abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10415712
Ruim een jaar na 6 mei...
Ik kan me de buitenlandse televisie vorig jaar nog herinneren waar men met verbazing keek hoe Nederland in rouw gedompeld was, door de moord op Pim Fortuin.
Er werd zo af en toe door een buitenlandse verslaggever gemompeld: 'Nederland is een beetje gek aan het worden.'

Ook de periode voor 6 mei, trok Nederland met de opkomst van de Pim Fortuin al flink de buitenlandsemedia-aandacht, omdat met in de juiste veronderstelling leefde dat dhr Fortuin een extreem rechtse man was.
Ook dat er een kabinet gevallen was, over iets wat al jaren geleden was, bevreemde men in het buiteland...

Na de verkiezingen op 15 mei, was het in het buitenland duidelijk: Nederland is gek geworden, zoveel stemmen op een dood persoon. Hoe is het toch mogelijk, waar zijn de nuchtere Nederlanders gebleven?

De rellen op het Binnenhof tussen ministers, schandalen, incidenten, een harriepotterachtige MP zonder ervaring, werden, mede door de smeuigheid met grote interesse door ons omliggende landen gevolgd.

Hoe het verder ging hoef ik jullie niet uit de doeken te doen.

Maar wat ik me afvraag is: Zal het beeld wat men in het buitenland heeft van ons, al weer wat genormaliseerd zijn?Want er is na een jaar nog steeds geen stabiele regering....

pi_10415720
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 07:32 schreef Acacia het volgende:
Ruim een jaar na 6 mei...
Ik kan me de buitenlandse televisie vorig jaar nog herinneren waar men met verbazing keek hoe Nederland in rouw gedompeld was, door de moord op Pim Fortuin.
Er werd zo af en toe door een buitenlandse verslaggever gemompeld: 'Nederland is een beetje gek aan het worden.'

Ook de periode voor 6 mei, trok Nederland met de opkomst van de Pim Fortuin al flink de buitenlandsemedia-aandacht, omdat met in de juiste veronderstelling leefde dat dhr Fortuin een extreem rechtse man was.
Ook dat er een kabinet gevallen was, over iets wat al jaren geleden was, bevreemde men in het buiteland...

Na de verkiezingen op 15 mei, was het in het buitenland duidelijk: Nederland is gek geworden, zoveel stemmen op een dood persoon. Hoe is het toch mogelijk, waar zijn de nuchtere Nederlanders gebleven?

De rellen op het Binnenhof tussen ministers, schandalen, incidenten, een harriepotterachtige MP zonder ervaring, werden, mede door de smeuigheid met grote interesse door ons omliggende landen gevolgd.

Hoe het verder ging hoef ik jullie niet uit de doeken te doen.

Maar wat ik me afvraag is: Zal het beeld wat men in het buitenland heeft van ons, al weer wat genormaliseerd zijn?Want er is na een jaar nog steeds geen stabiele regering....

Ik denk niet dat het beeld erg genormaliseerd is.. Vooral niet na die berichten op CNN over het mislukken van de formatie...
  woensdag 14 mei 2003 @ 07:46:00 #3
33243 Demolition
is eigenlijk schaapje
pi_10415756
Tja de meeste andere landen hoeven ook geen moeite te doen om een kabinet te vormen omdat er maar 2 partijen zijn. Dus ja, ik maak me er niet druk om, met nederland wordt het binnenkort weer helemaal OK
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:00:56 #4
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10415804
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 07:46 schreef Demolition het volgende:
met nederland wordt het binnenkort weer helemaal OK
Dan zou ik toch Dit topic maar eens doorlezen, als je dat gelooft.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10415930
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Dan zou ik toch Dit topic maar eens doorlezen, als je dat gelooft.

Liever dat dan de verdere verloedering van de Nederlandse indentiteit.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_10416286
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:21 schreef Vampier het volgende:

Krijgen we dat weer...en dan nog van iemand die geemigreerd is, nee, dat is constructief, een beetje vanuit de VS zitten blaaten hoe Nederland het moet doen.
  woensdag 14 mei 2003 @ 09:17:11 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10416516
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:21 schreef Vampier het volgende:

[..]

Hoe denken ze over Holland daar in de VS (de mensen die je spreekt)?
Is dat flink veranderd sinds afgelopen jaar?

[offtopic]
Vanwaar de RIP in je ondertitel?

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 14 mei 2003 @ 09:55:35 #8
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10417090
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Hoe denken ze over Holland daar in de VS (de mensen die je spreekt)?
Is dat flink veranderd sinds afgelopen jaar?

[offtopic]
Vanwaar de RIP in je ondertitel?

Ik kan me niet voor stellen dat het iemand boeit wat wij hier in Nederland doen.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  woensdag 14 mei 2003 @ 14:06:24 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10423159
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:55 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Ik kan me niet voor stellen dat het iemand boeit wat wij hier in Nederland doen.

Mijn eigen ervaring is dat men niet veel verder komt als Pim Fortuyn (of: die vermoorde politicus). In Oostenrijkse kranten werd een week voor de verkiezingen wel enige aandacht daaraan besteed (beetje belangrijkste ontwikkelingen noemen, melden dat de LPF er niks van gebakken heeft, dat PvdA en CDA in een nek-aan-nek-race zitten), en ook het mislukken van de PvdA/CDA-formatie is gemeld, maar daar bleef het ook wel bij. Nederland is nou eenmaal te klein om enige indruk te maken in het buitenland.

Oh, en mijn stagebegeleider wist te melden dat Harry Potter Sr. premier van Nederland was, die grap zal dus ook wel een keer in de kranten gestaan hebben. .

pi_10631877
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:06 schreef freako het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring is dat men niet veel verder komt als Pim Fortuyn (of: die vermoorde politicus). In Oostenrijkse kranten werd een week voor de verkiezingen wel enige aandacht daaraan besteed (beetje belangrijkste ontwikkelingen noemen, melden dat de LPF er niks van gebakken heeft, dat PvdA en CDA in een nek-aan-nek-race zitten), en ook het mislukken van de PvdA/CDA-formatie is gemeld, maar daar bleef het ook wel bij. Nederland is nou eenmaal te klein om enige indruk te maken in het buitenland.

Oh, en mijn stagebegeleider wist te melden dat Harry Potter Sr. premier van Nederland was, die grap zal dus ook wel een keer in de kranten gestaan hebben. .

balkenende kickt ass in het buitenland
  vrijdag 23 mei 2003 @ 17:19:46 #11
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10633253
Nederland staat nog altijd bekend om de wiet, das iig niet veranderd.
  vrijdag 23 mei 2003 @ 18:02:33 #12
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10634133
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 17:19 schreef NightH4wk het volgende:
Yep. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_10634616
quote:
En hoeren he! Zeker nu met de hoeren acedemie
pi_10634986
oh ik ken een amerikaan die toen zei met de dood van Pim.

"Oo.. political assasination in holland, that's bad"

pi_10640218
quote:
dat roeleert juist
  Moderator zaterdag 24 mei 2003 @ 12:34:19 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10645917
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 22:40 schreef Blaze85 het volgende:

[..]

dat roeleert juist

en de sex

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 12:36:35 #17
50718 Dr.DarkXL
RKM streetwear..
pi_10645941
en alle andere zondes

maar verder zijn we heel normaal

"Some people say that I am sneaky, evil, and cruel. True, and I have many other fine qualities as well."
pi_10645961
Tijdens de verkiezingen in Belgie hebben ze Nederland als voorbeeld aangehaald van hoe het juist NIET moet. Maar over het algemeen houden ze zich in het buitenland juist niet zo bezig met wat er hier gebeurd. En met een stabiele (ja, ja) regering in het vooruitzicht zal men niet zo snel meer raar opkijken van Nederland.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_10647360
In Portugal hebben we geloof ik gelijk gespeeld
pi_10652806
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 12:38 schreef teknomist het volgende:
Tijdens de verkiezingen in Belgie hebben ze Nederland als voorbeeld aangehaald van hoe het juist NIET moet. Maar over het algemeen houden ze zich in het buitenland juist niet zo bezig met wat er hier gebeurd. En met een stabiele (ja, ja) regering in het vooruitzicht zal men niet zo snel meer raar opkijken van Nederland.
Dat voorbeeld van België is wel leuk overigens, want België is soms net een stukje Nederland dat een jaar of 5 achterloopt.
  Moderator zaterdag 24 mei 2003 @ 20:35:51 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10653218
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 20:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van België is wel leuk overigens, want België is soms net een stukje Nederland dat een jaar of 5 achterloopt.

nee nee dat zie je verkeerd, de Walen lopen 10 jaar achter terwijl de Vlamingen gelijk lopen (het 1 lost het ander op zodat het lijkt alsof het geheel 5 jaar achterloopt).
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_10695326
ik denk dat het beeld in het buitenland over onze "manier van politiek" een beetje negatief is. we hebben nu in 1,5 jaar 3 kabinetten gehad(paars II, Balkenende 1 en straks Balkenende II). en hoelang blijft dit kabinet overeind? 3 maanden? 1 jaar? of toch gewoon 4 jaar?

over 1 ding zijn we het waarschijnlijk allemaal eens: de Nederlandse politiek op dit moment zit toch in een aardig dipje.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_10695446
Zolang "Harry Potter" hier aan het roer staat, zal men Nederland niet al te serieus nemen, vrees ik.
  maandag 26 mei 2003 @ 21:44:59 #24
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10696020
quote:
Op maandag 26 mei 2003 21:20 schreef SCH het volgende:
Zolang "Harry Potter" hier aan het roer staat, zal men Nederland niet al te serieus nemen, vrees ik.
Yep, laat Zalm maar president worden.
pi_10696071
quote:
Op maandag 26 mei 2003 21:44 schreef NightH4wk het volgende:
Yep, laat Zalm maar president worden.
Dat is ie allang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')