafka mag je niks zeggen ook al is er behoefte aan
Die behoefte aan Smit moet overigens nog blijken, de 2 zetels die ze in Rotterdam hebben zijn min of meer gestolen van Leefbaar Rotterdam, zelf hebben ze nog nooit aan verkiezingen deelgenomen.
quote:Oeps verkeerd gelezen
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:25 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dit is geen Kafka-topic. En verder lees je verkeerd. Michiel Smit zegt dat er behoefte aan hem is, Kafka zegt dat NieuwRechts de link is tussen Fortuyn en extreem-rechts.
Die behoefte aan Smit moet overigens nog blijken, de 2 zetels die ze in Rotterdam hebben zijn min of meer gestolen van Leefbaar Rotterdam, zelf hebben ze nog nooit aan verkiezingen deelgenomen.
quote:Dus iemand's geaardheid is belangrijker dan z'n denkbeelden? Lekker wereldbeeld zul je dan hebben
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:44 schreef Graveland het volgende:Ik ben 't eigenlijk wel met 'm eens, het feit dat ie homo is zit me alleen nogal dwars
Smit's denkbeelden zijn tegenstrijdig en gevaarlijk, maar het is helaas al vaker gebleken dat populisme erg goed werkt in Rotterdam. Ik hoop dat het bij een kleine splintergroepering blijft en dat de meerderheid van de Rotterdamse bevolking dit misbaksel links laat liggen
quote:Zoals ik het lees was het probleem dat hij er vervolgens geen patatje-met meer kon bestellen in het Nederlands. En dus niet dat een Marokkaan het overgenomen heeft.
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:42 schreef Sidekick het volgende:
"De snackbar werd overgenomen door Marokkanen". Een normale grammaticale zin, die in deze context een zielige vergelijking is. Dat die autochtone winkeleigenaar ermee stopt of iets degelijks is niet van belang; de Marokkanen hebben het overgenomen. Dat is fout.
quote:Ik heb wel bij een aantal snackbars in Amsterdam en Almere wat gehaald, en geen enkel probleem. Bij sommige was het niveau niet bijster hoog van de Nederlandse taal, maar dat was geen probleem voor mijn bestelling. Het is echte onzin als je denkt dat een Marokkaanse snackbar-eigenaar of bediende niet een Nederlandse bestelling kan verstaan. Dan zouden ze heel snel failliet gaan.
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:44 schreef Tikorev het volgende:[..]
Zoals ik het lees was het probleem dat hij er vervolgens geen patatje-met meer kon bestellen in het Nederlands. En dus niet dat een Marokkaan het overgenomen heeft.
quote:Als 90% van de buurt Arabisch of Marokkaans praat is het vast geen opstakel om geen Nederlands te kennen.
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
Het is echte onzin als je denkt dat een Marokkaanse snackbar-eigenaar of bediende niet een Nederlandse bestelling kan verstaan. Dan zouden ze heel snel failliet gaan.
quote:Helaas voor de heer Smit worden de snackbarren in veel grotere mate overgenomen door Chinezen ipv door Marokanen, ik vraag me af wat zijn standpunt daarover is
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:56 schreef Tikorev het volgende:
Als 90% van de buurt Arabisch of Marokkaans praat is het vast geen opstakel om geen Nederlands te kennen.
quote:Grappig dat de grootste communisten haters en pro-kapitalisten zelf halve communisten blijken te zijn als het om allochtonen gaat. De Islam verbieden, en het afkeuren van allochtoon ondernemersschap. Het is gewoon een kwestie van marktwerking die "overname".
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:56 schreef Tikorev het volgende:[..]
Als 90% van de buurt Arabisch of Marokkaans praat is het vast geen opstakel om geen Nederlands te kennen.
quote:Nou en??
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:44 schreef Tikorev het volgende:[..]
Zoals ik het lees was het probleem dat hij er vervolgens geen patatje-met meer kon bestellen in het Nederlands. En dus niet dat een Marokkaan het overgenomen heeft.
Dan gaat ie toch lekker anders een patatje halen.
quote:owwwja
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:16 schreef schatje het volgende:[..]
Nou en??
Dan gaat ie toch lekker anders een patatje halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |