abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:13:34 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10293510
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10293581
Ik hoop nog steeds dat deze formatiepoging strandt en er een PvdA/CDA kabinet komt (zonder balkie in dat geval).

En anders worden dit 4 hele zware jaren voor Nederland

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:18:59 #3
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_10293631
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Pfft, met de SGP hadden VVD en CDA helemaal vrij spel gehad op dit gebied, je kent toch wel de opvattingen van de SGP over uitkeringen?
Nee dan hadden we ook nog eens met beperking op allerlei vrijheden die nu niet aan de orde zijn moeten rekenen.

Mooie opening Sidekick..

Overigens denk ik dat de VVD liever de stekker er nog een keer uittrekt, dan aan bepaalde Nederlandse verworvenheden te tornen. Maar aangezien hun standpunt t.o.v. de uitkeringen ook al niet zo best zijn, had het zo kunnen zijn dat in een kabinet met de SGP/CU de uitkeringen die in hun ogen niet hoogst noodzakelijk zijn, afgeschaft zouden zijn.

donderdag 8 mei 2003 @ 12:19:44 #4
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10293653
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:17 schreef du_ke het volgende:
Ik hoop nog steeds dat deze formatiepoging strandt en er een PvdA/CDA kabinet komt (zonder balkie in dat geval).

En anders worden dit 4 hele zware jaren voor Nederland

Ik hoop echt niet meer dat het CDA in het kabinet komt.
Liever de VVD (in die partij zitten nog enigzins progressieve mensen (nu dan even niet op de voorgrond).
Het CDA doet weer precies hetzelfde als al die jaren voorheen.
Geef mij maar paars 3, in ieder geval een progressief-sociaal kabinet.
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:21:25 #5
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10293695
quote:
Geplaatst door du_ke op donderdag 8 mei 2003 12:05quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Omdat ik nog student ben is een vakbond nog niet bijster interessant voor mij maar zodra ik ga werken ga ik er toch wel informatie over opzoeken. (En ook wel lid worden denk ik)

Maar je hebt toch wel bijbaantjes of uitzendwerk?
ps: je hebt studentenlidmaatschap bij een bond
pi_10293707
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:19 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Liever de VVD (in die partij zitten nog enigzins progressieve mensen (nu dan even niet op de voorgrond).

Daar heb ik ook echt een voorkeur voor maar dat zal met deze zetelverdeling wel niet gebeuren. Het wordt dan voor de VVD veel te aantrekkelijk om met het CDA mee te stemmen.

Ik ben het CDA in het centrum van de macht al weer helemaal beu

donderdag 8 mei 2003 @ 12:23:59 #7
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10293753
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar heb ik ook echt een voorkeur voor maar dat zal met deze zetelverdeling wel niet gebeuren. Het wordt dan voor de VVD veel te aantrekkelijk om met het CDA mee te stemmen.

Ik ben het CDA in het centrum van de macht al weer helemaal beu

let maar eens op bij de volgende verkiezingen; CDA verliest een hoop.
VVD wint iets, D66 wint iets (van VVD-stemmers) en PvdA grootste partij.
pi_10293784
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:21 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Maar je hebt toch wel bijbaantjes of uitzendwerk?
ps: je hebt studentenlidmaatschap bij een bond

Ja vakkenvullen op zaterdagmiddag, hoewel arbotechnisch geheel onverantwoord laat ik daar m'n rechten graag liggen voor het bier na afloop

Nee de vakbond komt zeker in beeld als ik afgestudeerd ben en werk heb/zoek.

Mijn opa is ruim 50 jaar lid geweest (en lokaal bestuur) van de vakbond en ook mijn vader is al heel lang lid. Dus het zit wel een beetje in de familie

pi_10293801
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:23 schreef Nyrem het volgende:

[..]

let maar eens op bij de volgende verkiezingen; CDA verliest een hoop.
VVD wint iets, D66 wint iets (van VVD-stemmers) en PvdA grootste partij.

Ben ik zeker voor maar ik hoop alleen dat het geen 4 jaar gaat duren want dan is er misschien al wel te veel afgebroken
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:29:22 #10
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10293884
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ben ik zeker voor maar ik hoop alleen dat het geen 4 jaar gaat duren want dan is er misschien al wel te veel afgebroken

Ik stem trouwens op geen van die partijen Maar goed.
4 jaar.... ik weet het niet; Balkenende zal dit keer wel een erg stabiel (daarom kiest hij ook geen LPF) kabinet smeden (qua personen).
Het enige wat dan een kabinet kan laten vallen is grote maatschappelijke onrust.
pi_10294076
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je bang bent dat er nu teveel wordt afgebroken ga je toch niet op de PvdA zitten wachten? Als er één partij is geweest die Nederland schade toe heeft gebracht is het die wel.

Laat CDA-VVD-D66 het maar opknappen.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_10294436
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:29 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ik stem trouwens op geen van die partijen

Ik ook zeker niet maar ja dan moet de partij die er het dichtse bijkomt er maar in .[/quote]
quote:
Maar goed.
4 jaar.... ik weet het niet; Balkenende zal dit keer wel een erg stabiel (daarom kiest hij ook geen LPF) kabinet smeden (qua personen).
Het enige wat dan een kabinet kan laten vallen is grote maatschappelijke onrust.
Qua personen zal het wel lukken hoewel D66 best wel een beetje op kan gaan spelen. Echter met het kweken van maatschappelijke onrust zijn ze al flink bezig
quote:
Tikorev schreef Als je bang bent dat er nu teveel wordt afgebroken ga je toch niet op de PvdA zitten wachten? Als er één partij is geweest die Nederland schade toe heeft gebracht is het die wel.
Ik vrees dat we iets andere definities hebben van afbraak en opbouw van dit land. Naar mijn mening is de PvdA de belangrijkste factor geweest in de opbouw van de verzorgingstaat Nederland en wil de VVD weinig liever dan die zo snel mogelijk afbreken.
  donderdag 8 mei 2003 @ 12:57:42 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10294522
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:18 schreef Maerycke het volgende:

Mooie opening Sidekick..

Je moet toch met teveel tijd.
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:19 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Of een geheel links kabinet, alleen jammer dat daar geen meerderheid voor is.
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:37 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Als je bang bent dat er nu teveel wordt afgebroken ga je toch niet op de PvdA zitten wachten? Als er één partij is geweest die Nederland schade toe heeft gebracht is het die wel.

Misschien moet je eens letten op de berichten over de formatie, daar wordt je ook niet vrolijk van...
  donderdag 8 mei 2003 @ 14:45:48 #14
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10297384
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:37 schreef Tikorev het volgende:

[..]
Als er één partij is geweest die Nederland schade toe heeft gebracht is het die wel.

Dat kan je ook zo heerlijk onderbouwen.

Oh en geef dan even jouw definitie van 'schade'.

donderdag 8 mei 2003 @ 14:49:57 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10297500
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:45 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Dat kan je ook zo heerlijk onderbouwen.

Oh en geef dan even jouw definitie van 'schade'.

Nou, die gastarbeiders die naar Nederland zijn gehaald door de VVD

En de puinhopen hier zoals onze Pim dat zei

Een echte bansheeboy-reactie.

pi_10298063

' Er moet meer aandacht komen voor het feit dat het water ruimte nodig heeft, voordat het water meer ruimte gaat innemen.
Mensen staan daar soms te weinig bij stil.'

pi_10298187
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:12 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]

' Er moet meer aandacht komen voor het feit dat het water ruimte nodig heeft, voordat het water meer ruimte gaat innemen.

OMG!
pi_10298191
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 12:54 schreef du_ke het volgende:
Ik vrees dat we iets andere definities hebben van afbraak en opbouw van dit land. Naar mijn mening is de PvdA de belangrijkste factor geweest in de opbouw van de verzorgingstaat Nederland en wil de VVD weinig liever dan die zo snel mogelijk afbreken.
De VVD wil de verzorgingsstaat veranderen in plaats van afbreken. De verzorgingsstaat zoals de PvdA (een voorloper ervan) die had opgericht kost namelijk enorm veel geld. Er zitten nu bijvoorbeeld een hoop mensen in de WAO die er helemaal niet in thuishoren ik kan het me dus goed van de VVD voorstellen dat ze die zaken wil aanpassen. En de VVD heeft ook wel het besef dat als de verzorgingsstaat volledig wordt afgebroken, dat dit onvoorstelbaar slecht is voor de economie.
pi_10298260
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:12 schreef Koos Voos het volgende:
[afbeelding]

Dat heeft Melanie idd zeer goed door. Het rapport van rijkswaterstaat waarin plannen staan die de veiligheid van onze rivieren moet waarborgen, heet dan ook 'ruimte voor de rivieren'.

De rivieren de ruimte geven is een van de weinige oplossingen die het risico (kansxgevolg) van een overstroming niet verhogen.

pi_10298372
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:17 schreef Steijn het volgende:
De VVD wil de verzorgingsstaat veranderen in plaats van afbreken. De verzorgingsstaat zoals de PvdA (een voorloper ervan) die had opgericht kost namelijk enorm veel geld.
Natuurlijk kost de verzorgingsstaat veel geld, maar dat heb ik er wel voor over hoor!
quote:
Er zitten nu bijvoorbeeld een hoop mensen in de WAO die er helemaal niet in thuishoren ik kan het me dus goed van de VVD voorstellen dat ze die zaken wil aanpassen.
Die zijn er voor een heel groot deel in de jaren 80 met medewerking van de VVD ingepropt omdat je zo tijdens een reorganisatie mooi overtollige mensen kon dumpen.
quote:
En de VVD heeft ook wel het besef dat als de verzorgingsstaat volledig wordt afgebroken, dat dit onvoorstelbaar slecht is voor de economie.
Ik hoop wel dat ze dat beseffen, maar ik heb zo mijn twijfels anders zouden ze nooit zulke grote bezuinigingen willen doorvoeren waarbij de kans op 'massa' werkeloosheid(en de daarmee gepaard gaande problemen zo snel toeneemt.

Ik ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren aan de opbouw en de financiering van de verzorgingsstaat maar ik betwijfel of de manier die VVD en CDA op dit moment voorstaan de juiste is

pi_10298409
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:20 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat heeft Melanie idd zeer goed door. Het rapport van rijkswaterstaat waarin plannen staan die de veiligheid van onze rivieren moet waarborgen, heet dan ook 'ruimte voor de rivieren'.

De rivieren de ruimte geven is een van de weinige oplossingen die het risico (kansxgevolg) van een overstroming niet verhogen.

Maar om dat te vertellen hadden we Peter Timofeef toch al

Ze heeft geheel gelijk, maar het is oud nieuws

pi_10298509
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:25 schreef du_ke het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat er wat moet gebeuren aan de opbouw en de financiering van de verzorgingsstaat maar ik betwijfel of de manier die VVD en CDA op dit moment voorstaan de juiste is
Beter iets dan niets zeg ik altijd maar.
  donderdag 8 mei 2003 @ 15:59:50 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10299385
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze heeft geheel gelijk, maar het is oud nieuws

Maar voordat je helemaal ingewerkt bent op het ministerie, is het kabinet al gevallen...
pi_10299605
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:59 schreef freako het volgende:

[..]

Maar voordat je helemaal ingewerkt bent op het ministerie, is het kabinet al gevallen...

Ik volg het niet helemaal
pi_10299638
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het rapport bestaat trouwens al een jaar of 2. Peter vertelt het pas vanaf het begin van het jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')