Algemene zaken (premier) - Gil-galad (VVD)
Buitenlandse zaken - Libris (SP)
Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties - R@b (VVD)
Defensie - sp3c (VVD)
Economische Zaken - Schrikkie (GDA)
Financiën - pberends (zwevend)
Justitie - Maerycke (SP, vice-premier)
Landbouw, Natuurbeheer en Visserij - LuQas (GroenLinks)
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen - pekel (PvdA)
Ontwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
Sociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Verkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Heerlijkheid (GristenUnie, vice-premier)
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
Minderheden, Emancipatie en Integratie - Jeukaanmenaat (VVD)
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.)
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemen
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.
Volksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijn
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij ouderen
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbod
Onderwijs, cultuur & wetenschappen - pekel (PvdA)
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs"
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar maken
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard)
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8%
- Handhaven van de grondwet
- Invoeren van langere straffen
- Herzien van de taakstraffen
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt)
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan)
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geven
[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 08-08-2003 21:05]
Algemene zaken (premier) - Gil-galad (VVD)
Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties - R@b (VVD)
Defensie - sp3c (VVD)
Economische Zaken - Schrikkie (GDA)
Landbouw, Natuurbeheer en Visserij - ???
Onderwijs, Cultuur & Wetenschappen - pekel (PvdA)
Ontwikkelingssamenwerking - JAM (D'66)
Sociale zaken en Werkgelegenheid - Sidekick (PvdA)
Verkeer en Waterstaat - tvlxd (D'66-zwevend)
Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Heerlijkheid (GristenUnie, vice-premier)
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieu - Martijn78 (VVD)
Minderheden, Emancipatie en Integratie - Jeukaanmenaat (VVD)
Media - I.R.Baboon (??)
quote:Graag ook even onze icons, ministerposten en het voorlopige plan erin... (en natuurlijk:
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:11 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
- Meer richten op Europese politiek dan de globale (minder onafhankelijk van de V.S.)
- ism Defensie, JSF-order nog eens onder de loep nemen
- ism Economische zaken, meer richten op Azie, Nederland als kennisland ontwikkelen in plaats van industrie, industrie verhuizen naar Azie.
Volksgezondheid, welzijn en sport - Heerlijkheid (GristenUnie)
- wachtlijsten hoeven niet nodig te zijn
- we gaan wat doen aan de oorzaken van euthanasieverzoeken bij ouderen
- er moeten meer keuze komen in het zorgaanbod
Onderwijs, cultuur & wetenschappen - pekel (PvdA)
- Meer geld inversteren in deze sector onder het motto: "Je groeit in het onderwijs"
- Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school
- gelovige scholen zoveel mogelijk openbaar maken
- Extra geld voor: Onderwijs (4 miljard), Zorg (1 miljard) , ICT (3 miljard)en Veiligheid (1 miljard).
- Bezuinigen op: Ouderwetse infrastructuur (1 miljard), bureaucratie (3 miljard), subsidies (3 miljard), aanbestedingen (2 miljard)
- Begroting: 2004 -2.0% / 2005 -1.2% / 2006 -0.8% / 2007 -0.4% / 2008 +0.8%
- Handhaven van de grondwet
- Invoeren van langere straffen
- Herzien van de taakstraffen
- Terugdraaien van de "kopieerbelasting" (ongelovelijke flauwekul die alleen maar tot meer ambtenarij leidt)
- Afschaffen van de verhoging van het griffierecht (ook gewone burgers moeten naar de rechtbank kunnen zonder dat ze failliet gaan)
- Versnelde invoering van het actieprogramma jeugdcriminaliteit en veel prioriteit hieraan geven
En tevens zoeken we nog steeds een boer om deel uit te maken van dit legendarische kabinet
* Libris steekt een sigaartje op, op de komende 4 jaar
quote:- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft;
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:19 schreef Libris het volgende:
Kunnen de andere departementen hun standpunten ook even samenvatten?
quote:Zijn wel erg extreme punten voor een MP, misschien wat nuanceren? Meer controle op godsdiensten?
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:23 schreef Gil-galad het volgende:[..]
- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft;
- Moskeeën en kerken worden afgebroken (en verboden);
- Strengere antidiscriminatiewetten (die ook voor gelovigen gelden);
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld.
quote:Inderdaad, dat probeer ik hier ook mee.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:25 schreef Libris het volgende:
Zijn wel erg extreme punten voor een MP, misschien wat nuanceren? Meer controle op godsdiensten?
Als de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft, wordt het niet verboden om een geloof te hebben. Immers, geloof wordt niet verboden. Het beroep op de vrijheid van godsdienst wordt wel onmogelijk gemaakt. En ik heb nog een aantal punten:
- Bijzondere scholen verbieden;
- Hoofddoekjes en burqa's verbieden;
- Islamitische slagerijen en winkels verbieden;
quote:* Libris is het eens met punt 1 (dus ook christelijke, godsdienst doe je maar op zondag), deels met 2, burqa's wel, hoofddoekjes niet (hoofdoekjes zijn geen belemmering voor wat dan ook) en niet eens met 3, deze winkels staan ook open voor niet-moslims, dus waarom verbieden?
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Inderdaad, dat probeer ik hier ook mee.
Als de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft, wordt het niet verboden om een geloof te hebben. Immers, geloof wordt niet verboden. Het beroep op de vrijheid van godsdienst wordt wel onmogelijk gemaakt. En ik heb nog een aantal punten:
quote:Die vallen voor een gedeelte onder mijn hoede...
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Inderdaad, dat probeer ik hier ook mee.
quote:Hoofddoekjes zijn een uiting van fundamentalisme, daarom zijn ze ook verboden in een seculier islamitisch land als Turkije.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:31 schreef Libris het volgende:
hoofddoekjes niet (hoofdoekjes zijn geen belemmering voor wat dan ook)
quote:Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
en niet eens met 3, deze winkels staan ook open voor niet-moslims, dus waarom verbieden?
quote:Er zijn toch ook Nederlandse vegertariers en/of geen alcoholdrinkers? Daarom schrap ik punt 3 van de lijst.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
quote:Hoofddoekjes: niet waar, geen fundamentalisme, ik heb in mijn klassen meisjes met hoofddoeken (Singapore) die zeker geen fundamentalisten zijn. We kunnen hier eeuwig over doordiscussieren, lijkt me niet goed voor het kabinet. Dus misschien kunnen we tot een compromis komen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:33 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hoofddoekjes zijn een uiting van fundamentalisme, daarom zijn ze ook verboden in een seculier islamitisch land als Turkije.
[..]Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
quote:Hoewel ik het natuurlijk volledig eens ben met deze punten, ben ik bang dat ze onuitvoerbaar zullen blijken. De communisten hebben al geprobeerd het geloof uit te bannen en het is gebleken dat dit niet te doen is. Net zoals iedere andere verslavende drug die verboden is zal een verbod alleen maar leiden tot een nieuwe categorie misdaden en bijverschijnselen waarvan de bestrijding onnodig veel geld en tijd kost.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:23 schreef Gil-galad het volgende:[..]
- Vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft;
- Moskeeën en kerken worden afgebroken (en verboden);
- Strengere antidiscriminatiewetten (die ook voor gelovigen gelden);
- Haatzaaiende delen van de koran en bijbel worden door de WC gespoeld.
Mensen die geloven moeten geholpen worden deze verschrikkelijke ziekte te overwinnen. Het in de illegaliteit dwingen van deze groep mensen is niet in hun en het algemeen belang.
quote:Ja. Het zijn echter voornamelijk (lees: alleen maar) islamieten die weigeren bier en varkensvlees te verkopen aan niet-gelovigen. Als die islamieten winkels en slagerijen overnemen waar de bewoners van een buurt op vertrouwen, zitten zij zonder bier en varkensvlees. Dàt is het probleem.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:36 schreef pekel het volgende:
Er zijn toch ook Nederlandse vegertariers en/of geen alcoholdrinkers?
quote:S.v.p. niet van mijn lijst.
Daarom schrap ik punt 3 van de lijst.
quote:Het is een uiting van fundamentalisme. Ik geloof best dat vrouwen die hoofddoekjes dragen (of gedwongen worden die te dragen) geen fundamentalisten zijn, echter, het is wel zo dat de koran nergens het dragen van hoofddoekjes gebiedt. Voor moslima's is het een manier om aan de buitenwereld te tonen dat ze islamitisch zijn, puur om te provoceren dus.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:36 schreef Libris het volgende:
Hoofddoekjes: niet waar, geen fundamentalisme, ik heb in mijn klassen meisjes met hoofddoeken (Singapore) die zeker geen fundamentalisten zijn.
quote:Ik wil gelovigen niet in de illegaliteit dwingen, let wel, geloof wordt niet verboden, de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft, waardoor gelovigen er geen beroep meer op kunnen doen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:37 schreef Miwe het volgende:
Hoewel ik het natuurlijk volledig eens ben met deze punten, ben ik bang dat ze onuitvoerbaar zullen blijken. De communisten hebben al geprobeerd het geloof uit te bannen en het is gebleken dat dit niet te doen is. Net zoals iedere andere verslavende drug die verboden is zal een verbod alleen maar leiden tot een nieuwe categorie misdaden en bijverschijnselen waarvan de bestrijding onnodig veel geld en tijd kost.Mensen die geloven moeten geholpen worden deze verschrikkelijke ziekte te overwinnen. Het in de illegaliteit dwingen van deze groep mensen is niet in hun en het algemeen belang.
quote:Van mij mag je erin.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:41 schreef LuQas het volgende:
Als Groenlinkser zou ik graag de vacature Landbouw, natuurbeheer en visserij vervullen. Ik ben het alleen niet eens met de standpunten van onze premier, Gil-galad, is dat erg?
quote:Er wordt nu nog helemaal niet gestemd over het regeerakkoord.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:40 schreef pekel het volgende:
Als minister van onderwijs, cultuur en wetenschappen weiger ik punt 3.
quote:
Islamitische en andere buitenlandse scholen verbieden en deze onder brengen in een openbare school
quote:
[..]Hoofddoekjes zijn een uiting van fundamentalisme, daarom zijn ze ook verboden in een seculier islamitisch land als Turkije.
[..]Omdat niet-moslims daar geen bier en varkensvlees kunnen halen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tiemie op 08-08-2003 18:44]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |