abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:22:10 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11875558
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:21 schreef Gil-galad het volgende:
Wat doe je dan nog op een discussie-forum ?
Ga jij het ff uitleggen dan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:22:53 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11875567
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:21 schreef Gil-galad het volgende:
Maar dat geeft wel aan dat de burgers weer vertrouwen hebben in de grote partijen.
Ik hoop dat het geen tijdelijk vertrouwens is, maar ik vrees het ergste. De toekomst zal het leren.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:25:07 #228
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11875593
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:22 schreef Lemmeb het volgende:
Ga jij het ff uitleggen dan.
Nee, want ik ben een zielige linkse uitkeringstrekker met geitenwollensokken, dus leg jij het maar uit.
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:22 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoop dat het geen tijdelijk vertrouwens is, maar ik vrees het ergste. De toekomst zal het leren.
Mee eens.
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:29:14 #229
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11875640
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:20 schreef Gil-galad het volgende:
Om je heen kijken. Had Melkert ook moeten doen.
Wat heeft Melker voor belang bij jouw mening dan?
quote:
Dat is nog geen reden om Antillianen te stigmatiseren. Dat toont daarnaast wederom aan dat Smit en co. niet op zoek zijn naar een oplossing.
Dus omdat ze een spotje maken met een antilliaan zijn ze niet op zoek naar een oplossing
quote:
TS heeft gelijk. Dat spotje maakt, net als Pim Fortuyn, misbruik van de onderbuikgevoelens van veel Rotterdammers. Daarnaast heeft het geen enkel nut, behalve mensen opstoken tegen bijvoorbeeld Antillianen.
Geloof je dat nu echt? Dat mensen nu ineens de straat opgaan om Antillianen te molesteren? Iedere Rotterdammer weet dat het overgrote deel van de straatcriminaliteit door bepaalde bevolkingsgroepen wordt gepleegd, dat weten die bevolkingsgroepen zelf ook donders goed. Het is niet voor niks dat ook veel allochtonen in Rdam op LR stemden.

/edit En nee het gaat hier niet alleen om bepaalde groepen allochtonen, maar ook om autochtone junks etc.

quote:
...en vind je het normaal dat Smit daar zulke uitspraken doet ?
Nee, als hij dat echt gedaan heeft was dat erg onfatsoenlijk, zoniet racistisch.

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 19-07-2003 12:31]

zaterdag 19 juli 2003 @ 12:30:11 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11875648
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:25 schreef Gil-galad het volgende:
Nee, want ik ben een zielige linkse uitkeringstrekker met geitenwollensokken, dus leg jij het maar uit.
Jij ook al? Ik ook, op dat uitkeringstrekker na dan.
pi_11875717
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee dat los je op door het scooterprobleem aan te pakken nougoed . Ik heb eerlijk gezegd geen zin om je hier uit te gaan zitten leggen hoe politiek in zijn algemeenheid werkt.

Ach wat jammer, ik ben toch zo benieuwd
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:36:58 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11875729
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:35 schreef SCH het volgende:
Ach wat jammer, ik ben toch zo benieuwd
Dat dacht ik al. Heb je nooit staatsinrichting gehad?
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:38:08 #233
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11875743
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:29 schreef Lemmeb het volgende:
Wat heeft Melker voor belang bij jouw mening dan?
Dan (als hij om zich heen had gekeken) had hij misschien wat meer begrepen van de wereld om hem heen.
quote:
Dus omdat ze een spotje maken met een antilliaan zijn ze niet op zoek naar een oplossing
Nee, Nieuw Rechts stigmatiseert omdat er in dat spotje negatieve uitlatingen worden gedaan over Antillianen. Ieder weldenkend mens weet dat het stigmatiseren van Antillianen niet zal bijdragen aan een oplossing. Vandaar dat ik niet het idee heb dat Nieuw Rechts op zoek is naar een oplossing voor de problemen, maar meer dat deze partij gewoon aan het stoken is.
quote:
Geloof je dat nu echt? Dat mensen nu ineens de straat opgaan om Antillianen te molesteren?
Nee, maar als ik in een spotje roep Hamas, Hamas, alle joden... gaan de mensen ook niet de straat op om geweld te gebruiken tegen joden. Dat neemt nog niet weg dat dit soort uitlatingen verkeerd zijn.
quote:
Iedere Rotterdammer weet dat het overgrote deel van de straatcriminaliteit door bepaalde bevolkingsgroepen wordt gepleegd, dat weten die bevolkingsgroepen zelf ook donders goed.
Ja en ? .
quote:
Het is niet voor niks dat ook veel allochtonen in Rdam op LR stemden.
Wat heeft dat te maken met het wel of niet weten dat het grootste deel van de straatcriminaliteit wordt gepleegd dor bepaalde bevolkingsgroepen ?
quote:
/edit En nee het gaat hier niet alleen om bepaalde groepen allochtonen, maar ook om autochtone junks etc.
Ah, die horen ook bij bepaalde bevolkingsgroepen ?
quote:
Nee, als hij dat echt gedaan heeft was dat erg onfatsoenlijk, zoniet racistisch.
Michiel Smit (Leefbaar R'dam): extreem of niet?
pi_11875757
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat dacht ik al. Heb je nooit staatsinrichting gehad?

Zelfs iets over de grondwet geleerd, en discriminatie
  zaterdag 19 juli 2003 @ 12:51:42 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11875903
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:38 schreef Gil-galad het volgende:
Nee, Nieuw Rechts stigmatiseert omdat er in dat spotje negatieve uitlatingen worden gedaan over Antillianen. Ieder weldenkend mens weet dat het stigmatiseren van Antillianen niet zal bijdragen aan een oplossing. Vandaar dat ik niet het idee heb dat Nieuw Rechts op zoek is naar een oplossing voor de problemen, maar meer dat deze partij gewoon aan het stoken is.
Misschien heb je gelijk over dat niet zoeken naar een oplossing. Maar ik vind het erg kort door de bocht geredeneerd. Wat ik gezien heb van die MS (en ik geef toe: dat is niet verschrikkelijk veel), is dat hij wel oplossingen heeft. Of dat de goede oplossingen zijn is natuurlijk weer een tweede.

Overigens zie ik de gevestigde partijen ook niet echt met geweldige oplossingen komen (die lijken wel lamgeslagen en gaan zich bezighouden met geneuzel als scooterproblematiek).

quote:
Nee, maar als ik in een spotje roep Hamas, Hamas, alle joden... gaan de mensen ook niet de straat op om geweld te gebruiken tegen joden. Dat neemt nog niet weg dat dit soort uitlatingen verkeerd zijn.
Ik vind deze vergelijking juist erg stigmatiserend en ontzettend krom. Dergelijke zaken zal die MS in dat spotje echt niet geroepen hebben hoor.
quote:
Ja en ? .
Daar heeft zo'n spotje dus echt geen enkel effect meer op.
quote:
Wat heeft dat te maken met het wel of niet weten dat het grootste deel van de straatcriminaliteit wordt gepleegd dor bepaalde bevolkingsgroepen ?
Ze hebben erop gestemd, terwijl ook LR toch duidelijk met het vingertje naar bepaalde allochtone groepen wees. Dat doe je niet, als je het daar neit mee eens bent. En dus ben je je ervan bewust dat er een kern van waarheid inzit. Weten noem je dat.
quote:
Ah, die horen ook bij bepaalde bevolkingsgroepen ?
Ja ff voordat ik weer allemaal gezeik naar m'n hoofd krijg dat ik racist zou zijn, wat door bepaalde posters te pas en te onpas geroepen wordt.
quote:
Michiel Smit (Leefbaar R'dam): extreem of niet?
Goed, ik ga dit topic nu niet lezen, misschien later. Ik weet dat die MS niet helemaal zuiver op de graat is. Maar dat zijn er zoveel niet in de politiek. Dat is nog geen reden om hem zijn democratische rechten af te nemen.

Het gaat mij hier ook helemaal niet om die hele Michiel Smit, maar om de stellingname van TS. Als MS echt zo'n malloot is, zal er ook bijna niemand op stemmen. Daar helpt geen spotje aan. Als er wel veel mensen op hem stemmen, is hij blijkbaar in de huidige maatschappij zo'n malloot nog niet.

zaterdag 19 juli 2003 @ 12:52:28 #236
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11875913
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:39 schreef SCH het volgende:
Zelfs iets over de grondwet geleerd, en discriminatie
Toevallig ook iets over vrijheid van meningsuiting?
  zaterdag 19 juli 2003 @ 13:02:18 #237
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11876099
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 12:51 schreef Lemmeb het volgende:
Misschien heb je gelijk over dat niet zoeken naar een oplossing. Maar ik vind het erg kort door de bocht geredeneerd. Wat ik gezien heb van die MS (en ik geef toe: dat is niet verschrikkelijk veel), is dat hij wel oplossingen heeft. Of dat de goede oplossingen zijn is natuurlijk weer een tweede.
Nee, dat NOEMT hij oplossingen. Een partij zonder partijprogramma en oplossingen zal geen stemmen kunnen krijgen.
quote:
Ik vind deze vergelijking juist erg stigmatiserend en ontzettend krom. Dergelijke zaken zal die MS in dat spotje echt niet geroepen hebben hoor.
.

Jij zegt dat hetgeen in dit spotje niet erg is, omdat mensen heus niet de straat opgaan om Antillianen te <molesteren>. Echter, dan is een uitlating als <Hamas hamas, alle...> volgens jou ook normaal, want als iemand zoiets roept, zullen mensen ook niet de straat opgaan om joden te molesteren.

quote:
Ze hebben erop gestemd, terwijl ook LR toch duidelijk met het vingertje naar bepaalde allochtone groepen wees.
Oh ? Geef eens een linkje.
quote:
Ja ff voordat ik weer allemaal gezeik naar m'n hoofd krijg dat ik racist zou zijn, wat door bepaalde posters te pas en te onpas geroepen wordt.
Dat zal heus niet gebeuren, tenzij je racistische of discriminerende uitspraken doet.
quote:
Goed, ik ga dit topic nu niet lezen, misschien later. Ik weet dat die MS niet helemaal zuiver op de graat is. Maar dat zijn er zoveel niet in de politiek. Dat is nog geen reden om hem zijn democratische rechten af te nemen.

Het gaat mij hier ook helemaal niet om die hele Michiel Smit, maar om de stellingname van TS. Als MS echt zo'n malloot is, zal er ook bijna niemand op stemmen. Daar helpt geen spotje aan. Als er wel veel mensen op hem stemmen, is hij blijkbaar in de huidige maatschappij zo'n malloot nog niet.

Ah, dus Hitler was ook zo'n malloot niet, omdat hij in 1933 ongeveer veertig procent van de stemmen kreeg ?
  zaterdag 19 juli 2003 @ 13:21:45 #238
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11876360
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:02 schreef Gil-galad het volgende:
Nee, dat NOEMT hij oplossingen. Een partij zonder partijprogramma en oplossingen zal geen stemmen kunnen krijgen.
Tsja de discussie over wat nu eenmaal wel en niet een goede oplossing is, blijft subjectief. Jij zegt 'dat NOEMT hij oplossingen', oftewel je ontkent in het geheel dat het oplossingen zijn. Ik zeg dat het wel oplossingen zijn, maar misschien oplossingen van geen enkele praktische waarde. Da's een verschil in nuance.
quote:
.

Jij zegt dat hetgeen in dit spotje niet erg is, omdat mensen heus niet de straat opgaan om Antillianen te <molesteren>. Echter, dan is een uitlating als <Hamas hamas, alle...> volgens jou ook normaal, want als iemand zoiets roept, zullen mensen ook niet de straat opgaan om joden te molesteren.

yourself

Je rukt zaken uit z'n verband en vergeet wat je zelf hebt beweert. Jij zegt 'Daarnaast heeft het geen enkel nut, behalve mensen opstoken tegen bijvoorbeeld Antillianen.' Ik zeg dat dat kul is, omdat mensen allang niet meer op te stoken zijn tegen Antillianen, aangezien ze al tientallen jaren weten dat sommige Antillianen veel problemen veroorzaken. Er valt weinig meer op te stoken.

En ja, dat van dat tientallen jaren klopt. Dat de gevestigde politiek zich pas sinds 2 jaar van de problematiek bewust lijkt te zijn, is een heel ander verhaal. De SP zag de problemen overigens toen al wel.

quote:
Oh ? Geef eens een linkje.
Misschien, als ik goede zin en tijd heb, zal ik eens een linkje op gaan zoeken. Overigens vind ik het zeuren om linkjes en bronnen erg vervelend, het kan een heel topic verzieken. Ik vraag jou toch ook niet om elke bewering met een bron/link te staven?
quote:
Dat zal heus niet gebeuren, tenzij je racistische of discriminerende uitspraken doet.
Wat denk je, dat ik een nooit eerder op fok heb gepost? De TS bijvoorbeeld heeft daar nogal een handje van
quote:
Ah, dus Hitler was ook zo'n malloot niet, omdat hij in 1933 ongeveer veertig procent van de stemmen kreeg ?
Weer zo'n kromme vergelijking. MS met Hitler vergelijken, da's teveel 'eer' voor de beste jongen.

Maar idd, Htiler was ook zo'n malloot nog niet, tenminste niet binnen zijn groep aanhangers die bestond uit bijna het hele Duitse volk. Daarmee beweer ik overigens niet dat ik een Hitlerfan ben oid. Overigens ook geen fan van Duitsers.

zaterdag 19 juli 2003 @ 16:05:06 #239
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11878164
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 13:21 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja de discussie over wat nu eenmaal wel en niet een goede oplossing is, blijft subjectief. Jij zegt 'dat NOEMT hij oplossingen', oftewel je ontkent in het geheel dat het oplossingen zijn. Ik zeg dat het wel oplossingen zijn, maar misschien oplossingen van geen enkele praktische waarde.
Klopt, daarom noem ik het ook geen oplossingen.
quote:
yourself
Dank je.
quote:
Je rukt zaken uit z'n verband en vergeet wat je zelf hebt beweert. Jij zegt 'Daarnaast heeft het geen enkel nut, behalve mensen opstoken tegen bijvoorbeeld Antillianen.'
Nee, ik herhaalde de topicstarter. M.i. heeft hij gelijk.
quote:
Ik zeg dat dat kul is, omdat mensen allang niet meer op te stoken zijn tegen Antillianen, aangezien ze al tientallen jaren weten dat sommige Antillianen veel problemen veroorzaken. Er valt weinig meer op te stoken.
Gelukkig weten de meeste mensen op dit moment dat het maar een klein deel van de Antilliaanse gemeenschap is dat zoveel problemen veroorzaakt. Er valt dus wèl meer op te stoken.
quote:
Wat denk je, dat ik een nooit eerder op fok heb gepost? De TS bijvoorbeeld heeft daar nogal een handje van
Ik heb TS nog nooit iemand voor racist zien uitmaken, tenzij die persoon racistische of discriminerende uitlatingen doet.
quote:
Weer zo'n kromme vergelijking. MS met Hitler vergelijken, da's teveel 'eer' voor de beste jongen.
.
Ik heb Michiel Smit niet vergeleken met Hitler, maar alleen gezegd dat je niet kunt zeggen dat iemand niet zo'n malloot is, omdat hij veel stemmen krijgt.
quote:
Maar idd, Htiler was ook zo'n malloot nog niet, tenminste niet binnen zijn groep aanhangers die bestond uit bijna het hele Duitse volk. Daarmee beweer ik overigens niet dat ik een Hitlerfan ben oid.
Klopt, en buiten zijn groep aanhangers was hij wel een malloot, en dat geldt dus ook voor Michiel Smit.
quote:
Overigens ook geen fan van Duitsers.
Nou, ik wel. .
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:06:01 #240
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11881517
Uit de verhalen over en weer kon ik het navolgende opmaken. Laat maar even weten of ik wat vergeten ben of totaal verkeerd weergeef.

Michiel Smit biedt een suggestief spotje aan aan RTV dat Antillianen lijkt te stigmatiseren en dat migranten lijkt te koppelen aan misdaad.

Een RTV directielid weigert de reclamespot op persoonlijke gronden want ook in wasmiddelenreclame vindt suggestie en oneigenlijke koppeling plaats. Hij levert vervolgens elders commentaar dat hij Smit en zijn clubje maar zielig vindt.

Smit meent een rechtszaak te moeten opstarten om zijn reclamespot te kunnen uitzenden.

Op basis van deze gegevens gaat de grijze massa aan de slag

Ik vind dat iedereen op publieke zenders reclamespots moet kunnen uitzenden tenzij deze duidelijk aantoonbaar in strijd zijn met de Nederlandse wet.

Ik vind dat er wel degelijk problemen zijn in Rotterdam. Niet voor alle problemen is voldoende aandacht, niet elk probleem krijgt op opbouwende wijze aandacht.

Ik vind het thema voel jij je nog thuis in Rotterdam omdat een sneu gekozen thema voor een politieke partij. Michiel Smit maakt het nog sneuer in zijn spot omdat die jij-persoon slechts lijkt te bestaan uit witte Nederlanders. Let wel lijkt... Verder vind ik dat persoonlijke bevindingen niet de grote stedenpolitiek moeten bepalen. Smit had er beter aangedaan zichzelf rondom een andere thematiek te profileren en het was niet slecht geweest als hij namens een groter deel van het Rotterdamse volk naar voren was getreden.

Mogelijk had MS tot doel problemen in beeld te brengen opdat deze niet onder de tafel zouden verdwijnen. Zo zijn er problemen met migranten, met drugsoverlast, met berovingen, met diefstal, met vandalisme en met sterk verminderde koopkracht van burgers.

De wijze waarop Smit zijn issues in beeld brengt is in mijn ogen niet genuanceerd genoeg waardoor het wel zeer voor de hand ligt dat er complete bevolkingsgroepen worden gekoppeld aan verloedering en criminaliteit. Door deze koppeling worden de vele individuen binnen die bevolkingsgroepen die zich aan beide zaken helemaal niet schuldig maken onnodig en onterecht in een kwaad daglicht gesteld. Of Smit deze koppeling vooraf gewenst heeft wil ik in het midden laten, ik ben immers Smit niet en kan hem hooguit gedachten toeschrijven.

Misschien kan het voor Smit een uitdaging zijn om zijn zorg voor verloedering, criminaliteitstoename, toename van gevoelens van onveiligheid en vervreemding zo in beeld te brengen dat er niet meten hele bevolkingsgroepen gestigmatiseeerd zouden kunnen worden.

In plaats van:
toen die Antilliaan met een mes voor je ging staan
zou hij zijn tekst kunnen wijzigen met:
toen kwam er iemand aan die met een mes voor je ging staan.

In plaats van bij het woord criminaliteit een migrantenscene met Moskee in beel te brengen had ook een beeld van en vernielde telefooncel volstaan. Het gaat er immers om problemen in beeld te brengen zonder dat deze meteen weer worden geassocieerd met migranten ook al zijn er sommige (dus lang niet alle) migranten verantwoordelijk voor een deel van de ervaren problematiek in de stad. Als er dan sommigen verantwoordelijk zijn hoeven natuurlijk niet allen een etiket te krijgen...

Vervolgens is het dan zaak om het niet slechts bij de conclusie te laten dat het toch triest is maar om meteen actie te gaan ondernemen om diverse mensen vanuit diverse culturen te betrekken bij de signalering van de problematiek en deze ook te betreken bij de medewerking aan een gezamenlijke oplossing die recht doet aan de diverse culturele bagage die mensen meebrengen. Aan de Rotterdamse opzomerdagen zie je dat het prima kan om gezamenlijk het gezamenlijk ervaren probleem van zwerfvuil actief tegen te gaan.

Intussen zag ik mensen, waaronder ikzelf, klagen vanwege selectieve toekenning van bronnen. Intussen zag ik mensen anderen voorzien van een etiket. De ene werd met een racist of facist vergeleken omdat hij het waagde een taboe van benoeming van problematiek met migranten te schenden. Terwijl er toch wel degelijk ook migranten zijn die zich schuldig maken aan in stand houding van maatschappelijke problematiek.

Vervolgens zag ik een ander iemand van irrealisme of blindheid beschuldigen, omdat deze terecht een bagataliserende toon liet horen zodra het er op leek dat alle migranten kind van de schoonmaakrekening zouden worden terwijl lang niet alle migranten zich bezondigden aan in stand houding van de gesignaleerde problematiek.

Wij zullen dus toemoeten naar een nuancering. Signalisering is nodig om maatschappelijke rottingsprocessen tijdig te kunnen onderkennen. Doen we dat te laat dan staan er volksmenners op die wel gehoor vinden maar niet in staat zijn tot noodzakelijke nuancering van bevindingen. Als deze vervolgens rigoreus tot actie overgaan zullen de bijwerkingen van hun acties waarschijnlijk erger zijn dan de gesignaleerde kwaal. Slagers snijden nu eenmaal anders dan chirurgen.

Politiek is werken met kwetsbare mensen die je onnodig kunt beschadigen. Politiek is laveren met tegenwind tussen verschillende wallekanten om je samenlevingsschip vooruit te kunnen krijgen. Raak je een wallekant dan loop je averij op, ga je niet op pad dan kom je nergens.

Aan de diverse wallekanten staan er vervolgens mensen te schreeuwen die het allemaal veel beter lijken te zien en te weten dan de roergangers aan boord die niet alleen voor zich moeten kijken maar die ook de bemanning aan het werk en het schip moeten onderhouden, en het schip op koers moeten houden.

Verder staan er zowel aan boor als langs de kant een heleboel zwijgzame toeschouwers die hun acties laten afhangn van de voorbeelden en motivaties die ze krijgen aangereikt.

Zie hier de uitdaging om het populisme ingekapseld te krijgen. Rechtvaardig beleid is iets anders dan domweg gedogen of slechts oppassen voor blaren. Het is ook iets anders dan rigoreus uitbenen of alles van aparte namen en etiketten voorzien.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:15:19 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11881652
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 16:05 schreef Gil-galad het volgende:
Nee, ik herhaalde de topicstarter. M.i. heeft hij gelijk.
Daarin verschillen wij dus juist van mening. Ik denk niet dat wij hier ooit samen uit zullen komen.
quote:
Gelukkig weten de meeste mensen op dit moment dat het maar een klein deel van de Antilliaanse gemeenschap is dat zoveel problemen veroorzaakt. Er valt dus wèl meer op te stoken.
Ook dit is weer een persoonsafhankelijke perceptie. Ik ben het niet met je eens, ik denk dat mensen wel degelijk iets geleerd hebben van bijv. WOII. Ook mensen die in achterstandswijken wonen en uit pure frustratie op mensen als MS stemmen.
quote:
Ik heb TS nog nooit iemand voor racist zien uitmaken, tenzij die persoon racistische of discriminerende uitlatingen doet.
Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden. En niet alleen van TS.
quote:
.
Ik heb Michiel Smit niet vergeleken met Hitler, maar alleen gezegd dat je niet kunt zeggen dat iemand niet zo'n malloot is, omdat hij veel stemmen krijgt.
Alles is relatief tov de omgeving. Het wel of niet malloot zijn ook. Dat bepaal jij niet in je eentje, de maatschappij zet de norm.

[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 19-07-2003 20:21]

zaterdag 19 juli 2003 @ 20:19:25 #242
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11881702
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 20:15 schreef Lemmeb het volgende:
Ook dit is weer een persoonsafhankelijke perceptie. Ik ben het niet met je eens, ik denk dat mensen wel degelijk iets geleerd hebben van bijv. WOII. Ook mensen die in achterstandswijken wonen en uit pure frustratie op mensen als MS stemmen.
De mensen hebben zeker iets van WO II geleerd, maar naar mijn mening niet genoeg. Er lopen hier op Fok nog steeds broodmongolen rond die menen dat alle Marokkanen crimineel zijn.
quote:
Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden. En niet alleen van TS.
Dan moet je je mening maar wat genuanceerder uitdrukken, want het lijkt mij dat je niet zonder reden wordt uitgemaakt voor racist.
quote:
Alles is relatief tov de omgeving. Het wel of niet malloot zijn ook. Dat bepaal jij niet in je eentje, de maatschappij zet de norm.
Yeah right, de holocaust was zeker ook normaal, omdat de meerderheid van het Duitse volk het er destijds mee eens was ? .
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:19:41 #243
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11881705
Sjun: heel mooi stukje, ik ben het grotendeels met je eens.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:21:16 #244
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11881734
Ik heb niets tegen het aanpakken van MS, met fatsoenlijke argumenten dan wel graag. En dus niet gaan strooien met woorden als 'onderbuikgevoelens, voor je het weet gaan we alles een onderbuikgevoel noemen. En het aanvallen van de aanhang van MS of je mening superieur achten aan die van die mensen vind ik helemaal laag. Wees blij dat je niet in zo'n verrotte buurt woont.

Tot nu toe is gebleken dat de manier waarop we in NL omgaan met extreem-rechts, namelijk ze meer of meer de ruimte geven en op een redelijk normale manier met ze in discussie gaan, beter werkt dan bijv. de Belgische aanpak, ze doodzwijgen en vanuit je eigen intellectuele superioriteit de mensen die erop stemmen aanvallen en belachelijk maken.

zaterdag 19 juli 2003 @ 20:24:06 #245
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_11881773
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 20:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb niets tegen het aanpakken van MS, met fatsoenlijke argumenten dan wel graag. En dus niet gaan strooien met woorden als 'onderbuikgevoelens, voor je het weet gaan we alles een onderbuikgevoel noemen.
Nah, maar Michiel Smit probeert duidelijk in te spelen op de onderbuikgevoelens van de Rotterdammers. Dat is jouw nog niet duidelijk ?
quote:
En het aanvallen van de aanhang van MS of je mening superieur achten aan die van die mensen vind ik helemaal laag. Wees blij dat je niet in zo'n verrotte buurt woont.
En wees blij dat jij wèl een fatsoenlijke hersens hebt gekregen.
quote:
Tot nu toe is gebleken dat de manier waarop we in NL omgaan met extreem-rechts, namelijk ze meer of meer de ruimte geven en op een redelijk normale manier met ze in discussie gaan, beter werkt dan bijv. de Belgische aanpak, ze doodzwijgen
Janmaat werd toch ook doodgezwegen ?
pi_11881783
zo jammer dat ze de naam van mijn partij hebben aangenomen
pi_11881820
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 20:24 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
zo jammer dat ze de naam van mijn partij hebben aangenomen
hehe, ik zie jou als lijsttrekker van NieuwRechts betrouwbaarder
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:28:50 #248
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11881844
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 20:19 schreef Gil-galad het volgende:
De mensen hebben zeker iets van WO II geleerd, maar naar mijn mening niet genoeg. Er lopen hier op Fok nog steeds broodmongolen rond die menen dat alle Marokkanen crimineel zijn.
Oke, dat heb ik ook zien gebeuren. Maar misschien komt dat ook, omdat sommige mensen het misschien niet zo kwalijk bedoelen, maar niet bij machte zijn hun mening op een subtiele manier op papier te zetten. Als mensen als jij en TS ze dan vervolgens meteen uitmaken voor racist ed, schieten ze in de verdediging en komt er vaak helemaal niks zinnigs meer uit. Ik heb dit al zo vaak zien gebeuren in dergelijke topics. Probeer eens op een rustige manier met die mensen te praten zou ik zeggen, iedereen begrijpt de taal van nuance, de 1 kost het alleen wat meer moeite dan de ander. Ze keihard aanvallen helpt echt niks.
quote:
Dan moet je je mening maar wat genuanceerder uitdrukken, want het lijkt mij dat je niet zonder reden wordt uitgemaakt voor racist.
Tsja, het is toch echt zo. Ik was misschien vrij tegendraads in mijn mening, maar zeker niet racistisch (het was net zo'n gesprek als dit, ongeveer zelfde onderwerp). Alleen als ik zo het topic in kom, wordt er meteen al aangenomen dat je de 1 of andere racist bent. Overigens zegt dat meer over de bekrompenheid van diegenen die mij uitmaken voor racist, dan over mij, magoed.
quote:
Yeah right, de holocaust was zeker ook normaal, omdat de meerderheid van het Duitse volk het er destijds mee eens was ? .
Hou toch eens op met die vergelijkingen met Hitler en de holocaust e.d..
  zaterdag 19 juli 2003 @ 20:32:52 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_11881905
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 20:24 schreef Gil-galad het volgende:
Nah, maar Michiel Smit probeert duidelijk in te spelen op de onderbuikgevoelens van de Rotterdammers. Dat is jouw nog niet duidelijk ?
Ach GL speelt ook in op bepaalde sentimenten van mensen die absoluut niet rationeel verdedigbaar zijn. Zijn dat dan ook 'onderbuikgevoelens'?[/quote]
quote:
Janmaat werd toch ook doodgezwegen ?
Ik kan me nog spotjes herinneren... MUAHAHAHA met bloemetjes en 'eigen volk eerst'. Janmaat werd niet doodgezwegen, Janmaat was een karikatuur van zichzelf en werd daardoor simpelweg niet serieus genomen. Met een clown ga je niet serieues in gesprek. Met PF was het al heel anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')