abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12500647
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:30 schreef eetomit het volgende:

[..]

Leuk hoor. Politiek beleid is lekker simpel in 2 suggestieve zinnetjes uit te leggen. Geeft wel weer aan dat een SP'er het liever simpel houdt. "Stem tegen!... Oh.. Wat?! Voor?! Oh ok! Stem VOOR!!".

Geen Kane nee... JAN DOUWE KROESKE!! Hahaha...

inderdaad, ik vraag me eigenlijk af op de SP populistisch is.
pi_12500677
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:32 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Precies. Kan het geblaat in dit topic een beetje achterwege blijven?

Geblaat? Ten eerste: De TS begon. Ten tweede: Wat verwacht je dan op Fok!. Elk argument is gelogen of verkeerd begrepen. Dit is kleur uitleggen aan een kleurenblinde.
Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:38:55 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12500755
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:35 schreef eetomit het volgende:

[..]

Geblaat? Ten eerste: De TS begon. Ten tweede: Wat verwacht je dan op Fok!. Elk argument is gelogen of verkeerd begrepen. Dit is kleur uitleggen aan een kleurenblinde.

Je hoeft niet te posten hier hoor.

Maar ik zou graag van zonnestraal willen weten welke antwoorden ze heeft gegeven op de vragen van de stemwijzer. En misschien ook nog wat andere standpunten die je kan geven?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12500777
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:32 schreef Recoil het volgende:

Ik deel grotendeels de mening van ene NightH4wk, dus als je die kent weet je het misschien wel. Ik ben meer voor een goede economie dan een paar visjes en plantjes, want waar wil je dat geld vandaan halen om het milieu goed te onderhouden als je het aan andere dingen kwijt bent omdat het zo slecht gaat met de economie.

Waarom zou GL in dat opzicht beter zijn dan de SP? Die 'paar visjes en plantjes' weten zich juist bij GL geliefdkoosd en vertroeteld.

En nee, wie is NightH4wk en waarom doet hij er in het bijzonder toe?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_12500809
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:30 schreef eetomit het volgende:
[..]
Leuk hoor. Politiek beleid is lekker simpel in 2 suggestieve zinnetjes uit te leggen.

nee; we zitten hier te wachten op uitgebreide lulverhalen.. als je "politiek" wilt bestuderen of een keuze wilt maken, dan ga je eens Zembla, Nova, Netwerk, enz. kijken, lees je 'ens een krant, volg je eens een tweede kamerdebat, zodat je een beetje weet waar het over gaat als iemand '2 suggestieve zinnetjes' plaatst..

ik kan hier wel mijn persoonlijke mening verder gaan lopen prediken zoals ik bijvoorbeeld misselijk wordt van het feit dat we een 2/3 regering hebben die we minder dan een jaar geleden naar huis hebben gestuurd, en deze grotendeels bestaat uit holkruipers en mensen die bang zijn de hogere inkomens aan te pakken omdat ze er zelf deel van uitmaken.

de politiek gaat alleen maar over economie en het niet verder uit laten lopen van het begrotingstekort, terwijl dat ondanks extra belastingheffingen en welke draconische maatregelen dan ook, toch wel door zal gaan. da's dus niet mijn politiek en dus stem ik SP of Groen Links, de laatste verkiezingen was ik van plan SP te stemmen 'maar vond Marijnissen idd teveel praatjes en te weinig constructieve daden, dus is het GL geworden.niet dat dat nou zo'n succes is geworden, maar alles beter dan die rechtse hypocrieten

pi_12500853
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:33 schreef UnderWorld_ het volgende:
De SP is meer een anti partij. Een grote rotzooi. GL is wat meer verstandiger, toch ben ik het totaal niet eens met wat ze voorstellen.
Och, je kunt dit - zoals ik eerder al schreef - dus ook anders uitleggen. GL heult met de machtshebbers en de SP handelt volgens haar principes, hoe verachtelijk die ook zijn.
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:44:55 #57
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12500897
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[Slowchat] b.h.d.l.p.o.o.e.l.m.w.e.h.v.i.v.d.i. 3
[centraal] Plan hier reacties op Maroc.nl

*einde offtopic*

pi_12500954
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:41 schreef lovelight het volgende:

[..]

nee; we zitten hier te wachten op uitgebreide lulverhalen.. als je "politiek" wilt bestuderen of een keuze wilt maken, dan ga je eens Zembla, Nova, Netwerk, enz. kijken, lees je 'ens een krant, volg je eens een tweede kamerdebat, zodat je een beetje weet waar het over gaat als iemand '2 suggestieve zinnetjes' plaatst..

ik kan hier wel mijn persoonlijke mening verder gaan lopen prediken zoals ik bijvoorbeeld misselijk wordt van het feit dat we een 2/3 regering hebben die we minder dan een jaar geleden naar huis hebben gestuurd, en deze grotendeels bestaat uit holkruipers en mensen die bang zijn de hogere inkomens aan te pakken omdat ze er zelf deel van uitmaken.

de politiek gaat alleen maar over economie en het niet verder uit laten lopen van het begrotingstekort, terwijl dat ondanks extra belastingheffingen en welke draconische maatregelen dan ook, toch wel door zal gaan. da's dus niet mijn politiek en dus stem ik SP of Groen Links, de laatste verkiezingen was ik van plan SP te stemmen 'maar vond Marijnissen idd teveel praatjes en te weinig constructieve daden, dus is het GL geworden.niet dat dat nou zo'n succes is geworden, maar alles beter dan die rechtse hypocrieten

Jammer dat politiek zo ingewikkeld is he. Maar als we nou allemaal doen dat het simpel is, kunnen we programma's als BigBrother veel beter begrijpen he. Autorijden is ook lastig, dus voortaan maar alleen de pedalen uitleggen.

Je kan inderdaad wel je mening gaan prediken, maar da's politiek, en da's niet zo leuk als fokken he.

pi_12500977
ja is al een tijdje terug van die stemwijzer.
Ik was ertegen dat de belastingen omlaag gingen omdat dit ten koste gaat van de armen en de rijkere mensen best wat meer belasting kunnen betalen ( mijn mening ).
Ik vond het ook niet een goed idee om 2 mensen in 1 cel te stoppen, omdat het gewoon gevaarlijk kan zijn en het me zeker geen pretje lijkt voor de bewakers van een gevangenis.

Als je VVD stemt is het toch de kern dat je achter de ' rijken en de machtige mensen staat ' ( wat ik ervan heb gezien en begrepen althans ) en ik ben meer voor 'de mensen die het mindergoed hebben en niet zoveel macht ' . Zoiets?
Ook ben ik er niet voor dat er meer wegen komen, vind het milieu en de natuur erg belangrijk, en het onderwijs vind ik ook erg belangrijk.

Maargoed, ik als 16jarig meisje heb er niet erg veel verstand van, en hoop niet dat ik heel dom overkom. Wil graag logisch het verschil kunnen snappen maar vind niet dat Politiek zo makkelijk in elkaar steekt.

pi_12500978
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je hoeft niet te posten hier hoor.

Maar ik zou graag van zonnestraal willen weten welke antwoorden ze heeft gegeven op de vragen van de stemwijzer. En misschien ook nog wat andere standpunten die je kan geven?

Zonnestraal is verder gegaan in haar Fancy. Door de vele lettergrepen is ze danig van slag.
pi_12501037
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Och, je kunt dit - zoals ik eerder al schreef - dus ook anders uitleggen. GL heult met de machtshebbers en de SP handelt volgens haar principes, hoe verachtelijk die ook zijn.

GL heeft volgensmij wel degelijk sterke pricipes. Toch proberen ze meer te kijken hoe ze er met andere partijen gezamelijk uit kunnen komen.

De SP roept heel veel dat in werkelijkheid niet waar gemaakt kan worden of onrealistisch is. Jammer dat zoveel mensen die zich normaal niet met politiek bezighouden (en gewoon 1x in de 4 jaar stemmen) door die zinnen gestrikt worden.

Dit betekent niet dat ik voor GL ben, maar GL probeert tenminsten met reeele plannen te komen, dit kan je van de SP niet zeggen.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:52:32 #62
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_12501074
quote:

Die doet er überhaupt niet toe. En waant zichzelf kennelijk een begrip.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:53:43 #63
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12501101
quote:

[..]

Waarom zou GL in dat opzicht beter zijn dan de SP? Die 'paar visjes en plantjes' weten zich juist bij GL geliefdkoosd en vertroeteld.

De SP is echt een ramp voor de economie, nog veel meer dan GL. De SP wil bijvoorbeeld Schiphol en de PortOfRotterdam laten krimpen, en het halve leger afschaffen. Alleen dat haven-krimp idee is al idioot omdat we daar 10% van ons GDP vandaan halen.
quote:
NightH4wk is gematigd rechts, met een goede kijk op veel onderwerpen en heeft weinig tegen buitenlanders.
pi_12501144
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:48 schreef zonnestraal het volgende:
Ik was ertegen dat de belastingen omlaag gingen omdat dit ten koste gaat van de armen en de rijkere mensen best wat meer belasting kunnen betalen ( mijn mening ).
Als jij het terecht vind dat mijn pa de HELFT van zijn salaris mag weggeven. Dat is een half jaar voor lul werken dus.
quote:
Ik vond het ook niet een goed idee om 2 mensen in 1 cel te stoppen, omdat het gewoon gevaarlijk kan zijn en het me zeker geen pretje lijkt voor de bewakers van een gevangenis.
Nee, maar wat wil je dan? Zou graag een andere oplossing willen horen hiervoor. Ben het met je eens dat het gevaarlijk is voor de bewakers. Moeten ze maar stroomstootstokken krijgen.
quote:
Als je VVD stemt is het toch de kern dat je achter de ' rijken en de machtige mensen staat ' ( wat ik ervan heb gezien en begrepen althans ) en ik ben meer voor 'de mensen die het mindergoed hebben en niet zoveel macht ' . Zoiets?
Ook ben ik er niet voor dat er meer wegen komen, vind het milieu en de natuur erg belangrijk, en het onderwijs vind ik ook erg belangrijk.
Dat vind iedereen. VVD heeft geen hol met geld te maken. Denk eens goed na. Als jij de wereld mocht regeren, hoe zou jij het doen? Er moet geld worden verdiend, maar het mag niet ten koste van alles gaan. Vaak ligt het niet zo simpel. Politiek is geen sprookje waar een oplossing voor handen is die iedereen gelukkig maakt. Het is een kwestie van balans. Er zullen altijd mensen lijden. Maar omdat 1000 Marokkanen tegen de politie van Amsterdam zijn moet niet gelijk lijden tot het ontslag van dat complete korps. Daar tegenover staan namelijk wel 10.000 Marokkanen die zich doodschamen van dit stelletje, in hun ogen, profiteurs.
quote:
Maargoed, ik als 16jarig meisje heb er niet erg veel verstand van, en hoop niet dat ik heel dom overkom. Wil graag logisch het verschil kunnen snappen maar vind niet dat Politiek zo makkelijk in elkaar steekt.
Nee, daar heb je gelijk. Dus eigenlijk moeten we het waarderen dat je er aandacht aan schenkt. Maar lees eerst alle partij-pogramma's door. Bedenk dan dat politici mensen zoals jij en ik zijn. Zij hebben ook kutdagen en een priveleven. Uiteindelijk is politiek een gok! Links en Rechts zijn dan ook relatief. Rechtse partijen nemen wel eens 'linkse' beslissingen en vice versa.
pi_12501180
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:47 schreef eetomit het volgende:
[..]
Je kan inderdaad wel je mening gaan prediken, maar da's politiek, en da's niet zo leuk als fokken he.

klopt, maarreeh.. nog leuker is buiten spelen, wat ik nu ga doen.
dan mag jij hier je best blijven doen om de intellectueel uit te hangen
pi_12501183
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:34 schreef pberends het volgende:

[..]

inderdaad, ik vraag me eigenlijk af op de SP populistisch is.

contactjes
pi_12501196
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:57 schreef lovelight het volgende:

[..]

klopt, maarreeh.. nog leuker is buiten spelen, wat ik nu ga doen.
dan mag jij hier je best blijven doen om de intellectueel uit te hangen

Dank je. Niet je kleren vuilmaken he.
pi_12501228
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:50 schreef UnderWorld_ het volgende:

GL heeft volgensmij wel degelijk sterke pricipes. Toch proberen ze meer te kijken hoe ze er met andere partijen gezamelijk uit kunnen komen.

Dat is precies wat ik poneerde: de uitgangspunten zijn veelal dezelfde, maar er wordt anders naar gehandeld. Ik vind wat de SP roept niet onrealistisch, enkel verachtelijk. 'Onwenselijk' en 'onrealistisch' worden vaak met elkaar verward.
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:00:05 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12501232
quote:

Je hebt nog 2 jaar de tijd om je goed in te leven (als je dat wilt).

Die punten die je opnoemt neigen wel naar een 'linkse' partij. Hoewel dit erg globaal is en ook D66, PvdA en ChristenUnie tot de mogelijkheden behoren. Wat vind je van de christelijke standpunten van de Christenunie? (abortus, euthenasie, enz) Wat vind je van de democratische ideeen van D66? (gekozen premier, burgermeester, referanda, enz)?

pi_12501239
Tuurlijk begrijp ik dat het allemaal relatief is en welke keus je ook maakt je toch niet iemand helemaal tevreden kan stellen.
Maar als je vader genoeg geld heeft, zou ik ervoor zijn dat hij de HELFT van zijn salaris weg zou geven, en dan aan mensen die er niet zo goed voor staan als hijzelf. Als dat eens zou kunnen.........
Ik vind het egoistisch als je geld kunt missen, maar het in je eigen zak wilt houden omdat je zo nodig die nieuwe auto wilt, of zonodig 2 of 3x per jaar op vakantie wilt.
En als je toch al zo'n goed betaalde baan hebt; dan kun je de helft ook wel missen.

Bedenk dan maar dat er miljoenen mensen zijn die het niet zo goed hebben getroffen, die elk beetje geld waar ze hard voor gewerkt hebben kwijt zijn aan kleding; eten e.d. en helemaal nooit geld overhouden voor een keer luxe uit eten of op vakantie, laat staan een ( dure ) auto onder hun kont.

zondag 17 augustus 2003 @ 16:01:22 #71
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_12501254
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:56 schreef eetomit het volgende:

[..]

Als jij het terecht vind dat mijn pa de HELFT van zijn salaris mag weggeven. Dat is een half jaar voor lul werken dus.

Welnee, daar koopt hij ziekenhuisbedden mee, en straatverlichting. Een goeie investering van je pa.

En hij houdt natuurlijk nog een hoop geld over.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:01:34 #72
64248 Recoil
Tarno kicks ass
pi_12501257
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 16:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je hebt nog 2 jaar de tijd om je goed in te leven (als je dat wilt).

Ik heb nog 2 jaar (en 1 maand) maar ik weet het ook al.
En ik wil haar best wel wat leren over de politiek. =)
pi_12501263
quote:

Als 16 jarige wist ik ook nog niet zoveel, en nu 18 jaar en kijk eens

Belastingen omlaag niet goed voor de armen? Als de regering de inkomensbelastingen omlaag doet, dan denken meer mensen: he, voor dat geld wil ik wel gaan werken. Hierdoor komen er meer banen en mensen verdienen meer, niet?

Je bent niet erg voor wegen en wel voor het milieu. mmmh. Zou het niet beter zijn als we hier een balans tussen vinden. Wegen zijn nodig om als er meer werk komt en draagt bij aan de welvaart van ons land. Natuur is ook belangrijk ten eerste al omdat het zuurstof produceerd, en nog veel meer. Een balans is dus erg belangrijk.

Van die 2 mensen op een cel. Het zou niet nodig zijn als we gewoon drugs legaliseren. Haast iedere partij is voor het legaliseren van softdrugs, maar ook harddrugs moeten gelegaliseerd worden om de problemen op te lossen. Er zwerft ergens een ander topic hierover.

Dat de VVD van de rijken is, is er door de SP ingepraat. De VVD staat voor het liberale; vrijheid.

Dat betekent dus dat de overheid de markt moet loslaten en deze zijn eigen gang moet laten gaan. De overheid moet steun geven aan die die door dit proces heenglippen.

Met het terugdringen van de overheid dring je ook de belastingen terug en zorg je dat meer mensen kunnen deelnemen aan de arbeidsmarkt.

Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_12501265
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:58 schreef eetomit het volgende:
[..]
Dank je. Niet je kleren vuilmaken he.
juist wel.. ik ben SP-er toch? ik hou van chaos en eerlijk vuil onder de nagels.
bye² en zonnestraal, veel succes met je keuze!
  zondag 17 augustus 2003 @ 16:02:37 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12501273
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:56 schreef eetomit het volgende:

[..]

Tsja, als het aan de VVD ligt dan moet je toch nog 1/3 van je salaris inleveren. Dus...
Maar dan moet je niet ziek worden, want dan is het goed mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')